Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
thewaterfall

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av thewaterfall »

Den er vanskelig, jeg digger Havertz men han har jo ikke levert til forventingene da samtidig som han heller ikke har hatt optimale forutsetninger siden han har spilt mye spiss/falsk 9er. Madueke/Mudryk har jo skyhøyt potensiale virker det som, i alle fall meget spennende spillere. Nkunku tror jeg er en spiller vi har behov for og Mount vil jeg absolutt ikke miste. Klarer ikke bestemme meg skal jeg være ærlig, men skjønner at det hadde blitt vanskelig å beholde alle. Som sagt, jeg klandrer jo egentlig ikke Mount heller. Men allikevel så gjør det vondt.

Måtte jeg ha valgt hadde jeg valgt bort Madueke eller Mudryk altså. Magefølelsen sier Madueke, jeg har av en eller annen grunn sansen for Mudryk å virkelig troa på han uten at jeg kan konkretisere hvorfor i særlig grad.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

thewaterfall skrev: ons mai 31, 2023 11:50 pm Mount enig med Manchester United om personlige betingelser rapporterer Telegraph og Jason Burt. Kjenner den svir altså, og det kommer til å gjøre vondt å se Mount i rød drakt. Får lyst til å kalle han diverse ting, men han fortjener det strengt tatt ikke spør du meg så jeg skal spare meg for å gjøre det også. Det er smerten og tanken på at han ikke skal spille for oss neste sesong som gir meg den lysten, men han har jo ikke gjort noe galt annet enn å ikke bli enig med klubben om ny kontrakt. Føler ikke han har brent noen broer med uttalelser eller oppførsel (enda i alle fall), men frykter allikevel det kan bli stygge scener når United kommer til Stamford Bridge neste sesong. Massiv pipekonsert tror jeg han kan forberede seg på allerede. Står ikke noe om sum i saken. Kovacic i samtaler med City, tror han kan bli en fin spiller for Pep men den svir ikke like hardt for å si det forsiktig.
Broene er brent når han velger bort klubben som har fostret han opp og gitt han sjansen. Gjort han til den spilleren han er.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Virker som klubben har prøvd lang, kort kontrakt og opp mot 280k k pund i uken. Bra spiller, men dette er ikke en Eden Hazard vi mister for å si det sånn

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kjenner jeg bryr meg mindre enn jeg trodde jeg skulle gjøre.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Hvorfor skal han bli i Chelsea når han ikke får spille, kanskje han ikke er særlig ønsket av Pochettino frauden

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

KTBFFH skrev: tor jun 01, 2023 12:13 am Virker som klubben har prøvd lang, kort kontrakt og opp mot 280k k pund i uken. Bra spiller, men dette er ikke en Eden Hazard vi mister for å si det sånn
Håper da for guds skyld Mount er mer profesjonell enn som så, Eden har vel vært på permisjon i Spania i en god del år nå

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Harduetforslag skrev: tor jun 01, 2023 8:15 am
KTBFFH skrev: tor jun 01, 2023 12:13 am Virker som klubben har prøvd lang, kort kontrakt og opp mot 280k k pund i uken. Bra spiller, men dette er ikke en Eden Hazard vi mister for å si det sånn
Håper da for guds skyld Mount er mer profesjonell enn som så, Eden har vel vært på permisjon i Spania i en god del år nå
Hehehe siktet mer til at vi mistet PLs beste spiller og det er ikke Mount i nærheten av.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Det er skuffende at klubben velger å prioritere økonomi foran klubbens supportere. De vinner ikke akkurat mer velvilje ved å selge en av våre beste egne på flere tiår til Manchester jævla United.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

KTBFFH skrev: tor jun 01, 2023 8:47 am
Harduetforslag skrev: tor jun 01, 2023 8:15 am
KTBFFH skrev: tor jun 01, 2023 12:13 am Virker som klubben har prøvd lang, kort kontrakt og opp mot 280k k pund i uken. Bra spiller, men dette er ikke en Eden Hazard vi mister for å si det sånn
Håper da for guds skyld Mount er mer profesjonell enn som så, Eden har vel vært på permisjon i Spania i en god del år nå
Hehehe siktet mer til at vi mistet PLs beste spiller og det er ikke Mount i nærheten av.
Aah.

