IS-barna (og kvinnene)

Svar
Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Re: IS-barna (og kvinnene)

Legg inn av Karatel »

pfrog567 skrev: tor des 02, 2021 1:28 pm Mulig det, likevel så har jeg noen tanker om saken.
Men hva er årsaken til at de ikke kan bare låse opp og la de komme seg ut av leiren, så lenge de ikke har gjort noe straffbart i Syria?
Det er dette jeg finner så merkelig.
Man vet jo ikke hva de har gjort utenom å være gift med IS-menn. Om det er straffbart i Syria, vet ikke jeg. Om det er straffbart her i Norge, vet jeg heller ikke.

Hva disse kvinnene personlig har gjort, vet bare de selv. De er innestengt i disse leirene på mistanke om at det kan ha begått alvorlige forbrytelser; men hva de egentlig har gjort, kan man bare finne ut i en rettsak, selv om det kan by på store problemer å finne fakta og beviser.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

aicat skrev: tor des 02, 2021 5:08 pm
Så får vi da se om folkerettsekspertene og domstolen i EMD - jamf. linken du selv la inn:
eller ICC er enig i dette og legger til grunn samme vurdering av dette slik jeg har gjort.
Det blir faktisk spennende å se ja. Dommen skulle visst komme allerede i år. Det ser ikke ut til at verken denne eller forrige regjering deler din tolkning av det, forøvrig.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Norge er et bakvendtland.
Det er kun muslimer og terrorister som slipper inn, ingen ofre for muslimene som jesidiene eller kristne.
Man kan virkelig lure på hva det er som driver Europas venstreside og multikulturalister til å ønske sine egne og andre ofre for islam så vondt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Karatel skrev: tor des 02, 2021 5:18 pm
pfrog567 skrev: tor des 02, 2021 1:28 pm Mulig det, likevel så har jeg noen tanker om saken.
Men hva er årsaken til at de ikke kan bare låse opp og la de komme seg ut av leiren, så lenge de ikke har gjort noe straffbart i Syria?
Det er dette jeg finner så merkelig.
Hva disse kvinnene personlig har gjort, vet bare de selv. De er innestengt i disse leirene på mistanke om at det kan ha begått alvorlige forbrytelser; men hva de egentlig har gjort, kan man bare finne ut i en rettsak, selv om det kan by på store problemer å finne fakta og beviser.
Jada, men nå sies det jo at de ikke har gjort noe straffbart i Syria.. Så de kan da bare slippes ut, mener jeg. De klarer nok fint å komme hjem til gamle Norge på egenhånd.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

pfrog567 skrev: tor des 02, 2021 6:20 pm
Karatel skrev: tor des 02, 2021 5:18 pm
pfrog567 skrev: tor des 02, 2021 1:28 pm Mulig det, likevel så har jeg noen tanker om saken.
Men hva er årsaken til at de ikke kan bare låse opp og la de komme seg ut av leiren, så lenge de ikke har gjort noe straffbart i Syria?
Det er dette jeg finner så merkelig.
Hva disse kvinnene personlig har gjort, vet bare de selv. De er innestengt i disse leirene på mistanke om at det kan ha begått alvorlige forbrytelser; men hva de egentlig har gjort, kan man bare finne ut i en rettsak, selv om det kan by på store problemer å finne fakta og beviser.
Jada, men nå sies det jo at de ikke har gjort noe straffbart i Syria.. Så de kan da bare slippes ut, mener jeg. De klarer nok fint å komme hjem til gamle Norge på egenhånd.
Det er anslagsvis 60 000 utlendinger som sitter internert hos kurderne. Her har du alt fra spebarn til de verste krigsforbryterne. Felles er at de er ikke-syrere og befant seg i IS-kontrollert område. Kurderne ha bedt de ulike landene om å hente hjem sine, og straffe de som skal straffes. Til å begynne truet de med å slippe dem fri, men det har vært stille en god stund nå.

Dette burde være kjent ...

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Rhabagatz skrev: tor des 02, 2021 6:47 pm
Det er anslagsvis 60 000 utlendinger som sitter internert hos kurderne. Her har du alt fra spebarn til de verste krigsforbryterne. Felles er at de er ikke-syrere og befant seg i IS-kontrollert område. Kurderne ha bedt de ulike landene om å hente hjem sine, og straffe de som skal straffes. Til å begynne truet de med å slippe dem fri, men det har vært stille en god stund nå.

