Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
TheOpiate

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av TheOpiate »

chelsea8 skrev: lør des 04, 2021 5:53 pm Den flyten som Chelsea har manglet hele høsten.
Manglet flyt? Dere har overprestert på alt av statistikker mer eller mindre hele sesongen. Scoret flere mål enn xG skulle tilsi, sluppet inn færre enn xGa tilsier og derfor også tatt mer poeng enn xPTS tilsier. Om noen lag har hatt flyt denne sesongen så er det nettopp dere. Ytterst sjelden at lag overpresterer på disse statistikkene over tid, så om dere opprettholder dette sesongen i gjennom, så skal dere være relativt fornøyd

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

TheOpiate skrev: lør des 04, 2021 11:38 pm Manglet flyt? Dere har overprestert på alt av statistikker mer eller mindre hele sesongen. Scoret flere mål enn xG skulle tilsi, sluppet inn færre enn xGa tilsier og derfor også tatt mer poeng enn xPTS tilsier.
Det er vel den store svakheten med xG, dersom de ikke har forbedret dette. Det tas ikke hensyn til at verdens beste målvakt står mellom stengene, eller at Thiago Silva er ekstremt god til å posisjonere seg og blokkere skudd. Det er heller ikke forskjell på om det er James, Chilwell, Mount eller Alonso som skyter mot mål, eller om det er Masuaku, Soucek eller Coufal. Det gjør at du kan få en veldig skjev fordeling på xG.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

chelsea8 skrev: søn des 05, 2021 8:03 am
Det er vel den store svakheten med xG, dersom de ikke har forbedret dette. Det tas ikke hensyn til at verdens beste målvakt står mellom stengene, eller at Thiago Silva er ekstremt god til å posisjonere seg og blokkere skudd. Det er heller ikke forskjell på om det er James, Chilwell, Mount eller Alonso som skyter mot mål, eller om det er Masuaku, Soucek eller Coufal. Det gjør at du kan få en veldig skjev fordeling på xG.
Nei, og xG skal ikke ta hensyn til slikt. Det sier mest om kvaliteten på underliggende spill. Høy xG antyder at man får mange avslutninger fra gode posisjoner. Lav xGA antyder at man slipper til få avslutninger fra farlige posisjoner. Og i tillegg er det sjelden at et lag "slår" xG/xGA med stor sifre over hele sesonger selv om man har gode målvakter og gode avsluttere. Å score kanskje 5-10 mer enn xG over en hel sesong er ikke uvanlig, og å slippe inn kanskje 5-10 mindre xGA er heller ikke uvanlig, men enda bedre tall er sjeldent. F.eks var det kun Liverpool som slapp inn mindre enn xGA av topp 4-lagene i PL i fjor. Chelsea, City og United slapp inn mer enn forventet. Og kun City og United scoret mer enn forventet. Liverpool og Chelsea scoret mindre. Man har sesonger med noe helt sjeldent bra som United i 17/18 de de slapp inn langt mindre enn forventet pga en monstersesong fra De Gea, men dette er høyst uvanlig.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

KongOlav2 skrev: søn des 05, 2021 8:46 am Nei, og xG skal ikke ta hensyn til slikt. Det sier mest om kvaliteten på underliggende spill. Høy xG antyder at man får mange avslutninger fra gode posisjoner. Lav xGA antyder at man slipper til få avslutninger fra farlige posisjoner.
Ja, helt enig med det du skriver. Derfor prøver jeg å forklare at en ikke kan se seg blind på disse tallene rundt xG. Gode avsluttere vil jo få mer ut av halvgode sjanser. Chelsea har hatt god kvalitet i sitt spill og vunnet de fleste kamper hvor vi har best xG, men manglet den nødvendige flyten mot for eksempel disse to:

Chelsea - Burnley 3.01 - 0.67
Chelsea - Man Utd 2.35 - 0.56

Verken United eller Burnley skal skåre i disse kampene, men begge ender med uavgjort. Ser vi på øvrige kamper før dette har vi best xG og vinner disse kampene. Villa-kampen er jevnere enn det resultatet tilsier og Liverpool - Chelsea preges selvfølgelig av det røde kortet i 1. omgang.

