Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
chelsea8

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av chelsea8 »

Cancelo sendes på utlån fra City etter at han og Guardiola ikke kommer overens. Kunne vært fin backup for James utover våren til Malo Gusto kommer 😊

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Nå koker det. Sorry @GatlingGun jeg tar det her siden de fleste ser ut til å frekventere denne tråden mest. Ikke gjort for å være frekk, men fordi det er flest som får det med seg her.

Romano melder at Everton har bydd £40m+5m for Gallagher. Samtidig melder han at vi har bydd £106m (utkjøpsklausul) som skal betales i terminer over 2-3 år, noe jeg tipper gjør at man ikke trigger utkjøpsklausulen. Benfica vil ha alt nå. Jeg er usikker på om vi i det hele tatt har mulighet til det mtp FFP, eller om vi har et sterkt ønske om en annen betalingsstruktur pga man vil ha mer fleksibilitet i kommende vinduer.

Og veldig kult - Romano melder også at Webster har signert ny kontrakt!
Sist redigert av Lew_Ashby den man jan 30, 2023 3:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Hvis Gordon er 40m så er Gallagher 50m

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lolzalot skrev: man jan 30, 2023 3:38 pm Hvis Gordon er 40m så er Gallagher 50m
Sånn er det bare, vi er i en dårligere forhandlingsposisjon enn Everton var med Gordon sannsynligvis. Chelsea må gjøre tøffe prioriteringer nå, stallen er jo helt oppblåst. Det er sannsynligvis også viktig med midler inn om vi kjører britisk overgangsrekord for Enzo.
Om vi får £45-47m for Gallagher i dagens marked bør Chelsea emm være veldig fornøyd.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: man jan 30, 2023 3:52 pm
Lolzalot skrev: man jan 30, 2023 3:38 pm Hvis Gordon er 40m så er Gallagher 50m
Sånn er det bare, vi er i en dårligere forhandlingsposisjon enn Everton var med Gordon sannsynligvis. Chelsea må gjøre tøffe prioriteringer nå, stallen er jo helt oppblåst. Det er sannsynligvis også viktig med midler inn om vi kjører britisk overgangsrekord for Enzo.
Om vi får £45-47m for Gallagher i dagens marked bør Chelsea emm være veldig fornøyd.
Det er bre å cashe inn med en eneste gang. Gavepakker økonomisk og FFP messig

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: man jan 30, 2023 3:37 pm Nå koker det. Sorry @GatlingGun jeg tar det her siden de fleste ser ut til å frekventere denne tråden mest. Ikke gjort for å være frekk, men fordi det er flest som får det med seg her.

Romano melder at Everton har bydd £40m+5m for Gallagher. Samtidig melder han at vi har bydd £106m (utkjøpsklausul) som skal betales i terminer over 2-3 år, noe jeg tipper gjør at man ikke trigger utkjøpsklausulen. Benfica vil ha alt nå. Jeg er usikker på om vi i det hele tatt har mulighet til det mtp FFP, eller om vi har et sterkt ønske om en annen betalingsstruktur pga man vil ha mer fleksibilitet i kommende vinduer.

Og veldig kult - Romano melder også at Webster har signert ny kontrakt!
Greit det. Eg gir opp. Alt skal samles i denne tråden. Alt. På den måten blir det mye enklere å finne tilbake til gamle innlegg 😀

Ingen akademi-tråd, ingen transfertråd, ingenting. Bare klubbtråd. Ferdig.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Ikke lenge til vinduet stenger da, hold ut. :D

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

GatlingGun skrev: man jan 30, 2023 4:09 pm
Greit det. Eg gir opp. Alt skal samles i denne tråden. Alt. På den måten blir det mye enklere å finne tilbake til gamle innlegg 😀

Ingen akademi-tråd, ingen transfertråd, ingenting. Bare klubbtråd. Ferdig.
Begynner det å nærme seg at det kan være hensiktsmessig med en pause igjen, GG?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Syns det er greit å samle alt i ett. Slippe det Liverpool bermen holder på med. En tråd for sesong en klubb en overganger og en for hvor ofte Klopp bleker tennene sine jaja

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Trolljegeren skrev: man jan 30, 2023 4:16 pm
GatlingGun skrev: man jan 30, 2023 4:09 pm
Greit det. Eg gir opp. Alt skal samles i denne tråden. Alt. På den måten blir det mye enklere å finne tilbake til gamle innlegg 😀

Ingen akademi-tråd, ingen transfertråd, ingenting. Bare klubbtråd. Ferdig.
Begynner det å nærme seg at det kan være hensiktsmessig med en pause igjen, GG?
En reell pause eller en lurepause?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

