Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Orakelet

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: man jun 12, 2023 7:15 pm @Orakelet Jeg er 100% overbevist om at Casadei ikke får særlig spilletid i verken Villa eller Brighton om han blir leid ut der, så håper ikke det. Hvor er den linken har ikke sett tidligere?
"Casadei loan
Italian reports are suggesting that Italy Under-20 star Cesare Casadei could be about to leave the club on another loan this summer with Brighton and Aston Villa amongst the interested parties.

The midfielder has been in stellar form for his country at the World Cup in Argentina and spent time away at Reading after impressing for the club's youth teams since joining last summer."

https://www.football.london/chelsea-fc/ ... try3287065

Jeg ble overasket over at det var de klubbene som ble nevnt selv. Jeg ville tenkt nedre halvdel i PL, eventuelt toppen av Championship

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Interessant at Twitter sperrer absolutt samtlige innlegg som viser et ørlite klipp fra en fotballkamp, mens grafiske videoer av mennesker som blir spist av hai, rester av menneske under en buss i NYC og blodige terrorangrep rundt omkring i verden, der er det null sensur. Ikke engang en warning.

Copyright er mektige saker. NBA ørlite enklere på det der altså.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

MentalM skrev: man jun 12, 2023 11:53 pm
► Show Spoiler
At han skal på lån i en PL klubb er helt uaktuelt, da undervurderer man grovt nivået på lagene i PL.
► Show Spoiler
Jeg tror ikke det er helt uaktuelt at han lånes ut til PL-klubb på nedre halvdel, men tviler på at Brighton og Villa faktisk er keen. De jager europacup. Isåfall måtte det være snakk om lån med fornuftig kjøpsklausul. Og i den grad de skulle være lysten på lån uten kjøpsklausul (tviler sterkt) så hadde ikke jeg vært veldig fan. Spilletiden hadde fort vært forsvinnende liten.

Øvre halvdel av Championship/nedre halvdel av PL kunne vært ok, evt en annen liga. Casadei er uansett en såpass spesiell spillertype at jeg mest av alt ønsker han går til en klubb som kan gi ham den spesifikke rollen jeg tror han kan lykkes i. Pluss mye spilletid selvsagt. Om det er i Championship/PL, Nederland eller Italia, har liten betydning.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lew_Ashby skrev: tir jun 13, 2023 12:14 am Jeg tror ikke det er helt uaktuelt at han lånes ut til PL-klubb på nedre halvdel, men tviler på at Brighton og Villa faktisk er keen. De jager europacup. Isåfall måtte det være snakk om lån med fornuftig kjøpsklausul. Og i den grad de skulle være lysten på lån uten kjøpsklausul (tviler sterkt) så hadde ikke jeg vært veldig fan. Spilletiden hadde fort vært forsvinnende liten.

Øvre halvdel av Championship/nedre halvdel av PL kunne vært ok, evt en annen liga. Casadei er uansett en såpass spesiell spillertype at jeg mest av alt ønsker han går til en klubb som kan gi ham den spesifikke rollen jeg tror han kan lykkes i. Pluss mye spilletid selvsagt. Om det er i Championship/PL, Nederland eller Italia, har liten betydning.
Krysser fingrene for deres del om et vellykket utlån.

Kan ikke anbefale QPR for en type som Casadei, så der bør dere ikke håpe han ender opp...

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Orakelet skrev: man jun 12, 2023 6:31 pm
Lew_Ashby skrev: man jun 12, 2023 5:10 pm Chelsea med noen turer til Saudi Arabia og plutselig er ørten Chelsea-spillere linket til arabiske klubber.
Jeg registrerer at Boehly har tatt turen selv så da handler det nok om hvordan arabernes penger skal bli Chelseas penger. Det mest spennende er kanskje om det bare gjelder spilleroverganger eller om det også gjelder kommersielle samarbeid.

Ift spilleroverganger har araberne råd til en spiller som Lukaku og det er lov å håpe. Kanskje også Ziyech, Auba, Koulibaly og andre som har en lønn få andre enn arabere vil matche.
Ventet på det og nå virker det som at ting skjer:



Man kan si mye om eierne våre, men jeg er veldig fan av den proaktive tilnærmingen. De venter ikke passivt på at noen skal løse et problem (les: Lukaku) for oss. De oppsøker pengene og jeg tipper de prøver å selge seg inn som en "døråpner" for topp fotballspillere (les: Araberne kan overta de vi ikke kan selge til andre pga for høye lønninger).

