Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Bongis

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Bongis »

Det er rart å se Potter i denne situasjonen. Jeg er spent på om han får tid til å snu dette. Jeg tror faktisk en ryddejobb i sommer vil hjelpe på resultatene. Situasjonen minner meg om vår tid med Moyes. Up and comming manager med langtids prosjekt, men snubler i forsøket.

Hvor lang kontrakt har potter?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Sukkerkode?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Trolljegeren skrev: søn mar 19, 2023 5:58 am Sukkerkode?
😂😂😂😂

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Bongis skrev: Hvor lang kontrakt har potter?
Han fikk en kontraktforlengelse forrige måned så nå er det 2030:

https://socceronsunday.com/article/grah ... g%20sacked.

Men jeg er rimelig sikker på at det finnes klausuler i kontrakten som gjør at vi kan kvitte oss med han til en fornuftig kostnad hvis resultatene er dårlige over tid. Jeg tipper at disse klausulene uansett ikke gjelder i år (slik at sparken i år vil bli kjempedyrt), men kanskje hvis topp4 ryker neste år også.

Men det er ikke de økonomiske kostnadene som gjør at vi er tålmodige med Potter. Det største problemet er at en endring vil forsinke implementeringen av den nye modellen og det er nok rimelig uaktuelt for Boehly & co. Det har skjedd mange ganger før, og vil skje igjen, at et PE-fond gjør stor skade på en virksomhet ved for rask endring etter et oppkjøp, men det er likevel gjennomtenkt at de går for raskest mulig endring. Det har ikke et evighetsperspektiv på investeringen, men skal selge om X år så ting må skje fort. Forsinkelser i prosessen kan forsinke salget og tid er penger.

Jeg tipper at Boehly & co vil forsøke å forsterke trenerteamet før de eventuelt tar neste skritt (erstatte Potter). En mulighet er å gjøre som med Enoka: Hente "verdens beste taktiske kapasitet" og la han hjelpe Potter. Jeg blir ikke overasket hvis vi ser noe slikt. Den typiske parallellen som blir gjort i forhold til Potter er Arteta, men Arteta hadde tre år som assistent til en av de beste taktikkere (Pep) og før det mange år som spiller under andre legender (Wenger m.fl).

Potter har hatt null - 0 - inspirasjonskilder på det nivået rundt seg i læringsperioden og det er en svakhet. Store managere lærer av hverandre. Arteta har trolig lært av Pep, som igjen lærte mye av Cruyff, som igjen lære mye av ...

Det finnes tidligere toppmanagere som kunne lært Potter masse, men som ikke ønsker alt presset og jobben som en hovedtrenerrolle innebærer. Vi kunne prøvd å hente inn en slik i en konsulentrolle og så kunne Potter diskutert ideer med vedkommende og utviklet seg videre. Ideelt sett burde denne utviklingen selvsagt skjedd før en så krevende jobb som Chelsea, men når vi er her vi er kan det hende det tvinger seg frem.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Gleder meg til 1. april <3

Spennende kampprogram for Chelsea kommende måned, ikke de enkleste kampene man kunne hatt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: lør mar 18, 2023 10:12 pm
KTBFFH skrev: lør mar 18, 2023 9:44 pm
GatlingGun skrev: lør mar 18, 2023 9:20 pm Ekstremt oppkonstruerte er heller argumentene andre veien. Hadde Koulibaly gjort jobben sin så hadde ingen snakket etter kampen.

Pust med magen folkens. Alt kan ikke gå på skinner hver gang.

Var det byttene som gjorde at Everton utlignet til 1-1 også kanskje? Kanskje Potter ropte noe feil fra sidelinjen rett før målet?
Jeg hadde påpekt byttene som jeg gjorde etter Dortmund, det er en rød tråd på de i negativt fortegn. Jeg snakker ikke bare når ting går dårlig, jeg tar opp ting som kan/vil være et problem selvom vi vinner.

Ting har ikke gått på skinner siden sesongstarten ifjor min gode mann
Jeg mente at du tok feil etter Dortmund-kampen. Da hadde vi Sterling og så Pulisic på banen (bakromstrussel) og var i grunn nærmere 3-1 og 4-1 enn de var 2-2 (vi burde vært gjennom 1 mot 1 på mål to-tre ganger hvis Sterling og Puli gjorde jobben sin).

Mot Leeds støttet jeg deg i at vi burde satt inn Madueke eller Mudryk, og det samme gjør jeg i dag. Helt enig i at dette er en skummel trend for Potter som han må snu. Han er i en stor klubb nå, og vi burde i større grad opptre som en.

Mot Leicester bytta Potter formasjon i andre og vi valset over revene. Der gjorde han faktisk alt riktig i andreomgangen, og det var også det han burde gjort i dag; lagt om til 4-3-3 og gått for strupen til Everton.

(Så unnskylder jeg faktisk Potter litt, siden verken Mudryk eller Madueke har vært spesielt gode, men intensjonen ved å sette inn disse to er allikevel langt bedre enn Chukwu og RLC.)

