Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
GatlingGun

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 11:13 am
GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 11:10 am Ikke akkurat en målestokk for noe som helst.
A-laget ja. Altså, det er ikke kjempekvalitet, men akademilag som slår A-lag er alltid greit. Og Casadei fortsetter å vise det han har vist i hele høst - fyren er en målmaskin fra midtbanen. Var nære nr 2 mot Peterborough også.

For de som har tid og ønsker å se ungguttene til Chelsea kl 14:
Har fri idag så tenkte å se på jeg også. Blir nok litt kommentarer i tråden også tenker jeg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 11:42 am Har fri idag så tenkte å se på jeg også. Blir nok litt kommentarer i tråden også tenker jeg.
Jeg tar på i bakgrunnen og ser litt sporadisk. Litt avhengig av lineup også.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 12:10 pm
GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 11:42 am Har fri idag så tenkte å se på jeg også. Blir nok litt kommentarer i tråden også tenker jeg.
Jeg tar på i bakgrunnen og ser litt sporadisk. Litt avhengig av lineup også.
Hvor og når kommer lagoppstillingen?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 12:15 pm Hvor og når kommer lagoppstillingen?
Tipper rundt en time før. Kan poste den her.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 12:15 pm Hvor og når kommer lagoppstillingen?
Flust av landslagsspillere, men tror vi er underdogs mot et meget sterkt West Ham.

Dyer, Runham, Akomeah, Castledine og Rak-Sakyi er på ungdomslandslag. I tillegg er tidligere nevnte Mendel-Idowu veldig underholdende spiller. 3 U17-landslagsspillere på benk i Curd, Golding og George.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 1:37 pm
GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 12:15 pm Hvor og når kommer lagoppstillingen?
Flust av landslagsspillere, men tror vi er underdogs mot et meget sterkt West Ham.

Dyer, Runham, Akomeah, Castledine og Rak-Sakyi er på ungdomslandslag. I tillegg er tidligere nevnte Mendel-Idowu veldig underholdende spiller. 3 U17-landslagsspillere på benk i Curd, Golding og George.

Her var veldig lite kjente spillere. Castledine har jeg sett du har skrevet en del om. Hvilken posisjon og rolle på banen har han?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 1:40 pm Her var veldig lite kjente spillere. Castledine har jeg sett du har skrevet en del om. Hvilken posisjon og rolle på banen har han?
Ja, dette er jo U18-laget vårt, ikke U21. Så Casadei, Hutchinson, Hall, Webster, Burstow osv er ikke med. Men som nevnt er det allikevel en del spennende navn, særlig Dyer og Castledine. Sistnevnte er potet, men er opprinnelig kant/angrepsspiller. Men har faktisk spilt stopper også, kan se ut til at han plasseres defensivt i dag.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 1:51 pm
GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 1:40 pm Her var veldig lite kjente spillere. Castledine har jeg sett du har skrevet en del om. Hvilken posisjon og rolle på banen har han?
Ja, dette er jo U18-laget vårt, ikke U21. Så Casadei, Hutchinson, Hall, Webster, Burstow osv er ikke med. Men som nevnt er det allikevel en del spennende navn, særlig Dyer og Castledine. Sistnevnte er potet, men er opprinnelig kant/angrepsspiller. Men har faktisk spilt stopper også, kan se ut til at han plasseres defensivt i dag.
Ser at West Ham er soleklare enere i U18-ligaen. Om de røk 1-7 for Fulham(som er 10p bak West Ham) kan dette bli virkelig stygt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 1:58 pm Ser at West Ham er soleklare enere i U18-ligaen. Om de røk 1-7 for Fulham(som er 10p bak West Ham) kan dette bli virkelig stygt.
Sendingen funker ikke, men Chelsea med tidlig ledelse Mendel-Iwodu -> McNeilly. Førstnevnte lever opp til hyllesten fra @Jolla og undertegnede der. Pen assist.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 2:07 pm
GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 1:58 pm Ser at West Ham er soleklare enere i U18-ligaen. Om de røk 1-7 for Fulham(som er 10p bak West Ham) kan dette bli virkelig stygt.
Sendingen funker ikke, men Chelsea med tidlig ledelse Mendel-Iwodu -> McNeilly. Førstnevnte lever opp til hyllesten fra @Jolla og undertegnede der. Pen assist.
Funker den på appen?

Edit: Installerte appen nå men finner ikke kampen noen plass. Finner previewen der det står at kampen vises der, men kampen er intet sted å finne.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 2:09 pm Edit: Installerte appen nå men finner ikke kampen noen plass. Finner previewen der det står at kampen vises der, men kampen er intet sted å finne.
Virker som man har issues og skriver at det jobbes med å løse det. Kjedelig, for nå er det 2-0 etter straffescoring fra Castledine. TMI som skaffet straffen.