Jeg gnålte om det en del ganger ifbm overgangsryktene, at jeg ikke helt kunne forstå Hazard og at sesongvariasjonene hans kom aldri i verden til å bli akseptert av RM supporterne. Vil ikke overraske om han legger skoene på hylla når kontrakten med RM går ut til neste år

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kova til City også?

Har jo hatt en del kneproblemer, men hvem har dere egentlig tenkt å stille med sentralt på midten neste år?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chromeback skrev: tor jun 01, 2023 1:45 pm Kova til City også?

Har jo hatt en del kneproblemer, men hvem har dere egentlig tenkt å stille med sentralt på midten neste år?
Det ventes minst en midtbanespiller inn, kanskje to (Ugarte, Caicedo, Lavia mm er heteste alternativene pr nå). Særlig er det sannsynlig med 2 inn om både Gallagher og Mount forlater klubben. I tillegg er det mulig at Kante signerer.

Om RLC, Kova, Mount og Gallagher skulle stikke kommer det ganske sikkert to inn:

Enzo, NY, NY(?), Chukwuemeka, Hall, Santos. Dette bør holde selv om det er en del ungt. Avhenger også litt av hvordan Poch ønsker å spille. Om Kante blir kommer nok Santos/Hall kanskje til å bli leid ut. Mulig at de gjør det uansett.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

thewaterfall skrev: ons mai 31, 2023 11:50 pm Mount enig med Manchester United om personlige betingelser rapporterer Telegraph og Jason Burt. Kjenner den svir altså, og det kommer til å gjøre vondt å se Mount i rød drakt. Får lyst til å kalle han diverse ting, men han fortjener det strengt tatt ikke spør du meg så jeg skal spare meg for å gjøre det også. Det er smerten og tanken på at han ikke skal spille for oss neste sesong som gir meg den lysten, men han har jo ikke gjort noe galt annet enn å ikke bli enig med klubben om ny kontrakt. Føler ikke han har brent noen broer med uttalelser eller oppførsel (enda i alle fall), men frykter allikevel det kan bli stygge scener når United kommer til Stamford Bridge neste sesong. Massiv pipekonsert tror jeg han kan forberede seg på allerede. Står ikke noe om sum i saken. Kovacic i samtaler med City, tror han kan bli en fin spiller for Pep men den svir ikke like hardt for å si det forsiktig.
Tøft og ikke noe Mount gjør med lett hjerte vil jeg tro, for han har investert mye av seg selv i Chelsea, vet nok at karrieren kan ende brått, og man tar de mulighetene som byr seg om man ser konturene av et forutsigbart godt opplegg, med mulighet for å vinne pokaler...

Med 3(!) managere bare i denne sesongen og en noe turbulent forrige sesong har han&laget nå havnet tilbake med Lampard drøyt 2 år seinere og det kan kanskje være nok til at enhver mister tålmodighet&tro, tar tak i egen skjebne og går videre...!

Leser at noen mener at "Mount skylder klubben" men man kan snu på det og påstå at klubben skylder ham, for eier/arbeidsgiver er ansvarlig for å skape gode, stødig rammer og mulighet for å oppnå suksess..!

Det er ingen deal så langt, selvfølgelig ikke sikkert det blir noen og mitt innlegg er uansett kun synsing.
Chelsea virker å kreve mer enn United er villig til å betale og om de blir enige så bør ikke Mount dømmes for hardt.
Sist redigert av InsVerderben den tor jun 01, 2023 3:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jeg er faktisk ikke helt sikker på at Mount forlater klubben. Det er bra trøkk mtp å forelenge, og selv om det ikke er helt CHO-situasjon så sitter Mount med gode kort på hånden nå mtp å presse opp lønnen. Om vi gir ham betingelsene han ønsker og han fortsatt er grinete pga hvordan man har opptrådd tidligere i forhandlingene, så kan han bare drite og dra.

Mount-Casemiro-Bruno. Veeel.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Romano melder at det IKKE stemmer at Mount og United er enige om personlige betingelser. Goldberg (Mr. Mount fanboy nr 1) har lagt ut følgende på patreon om hva som visstnok har foregått mellom klubben og Mount


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ja, silly-season er forlengst i gang....! 😉

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Twitter. Hater det. Og misliker rykter uten substans.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jeg videreformidler i hovedsak rykter fra kilder jeg mener er troverdig, og det er som oftest journalister. Anonyme twitterbrukere som poster rykter liker jeg ikke å spre videre da det er vanskeligere å vurdere troverdigheten synes jeg, selv om det finnes kontoer der også som har troverdighet (blant annet The Secret Scout).

