Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Inbetweener
Innlegg: 1325

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Inbetweener »

Hvorfor trenger dommeren å se VAR på den handsen der? Kødder du med meg? Kan ikke den avgjørelsen tas på bakrommet. For en sport.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Gud for en mølje av et lag vi har. Alt er bare riskrem med biffsaus og rødbeter

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: søn mai 21, 2023 5:18 pm Tror dere Frank ville kjøpe Alvarez også, men at Roman sa nei?
Jeg hadde lyst til å kjøpe Håland og Álvarez til Atlético. Men så visste ikke Atlético om meg, og de hadde ikke hørt på meg uansett.

Nå skal det jo sies at jeg har en fordel angående disse to siden jeg er norsk-argentiner. Norsk etnisk og argentinsk i hjertet <3

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

10 min for mannen som ble holdt hjemme fra en turnerning han ville vært en av de beste spillerne i. Gratulerer! Loftus Cheek har dog vært ganske god, så det skal vaksinemotstanderen ha.

Madueke er en sykt spennende spiller. Kommer seg forbi hver gang. For et steg.
Sist redigert av Inbetweener den søn mai 21, 2023 6:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jolla skrev: søn mai 21, 2023 6:41 pm
Inbetweener skrev: søn mai 21, 2023 5:18 pm Tror dere Frank ville kjøpe Alvarez også, men at Roman sa nei?
Jeg hadde lyst til å kjøpe Håland og Álvarez til Atlético. Men så visste ikke Atlético om meg, og de hadde ikke hørt på meg uansett.

Nå skal det jo sies at jeg har en fordel angående disse to siden jeg er norsk-argentiner. Norsk etnisk og argentinsk i hjertet <3
For å si det sånn, jeg kan gå tilbake i tråden her å finne spillere du har anbefalt som innen fem år vil ha hevet 500 millioner pund i spillersalg. Minst. Du har oppriktig peiling på dette og er min talentguru av en grunn. Mer enn Frank, det tør jeg påstå ganske sikkert.

Vurderte å nevne deg i mitt opprinnelige innlegg, men tenkte at det ble for rævslikkete. Du fikk slikk til slutt.

Fant innlegget ditt jeg tenkte på, etter et kjapt søk:

"For £60 millioner så kunne jeg ha hentet Enzo Fernández, Adam Hlozek, Nico Schlotterbeck, Karim Konaté, Hugo Félix, Arda Güler, Samson Baidoo, Cher Ndour, Gino Infantino, Warren Bondo, Isaak Touré og Lovro Zvonarek tidligere i sommervinduet.

Gi meg litt ekstra midler og så ville jeg også ha prøvd meg på Luke Harris, Folarin Balogun, Valentín Gómez, Daniel Samek, Maro Katinic, Mauro Perkovic, Rasmus Højlund og Anthony Rouault også.

Edit: Skulle gjerne ha nevnt Goncalo Ramos også - men i motsetning til lillebror Félix så tror jeg ikke at Benfica er villig til å selge Ramos for noen billig pris. Han blir dyyyyyyr. Det var forrige sommer han skulle blitt hentet (likt Sesko, Sucic, Hincapié og Cucurella.)"

Er noen kronasjer her.
Sist redigert av Inbetweener den søn mai 21, 2023 6:53 pm, redigert 1 gang totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Pulisic???

Hvorfor ikke Fofana, vår ENESTE HELVETES SPISS???

Satan for noe piss asså. Er så lei.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

GatlingGun skrev: søn mai 21, 2023 6:47 pm Pulisic???

Hvorfor ikke Fofana, vår ENESTE HELVETES SPISS???

Satan for noe piss asså. Er så lei.
Vil si at denne interim-perioden med Lampard har vært på det laveste vi har vært etter millenniumsskiftet. Utrolig at en person som har all good will til stedet har mista alt sammen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Litt mer pride der, så hadde den satt i nettet.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Det er vondt å kjenne på hvor mye respekten min for Lamps har sunket…

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Helt utrolig at vi ikke skårer mål i dag. Vi klarer faktisk å bytte oss sterkere i 2. omgang, det er i det minste noe.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

chelsea8 skrev: søn mai 21, 2023 6:57 pm Helt utrolig at vi ikke skårer mål i dag. Vi klarer faktisk å bytte oss sterkere i 2. omgang, det er i det minste noe.
Det spiller jo ingen rolle når alle (!!!) visste at startoppstillingen var riv ruskende feil. Eller feig.