Ser ut som streamen funker nå. Castledine ser ut til å være høyre stopper. Mendel-Idowu har visst herjet på kanten sin.

Mendel-Idowu har vært kjempeaktiv denne omgangen og er Chelsea sin beste ut i fra det jeg har sett.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir nov 29, 2022 2:46 pm, redigert 2 ganger totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 2:18 pm
GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 2:09 pm Edit: Installerte appen nå men finner ikke kampen noen plass. Finner previewen der det står at kampen vises der, men kampen er intet sted å finne.
Virker som man har issues og skriver at det jobbes med å løse det. Kjedelig, for nå er det 2-0 etter straffescoring fra Castledine. TMI som skaffet straffen.

Ser ut som streamen funker nå. Castledine ser ut til å være høyre stopper eller vingback. Mendel-Idowu har visst herjet på kanten sin.
Ja funker på youtube, men er ingenting på appen da.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Får litt Raphael Leao-vibber av denne Mendel-Idowu.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

To verdensklasse-redninger av Merrick nå. West Ham mye mer med nå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Nr 8 for West Ham, den gutten har fotball i blodet. Litt av et nivå på fyren.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 2:18 pm
Mendel-Idowu har visst herjet på kanten sin.
Det var han som vant tilbake ballen i forkant av den scoringen han hadde assist på også, om jeg ikke så feil.

Jeg kommer nok bare til å kalle ham Tudor.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GatlingGun skrev: tir nov 29, 2022 2:42 pm Nr 8 for West Ham, den gutten har fotball i blodet. Litt av et nivå på fyren.
For West Ham så er det midtbanespillerne Scarles og Orford jeg har mest troen på. (#3 og #4)

Nr 8 er 18 år, så han er etablert på U21-laget (slik du bør være som 18-åring), og skal til vanlig ikke spille på dette nivået.

Siden jeg nevner Orford så kan jeg si at han er blant de jeg rangerer som de mest talentfulle spillerne i U18 som ikke har spilt for U21. De spillerne er stort sett født i 2006 eller 2007 og listen min er
Frankie Runham og Shumaira Mheuka (Chelsea)
Joshua King (Sic!) (Fulham)
Mikey Moore (Tottenham)
Trent Kone-Doherty (Liverpool)
Lewis Orford (West Ham)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: tir nov 29, 2022 2:45 pm Det var han som vant tilbake ballen i forkant av den scoringen han hadde assist på også, om jeg ikke så feil.
Enighet, vi kaller ham Tudor.

Ser høydepunktene nå, god involvering på begge målene.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 2:50 pm
Jolla skrev: tir nov 29, 2022 2:45 pm Det var han som vant tilbake ballen i forkant av den scoringen han hadde assist på også, om jeg ikke så feil.
Enighet, vi kaller ham Tudor.

Ser høydepunktene nå, god involvering på begge målene.
Apropos høydepunkter, langskuddet til Casadei mot Peterborough. Gud.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg synes at kommentatorene kom inn på et viktig poeng angående Castledyne (som også gjelder for Scarles), at siden de hovedsaklig er U21-spillere, som er sett på som talenter som skal utvikles, så kan det godt tenkes at de blir satt ut av posisjon med overlegg om å gjøre det litt vanskeligere for dem, samt la dem få lære mer av sporten gjennom å se kampen fra en annen posisjon - og dermed ha en bedre forståelse av hvordan du bør jobbe sammen med spillere som spiller i denne posisjonen når du kommer tilbake til U21-nivået.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: tir nov 29, 2022 3:13 pm Jeg synes at kommentatorene kom inn på et viktig poeng angående Castledyne (som også gjelder for Scarles), at siden de hovedsaklig er U21-spillere, som er sett på som talenter som skal utvikles, så kan det godt tenkes at de blir satt ut av posisjon med overlegg om å gjøre det litt vanskeligere for dem, samt la dem få lære mer av sporten gjennom å se kampen fra en annen posisjon - og dermed ha en bedre forståelse av hvordan du bør jobbe sammen med spillere som spiller i denne posisjonen når du kommer tilbake til U21-nivået.
Jepp hørte det i starten. Godt poeng.

Ser kun med et halvt øye, men West Ham ser gode ut. Sterkt U18-lag og Chelsea blir presset greit bakover. Får satse på en kontring eller to, så Runham hadde en grei mulighet nettopp.

Redusering av West Ham. Synes ikke det er overbevisende av hverken Akomeah eller Merrick. 2-2- det snudde fort.

2-3 rakner fullstendig.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir nov 29, 2022 3:23 pm, redigert 1 gang totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

WH-spillerne ser ut som en gjeng med menn utpå der. Chelsea-spillerne veldig fysisk underlegne.

