Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Orakelet

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Orakelet »

KTBFFH skrev: søn okt 03, 2021 11:44 pm
startelver skrev: søn okt 03, 2021 11:41 pm
KTBFFH skrev: søn okt 03, 2021 10:05 pm

Mener du virkelig det Liverpool presterte store deler av kampen i dag at få eller ingen matche? City ja, men de var gode forrige helg og
Jeg mener faktisk det ja, klart det er jo også snakk om noen enkeltprestasjoner i kampen som hever standarden litt, som Salah sitt fantastiske mål. Disse lagene skapte ihvertfall underholdning for den nøytrale.
Absolutt og jeg blir ikke overrasket om en av de vinner for begge har et toppnivå offansivt som overgår en del, men bare uenig med tanke på kampen i kveld. Pool syns jeg var svake, spesielt midtbanen deres. De var dog bedre i andre.

Enig, Liverpool har nå møtt City og Chelsea hjemme og blitt utspilt i første omgang i begge oppgjørene. De virkelig gode Liverpool-lagene ble aldri utspilt på den måten og i alle fall ikke på hjemmebane. Lukter tredjeplass spør du meg.

Det er vanskelig å se svakhetene til City når de er i form, men dette lagets svakhet er at de - selv om de tidvis fremstår som overlegne - likevel går i forbausende mange bananskall. City kan vinne borte mot Liverpool og likevel snuble hjemme mot Southampton neste kamp. Selvsagt kan det skje alle andre lag i ligaen også, men jeg tror det er noe med Peps "fotballromantikk" og manglende plan B som gjør de ekstra sårbare for dette.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Orakelet skrev: man okt 04, 2021 10:06 am
KTBFFH skrev: søn okt 03, 2021 11:44 pm
startelver skrev: søn okt 03, 2021 11:41 pm

Jeg mener faktisk det ja, klart det er jo også snakk om noen enkeltprestasjoner i kampen som hever standarden litt, som Salah sitt fantastiske mål. Disse lagene skapte ihvertfall underholdning for den nøytrale.
Absolutt og jeg blir ikke overrasket om en av de vinner for begge har et toppnivå offansivt som overgår en del, men bare uenig med tanke på kampen i kveld. Pool syns jeg var svake, spesielt midtbanen deres. De var dog bedre i andre.

Enig, Liverpool har nå møtt City og Chelsea hjemme og blitt utspilt i første omgang i begge oppgjørene. De virkelig gode Liverpool-lagene ble aldri utspilt på den måten og i alle fall ikke på hjemmebane. Lukter tredjeplass spør du meg.

Det er vanskelig å se svakhetene til City når de er i form, men dette lagets svakhet er at de - selv om de tidvis fremstår som overlegne - likevel går i forbausende mange bananskall. City kan vinne borte mot Liverpool og likevel snuble hjemme mot Southampton neste kamp. Selvsagt kan det skje alle andre lag i ligaen også, men jeg tror det er noe med Peps "fotballromantikk" og manglende plan B som gjør de ekstra sårbare for dette.
Er det konsensus her inne om at Chelsea rundspilte Liverpool i førsteomgang eller er det bare deg, oraklis? Dere var vel kanskje farligst frempå, men noen utspilling ville jeg ikke kalt det. Tett og jevn kamp hvor dere kanskje var best i første og vi i andre.

Ellers holder jeg fortsatt City som en grei favoritt med Liverpool og Chelsea som jevngode bak dem.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

silkyglenjohnson skrev: man okt 04, 2021 10:15 am
Orakelet skrev: man okt 04, 2021 10:06 am
KTBFFH skrev: søn okt 03, 2021 11:44 pm

Absolutt og jeg blir ikke overrasket om en av de vinner for begge har et toppnivå offansivt som overgår en del, men bare uenig med tanke på kampen i kveld. Pool syns jeg var svake, spesielt midtbanen deres. De var dog bedre i andre.

Enig, Liverpool har nå møtt City og Chelsea hjemme og blitt utspilt i første omgang i begge oppgjørene. De virkelig gode Liverpool-lagene ble aldri utspilt på den måten og i alle fall ikke på hjemmebane. Lukter tredjeplass spør du meg.

Det er vanskelig å se svakhetene til City når de er i form, men dette lagets svakhet er at de - selv om de tidvis fremstår som overlegne - likevel går i forbausende mange bananskall. City kan vinne borte mot Liverpool og likevel snuble hjemme mot Southampton neste kamp. Selvsagt kan det skje alle andre lag i ligaen også, men jeg tror det er noe med Peps "fotballromantikk" og manglende plan B som gjør de ekstra sårbare for dette.
Er det konsensus her inne om at Chelsea rundspilte Liverpool i førsteomgang eller er det bare deg, oraklis? Dere var vel kanskje farligst frempå, men noen utspilling ville jeg ikke kalt det. Tett og jevn kamp hvor dere kanskje var best i første og vi i andre.

