Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
GatlingGun

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av GatlingGun »

Orakelet skrev: lør mar 18, 2023 12:06 pm
GatlingGun skrev: lør mar 18, 2023 11:48 am Det handler ikke om hva som står i papirene dine eller hvilken formell utdannelse man har, men hvordan man bruker det.

Bortsett fra når nettopp formell utdannelse trekkes frem da....

Som sagt mener jeg emosjonell intelligens er noe som hovedsakelig utvikles utenfor formell utdannelse. Samme med lederferdigheter.

Det kan godt være at Potter har disse egenskapene fra personlighet og erfaring, men hvis vi skal være litt realistiske igjen har han kun tre år som trener på øverste nivå og disse årene har ikke endt med titler, men 15, 16 og 9 plass. For øyeblikket er vi på 10 plass så den ekstraordinære managerprestasjonen som fjerner all tvil kommer neppe i år heller.

Igjen, jeg er ikke Potter out, men la oss være realistiske / ærlige når vi beskriver mannen. Det er ikke opplagt at han vil bli regnet blant verdens beste trenere om 5 år (nivået han må opp på), det er ikke opplagt at mer tid med Potter er bedre enn å endre og det er ikke opplagt at en trener bør være supergodt likt i spillerstallen. Vi har noen ganske suksessrike trener som bevisst har avstand til spillerne og vi har resultater som viser at det har fungert. VI har ikke resultater som viser at Potters tilnærming fungerer, men for all del: La oss håpe det kommer. Gjerne allerede i årets CL!
Jeg skjønner ikke hvorfor alt må vinkles så negativt eller alt alt må tolkes basert på presumpsjoner om fremtiden hele tiden.

For all del, det er et forum for debatt og diskusjoner, men jeg personlig blir bare matt og energiløs når du kommer med slike innlegg.

Lev mer i nuet og lær deg til å ha tro og håp om at ting ordner seg denne gangen. De fleste tegnene er her og har vært her hele tiden.

Men historikken til CFC og det at enkelte supportere er mer vant til at alt skal snu med en gang, tilsier at dette (Potter og den nye retningen klubben er på vei mot) ikke er en god match.

Så jeg skal gi deg en sjanse til å se ting på en litt annen måte, så skal jeg bli flinkere til å se ting litt på den mer analytiske og presumptive måten. Selv om jeg ikke liker det.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Orakelet skrev: lør mar 18, 2023 10:32 am Det sies at man ikke skal la fakta ødelegge et fint narrativ, men hvis utdannelsen til Potter skal bli en gjenganger her inne er det fint med litt fakta.

...

Studiet bruker et " an emotional intelligence framework":

"The course uses an emotional intelligence framework to facilitate students’ development of the intra- and inter- personal competencies associated with effective leadership. We do this through providing a balance of taught sessions, outdoor activities and self-directed reflective tasks"

...

https://www.asgbi.org.uk/userfiles/file ... ochure.pdf

...

Når det gjelder "emosjonell intelligens" utvikles det mest effektivt hos barn ved hjelp av gode foreldre, gode venner, god barnehage og gode skoler. Jeg har lite tro på at nettstudier vil gjøre den helt store forskjellen hvis man har normal "ballast" fra oppveksten.
Man kan kanskje lære noen triks, som å ta en tur på ballet, men jeg regner med at dere som er så skeptiske til utradisjonelle teambuilding, enten det er ballett, haka eller vannbasket, ser dette som tull.
...
Don't do it. Don't do it. Don't do it.

Fuck it.

Grunnen til at jeg memer rundt emosjonell intelligens og Potters utdannelse er fordi noe du selv har brukt som stikk (eller hva det nå enn er) mot Potter. Det er ditt uttrykk. Jeg siterer:

"Videre er det store forskjeller innen fotballen. Man har trenere som Pep og Conte, som har løpt rundt på en midtbane på høyeste nivå selv, og som er knallharde på at spillerne skal være fysisk og mentalt på topp. Og man har trenere som har studert fysiologi på høyt nivå i forbindelse med trenerutdannelse. Og så har man trenere som Potter, som har egenskaper andre trenere ikke har (utdannelse i emosjonell intelligens), men hvor man må kunne stille spørsmål ved om det kommer i tillegg til en topp fysiologisk kompetanse, eller istedenfor."