Og vips så var det 2-2. Ser ut som det rakner nå. WH kunne og burde hatt mange flere mål idag.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

2-4 etter nytt WH-mål på overtid. U18-gjengen har et stykke å gå, heldigvis er U21-laget vårt i strålende form. Det er vel det viktigste. Vi får skylde på at Chelsea spiller mange 16-åringer (og en 15-åring) selv om jeg ikke har peiling på alderen til WH-spillerne. Kan like gjerne ha lavere gj.snittsalder.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 4:31 pm 2-4 etter nytt WH-mål på overtid. U18-gjengen har et stykke å gå, heldigvis er U21-laget vårt i strålende form. Det er vel det viktigste. Vi får skylde på at Chelsea spiller mange 16-åringer (og en 15-åring) selv om jeg ikke har peiling på alderen til WH-spillerne. Kan like gjerne ha lavere gj.snittsalder.
De er 18 år, så i snitt nesten et år eldre. Det er kun Scarles og Orford (og keeperen) som ikke er voksne karer. Det merkes godt når en 18-åring møter en 16-åring i en duell. Det blir voksne mannfolk mot unger.

West Ham sin ellever:

Herrick (16 år, 11 måneder), Bates (18 år, 2 måneder), Casey (18 år, 1 måned), Clayton (18 år), Scarles (17 år), Orford (16 år, 10 måneder), Falase (18 år, 1 måned), Earthy (18 år, 2 måneder), Marshall (18 år), Mubama (18 år, 1 måned), Kelly (18 år, 2 måneder) ---- Gjennomsnitt 17 år og 9 måneder
Innbyttere: Rigge (16 år, 8 måneder), Battrum (17 år, 3 måneder), Kadua (18 år, 2 måneder)

Chelsea sin ellever:

Merrick (17 år), Murray-Campbell (16 år, 4 måneder), Akomeah (16 år, 6 måneder), Hughes (18 år, 1 måned), Castledine (17 år, 3 måneder), Rak-Sakyi (17 år, 8 måneder), Dyer (16 år), Tudor (17 år, 10 måneder), Runham (15 år, 11 måneder), McMahon (16 år, 10 måneder), McNeilly (17 år, 1 måned) ---- Gjennomsnitt 16 år og 11 måneder
Innbyttere: Wilson (17 år, 3 måneder), Golding (16 år, 6 måneder), George (16 år, 10 måneder), Flower (18 år, 2 måneder)


Jeg synes ikke at West Ham sitt U18-lag er veldig imponerende. Du har Divin Mubama som er stor og sterk, og som har debutert for West Ham med en assist i Conference League, og så har du Regan Clayton og Patrick Kelly som var invitert med på treningsleir med A-laget i sommer, men disse tre er alle 04-årgang og burde egentlig ikke spilt så mye U18-fotball som de har gjort i høst.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: tir nov 29, 2022 5:01 pm De er 18 år, så i snitt nesten et år eldre. Det er kun Scarles og Orford (og keeperen) som ikke er voksne karer. Det merkes godt når en 18-åring møter en 16-åring i en duell. Det blir voksne mannfolk mot unger.
Her er du rett og slett forbanna god, takk for arbeidet! Et år har mye å si på den alderen, ja. Da er det helt naturlig at ikke Chelsea henger med når WH kjører i 2.omgang. Som Gatling nevner menn mot gutter.

Chelsea tenker kun utvikling på sine unggutter, resultatene har ikke like mye å si.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Jolla.

Hva med Andrey Santos fra Vasco? Spilt mye allerede i ung alder, med relativt grei målratio (lest ordrett fra Wikipedia).

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg har aldri sett ham spille. Jeg ser ikke Serie B, og han har heller ikke vært i noen kontinental turnering. Jeg har heller ikke lest noen rapporter angående ham.

Så der er jeg dessverre feil mann å spørre.

Han er ikke på radaren min.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wow, nå snakker vi. Lewis Hall fyller altså ikke 19 år før september 2023.

Amerikanerne kjører rebuild, håper de ikke glemmer at det ikke er draft i PL hvor vi kan få 1. pick om vi taper mye kamper (jada, Potter tar selvsagtde avgjørelsene, men det er åpenbart en del av overordnet strategi).


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: tir nov 29, 2022 6:30 pm @Jolla.

Hva med Andrey Santos fra Vasco? Spilt mye allerede i ung alder, med relativt grei målratio (lest ordrett fra Wikipedia).
Hei, youtube.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Ser jo nå at det er en helt crap kilde og at mange som har litt peiling på brasiliansk fotball mener at han aldri vil bli så billig. Uansett spennende om vi prøver å kjøpe spillere før de uunngåelig koster oss syv-åtte ganger så mye tre år senere. Hvis det stemmer, da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»