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

For en stund siden hadde vi en FFP-diskusjon hvor jeg nevnte en ekstraordinær spilleravskrivning i regnskapet til Chelsea som trolig var Lukaku. Det blir litt av en "plot twist" hvis vi skulle få solgt Lukaku og atpåtil kan bokføre en FFP-gevinst!

Blir gøy!

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Der kom også Auba og Ziyech linken til Saudi:



Da gjenstår bare Koulibaly, men han virker å være på vei til Italia.

Jeg fant frem tallene på Chelseas ekstraordinære avskrivning og den var på 77 mill pund, ref. sitat fra the Athletic:

"Another contributory factor in the losses were the impairment of player registrations of almost £77million, which amounts to Chelsea accepting a reduction in value of a company asset. That will almost certainly include Lukaku, whose return to Stamford Bridge proved disastrous last season. The Belgian, who turns 30 this summer, has been loaned to Inter Milan this season but still has three years remaining on a lucrative contract."

Lukaku ble kjøpt for ca 100 mill på en 5 års kontrakt. Det gir en årlig kostnad på ca 20 hvilket stemmer godt med en avskrivning på 77, ned til null, i fjor sommer.

Hvis vi får noe i nærheten av det ryktene tilsier kan dermed et Lukaku-salg ende med en FFP-gevinst som tilsvarer det vi får hvis vi selger Havertz eller Gallagher. Bare å krysse fingrene!


Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Var egentlig ganske gira for neste sesong, fordi jeg oppriktig mener at vi har gjort mye bra og bare er et par spillere unna noe helt stort noe, men når det demret over meg at Arsenal kommer til å sikre seg både Rice og Caicedo gikk jeg i kjelleren igjen. De kommer til å nekte oss kjøpet fordi vi (rettmessig) holder på Colwill, mens Arsenal får ligaens beste midtbane de neste fem årene. Sikkert ti.

Da kjøper vel vi Lavia (fantastisk - 19 år) og et annet dickhead som bare virkelig ikke er god nok. Palhinha med røde progresjonstall, kanskje. Skal sikkert kjøpe en spiss, da. Tipper Lauturo, etter at vi blir holdt for løsepenger med Lukaku andre veien.

(Sånn, det var sytingen min. Jeg synes fortsatt vi har mye spennende på gang, men for meg var det Caicedo eller bust i sommer. Det tror jeg er sjanseløst når United og Arsenal melder seg på, og vi nekter Brighton Colwill.)

LeCoq

Legg inn av LeCoq »



Hva tenker Chelsea-fansen om dette? Krise å selge til Arsenal? Hadde han styrket laget? Jeg er veldig skeptisk.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Proper Chelsea.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

LeCoq skrev: ons jun 14, 2023 3:43 pm Hva tenker Chelsea-fansen om dette? Krise å selge til Arsenal? 🎣
Åpentbart ikke bra. En klar forsterkning for Arsenal.

Lew_Ashby skrev: ons jun 14, 2023 4:30 pm Proper Chelsea
Jeg kan ikke forstå hvordan Mount kan tenke så kortsiktig.



Rykter om at vi serieåpner hjemme mot Bournemouth.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

LeCoq skrev: ons jun 14, 2023 3:43 pm
► Show Spoiler
Hva tenker Chelsea-fansen om dette? Krise å selge til Arsenal? Hadde han styrket laget? Jeg er veldig skeptisk.
Jeg er stor fan av spilleren og tror det er mye uforløst der. Men usikker hvilken rolle han hadde spilt hos dere?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Vi linkes til Onana for £55m mens Newcastle leker inn Barella for £50m. Samtidig vil ikke Mount og (ifllge rapportene) Haverz forlenge med klubben. Arsenal henter Rice og kanskje Caicedo, mens City plukker Gvardiol. Liverpool henter Mac Allister på billigsalg.

Veien tilbake til CL innen 2025 kan fort bli blytung.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: ons jun 14, 2023 7:44 pm Vi linkes til Onana for £55m mens Newcastle leker inn Barella for £50m. Samtidig vil ikke Mount og (ifllge rapportene) Haverz forlenge med klubben. Arsenal henter Rice og kanskje Caicedo, mens City plukker Gvardiol. Liverpool henter Mac Allister på billigsalg.

Veien tilbake til CL innen 2025 kan fort bli blytung.
Vi er nærmere nedrykk enn CL med de forbanna cowboyene. Rett og slett imponerende hvor fort de kjører klubben fullstendig på dunken

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Jorginho - Arsenal
Kovačić - Man City
Mount - Man United
Havertz - Arsenal

Bare å gratulerer de værste eierne som finnes på kloden. Blir vell kjøp av 2-3 råtne dyre spillere i hver posisjon for erstatte.