Det blir som svensken som gikk med to mursteiner i hånda overalt han dro, fordi det var så deilig når man slapp dem.

Hvor mye blir Lampard betalt for denne ferien han er på nå? Han bæsjer inne, på stua, hver kamp. At han prøver å vaske opp etter seg fortjener ikke skryt.

Men hvis man skal trekke noe positivt ut av dette er det det at vi faktisk har en del veldig gode spillere. En god trener burde ikke være mer enn en pre-season og et par signeringer unna å få til noe greit noe. Men jeg tar gjerne en offentlig annonsering av Poch i dag. Jeg må bare vite at pussy'en på benken kun har to kamper igjen med sikkerhet.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



Jeg har ikke ord lengre.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Agent 117.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Orker ikke.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Haha. Det er sykt morsomt. Chelsea blokkerer Carney sin deltagelse i U20 VM pga skader på spillere, og noen dager seinere sier manager for samme klubb at spilleren må være tålmodig.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Sa Lampard virkelig at han må tenke på jobben, som han har i en uke til?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Om dette stemmer er det ikke bra. Jævlig kjipt om man har klart å miste førstevalget for CM neste 10 årene ved å opptre svakt i møte med spiller og familie.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lew_Ashby skrev: man mai 22, 2023 8:25 am Om dette stemmer er det ikke bra. Jævlig kjipt om man har klart å miste førstevalget for CM neste 10 årene ved å opptre svakt i møte med spiller og familie.
Tipper Bolla & Egget har blandet seg.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



Bantz.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Da slipper vi kanskje at gutteklubben grei faller for fristelsen å selge Colwill i sommer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Den potensielle £80m permanent/25m lånesigeringen som skal være vår offensive katalysator, som skal unntas fra defensivt arbeid pga det han skaper for oss i angrep, har under 1 xA i sin periode som Chelsea spiller.

Målt opp mot andre Chelsea-spillere (fra Twitter):

Sterling 3.04xA in twice as many minutes.

Madueke 0.5xA in half as many minutes.

Ziyech 1.5xA in half as many minutes.

Mudryk 1.2xA in half as many minutes.

Mount 2.8xA in 1.5x as many minutes.

Havertz 2.6xA in twice as many minutes.

Sier det igjen, kjøper vi Felix blir jeg så forbanna skuffet over måten denne klubben drives.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Félix spiller med frihet nå som han er fri fra Cholo sine tøyler.

Fint at han endelig får spille i et offensivt lag hvor han ikke blir plassert som midtbanespiller av terroristen Simeone.

Tabbe av Atlético å ikke sparke Simeone for å heller bygge laget rundt Félix.

...Og andre fine memes som man kunne lese i januar.

Scorer Atlético i det hele tatt mål uten ham?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bare sånn for å ha det klart, dette er ikke seriøs dissing av Félix fra min side. Jeg synes fortsatt at han er veldig god, men han har klare svakheter, er en formspiller/humørspiller av dimensjoner og hvis det butter litt imot så blir hele mannen ekstremt sutrete, noe som sprer seg.

Dette er mest mobbing av Atlético-"fans" som oppriktig talt mente dette.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jolla skrev: man mai 22, 2023 4:36 pm Félix spiller med frihet nå som han er fri fra Cholo sine tøyler.

Fint at han endelig får spille i et offensivt lag hvor han ikke blir plassert som midtbanespiller av terroristen Simeone.

Tabbe av Atlético å ikke sparke Simeone for å heller bygge laget rundt Félix.

...Og andre fine memes som man kunne lese i januar.

Scorer Atlético i det hele tatt mål uten ham?
Released from the shackles of an evil man.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

I lys av at Pochettino visstnok vil ha PL proven spillere tok jeg meg en titt innom Transfermarkt for å se på alle kjøpene våre de siste ti årene. Jeg lister kun opp spillere som har bidratt på A-laget, ikke spillere som var i en evig runddans av utlån. Hypotesen min før jeg sjekket gjennom er at "PL proven" er et buzzord som i hvert fall ikke stemmer for Chelsea sin del.