Dette burde være kjent ...
Jada, det kan være så kjent så mye det vil..

Men så lenge syrerne vet om disse krigsforbrytere i de leirene, får de nå heller straffe de i Syria. For det da må da her være snakk om at de har begått forbrytelser på syrisk jord..
Eller skal det liksom være sånn at spedbarn og krigsforbrytere settes i samme bås?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

aicat skrev: tor des 02, 2021 5:08 pm Dette har jeg forklart tidligere i denne tråden. Det er ikke noe prinsipp "vi har hatt", men noe jeg har tolket
Oki, da så.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

pfrog567 skrev: tor des 02, 2021 8:18 pm
Rhabagatz skrev: tor des 02, 2021 6:47 pm
Det er anslagsvis 60 000 utlendinger som sitter internert hos kurderne. Her har du alt fra spebarn til de verste krigsforbryterne. Felles er at de er ikke-syrere og befant seg i IS-kontrollert område. Kurderne ha bedt de ulike landene om å hente hjem sine, og straffe de som skal straffes. Til å begynne truet de med å slippe dem fri, men det har vært stille en god stund nå.

Dette burde være kjent ...
Jada, det kan være så kjent så mye det vil..

Men så lenge syrerne vet om disse krigsforbrytere i de leirene, får de nå heller straffe de i Syria. For det da må da her være snakk om at de har begått forbrytelser på syrisk jord..
Eller skal det liksom være sånn at spedbarn og krigsforbrytere settes i samme bås?
Det er ikke Syria som har kontroll, det er kurderne som ikke har en egen stat, men som kontrollerer dette området. De har ikke noe skikkelig stat eller skikkelige lover.

Syriske myndigheter har ikke mulighet til å gjøre noe, om de ikke erobrer området, da.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Neptun skrev: tor des 02, 2021 5:38 pm Norge er et bakvendtland.
Det er kun muslimer og terrorister som slipper inn, ingen ofre for muslimene som jesidiene eller kristne.
Man kan virkelig lure på hva det er som driver Europas venstreside og multikulturalister til å ønske sine egne og andre ofre for islam så vondt.
Dette har jeg også lurt på. Det finnes mange sårbare mennesker i verden, men av en eller annen grunn er det først og fremst muslimer som er aktuelt å hente inn hit. Jeg forstår at muslimer er forskjellige individer osv, men når man importerer millioner med en utdatert tro (nå tenker jeg på hele Europa) som forlengst skulle vært reformert, så får man med en del ting på kjøpet. F.eks islamistisk terror og andre holdninger som ikke passer inn i Europa.

Dette får man ikke nødvendigvis med å hente inn buddhister, hinduister, jøder, ateister osv. Jeg har ikke hørt noe om terrorangrep fra disse grupperingene mot tilfeldige mennesker på gata, på cafeer, på teater osv i Europa. Selv om vi har millioner av dem også. Hadde man derimot snakket om å hente millioner med ultraortodokse jøder til Europa så tror jeg folk faktisk hadde protestert og snakket om hvilke konsekvenser dette ville fått..

Bør man ikke rett og slett være kynisk nok til å velge de som ikke medfører en stor risiko sikkerhetsmessig? Når man først skal hente mennesker hit altså. Og folk der kulturen ikke kræsjer fullstendig. Er det ikke nesten uansvarlig å ta denne risikoen på vegne av befolkningen i Europa fra politikerne sin side? Og kalle alle som påpeker det for "islamofobe rasister"?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Ka9nen skrev: fre des 03, 2021 12:23 am
Dette får man ikke nødvendigvis med å hente inn buddhister, hinduister, jøder, ateister osv. Jeg har ikke hørt noe om terrorangrep fra disse grupperingene mot tilfeldige mennesker på gata, på cafeer, på teater osv i Europa.
Siden vi diskuterer om norske IS-sympatisører skal hentes hjem til Norge eller ikke, så burde vi holde oss til Norge her. Synes jeg da. Og rett skal være rett.

For det er da ingen muslimer som har begått terroraksjoner på norsk jord. I så tilfelle må jeg ha gått glipp av noe.
Dessuten må man ikke glemme at det er flere muslimske familier, som har blitt godt integrert her i landet, men likevel blitt sendt hjem etter flere år i Norge. Spesielt de som kom hit etter Balkan-krigen sent på 90-tallet.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

pfrog567 skrev: fre des 03, 2021 12:47 am
Siden vi diskuterer om norske IS-sympatisører skal hentes hjem til Norge eller ikke, så burde vi holde oss til Norge her. Synes jeg da. Og rett skal være rett.

