Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
chelsea8

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av chelsea8 »


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kendry Paez yngste spiller noensinne til å score i et U20 VM.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Spisser inn formen til CL-finalen


Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Må jo bare håpe at City snubler i finalen og Lukaku skårer det avgjørende målet.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hva skjer med Felix til sommeren?

Har ikke akkurat spilt seg opp i verdi i Chelsea, men det synes jeg er forståelig. Dersom Man Utd innser at Kane er utenfor rekkevidde tror jeg Felix, sammen med en annen ung spiss, kunne vært et ok alternativ. Særlig når man ser hvordan Martial og Weghorst er benyttet som spiss.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

tbb skrev: lør mai 27, 2023 9:38 pm Hva skjer med Felix til sommeren?

Har ikke akkurat spilt seg opp i verdi i Chelsea, men det synes jeg er forståelig. Dersom Man Utd innser at Kane er utenfor rekkevidde tror jeg Felix, sammen med en annen ung spiss, kunne vært et ok alternativ. Særlig når man ser hvordan Martial og Weghorst er benyttet som spiss.
Tror (håper) vi ikke beholder/fornyer lånet hans. Jeg er en stor fan av Felix og tror han ville blitt knallgod for Pochettino, men det er andre steder skoen trykker (noe så jævlig) for oss. Ser for meg at han hadde storspilt for dere, Arsenal og City. Litt mer usikker på om han passer testosteron-fotballen til Newcastle.

Casadei med to nye mål i dag. Blir sikkert toppscorer i U20-VM. Det burde kunne sikre et ganske ålreit lån i PL.

Hvis Poch blir helt sulteforet på en klassisk midtspiss i sommer kan vi gjøre langt dummere kjøp enn svensken på Coventry. Har sett han et knippe kamper i år, og til en fornuftig pris burde det være aktuelt. Poch har historisk sett likt store, sterke 9'ere som kan delta i alle spillets faser, og Gyökeres (copy paste) mestrer allround-spillet veldig bra. Og før noen sier at vi må ha mer trøkk enn en fra Championship så minner jeg om at vi var linket til Toney når han holdt på nedi sumpen (hvor sterk linken var vet jeg ikke).

(Jeg mener fortsatt at vi burde gå inn i neste sesong med Nkunku og Broja som spisser.)

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Deilig at det er siste kamp på en stund. For en person som kan telle på en hånd antall filmer jeg har sett de siste ti årene og hvor fotball er eneste TV-underholdning jeg ser på, så er det rart å ha den følelsen. Men sånn har det altså blitt. Det verste er vel apatien. Blir ikke sinna lenger. Forventer nederlag og blir allikevel skuffet.

Here’s to hoping at Pochettino kan snu dette her. Klubbens fremtid står faktisk og faller på neste sesong. Et par store feilskjær, spesielt på spillerkjøp-fronten og vi er toast som vi har kjent klubben de siste to tiårene.

taknina

Legg inn av taknina »

InsVerderben skrev: lør mai 27, 2023 1:30 pm
markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 3:36 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:24 pm

Hvordan kan jeg som et menneske være en branntomt? Merkelig statemang!
Dere er en branntomt. Dere.
Off topic, men dette hadde ikke lektor Tørrdal vurdert til god norsk....!

https://ndla.no/nb/subject:af91136f-7da ... 96be4e93f/
Ikke lærer Opstadnuten på Boltehaugen skole heller.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Inbetweener skrev: søn mai 28, 2023 9:20 am Det verste er vel apatien. Blir ikke sinna lenger. Forventer nederlag og blir allikevel skuffet.
Så lenge laget spiller så dårlig, så vet man jo hvordan utfallet på kampene blir. Da forsvinner også spenningsmomentet og nervene.

Vi går en spennende sommer i møte. Jeg tror det blir viktig å få Mason Mounts framtid avgjort ganske tidlig, det er ikke noe vi kan ha hengende over oss hele sommeren. Hvis vi velger å gi en konkurrent ei betydelig forsterkning, fremstår det hele som ganske merkelig fra klubbens side.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ingenting som tyder på at vi velger å gi en konkurrent en betydelig forsterkning spør du meg.