Du skal faktisk ha for at du har vært negativ lenge. Jeg synes du er for kritisk med alt som har skjedd i klubben denne sesongen, og noen ganger så mener jeg at argumentene dine ikke henger på greip, men du er i hvert fall konsistent. Det synes jeg er bra, så trenger vi ikke være enige i alt.
Dessverre mente jeg det etter Dortmund kampen fordi vi fullstendig gir fra oss iniativet i kamper hver gang vi leder og hver eneste gang Gallagher entrer banen. Rett og slett en elendig spiller når det kommer til diktere tempo og styring av spill. Det påvirker oss ved at vi enten tar ut en offensiv spiller som fører til at motstanderlaget flytter opp laget sitt høyere eller ved at vi tar ut Enzo/Kova som er 900 ligaer over Gallagher og RLC I den fasen av spillet. Det samme skjedde mot Leicester, det samme i går. Det er omtrent de samme byttene hver eneste gang, Gallagher på for Kova eller en kant etter 55-65 og RLC på for Kova om han ikke starter. Vi har andre spillere i troppen enn de to når det åpenbart ikke fungerer. Ja vi hadde kontringsstyrke i større grad mot Dortmund og burde kontret inn et mål, men det var ingen grunn til å overlate iniativet til Dortmund i oppløsning og et forsvar som ikke lignet grisen. Istedenfor å kjøre på videre å score 3 4 5 null som det var mulig så velger vi defansivitet i Mourinho stil, bare Mou hadde Mikel og ikke Gallagher/RLC til å gjøre det. Som du også nevner så opptrer vi som en små klubb under Potter, 1 måls ledelse, vi trekker laget dypt og de defansive byttene kommer, vi møter ikke City, Bayern, Pool eller Real men Everton, Leeds Leicester Bournemouth og Dortmund for pakker. Vi har perioder vi er solide og gode, men det er frem til vi leder så blir Potter feig og vi evner ikke nullstille når vi får mål i mot, ingen sluttspurt.

Jeg har vært negativ hele sesongen ja. Dessverre har jeg fått rett i veldig mye. Skulle ønske jeg bommet fullstendig, men det har jeg ikke gjort. Selvom du mener argumentene mine ikke henger på greip. Aner ikke hva du spesifikt sikter til.

Det begynte i sommer der jeg med engang påpekte at det var tidenes dårligste vindu med tanke på penger brukt. 17.03.2023 så kan vi si jeg har fullstendig rett i det. Sterling penger i dass, Cucu overpriset og 40m for mye i pris med tanke på kvalitet, K2 bommet jeg på for trodde det skulle være et bra kjøp. Et håpløst lån Zakaria og Auba og Fofana til blodpris selvom han er talentfull. Hvem har prestert? Ingen. Sterling dårlig, Cucu elendig, Auba helt krise, Zaka så som så og Fofana skadet det meste av tiden.

Det andre var fotballen til Tuchel. Potter sin fotball er ikke bedre, men forskjellen er at under Tuchel hadde man en viss trygghet. En trygghet man så under tidligere utgaver av Chelsea uansett form. Vi viste gikk vi inn i storoppgjør så kom vi i de aller fleste tilfeller til å få ut gode resultater. Med Tuchel nå og den troppen så hadde jeg sett på oss en like stor favoritt til CL tittelen som Real og Bayern, City er de eneste vi slet mot. Mot Real hadde det virkelig vært 5050, nå er det 30-70. Det har med vinner auraen til en trener å gjøre. Nå kan vi slå Real, men blir ikke overrasket om de smadrer oss pga Potter og naiviteten hans. (Lik det eller ei) Noen trenere er skapt for å få ut resultater, det har ikke Potter vist på 6 måneder, tvertimot.

Jeg håper av hele mitt hjertet at ting snur, men personlig er jeg 100 % prosent sikker på at Potter er feil mann. Han er etter mitt syn for naiv, veik trener en lettvekter.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Heldigvis skjer det ting som gjør at vi blir å regne med i årene som kommer, uansett hva som skjer denne sesongen:



Prislapp på 2 mrd pund er dobbelt så dyrt som Tottenhams nye stadion (og Real sin) og 5x Arsenal sin. En del av dette kan forklares med inflasjon, høyere eiendomspriser og vanskelige grunnforhold, men uansett tilsier prislappen at lista ligger der den pleier å være for disse eierne ("verdens beste"). Spennende!

Tottenham sin nye stadion var klar i 2019 og er ganske imponerende. Hva kan vi få til som overgår den? Jeg følger ikke med på amerikansk sport, men finnes en stadion der som kan ha inspirert eierne?

De har tidligere avslørt at de ønsker en stadion som gir større inntekter utenom kampdag så jeg tipper vi vil kopiere dette fra Reals stadion:



En enorm multifunksjons "hall" som dette, sentralt i Londons beste strøk, vil gi store inntektsmuligheter. Videre har de avslørt at vi fans skal bruke mer tid på stadion når vi reiser på fotballtur til London (og dermed legge igjen mer penger). Jeg mistenker at dette er en del av grunnen til at de har kjøpt nettopp Chelsea. Vi er en klubb som spiller i verdens beste liga, i en by som er en turistmagnet for folk fra hele verden, og vi spiller i den delen av byen som turister har lyst til å være i. Det aner meg at vi i større grad skal tiltrekke oss kjøpesterke amerikanere, asiater (og nordmenn) når alt er klart og de liker ikke å være redd for å bli ranet (ja, jeg antyder at nord-London er et sted for "locals" og ikke turister).