For det er da ingen muslimer som har begått terroraksjoner på norsk jord. I så tilfelle må jeg ha gått glipp av noe.
Dessuten må man ikke glemme at det er flere muslimske familier, som har blitt godt integrert her i landet, men likevel blitt sendt hjem etter flere år i Norge. Spesielt de som kom hit etter Balkan-krigen sent på 90-tallet.
Den er god. Nei, PST har nok veldig god kontroll på det islamistiske miljøet i Norge. De forsøkte jo å stoppe mange av IS-krigerne på Gardemoen før de reiste ut for å krige eller føde barn for terrorgruppen nå (sikkert flere av de som mener vi skal hente dem hit også). Men de hadde bare lov til å advare flesteparten av dem mot å dra, ikke hindre dem i å dra.

Men var det 100 personer vi hadde eller noe slikt som har vervet seg til IS? Det er vel ikke så mye bedre å drive med terror i Syria enn i Norge?

Uansett, du har rett, vi bør holde oss til saken :D

Corvus

Legg inn av Corvus »

Rhabagatz skrev: tor des 02, 2021 9:03 pm
pfrog567 skrev: tor des 02, 2021 8:18 pm
Rhabagatz skrev: tor des 02, 2021 6:47 pm
Det er anslagsvis 60 000 utlendinger som sitter internert hos kurderne. Her har du alt fra spebarn til de verste krigsforbryterne. Felles er at de er ikke-syrere og befant seg i IS-kontrollert område. Kurderne ha bedt de ulike landene om å hente hjem sine, og straffe de som skal straffes. Til å begynne truet de med å slippe dem fri, men det har vært stille en god stund nå.

Dette burde være kjent ...
Jada, det kan være så kjent så mye det vil..

Men så lenge syrerne vet om disse krigsforbrytere i de leirene, får de nå heller straffe de i Syria. For det da må da her være snakk om at de har begått forbrytelser på syrisk jord..
Eller skal det liksom være sånn at spedbarn og krigsforbrytere settes i samme bås?
Det er ikke Syria som har kontroll, det er kurderne som ikke har en egen stat, men som kontrollerer dette området. De har ikke noe skikkelig stat eller skikkelige lover.

Syriske myndigheter har ikke mulighet til å gjøre noe, om de ikke erobrer området, da.
Vil tro at kurderne kan overlevere mange av disse til Assad, så de kan råtne i fengslene hans. Terroristene dro jo tross alt til Assads land, og det for å ta over landet hans.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Corvus skrev: lør des 04, 2021 11:29 am Vil tro at kurderne kan overlevere mange av disse til Assad, så de kan råtne i fengslene hans. Terroristene dro jo tross alt til Assads land, og det for å ta over landet hans.
Dette kan oppfattes som om du mener at Syria er Assads personlige eiendom, det er _landet hans_. Det er meget mulig at Assad selv mener dette, men skal vi være enige med ham i dette?

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Corvus skrev: lør des 04, 2021 11:29 am
Rhabagatz skrev: tor des 02, 2021 9:03 pm
pfrog567 skrev: tor des 02, 2021 8:18 pm

Jada, det kan være så kjent så mye det vil..

Men så lenge syrerne vet om disse krigsforbrytere i de leirene, får de nå heller straffe de i Syria. For det da må da her være snakk om at de har begått forbrytelser på syrisk jord..
Eller skal det liksom være sånn at spedbarn og krigsforbrytere settes i samme bås?
Det er ikke Syria som har kontroll, det er kurderne som ikke har en egen stat, men som kontrollerer dette området. De har ikke noe skikkelig stat eller skikkelige lover.