1) Klubben ønsker å forlenge med Mount

2) Hvis Mount ikke ønsker å forlenge er klubben åpen for å selge i stedet for å risikere at han i verste fall går gratis om 2 år

3) Det har blitt sagt at klubben ønsker opp mot £80M for Mount mener jeg å ha lest

Altså mener jeg ikke klubben gir en konkurrent en forsterkning, men heller forsøker å få maksimalt ut av en uønsket situasjon hvis Mount ikke forlenger.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Spørsmålet er om klubben har strekt seg langt nok. Det er merkelig at en lojal klubbspiller havner i en situasjon der han kan gå til en konkurrent. La oss si at Chelsea-guttene Mount og Rice havner i Arsenal til høsten. Sportslig har de potensielt ligaens beste midtbane seks-syv år fremover i tid. Det blir svært vanskelig for Chelsea og andre PL-klubber å konkurrere mot det, selv om vi skulle få £50-£60m i overgangssum tilbake.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Om klubben har strekt seg langt nok er vanskelig å vite, det samme er jo om de forsøkene som foregår nå er too little too late og at Mount føler at klubben ikke verdsatte han nok/tok han for gitt frem til de skjønte han mente alvor om at han er villig til å dra. Eller om Mount har krevd for mye enn hva de nye strukturene tillater men at klubben nå forsøker å strekke seg litt ekstra for å beholde han i et håp om å finne en middelvei som alle parter kan leve med.

Å miste Mount og ikke få Rice er selvsagt en nedtur, men det finnes flere gode fotballspillere der ute som kan kompensere for dette. Mount og Rice har en ekstra ikke-sportslig verdi med tanke på tilhørighet og historie som ikke skal undervurderes. Men henter vi f.eks. Caicedo så føler jeg ikke vi har kjøpt en dårligere spiller enn Rice f.eks.

Jeg deler drømmen om en Chelsea-midtbane med Mount og Rice, men jeg tror det er mulig å konkurrere selv om begge skulle havne i f.eks. Arsenal. De er meget gode, men de er ikke Messi, Haaland osv.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Mount sin kontrakt går ut om 1 år, ikke 2. Helt latterlig at vi ikke fikk dette på plass i fjor.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Enig i at det er viktig å få på plass Mount-situasjonen så tidlig som mulig. Men blir ikke noe særlig mer bekymret over en Arsenal-midtbane med Rice, Ødegaard og Mount kontra Partey, Xhaka og Ødegaard. I siste midtbanekombinasjon er førstnevnte et rovdyr, mens Xhaka har et helt annet ferdighetsregister enn hva Mount har. Sveitseren har en langt bedre indre metronom og er en bedre pasningsspiller, mens Mount er ren tut og kjør. Kanskje blir de bedre, kanskje får Arsenal mindre kontroll over kampene og inviterer til flipperspill.

Men ja, helt enig med @Trolljegeren. Den jobben som ble gjort de siste to-tre årene av Marina og Co var rancid. Mista 100 millioner i verdi i Dansken og Rudiger. Forlenget avtaler i det uendelige som Bowlingkula måtte kjøpe ut (Brexit Barkley, Drinkwater?). For ikke å snakke om disse yngre spillerne som burde vært kjernen i årene som kommer, men der kontraktene ble utsatt og utsatt, helt til sanksjonene kom. Dogshit ledelse. De siste ti årene har egentlig bare bestått av å tette smålekkasjer og vente på total kollaps.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Trolljegeren skrev: søn mai 28, 2023 10:47 am Mount sin kontrakt går ut om 1 år, ikke 2. Helt latterlig at vi ikke fikk dette på plass i fjor.
Var sikkert fra i fjor jeg husket snakk om at det var 2 år igjen, samt alt dette snakket med at man ønsker å forlenge kontrakter generelt innen det er 2 år igjen slik at man enten kan selge for tilnærmet full verdi i stedet for å måtte ta hensyn til at spilleren kan gå gratis eller billig om man ikke får solgt med kortere tid igjen av kontrakten.

