Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
TrondLFC
Innlegg: 2690

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av TrondLFC »

Kjøttpuck_1977 skrev: ons feb 01, 2023 7:09 am
TrondLFC skrev: ons feb 01, 2023 6:49 am
VisionQuest skrev: ons feb 01, 2023 5:03 am Dette var litt av noen greier å våkne opp til, for en saga. Kudos til Eghbali, han skal ha vært top dog det siste døgnet av vinduet. Denne tråden her blir nok mindre hyggelig i tiden fremover, bare å stålsette seg på litt diverse.
Vel, jeg får vel være den første til å melde at det ikke vil komme noe bitre misunnelses oppgulp herfra ihvertfall. Det er bare å gratulere dere, så gjenstår det å se om det leveres for investeringene.
Men på generelt grunnlag vil jeg si at pengebruken i PL har gått fullstendig over skaftet og på et sånt nivå at det ikke er gøy lengre, samtidig som jeg smertelig er klar over at det er dette markedet vi visstnok skal konkurrere i.

Det som derimot blir interessant å spørre seg de kommende vinduene er ; hvor mange penger er det mulig å bruke før noen griper inn ? Hvor mange milliarder er nok ?
Gratulere noen med å drive en fotballklubb på denne måten? Det er jo helt vannvittig det de driver på med. Hvor mange utlånte spillere hadde Chelsea før dette vinduet?

Chelsea folk; hvor mange unge spillere har dere i troppen deres som dere var spent på om kunne ta steget? Tipper det ikke er så få, men sjansen er vel nå minimal for at noen av dem noensinne vil få en kamp for Chelsea. Er det en posisjon som ikke er forsterket dette vinduet?

Sirkus er det rette ordet til å beskrive dette og jeg er redd dette vinduet ikke blir noe spesielt sett litt fram i tid. Dette må jo City svare på til sommeren og våre nye hvite og grønne venner i Newcastle skal ut å vise seg. United med CL og kanskje nye eiere må bestemme seg om de skal være med på racet.

Synes folk seriøst at dette er moro lengre?
Glemte å sette på ironivarselet i gratulasjonen men de får kose seg, det hele er bare trist...

Mehell

Legg inn av Mehell »

MentalM skrev: ons feb 01, 2023 9:04 am Når skal Chelsea fansen slippe unna russerstempelet?
Først må de i hvert fall slutte å hylle Roman i hver kamp.
Skjønner jo at supporterne har mye å takke ham for da, ettersom Chelsea i snitt tapte £900.000 i uken i 19 år og han tok hele regningen.
Men nå skal man ikke like russiske oligarker lengre, og da kommer det også konsekvenser for de som ikke følger opinionens meninger.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chelsea brukte mye penger i 22/23, jeg er offisielt ferdig som Chelsea-fan.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 9:16 am
MentalM skrev: ons feb 01, 2023 9:04 am Når skal Chelsea fansen slippe unna russerstempelet?
Først må de i hvert fall slutte å hylle Roman i hver kamp.
Skjønner jo at supporterne har mye å takke ham for da, ettersom Chelsea i snitt tapte £900.000 i uken i 19 år og han tok hele regningen.
Men nå skal man ikke like russiske oligarker lengre, og da kommer det også konsekvenser for de som ikke følger opinionens meninger.
Det kommer nok dessverre aldri til å skje.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Trolljegeren skrev: ons feb 01, 2023 9:02 am
Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 8:45 am
Dette oppsummerer jeg jo i innlegget mitt.

"På den ene siden så frister det jo å si at det er skuffende at til tross for at man i utgangspunktet heier på laget så evner man ikke å sette det til sides og ta et standpunkt til reelle problemer, men det er jo meningsløst å skulle sitte inne med slike tanker når man ser hva slags mennesker dette appellerer til. Det er jo søppel og det kan man jo ikke gjøre alle verdens med."


Er man et normalt oppegående menneske så er det utrolig lett å ta avstand.
Så jeg er både søppel og ikke et normalt oppegående menneske fordi jeg ble forelsket i en klubb som tenåring og har et over 15 år gammelt forhold til den, og dermed ikke klarer å forlate den så lett. Det er notert.