Syriske myndigheter har ikke mulighet til å gjøre noe, om de ikke erobrer området, da.
Vil tro at kurderne kan overlevere mange av disse til Assad, så de kan råtne i fengslene hans. Terroristene dro jo tross alt til Assads land, og det for å ta over landet hans.
Tviler på at Assad vil ta seg av disse for oss. Vi har tross alt støttet hans motstandere. Tenker de blir raskt utvist.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør des 04, 2021 11:38 am Dette kan oppfattes som om du mener at Syria er Assads personlige eiendom, det er _landet hans_. Det er meget mulig at Assad selv mener dette, men skal vi være enige med ham i dette?
Kan ikke under noen omstendigheter forstå hvordan du kom fram til dette basert på det du siterte. Merkelig innlegg.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Karatel skrev: lør des 04, 2021 11:38 am
Corvus skrev: lør des 04, 2021 11:29 am Vil tro at kurderne kan overlevere mange av disse til Assad, så de kan råtne i fengslene hans. Terroristene dro jo tross alt til Assads land, og det for å ta over landet hans.
Dette kan oppfattes som om du mener at Syria er Assads personlige eiendom, det er _landet hans_. Det er meget mulig at Assad selv mener dette, men skal vi være enige med ham i dette?
Personlige eiendom? Nei. Men han er statsleder og bestemmer, og han kan nok være interessert i å ha disse terroristene som har invadert landet hans i de forferdelige fengslene sine

Corvus

Legg inn av Corvus »

Rhabagatz skrev: lør des 04, 2021 12:00 pm
Corvus skrev: lør des 04, 2021 11:29 am
Rhabagatz skrev: tor des 02, 2021 9:03 pm

Det er ikke Syria som har kontroll, det er kurderne som ikke har en egen stat, men som kontrollerer dette området. De har ikke noe skikkelig stat eller skikkelige lover.

Syriske myndigheter har ikke mulighet til å gjøre noe, om de ikke erobrer området, da.
Vil tro at kurderne kan overlevere mange av disse til Assad, så de kan råtne i fengslene hans. Terroristene dro jo tross alt til Assads land, og det for å ta over landet hans.
Tviler på at Assad vil ta seg av disse for oss. Vi har tross alt støttet hans motstandere. Tenker de blir raskt utvist.
Vi har ikke støttet IS. Og om de blir utvist så kan de fort dra tilbake igjen. IS er ikke utryddet. Eneste sikre er å gi dem veldig lange fengselsstraffer i Syria.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Rhabagatz skrev: lør des 04, 2021 12:00 pm
Tviler på at Assad vil ta seg av disse for oss. Vi har tross alt støttet hans motstandere. Tenker de blir raskt utvist.
Det ser ut som at de fleste valgene i midtøsten ender opp med å støtte pest eller kolera. Så det beste er kanskje å ikke støtte noen som helst

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Corvus skrev: lør des 04, 2021 12:38 pm
Rhabagatz skrev: lør des 04, 2021 12:00 pm
Corvus skrev: lør des 04, 2021 11:29 am

Vil tro at kurderne kan overlevere mange av disse til Assad, så de kan råtne i fengslene hans. Terroristene dro jo tross alt til Assads land, og det for å ta over landet hans.
Tviler på at Assad vil ta seg av disse for oss. Vi har tross alt støttet hans motstandere. Tenker de blir raskt utvist.
Vi har ikke støttet IS. Og om de blir utvist så kan de fort dra tilbake igjen. IS er ikke utryddet. Eneste sikre er å gi dem veldig lange fengselsstraffer i Syria.
Ønsketenkning fører oss ingen steder.

Noen av disse vil sikkert kunne dømmes for folkemord og krigsforbrytelser og bli sittende inne i lang, lang tid. Andre vil slippe ut etter få år. Og da vil de kunne reise til hjemlandet uansett.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Rhabagatz skrev: lør des 04, 2021 12:52 pm
Corvus skrev: lør des 04, 2021 12:38 pm
Rhabagatz skrev: lør des 04, 2021 12:00 pm

Tviler på at Assad vil ta seg av disse for oss. Vi har tross alt støttet hans motstandere. Tenker de blir raskt utvist.
Vi har ikke støttet IS. Og om de blir utvist så kan de fort dra tilbake igjen. IS er ikke utryddet. Eneste sikre er å gi dem veldig lange fengselsstraffer i Syria.
Ønsketenkning fører oss ingen steder.

