Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Lolzalot

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Lolzalot »

Jolla skrev: tor mai 25, 2023 10:11 pm
Lolzalot skrev: tor mai 25, 2023 10:04 pm
Få inn en 6er eller defensiv 8er
Hva legger folk egentlig i de forskjellige tallene på midtbanen? Altså hva mener folk at tallene til en standard midtbanetreer er?

Jeg har jo i alle år referert til dem som 4er (Busq), 6er (Xavi) og 8er (Iniesta). Jeg vet derimot at på twitter den dag idag så er det slik at når folk kaller noen for en 6er så er det det som jeg refererer til som en 4er. Det har jeg vent meg til, og det er vel OK. Derimot så er det folk som har begynt å snakke om "venstre 8er" og "høyre 8er" som forskjellige roller som trenger forskjellige spillertyper. Og da synes jeg at man har begynt på ville veier. Folk er jo samtidig enige om at en 2er og en 3er er den samme rollen - samme spillertype, bare på forskjellig side av banen, hvordan gjør det da mening å bruke det samme tallet for å beskrive to forskjellige roller?
Jeg legger nok det du referer til som en 4er som en 6er hos meg, det være seg regista, ren destroyer eller en kombinasjon av begge to. Med 8er mener jeg box-to-box og her har du en del flere spilletyper å velge i. Mener eksempelvis både at både Caicedo og Gavi kan falle inn i den betegnelsen selv om de er 2 vidt forskjellige spillertyper. Hvor den ene gjør sitt beste arbeid på den defensive siden og den andre på den offensive(ja, jeg vet Gavi legger ned enormt mange meter).

Det vi trenger vil jo avhenge enormt av hvordan vi tenker laget kommer til å se ut på banen neste år. Spiller vi med en mer klassisk 4-3-3 trenger vi fort det du kaller en 4er. Spiller vi en dobbel pivote med Enzo kan det være nok med en spillertype som Caicedo

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Gallagher må ha en rekord i snublefot i kveld.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Hva må moldenseren gjøre for å få "sjansen"?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Skjønner ikke hvordan den nedsablingen av Casemiro der ikke er straffe. Setter jo bare opp en bom. Kanskje fordi Conor Man ikke hadde full kontroll. Det er fortsatt en bom som settes opp.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Inbetweener skrev: tor mai 25, 2023 10:34 pm Skjønner ikke hvordan den nedsablingen av Casemiro der ikke er straffe. Setter jo bare opp en bom. Kanskje fordi Conor Man ikke hadde full kontroll. Det er fortsatt en bom som settes opp.
Det er Casemiro. That's the answer

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Blimey. Og så rett på straffe for United. Den var riktig, det skal jeg gi dommeren. Nei. Flytsone has gone MIA.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Vi ble mye bedre når vi tok ut den eneste spilleren vår som kan strekke United, og den eneste spilleren i angrepet som kan motta en ball. Bra jobba. Meh. Ta meg til mandag. Pinse har alltid vært min favoritt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Fofana fortsatt ikke inn. Vår eneste spiss.

Vi griller pølser på en gassgrill uten flammer.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Dårlige bytter, ja. Fra å ha ballen det meste av tiden, har United fått låne den mye mer de siste 10.

Så gir man opp når straffesparket kommer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Sender bekymringsmelding for meg selv, bor ikke langt nok unna Puddefjordsbroen.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Pfff. Sånn helt seriøst. Wesley Fofana er like mye ren stopper som Erland Johnsen var. Fytti helvete for en pasningsfot.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tor mai 25, 2023 10:44 pm Sender bekymringsmelding for meg selv, bor ikke langt nok unna Puddefjordsbroen.
Jeg og @Tjaaah skal redde deg med en gigantisk Branndrakt som redningsnett.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Molde FK!

God man management å sette innpå en ung, uerfaren spiller når vi blir analkjørt. Talent ID!
Sist redigert av Inbetweener den tor mai 25, 2023 10:47 pm, redigert 1 gang totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Stakkars Enzo. Hva har han gjort?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Bra, Lampard. Bytt inn Fofana nå. Det gjør nok underverker.