Ellers holder jeg fortsatt City som en grei favoritt med Liverpool og Chelsea som jevngode bak dem.
Holder også en knapp på City. Så er plassen bak litt vanskeligere, Liverpool med kanskje høyere toppnivå og Chelsea med bedre stall. Holder dere ut uten skader blir det jevnt, men hadde nok satset på Chelsea over en hel sesong selv

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

startelver skrev: søn okt 03, 2021 11:41 pm
KTBFFH skrev: søn okt 03, 2021 10:05 pm
startelver skrev: søn okt 03, 2021 9:24 pm City og Liverpool viste frem en fotball i kveld som ikke mange klubber i Europa kan matche om noen i det hele tatt.
Mener du virkelig det Liverpool presterte store deler av kampen i dag at få eller ingen matche? City ja, men de var gode forrige helg og
som Salah sitt fantastiske mål.
Som jo er en ren kopi av Hazard sitt mål mot Liverpool i ligacupen for noen år siden på eksakt samme plass på banen.


startelver

Legg inn av startelver »

Hehe , den var ikke dum, de var jo nesten like de målene. Kanskje litt mere dribling på Salah som måtte brøyte seg gjennom flokken. :)

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Kjedelig at kassa til Salah i går var copyrighta. Må vel strykes da.

Er det noen andre mål som hører hjemme til én spiller? Robben som skjærer innover og dunker den inn, Henry med innsiden i lengste, Lundekvam med pikken. Noen flere?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

startelver skrev: man okt 04, 2021 4:56 pm Hehe , den var ikke dum, de var jo nesten like de målene. Kanskje litt mere dribling på Salah som måtte brøyte seg gjennom flokken. :)
Spoler du litt mer tilbake til ca 0:58 så ser du han forserer litt folk han også. Jeg bommet pittelitt på tidspunktet jeg kopierte klippet på.
Sist redigert av GatlingGun den man okt 04, 2021 5:09 pm, redigert 1 gang totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

silkyglenjohnson skrev: man okt 04, 2021 4:59 pmNoen flere?
Badeballen bør også copyrightes!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Billetter til Chelsea-Leeds 11. desember kjøpt. Blir godt å vende tilbake til den latterlig umoderne Broen vår.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg har en svær bekymring før Brentford-kampen: de er gode defensivt og de har en 352 som sin hovedformasjon. Hva er det vi sliter absolutt mest med? Jo, lag med 3-backslinje som er solide defensivt.

Det skjer neppe, men jeg har veldig lyst til å se en firer bak mot Brentford. Den beste fireren vi har er vel da James, Silva, Rüdiger og Chilwell. Så spørs det om vi er mest tjent med en 433 med et tydelig anker og to tydelige indreløpere, eller en 4231 med en dobbel pivot og en tier.

RLC er den store formspilleren om dagen og skal starte denne kampen også, med mindre han skader seg før den (jinx). Han kan spille både 8er og 10er, men er kanskje best som 8er da han kan komme fra dypet. Jeg synes generelt vi alltid spiller mye bedre med Mount på banen enn uten ham, og jeg mener vi var langt bedre mot Soton da han kom på. Problemet med å skulle ha på begge disse to samtidig er at man trenger et langt mer tradisjonelt anker enn hva Jorginho er. Chalobah som DM kunne vært noe, da han vel spilte der på utlån i fjor. Kanskje vi samtidig kunne funnet av om vi har vår egen Rice hjemme. Fronttreeren burde bestå av Werner, Lukaku og Hudson-Odoi.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Enda et lokaloppgjør ja. Vi trengte absolutt flere av disse hardtkjempende nabo-oppgjørene.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

GatlingGun skrev: man okt 04, 2021 5:04 pm
silkyglenjohnson skrev: man okt 04, 2021 4:59 pmNoen flere?
Badeballen bør også copyrightes!
Men i helvete, gg. Trodde chelseas klubbtråd var et safe space, jeg. Politianmeldt deg nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kinsella har skrevet en kul sak på hvordan Chelsea som følge av de strengere FIFA-reglene og Brexit også ser mot litt eldre non league-spillere i UK for å fylle opp sine U-lag.