Noen av disse vil sikkert kunne dømmes for folkemord og krigsforbrytelser og bli sittende inne i lang, lang tid. Andre vil slippe ut etter få år. Og da vil de kunne reise til hjemlandet uansett.
Så må man ikke la det være ønsketenkning, men jobbe for en slik løsning. Beste for alle parter.

aicat

Legg inn av aicat »

Corvus skrev: lør des 04, 2021 1:19 pm
Rhabagatz skrev: lør des 04, 2021 12:52 pm
Corvus skrev: lør des 04, 2021 12:38 pm

Vi har ikke støttet IS. Og om de blir utvist så kan de fort dra tilbake igjen. IS er ikke utryddet. Eneste sikre er å gi dem veldig lange fengselsstraffer i Syria.
Ønsketenkning fører oss ingen steder.

Noen av disse vil sikkert kunne dømmes for folkemord og krigsforbrytelser og bli sittende inne i lang, lang tid. Andre vil slippe ut etter få år. Og da vil de kunne reise til hjemlandet uansett.
Så må man ikke la det være ønsketenkning, men jobbe for en slik løsning. Beste for alle parter.
Det er jo bra at det nå ser ut som alle de nordiske landene har innsett at det er viktig både av sikkerhetsmessige årsaker og hensynet til barna at IS-kvinnene sammen med sine barn hentes hjem. Noe jeg selv her i denne debatten har pekt på flere ganger.
I dag har AP en oversikt over hva som foregår – og hvorledes de nordiske land tenker.
https://eavis.aftenposten.no/aftenposte ... dXN0b20%3D
AP skriver m.a. dette:
«Først nektet de nordiske landene å hente hjem kvinner som reiste til IS-områder i Syria. Nå har de fleste snudd. Men hvorfor har Finland, Sverige og Danmark en helt annen strategi enn Norge?

Finlands regjering med statsminister Sanna Marin i spissen landet på det samme: Barna må reddes ut. Hvis nødvendig sammen med mødrene sine.
FN, kurderne som driver leirene, og flere humanitære organisasjoner har lagt sterkt press på Norge og vestlige land for å få dem til å hente hjem sine borgere. Ikke minst av hensyn til barna.
Og mens debatten går, lever barna under ekstreme forhold: Vold og sykdom. Lite mat og medisiner. Stadig flere drap. Radikalisering med IS-kontrollerte skoler. Særlig ille er det i Al-Hol, der det fortsatt bor fire norske barn.
Jussi Tanner peker på to årsaker til Finlands strategi:
– Det er myndighetenes grunnlovsmessige plikt å beskytte barnas fundamentale rettigheter. For Finlands sikkerhet på lang sikt vil det være en alvorligere risiko å la de finske barna forbli i leirene.
Tanner mener de ikke har noe valg:
– Jo lenger barna er i leirene, jo vanskeligere blir det å hindre at de blir radikalisert. Fortsatt er barna stort sett små, de formative årene ligger foran dem. Barna og mødrene deres må hentes ut så fort som mulig.
Han legger til:
– Hva er verst for Finland – å hente hjem barna eller å la dem få sine formative år i et radikalisert, voldelig, paranoid og ekstremt miljø?
Han er overbevist om at de uansett vil komme tilbake, før eller siden.
– De er de minst populære menneskene på planeten, men de kan jo ikke bare plasseres i ørkenen. Det er ikke et spørsmål om de returnerer, men når .
Noen av barna som ble evakuert til Finland, fikk en uvanlig introduksjon til sitt nye hjemland. Våren 2020 fikk nemlig Tanner en idé: fjernundervisning til finske barn i Syria. Fra hjemmekontoret underviste finske lærere 23 barn i Al-Hol ved å bruke appen Whatsapp. I all hemmelighet..."
Kanskje en god ide også for de noerske barna?

Corvus

Legg inn av Corvus »

aicat skrev: tir des 07, 2021 10:30 am
Corvus skrev: lør des 04, 2021 1:19 pm
Rhabagatz skrev: lør des 04, 2021 12:52 pm

Ønsketenkning fører oss ingen steder.

Noen av disse vil sikkert kunne dømmes for folkemord og krigsforbrytelser og bli sittende inne i lang, lang tid. Andre vil slippe ut etter få år. Og da vil de kunne reise til hjemlandet uansett.
Så må man ikke la det være ønsketenkning, men jobbe for en slik løsning. Beste for alle parter.
Det er jo bra at det nå ser ut som alle de nordiske landene har innsett at det er viktig både av sikkerhetsmessige årsaker og hensynet til barna at IS-kvinnene sammen med sine barn hentes hjem. Noe jeg selv her i denne debatten har pekt på flere ganger.
I dag har AP en oversikt over hva som foregår – og hvorledes de nordiske land tenker.
https://eavis.aftenposten.no/aftenposte ... dXN0b20%3D
AP skriver m.a. dette:
«Først nektet de nordiske landene å hente hjem kvinner som reiste til IS-områder i Syria. Nå har de fleste snudd. Men hvorfor har Finland, Sverige og Danmark en helt annen strategi enn Norge?