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Orakelet skrev: søn mar 19, 2023 1:22 pm
Videre har de avslørt at vi fans skal bruke mer tid på stadion når vi reiser på fotballtur til London (og dermed legge igjen mer penger).
Twickenham har allerede dette som en plan. Jeg var på en Rugbykamp for Harlequins der i begynnelsen av måneden, og selv om kampen begynte klokken 17:00 så åpnet dørene klokken 13:30 og vi gikk opp i en lounge hvor man satt og snakket, spiste og drakk frem til kamp, og etter kampen så gikk vi tilbake til loungen og var der til klokken 21:30.

Så 8 timer på stadion.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jolla skrev: søn mar 19, 2023 1:29 pm
Orakelet skrev: søn mar 19, 2023 1:22 pm
Videre har de avslørt at vi fans skal bruke mer tid på stadion når vi reiser på fotballtur til London (og dermed legge igjen mer penger).
Twickenham har allerede dette som en plan. Jeg var på en Rugbykamp for Harlequins der i begynnelsen av måneden, og selv om kampen begynte klokken 17:00 så åpnet dørene klokken 13:30 og vi gikk opp i en lounge hvor man satt og snakket, spiste og drakk frem til kamp, og etter kampen så gikk vi tilbake til loungen og var der til klokken 21:30.

Så 8 timer på stadion.

Det er denne konkurransen fra Twickenham, Wembley, stadionene til Tottenham og Arsenal m.fl. som gjør at Chelsea må finne på noe som gjør at vår stadion blir den foretrukne for de mest lukrative eventene. Vi må dra fordel av at vår stadion vil bli 10 år nyere enn Tottenham sin, at vi har en bedre beliggenhet, og så må vi prøve å finne enda bedre løsninger. (Har disse stadionene samme mulighet til å endre bruk som Real får?)

Lengre tid på stadion er helt supert. De siste gangene jeg har vært på chelsea-kamp har jeg tilbragt hele helgen der. Bodd på Chelsea hotellet og UTB Sports Lounge hele kampdagen. Dagen etter er det frokost på hotellet og hjem. Jeg ender opp med å bruke nær 100 % av budsjettet utenom fly på Chelsea og det syns jeg er helt greit for jeg reiser for kamp og denne totalpakken gjør opplevelsen bedre.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Burde forøvrig ha prøvd å kjøpt deler av Barn Elms, og gidd London lovnader om at Stamford Bridge og området rundt skulle bli omgjort til en park heller enn å prøve å utvide en stadion der som Stamford Bridge ligger. For det blir DYRT og vanskelig.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Orakelet skrev: søn mar 19, 2023 1:42 pm
(Har disse stadionene samme mulighet til å endre bruk som Real får?)
Kun Tottenham sin har et automatisert system for å bytte underlag og bane. Der er det mange etasjer under bakken med andre gressmatter, eksempelvis en amerikansk fotballbane som ligger klar med markeringer og det hele.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Dæven så forskjellige folk er. Kan ikke fatte hva man skal gjøre på en stadion i 8 timer for å se en kamp. Jeg har vært på Final Four i EuroLeague med VIP-lounge billetter, og selv der så var jeg mye kortere i hallen på tross av to kamper etter hverandre.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Trolljegeren skrev: søn mar 19, 2023 2:10 pm Dæven så forskjellige folk er. Kan ikke fatte hva man skal gjøre på en stadion i 8 timer for å se en kamp. Jeg har vært på Final Four i EuroLeague med VIP-lounge billetter, og selv der så var jeg mye kortere i hallen på tross av to kamper etter hverandre.
Samme som hvis du er 3 timer i et øltelt, fulgt av en kamp, fulgt av en lang middag / kveld på pub.

Det å være med en stor gruppe med venner og bekjente er nok en nøkkelting. Samt alkohol hvis man drikker slik.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jolla skrev: søn mar 19, 2023 2:23 pm
Trolljegeren skrev: søn mar 19, 2023 2:10 pm Dæven så forskjellige folk er. Kan ikke fatte hva man skal gjøre på en stadion i 8 timer for å se en kamp. Jeg har vært på Final Four i EuroLeague med VIP-lounge billetter, og selv der så var jeg mye kortere i hallen på tross av to kamper etter hverandre.
Samme som hvis du er 3 timer i et øltelt, fulgt av en kamp, fulgt av en lang middag / kveld på pub.

Det å være med en stor gruppe med venner og bekjente er nok en nøkkelting. Samt alkohol hvis man drikker slik.
Dæven så forskjellige folk er. Jeg er ikke i nærheten av å forstå at det kan være noe annet enn en perfekt dag.

Forrige gang jeg tilbragte en helg på stamford bridge startet lørdagen med å gå de 10 meterne fra Chelsea-hotellet til Under the Bridge lounge. Der var det fri flyt av god mat og drikke frem til kampstart. Vi fikk også se spillerne komme til stadion fra kloss hold for de bruker en inngang i umiddelbar nærhet.

I loungen var det tidligere toppspillere som gikk rundt og pratet med oss fans og det var underholdning på scenen, både musikk og fotballinnslag.
Etter kampen var det tilbake til loungen for mer god mat, god drikke og fotballdiskusjoner.