Jesus.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

GatlingGun skrev: tor mai 25, 2023 10:46 pm Stakkars Enzo. Hva har han gjort?
Er en fraud. Men er jo dere som skal være sure på han strengt tatt.

Tyvenbjarne

Legg inn av Tyvenbjarne »

Lew_Ashby skrev: tor mai 25, 2023 10:44 pm Sender bekymringsmelding for meg selv, bor ikke langt nok unna Puddefjordsbroen.
Jeg skrudde av kampen for første gang på mange herrens år da United fikk straffe, og fortsatte like så greit å se på en Nobel lecture fra 1987 som jeg startet på en halvtime før kampstart. Den er for øvrig fortsatt mer givende og underholdende, selv om taler sliter litt med engelsken.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

fugletitteren skrev: tor mai 25, 2023 10:49 pm
GatlingGun skrev: tor mai 25, 2023 10:46 pm Stakkars Enzo. Hva har han gjort?
Er en fraud. Men er jo dere som skal være sure på han strengt tatt.
Det var nok FD for idag.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Alle kontringer i mot er hundreprosentsjanser. Det er ganske imponerende coaching. Er Lampard den nye Rekdal?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Inbetweener skrev: tor mai 25, 2023 10:54 pm Alle kontringer i mot er hundreprosentsjanser. Det er ganske imponerende coaching. Er Lampard den nye Rekdal?
Norling og Rekdal kombinert. Rekling.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Lew_Ashby skrev: tor mai 25, 2023 10:51 pm
fugletitteren skrev: tor mai 25, 2023 10:49 pm
GatlingGun skrev: tor mai 25, 2023 10:46 pm Stakkars Enzo. Hva har han gjort?
Er en fraud. Men er jo dere som skal være sure på han strengt tatt.
Det var nok FD for idag.
Sannheten kan være tøff å få servert. Forståelse for det.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Inbetweener skrev: tor mai 25, 2023 10:54 pm Alle kontringer i mot er hundreprosentsjanser. Det er ganske imponerende coaching. Er Lampard den nye Rekdal?
Det har vært en tung tid som RBK og Chelsea fan ja.

startelver

Legg inn av startelver »

GRATTIS MED SCORING!!!!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Hva er Lampards record vs Man Utd totalt?

1-4 er vel hakket bedre enn 0-4 i 19/20.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

startelver skrev: tor mai 25, 2023 10:57 pm GRATTIS MED SCORING!!!!
Jeg personlig skal feire med en lavmælt "Ja vi elsker" på mobilen samtidig som "Nystemten" runger på full guffe på anlegget.

Tyvenbjarne

Legg inn av Tyvenbjarne »

Lolzalot skrev: tor mai 25, 2023 10:56 pm
Inbetweener skrev: tor mai 25, 2023 10:54 pm Alle kontringer i mot er hundreprosentsjanser. Det er ganske imponerende coaching. Er Lampard den nye Rekdal?
Det har vært en tung tid som RBK og Chelsea fan ja.
Det ER en tung tid, fy fader. Chelsea pleide jo å være redningen etter å ha lid seg gjennom 90-minutter med Horne-Åge-Rekeball. Men nå har Chelsea faktisk klart kunststykket å være mer rævva.
En vond kaktus sendes i posten til Boehly og Co.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

At jeg skulle se mer frem til Brann-kamper enn Chelsea-kamper et drøyt år etter 1-1 mot Åsane i OBOS, den må jeg innrømme å ikke se komme.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Tenk å være så god som Enzo er, og ikke bli nedstemt av situasjonen. Gi han kapteinsbindet til neste sesong. Han er en ekte jernmann og er vår soleklart beste spiller (i andre potens). Han kan sikkert bare fy-ordene på engelsk, men det driter jeg i.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Levi koser seg ihvertfall. 10 min siden.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Inbetweener skrev: tor mai 25, 2023 11:12 pm Tenk å være så god som Enzo er
Helt enorm! Gjør aldri feil og henger ikke med hodet selv om marginene sjelden er på vår side. Burde fått årets spiller selv om han bare har vært her siden januar, og sesongen har vært slik som den har vært.

Synd at laget gir helt opp de siste 20 minuttene. Kunne blitt både 5 og 6 mål i sekken når man avslutter kampen slik.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»