Leicester - Chelsea 0.50 - 2.57
Newcastle - Chelsea 0.16 - 2.17
Chelsea - Norwich 3.11 - 0.27
Chelsea - Southampton 3.79 - 1.53
Chelsea - Man City 0.19 - 1.69 ... tap
Tottenham - Chelsea 0.71 - 2.59
Chelsea - Aston Villa 1.22 - 1.17
Arsenal - Chelsea 0.63 - 3.64
Liverpool - Chelsea 2.08 - 0.57 ...uavgjort
Chelsea - Crystal Palace 1.19 - 0.32

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: søn des 05, 2021 9:46 am
KongOlav2 skrev: søn des 05, 2021 8:46 am Nei, og xG skal ikke ta hensyn til slikt. Det sier mest om kvaliteten på underliggende spill. Høy xG antyder at man får mange avslutninger fra gode posisjoner. Lav xGA antyder at man slipper til få avslutninger fra farlige posisjoner.
Ja, helt enig med det du skriver. Derfor prøver jeg å forklare at en ikke kan se seg blind på disse tallene rundt xG. Gode avsluttere vil jo få mer ut av halvgode sjanser. Chelsea har hatt god kvalitet i sitt spill og vunnet de fleste kamper hvor vi har best xG, men manglet den nødvendige flyten mot for eksempel disse to:

Chelsea - Burnley 3.01 - 0.67
Chelsea - Man Utd 2.35 - 0.56

Verken United eller Burnley skal skåre i disse kampene, men begge ender med uavgjort. Ser vi på øvrige kamper før dette har vi best xG og vinner disse kampene. Villa-kampen er jevnere enn det resultatet tilsier og Liverpool - Chelsea preges selvfølgelig av det røde kortet i 1. omgang.

Leicester - Chelsea 0.50 - 2.57
Newcastle - Chelsea 0.16 - 2.17
Chelsea - Norwich 3.11 - 0.27
Chelsea - Southampton 3.79 - 1.53
Chelsea - Man City 0.19 - 1.69 ... tap
Tottenham - Chelsea 0.71 - 2.59
Chelsea - Aston Villa 1.22 - 1.17
Arsenal - Chelsea 0.63 - 3.64
Liverpool - Chelsea 2.08 - 0.57 ...uavgjort
Chelsea - Crystal Palace 1.19 - 0.32
Ikke rart man hater Pool supportere osv. Man tar opp at de har flyt i en kamp som de ikke har selvinnsikt til å se selv. Så starter de med XG piss og alt annet som overhode ikke har noe med at de scorer i 95 min av en kamp

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

chelsea8 skrev: søn des 05, 2021 9:46 am Ja, helt enig med det du skriver. Derfor prøver jeg å forklare at en ikke kan se seg blind på disse tallene rundt xG. Gode avsluttere vil jo få mer ut av halvgode sjanser. Chelsea har hatt god kvalitet i sitt spill og vunnet de fleste kamper hvor vi har best xG, men manglet den nødvendige flyten mot for eksempel disse to:

Chelsea - Burnley 3.01 - 0.67
Chelsea - Man Utd 2.35 - 0.56

Verken United eller Burnley skal skåre i disse kampene, men begge ender med uavgjort. Ser vi på øvrige kamper før dette har vi best xG og vinner disse kampene. Villa-kampen er jevnere enn det resultatet tilsier og Liverpool - Chelsea preges selvfølgelig av det røde kortet i 1. omgang.

Leicester - Chelsea 0.50 - 2.57
Newcastle - Chelsea 0.16 - 2.17
Chelsea - Norwich 3.11 - 0.27
Chelsea - Southampton 3.79 - 1.53
Chelsea - Man City 0.19 - 1.69 ... tap
Tottenham - Chelsea 0.71 - 2.59
Chelsea - Aston Villa 1.22 - 1.17
Arsenal - Chelsea 0.63 - 3.64
Liverpool - Chelsea 2.08 - 0.57 ...uavgjort
Chelsea - Crystal Palace 1.19 - 0.32
Dere slo også Watford i en kamp hvor dere var helt jevne i xG og slo Brentford i en kamp hvor de vant 1,62-0,25 i xG. Så totalt sett har dere på ingen måte kommet spesielt dårlig ut denne sesongen når man ser på underliggende spill og sjanser.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