Tipper Onana og en databasert spiller kommer inn på midten istedenfor Rice eller Caicedo
Henter vell en spiss som scorer greit på Data og vi blåser 500 millioner kroner der og.

Dra til helvete med Boehly og all data pisset

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kjenner jeg ikke bryr meg en pøkk lengre. Alt er bare saus.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: ons jun 14, 2023 7:44 pm Vi linkes til Onana for £55m mens Newcastle leker inn Barella for £50m. Samtidig vil ikke Mount og (ifllge rapportene) Haverz forlenge med klubben. Arsenal henter Rice og kanskje Caicedo, mens City plukker Gvardiol. Liverpool henter Mac Allister på billigsalg.

Veien tilbake til CL innen 2025 kan fort bli blytung.
Prisen som ryktes rundt Onana må sees i sammenheng med at det kanskje blir en byttehandel hvor Lukaku går den andre veien. Begge parter, men særlig oss, vil være tjent med oppblåste verdier for å fikse regnskapene. For vår del kan 50 mill i FFP-gevinst på Lukaku være nøkkelen til å få Caicedo.

Jeg registrerer at Arsenal ryktes til både Caicedo og Rice, men jeg tror ikke de har tenkt til å kjøpe begge. Ryktene skal ha det til at vi har sagt til Brighton at vi vil matche et hvert bud på Caicedo og for meg fremstår dette mer som et "timing" spørsmål. Kanskje foretrekker vi å ordne noen salg først, men hvis Arsenal fremprovoserer en respons er vi forberedt på Mudryk 2.0.

Jeg syns det er kjipt at Mount, Havertz og alle andre som ikke signerer ny kontrakt (med nye vilkår) ser ut til å forsvinne, men jeg tok sorgefasen for noen måneder siden når jeg så at vi trolig var på vei denne veien. I de "Five stages of grief" (denial, anger, bargaining, depression and acceptance) er jeg nær acceptance og er fristet til å bare bli ferdig med det så vi kan komme i gang med det nye prosjektet. Prosjektet er jeg fortsatt positiv til og det mener jeg det er all grunn til å være. Ambisjonene og handlekraften er der. Problemet er at ting skjer for raskt, med tilhørende sportslig fall, men igjen; dette er et langsiktig prosjekt (mot 2030) og vi er i en byggefase nå. Om noen måneder kan vi faktisk ha gjennomført et komplett generasjonsskifte av hele laget og så kan vi håpe at naturlig progresjon og en god trener vil gjøre at vi blir bedre hvert eneste år fremover.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: ons jun 14, 2023 11:24 pm
► Show Spoiler
Prisen som ryktes rundt Onana må sees i sammenheng med at det kanskje blir en byttehandel hvor Lukaku går den andre veien. Begge parter, men særlig oss, vil være tjent med oppblåste verdier for å fikse regnskapene. For vår del kan 50 mill i FFP-gevinst på Lukaku være nøkkelen til å få Caicedo.
► Show Spoiler
Beklager, glemte helt en viktig presisering her - Onana som i den unge, belgiske midtbanespilleren fra Everton. Den er på meg 😅

Skal også sies at £55m ryktes å være prisen Everton ønsker, får vi den ned i £35-40m er det ikke helt krise. Fremstår allikevel noe Spursish om vi skulle hente ham. Topp 6-8-kjøp.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: ons jun 14, 2023 11:30 pm
Orakelet skrev: ons jun 14, 2023 11:24 pm
► Show Spoiler
Prisen som ryktes rundt Onana må sees i sammenheng med at det kanskje blir en byttehandel hvor Lukaku går den andre veien. Begge parter, men særlig oss, vil være tjent med oppblåste verdier for å fikse regnskapene. For vår del kan 50 mill i FFP-gevinst på Lukaku være nøkkelen til å få Caicedo.
► Show Spoiler
Beklager, glemte helt en viktig presisering her - Onana som i den unge, belgiske midtbanespilleren fra Everton. Den er på meg 😅

Skal også sies at £55m ryktes å være prisen Everton ønsker, får vi den ned i £35-40m er det ikke helt krise. Fremstår allikevel noe Spursish om vi skulle hente ham. Topp 6-8-kjøp.
Hvis vi henter han så er Cucurella versjon 2 igang, er så lei sånne type spillere. Kjøp heller skikkelig og fyll opp stallen med egne, enn 2-3 halv gode/dårlige spillere for vesentlig mer penger

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Lew_Ashby skrev: ons jun 14, 2023 7:44 pm Vi linkes til Onana for £55m mens Newcastle leker inn Barella for £50m.
Gjør de det?

