Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Inbetweener
Innlegg: 1325

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Inbetweener »



Ah, good times.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Orakelet skrev: lør mar 25, 2023 8:45 pm
Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 8:16 pm
Trolljegeren skrev: lør mar 25, 2023 5:01 pm Da er det bare å avslutte sesongen for James sin del og legge ham under kniven. Dette går ikke lenger.
Langt mer interessant å diskutere enn hvorvidt Potter kan nok om fysiologi til å trene gutta med riktig belastning (som om Potter alene gjør dette).

Så vidt jeg husker takket James nei til operasjon i november-ish fordi han ville rekke VM. Det er jo fortærende å tenke på. Nå står James ved et veiskille. Han kan a) operere og håpe på det beste, b) få en smidigere kroppsbygning og/eller c) endre posisjon. Med endring av posisjon mener jeg at vingback-rollen muligens er for intensiv for James. Om han kunne spilt som en defensiv høyreback eller som en tredje stopper i en backtreer hadde det spart han for mange tunge og lange sprinter.

Når man kan velge om man ønsker en operasjon, og klarer å spille et VM uten operasjon, er skaden såpass begrenset at operasjon kan gjøre mer skade enn nytte. Muskler reparerer seg selv hvis de får riktig belastning og deretter nok restitusjon før neste belastning. Problemet er at dette tar tid, men det gjør det også hvis man opererer. Uansett må muskelsenene bruke en del tid på å reparere seg selv.

Smidigere kroppsbygning og endret posisjon vil være marginale endringer og ikke en løsning. Uansett om han veier 5 kg mer eller mindre, eller løper 1 km mer eller mindre i en kamp, vil hamstring bli utsatt for enorme krefter ila kampen og den må være kjempesterk. Løsningen er å bli sterkere. Selv om James ser ut som en muskelknute er hans hamstrings svakere enn resten pga skadene. Han må trene opp styrken der slik at han blir like sterk som han var før skaden og helst sterkere.

Jeg var optimistisk på Kante sin vegne i en tidligere diskusjon her inne. Det var fordi han nå har brukt de månedene man trenger for å få styrken tilbake. Jeg regner med at han har trent, sovet, og så trent igjen for å bli kvitt problemet. Forhåpentligvis er han derfor sterkere enn noensinne i hamstring og i tilfelle er det mulig å unngå faenskapet.

Vi skal ha hentet inn hamstringeksperter i det medisinske apparatet og jeg regner med at de følger opp spillerne når de er skadet. Hvem som passer på at de ordinære treningene har riktig intensitet hensyntatt kampbelastning, reiser ol. er jeg mer usikker på. Jeg tror ikke man er langt unna sannheten hvis man forenkler det slik at lag som er "heldige" med skader er veldig gode på slik intensitetsstyring, mens lag som er "uheldige" med skader er ikke gode nok på dette. Skader fra taklinger ol. kan selvsagt skje uansett, men muskelskader skal ikke skje i et absurd høyt omfang.
Ser at det var kneet han kanskje skulle operere, men at en eller flere eksperter vurderte at han ikke trengte operasjon. Allikevel begynner det å bli mange kne- og hamstringskader om hverandre for James nå (https://www.transfermarkt.co.uk/reece-j ... ler/472423). De er sterkt linket til hverandre, og en svakhet i en av to (eller begge) vil føre til økt skaderisiko.

Selvfølgelig vil det viktigste være å få orden på muskler, sener og leddbånd først. Men James ser ut som en gresk-romersk bryter i 82-kilos klassen - ikke som en utholdenhetsutøver som skal konkurrere med en konkurransetid mellom halvmaraton og maraton, opp til tre ganger i uka. Så kan man sikkert si at Adama Traore får det til, og han er bygd enda tettere, eller at Clarence Seedorf fikk det til, men James har helt åpenbart ikke tålt seniorfotball. Da må noe gi etter. Det å se på kroppssammensetning og vekt, som vil føre til en markant økning i belastning på beina, vil være en naturlig del av prosessen "bli klok på James".