KongOlav2 skrev: søn des 05, 2021 9:59 am Dere slo også Watford i en kamp hvor dere var helt jevne i xG og slo Brentford i en kamp hvor de vant 1,62-0,25 i xG. Så totalt sett har dere på ingen måte kommet spesielt dårlig ut denne sesongen når man ser på underliggende spill og sjanser.
Jeg nevnte Brentford-kampen, som trolig er den kampen hvor vi tidvis har vært mest presset hele sesongen.
Ja, det er sammensatt. Chelsea trenger ikke nødvendigvis å dominere alle kamper fordi det er forskjell når Mount og Ziyech skyter mot mål, og når Sissoko og Cleverly gjør det. Det handler mer om ferdigheter enn flyt.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

chelsea8 skrev: søn des 05, 2021 8:03 am
Det er vel den store svakheten med xG, dersom de ikke har forbedret dette. Det tas ikke hensyn til at verdens beste målvakt står mellom stengene, eller at Thiago Silva er ekstremt god til å posisjonere seg og blokkere skudd. Det er heller ikke forskjell på om det er James, Chilwell, Mount eller Alonso som skyter mot mål, eller om det er Masuaku, Soucek eller Coufal. Det gjør at du kan få en veldig skjev fordeling på xG.
Selvfølgelig er ikke xG-tall en fasit på noe som helst, men det gir en ganske brukbar pekepinn. Og om noe, så gir ihvertfall xG-tall en god pekepinn på om man har flyt eller ikke. Å påstå at man ikke har hatt flyt når man er det laget som har overprestert mest av samtlige på xG-tall er rett og slett helt håpløst. Gode lag har en tendens til å enten overprestere eller i det minste ligge omtrent på xG-tallene sine, og da har man forholdsvis god flyt

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

KTBFFH skrev: søn des 05, 2021 9:55 am
Ikke rart man hater Pool supportere osv. Man tar opp at de har flyt i en kamp som de ikke har selvinnsikt til å se selv. Så starter de med XG piss og alt annet som overhode ikke har noe med at de scorer i 95 min av en kamp
Hater faktisk... Er du 12 år gammel?

Nå ble ikke xG-tallene dratt frem for å besvare påstanden om at vi har flyt, for det har vi faktisk. De ble dratt frem når en eller annen av dere påstod at dere ikke hadde flyt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Desember er den nye november for Chelsea sin del. Desember 2020 husker vi vel alle? Bare sorgen og endte med at Lampard fikk fyken. Om Tuchel taper 4-5 kamper neste måneden så tror jeg faktisk de sparker han også.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

TheOpiate skrev: søn des 05, 2021 12:43 pm
KTBFFH skrev: søn des 05, 2021 9:55 am
Ikke rart man hater Pool supportere osv. Man tar opp at de har flyt i en kamp som de ikke har selvinnsikt til å se selv. Så starter de med XG piss og alt annet som overhode ikke har noe med at de scorer i 95 min av en kamp
Hater faktisk... Er du 12 år gammel?

Nå ble ikke xG-tallene dratt frem for å besvare påstanden om at vi har flyt, for det har vi faktisk. De ble dratt frem når en eller annen av dere påstod at dere ikke hadde flyt.
Vi har tilgode å score de siste 10 i år. Vi har kun slått Brent der vi ikke burde vunnet. Resten er fortjent/bikket 5050 kamper i vårt fåvør. I tillegg til elendig utbetaling mot Utd, Burnley osv

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

KTBFFH skrev: søn des 05, 2021 3:33 pm Vi har tilgode å score de siste 10 i år. Vi har kun slått Brent der vi ikke burde vunnet. Resten er fortjent/bikket 5050 kamper i vårt fåvør. I tillegg til elendig utbetaling mot Utd, Burnley osv
Nettopp. Jeg kan ikke huske et eneste sent mål som har bikket kampen i vår favør. Disse scoringene som er selve definisjonen på medgang og flyt.