Blant annet McClelland (allerede debutert for Nord-Irland), Wareham (scoret i CL mot Juventus sist) og Bradley Ryan (Chelsea-fan fra barndommen) har blitt hentet inn i litt eldre alder (16-19 år) fra lag utenom ligasystemet i UK. Siste i rekken er prøvespiller Bryant Akono Bilongo som nettopp ble kjøpt for 50k fra fotballstorheten Kingstonian - hvor faren til Reece James er U18-trener.

Chelsea har speidere ute overalt, og er oppmerksom på alt som rører seg rundt på diverse småklubber og akademier, særlig i og rundt London. Ganske kult at lokale prøvespillere også kan få sjansen i akademiet til en klubb som Chelsea.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Skal ikke se bort i fra at vi har en egenprodusert stjerne på venstrebacken ila et par år. Maatsen imponerer som ventet i Coventry, da primært som kant. Coventry-supporterne er imponert, og han scoret et flott mål mot Fulham i helgen. Selve definisjonen på en vingback om vi fortsetter i dagens formasjon.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lew_Ashby skrev: tir okt 05, 2021 2:44 pm Kinsella har skrevet en kul sak på hvordan Chelsea som følge av de strengere FIFA-reglene og Brexit også ser mot litt eldre non league-spillere i UK for å fylle opp sine U-lag.

Blant annet McClelland (allerede debutert for Nord-Irland), Wareham (scoret i CL mot Juventus sist) og Bradley Ryan (Chelsea-fan fra barndommen) har blitt hentet inn i litt eldre alder (16-19 år) fra lag utenom ligasystemet i UK. Siste i rekken er prøvespiller Bryant Akono Bilongo som nettopp ble kjøpt for 50k fra fotballstorheten Kingstonian - hvor faren til Reece James er U18-trener.

Chelsea har speidere ute overalt, og er oppmerksom på alt som rører seg rundt på diverse småklubber og akademier, særlig i og rundt London. Ganske kult at lokale prøvespillere også kan få sjansen i akademiet til en klubb som Chelsea.
Jeg tenker dette er viktig, for klubbene går glipp av mange potensielle førstelagsspillere ved å ha felt en dom allerede i 14-årsalderen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: ons okt 06, 2021 8:26 am Jeg tenker dette er viktig, for klubbene går glipp av mange potensielle førstelagsspillere ved å ha felt en dom allerede i 14-årsalderen.
Enig. Spennende strategi Chelsea kjører her. Det vil sannsynligvis ikke resultere i verdensstjerner, men om vi får frem et par spillere vi kan få penger for, og eventuelt bare en spiller som som kan bidra for førstelaget ila de neste 5 årene, så vil det måtte karakteriseres som en stor suksess.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir okt 05, 2021 7:58 pm Skal ikke se bort i fra at vi har en egenprodusert stjerne på venstrebacken ila et par år. Maatsen imponerer som ventet i Coventry, da primært som kant. Coventry-supporterne er imponert, og han scoret et flott mål mot Fulham i helgen. Selve definisjonen på en vingback om vi fortsetter i dagens formasjon.
Siden første gang jeg så ham i en treningskamp for noen år siden har jeg hatt store håp for denne gutten.

Vi mistet Livramento, vi må ikke miste Maatsen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: ons okt 06, 2021 9:19 am Vi mistet Livramento, vi må ikke miste Maatsen.
Om utviklingen fortsetter hadde det vært greit å få solgt Alonso for greie penger (ser Inter skal ha interesse allerede i januar), og satser på Maatsen/Chilwell/CHO som vingbacker på venstre, eventuelt Chilwell/Maatsen som venstreback i en firer bak.

Livramento har vi ikke mistet, han bare videreutvikles i Southampton og kan kjøpes tilbake om vi vil fom 2023 :) Forhåpentligvis kommer ikke City eller United med et monsterbud allerede i sommer.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

GatlingGun skrev: ons okt 06, 2021 9:19 am Vi mistet Livramento, vi må ikke miste Maatsen.
Vi "mistet" ikke Livramento. Vi har en bedre spiller i posisjonen hans som bare er fire år eldre og allerede etablert.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: ons okt 06, 2021 10:48 am Vi "mistet" ikke Livramento. Vi har en bedre spiller i posisjonen hans som bare er fire år eldre og allerede etablert.
Vi har jo mistet ham mtp at Chelsea ønsket å forlenge, Livramento ville ikke og klubben ble tvunget til å selge fordi kontrakten gikk ut om et år. Da har det ikke noe å si om James fortsatt er ung.