Som sagt tidligere finner jeg det finurlig at du har ståltro på at Kante vil rehabiliteres til så-god-som-ny, samtidig som du har skrevet to avhandlinger om Potter og hans elendige medisinske team. Det er det samme teamet som har vurdert Kante helbredet nok til at han fortjener en ny kontrakt. Og joda, Kante har hatt en lang opptreningsperiode, men de gjør de samme testene på Kante som på våre andre spillere. James har åpenbart passert de samme testene og fått de samme klareringene som Kante har fått, vi snakker tross alt om en av våre best betalte spillere. Vi driver ikke med gambling på en av våre flaggskip-spillere.

De to lagene som har soleklart flest skader i år er oss og Liverpool. Vi er tilfeldigvis også de to lagene som har spilt desidert mest fotball de siste to årene, sammen med City. Hva er det City har, som ikke vi eller de røde fra Liverpool har? De har dobbel dekning i alle posisjoner, og spiller en mye mer økonomisk fotball enn vi gjør. De leder 3-0 til pause og sentrer rondos i 45 minutter, mens vi stort sett alltid må kjempe med nebb og klør for å holde på seiere (og ja, det var sånn under Tuchel også). Dette teller

Sist, men ikke minst, så valgte du å se bort ifra hvilke spillere som i år har hatt muskelskader, når jeg nevnte disse for deg tidligere denne uka. Jeg lister opp:

Fofana (https://www.transfermarkt.com/wesley-fo ... ler/475411)
Zakaria (https://www.transfermarkt.com/denis-zak ... ler/334526)
James (link over)
Chilwell (https://www.transfermarkt.com/ben-chilw ... ler/316125)
Sterling (https://www.transfermarkt.com/raheem-st ... ler/134425)

Jeg synes du (fortsatt) prøver å score billige poeng mot Potter som trener. For det første har disse gutta en historie lenge før Potter med skader om hverandre. For det andre er selvfølgelig ikke han som tar avgjørelsene om spillere er klare eller ikke. Det gjør heller ikke Pep eller Klopp. Førstnevnte av de havna jo i klinsj med han super-slangeolje-dopinglegen til Bayern fordi spanjolen mente at legeteamet var for pussies og ikke gjorde jobben sin godt nok. Denne linken forklarer det ganske greit (https://www.thechelseachronicle.com/inj ... uthampton/). Potter tar ut en tropp basert på hva skanninger og tester, gjort av fagfolk (altså ikke den gruppa som Potter har hatt med seg i flere klubber). Jeg kan garantere deg at det er praksis i alle andre toppklubber også.

Som sagt i mitt forrige innlegg om temaet må du gjerne kritisere Potters taktikk og bytter. Det er observerbart for oss og fair å mene noe om. Men når du prøver å ta Potter på noe du absolutt ikke vet noe om, da blir jeg provosert. Da er det heller mer naturlig å spørre deg selv; hvorfor kritiserer du ikke Boehly. Det er tross alt han som sparka langvarig fysio ved klubben (https://metro.co.uk/2022/09/27/chelsea- ... -17463202/). Eller tror du at Potter ikke ville jobbe med en fysio som har vært i klubben i 17 år? At vår trener, som av kritikere blir beskyldt for å være for snill, bestemte seg for å gi en langvarig ansatt fyken etter mindre enn 20 dager i klubben. Som med alt annet tror jeg det koker ned til at du ikke har troen på Potter og ikke liker han, mens du har benner'n for Boehly og hans ekstreme ambisjoner.
Sist redigert av Inbetweener den lør mar 25, 2023 9:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Orakelet skrev: lør mar 25, 2023 8:47 pm
Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 8:08 pm Sterke rykter om at Andrey Guden Santos skal starte mot Marocco senere i kveld.