"Nervesystemet er "autonomt", altså ikke viljestyrt. Det holder ikke at Potter sier noen kloke ord med god emosjonell intelligens. Riktig balanse må praktisk talt "vekkes". Kroppen må stresses og det må skje i riktig tid før prestasjon skal skje. En halvtime før kan man selvsagt være "sløvere" enn når kampen starter, men vekkingen skal ha startet for en stund siden og man skal ikke være så sløv som det vi så i videoen. Hvis man er "der" en halvtime før vil man ikke rekke å få optimal spenning i kroppen før kampstart og det var akkurat det som skjedde. Spillerne våknet i andre omgang, ikke første."

"Helt enig. Han virker så "off" at det må være noe, og dette "noe" må være kjent for "HR-sjefen" Potter."

Så når det da endelig kommer frem, fra absolutt alle kilder (kilder du vanligvis stoler blindt på ...), så undergraver du dette med å si at utdannelsen ikke er så mye verdt allikevel. Eller bare unngår å kommentere det at stemningen er god i troppen, til tross for ekstremt svake resultater. Eller velger å tillegge alt det positive som skjer i klubben på Enoka, en fyr som kun er ansatt som en kortvarig konsulent før han skal tilbake til sin egentlige jobb (https://www.theguardian.com/football/20 ... ugby-union).

Sånn, det var det absolutt siste jeg skal si om emosjonell intelligens. Jeg har lagt opp buzzordet nå.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Den viktigste utdannelsen og historikken Potter har er at han har startet helt på bunn og alltid vært ettertraktet for bedre og viktigere jobber. Fra universitetet, til teknisk direktør for kvinnelaget til Ghana, til trener for et semi-profflag, til svensk fotball (startet på nivå 4, endte opp i sluttspillet i Europa League), til Swansea og så Brighton - og til slutt oss. Hittil har han gjort akkurat det som er forventet av han i de ulike titlene han har hatt, og i noen av jobbene har han overgått forventningene.

Kan han ta enda en karriereskalp i Chelsea, ved å prestere til forventningene eller overgå dem? Det vet jeg ikke. Men jeg er villig til å la han få tid til å bevise seg selv. I hvert fall når det er så åpenbart at han har garderoben bak seg.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Inbetweener skrev: fre mar 17, 2023 6:24 pm Raheem "The Dream" Sterling, Money Mase og Thiago Silva ute. Lagoppstillingen til Everton-kampen gir seg vel selv nå? Eneste forandringen jeg ville gjort fra Leicester-kampen er James inn for Loftus Cheek og kanskje Badiashile inn for Cucurella. Førstnevnte er en selvfølge hvis James er frisk, men jeg synes at Cucurella har vært viktig for oss slik vi har spilt de siste to kampene. Spanjolen har større evner til å trå ut av forsvarsleddet og komme seg opp i press på ballfører. Synes den libero-rollen som Koulibaly har spilt de siste kampene ser ready made ut for Badiashile med sin vanvittige pasningsfot og ro, men det er brutalt å vrake senegaleseren nå. Spesielt siden det er en evighet til neste kamp og rotasjon av laget ikke er nødvendig. Kanskje kan Kante (trippelt ordspill) få noen minutter på slutten?

Men hva enn nå laget blir, så håper jeg eksperimentene med Auba og Ziyech er over. Jeg håper også at Pulisic er langt unna en startellever. Da vil jeg mye heller se Conor Man som en ekstra midtbanespiller/angrepsspiller i trioen på topp, men håper egentlig at fronttrioen fra Leicester får fornyet tillit.
Over til dagens kamp. Jeg glemte helt at Dyche har tatt over Everton. Da er det kanskje lurt å ha Badiashile i forsvarsrekka, så får vi inn litt ekstra høyde. Tror det kan bli en veldig tight kamp i dag. Stamford Bridge er knøttliten, så det kan godt hende at vi trenger litt magi fra våre beste menn for å få hull på byllen.

taknina

Legg inn av taknina »

GatlingGun skrev: lør mar 18, 2023 11:48 am Det handler ikke om hva som står i papirene dine eller hvilken formell utdannelse man har, men hvordan man bruker det.