Jeg må si du har en rimelig naiv holdning til den virkelige verden altså. Det er lett å være bastant og se alt i svart/hvitt på nett, men de fleste av oss har fått med seg at realiteten er fylt av gråsoner.
Det er en fotballklubb man heier på, jeg er oppriktig talt usikker på hvorfor det skal være problematisk å ta avstand samt gå det det skrittet å droppe det fullstendig gitt at man faktisk oppfatter ting som problematisk. Det er jo ikke akkurat den pedofile sønnen på 40. Ser ikke helt hvorfor det skulle være naivt å vinkle det slik, ellers har jeg herjet verden rundt i jobbsammenheng de siste 16'ish årene fra alt mellom helvete og paradis, verdensbildet mitt er ganske flytende og i overkant dystert. Nettopp derfor har jeg jo full forståelse for at det tross alt eksisterer mennesker som prosjekter som City, Newcastle, Chelsea, PSG etc appellerer til.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 9:21 am Chelsea brukte mye penger i 22/23, jeg er offisielt ferdig som Chelsea-fan.
Hehe.
Du får trøste deg med at det ikke var dine penger som ble brukt.
Tror vel også at dine følelser er like vanskelige å styre som alle andres, så du får kose deg med neste Chelseakamp :D

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 9:25 am ellers har jeg herjet verden rundt i jobbsammenheng de siste 16'ish årene fra alt mellom helvete og paradis, verdensbildet mitt er ganske flytende og i overkant dystert.
Det høres dritkult ut!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 9:25 am
Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 9:21 am Chelsea brukte mye penger i 22/23, jeg er offisielt ferdig som Chelsea-fan.
Hehe.
Du får trøste deg med at det ikke var dine penger som ble brukt.
Tror vel også at dine følelser er like vanskelige å styre som alle andres, så du får kose deg med neste Chelseakamp :D
Hadde du sluttet å holde med klubben din om de brukte £500m i to vinduer? Type 5 Pogbaer?
Sist redigert av Lew_Ashby den ons feb 01, 2023 9:29 am, redigert 1 gang totalt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 9:28 am
Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 9:25 am ellers har jeg herjet verden rundt i jobbsammenheng de siste 16'ish årene fra alt mellom helvete og paradis, verdensbildet mitt er ganske flytende og i overkant dystert.
Det høres dritkult ut!
Hvilken del.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Jeg tror Mudryk kommer til å bli en mega hit. Jeg vet altfor lite om Enzo, men har forstått at han var fantastisk i VM.

Men jeg synes likevel man tar stor risiko.

Om man ikke har en helvetes vårsesong, der man tar 10 poeng mer enn United eller Newcastle, så blir det ikke CL.

Det er en sjukt dyr tropp, over lang tid.

Og sannsynligheten for at en av de med langtidskontrakter flopper er jo absolutt ikke minimal.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: ons feb 01, 2023 9:11 am Risiko med alle kjøp til en høy pris. Uavhengig av alder. Men mer proven spiller kunne man ikke hentet. Og da kommer man nok ikke helt utenom at suksessratioen også er større. Til tross for at det finnes unntak.
Det finnes jo en del eksempler på at kjøp av ekstrem proven spillere ikke alltid fungerer like godt. Shevchenko, Kaka, Griezmann, Hazard var alle slike. Pogba burde jo kunne blitt noe ekvivalent til Rio i United, men var langt unna det. Generelt er grisedyre kjøp høy risiko, nesten uavhengig av alder og pris.

Ang Enzo er for øvrig det en av de få jeg kanskje ville betalt en slik pris for. Heller ham enn f.eks Osimhen for å si det slik.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: ons feb 01, 2023 9:31 am
tbb skrev: ons feb 01, 2023 9:11 am Risiko med alle kjøp til en høy pris. Uavhengig av alder. Men mer proven spiller kunne man ikke hentet. Og da kommer man nok ikke helt utenom at suksessratioen også er større. Til tross for at det finnes unntak.
Det finnes jo en del eksempler på at kjøp av ekstrem proven spillere ikke alltid fungerer like godt. Shevchenko, Kaka, Griezmann, Hazard var alle slike. Pogba burde jo kunne blitt noe ekvivalent til Rio i United, men var langt unna det. Generelt er grisedyre kjøp høy risiko, nesten uavhengig av alder og pris.