Jason Burt og The Telegraph ser jeg på generelt sett som troverdige, derfor trodde jeg på informasjonen om Mount fra det holdet. Hva Goldberg poster tar jeg med en lite klype salt, men føler ikke det er slik at han har 0 peiling eller info og har vel en liten "connenction" med Mount sin familie slik jeg har forstått det så det han skriver på twitter er nok info han har fått fra Mount-hold og jeg vil tro klubben har en litt annerledes oppfatning av hendelsene forsåvidt.

Jeg mistenker ikke at innlegget ditt var rettet mot meg @GatlingGun og jeg har også et elsk/hat forhold til twitter, og alle ryktene som sprer seg der inne som egentlig ikke har noe rot i virkeligheten men folk velger å stole på disse "insider"-kontoene osv. av merkelige grunner.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 3:48 pm Hva Goldberg poster tar jeg med en lite klype salt, men føler ikke det er slik at han har 0 peiling eller info og har vel en liten "connenction" med Mount sin familie slik jeg har forstått det så det han skriver på twitter er nok info han har fått fra Mount-hold og jeg vil tro klubben har en litt annerledes oppfatning av hendelsene forsåvidt.
Når det gjelder Mount tenker jeg vi kan legge til grunn at det Goldberg sier er riktig.

Tyvenbjarne

Legg inn av Tyvenbjarne »

Jeg erklærer da en my meme-alder for åpen.
Lykke til med apati, sorg, latter, desperasjon, glede, og dekadanse.

Bilde

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Lew_Ashby skrev: tor jun 01, 2023 4:00 pm
thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 3:48 pm Hva Goldberg poster tar jeg med en lite klype salt, men føler ikke det er slik at han har 0 peiling eller info og har vel en liten "connenction" med Mount sin familie slik jeg har forstått det så det han skriver på twitter er nok info han har fått fra Mount-hold og jeg vil tro klubben har en litt annerledes oppfatning av hendelsene forsåvidt.
Når det gjelder Mount tenker jeg vi kan legge til grunn at det Goldberg sier er riktig.
Tenkte mer generelt at jeg tar det han skriver med en klype salt. Men ja, tror ikke det han skriver er feil ang. Mount men at infoen er fra Mount sitt hold og det kan hende klubben har en litt annen oppfatning av hendelsene men det er i så fall snakk om nyanser.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 3:48 pm Jeg videreformidler i hovedsak rykter fra kilder jeg mener er troverdig, og det er som oftest journalister. Anonyme twitterbrukere som poster rykter liker jeg ikke å spre videre da det er vanskeligere å vurdere troverdigheten synes jeg, selv om det finnes kontoer der også som har troverdighet (blant annet The Secret Scout).

Jason Burt og The Telegraph ser jeg på generelt sett som troverdige, derfor trodde jeg på informasjonen om Mount fra det holdet. Hva Goldberg poster tar jeg med en lite klype salt, men føler ikke det er slik at han har 0 peiling eller info og har vel en liten "connenction" med Mount sin familie slik jeg har forstått det så det han skriver på twitter er nok info han har fått fra Mount-hold og jeg vil tro klubben har en litt annerledes oppfatning av hendelsene forsåvidt.

Jeg mistenker ikke at innlegget ditt var rettet mot meg @GatlingGun og jeg har også et elsk/hat forhold til twitter, og alle ryktene som sprer seg der inne som egentlig ikke har noe rot i virkeligheten men folk velger å stole på disse "insider"-kontoene osv. av merkelige grunner.
Sier ikke at det gjelder deg men har gått på limpinnen nok til at jeg burde ha tatt "Mount-overgangen" med en klype salt.

Lot meg lure og skøv vekk det faktum at disse "formidlerne" av nyheter prøver å være først ute og lever godt av det...!

Sitter rolig i båten heretter og avventer mer offisielle uttalelser.


thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

InsVerderben skrev: tor jun 01, 2023 4:59 pm
thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 3:48 pm Jeg videreformidler i hovedsak rykter fra kilder jeg mener er troverdig, og det er som oftest journalister. Anonyme twitterbrukere som poster rykter liker jeg ikke å spre videre da det er vanskeligere å vurdere troverdigheten synes jeg, selv om det finnes kontoer der også som har troverdighet (blant annet The Secret Scout).