Sist redigert av Folk_flesk den tor jun 15, 2023 12:33 am, redigert 1 gang totalt.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Barella går ikke for under 70mill£, det er jeg ganske sikker på.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Fascinerende hvor mye kaos det er i silly season for de store engelske klubbene.

I slike øyeblikk så er det behagelig å heie på et lag som ikke har økonomi til å kjøpe nevneverdig med spillere. (Og som sjeldent blir nevnt i norske og engelske medier.)

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: tor jun 15, 2023 10:34 am Fascinerende hvor mye kaos det er i silly season for de store engelske klubbene.

I slike øyeblikk så er det behagelig å heie på et lag som ikke har økonomi til å kjøpe nevneverdig med spillere. (Og som sjeldent blir nevnt i norske og engelske medier.)
Er helt baluba.

Arsenal skal plutselig hente Rice, Caicedo, Havertz og halve fotballeuropa. Hele Arsenal-Twitter skifter mellom å gå til himmels og helvete hver halvtime og feeden min kunne lett blitt lagt inn for å være bipolar...

Wellé

Legg inn av Wellé »

Av nysgjerrighet, er Nizaar Kinsella en med peiling på Chelsea? Orakelet var ganske kategorisk på at Chelsea ikke har noen problemer med FFP og ikke trengte å selge før 30. juni og mente at dette har blitt tilbakevist flere ganger. Kinsella meldte i hvert fall i dag at Chelsea trenger å selge før den 30. slik som flere andre seriøse aviser og nettsteder også har meldt tidligere.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wellé skrev: tor jun 15, 2023 10:56 am Arsenal skal plutselig hente Rice, Caicedo, Havertz og halve fotballeuropa. Hele Arsenal-Twitter skifter mellom å gå til himmels og helvete hver halvtime og feeden min kunne lett blitt lagt inn for å være bipolar...
Jobber med å bli bedre til å ta alle sommerrykter med
klype salt såfremt det ikke er Ornstein.

Alle andre rykter er mer basis for diskusjoner (feks Havertz sin rolle i Chelsea, burde vi evt selge til Arsenal) uten å legge for mye i det.

Å feks bli linket til en type som Nicolas Jackson er bare gøy, sjekker ut en spiller man ikke vet veldig mye om i tilfelle noe skulle skje.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: tor jun 15, 2023 11:31 am Av nysgjerrighet, er Nizaar Kinsella en med peiling på Chelsea? Orakelet var ganske kategorisk på at Chelsea ikke har noen problemer med FFP og ikke trengte å selge før 30. juni og mente at dette har blitt tilbakevist flere ganger. Kinsella meldte i hvert fall i dag at Chelsea trenger å selge før den 30. slik som flere andre seriøse aviser og nettsteder også har meldt tidligere.

Kinsella har peiling på Chelsea, men har han peiling på økonomi?

Jeg har ikke sett uttalelsen du viser til, men hvis han har sagt noe slikt er jeg ikke nødvendigvis uenig. Jeg ville imidlertid nyansert det til at vi foretrekker å selge noen før 30 juni.

Vi foretrekker det fordi vi slipper å krangle om hvordan det skal justeres for tapte inntekter og økte kostnader pga sanksjonene hvis tallene til tross for dette er OK. Det er alltid greit å slippe en diskusjon selv om man ikke er redd for den. Bak der igjen er det enda et "line of defence" ved at vi tåler fint en "førstegangs-forseelse" på FFP. Straffen for det er en håndterlig bot. Den kunne vi tatt, men vi foretrekker å unngå det (slik at vi har den muligheten senere).

Videre skal vi selge noen og hvis du følger med på ryktebørsen ser det ikke ut til at det blir noe problem. (Altfor) mange vil forsvinne. Din inngang til dette er slik jeg forstår at du tror / håper at Chelsea MÅ selge Mount og Havertz før 30 juni og at kjøpende klubber derfor kan avvente og se at Chelsea blir mer og mer stresset. Sorry, men det skjer ikke. Det er mange spillere før disse på salgslista og vi vil ha gjennomført nok av andre salg før den tid. Jeg vil egentlig snu det og si at Chelsea ikke har råd til å selge Mount og Havertz til de prisene som har blitt skissert. De er for verdifulle sportslig og erstatterne vil bli langt dyrere.