Ang Enzo er for øvrig det en av de få jeg kanskje ville betalt en slik pris for. Heller ham enn f.eks Osimhen for å si det slik.
Nei sier du det?

Som jeg skriver, risiko med alle kjøp.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 9:28 am
Mehell skrev: ons feb 01, 2023 9:25 am
Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 9:21 am Chelsea brukte mye penger i 22/23, jeg er offisielt ferdig som Chelsea-fan.
Hehe.
Du får trøste deg med at det ikke var dine penger som ble brukt.
Tror vel også at dine følelser er like vanskelige å styre som alle andres, så du får kose deg med neste Chelseakamp :D
Hadde du sluttet å holde med klubben din om de brukte £500m i to vinduer? Type 5 Pogbaer?
Nei.
Eller... 5 Pogbaer hadde jo vært fullstendig krise da.
Var det ikke nærmere £600, forresten? 6 Pogbaer.... Fytti helvete, for en skremmende tanke.

Har jo vært en del diskusjoner om mulige nye eiere i United, Liverpool etc på dette forumet. Og diskusjoner om eierne til spesielt Man.City, men også eierne til Newcastle. Det er flere i disse diskusjonene som skriver at de kommer til å kutte alle bånd til klubben i sitt hjerte (altså Liverpool eller United) hvis de får en stat fra Midtøsten som eier.
Det jeg har skrevet i disse diskusjonene er at jeg ikke tror jeg vil være i stand til å forlate United selv om dette skjer oss.
Det er et av mine aller verste tenkelige scenarioer, og jeg håper jeg kan være sterk nok til å kutte ut United (og da strengt tatt alt som ikke er norsk fotball) hvis så skjer, men jeg har ikke tro på at jeg vil være i stand til det.

Hvis jeg ikke tror Qatar eller Saudi Arabia inn som eier av United vil være nok til å ta bort kjærligheten så vil definitivt ikke et forbruk på £600 mill være nok heller.
Men jeg hadde heller ikke likt at det skjedde, og jeg hadde nok vært litt småflau over det. Spesielt hvis klubben ikke hadde hatt pengene og måtte ha fått dem fra vår nye rike onkel.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 9:16 am Først må de i hvert fall slutte å hylle Roman i hver kamp.
Skjønner jo at supporterne har mye å takke ham for da, ettersom Chelsea i snitt tapte £900.000 i uken i 19 år og han tok hele regningen.
Men nå skal man ikke like russiske oligarker lengre, og da kommer det også konsekvenser for de som ikke følger opinionens meninger.
Det er i hvert fall målbart!

Har null problemer med pengebruken selv, men som @Lew_Ashby skriver bør man kanskje gå litt stille i dørene mtp man er privilegert forhold til 99% av andre klubber. At Chelsea fans er strålende fornøyd med det forstår jeg derimot ingenting av. Det har jo vært brukt vanvittige summer, overbetaling til tusen for spillere som KANSKJE slår til?

Siden sommeren har følgende spillere (i mine øyne selvfølgelig) vært kjøpt for mye mer enn man burde gi: Chukwuemeka, Enzo, Mudryk, W. Fofana, Cucurella, Madueke, Aubameyang (kan legge til lånesummen for Felix også). Mener oppriktig at man totalt har betalt £100m for mye til sammen for disse spillerne. Samtidig som man har sagt til resten av fotballverden at man ER nødt til å selge spillere i framtiden for å finansiere dette, for ellers får ikke Chelsea forsterket laget der det trengs (det er fortsatt mange hull i dette laget).

Er Chelsea noe særlig sterkere nå enn dere var før starten av sesongen? Jeg synes ikke det, men vi får svar på de de neste månedene.

taknina

Legg inn av taknina »

Trolljegeren skrev: ons feb 01, 2023 8:40 am
Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 8:29 am Hadde klubben jeg heier på blitt kjøpt opp og drevet på tilsvarende måte så hadde jeg funnet en annen interesse fra første stund, uansett hva klubben oppnår så er det jo irrelevant.
Veldig enkelt å si når det ikke gjelder en selv, men veldig vanskelig i praksis for de faktisk involverte. Dette er en hobby som er tett knyttet til identiteten til folk. Vi bruker utallige timer i uken på å bry oss om fotballklubben, og har gjort det i årevis. Da er det ikke bare å finne en annen interesse. Det er de samme psykologiske mekanismene som gjør at folk blir i forhold som egentlig ikke er bra for dem.