Brasils A-landslag? I tilfelle veldig imponerende av en 18 åring.
Det sies så! Jeg tror at Santos går direkte inn i midtbanerotasjonen til neste år. I mitt hode har jeg sett for meg en midtbanekontigent bestående av Enzo, Kante og Mount som førstevalg, mens Santos, Lavia og Conor Man supplerer disse. Det betyr Kova ut, som for meg ikke rettferdiggjør en plass i troppen når man ikke kan stole på at han a) tåler 90 minutter og b) i det hele tatt kommer seg til kampdagen skade- og sykdomsfri.

En landslangsdebut på seniornivå nå vil gjøre at arbeidstillatelsespapirene til Santos går i orden uten problemer, i hvert fall. Og utlånet varer kun til juli, så dette blir bra.


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 9:29 pm Som sagt tidligere finner jeg det finurlig at du har ståltro på at Kante vil rehabiliteres til så-god-som-ny, samtidig som du har skrevet to avhandlinger om Potter og hans elendige medisinske team.

Jeg synes du (fortsatt) prøver å score billige poeng mot Potter som trener. For det første har disse gutta en historie lenge før Potter med skader om hverandre. For det andre er selvfølgelig ikke han som tar avgjørelsene om spillere er klare eller ikke.

Da er det heller mer naturlig å spørre deg selv; hvorfor kritiserer du ikke Boehly. Det er tross alt han som sparka langvarig fysio ved klubben (https://metro.co.uk/2022/09/27/chelsea- ... -17463202/). E

Første avsnitt: Jeg må innrømme at en viss tvil sprer seg også ift Kante når vi fortsatt ikke har klart å få kontroll på hamstringskadene. Jeg tok det for gitt at vi hadde tatt vesentlige grep på det området for flere måneder siden, men hvis det mot formodning ikke er tilfelle kan vi heller ikke stole på at Kante er kvitt problemene.

Andre avsnitt: Enig i at det ikke er Potter som avgjør om spillerne er klare eller ikke, men det jeg stiller spørsmål ved er hvorfor de blir skadet i utgangspunktet. Da kommer man ikke unna det daglige treningsarbeidet for det er der mesteparten av belastningen skjer. I de siste innleggene har jeg heller ikke snakket direkte om Potter, men om trenerteamet.

Hvis Barry drar vil tre av fire gjenværende trenere (inkl Potter) ha bakgrunn i Østersund. Potters reise der begynte på nivå 4 og selv om flinke folk kan jobbe på nivå 4 i Sverige ville det vært helt sensasjonelt hvis de hadde tre verdensklasse trenere. Den siste treneren var Brighton-spiller for tre år siden og det er også tynn bakgrunn. Våre egne ex-spillere begynner typisk i akademiet og jobber seg opp. Er du helt uenig i at dette virker noe tynt for en klubb som skal bli verdens beste og som har mange milliarder investert i utviklingsspillere som MÅ nå sitt fulle potensiale for at prosjektet skal lykkes?

Tredje avsnitt: Boehly har definitivt "bæsjet på leggen" med endringene i det medisinske apparatet. Det har mesteparten av skylden, men nå skal et "world class" medisinsk team ha vært på plass i flere måneder og dette er ikke "rocket science". Det er helt elementær fysiologi og det klarer også de nye ekspertene. Når problemene likevel fortsetter mistenker jeg at det er flere problemer som vi må se nærmere på. Restitusjon og kosthold kan være andre ting. Spillerne må være 24-timers utøvere for å tåle belastningen de utsettes for og hvis noen jukser med det vil skader skje. I tilfelle fortjener de en "Conte-style" skyllebøtte.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Orakelet

Jeg mener fortsatt at du overser det faktum at de spillerne som blir skadet er alle spillere som har hatt masse skadeproblemer fra før av. Det er ikke nytt at de spillerne som i år har fått muskelskader har slitt med det. Dessverre, og dette glemte jeg å konkretisere i forrige innlegg om at City ikke sliter med skader i like stor grad grunnet dobbel dekning, har vi en tropp som er hårreisende dårlig satt sammen (dette jobbes det på spreng med).