Spillere som den gang da var PL-proven står uten parentes, mens spillere som kom fra O Store Utland er skrevet i parentes. Jeg markerer spillere som har vært en suksess med fet, brukbare spillere (squad players) med kursiv og wankers i ingen skrift.
► Show Spoiler
Først og fremst viser dette hvor latterlig dårlig jobb Roman og Marina gjorde de siste ti årene i klubben. Ingen filosofi, ingen plan - og vipps så var vi tatt igjen av City i antall ligamesterskap. Men så, til poenget, hva betyr egentlig PL-proven? De fleste vi har kjøpt har vært wankers. Har vi bare kjøpt feil, eller er det overdrevet hvor mye det betyr å ha prestert i ligaen?

Jeg heller mot det siste. Joda, det er noen ferdigheter som gjør at du synker eller svømmer i PL, men veldig mange andre ligaer begynner og spilles med skyhøy intensitet. Jeg så på Sporting - Benfica i går (homage @Jolla), og den intensiteten de spilte med står ikke tilbake for noe i PL. Ugarte, som var mannen mitt øye falt på, har de samme EPO-genene som sin landsmann Valverde og er som en gresk-romersk bryter i nærkamp. I tillegg er han ryddig med ball, om ikke noe uspektakulær. Hvis han ikke tar steget til en av de største klubbene i sommer, men heller drar til typ Aston Villa, så er det noe annet enn det folk assosierer med PL proven (rainy day, Stoke osv) som gjør det. Jeg kan nesten garantere at Ugarte vil være en av ligaens beste fysiske spillere også i PL, det sekundet han setter sine føtter i Dronningens (pedoenes) land.

Med god scouting burde det være mulig å finne andre skjulte skatter. Badiashile er en av de. Tretti millioner pund for en to meter høy stopper som er kjapp og har krempasninger innabords. Det er å finne (og få tak i) gull. Caicedo (som jeg har benner'n for, så klager ikke) og Rice er selvfølgelig gode spillere, men førstnevnte kostet en privatlegelønn for to år siden. Under et år senere var han en av ligaens bedre midtbanespillere. Muani var gratis i fjor sommer og går nå for over en milliard.

Så har man de som flopper totalt. Atletiske franskmenn som ikke har løftet blikket en eneste gang før de mottar ballen. Italienske spillere det går for treigt med i hodet og bein. Spillere fra Spania som blir for veike fysisk. Joda, de finnes også. Men for hver av disse finner du garantert en Up and Coming brite som ikke tar steget. En PL proven spiller som kjøpes opp av en større klubb som spiller en annen type fotball og som faller gjennom.

Når man speider spillere må man ha visse parametere man ser etter. For et lag som Chelsea burde det første punktet på den lista være om spilleren får mange nok ballberøringer (les: hvor dominante er lagene de spiller for). Det har mye å si. Hvis du har en spiller som faller gjennom når han kommer til en toppklubb, men spilte for et lag som hadde 40% possession, så er kanskje ikke det så rart. Dette punktet gjør at Caicedo burde være vel så aktuell, hvis ikke mer, som Rice. Det er også grunnen til at jeg er bombesikker på at Lavia (skolering i City, helt fløte med ball) og Ugarte (spiller i et meget offensivt Sporting-lag) blir fantastiske spillere. Deretter kjører man spillerne gjennom en data-kvern, før man bedømmer hvem man skal se live og ikke. Etter den prosessen ser man selvfølgelig på alt fra kroppsspråk til kroppsposisjon i taklinger, skudd og pasninger, i tillegg til hvem som klarer å scanne rundt seg jevnlig.

Vi har visstnok hentet inn Top Of The Crop (Jimmy Savilles halvbror?) innenfor speiderfeltet. La de jobbe. Siden jeg allerede er i gang med et altfor langt innlegg så jeg førsteomgangen av Brasil - Italia i U20-VM. Casadei vant kampen mer eller mindre på egen hånd, men hvis Chelsea hadde speidere live på den kampen tror jeg de sitter igjen med blanda drops. Med ballen og i boks er Casadei helt sinnssyk på aldersbestemte nivåer. Det er Ballack vol. 2. Men han så ut som en KOLS-pasient etter 30 spilleminutt. Alt etter det ble preget av at han kom inn til standplass med for høy puls. Mye slurv og konstant for sen til å dekke rom. Heldigvis har italieneren den vanskeligste i boks - nemlig ferdigheter på og med ball og i boksen. Det andre kan trenes opp med god coaching.