Alt er ikke så enkelt som utenforstående skal ha det til…

Det som er enkelt er å komme med statment av hypotesk karakter på ett diskusjonsforum for å nærmest brennmerke folk.

Slå seg selv på brystet utallelser som de vet ikke kan bli etterprøvd å sjekket om de selv skulle havne i samme skvisen av å måtte ta livstilsvalg som dette.

Det er kort å godt ikke troverdig før en faktisk kommer i den reelle situasjonen.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Chelsea brukte alene mer i januar enn alle klubbene i Bundesliga, La Liga, Serie A og Ligue 1 til sammen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

taknina skrev: ons feb 01, 2023 9:45 am
Trolljegeren skrev: ons feb 01, 2023 8:40 am
Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 8:29 am Hadde klubben jeg heier på blitt kjøpt opp og drevet på tilsvarende måte så hadde jeg funnet en annen interesse fra første stund, uansett hva klubben oppnår så er det jo irrelevant.
Veldig enkelt å si når det ikke gjelder en selv, men veldig vanskelig i praksis for de faktisk involverte. Dette er en hobby som er tett knyttet til identiteten til folk. Vi bruker utallige timer i uken på å bry oss om fotballklubben, og har gjort det i årevis. Da er det ikke bare å finne en annen interesse. Det er de samme psykologiske mekanismene som gjør at folk blir i forhold som egentlig ikke er bra for dem.

Alt er ikke så enkelt som utenforstående skal ha det til…

Det som er enkelt er å komme med statment av hypotesk karakter på ett diskusjonsforum for å nærmest brennmerke folk.

Slå seg selv på brystet utallelser som de vet ikke kan bli etterprøvd å sjekket om de selv skulle havne i samme skvisen av å måtte ta livstilsvalg som dette.

Det er kort å godt ikke troverdig før en faktisk kommer i den reelle situasjonen.
100%
Man skal ikke dømme andre for hardt før man har gått en mil i skoene deres, eller hvordan søren det ordtaket er.
Det er veldig lett å være moralens vokter, helt til man selv får moralen satt på prøve.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 9:28 am
Hadde du sluttet å holde med klubben din om de brukte £500m i to vinduer? Type 5 Pogbaer?
Tror få har problemer med at en klubb tjener og bruker penger. Det er mer det når man har en sugar daddy som bidrar til å leapfrogge (mitt nye ord, eller, elendig fornorskede ord) klubber som forsøker å drive semi-normalt.

Jeg har to kompiser som holder/holdt med City, og en virkelig god Arsenal-kompis i samme omgangskrets. Vet ikke om det kun er meg som liksom har forskjellige vennekretser...håper det er normalt. Anyyyyways...da den første despoten som eide City ikke strakk til tok sjeiken over og gikk enda mer bananas. Noe av det første de gjorde var å plukke spillere fra Arsenal, en av deres mest umiddelbare utfordrere om topp 4 (Nasri, Ade, Sagna, Toure på kort tid). City-venn nr 1 var i ekstase hele veien til banken, og refererer fremdeles til Arsenal som Citys farmerklubb når han skal irritere Gooneren. Null refleksjon, kjøp dem råaste, Mbappe next, wæwæwæ! Men skal sies han ellers er en veldig bra fyr, så at han her er en idiot får bare være. City-venn nr 2 er en mer lugn, eldre herremann som i tillegg til å ha vært en ildsjel i lokalfotballen er en bereist herremann grunnet jobb. Fra turer i Asia/Midtøsten visste han godt hva slags person Thaksin er/var, og hva eierne som kom etter er, og tok det tungt. I motsetning til City-venn nr 1 syntes han det var kleint å se hvordan klubben hans ble drevet, og hva slags folk som drev den. Han har med årene meldt pass. Skal sies han ikke liker utviklingen i toppfotball generelt og det er vrient å være uenig. Jeg kan fint forstå at folk ikke dropper klubben sin. Selv vil jeg melde pass den dagen vi f.eks blir et leketøy for emiren av...Golan-høyden elns, men det er min egen avgjørelse og jeg har null interesse av om andre tenker likt. MEN, det ser utad litt vel CM/FM/Legacy-ish ut å synge om Roman under støttemarkeringer til Ukrainas forsvarskrig samt juble hemningsløst over et pengeforbruk hinsides det som noensinne er sett og som da ikke er med "tjente penger". Ja, jeg forstår at man kan si at dette er investeringer eierne på sikt (hvor lenge aner jeg ikke) skal ha tilbake. Det bare ser litt kleint ut når voksne folk, etter at eierne allerede har brukt det dobbelte av f.eks Uniteds rekord-vindu, sitter og roper etter flere signeringer. Og nesten virker stolte over overgangsaktiviteten. Gir det litt mening sett innenfra, Lew?