GatlingGun skrev: man jan 30, 2023 4:21 pm
En reell pause eller en lurepause?
Nei, det er du selv nærmest å vurdere, men tatt i betraktning hva du selv sa om tøffe dager på privaten her forleden, så begynner de samme taktene å vise seg frem. Just a friendly reminder.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Trolljegeren skrev: man jan 30, 2023 4:24 pm
GatlingGun skrev: man jan 30, 2023 4:21 pm
En reell pause eller en lurepause?
Nei, det er du selv nærmest å vurdere, men tatt i betraktning hva du selv sa om tøffe dager på privaten her forleden, så begynner de samme taktene å vise seg frem. Just a friendly reminder.
Nei det går mye bedre nå. Det har vært en tung høst.

MentalM

Legg inn av MentalM »

GatlingGun skrev: man jan 30, 2023 4:25 pm
Nei det går mye bedre nå. Det har vært en tung høst.
Offtopic godt å høre! ♥️

OnTopic: om Gallagher skal selges er det bare å cashe inn på det budet der, om han selv ønsker seg dit er en annen side...

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

MentalM skrev: man jan 30, 2023 4:32 pm
GatlingGun skrev: man jan 30, 2023 4:25 pm
Nei det går mye bedre nå. Det har vært en tung høst.
Offtopic godt å høre! ♥️

OnTopic: om Gallagher skal selges er det bare å cashe inn på det budet der, om han selv ønsker seg dit er en annen side...
Jeg ønsker ikke å slippe ham. Det bor mye fotball og hjerte i gutten og det er lett å se at han er Chelsea-gutt. Det vil gå litt luft ut av ballongen min dersom han selges.

Da rykker vi litt tilbake til den tiden der ingen talenter ble satset på, kun brukt i kamper for å heve pris og interesse fra andre klubber.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Slik jeg forstår er Merlo en pålitelig, argentinsk journalist. Twitret nettopp dette (via Twitter translate):

🚨 Although nothing has been decided, the departure of Enzo Fernández to Chelsea for € 120M begins to take shape, part of which is payable upon signing and the rest in 5 installments. The final decision of Rui Costa, president of Benfica, is awaited. The operation enters in definite hours.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

GatlingGun skrev: man jan 30, 2023 4:46 pm Jeg ønsker ikke å slippe ham. Det bor mye fotball og hjerte i gutten og det er lett å se at han er Chelsea-gutt. Det vil gå litt luft ut av ballongen min dersom han selges.

Enig, Jeg skjønner at det er lurt og kanskje nødvendig ift FFP-strategi å selge spillere med null i kost (100 % gevinst), men Gallagher er ikke blant spillerne jeg er komfortabel med å ofre. Han kan bli en stor spiller for oss hvis vi klarer å være mer tålmodig og han kan være veldig nyttig som en squad-spiller i det kortere bildet.

Hvis noen ofres kan jeg forstå salg av RLC og CHO. Jeg har også Chalobah før Gallagher på salgslista, men han ønsker jeg også å beholde. Vi må ha noen gode back ups også. Vi kan ikke bare ha "superstars" og 18 åringer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: man jan 30, 2023 4:46 pm Jeg ønsker ikke å slippe ham. Det bor mye fotball og hjerte i gutten og det er lett å se at han er Chelsea-gutt. Det vil gå litt luft ut av ballongen min dersom han selges.

Da rykker vi litt tilbake til den tiden der ingen talenter ble satset på, kun brukt i kamper for å heve pris og interesse fra andre klubber.
Jeg er forsåvidt enig med deg. Nå er jo Gallagher en jeg aldri syntes leverte i Chelsea-trøyen da han fikk sjansen i preseason, og heller ikke har satt fyr på PL denne sesongen, men han har noe ved seg som ingen andre i stallen har per i dag. At han og hele familien er Chelsea-fans gjør det også kjipt om vi selger.

Samtidig må jo Chelsea hente inn penger og rydde opp. Frykter både ham og RLC dessverre forsvinner senest i sommer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: man jan 30, 2023 6:04 pm Hvis noen ofres kan jeg forstå salg av RLC og CHO. Jeg har også Chalobah før Gallagher på salgslista, men han ønsker jeg også å beholde. Vi må ha noen gode back ups også. Vi kan ikke bare ha "superstars" og 18 åringer.
Problemet er vel først og fremst at salgsverdi på både RLC og CHO er på et bunnpunkt sett hen til skadeproblemer og form. I tillegg er kontraktene deres grufulle. Poenget her er vel at Gallagher/andre må selges I TILLEGG til feks CHO og RLC.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Synes det er viktig at vi beholder litt Cobham nå. Jeg er litt(/veldig) ambivalent til den kjøpefesten som har vært de to siste vinduene. Føles mer som en save på FIFA career mode enn klubben vår akkurat nå. Forhåpentligvis endrer denne følelsen seg etterhvert…

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

114 mill pund har klubbene enige om (Hele klausulen og driks oppå? Lel), gjør nå rundene på twitter. Da er man isåfall oppe i 620 millioner euro brukt..