Personlighet og atferd er minst 50% av det å være en leder.

Synes Potter har en sjeldent god balanse mellom personlighet og atferd og formell utøvelse av faget. Dette gjelder for så vidt også mtp. håndtering oppover og nedover i hierarkiet og håndtering av media.

Selvsagt riktig og jeg hadde tenkt å kommentere det tidligere jeg også.

For å si det enkelt så er det en grunn til at noen blir fotsoldater mens andre blir offiserer av høyeste rang og får navnet sitt skrevet inn i historiebøkene .

Og det går i all hovedsak på medfødd personlighet og mindre på formell utdannelse. Eller en havner iallefall ikke der med lederaura til de store, største oppgaver uten at denne medfødde personliheten ligger i bånn.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

thewaterfall skrev: lør mar 18, 2023 12:09 pm At Potter aksepterer "innblanding" ser ikke jeg nødvendigvis på som en svakhet, for som du sier så er det hentet inn ressurser som skal være blant de beste innenfor sine felt og områder. Da ser jeg ikke nytten av å ha disse om treneren hele tiden mener han vet best uansett. Treneren skal selvsagt ha siste ord, men at han er villig til å høre på ekspertise fra andre områder før han tar valg kan jo ikke være negativt?

Helt enig. Jeg ser av argumentasjonen din at du tror at jeg er uenig, men det er nettopp dette jeg ser på som Potters store styrke. Når jeg antyder at Tuchel fikk sparken fordi han svarte "feil" og Potter fikk jobben fordi han svarte "riktig", er ikke det for å antyde at ansettelsesprosessen var lett. Tvert i mot er jeg overbevist om at prosessen var svært grundig og forbilledlig godt integrert med planene eierne hadde.

Vi vet at eierne har en veldig god og detaljert plan for hva de ønsker å få til. Denne planen krever at nettopp ekspertisen styrer. Det medisinske apparatet skal ha nok innflytelse til at vi unngår skademareritt, Enoka skal ha nok innflytelse til å styrke kulturen / det mentale og det skal være en god link mellom Cobham og førstelag, førstelag og multiklubber (etterhvert) og førstelag og klubbledelsen. Tidligere i dag ble det antydet i denne tråden at Mount kan være ferdig fordi han ikke er en Potter-spiller. Jeg tror ikke det stemmer. Kontraktforlengelser og overganger er nok enda et område hvor manager i "Chelsea-modellen" har mindre innflytelse enn i andre klubber, fordi ekspertene (overgangsteamet) styrer.

Denne planen kjente selvsagt Boehly til å september og hvis han fikk inntrykk av at Tuchel ikke ville jobbe slik fikk han valget mellom modellen eller Tuchel. Det var nok da et enkelt valg. Og når ny trener skulle ansattes var nok disse tingene helt øverst på prioriteringslista. Svarer man feil på dette får man rett og slett ikke jobben. Jeg skrev et innlegg for litt siden om at "modellen" kan vise seg å være mindre interessant for de største managerprofilene (som skal gjøre ting på "sin" måte, ha "sine" eksperter, "sine" spillere ol), og at det trolig er helt bevisst at vi går for tilpasningsdyktige folk i "up and coming" kategorien.

Potter er helt klart i den kategorien og jeg håper han vil lykkes. Mitt eneste poeng er at det finnes fordeler med å gå for yngre folk i den kategorien (tilpasningsdyktige, "sultne", lærevillige), men det finnes også noen ulemper (mindre dokumenterte resultater og tilhørende risiko i forhold til at resultater ikke vil oppnås). Det finnes ikke folk som bare har plusser, selv ikke Potter.