En generell kommentar til fotballjournalister som skriver om Chelsea og FFP: De evner ikke å se mulighetsrommet. Eksempelvis gjorde Chelsea en ekstraordinær spilleravskrivning på 77 mill pund i fjorårets regnskap. Trolig var det Lukaku som ble nedskrevet til null. Det bidrar til et høyt tap i fjor, men det gir en tilsvarende mulighet til en enkel gevinst i år. Lukaku kommer til å forsvinne i sommer og mest sannsynlig blir det en overpriset overgang til Saudi Arabia eller en overpriset byttehandel med Inter. Begge alternativer vil gi en god FFP-gevinst på en spiller de aller fleste tror Chelsea må ta et tap på. Tilsvarende løsninger kan tenkes på Auba, Ziyech, Koulibaly m.fl.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: tor jun 15, 2023 11:39 am
Å feks bli linket til en type som Nicolas Jackson er bare gøy, sjekker ut en spiller man ikke vet veldig mye om i tilfelle noe skulle skje.
Har vært en topp 5 spiller i La Liga de siste to månedene. Men viktig å ta med at han kun har spilt 1626 minutter i øverste liga i karrieren.

Samtidig er det mulig at han eksploderer neste sesong hvis han er profesjonell igjennom sommeren, ikke tar så mye ferie men gjør mye egentrening. Så det er jo på mange måter risikabelt både å slå til nå og å vente til neste sommer. Jeg kan se for meg at han har 20-25 mål i La Liga neste sesong hvis han fortsetter der han slapp.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Orakelet skrev: tor jun 15, 2023 12:56 pm
Wellé skrev: tor jun 15, 2023 11:31 am Av nysgjerrighet, er Nizaar Kinsella en med peiling på Chelsea? Orakelet var ganske kategorisk på at Chelsea ikke har noen problemer med FFP og ikke trengte å selge før 30. juni og mente at dette har blitt tilbakevist flere ganger. Kinsella meldte i hvert fall i dag at Chelsea trenger å selge før den 30. slik som flere andre seriøse aviser og nettsteder også har meldt tidligere.

Kinsella har peiling på Chelsea, men har han peiling på økonomi?

Jeg har ikke sett uttalelsen du viser til, men hvis han har sagt noe slikt er jeg ikke nødvendigvis uenig. Jeg ville imidlertid nyansert det til at vi foretrekker å selge noen før 30 juni.

Vi foretrekker det fordi vi slipper å krangle om hvordan det skal justeres for tapte inntekter og økte kostnader pga sanksjonene hvis tallene til tross for dette er OK. Det er alltid greit å slippe en diskusjon selv om man ikke er redd for den. Bak der igjen er det enda et "line of defence" ved at vi tåler fint en "førstegangs-forseelse" på FFP. Straffen for det er en håndterlig bot. Den kunne vi tatt, men vi foretrekker å unngå det (slik at vi har den muligheten senere).

Videre skal vi selge noen og hvis du følger med på ryktebørsen ser det ikke ut til at det blir noe problem. (Altfor) mange vil forsvinne. Din inngang til dette er slik jeg forstår at du tror / håper at Chelsea MÅ selge Mount og Havertz før 30 juni og at kjøpende klubber derfor kan avvente og se at Chelsea blir mer og mer stresset. Sorry, men det skjer ikke. Det er mange spillere før disse på salgslista og vi vil ha gjennomført nok av andre salg før den tid. Jeg vil egentlig snu det og si at Chelsea ikke har råd til å selge Mount og Havertz til de prisene som har blitt skissert. De er for verdifulle sportslig og erstatterne vil bli langt dyrere.