Før januar var Sterling vår eneste naturlige, friske kantspiller (teller ikke Pulisic). I januar kom Madueke (en historisk kjeks og unggutt) og Mudryk (ikke spilt kamp siden november og unggutt). Det er klart at briten måtte bli overbelastet. En backup til Reece har vi ikke hatt så lenge han har vært i klubben. Det har gjort at han har måttet brukes, siden drop off'en til Azpi er altfor, altfor stor. Det samme gjelder Chilwell, hvor vi forsøkte oss å hente Cucurella som backup/avlaster, men som har slitt med sitt denne sesongen. Så er det selvfølgelig Kante, som våre fire siste managere har drevet totalt rovdrift på, som ikke har hatt en erstatter/avlaster.

Dette er etter min mening en langt sterkere parallell vi kan trekke til muskelskader enn hvorvidt Potter trener gutta hardt nok eller for hardt. Jeg vet at spillergruppa i Bayern mobbet Ancelotti ut av klubben fordi italieneren kjørte pussy-treninger sammenlignet med Guardiola. Hittil har det ikke kommet frem fra noen kilder at Potter har gjort det samme, men så har briten også overtatt i en sesong hvor absolutt hele klubben har blitt skiftet ut fra topp til tå, og uten å ha fått en pre-season. Uansett, spillere sier ifra. Hvis spillerne våre turte å bedrive mytteri mot Romans favorittrenere.(AVB, Sarri - trenere som skulle ta oss mot tiki taka-fotball) så tør de i hvert fall i gjøre det nå.

De andre spillerne har hatt knocks, men ingen typiske overbelastningsskader. Det at vi har så mange av disse småskadene eksemplifiserer vel egentlig bare uttrykket: "when it rains it pours".

Når det kommer til Potters støtteapparat kan det hende du har rett i at det blir for lite pondus, selv om jeg ikke synes det er helt rettferdig å dømme de sør og ned. De tre gutta som har fulgt hverandre hele veien er vel primært der for å jobbe på treningsfeltet, noe de har gjort med (etter min mening), suksess så langt i deres tid sammen (før oss, foreløpig - jeg mener at det er gode grunner til at det ikke har fungert enda her). Her vet jeg at du er uenig, og det er greit. Så kan det selvfølgelig hende at disse ikke har mentaliteten (cereal winner mentality) til å ta oss dit vi håper, men jeg vet, som du, at det gjøres kontinuerlige analyser for hva alle delene i klubben trenger. Om det er så åpenbart at denne trioen ikke har the bottle som skal til så vil det helt sikkert gjøres noe. Er det noe vi kan være sikre på så er det at Boehly og ledergruppa er hands on og ikke redd for å ta hensynsløse avgjørelser hvis de tror det vil gagne klubben.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Kepa med en god kamp for dere som ikke så landskampen. To matchvinnerredninger, der spesielt den ene er av veldig høy klasse.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Målinvolveringene til Madueke.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Mudryk og Chilwell fra start kl. 18.00.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mudryk med en svak førsteomgang. Får ikke mye hjelp, men enkelt håndtert av en fysisk overlegen back i Walker, og 4-5 svake pasninger. Flere balltap. Passiv på 0-1. Mot slutten av omgangen forsøker han å involvere seg mer ved å posisjonere seg mer i midten, burde kanskje gjort det tidligere. Håper han tar mer ansvar i 2.omgang.

Chilwell ikke hatt noe å gjøre på defensivt, et par fine bidrag offensivt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Enig. Så ved et tilfelle at han matcher Walker på farten, men da var pasningen for dårlig. De offensive på Ukraina får ekstremt lite hjelp. De er stort sett på egenhånd.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Syns Mudryk ser sliten ut etter timen spilt.

Edit: Der kommer byttet, ja.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Skuffende kamp av Mudryk. Han fremstår som han har gjort i Chelsea kampene, som en spiller som kan levere en fin teknisk detalj og et godt rykk, men som forsvinner helt fra kampen i alt for store perioder. Han er også så svak i den defensive fasen at han må nesten bli "Hazard-god" offensivt for å kompensere og det er han dessverre langt unna.