Dette er min take på det. Det er ikke et enormt problem for min del, mer hvordan noen feirer oppførselen som virker litt...rar for min del. Jeg har sagt det før og sier det igjen; dere har noen av forumets beste og mest likanes folk. Pre-Roman var CFC, Spurs og Everton sympatiklubbene mine i PL, Gavin Peacock 4 prez. Så det er ikke noe fundamentalt hat eller sjalusi (i det hele tatt, tvert imot) her.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Ifølge VG brukte Chelsea mer penger i Januar enn alle klubbene i Bundesliga, La liga, Serie A og Ligue 1 til sammen.

Hvordan dette monsteret av en fotballklubb kan komme innenfor UEFA sine økonomiske Fair-Play regler, sier meg at de ikke eksisterer innenfor fotballen lenger.

Fotballen bør se til NFL. Hvor de har økonomiske tak for hver klubb. Er en skandale at UEFA ikke gjør noe!
Sist redigert av Kaizen den ons feb 01, 2023 10:02 am, redigert 3 ganger totalt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Lezah skrev: ons feb 01, 2023 9:57 am

Dette er min take på det.
Mye klokt fra en klok mann.

taknina

Legg inn av taknina »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 9:52 am
taknina skrev: ons feb 01, 2023 9:45 am
Trolljegeren skrev: ons feb 01, 2023 8:40 am

Veldig enkelt å si når det ikke gjelder en selv, men veldig vanskelig i praksis for de faktisk involverte. Dette er en hobby som er tett knyttet til identiteten til folk. Vi bruker utallige timer i uken på å bry oss om fotballklubben, og har gjort det i årevis. Da er det ikke bare å finne en annen interesse. Det er de samme psykologiske mekanismene som gjør at folk blir i forhold som egentlig ikke er bra for dem.

Alt er ikke så enkelt som utenforstående skal ha det til…

Det som er enkelt er å komme med statment av hypotesk karakter på ett diskusjonsforum for å nærmest brennmerke folk.

Slå seg selv på brystet utallelser som de vet ikke kan bli etterprøvd å sjekket om de selv skulle havne i samme skvisen av å måtte ta livstilsvalg som dette.

Det er kort å godt ikke troverdig før en faktisk kommer i den reelle situasjonen.
100%
Man skal ikke dømme andre for hardt før man har gått en mil i skoene deres, eller hvordan søren det ordtaket er.
Det er veldig lett å være moralens vokter, helt til man selv får moralen satt på prøve.

Joe South har jo en sang med Walk a mile in my shoes som tittel. Han var jo en singer songwriter mer i folk og Countryshangeren. Games people play bla.

Samtidig så var det jo han som skrev den første hiten til Deep Purple.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

chelsea8 skrev: ons feb 01, 2023 7:22 am
Kjøttpuck_1977 skrev: ons feb 01, 2023 7:09 am Chelsea folk; hvor mange unge spillere har dere i troppen deres som dere var spent på om kunne ta steget?
Disse unge spillerne er en viktig del som inntektskilde i klubben, selv om de ikke bryter gjennom nåløyet på førstelaget.