En generell kommentar til fotballjournalister som skriver om Chelsea og FFP: De evner ikke å se mulighetsrommet. Eksempelvis gjorde Chelsea en ekstraordinær spilleravskrivning på 77 mill pund i fjorårets regnskap. Trolig var det Lukaku som ble nedskrevet til null. Det bidrar til et høyt tap i fjor, men det gir en tilsvarende mulighet til en enkel gevinst i år. Lukaku kommer til å forsvinne i sommer og mest sannsynlig blir det en overpriset overgang til Saudi Arabia eller en overpriset byttehandel med Inter. Begge alternativer vil gi en god FFP-gevinst på en spiller de aller fleste tror Chelsea må ta et tap på. Tilsvarende løsninger kan tenkes på Auba, Ziyech, Koulibaly m.fl.
Det er meget mulig du har rett, men det fremstår i media med ganske unison enighet at Chelsea MÅ selge spillere med regnskapsmessig profitt for å unngå å bryte regelverket. Kanskje kan dere komme unna med at det har vært snakk om tapte inntekter, men hvis man skal tolke andre klubbers oppførsel så virker det som at de tror på at dette er kritisk for Chelsea. Det er f.eks bredt rapportert at Arsenal har konkret interesse i Havertz. Hvis Arsenal ikke trodde at de hadde leverage i denne posisjonen så tviler jeg på at det er noe man ville utforsket fordi Havertz som han er i dag er IKKE verdt £70m + £250k i uken. Selv £40m (som er det det ryktes at Arsenal verdsetter han som) syns jeg er i overkant dyrt for han hvis man antar at man må matche lønnen han har i Chelsea.

Jeg vet at du tror dere kommer til å selge stort i SA, men det fordrer jo at spillerne vil dra dit. Spillere som Lukaku og Koulibaly kan fortsatt fint være veldig gode spillere i Serie A og er meget mulig ikke spesielt interessert i å dra til SA enda. Det er også mye usikkerhet i den ligaen for øyeblikket hvor flere spillere ikke har fått mottatt den lønnen de skal ha. Jeg kan forstå hvis spillerne som ikke heter Ronaldo, Benzema etc har en sunn skepsis med å inngå avtaler der når alt er enn så lenge veldig nytt.

Du nevner også denne avskrivningen i regnskapet, men ble den allerede gjort i 21/22-regnskapet, altså under et år etter at man signerte Lukaku? Hvis ikke så vil den avskrivningen være en del av dette regnskapet. Det er også verdt å vite at FFP-reglene tar utgangspunkt i cash flows over x antall år. Uavhengig av om dere gjorde denne avskrivningen underveis i 21/22 eller 22/23 så vil jo tapsføringen være inkludert i rapporteringsgrunnlaget. Dette er med en litt spørrende tone fordi jeg har ikke satt meg veldig inn i FFP-reglement og UEFA sitt vs PL sitt.
Sist redigert av Wellé den tor jun 15, 2023 1:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jolla skrev: tor jun 15, 2023 1:04 pm
Lew_Ashby skrev: tor jun 15, 2023 11:39 am
Å feks bli linket til en type som Nicolas Jackson er bare gøy, sjekker ut en spiller man ikke vet veldig mye om i tilfelle noe skulle skje.
Har vært en topp 5 spiller i La Liga de siste to månedene. Men viktig å ta med at han kun har spilt 1626 minutter i øverste liga i karrieren.

Samtidig er det mulig at han eksploderer neste sesong hvis han er profesjonell igjennom sommeren, ikke tar så mye ferie men gjør mye egentrening. Så det er jo på mange måter risikabelt både å slå til nå og å vente til neste sommer. Jeg kan se for meg at han har 20-25 mål i La Liga neste sesong hvis han fortsetter der han slapp.
Nå fikk jeg déjà vu til i fjor hvor en annen 21 åring hadde avsluttet sesongen sterkt (Gordon) og Chelsea ønsket å reagere før den positive pilen (og prisen) gikk enda lenger oppover. Jeg liker fortsatt tilnærmingen. Ting skjer fort i denne alderen, ref. verdiutviklingen på Enzo og Caicedo ila sesongen som var, og det er viktig å reagere før hele verden ser potensialet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: tor jun 15, 2023 1:04 pm
Lew_Ashby skrev: tor jun 15, 2023 11:39 am
Å feks bli linket til en type som Nicolas Jackson er bare gøy, sjekker ut en spiller man ikke vet veldig mye om i tilfelle noe skulle skje.
Har vært en topp 5 spiller i La Liga de siste to månedene. Men viktig å ta med at han kun har spilt 1626 minutter i øverste liga i karrieren.

Samtidig er det mulig at han eksploderer neste sesong hvis han er profesjonell igjennom sommeren, ikke tar så mye ferie men gjør mye egentrening. Så det er jo på mange måter risikabelt både å slå til nå og å vente til neste sommer. Jeg kan se for meg at han har 20-25 mål i La Liga neste sesong hvis han fortsetter der han slapp.
Og dersom rapportene om £30m release clause stemmer så er det jo også begrenset risiko. Røk på helsesjekken til Bournemouth i januar pga hofteproblemer (og hamstring?), så må tas et forbehold om at alt er som det skal med kroppen eller om det er en viss risiko der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»