Jeg håper det er den alt for lange fotballpausen som har skylden for hvis ikke går tankene til en sekk og en katt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Håper folk skjønner at Potter gjør Mudryk en kjempetjeneste ved å spare han for den offentlige ydmykelsen og gapestokken det ville blitt om han skulle blitt kastet ut til ulvene. Det virker oppriktig som at ukraineren ikke vet hvor han er på fotballbanen, og det er for et lag han burde kjenne til, i hvert fall bedre enn oss. Råmaterialet er der for alle å se, men det er grunnleggende fotballforståelse han svikter totalt på. Dette vil kreve mye 1 til 1-coaching, og det er en luksus vi ikke har når vi a) skal spille ni kamper på en måned og b) har en tropp som teller bortimot 40 hoder.

Det sagt har jeg troen på at Mudryk kommer til å bli en hit. Jeg synes jeg ser det for meg; Enzo slår en langpasning i bakrom, blindt, til en Mudryk som har startet på løp. Men da må Mudryk først forstå nord, sør, øst og vest på en fotballbane, for vi vet at Enzo kan gjøre det han vil med ballen. Jeg håper at Mudryk (det samme gjelder Madueke) kan få sjansen som en offensiv, høyre vingback nå som James ser ut til å miste sikkert annenhver kamp. Da vil han få litt ekstra tid og rom til å ta avgjørelser, og det trenger han. I en 3-4-3 er det egentlig ingen plass til han i angrepsrekka, bortsett fra som spiss, men da må han være enda mer ballsikker og smart i løpene sine.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Inbetweener skrev: søn mar 26, 2023 8:05 pm Håper folk skjønner at Potter gjør Mudryk en kjempetjeneste ved å spare han for den offentlige ydmykelsen og gapestokken det ville blitt om han skulle blitt kastet ut til ulvene.
En veldig fornuftig avgjørelse. Vi vet hvor raskt SportBible, fans på Twitter osv. spyr ut bastante påstander når det gjelder slike spillere.
En time mot klassebacken Kyle Walker viser uansett hvorfor han ikke er klar til å starte for Chelsea. Riktignok var Ukraina veldig underlegene, men jeg vil tro at statsene til Mudryk ser helt grusomme ut etter kampen.

Sist redigert av chelsea8 den søn mar 26, 2023 9:19 pm, redigert 1 gang totalt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: søn mar 26, 2023 8:05 pm
Det sagt har jeg troen på at Mudryk kommer til å bli en hit.
Allikevel ikke verdt prisen etter min mening.

Altså, jeg tror han er en £80 mill spiller - men målet bør være å kjøpe en £80 mill spiller for £30 mill for at det skal kategoriseres som et godt kjøp. Jeg mener eksempelvis at han er en bedre spiller enn Dango Ouattara, men Bournemouth som kjøper Ouattara for £20 mill er et langt bedre kjøp.

Som sportsdirektør så ville ikke jeg personlig ha valgt å kjøpt Mudryk til den prisen som han ble kjøpt for. Da ville jeg heller ha sett på muligheten for eksempelvis Rayan Cherki eller Gabri Veiga billigere.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:22 pm Altså, jeg tror han er en £80 mill spiller - men målet bør være å kjøpe en £80 mill spiller for £30 mill for at det skal kategoriseres som et godt kjøp.
Du må ikke glemme at han bare kostet rundt £60m. Resterende kjøpesum er add-ons hvis han blir en hit på Stamford Bridge.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: søn mar 26, 2023 9:25 pm
Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:22 pm Altså, jeg tror han er en £80 mill spiller - men målet bør være å kjøpe en £80 mill spiller for £30 mill for at det skal kategoriseres som et godt kjøp.
Du må ikke glemme at han bare kostet rundt £60m. Resterende kjøpesum er add-ons hvis han blir en hit på Stamford Bridge.
Hvis du er en Chelsea fan så håper du at han koster £80 millioner. Alternativene er at han er en spiller som er verdt £70-120 mill og han koster £80 mill, eller at han er absolutt ubrukelig og koster £60 millioner.