Ble et skikkelig ADHD-innlegg. Fra øst til vest. Har mer og, men for min og andres psykiske helse gir jeg meg nå. Se på det som min hyllest til Lampard, vår tids Tor Håkon Holte.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Inbetweener skrev: man mai 22, 2023 6:33 pm
► Show Spoiler
Released from the shackles of an evil man.
Inbetweener skrev: man mai 22, 2023 7:07 pm I lys av at Pochettino visstnok vil ha PL proven spillere tok jeg meg en titt innom Transfermarkt for å se på alle kjøpene våre de siste ti årene. Jeg lister kun opp spillere som har bidratt på A-laget, ikke spillere som var i en evig runddans av utlån. Hypotesen min før jeg sjekket gjennom er at "PL proven" er et buzzord som i hvert fall ikke stemmer for Chelsea sin del.

Spillere som den gang da var PL-proven står uten parentes, mens spillere som kom fra O Store Utland er skrevet i parentes. Jeg markerer spillere som har vært en suksess med fet, brukbare spillere (squad players) med kursiv og wankers i ingen skrift.
► Show Spoiler
Først og fremst viser dette hvor latterlig dårlig jobb Roman og Marina gjorde de siste ti årene i klubben. Ingen filosofi, ingen plan - og vipps så var vi tatt igjen av City i antall ligamesterskap. Men så, til poenget, hva betyr egentlig PL-proven? De fleste vi har kjøpt har vært wankers. Har vi bare kjøpt feil, eller er det overdrevet hvor mye det betyr å ha prestert i ligaen?

Jeg heller mot det siste. Joda, det er noen ferdigheter som gjør at du synker eller svømmer i PL, men veldig mange andre ligaer begynner og spilles med skyhøy intensitet. Jeg så på Sporting - Benfica i går (homage @Jolla), og den intensiteten de spilte med står ikke tilbake for noe i PL. Ugarte, som var mannen mitt øye falt på, har de samme EPO-genene som sin landsmann Valverde og er som en gresk-romersk bryter i nærkamp. I tillegg er han ryddig med ball, om ikke noe uspektakulær. Hvis han ikke tar steget til en av de største klubbene i sommer, men heller drar til typ Aston Villa, så er det noe annet enn det folk assosierer med PL proven (rainy day, Stoke osv) som gjør det. Jeg kan nesten garantere at Ugarte vil være en av ligaens beste fysiske spillere også i PL, det sekundet han setter sine føtter i Dronningens (pedoenes) land.

Med god scouting burde det være mulig å finne andre skjulte skatter. Badiashile er en av de. Tretti millioner pund for en to meter høy stopper som er kjapp og har krempasninger innabords. Det er å finne (og få tak i) gull. Caicedo (som jeg har benner'n for, så klager ikke) og Rice er selvfølgelig gode spillere, men førstnevnte kostet en privatlegelønn for to år siden. Under et år senere var han en av ligaens bedre midtbanespillere. Muani var gratis i fjor sommer og går nå for over en milliard.

Så har man de som flopper totalt. Atletiske franskmenn som ikke har løftet blikket en eneste gang før de mottar ballen. Italienske spillere det går for treigt med i hodet og bein. Spillere fra Spania som blir for veike fysisk. Joda, de finnes også. Men for hver av disse finner du garantert en Up and Coming brite som ikke tar steget. En PL proven spiller som kjøpes opp av en større klubb som spiller en annen type fotball og som faller gjennom.