Og Malo ble lånt tilbake til Lyon btw.
Sist redigert av Hetfield den man jan 30, 2023 6:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: man jan 30, 2023 6:07 pm Poenget her er vel at Gallagher/andre må selges I TILLEGG til feks CHO og RLC.
Vet vi det eller er det noe du antar?

Jeg er selvsagt enig i at vi må se salg på sikt, men det er ikke likegyldig når slike salg skjer. Jeg har på "to-do-listen" å grave mer i dette, men pt. er mitt fugleperspektiv at det er lurt å maksimere underskudd i år. FFP-reglene vil bli strammere i årene som kommer og vi har fortsatt hjelp fra en CL-seier og år med lave innkjøp i denne vurderingsperioden.

Slike vurderinger kan gjøre at det ikke er optimalt å "cashe inn" på verdifulle spillere som Gallagher allerede. Kanskje et utlån og senere salg vil være mer optimalt?

Denne muligheten til å "time" spillersalg gjør også at jeg ikke er veldig redd for FFP-endringene mht 5 år avskrivning. Kanskje vil det øke årlig avskrivning med 10-15 %, men vi blir også raskere "fri" fra tyngende avskrivninger og vi har god fleksibilitet til å løse dette gjennom spillersalg.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Enzo og Santos... Det tror jeg kan bli fryktelig bra!



Og kanskje en brite sammen med de. Chukwuemeka, Hall eller Webster, men hvorfor så kort kontrakt på Webster?


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: man jan 30, 2023 6:28 pm Vet vi det eller er det noe du antar?

Jeg er selvsagt enig i at vi må se salg på sikt, men det er ikke likegyldig når slike salg skjer. Jeg har på "to-do-listen" å grave mer i dette, men pt. er mitt fugleperspektiv at det er lurt å maksimere underskudd i år. FFP-reglene vil bli strammere i årene som kommer og vi har fortsatt hjelp fra en CL-seier og år med lave innkjøp i denne vurderingsperioden.

Slike vurderinger kan gjøre at det ikke er optimalt å "cashe inn" på verdifulle spillere som Gallagher allerede. Kanskje et utlån og senere salg vil være mer optimalt?

Denne muligheten til å "time" spillersalg gjør også at jeg ikke er veldig redd for FFP-endringene mht 5 år avskrivning. Kanskje vil det øke årlig avskrivning med 10-15 %, men vi blir også raskere "fri" fra tyngende avskrivninger og vi har god fleksibilitet til å løse dette gjennom spillersalg.
Nei, jeg vet ikke. Men vi nærmer oss 40 spillere i A-lagsstallen, sykt nok uten å overdrive. Kan ikke skjønne annet enn at man bør ta noen vanskelige allerede valg nå, inkludert å vurdere salg av en av få spillere som er ettertraktet i stallen vår nå utenom kanskje Colwill (absolutt ikke) og Chalobah.

Men ja, om Chelsea kan få inn Enzo nå uten å få inn noe særlig med penger i januarvinduet (både ift FFP og hva man faktisk ønsker å sitte igjen med av kostnader) så kan vi like gjerne vente til sommeren.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Måtte ta en kjapp sjekk på stallen vår nå. Gudhjelpemeg:

Keeper: Kepa, Mendy, Bettinelli, Slonina
H.cack: James, Azpi, Gusto
V.back: Cucurella, Chilwell, Maatsen, Rahman
Stoppere: Badiashile, Chalobah, Silva, Koulibaly, Colwill, Fofana, Sarr
Midtbane: Jorginho, Kante, Kovacic, Loftus-Cheek, Mount, Zakaria, Gallagher, Chukwuemeka, Santos, Hall, Bakayoko
Offensive: Pulisic, Felix, Mudryk, Sterling, Ziyech, Anjorin, Madueke, Hudson-Odoi
Angripere: Havertz, Aubameyang, Fofana, Broja, Lukaku

Kommer til sommeren: Nkunku, tviler på at han blir den eneste.

Muligens kommer Enzo inn og vi er da sinnssvake 43 spillere.