Jeg har forøvrig klokketro på modellen. Ingen er eksperter på alt og når man tenker over det fremstår ledelsesmodellen i fotballklubber som noe utdatert. Det vi prøver på kan kanskje forenkles slik at vi ikke satser på at enkeltindividet Potter skal være en like god manager som enkeltindividet Tuchel, men vi satser på at teamet Potter skal bli bedre enn enkeltindividet Tuchel. Den planen tror jeg kommer til å lykkes. Kanskje ikke med en gang, men på sikt, og når det først lykkes tror jeg det vil bli veldig mye bedre.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: lør mar 18, 2023 12:24 pm Den viktigste utdannelsen og historikken Potter har er at han har startet helt på bunn og alltid vært ettertraktet for bedre og viktigere jobber. Fra universitetet, til teknisk direktør for kvinnelaget til Ghana, til trener for et semi-profflag, til svensk fotball (startet på nivå 4, endte opp i sluttspillet i Europa League), til Swansea og så Brighton - og til slutt oss. Hittil har han gjort akkurat det som er forventet av han i de ulike titlene han har hatt, og i noen av jobbene har han overgått forventningene.

Kan han ta enda en karriereskalp i Chelsea, ved å prestere til forventningene eller overgå dem? Det vet jeg ikke. Men jeg er villig til å la han få tid til å bevise seg selv. I hvert fall når det er så åpenbart at han har garderoben bak seg.
Enig.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hvis man oppriktig ønsker at Potter skal lykkes, da kritiserer man ikke hver eneste lille detalj ved hans person og bakgrunn hver eneste dag i uken. Det man gjør ved å opptre slik, er å gjøre seg klar til å si «I told you so» om han en dag får sparken.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Inbetweener skrev: fre mar 17, 2023 6:24 pm ... Jeg håper også at Pulisic er langt unna en startellever ...
Dette er det jeg ikke skjønner. Nå satt selvfølgelig ikke Mudryk verden i flammer mot Leicester, men The Yank har ikke gjort det siden lockdown. Nå skal sikkert Pulisic storspille i dag og mine ord må spises, men jeg klarer bare ikke være enig. Spesielt når vi har to uker til neste kamp og rotasjon ikke er viktig.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Inbetweener skrev: lør mar 18, 2023 5:34 pm
Inbetweener skrev: fre mar 17, 2023 6:24 pm ... Jeg håper også at Pulisic er langt unna en startellever ...
Dette er det jeg ikke skjønner. Nå satt selvfølgelig ikke Mudryk verden i flammer mot Leicester, men The Yank har ikke gjort det siden lockdown. Nå skal sikkert Pulisic storspille i dag og mine ord må spises, men jeg klarer bare ikke være enig. Spesielt når vi har to uker til neste kamp og rotasjon ikke er viktig.
Har sikker noe med det som er vist på trening å gjøre. Mudryk mot Dyche-taktikk er vel ei heller ikke det lureste..?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

GatlingGun skrev: lør mar 18, 2023 5:38 pm
Inbetweener skrev: lør mar 18, 2023 5:34 pm
Inbetweener skrev: fre mar 17, 2023 6:24 pm ... Jeg håper også at Pulisic er langt unna en startellever ...
Dette er det jeg ikke skjønner. Nå satt selvfølgelig ikke Mudryk verden i flammer mot Leicester, men The Yank har ikke gjort det siden lockdown. Nå skal sikkert Pulisic storspille i dag og mine ord må spises, men jeg klarer bare ikke være enig. Spesielt når vi har to uker til neste kamp og rotasjon ikke er viktig.
Har sikker noe med det som er vist på trening å gjøre. Mudryk mot Dyche-taktikk er vel ei heller ikke det lureste..?
Og det er jeg egentlig helt enig i, men da skjønner jeg ikke hvorfor Pulisic er et bedre alternativ. Jeg synes ikke Mudryk har forstått noe særlig når han har spilt, men Pulisic har jo ikke spilt i det hele tatt. Da ville jeg heller gått for Conor Man, som kunne shufflet mellom midtbanen og angrepet og vært en trussel i boks.