Stort av Jorginho å ta 1,5 år i Arsenal for å gjøre plass til Enzo. Arsenal-fansen skal ha strømmet til i går for å få se på CL-medaljen hans 🥇
Synes du det er moro at klubben din drives slik som dette?

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 9:28 am
Mehell skrev: ons feb 01, 2023 9:25 am
Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 9:21 am Chelsea brukte mye penger i 22/23, jeg er offisielt ferdig som Chelsea-fan.
Hehe.
Du får trøste deg med at det ikke var dine penger som ble brukt.
Tror vel også at dine følelser er like vanskelige å styre som alle andres, så du får kose deg med neste Chelseakamp :D
Hadde du sluttet å holde med klubben din om de brukte £500m i to vinduer? Type 5 Pogbaer?
Hehe. Ja, dette må være det eneste problematiske dilemmaet man har hatt som Chelsea supporter de siste tiårene!

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 8:39 am
Bustyvel skrev: ons feb 01, 2023 8:36 am
Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 8:34 am
► Show Spoiler
En og samme sak.
Nei, det er det selvfølgelig ikke.
:lol: Selvsagt er det en og samme sak.
Jeg har prøvd, men jeg klarer virkelig ikke å se hva poenget ditt er her. Ikke er jeg Chelsea-supporter, ikke forherliger jeg at de blåser penger. Jeg snakker om at spillerne de henter er spennende. Hvordan det er relevant at Chelsea har en tvilsom historikk klarer jeg ikke å forstå. Men dette er en Chelsea-tråd, så det er ingen grunn til å ta en slik diskusjon videre.

taknina

Legg inn av taknina »

Veldig viktig at pengene sirkulerer. Det er kun da de har reel verdi så all ære til fotballklubbene for dette.

City og Liverpool er for dårlig her så Chelsea gjør bare jobben for de.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 9:25 am Det er en fotballklubb man heier på, jeg er oppriktig talt usikker på hvorfor det skal være problematisk å ta avstand samt gå det det skrittet å droppe det fullstendig gitt at man faktisk oppfatter ting som problematisk. Det er jo ikke akkurat den pedofile sønnen på 40. Ser ikke helt hvorfor det skulle være naivt å vinkle det slik, ellers har jeg herjet verden rundt i jobbsammenheng de siste 16'ish årene fra alt mellom helvete og paradis, verdensbildet mitt er ganske flytende og i overkant dystert. Nettopp derfor har jeg jo full forståelse for at det tross alt eksisterer mennesker som prosjekter som City, Newcastle, Chelsea, PSG etc appellerer til.
Da vil jeg med all mulig ydmykhet si at vi to har et grunnleggende forskjellig forhold til det å være supporter, når du presenterer det som så enkelt å forlate klubben i ditt hjerte. Forholdet du skisserer, det er forholdet jeg har til f.eks. Miami Heat i NBA. Det er bare et lag jeg velger å holde med, uten at jeg nødvendigvis har noe imot andre lag. Forholdet mitt til Chelsea er diametralt forskjellig, da jeg ble fanget av stemningen på Brua (ja tenk, det går faktisk an), og humøret mitt svinger i takt med det som skjer med laget og klubben, både på og av banen, i tillegg til at jeg har viss avsmak for andre klubber som både er irrasjonell og vanskelig å pinpointe (i mangel av et godt norsk ord).

Jeg sier ikke at du har feil og jeg har rett i måten man forholder seg til klubben sin på, det er et personlig anliggende, men jeg synes du bør tenke deg litt mer om før du presser egne holdninger og livssyn på andre mennesker, og blir en premissleverandør for hvordan andre mennesker burde leve livet sitt. Som @Mehell og @taknina påpeker er dette påstander som liten grad kan etterprøves, og derfor bør det utvises varsomhet ved å påberope seg dem.