Dessverre kommer nok Chilwell-skaden til å koste oss masse.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

KTBFFH skrev: søn des 05, 2021 3:33 pm
Vi har tilgode å score de siste 10 i år. Vi har kun slått Brent der vi ikke burde vunnet. Resten er fortjent/bikket 5050 kamper i vårt fåvør. I tillegg til elendig utbetaling mot Utd, Burnley osv
Javel. Det er din mening. I følge xG-tallene så har dere fått bedre betalt enn dere i utgangspunktet fortjener både fremover og bakover på banen. Som sagt så er ikke disse tallene en fasit, men en god pekepinn på hvor landet ligger. Det er dog ingen forbrytelse å overprestere på xG, noe gode lag ofte gjør. Dog, poenget er at det er fullstendig feil å hevde at dere ikke har hatt flyt. Hvis det var tilfellet så hadde dere nok ikke ledet ligaen frem til denne runden. Og dere fortjener uten tvil å ligge der oppe blant topp 3

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

GatlingGun skrev: søn des 05, 2021 1:19 pm Desember er den nye november for Chelsea sin del. Desember 2020 husker vi vel alle? Bare sorgen og endte med at Lampard fikk fyken. Om Tuchel taper 4-5 kamper neste måneden så tror jeg faktisk de sparker han også.
Tuchel får ikke sparken denne sesongen med mindre dere ender utenfor topp 4.

Jeg tror dog at han får sparken midtveis neste sesong om dere er hektet av i ligaen.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

KTBFFH skrev: søn des 05, 2021 3:33 pm
TheOpiate skrev: søn des 05, 2021 12:43 pm
KTBFFH skrev: søn des 05, 2021 9:55 am
Ikke rart man hater Pool supportere osv. Man tar opp at de har flyt i en kamp som de ikke har selvinnsikt til å se selv. Så starter de med XG piss og alt annet som overhode ikke har noe med at de scorer i 95 min av en kamp
Hater faktisk... Er du 12 år gammel?

Nå ble ikke xG-tallene dratt frem for å besvare påstanden om at vi har flyt, for det har vi faktisk. De ble dratt frem når en eller annen av dere påstod at dere ikke hadde flyt.
Vi har tilgode å score de siste 10 i år. Vi har kun slått Brent der vi ikke burde vunnet. Resten er fortjent/bikket 5050 kamper i vårt fåvør. I tillegg til elendig utbetaling mot Utd, Burnley osv
Tuchel selv mente at dere tok tre ufortjente poeng mot Watford. Mout Southampton ble dere reddet av det røde kortet. Aston Villa fortjente også mer mot dere.

SuperJoeCole

Legg inn av SuperJoeCole »

Skrekkelig fotballhelg

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

TheOpiate skrev: søn des 05, 2021 4:01 pm
KTBFFH skrev: søn des 05, 2021 3:33 pm
Vi har tilgode å score de siste 10 i år. Vi har kun slått Brent der vi ikke burde vunnet. Resten er fortjent/bikket 5050 kamper i vårt fåvør. I tillegg til elendig utbetaling mot Utd, Burnley osv
Javel. Det er din mening. I følge xG-tallene så har dere fått bedre betalt enn dere i utgangspunktet fortjener både fremover og bakover på banen. Som sagt så er ikke disse tallene en fasit, men en god pekepinn på hvor landet ligger. Det er dog ingen forbrytelse å overprestere på xG, noe gode lag ofte gjør. Dog, poenget er at det er fullstendig feil å hevde at dere ikke har hatt flyt. Hvis det var tilfellet så hadde dere nok ikke ledet ligaen frem til denne runden. Og dere fortjener uten tvil å ligge der oppe blant topp 3
Meningen min var at Pool hadde tur og ikke flaks i går. Den turen føler jeg ikke vi har. Vi vinner ikke serien med å score 0 mål siste 10 når man trenger. Nå harvi vært best mot United, Burnley og 5050 kamp mot WH der vi ikke klarer å bikke kampene siste 10.

startelver

Legg inn av startelver »

Både Spurs og United vinner i dag, se opp Chelsea ;)

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Har nå opprettet en egen tråd for kjekling, så slipper man å forurense diverse klubbtråder. Oppfordrer alle til å bruke det i fremtiden.

-mod

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Crynix skrev: søn des 05, 2021 5:31 pm Har nå opprettet en egen tråd for kjekling, så slipper man å forurense diverse klubbtråder. Oppfordrer alle til å bruke det i fremtiden.

-mod
Jeg må spørre, for jeg sliter virkelig med å se hva som er feil her. Chelsea8, KongOlav og Opiate har en helt fair og ålreit diskusjon rundt xg, marginer osv. Om noe så er det han KTB-gjøken som "kjekler", ved at han rett og slett ikke tåler en diskusjon og sutrer over "liverpool-supportere". "Forurense" diverse klubbtråder. Com an a man, vi er knapt 15 brukere her inne...