Men, som alltid, tre poeng er det eneste som betyr noe.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Pulisic er så dårlig. Sist han var god var sommeren 2020.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Trolljegeren skrev: lør mar 18, 2023 7:22 pm Pulisic er så dårlig. Sist han var god var sommeren 2020.
Syns han har vist noen gode glimt idag.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jaja. Skal forvente noen nedturer også, da er det greit å få disse i PL.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Synd hver kamp ikke er Champions League.

To skritt fram og ett tilbake. Svakere i dag enn i de foregående kampene. Hårreisende bytter fra benken.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

chelsea8 skrev: lør mar 18, 2023 8:29 pm Synd hver kamp ikke er Champions League.

To skritt fram og ett tilbake. Svakere i dag enn i de foregående kampene. Hårreisende bytter fra benken.
Nja det er Koulibaly sin juniorfeil som avgjør idag. Ikke byttene.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

GatlingGun skrev: lør mar 18, 2023 8:31 pm
chelsea8 skrev: lør mar 18, 2023 8:29 pm Synd hver kamp ikke er Champions League.

To skritt fram og ett tilbake. Svakere i dag enn i de foregående kampene. Hårreisende bytter fra benken.
Nja det er Koulibaly sin juniorfeil som avgjør idag. Ikke byttene.
Det er byttene. De samme byttene som nesten gjøres hver kamp. Fellesnevneren er at vi gir fra oss momentum i kampene hver eneste gang med de byttene. Dessverre lærer den mannen aldri.

Vi ok i dag og mot Dortmund frem til byttene

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

GatlingGun skrev: lør mar 18, 2023 8:28 pm Jaja. Skal forvente noen nedturer også, da er det greit å få disse i PL.
Helt topp! Veldig svak kamp igjen i dag mot et lag som har vært i fritt fall en periode. Vi har ballen mye, men det offensive spillet er virkelig deprimerende - særlig siste tredjedel.
Særdeles svake bytter av Potter mot slutten av kampen koster oss 3 poeng, men får håpe han lærer av dette en gang. Gallagher på venstre ving, RLC inn i midten (jeeeeezus), Chukwu inn for Felix og Chalobah for Fofana. Tanken var nok å spare viktige spillere som har vært skadet, men trekk da ikke ALLE offensive spillerne vi har av banen og putt RLC i midten. Det har ikke fungert for en eneste Chelsea-manger med RLC på midten og ikke for deg heller, Potter.
Frykter litt for fortsettelsen i det vanskelige kampprogrammet når vi ikke ser mer fremgang mot de dårligste lagene i Premier League. Vi hadde virkelig marginene med oss mot Leicester, men hadde håpet laget klarte å heve seg på hjemmebane mot en såpass svakt lag.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Gjesp til dere to. Koulibaly gjør en juniorfeil og så skylder dere på byttene. Må bare le. Snakkes.

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

GatlingGun skrev: lør mar 18, 2023 8:31 pm
chelsea8 skrev: lør mar 18, 2023 8:29 pm Synd hver kamp ikke er Champions League.

To skritt fram og ett tilbake. Svakere i dag enn i de foregående kampene. Hårreisende bytter fra benken.
Nja det er Koulibaly sin juniorfeil som avgjør idag. Ikke byttene.
Det som avgjør er ikke de siste 5 minuttene eller tabben til Kouli. . Det er vel heller ikke de håndårlige byttene av Potter som skal sikre kampen. Det er den elendige kampen vi gjør totalt sett mot et veldig svakt lag.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Rory-r skrev: lør mar 18, 2023 8:40 pm
GatlingGun skrev: lør mar 18, 2023 8:31 pm
chelsea8 skrev: lør mar 18, 2023 8:29 pm Synd hver kamp ikke er Champions League.