Finlands regjering med statsminister Sanna Marin i spissen landet på det samme: Barna må reddes ut. Hvis nødvendig sammen med mødrene sine.
FN, kurderne som driver leirene, og flere humanitære organisasjoner har lagt sterkt press på Norge og vestlige land for å få dem til å hente hjem sine borgere. Ikke minst av hensyn til barna.
Og mens debatten går, lever barna under ekstreme forhold: Vold og sykdom. Lite mat og medisiner. Stadig flere drap. Radikalisering med IS-kontrollerte skoler. Særlig ille er det i Al-Hol, der det fortsatt bor fire norske barn.
Jussi Tanner peker på to årsaker til Finlands strategi:
– Det er myndighetenes grunnlovsmessige plikt å beskytte barnas fundamentale rettigheter. For Finlands sikkerhet på lang sikt vil det være en alvorligere risiko å la de finske barna forbli i leirene.
Tanner mener de ikke har noe valg:
– Jo lenger barna er i leirene, jo vanskeligere blir det å hindre at de blir radikalisert. Fortsatt er barna stort sett små, de formative årene ligger foran dem. Barna og mødrene deres må hentes ut så fort som mulig.
Han legger til:
– Hva er verst for Finland – å hente hjem barna eller å la dem få sine formative år i et radikalisert, voldelig, paranoid og ekstremt miljø?
Han er overbevist om at de uansett vil komme tilbake, før eller siden.
– De er de minst populære menneskene på planeten, men de kan jo ikke bare plasseres i ørkenen. Det er ikke et spørsmål om de returnerer, men når .
Noen av barna som ble evakuert til Finland, fikk en uvanlig introduksjon til sitt nye hjemland. Våren 2020 fikk nemlig Tanner en idé: fjernundervisning til finske barn i Syria. Fra hjemmekontoret underviste finske lærere 23 barn i Al-Hol ved å bruke appen Whatsapp. I all hemmelighet..."
Kanskje en god ide også for de noerske barna?
Har som sagt ikke noe problem med at barna kommer til Norge. Ikke mange som har det. Mødrene derimot, er et stort problem. De skal vi ikke ha tilbake.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Nå kommer IS søstrene til Norge igjen....
De kunne blitt i leiren for min del, eller fengslet de var sent til for IS oppvigling i leiren, men barna skal selvsagt få komme til Norge
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WR ... -til-norge

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Patetisk og feigt av myndighetene.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

seriemester2013 skrev: tir mar 28, 2023 3:45 pm Nå kommer IS søstrene til Norge igjen....
De kunne blitt i leiren for min del, eller fengslet de var sent til for IS oppvigling i leiren, men barna skal selvsagt få komme til Norge
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WR ... -til-norge
Hvorfor skal de selvsagt det? Norge er et sykt land.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Texas_John skrev: tir mar 28, 2023 4:01 pm Hvorfor skal de selvsagt det?
Fordi de er norske statsborgere, og enda viktigere; de er 100% uskyldig.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

seriemester2013 skrev: tir mar 28, 2023 3:45 pm Nå kommer IS søstrene til Norge igjen....
De kunne blitt i leiren for min del, eller fengslet de var sent til for IS oppvigling i leiren, men barna skal selvsagt få komme til Norge
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WR ... -til-norge
Jonas henter terrorister til Norge. Akkurat som Erna gjorde.
De har mye til felles disse to.

Det er vel privatfly på skattebetalernes regning også.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1721

Legg inn av JauKaninen »

Å jobbe/krige for IS, Putin eller for nazistene under WW2. Hva er egentlig verst? Jeg klarer ikke se de helt store forskjellene på dette. For meg er alt dette landssvik.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Regner med barnevernet tar fra de ungene?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JauKaninen skrev: tir mar 28, 2023 5:25 pm Å jobbe/krige for IS, Putin eller for nazistene under WW2. Hva er egentlig verst? Jeg klarer ikke se de helt store forskjellene på dette. For meg er alt dette landssvik.
Same shit, different wrapping.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»