Dagen etter oppdaget vi at spillerne var på plass og som hotellgjest kan man gå rundt i lokalene hvor de hadde et møte (antar jeg) og man kan være i parkeringsanlegget som alle spillerne gikk til etter møtet. Da kommer man ganske tett på både spillerne og bilparken deres.

Forskjellen fra en fotballhelg uten hotell og lounge på stadion er omtrent bare at vi sparte masse tid fordi vi slapp transport til og fra kamp, til og fra hotell og til og fra resturanter og puber. Alt var på samme sted. Og den tiden ble brukt til å komme mye tettere på spillerne og klubben (og drikke mer øl). God deal!

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Orakelet skrev: søn mar 19, 2023 1:22 pm Jeg følger ikke med på amerikansk sport, men finnes en stadion der som kan ha inspirert eierne?

Jeg googlet litt og "Sofi Stadium" passer profilen. Den er i Boehlys hjemtrakter LA så han kjenner garantert godt til den og de hadde tilsvarende høydeutfordringer som Chelsea ville møte. Er det noe slikt med bevegelig tak og gress / gulv vi beveger oss mot?


Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@KTBFFH

Jeg svarer deg her, så slipper jeg å sitere en allerede lang tråd.

Jeg forstår ikke hvordan du fortsatt tror at Potter tar ut Kovacic for moro skyld, når alternativet som oftest er Loftus Cheek. Tror du virkelig at Potter ikke ser at kroaten er bedre enn vaksinemotstanderen vår? Dessverre er Kovacic Mr. 60 (og ikke den typen Bjarne Riis var - fyren holder stort sett bare 60 minutter). Han er The Minute Man. Begge disse to burde selges, men hvis du tror at Potter bruker Loftus Cheek fordi han er så himla god så synes jeg du bare er urettferdig. Ruben er tilgjengelig, og det er det.

At du mener at Conor ikke har vært god de siste to gangene han har kommet inn er jeg så totalt uenig i at det ikke er vits i å diskutere en gang. Da får vi bare være enige om å være uenige. Det er også helt greit.

Jeg er helt enig med deg i at Potter gjorde et par dumme bytter i går. Spesielt Chukwuemeka ser jeg ikke poenget ved foreløpig. Men Everton hadde to sjanser som de ble forært av Koulibaly og Kepa. Det var egentlig ikke sjanser en gang. Ja, det var ikke så kontrollert som det burde være, men vi har da fulgt med på fotball lenge nok til å vite at et Sean Dyche-ledet lag alltid vil kunne by på problemer? Vi spilte for øvrig 1-1 mot Burnley, under Dyche, på Stamford Bridge, under Tuchel.

Investeringene du trekker frem fra forrige sommer var det Tuchel som sto for. Vanskelig å laste Potter for det. Hvis du mener at de spillerne, som ble henta for astronomiske summer og høye lønninger, er så rævva som du sier så er det et argument FOR Potter, ikke mot. Potter har arva dyrt skrap som må holdes i sjakk, for alle vet hva som skjer hvis slike personligheter får gjære seg i en garderobe.

Alle er vel enige om at hvis instant resultater er det som kreves, så er Tuchel en bedre mann enn Potter. Tyskeren er en av verdens fremste taktikere, men du ser totalt bort ifra det at han allerede i fjor sommer kastet spillere under bussen left, right and center. Tuchel var ferdig i klubben enten man vil det eller ei. Han ville ikke jobbe slik Boehly vil strukturere klubben, og jeg tror også spillerne var rimelig lei av å ha en trener som likte å være midtpunktet selv og ikke var redd for å skylde på spillerne offentlig (MIN MENING).

Så, du etterlyser en mer kynisk trener. Regner da med at du sikter til Zidane-, Tuchel-, Ancelotti-, Mourinho-typene. Kanskje det er flere på denne lista. Hvilke av disse trenerne tenker du er interesserte å jobbe under den strukturen som vi prøver å lage i klubben nå? Alle disse er klassiske manager-typer som liker å ha nøklene til klubben selv. Er dette trenertypene som kommer til å la klubben velge transfertargets (som alle er i en alder mellom 18 og 22 år)? Jeg kan kun snakke for Tuchel og Mourinho sin del, men ingen av disse ville funnet seg i det. Jeg tror heller ikke Ancelotti ville vært spesielt interessert i å jobbe under sånne forutsetninger, men det er min mening.

Slik jeg ser det er Potter Out akkurat nå ensbetydende med å være Boehly Out. Og det er egentlig helt greit i seg selv - om man ikke har troen på prosjektet til amerikanerne så er man i det minste konsistent.

Så det er argumentene jeg mener ikke henger på greip. Du var en av forumets største Tuchel Out'ere. Nå savner du han. Du hater fjorårets sommervindu, regissert av Tuchel og Boehly, men jeg vet at du hadde giga-benner'n for Mudryk og Enzo i januar. Jeg kan love deg at Marina aldri, aldri ville ordna disse to spillerne så fort, så bråkete som forhandlingene var. Marinas spesialitet var å penny pinche for våre topp targets, for så å ende med et B- og C-alternativ. Du misliker enkeltspillere (spesielt Conor, Loftus Cheek og Mount) intenst, men ser ikke at disse har det deres konkurrenter ikke har - en skadefri kropp.