Når man speider spillere må man ha visse parametere man ser etter. For et lag som Chelsea burde det første punktet på den lista være om spilleren får mange nok ballberøringer (les: hvor dominante er lagene de spiller for). Det har mye å si. Hvis du har en spiller som faller gjennom når han kommer til en toppklubb, men spilte for et lag som hadde 40% possession, så er kanskje ikke det så rart. Dette punktet gjør at Caicedo burde være vel så aktuell, hvis ikke mer, som Rice. Det er også grunnen til at jeg er bombesikker på at Lavia (skolering i City, helt fløte med ball) og Ugarte (spiller i et meget offensivt Sporting-lag) blir fantastiske spillere. Deretter kjører man spillerne gjennom en data-kvern, før man bedømmer hvem man skal se live og ikke. Etter den prosessen ser man selvfølgelig på alt fra kroppsspråk til kroppsposisjon i taklinger, skudd og pasninger, i tillegg til hvem som klarer å scanne rundt seg jevnlig.

Vi har visstnok hentet inn Top Of The Crop (Jimmy Savilles halvbror?) innenfor speiderfeltet. La de jobbe. Siden jeg allerede er i gang med et altfor langt innlegg så jeg førsteomgangen av Brasil - Italia i U20-VM. Casadei vant kampen mer eller mindre på egen hånd, men hvis Chelsea hadde speidere live på den kampen tror jeg de sitter igjen med blanda drops. Med ballen og i boks er Casadei helt sinnssyk på aldersbestemte nivåer. Det er Ballack vol. 2. Men han så ut som en KOLS-pasient etter 30 spilleminutt. Alt etter det ble preget av at han kom inn til standplass med for høy puls. Mye slurv og konstant for sen til å dekke rom. Heldigvis har italieneren den vanskeligste i boks - nemlig ferdigheter på og med ball og i boksen. Det andre kan trenes opp med god coaching.

Ble et skikkelig ADHD-innlegg. Fra øst til vest. Har mer og, men for min og andres psykiske helse gir jeg meg nå. Se på det som min hyllest til Lampard, vår tids Tor Håkon Holte.
The duality of a man

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Harvey Vale med assist.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



Ryktebørsen om Tommy T. Werner's confidence in tatters. Er Tuchel den tyske Tor Ole Skullerud?

Nei, nå må denne sesongen snart ta tvärrslut. Orker ikke.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: man mai 22, 2023 7:07 pm
2014-2015
Fabregas
Remy
Drogba (på lån)

(Cuadrado, Felipe Luis)
Føler det mangler en viss brasiliansk kaosbamse med spansk pass en plass her. Føler også at Filipe Luís i utgangspunktet skulle vært et strålende kjøp, men litt i form av at spillere i toppklubbene blir vurdert på for lite grunnlag så fikk han aldri etablert seg i klubben og Atlético var mer enn villige til å hente ham tilbake året etterpå, ettersom at man ikke ønsket å selge ham uansett.




Ellers må jeg si at jeg synes at Michael Emenalo faktisk gjorde en temmelig god jobb (de første årene) når det kom til å identifisere yngre spillere fra mindre/utenlandske markeder, og også andre som var under markedspris. Det er ikke mange kjøp han gjorde som jeg var uenig med på tidspunktet.

Han ble teknisk direktør i 2011 og fikk hovedansvaret for å jobbe med speiderne og trenerne for å lage overgangsmål for Chelsea. Sesongen i forveien så hadde Chelsea brukt £110 millioner på å kjøpe Fernando Torres, David Luiz, Ramires, Benayoun, Tomas Kalas (ikke Freddy) og Delac.

Han begynte sesongen med å hente Juan Mata, Thibaut Courtois og Romelu Lukaku, og i januar 2012 så følgte også Kevin de Bruyne inn dørene. Skal nevnes at en 20 år gammel Oriol Romeu og en 19 år Patrick Bamford ble hentet av Emenalo denne sesongen, og selv om de aldri var eller aldri ble Chelsea-nivå, så kjøpte han dem for henholdsvis £4m og £1,5m. Og det er svinebillig for det som senere ble habile PL-spillere. (Tar vi med akademiet så kom også Nathan Aké inn.)