Jeg velger her å være optimistisk og regner ham som et £80-millioners kjøp. Han kommer til å være et mye verre kjøp hvis han ender opp med å kun koste Chelsea £60 millioner, så det er IKKE et godt argument for å forklare at han er verdt pengene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: søn mar 26, 2023 9:25 pm
Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:22 pm Altså, jeg tror han er en £80 mill spiller - men målet bør være å kjøpe en £80 mill spiller for £30 mill for at det skal kategoriseres som et godt kjøp.
Du må ikke glemme at han bare kostet rundt £60m. Resterende kjøpesum er add-ons hvis han blir en hit på Stamford Bridge.
Hvis du er en Chelsea fan så håper du at han koster £80 millioner. Alternativene er at han er en spiller som er verdt £70-120 mill og han koster £80 mill, eller at han er absolutt ubrukelig og koster £60 millioner.

Jeg velger her å være optimistisk og regner ham som et £80-millioners kjøp. Han kommer til å være et mye verre kjøp hvis han ender opp med å kun koste Chelsea £60 millioner, så det er IKKE et godt argument for å forklare at han er verdt pengene. Det er heller et argument imot å kjøpe ham.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Ivrig på avtrekkeren i dag, @Jolla.

Men jeg er enig jeg, altså. Fernandez mener jeg helt oppriktig at er verdt hver eneste krone, for oss og den situasjonen vi var i. Han er også den klareste plug-and-play spilleren vi har kjøpt på mange, mange år. Mudryk tror jeg man kunne funnet billigere alternativer til (jeg er on record med å være mer positiv til Madueke-kjøpet), men klubben gambler på at han blir en ekte verdensklassespiller.

Jeg mener for øvrig det samme når vi sikkert skal kjøpe Oshimen for langt over milliarden i sommer. Det må gå an for speiderapparatet vårt å finne den neste, som ikke er så langt unna det helt store. Oshimen skiller seg riktignok litt fra både Mudryk, Miami og Toney-gjengen, siden han faktisk koster 70 millioner pund for et par år siden.

Må også legge til at vi har gjort mange av disse smarte kjøpene også, da. Badiashile var et kjempekjøp, mens juryen fortsatt er ute på Santos, Fofana og Madueke.
Sist redigert av Inbetweener den søn mar 26, 2023 9:54 pm, redigert 2 ganger totalt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:30 pm Hvis du er en Chelsea fan så håper du at han koster £80 millioner.
Jeg håper selvfølgelig at han slår til, men jeg har mine tvil til at han skal leve opp til prislappen. £60m er nesten ingenting i dagens marked, da er Mudryk bare en i mengden :) Det er ikke mer enn vi øste ut for Cucurella i sommer, eller da Arsenal hentet Pepe fra Lille. Eller da United ga Dortmund over £80m for Sancho.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: søn mar 26, 2023 9:47 pm
£60m er nesten ingenting i dagens marked
£60 mill er ekstremt mye etter min mening.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:58 pm £60 mill er ekstremt mye etter min mening.
Jeg la til et smiletegn, det er veldig mye penger.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 8:08 pm
Sterke rykter om at Andrey Guden Santos skal starte mot Marocco senere i kveld. Jeg setter @Jolla på scouting duties.
Har du sett kampen forøvrig? Eller har du planer om å se den?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Apropos gode kjøp:



18 år gammel brasiliansk landslagsspiller på vei inn på midtbanen vår uten en prislapp på 100 mill. Veldig spennende!