Håpet er vel at Livramento fortsetter å utvikle seg og kan ta over for en 34 år gammel Azpi i 2023. Regjere høyresiden vår i 10 år sammen med James.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lew_Ashby skrev: ons okt 06, 2021 10:54 am
Trolljegeren skrev: ons okt 06, 2021 10:48 am Vi "mistet" ikke Livramento. Vi har en bedre spiller i posisjonen hans som bare er fire år eldre og allerede etablert.
Vi har jo mistet ham mtp at Chelsea ønsket å forlenge, Livramento ville ikke og klubben ble tvunget til å selge fordi kontrakten gikk ut om et år. Da har det ikke noe å si om James fortsatt er ung.

Håpet er vel at Livramento fortsetter å utvikle seg og kan ta over for en 34 år gammel Azpi i 2023. Regjere høyresiden vår i 10 år sammen med James.
For meg er det helt utenkelig at en spiller med talentet til Livramento gidder å spille andrefiolin back James.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: ons okt 06, 2021 12:36 pm For meg er det helt utenkelig at en spiller med talentet til Livramento gidder å spille andrefiolin back James.
Om vi mot formodning fortsatt skulle ha dagens formasjon i 2023, så hadde nok James fort vært høyre midtstopper. Vi vet at Tuchel mener han har stort potensiale i den posisjonen, og kan fort skifte mellom vingback og høyre midtstopper slik Azpi gjør idag.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lew_Ashby skrev: ons okt 06, 2021 12:44 pm
Trolljegeren skrev: ons okt 06, 2021 12:36 pm For meg er det helt utenkelig at en spiller med talentet til Livramento gidder å spille andrefiolin back James.
Om vi mot formodning fortsatt skulle ha dagens formasjon i 2023, så hadde nok James fort vært høyre midtstopper. Vi vet at Tuchel mener han har stort potensiale i den posisjonen, og kan fort skifte mellom vingback og høyre midtstopper slik Azpi gjør idag.
Samme manager så lenge? Nå drømmer du fælt her :-)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

RLC sin takeower er snart komplett. Ballon d'Or 2023.
Ny artikkel om RLC sin retur til startelleveren i Chelsea.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tor okt 07, 2021 12:01 pm RLC sin takeower er snart komplett. Ballon d'Or 2023.
Ny artikkel om RLC sin retur til startelleveren i Chelsea.
Ikke jinx det nå. Ny langtidsskade incoming..

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: søn aug 01, 2021 11:17 am Det er emm tynt ja, som jeg har klaget på en del ganger. Særlig om vi skal fortsette i 3-4-2-1. Som evig RLC-fan har jeg jo håp om han kan klare å bekle en slik rolle om vi skulle satse på ham denne sesongen, etter den horrible starten synes han hevet seg mange hakk da han ble flyttet lavere mot Bournemouth sist.
Drøye to måneder etter dette innlegget. Jeg er så glad for RLC nå. Tror aldri jeg har håpet mer på at en spiller skal holde seg skadefri enn det jeg gjør nå - og jeg har holdt med et lag som hadde Arjen Robben i troppen.

Pakk ham inn i bobleplast, gjerne både på og utenfor banen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tor okt 07, 2021 12:08 pm Ikke jinx det nå. Ny langtidsskade incoming..
Jeg har håpet nå. Han kjenner kroppen sin godt etter alle skadene, og spilte sitt høyeste antall kamper ila en sesong for Fulham i fjor. Sikkert sagt det så mange ganger at folket her er drittlei, men akillesskade for den tunge kroppen til RLC var det verste som kunne skje. Jeg sa det da skaden oppstod - RLC vil ikke komme opp på gammelt nivå før det har gått 2 sesonger. Han ser nå tilsynelatende ut til å være det nært opptil det fysiske beistet han var under Sarri.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tor okt 07, 2021 12:14 pm
GatlingGun skrev: tor okt 07, 2021 12:08 pm Ikke jinx det nå. Ny langtidsskade incoming..
Jeg har håpet nå. Han kjenner kroppen sin godt etter alle skadene, og spilte sitt høyeste antall kamper ila en sesong for Fulham i fjor. Sikkert sagt det så mange ganger at folket her er drittlei, men akillesskade for den tunge kroppen til RLC var det verste som kunne skje. Jeg sa det da skaden oppstod - RLC vil ikke komme opp på gammelt nivå før det har gått 2 sesonger. Han ser nå tilsynelatende ut til å være det nært opptil det fysiske beistet han var under Sarri.
JA, det virker som han største problem, ryggskadene, er et forbigått kapittel.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Romelu med bra scoring mot Frankrike

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Oppdatering på utlånsspillere:

https://www.football.london/chelsea-fc/ ... ssion=true

Colwill, Maatsen og Sterling imponerer som ventet. Tre stortalenter vi har der. Lawrence og Cumming også vært gode, ser ikke for meg at de noensinne vil spille kamper av betydning for Chelsea.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»