To skritt fram og ett tilbake. Svakere i dag enn i de foregående kampene. Hårreisende bytter fra benken.
Nja det er Koulibaly sin juniorfeil som avgjør idag. Ikke byttene.
Det som avgjør er ikke de siste 5 minuttene eller tabben til Kouli. . Det er vel heller ikke de håndårlige byttene av Potter som skal sikre kampen. Det er den elendige kampen vi gjør totalt sett mot et veldig svakt lag.
Nei, det er ikke det. Det er juniorfeilen til Koulibaly. Vi gjør totalt sett en god kamp og skal vinne. Punktum.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Rory-r skrev: lør mar 18, 2023 8:37 pm
GatlingGun skrev: lør mar 18, 2023 8:28 pm Jaja. Skal forvente noen nedturer også, da er det greit å få disse i PL.
Helt topp! Veldig svak kamp igjen i dag mot et lag som har vært i fritt fall en periode. Vi har ballen mye, men det offensive spillet er virkelig deprimerende - særlig siste tredjedel.
Særdeles svake bytter av Potter mot slutten av kampen koster oss 3 poeng, men får håpe han lærer av dette en gang. Gallagher på venstre ving, RLC inn i midten (jeeeeezus), Chukwu inn for Felix og Chalobah for Fofana. Tanken var nok å spare viktige spillere som har vært skadet, men trekk da ikke ALLE offensive spillerne vi har av banen og putt RLC i midten. Det har ikke fungert for en eneste Chelsea-manger med RLC på midten og ikke for deg heller, Potter.
Frykter litt for fortsettelsen i det vanskelige kampprogrammet når vi ikke ser mer fremgang mot de dårligste lagene i Premier League. Vi hadde virkelig marginene med oss mot Leicester, men hadde håpet laget klarte å heve seg på hjemmebane mot en såpass svakt lag.
Bare le du GG, du syns det er helt greit at vi er blitt et middelmådig lag med en enda mer middelmådig trener.

Everton er piss elendige og det er ikke ufortjent at de får med seg et poeng i dag, Leicester burde utlignet til 2 2. Dortmund var flere små situasjoner unna ekstra omganger. Dette er de kampene " du mener vi har vært gode I "

Nei jeg venter ikke på et dårlig resultat får å hamre løs, jeg skrev om det samme problemet etter Dortmund kampen. Byttene med Gallagher og et par andre ga bort hele momentum og var små situasjoner unna ekstra omganger. Samme mot Leicester som burde scoret 2 og 3. I dag nok engang mye av de samme JÆVLA byttene
Sist redigert av KTBFFH den lør mar 18, 2023 8:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Beklager GG, men Fofana har beskyttet K2 på høyresiden hele kvelden. Med en rusten Chalobah inn, så forsvant den beskyttelsen. Ergo er det kombinasjonen av byttet og K2s egne svakheter.

Tenk at Everton kan rykke ned i år, og så ha vi gikk dem fem fuckings poeng. Det et latterlig det.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Meh. Synes ikke Potter gjør seg selv noen tjenester i dag, men Koulibaly var virkelig dogshit i dag. Kjipt at han er tilbake til nivået før tre bak. Som skrevet før kampen har jeg egentlig ventet på en unnskyldning å flytte Badiashile inn sentralt, slik at vi også kan bruke Cucurella som gir oss en helt annen fleksibilitet, og jeg håper denne kampen kan gi Potter insentiv for å gjøre akkurat det.

Når det kommer til byttene så synes jeg Conor-byttet er korrekt. Synd at han har jævlig dårlig dag, bare. RLC spiller vel fordi Kova var toast, mens Kante sikkert ikke var klar for noe annet enn en sjarmøretappe på 3-0 (helt riktig å ha han på benken i tilfelle det skjedde). Chukwu ser jeg ikke helt poenget ved enda. Han fremstår som en ung Loftus Cheek på hestebedøvende. Håper han får seg et bra utlån neste sesong, for han trenger spilletid. Fofana-byttet kan jeg ikke klage på før jeg vet mer. Med franskmannens skadehistorikk ville det vært dumt å slakte Potter for dette.

Oppsummert synes jeg egentlig at det første byttet er helt riktig. Det byttet skulle gjort at vi fikk tilbake midtbanedominansen, men Gallagher var uvanlig svak og hadde strømførende touch i dag. Så er det selvfølgelig dødballer, som alltid mot Dyche sine lag. På det første målet til Everton analfister Tarkowski både Koulibaly og Fofana i lufta. Det er for dårlig.