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

WaltonBR skrev: søn des 05, 2021 8:11 pm Jeg må spørre, for jeg sliter virkelig med å se hva som er feil her. Chelsea8, KongOlav og Opiate har en helt fair og ålreit diskusjon rundt xg, marginer osv. Om noe så er det han KTB-gjøken som "kjekler", ved at han rett og slett ikke tåler en diskusjon og sutrer over "liverpool-supportere". "Forurense" diverse klubbtråder. Com an a man, vi er knapt 15 brukere her inne...
Tråden er ikke opprettet som følge av en enkeltdiskusjon i en enkelttråd, men snarere et resultat av langvarige feider blant et relativt stort knippe supportere som er broderlig fordelt over mange lag. Den samme mod-meldingen ble limt inn i samtlige av de større (og aktive) klubbtrådene på PL-forumet ;)

Meg bekjent har ikke mod-teamet opplevd noe tull i Chelsea-tråden siden FDs oppstart, men det skader ikke å informere proaktivt før noe eventuelt skulle skje heller. Selve diskusjonen du sikter til har jeg ikke lest, men det er mulig jeg må gjøre det dersom temaet er så interessant som det høres ut som.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

WaltonBR skrev: søn des 05, 2021 8:11 pm
Crynix skrev: søn des 05, 2021 5:31 pm Har nå opprettet en egen tråd for kjekling, så slipper man å forurense diverse klubbtråder. Oppfordrer alle til å bruke det i fremtiden.

-mod
Jeg må spørre, for jeg sliter virkelig med å se hva som er feil her. Chelsea8, KongOlav og Opiate har en helt fair og ålreit diskusjon rundt xg, marginer osv. Om noe så er det han KTB-gjøken som "kjekler", ved at han rett og slett ikke tåler en diskusjon og sutrer over "liverpool-supportere". "Forurense" diverse klubbtråder. Com an a man, vi er knapt 15 brukere her inne...
Voksent av deg å kalle meg gjøk. Der er du voksen og sterk. Er en grunn til at jeg skrev der her inne i vår egen klubbtråd ikke i deres. At en av dere ikke tålte at andre skrev at dere hadde tur/marginer i en enkelt er hans problem. Fortsett med personangrep og fortsett å kalle andre for forskjellige ting 😁

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

KTBFFH skrev: søn des 05, 2021 11:22 pm
WaltonBR skrev: søn des 05, 2021 8:11 pm
Crynix skrev: søn des 05, 2021 5:31 pm Har nå opprettet en egen tråd for kjekling, så slipper man å forurense diverse klubbtråder. Oppfordrer alle til å bruke det i fremtiden.

-mod
Jeg må spørre, for jeg sliter virkelig med å se hva som er feil her. Chelsea8, KongOlav og Opiate har en helt fair og ålreit diskusjon rundt xg, marginer osv. Om noe så er det han KTB-gjøken som "kjekler", ved at han rett og slett ikke tåler en diskusjon og sutrer over "liverpool-supportere". "Forurense" diverse klubbtråder. Com an a man, vi er knapt 15 brukere her inne...
Voksent av deg å kalle meg gjøk. Der er du voksen og sterk. Er en grunn til at jeg skrev der her inne i vår egen klubbtråd ikke i deres. At en av dere ikke tålte at andre skrev at dere hadde tur/marginer i en enkelt er hans problem. Fortsett med personangrep og fortsett å kalle andre for forskjellige ting 😁

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

KTBFFH skrev: søn des 05, 2021 11:22 pm At en av dere ikke tålte at andre skrev at dere hadde tur/marginer i en enkelt er hans problem
Er vel fortsatt ingen Liverpool-supportere som har reagert på at noen skrev at vi hadde flyt. Det eneste er vel ett par av dere Chelsea-supportere som ble grinete når jeg påpekte at deres påstand om at dere ikke har tur/flyt/marginer sterkt motbevises av statistikk