Så fortsatte det i 12/13 med Hazard-brødrene og Oscar og Azpi. Oscar betalte dere litt overpris for, de andre tre betalte dere langt under det de var verdt. Du nevnte Demba Ba og Victor Moses fra det indre marked, men de kostet altså henholdsvis £7m og £10m. Altså omtrent det de leverte til. De ble kjøpt fra Newcastle og Wigan, de spilte som om de var Newcastle- eller Wigan-spillere, og hadde en kostnad som var forenlig med klubber på det nivået. Backup skrevet i pannen på dem. Kun lønnen som var et problem, og dere forlenget vel også med Moses(?) noe dere ikke trengte. (Tar vi med akademiet så kom også Andreas Christensen inn.)

13/14-sesongen brakte Willian, Schürrle, Salah, Matic og Zouma inn dørene. Matic skal det sies at Emenalo solgte i 2011 når det ble klart at han ikke fikk sjansen i Chelsea, men han bakte i det minste inn en tilbakekjøpsklausul der(?). Schürrle og Zouma ble kanskje ikke noen store suksesser, men Zouma ratet jeg personlig veldig høyt på den tiden, og syntes det var et ypperlig kjøp, og Schürrle ble rett og slett bare en evig benkspiller hvor skuffelsen virker å ha mer med forventninger enn noe annet. Statistisk sett så leverte han 14 mål og 3 assister på 2998 minutt på sine to sesonger i Chelsea. Det samsvarer faktisk med det han leverte i sine to sesonger i Leverkusen før han gikk til dere, hvor han hadde 23 mål og 16 assister på 6789 minutt. Schürrle ble deretter solgt med profitt. Van Ginkel ble også hentet, uten at jeg forstod fascinasjonen. Mulig at han kun ble hentet siden han allerede spilte for Vitesse og sånn sett var gratis(?)

14/15-sesongen bestod av de nybakte La Liga-mesterne Diego Costa og Filipe Luís (samt at Courtois returnerte fra lån), den nybakte La Liga-taperen Cesc Fàbregas (2. plass = taper), Juan Cuadrado og Loïc Rémy. Her synes jeg vi begynner å se sport av en endring i overgangspolitikk, og en bortgang fra det å kjøpe unge belgiere og talentfulle brasilianere, spanjoler og franskmenn fra utenlandske markeder. Kjøpene av Diego Costa, Filipe Luís, Cuadrado og Cesc står jeg på at var gode på det tidspunktet, men det var helt klart at dere ikke lenger var ute etter å finne spillere før de slo igjennom, men heller å kjøpe folk som var på topp av sin kurve på markedsverdi. Filipe Luís ville tilbake til den spanske hovedstaden etter et år, og Cuadrado passet aldri inn i spillergruppen. Det sagt, i kjøp og salg så var det ikke store kostnaden for trioen Diego Costa, Filipe Luís og Cuadrado. Diego Costa endte jo Atlético opp med å betale en vill overpris for å hente tilbake.

I 2015 så var det slutt på de gode årene. Pedro kom inn, men igjen i samme stil som de jeg nevnte i 14/15. Fulletablert spiller i et sammenlignbart lag, og i likhet med Cesc så var det vel så mye Barcelona som offloadet som Chelsea som jaktet. Ikke noe jeg vil si at er god "speiding". Ellers er det stort sett mye penger for mye ræl.

Iløpet av 2016 så virker det som om Emenalo har mistet sin innflytelse på Roman, og etter sommeren 2017 så gir han seg.

Jeg har forståelse for hvorfor han fikk såpass mye kritikk i sine år i Chelsea, men Chelsea hadde en liten gylden periode på 3-4 år, som fulgte fadesen rundt signeringen av Fernando Torres vinteren 2011, hvor det var meget habil spillerrekruttering. Bare synd at de mest talentfulle ikke hadde en trener som innlemmet dem i sitt system.

En tropp bestående utelukkende av spillere som ble hentet fra sommeren 2011 til sommeren 2014 (sier ikke at dette er et godt lag den dag idag, men de har alle hatt sine peaks):

Courtois
Azpi - Cahill - Christensen - Filipe Luís
Matic - Cesc
Salah - De Bruyne - E Hazard
DC

Benk:
Schwarzer(?), Aké, Zouma, T Hazard, Oscar, Willian, Mata, R Lukaku (greit, det er 8 på benken, men synes de 5 offensive der må inkluderes

Reserver: Meireles, Romeu, Moses, Schürrle, Bamford, Ba

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»