Meget skuffende kamp, men jeg synes allikevel at vi spiller en god del bra fotball. Den siste avgjørende pasningen er den som tar lengst tid i fotballen å perfeksjonere, dessverre.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Rory-r skrev: lør mar 18, 2023 8:37 pm
RLC inn i midten (jeeeeezus)
Denne er jeg enig i. Laget ble betydelig svekket av å ha RLC heller enn Kova i sluttminuttene.

Félix hadde sluttet å løpe når han ble tatt ut. Fofana er bedre enn Trevoh, men Trevoh gjorde ikke egentlig noen feil som jeg la merke til mot slutten. Det vil isåtilfelle være at Fofana i motsetning til Trevoh muligens hadde ligget bak Koulibaly i det avgjørende øyeblikket (noe som kan argumenteres for å være feil, selv om det ville ha avverget akkurat denne situasjonen). Pulisic og Conor er forskjellige spillere, men jeg vil ikke nødvendigvis si at Chelsea ble svekket av byttet som helhet, det ble bare en noe annerledes spillestil.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Rory-r skrev: lør mar 18, 2023 8:37 pm - Gallagher på venstre ving
- RLC inn i midten (jeeeeezus)
- Chukwu inn for Felix
- Chalobah for Fofana
Fire bytter som gjør oss en god del svakere, spesielt offensivt. Gallagher mister ballen alt for ofte. RLC blir overkjørt på midten.
Vi har sett Potter foreta seg disse byttene tidligere, men da har vi sluppet unna.

Samtidig er dette en kamp vi skal legge død lenge før de siste 15-20 minuttene. Dette er ikke Potter sin feil når sjanser ikke omsettes i mål.
Sist redigert av chelsea8 den lør mar 18, 2023 8:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: lør mar 18, 2023 8:46 pm
RLC spiller vel fordi Kova var toast
Ah, det hadde jeg ikke fått med meg. Virket som et rotasjonsbytte, noe som var merkelig med tanke på landslagspause.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: lør mar 18, 2023 8:48 pm
Rory-r skrev: lør mar 18, 2023 8:37 pm - Gallagher på venstre ving
- RLC inn i midten (jeeeeezus)
- Chukwu inn for Felix
- Chalobah for Fofana
Fire bytter som gjør oss en god del svakere, spesielt offensivt. Gallagher mister ballen alt for ofte. RLC blir overkjørt på midten.
Vi har sett Potter foreta seg disse byttene tidligere, men da har vi sluppet unna.

Samtidig er dette en kamp vi skal legge død lenge før de siste 15-20 minuttene. Dette er ikke Potter sin feil når sjanser ikke omsettes i mål.
Vi har sluppet unna i målprotokollen, men spillemessig har vi vært elendige etter mange av de byttene. Hva gjør Potter? Han fortsetter med de samme byttene hver gang

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Ja ja, får bare håpe at Potter og laget hans lærer av slike feiltrinn.

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

Inbetweener skrev: lør mar 18, 2023 8:46 pm Når det kommer til byttene så synes jeg Conor-byttet er korrekt. Synd at han har jævlig dårlig dag, bare. RLC spiller vel fordi Kova var toast, mens Kante sikkert ikke var klar for noe annet enn en sjarmøretappe på 3-0 (helt riktig å ha han på benken i tilfelle det skjedde). Chukwu ser jeg ikke helt poenget ved enda. Han fremstår som en ung Loftus Cheek på hestebedøvende. Håper han får seg et bra utlån neste sesong, for han trenger spilletid. Fofana-byttet kan jeg ikke klage på før jeg vet mer. Med franskmannens skadehistorikk ville det vært dumt å slakte Potter for dette.
Synes du som regel har gode argumenter, men disse tenkte unnskyldningene for Potter virker bare ekstremt oppkonstruerte for meg. Alltid mulig å tenke seg et velbegrunnet motiv for at Potter handlet slik han gjorde, men noen ganger håper jeg vi kan kalle en spade for en spade.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»