Nå sier jeg meg ferdig for dagen med å forsvare mitt forhold til min klubb. Dette er tross alt ikke diskusjoner jeg møter på andre steder enn på nett, da vi alle har en lei tendens til å bli litt vel ekstreme i meningene våre når vi sitter gjemt bak tastatur og skjermer. Folk flest som jeg møter på via fotball, de ønsker bare å bli underholdt, og kjenne på dopaminutløsningene som følger av en god fotballkamp. Så jeg tenker meg ferdig med å leke filosof for denne gangen.
Sist redigert av Trolljegeren den ons feb 01, 2023 10:32 am, redigert 1 gang totalt.

taknina

Legg inn av taknina »

Lezah skrev: ons feb 01, 2023 9:57 am
Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 9:28 am
Hadde du sluttet å holde med klubben din om de brukte £500m i to vinduer? Type 5 Pogbaer?
Tror få har problemer med at en klubb tjener og bruker penger. Det er mer det når man har en sugar daddy som bidrar til å leapfrogge (mitt nye ord, eller, elendig fornorskede ord) klubber som forsøker å drive semi-normalt.

Jeg har to kompiser som holder/holdt med City, og en virkelig god Arsenal-kompis i samme omgangskrets. Vet ikke om det kun er meg som liksom har forskjellige vennekretser...håper det er normalt. Anyyyyways...da den første despoten som eide City ikke strakk til tok sjeiken over og gikk enda mer bananas. Noe av det første de gjorde var å plukke spillere fra Arsenal, en av deres mest umiddelbare utfordrere om topp 4 (Nasri, Ade, Sagna, Toure på kort tid). City-venn nr 1 var i ekstase hele veien til banken, og refererer fremdeles til Arsenal som Citys farmerklubb når han skal irritere Gooneren. Null refleksjon, kjøp dem råaste, Mbappe next, wæwæwæ! Men skal sies han ellers er en veldig bra fyr, så at han her er en idiot får bare være. City-venn nr 2 er en mer lugn, eldre herremann som i tillegg til å ha vært en ildsjel i lokalfotballen er en bereist herremann grunnet jobb. Fra turer i Asia/Midtøsten visste han godt hva slags person Thaksin er/var, og hva eierne som kom etter er, og tok det tungt. I motsetning til City-venn nr 1 syntes han det var kleint å se hvordan klubben hans ble drevet, og hva slags folk som drev den. Han har med årene meldt pass. Skal sies han ikke liker utviklingen i toppfotball generelt og det er vrient å være uenig. Jeg kan fint forstå at folk ikke dropper klubben sin. Selv vil jeg melde pass den dagen vi f.eks blir et leketøy for emiren av...Golan-høyden elns, men det er min egen avgjørelse og jeg har null interesse av om andre tenker likt. MEN, det ser utad litt vel CM/FM/Legacy-ish ut å synge om Roman under støttemarkeringer til Ukrainas forsvarskrig samt juble hemningsløst over et pengeforbruk hinsides det som noensinne er sett og som da ikke er med "tjente penger". Ja, jeg forstår at man kan si at dette er investeringer eierne på sikt (hvor lenge aner jeg ikke) skal ha tilbake. Det bare ser litt kleint ut når voksne folk, etter at eierne allerede har brukt det dobbelte av f.eks Uniteds rekord-vindu, sitter og roper etter flere signeringer. Og nesten virker stolte over overgangsaktiviteten. Gir det litt mening sett innenfra, Lew?

Dette er min take på det. Det er ikke et enormt problem for min del, mer hvordan noen feirer oppførselen som virker litt...rar for min del. Jeg har sagt det før og sier det igjen; dere har noen av forumets beste og mest likanes folk. Pre-Roman var CFC, Spurs og Everton sympatiklubbene mine i PL, Gavin Peacock 4 prez. Så det er ikke noe fundamentalt hat eller sjalusi (i det hele tatt, tvert imot) her.

Hadde det vært frie valg i Thailand idag så hadde jo Thaksin vunnet med overveldende flertall men som hos alle pengemenn og kvinner så har han nok sine svin på skogen

Men det er hva den lavere middelklassen ønsker som er viktig og ikke hva pengefolka som klarer seg sjølv ønsker.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lezah skrev: ons feb 01, 2023 9:57 am
Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 9:28 am
Hadde du sluttet å holde med klubben din om de brukte £500m i to vinduer? Type 5 Pogbaer?
Tror få har problemer med at en klubb tjener og bruker penger. Det er mer det når man har en sugar daddy som bidrar til å leapfrogge (mitt nye ord, eller, elendig fornorskede ord) klubber som forsøker å drive semi-normalt.