Dette er en objektiv analyse av gårsdagens kamp. Jeg mener mye av den stemmer, og jeg mener at giga-tabbene til Koulibaly og Kepa sverter det som egentlig var en veldig god kamp i 60-65 minutter, og som vi lett burde holdt unna i selv om vi slapp til Everton mer enn de burde blitt sluppet til.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

@Inbetweener
Jeg har aldri nevnt jeg ønsker Tuchel nå, bare påpeker at han er i kategorien trenere som vinner og man kan føle seg trygg på. Ja ville ha han ut pga fotballen, men Potter har ikke utviklet laget noe særlig i tillegg har det visst seg at han mangler veldig mye etter min mening. Jeg er for kynisme i toppkamper som er 5050 , men kynisme i den forstand at vi angriper når vi har muligheten, der Conte var bra og der Tuchel var bra.

Jeg er egentlig for en trener som kan vise at han kan vinne og/eller bygge. Den kategorien er ikke Potter i. Forskjell å vinne Bundesliga som underdog, CL finale, vinne CL med Porto, Vinne Eres som fav dog men ta laget til semi i CL. Kontra typene lede Brighton og Everton og tro det er samme som å lede Chelsea.

Jeg har enda til gode å se en trener gå fra Brighton/Everton på direkten til storklubb som oss og lykkes. Kom gjerne med et eksempel.

Jeg klandret Boehly i sommer for å vingle rundt, men skrøt av vinduet i Januar. Synd han ene får 0 tillit av Potter. Det er ikke sånn at er man PotterOut så er man Boehly out. At vinduet var elendig ja, men Tuchel fikk ut bedre resultater med de samme spillerne.

At Gallagher har vært ok er greit nok det, men du mister så forbanna mye ved å ta ut en angrepsspiller for å sette han inn hver eneste gang, det er ikke tilfeldig at vi mister iniativ. Motstanderen kan stå høyere. Det har skjedd I veldig mange kamper. I tillegg så virker det som Potter har planlagt byttene i ukesvis før kamp, 2 kamper på rad med omtrent helt identiske bytter. Det er de samme 2 3 spillerne som blir byttet inn, Mudryk har ikke kommet på de siste kampene. Madueke har ikke kommet på. Osv. Har nevnt det tidligere, men hvordan kan Kova spiller 90-120 for Kroatia, men ikke oss. Var ingen grunn til å ta han av i går. Jeg nevnte også i kamptroppen at Kante burde kommet på 10-15minutter i går.

Vi er rett og slett uenige om Potter. Noen ser noe, andre ser ikke. Andre supporter grupperinger ler av oss og Potter og sammenligner det med Moyes, mens andre mener gi Potter tid.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

@Inbetweener Jeg skal ta senere i kveld eller i morgen og lage en liste over suksessfulle trenere i PL de siste 20 årene og veien deres før de kom til toppklubber og leverte. Det er en rød tråd der. Fascinerende der er at der ikke er noen engelske trenere og ikke en "suksessfull" fra de britiske landene utenom Fergie. Går nærmere gjennom og innpå det senere

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@KTBFFH

"Ja ville ha han ut pga fotballen, men Potter har ikke utviklet laget noe særlig i tillegg har det visst seg at han mangler veldig mye etter min mening."

Det mener jeg at det er flere grunner til, som jeg synes at du ikke tar nok hensyn til (ørten nye spillere, helt ny eier-gruppe og styresett). Allikevel har det vært fremgang de siste kampene. Havertz, som aldri har spilt mer enn to gode kamper på rad, har nå spilt 3-4 gode kamper. Fernandez har fått en rolle hvor han ser ut som en av ligaens beste midtbanespillere. Gallagher ser ut som en brukbar spiller (under Tuchel var han tragisk). I tillegg er det flere objektive analytikere, blant annet den jeg linket til på YouTube i forrige innlegg, som viser til at vi mot både Leicester og Everton hadde innarbeidet flere spillemønstre som viser at Potters ideer sakte, men sikkert, går gjennom til gruppa.

"Jeg har enda til gode å se en trener gå fra Brighton/Everton på direkten til storklubb som oss og lykkes. Kom gjerne med et eksempel."

Tja, jeg vet at Hansi Flick, som er en trener mange har siklet etter, gjorde det ganske middels med Hoffenheim. Faktisk ganske dårlig. Luis Enrique har ikke akkurat et smykke av en karriere utenom Barcelona heller. Men hvis du sidestiller Potter og det han har gjort med hva Moyes, Allardyce, Pardew og den gjengen der, så er det ikke vits å diskutere det. Da er vi så langt fra hverandre at det ikke blir noe enighet.

"Jeg klandret Boehly i sommer for å vingle rundt, men skrøt av vinduet i Januar. Synd han ene får 0 tillit av Potter. Det er ikke sånn at er man PotterOut så er man Boehly out. At vinduet var elendig ja, men Tuchel fikk ut bedre resultater med de samme spillerne."

Når Tuchel fikk sparken var vi på full vei ut av CL. Vi hadde tapt 3-0 mot Leeds og 2-1 mot Southampton. Vi flakset oss gjennom West Ham (ble forært seieren av dommeren). Leicester og Everton var heller ingen storkamper. Mot Spuds ble vi derimot bortdømt og burde vunnet.