Til sommeren kan det skje latterlig mye, men ser ikke helt hvor vi skal hente særlig med penger:
- Jorg og Kante utgående kontrakt, tviler på at begge blir fornyet
- Zakaria blir nok sendt tilbake til Italia
- Bakayokos kontrakt terminert
- Lukaku, ja hva gjør vi egentlig her om Inter ikke er keen på et nytt år
- Rahman - kontrakt til 2024 med £86k i uken. Jesus. Hva skjer med ham, nytt utlån?
- Anjorin selges/leies ut
- Minst en keeper forsvinner
- Maatsen sin fremtid usikker :(
- Ampadu selges
- Sarr selges på billigsalg
- RLC, CHO og Ziyech er fort kandidater til å selges, i den grad vi i det hele tatt kan få noe særlig fra et slikt salg
- Auba forsvinner
- Kan ikke se for meg noen av Boehly-signeringene stikker, inkludert Koulibaly og Cucu
- Mount sin kontrakt? Nå må det skje noe der snart
- Havertz vurderes solgt? Håper ikke det
- Pulisic kan fort bli solgt
- Chalobah kan også bli solgt
- Gallagher en av få spillere som er ettertraktet i dagens marked, kan bli solgt

Uansett - det er slik jeg vurderer dagens markedspris ikke allverdens å hente foruten fra salg av Havertz (håper virkelig ikke), Mount (tviler sterkt), Chalobah og Gallagher. Pulisic muligens, men vil noen betale noe særlig for en mann som i praksis har vært fotballinvalid siste 2 årene? CHO og RLC kan jeg ikke se er verdt allverden. Maatsen kan vi sikkert få en del for - men maks £15m emm. Håper uansett vi beholder.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det spørs vel om vi ikke bare skulle tatt £60m fra Bayern da de la inn bud på CHO.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: man jan 30, 2023 6:58 pm Det spørs vel om vi ikke bare skulle tatt £60m fra Bayern da de la inn bud på CHO.
BM bydde såvidt jeg husker aldri det. Var snakk om et låneopphold med utkjøpsklausul på £60m-70m. Tror ikke det var noe forpliktelse om å kjøpe spilleren til den prisen.

BM jaktet ham jo i perioden da CHO nærmet seg kontraktsslutt, bydde noen titalls mill da også.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Vi går inn i krusielle timer nå...


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: man jan 30, 2023 6:40 pm
Men vi nærmer oss 40 spillere i A-lagsstallen, sykt nok uten å overdrive.
Multiclub-model baby!

Noen som minnes dette makkverket her? 40 spillere er da ingen problemer med å ha kontroll på.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: man jan 30, 2023 6:40 pm
Orakelet skrev: man jan 30, 2023 6:28 pm Vet vi det eller er det noe du antar?

Jeg er selvsagt enig i at vi må se salg på sikt, men det er ikke likegyldig når slike salg skjer. Jeg har på "to-do-listen" å grave mer i dette, men pt. er mitt fugleperspektiv at det er lurt å maksimere underskudd i år. FFP-reglene vil bli strammere i årene som kommer og vi har fortsatt hjelp fra en CL-seier og år med lave innkjøp i denne vurderingsperioden.

Slike vurderinger kan gjøre at det ikke er optimalt å "cashe inn" på verdifulle spillere som Gallagher allerede. Kanskje et utlån og senere salg vil være mer optimalt?

Denne muligheten til å "time" spillersalg gjør også at jeg ikke er veldig redd for FFP-endringene mht 5 år avskrivning. Kanskje vil det øke årlig avskrivning med 10-15 %, men vi blir også raskere "fri" fra tyngende avskrivninger og vi har god fleksibilitet til å løse dette gjennom spillersalg.
Nei, jeg vet ikke. Men vi nærmer oss 40 spillere i A-lagsstallen, sykt nok uten å overdrive. Kan ikke skjønne annet enn at man bør ta noen vanskelige allerede valg nå, inkludert å vurdere salg av en av få spillere som er ettertraktet i stallen vår nå utenom kanskje Colwill (absolutt ikke) og Chalobah.

Men ja, om Chelsea kan få inn Enzo nå uten å få inn noe særlig med penger i januarvinduet (både ift FFP og hva man faktisk ønsker å sitte igjen med av kostnader) så kan vi like gjerne vente til sommeren.
Minner meg litt om squad selection på gamle CM 01/02. Dersom man måtte scrolle for å se alle i troppen så var det for mye.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Uansett hva som skjer i det siste døgnet av overgangsvinduet kan jeg for første gange på lenge si at jeg gleder meg til en Chelsea kamp

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»