Men da er det jo enda mer prekært og jeg tviler på at klubben får £80M får Mount med 1 år igjen på kontrakten. Tror man hadde slitt med 2 år igjen også, men da hadde man i det minste hatt bedre kort på hånda. Tviler på at noen er villig til å betale mer enn £40-50M i sommer for Mount, men tror det kan nesten være i overkant også siden klubben "må" gjennomføre salg og har dårlige kort på hånda.

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Leser på nettet (Daily Express) at CFC nærmer seg en 6 års avtale med Ugarte. Det vil jo være helt insane!?

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Oggyboy skrev: søn mai 28, 2023 12:47 pm Leser på nettet (Daily Express) at CFC nærmer seg en 6 års avtale med Ugarte. Det vil jo være helt insane!?
Hvorfor er det insane? Alle fra i vinter er jo på 6år+. Enzo har vel 8 år

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Lolzalot skrev: søn mai 28, 2023 1:26 pm
Oggyboy skrev: søn mai 28, 2023 12:47 pm Leser på nettet (Daily Express) at CFC nærmer seg en 6 års avtale med Ugarte. Det vil jo være helt insane!?
Hvorfor er det insane? Alle fra i vinter er jo på 6år+. Enzo har vel 8 år
Insane god signering mente jeg ;-)

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Pochettino har offisielt signert i følge banden på Twitter!

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Kommer til å stå mellom PSG og oss for Ugarte. De kan sikkert tilby bedre lønn, mens vi kan tilby PL, som uruguayaneren visstnok har ønsket "hele livet" sitt. Hvis vi kan tilby Sporting Santos på lån en sesong står vi sikkert med et bedre tilbud til klubben, men det trenger ikke ha så mye å si hvis klausulen skal løses ut uansett. Ville vært et meget bra kjøp om det går i boks.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Pochettino inn vi gratulerer med ny trofeløs sesong til dere dessverre

startelver

Legg inn av startelver »

Pochettino vant vel ligaen og cupen med PSG , så blir feil å si han ikke har fått til noe i sin karriere.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

startelver skrev: søn mai 28, 2023 2:43 pm Pochettino vant vel ligaen og cupen med PSG , så blir feil å si han ikke har fått til noe i sin karriere.
*PSG* cashflow win

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Ingen som klarer å vinne noe med Tottenham. Der «It’s a Chelsea thing» å vinne, så er det «it’s a Spursy thing» å tape.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Gleder meg til dette...


Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Ziyech, Auba, Pulisic og Azpi fra start 100%

Alle som drar i sommer får nok en sendoff av Franky

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

The Final Tribute Act (comes in a 4-2-3-1):

Mendy
Azpi Chalo Silva Hall
Enzo Ruben
Ziyech Conor Man Puli
Auba

Kanskje Felix på topp, siden han scora sist.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Lolzalot skrev: søn mai 28, 2023 3:44 pm Ziyech, Auba, Pulisic og Azpi fra start 100%

Alle som drar i sommer får nok en sendoff av Franky
Ganske likt der. Fy faen. Blir godt å se The Back End av Lampard nå. Håper bare ikke bakenden er så stor at vi fortsetter å se konturene av den i månedene som kommer.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Ruben, Azpi og Conor bekreftet. Det var de åpenbare. Spent på om Lampard mestrer kunststykket det er å ha hodet så langt oppi sin egen endetarm at han velger sin politiske kompanjong Puli fra start, og hans tidligere favoritt Ziyech.

Hello darkness, altså.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Gjetter, sånn for å bli irritert før det er nødvendig.

Mendy
Azpi-Chalo-Silva-Chilwell
Gallagher-Enzo-RLC
Ziyech-Havertz-Pulisic

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»