Du mener at Mudryk burde fått mer tid og det er helt greit. Jeg synes han har vært veldig svak og knapt sett ut som en fotballspiller, men ville også at han skulle starte istedenfor Pulisic i går. Mudryk var bedre mot Leicester enn han var i sine tidligere fem kamper, så noe må Potter ha gjort riktig.

Boehly har gjort alt for å endevende på klubben. Han har hentet noen av verdens beste direktører og speidere som vi allerede nå ser resultatene av, ved at vi har hentet mange unge, spennende spillere før de er verdensstjerner som koster 70-80 millioner pund. Boehly har også sagt fra seg tittelen som interim sportsdirektør. Den jobben deler nå Stewart, Winstanley og Vivell. Disse har helt klart gjort vurderinger av Potter under vår verste form post-Millenium. De har åpenbart vurdert at Potter gjør nok riktig til at han skal få fortsette, og det er tross alt disse gutta som ser alt som skjer bak resultatene. Så da er det kanskje sportsdirektør-trioen som må gå, da.

For meg er det helt åpenbart at Boehly skjønner at det å bytte ut halve klubben på en sesong ikke er det beste for kortvarig suksess. Derfor blir spørsmålet om Potter er riktig mann for fremtida. Det vet vi ikke enda, men tydeligvis så ser de i styregruppa tegn til at det kan gå veien. Det som kommer ut fra klubben, fra troverdige kilder, tyder også på at spillergruppa stoler på at Potter er riktig mann. Det er ganske mange andre trenere, blant annet Tuchel, Conte og Mourinho, som ikke har fått disse skussmålene fra spillergruppa.

(Og hvis du mener at en fyr som har brukt 600 millioner pund på nye spillere på under et år og skal bruke milliarder på ny stadion er redd for å bruke penger på å sparke en trener så mener jeg at du tar feil).

"At Gallagher har vært ok er greit nok det, men du mister så forbanna mye ved å ta ut en angrepsspiller for å sette han inn hver eneste gang, det er ikke tilfeldig at vi mister iniativ. Motstanderen kan stå høyere. Det har skjedd I veldig mange kamper. I tillegg så virker det som Potter har planlagt byttene i ukesvis før kamp, 2 kamper på rad med omtrent helt identiske bytter."

Gallagher er en angrepsspiller. Han var kjempeoffensiv mot Dortmund og Leicester. Bare fordi han også kan jobbe hjemover betyr ikke det at han ikke gjør sitt beste arbeid rundt motstanderens boks. Igjen mener jeg at du overser det faktum at vi har hatt en veldig skadeplaget tropp, og at mange av de som har kommet inn bare er tilgjengelige. Men det er det ikke noe vits å diskutere noe mer. Her har tross alt jeg også vært kritisk til Potter.

"Vi er rett og slett uenige om Potter. Noen ser noe, andre ser ikke. Andre supporter grupperinger ler av oss og Potter og sammenligner det med Moyes, mens andre mener gi Potter tid."

Det er jo et ganske arrogant utsagn. Bare fordi en person her har sammenlignet Potter med Moyes (noe jeg er totalt uenig i - både i karriere før Chelsea/United og det vi hører fra spillergruppen/kilder rundt klubben), så betyr ikke det at det er fasit. Andre forumbrukere, som @Jolla og @Wellé, mener at Potter har noe for seg. Da koker det ned til egne meninger, men det å presentere det som at "andre supportergrupper sammenlikner Potter med Moyes" fremstår noe upresist.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Uansett så har jeg sagt mitt her nå. Vi kommer mest sannsynlig aldri til å bli enige, men det er helt greit. Så lenge Potter er trener i klubben, en avgjørelse som langt mer fotballkyndige folk enn meg bestemmer over, så kommer jeg til å prøve og nyansere så godt jeg kan. Jeg mener at Potter har vist fremgang i en nesten umulig situasjon, og begrunner dette så godt jeg kan. Du mener at han ikke har vist nok, og det er også greit.

Når/hvis Potter får sparken, så kommer jeg til å gjøre det samme med neste trener. Det er min måte å være supporter på - å prøve og finne logikk i det som skjer. Og når jeg støtter stort sett alt Boehly har gjort med klubben hittil, så blir det for meg hyklersk å ikke støtte Potter.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Inbetweener skrev: søn mar 19, 2023 5:26 pm Så det er argumentene jeg mener ikke henger på greip. Du var en av forumets største Tuchel Out'ere. Nå savner du han. Du hater fjorårets sommervindu, regissert av Tuchel og Boehly, men jeg vet at du hadde giga-benner'n for Mudryk og Enzo i januar. Jeg kan love deg at Marina aldri, aldri ville ordna disse to spillerne så fort, så bråkete som forhandlingene var. Marinas spesialitet var å penny pinche for våre topp targets, for så å ende med et B- og C-alternativ. Du misliker enkeltspillere (spesielt Conor, Loftus Cheek og Mount) intenst, men ser ikke at disse har det deres konkurrenter ikke har - en skadefri kropp.
For en legendarisk avsagning. At du orker å bruke tid på et kasus som dette er for meg et under.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Trolljegeren skrev: søn mar 19, 2023 9:14 pm
Inbetweener skrev: søn mar 19, 2023 5:26 pm Så det er argumentene jeg mener ikke henger på greip. Du var en av forumets største Tuchel Out'ere. Nå savner du han. Du hater fjorårets sommervindu, regissert av Tuchel og Boehly, men jeg vet at du hadde giga-benner'n for Mudryk og Enzo i januar. Jeg kan love deg at Marina aldri, aldri ville ordna disse to spillerne så fort, så bråkete som forhandlingene var. Marinas spesialitet var å penny pinche for våre topp targets, for så å ende med et B- og C-alternativ. Du misliker enkeltspillere (spesielt Conor, Loftus Cheek og Mount) intenst, men ser ikke at disse har det deres konkurrenter ikke har - en skadefri kropp.
For en legendarisk avsagning. At du orker å bruke tid på et kasus som dette er for meg et under.
Kjenner du begynner å irriterer nerver. For en drittsekk du rett og slett er og har vært her inne