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

TheOpiate skrev: man des 06, 2021 9:16 am
KTBFFH skrev: søn des 05, 2021 11:22 pm At en av dere ikke tålte at andre skrev at dere hadde tur/marginer i en enkelt er hans problem
Er vel fortsatt ingen Liverpool-supportere som har reagert på at noen skrev at vi hadde flyt. Det eneste er vel ett par av dere Chelsea-supportere som ble grinete når jeg påpekte at deres påstand om at dere ikke har tur/flyt/marginer sterkt motbevises av statistikk
Det er jo feil, Chelsea8 la ut XG i alle kampene vi har spilt. Det er vell kun kampen mot Brentford vi er heldige i. Taper fortjent mot City og 1 mann mindre mot Liverpool. Ellers har vi høyest XG i alle kampene våre. Ergo vi har ikke fått noe særlig mer enn det vi har fortjent, kombinert med at vi aldri klarer å score viktigr mål mot slutten som andre lag klarer. Det er den turen jeg sikter til. Manko på den turen vil gjøre at vi aldri kommer til å vinne ligaen om det ikke snur.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Vel, om man har 9 sjanser med 0,1 xG eller 1 sjanse med 0,9 xG, så vil man likevel ha 0,9 xG ila kampen slik jeg har forstått det. På denne måten kan xG absolutt måle et feilaktig bilde.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Trolljegeren skrev: man des 06, 2021 10:44 am Vel, om man har 9 sjanser med 0,1 xG eller 1 sjanse med 0,9 xG, så vil man likevel ha 0,9 xG ila kampen slik jeg har forstått det. På denne måten kan xG absolutt måle et feilaktig bilde.
Tar jo ikke for seg feil/tabber heller som også kan gi et feilbilde av kamp osv. United hadde hatt 0.05-0.15 i XG mot oss om Jorg ikke hadde kuket det til for eksempel

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KTBFFH skrev: man des 06, 2021 11:01 am
Trolljegeren skrev: man des 06, 2021 10:44 am Vel, om man har 9 sjanser med 0,1 xG eller 1 sjanse med 0,9 xG, så vil man likevel ha 0,9 xG ila kampen slik jeg har forstått det. På denne måten kan xG absolutt måle et feilaktig bilde.
Tar jo ikke for seg feil/tabber heller som også kan gi et feilbilde av kamp osv. United hadde hatt 0.05-0.15 i XG mot oss om Jorg ikke hadde kuket det til for eksempel
Kampbildet hadde nok vært litt annerledes, dersom Man Utd måtte jage mål istedenfor å forsvare ett poeng. Så akkurat det er nok lite sannsynlig, mister.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

TheOpiate skrev: man des 06, 2021 9:16 am
KTBFFH skrev: søn des 05, 2021 11:22 pm At en av dere ikke tålte at andre skrev at dere hadde tur/marginer i en enkelt er hans problem
Er vel fortsatt ingen Liverpool-supportere som har reagert på at noen skrev at vi hadde flyt. Det eneste er vel ett par av dere Chelsea-supportere som ble grinete når jeg påpekte at deres påstand om at dere ikke har tur/flyt/marginer sterkt motbevises av statistikk
Det er jo bare hakket mer kvalitet offensivt, samt erfaring i lignende sitasjoner. Evnen til å ha ro og konsentrasjon på topp selv om det gjelder siste touch på ballen før kampen er slutt.

Dere hadde Jota som siste avslutter, vi hadde (dessverre) Rudiger.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

GatlingGun skrev: man des 06, 2021 11:05 am
KTBFFH skrev: man des 06, 2021 11:01 am
Trolljegeren skrev: man des 06, 2021 10:44 am Vel, om man har 9 sjanser med 0,1 xG eller 1 sjanse med 0,9 xG, så vil man likevel ha 0,9 xG ila kampen slik jeg har forstått det. På denne måten kan xG absolutt måle et feilaktig bilde.
Tar jo ikke for seg feil/tabber heller som også kan gi et feilbilde av kamp osv. United hadde hatt 0.05-0.15 i XG mot oss om Jorg ikke hadde kuket det til for eksempel
Kampbildet hadde nok vært litt annerledes, dersom Man Utd måtte jage mål istedenfor å forsvare ett poeng. Så akkurat det er nok lite sannsynlig, mister.
Absolutt, men de hadde ikke hatt så høy XG om det stod 0-0 om Jorg ikke gjorde den feilen. De hadde dødballer og og muligheter for å stjele alle poengene, men valgte å ikke slå inn. Du er foresten inne på at godt poeng angående XG den tar heller ikke for seg lag som leder/ligger under

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»