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jolla skrev: søn mar 26, 2023 10:16 pm
Inbetweener skrev: lør mar 25, 2023 8:08 pm
Sterke rykter om at Andrey Guden Santos skal starte mot Marocco senere i kveld. Jeg setter @Jolla på scouting duties.
Har du sett kampen forøvrig? Eller har du planer om å se den?
Så bare en to minutters kompilasjon på Tweetah. Santos var rufsete med ball, men ekstremt atletisk. Spilte en litt mer offensiv rolle enn han pleier, siden han var i tospann med Casemiro.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hva slags spiller er Santos? DM i pivot eller bunnen av en treer? B2B? Scoret jo masse i U20-VM. Er han talentet som kan redde oss på midten?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Trolljegeren skrev: søn mar 26, 2023 10:42 pm Hva slags spiller er Santos? DM i pivot eller bunnen av en treer? B2B? Scoret jo masse i U20-VM. Er han talentet som kan redde oss på midten?
Jeg har kun sett ham for Brasil U20 og nå for Brasil sitt landslag, og for meg så har han ikke bestemt seg for hvor på banen han spiller - eller mer spesifikt så virker det som om han driter i slike ting som "posisjon" og prøver å drive på med totaalvoetbal. Nærmest av det du nevner er at han har operert som en hypermobil B2B-spiller. Igår så droppet han ned blant midtstopperne og opererte som en tredje stopper og strødde et par pasninger, men så det neste minuttet så begynte han å jogge fremover, og det var ikke som om han bare gikk tilbake til "posisjonen" sin ved siden av Paqueta og Casemiro, nei mens ballen var ute på høyresiden til Brasil så fortsatte han bare å løpe frem til han var oppe som spissmakkeren til Rony i et minutt.

Han er noe uraffinert, og har litt av den samme villskapen som Gavi har - som heller ikke har bestemt seg for hvilken spillertype han er. Mye energi, og blokkerte mange pasninger, men hadde ikke alltid kontroll på ballen når han skulle stoppe Marokko. For å si det slik så var det endel av "gjenvinningene" hans situasjoner hvor endte opp med ballen i neste omgang, men ballen ble i hvert fall flyttet fra der som den var planlagt å være til et helt annet sted. Noen ganger innkast, noen ganger tilbake til forsvaret til Brasil og noen ganger til en annen Marokkansk spiller.

Ekstremt spennende spiller som har lyst til å være mye involvert i spillet, uansett hvor på banen spillet er eller hvilket lag som har ballen. Når han spilte med Casemiro og Paqueta så var han generelt høyere i banen enn de to, men det er vanskelig å lese noe ut av denne kampen, for den var temmelig tullete fra Brasil sin side.

Jeg vil si at han nesten hadde seg en assist når han vippet ballen til Rodrygo som vartet opp med en helt utsøkt volley (som ble reddet.)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chelsea har offentliggjort tallene fra årsregnskapet for 01.07.21 - 30.06.22 i dag, noe som viser et underskudd på £121.5 mill. Dette skyldes ifølge klubben sanksjonene klubben fikk vinteren 2022. Det viktigste:

''Despite the loss in the year and the operating challenges due to the sanctions, the Club continues to comply with UEFA and Premier League financial regulations.''

https://www.chelseafc.com/en/news/artic ... al-results

Her er dokumentene for 20/21:
https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/docu ... 29175aef42

startelver

Legg inn av startelver »

chelsea8 skrev: søn mar 26, 2023 9:47 pm
Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:30 pm Hvis du er en Chelsea fan så håper du at han koster £80 millioner.
Jeg håper selvfølgelig at han slår til, men jeg har mine tvil til at han skal leve opp til prislappen. £60m er nesten ingenting i dagens marked, da er Mudryk bare en i mengden :) Det er ikke mer enn vi øste ut for Cucurella i sommer, eller da Arsenal hentet Pepe fra Lille. Eller da United ga Dortmund over £80m for Sancho.
En annen ting med spillere som hentes fra fattigere strøk av jordkloden, enten det er Ukraina eller Sør-Amerika, er det ingen garanti for suksess pga den nye rikdommen de plutselig får, med disse fantasilønningene i PL.
Når man er vant til et fattig liv og plutselig får millioner i ukeslønn er det ikke alle som takler det og kan ødelegge talentet sitt rent ubevisst når pengene overtar hverdagen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»