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

@Inbetweener

Flick sidestiller jeg ikke, får han var assistent trener i ørten år for Tyskland, i tillegg til assistent i Bayern. Jobber med superstjerner og med det trykket det innebærer

Enrique er for meg mer kategorien Lampard, fikk jobben i Barca mer pga hvem han var enn resultatene. Har som du sier ingenting å vise til utover resultatene i Barca

Det gjelder er par brukere her og veldig mange brukere på andre plattformer, jeg nevnte Jolla og Welle i den kategorien Potter må bli. Det er helt korrekt at det er en persons mening til syvende og sist.

Jeg tror ikke du kommer langt hvis du skal drille Gallagher som offensiv spiller i et topplag, rett og slett for svake basis ferdigheter og touch.

Men men vi kan ka la Potter ligge han sitter trygt. Ingenting i mot at du mener forskjellig. Du argumenterer med meninger selvom de er ulike mine. Du oppfører deg ikke som surkuken her inne som tror han vet best. Prøver å fryse folk ut av et forum fordi han ikke er enig med meningene deres. Også er han helt lammet for argumenter i både diskusjonen med meg men også blant andre orakelet. Prøver å få andre til å være med på utfrysningen også, skulle tro han var 7år og gikk på SFO og ikke likte gutten ved siden av fordi han sa rare ting

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

chelsea8 skrev: man mar 20, 2023 6:19 am
Viser bare det at folk her inne konkluderer og analyserer uten å være sikre på at de har alle fakta. Med referanse til hylekoret som ønsker Potter sparket NÅ pga elendige bytter og mangel på meritter.

Kjipt. Han har vært vår beste spiller de siste kampene.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hamstring FC.

Fucking hell.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

GatlingGun skrev: man mar 20, 2023 7:11 am Viser bare det at folk her inne konkluderer og analyserer uten å være sikre på at de har alle fakta. Med referanse til hylekoret som ønsker Potter sparket NÅ pga elendige bytter og mangel på meritter.

Jeg sliter med å se at enda en hamstringskade er til fordel for Potter. Om noe tilsier det at vi gjør noe galt på trening.

Jeg kunne vært i nærheten av å forstå så mange muskelskader hvis vi hadde spilt ekstremt intensivt, og trente med samme intensitet for å venne oss til det, ala Klopp, Conte og Tuchels beste lag, men det gjør vi ikke. Vi har fridager, ingen midtukekamper, tidlige bytter basert på kampbelastning, lek i basseng ol. Vi ser også at vi er et lag som taper poeng mot slutten av kampene, ikke vinner.

Samtidig syns jeg vi har hatt svak fremdrift på nye spillmønstre og vi er ikke i nærheten av et lag som er komfortabelt med dynamiske endringer i formasjoner. Tvert i mot faller vi sammen som et korthus når endringer gjøres- I lys av det lurer jeg på hva spillerne egentlig bruker tiden på når de trener. Under tidligere trenere har vi stort sett alltid vært veldig gode når vi har hatt en helt uke på feltet før kamp. I år har vi hatt lange pauser ved dronningens død, VM og annet, hvor vi har forventet at mye fornuftig skal skje på treningsfeltet, men fremgangen kommer ikke.
Jeg begynner å mistenke at vi trener for lite, og feil.

Når det gjelder byttene i kamp mener jeg vi skal være gode nok til å tåle bytte av spiller X til spiller Y. Jeg vil ikke kritisere Potter for disse byttene isolert sett, men jeg syns han er svak i forhold til å kjenne spillerne sine og hvorvidt disse 11 spillerne, i denne formasjonen. vil gi riktig balanse. Jeg syns han brukte uforståelig lang tid på å komme frem til 3-4-3 og perioden med 4-2-3-1 etter VM var hårreisende. Nå har dette bedret seg ved at han starter kampene i 3-4-3, og det fungerer bedre, men når han i løpet av kampen gjør tre endringer og også justerer formasjonen ser vi nye eksempler på ubalanserte lag. Og det finnes nok av alternativer mht hvor bred spillerstall vi har. Jeg tror rett og slett at han ikke ser dette og jeg tror ikke lenger det handler om at han trenger mer tid. Jeg tror han har taktiske begrensninger som alltid vil være der.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Orakelet

Den første delen av innlegget ditt skjønner jeg virkelig ingenting av. For meg er dette enda et innlegg på «prøve og ta Potter»-kvoten.