Jeg har to kompiser som holder/holdt med City, og en virkelig god Arsenal-kompis i samme omgangskrets. Vet ikke om det kun er meg som liksom har forskjellige vennekretser...håper det er normalt. Anyyyyways...da den første despoten som eide City ikke strakk til tok sjeiken over og gikk enda mer bananas. Noe av det første de gjorde var å plukke spillere fra Arsenal, en av deres mest umiddelbare utfordrere om topp 4 (Nasri, Ade, Sagna, Toure på kort tid). City-venn nr 1 var i ekstase hele veien til banken, og refererer fremdeles til Arsenal som Citys farmerklubb når han skal irritere Gooneren. Null refleksjon, kjøp dem råaste, Mbappe next, wæwæwæ! Men skal sies han ellers er en veldig bra fyr, så at han her er en idiot får bare være. City-venn nr 2 er en mer lugn, eldre herremann som i tillegg til å ha vært en ildsjel i lokalfotballen er en bereist herremann grunnet jobb. Fra turer i Asia/Midtøsten visste han godt hva slags person Thaksin er/var, og hva eierne som kom etter er, og tok det tungt. I motsetning til City-venn nr 1 syntes han det var kleint å se hvordan klubben hans ble drevet, og hva slags folk som drev den. Han har med årene meldt pass. Skal sies han ikke liker utviklingen i toppfotball generelt og det er vrient å være uenig. Jeg kan fint forstå at folk ikke dropper klubben sin. Selv vil jeg melde pass den dagen vi f.eks blir et leketøy for emiren av...Golan-høyden elns, men det er min egen avgjørelse og jeg har null interesse av om andre tenker likt. MEN, det ser utad litt vel CM/FM/Legacy-ish ut å synge om Roman under støttemarkeringer til Ukrainas forsvarskrig samt juble hemningsløst over et pengeforbruk hinsides det som noensinne er sett og som da ikke er med "tjente penger". Ja, jeg forstår at man kan si at dette er investeringer eierne på sikt (hvor lenge aner jeg ikke) skal ha tilbake. Det bare ser litt kleint ut når voksne folk, etter at eierne allerede har brukt det dobbelte av f.eks Uniteds rekord-vindu, sitter og roper etter flere signeringer. Og nesten virker stolte over overgangsaktiviteten. Gir det litt mening sett innenfra, Lew?

Dette er min take på det. Det er ikke et enormt problem for min del, mer hvordan noen feirer oppførselen som virker litt...rar for min del. Jeg har sagt det før og sier det igjen; dere har noen av forumets beste og mest likanes folk. Pre-Roman var CFC, Spurs og Everton sympatiklubbene mine i PL, Gavin Peacock 4 prez. Så det er ikke noe fundamentalt hat eller sjalusi (i det hele tatt, tvert imot) her.
Rekker ikke å lese hele innlegget ditt pga jobb, det fortjener et bedre svar senere.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 10:37 am
Rekker ikke å lese hele innlegget ditt pga jobb, det fortjener et bedre svar senere.
Nei, det er bare ramblings.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Inbetweener skrev: tor jan 26, 2023 8:14 am Mot Peru:



Mot Argentina:



Mot Colombia:



Det er alltid vanskelig å bedømme hvor bra en defensiv midtbanespiller er basert på fire minutters kompilasjoner. Det er det de gjør i de andre 86 minuttene av kampene som bestemmer hvor god et slikt anker er. Hvor de ligger plassert og hvilke rom og pasningskanaler de stenger for.

Det man derimot kan se av videoene er en enorm fart, kanskje spesielt på de første 20 meterne. Han tetter avstanden til ballfører veldig kjapt. Målet hans mot Argentina viser også godt trimmede afterburners. Han ser relativt god ut teknisk også, men han vil kun ha en brøkdel av den tiden med ballen i PL.

Jeg har ingen planer om å se U20-VM, men hadde vært kult om noen får sett han i en kamp eller to. Kanskje når det drar seg til. Kanskje han kan spille en jokerrolle ut sesongen når han er tilbake.


Ny god kamp i natt. Brasiliansk-argentinsk partnerskap fra og med mars?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»