For å ta det første, først. De som har fått muskelskader i år er James, Chilwell, Zakaria, Pulisic, Fofana, Sterling og Silva. Kante ble skadet før Potter. Det er for meg helt uforståelig at du velger å laste Potter for de fem førstes skader. Disse har skadehistorikk lang som et vondt år. De er papp, med eller uten Potter.

Så er det Sterling, som har mange, mange mil på toppfart i beina. Han har en karriereprogresjon som ikke er uvanlig for en lynving. Til slutt er det Silva, som er bestefar. Det er vel den eneste jeg kanskje kan laste Potter noe for, siden han har spilt for mye, men samtidig har brasilianeren blitt hvilt før, selv om vi har trengt han. Og så er han nesten 40.

Til slutt vil jeg også minne deg på at du var (er?) helt sikker på at Kante kommer tilbake i form, fordi han har fått en veldig god grunntreningsperiode. Det er åpenbart at du har noe kjennskap til treningsfysiologi. Men da kan du vel også svare meg på dette; hvem var det som hadde ansvaret for grunntreningen inn mot årets sesong? Hvis det er noen du skal skylde på ref. årets muskelskader må det være Tuchel, som var en av de hovedansvarlige for det våre seniorspillere har kalt «tidenes dårligste pre-season».

Så ser jeg det at du mener at vi har hatt flere avbrekk denne sesongen. VM var ikke et avbrekk du kan telle med her. Absolutt alle involvert i fotball vet at årets VM var en hemsko i forhold til skader. Dronningen dævva i Potters første uke som trener. Det blir så useriøst å bruke dette som er argument mot Potter. For øvrig vant vi fem av våre seks første kamper under Potter, så noe gjorde han kanskje riktig i denne perioden (men det kommer du sikkert til å forklare med new manager bounce og at han bare overtok Tuchel sitt verk).

For øvrig kjører du en, slik jeg ser det, grunnløs påstand om at vi trener for lite. Du henger deg opp i at vi har hatt fridager og at klubben har sluppet videoer av at gutta spiller basket i bassenget. For å kontre det kan jeg si at jeg aldri har sett så mange bilder av gutta våre i treningsstudio, uten at jeg tror at Potter i større grad prøver å gjøre spillerne våre til bolere av den grunn. Det har jeg nemlig ikke grunnlag for å påstå noe om.

Mangelen på godt spill og taktiske avgjørelser skal du få mene uten motbør fra meg. Det har vi diskutert nok. Det jeg derimot synes er provoserende er at du nok en gang lar din bias mot Potter ta overhånd og presenterer casen din med forvridde argumenter basert på antakelser. For en person som refererer til «empiri» og virker som en belest kar så er dette en brist i karakteren din som seriøs debattant.

Hadde egentlig lovet meg selv å ikke kommentere ting du skriver her inne som jeg er totalt uenig i, men her klarte jeg faktisk ikke styre meg.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Se hvor enkelt dette kan gjøres.

Kilde: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -club.html

I dag fikk langvarig groundsman, Jacob Griffin, sparken. Han hadde hovedansvaret for å stelle med gressmatta på Cobham. Jeg mistenker at han er skyld i muskelskadene våre, og at våre amerikanske eiere gjennom analyse har kartlagt dette og sparket han. Det er kanskje hensynsløst, men som sjef i PE-fond er disse gutta vant til å ta avgjørelser som ikke er populære. Det er også grunnen til at de kommer til og lykkes her.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

@Inbetweener

Jeg tror ikke vi er så uenige om akkurat dette. Mitt utgangspunkt er at Fofanas skade ikke har så mye med Potter å gjøre. Jeg kan imidlertid ikke se at det taler til Potters fordel at vi får enda en hamstringsskade (min første setning). Om noe (min andre setning) er det til hans disfavør fordi intenstetsstyring i det daglige treningsarbeidet er den viktigste enkeltfaktoren i forhold til om vi får slike skader, og byttet i kampen skjedde for sent hvis skaden allerede hadde skjedd.

Sagt med andre ord. Jeg tror Potters påvirkning på denne skaden er begrenset, men dersom det likevel er en påvirkning tror jeg den er negativ (for dårlig intensitetsstyring). I vårt nye system er imidlertid ikke intensitetsstyring Potters ansvar alene og jeg syns det er rart hvis de fortsatt ikke har fått kontroll på hamstringsskader. Det MÅ være en høy prioritet og vi skal ha hentet eksperter på dette området nå.

Jeg registrerer dog at Fofana kun meldes ute i 10 dager og det harmonerer ikke med en hamstringskade. Kanskje dette egentlig bare er en "føling" og et eksempel på at det nye systemet fungerer? Det som skjer er at Fofana går glipp av 5 minutter av en Chelsea-kamp og det gjør at han slipper et landslagsopphold. Isteden kan han trene som normalt på Cobham og være klar igjen til neste Chelsea-kamp. Hvis klubben har blitt mer kynisk i forhold til skadeforebygging kan man lure på om det kan være planlagt for å unngå mer alvorlige skader senere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»