Jason Burt og The Telegraph ser jeg på generelt sett som troverdige, derfor trodde jeg på informasjonen om Mount fra det holdet. Hva Goldberg poster tar jeg med en lite klype salt, men føler ikke det er slik at han har 0 peiling eller info og har vel en liten "connenction" med Mount sin familie slik jeg har forstått det så det han skriver på twitter er nok info han har fått fra Mount-hold og jeg vil tro klubben har en litt annerledes oppfatning av hendelsene forsåvidt.

Jeg mistenker ikke at innlegget ditt var rettet mot meg @GatlingGun og jeg har også et elsk/hat forhold til twitter, og alle ryktene som sprer seg der inne som egentlig ikke har noe rot i virkeligheten men folk velger å stole på disse "insider"-kontoene osv. av merkelige grunner.
Sier ikke at det gjelder deg men har gått på limpinnen nok til at jeg burde ha tatt "Mount-overgangen" med en klype salt.

Lot meg lure og skøv vekk det faktum at disse "formidlerne" av nyheter prøver å være først ute og lever godt av det...!

Sitter rolig i båten heretter og avventer mer offisielle uttalelser.

Kommer til å videreformidle rykter jeg mener er troverdige, men nøkkelen er nok at man må behandle det i større grad som rykter og ta litt mer forbehold om at det ikke nødvendigvis er 100% korrekt frem til det er mer bekreftet. Alle de troverdige sier jo at det har vært kontakt mellom Mount og United, at de ikke tror de blir noe problem å bli enige om personlige betingelser osv. men at det største "hinderet" vil være overgangssummen da Chelsea visstnok krever £80M. Eneste forskjellen på gårsdagens rapporter og dagens rapporter er enigheten om de personlige betingelsene og det er grunn til å tro at man har drevet litt sonderingsforhandlinger når det sies at de personlige betingelsene ikke vil by på noen problemer, så i praksis er det bare snakk om nyanseforskjeller egentlig.

Men ja, det er fort gjort å la seg lure sånn på generell basis og jeg har bevisst forsøkt å holde meg litt unna dette styret rundt Mount fordi det er så mye forskjellig som blir sagt. Når det kom noe konkret fra noe jeg anså som troverdig valgte jeg å dele det og det angrer jeg ikke på selv om det ikke stemte 100% allikevel.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 5:13 pm
InsVerderben skrev: tor jun 01, 2023 4:59 pm
thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 3:48 pm Jeg videreformidler i hovedsak rykter fra kilder jeg mener er troverdig, og det er som oftest journalister. Anonyme twitterbrukere som poster rykter liker jeg ikke å spre videre da det er vanskeligere å vurdere troverdigheten synes jeg, selv om det finnes kontoer der også som har troverdighet (blant annet The Secret Scout).

Jason Burt og The Telegraph ser jeg på generelt sett som troverdige, derfor trodde jeg på informasjonen om Mount fra det holdet. Hva Goldberg poster tar jeg med en lite klype salt, men føler ikke det er slik at han har 0 peiling eller info og har vel en liten "connenction" med Mount sin familie slik jeg har forstått det så det han skriver på twitter er nok info han har fått fra Mount-hold og jeg vil tro klubben har en litt annerledes oppfatning av hendelsene forsåvidt.

Jeg mistenker ikke at innlegget ditt var rettet mot meg @GatlingGun og jeg har også et elsk/hat forhold til twitter, og alle ryktene som sprer seg der inne som egentlig ikke har noe rot i virkeligheten men folk velger å stole på disse "insider"-kontoene osv. av merkelige grunner.
Sier ikke at det gjelder deg men har gått på limpinnen nok til at jeg burde ha tatt "Mount-overgangen" med en klype salt.

Lot meg lure og skøv vekk det faktum at disse "formidlerne" av nyheter prøver å være først ute og lever godt av det...!

Sitter rolig i båten heretter og avventer mer offisielle uttalelser.

Kommer til å videreformidle rykter jeg mener er troverdige, men nøkkelen er nok at man må behandle det i større grad som rykter og ta litt mer forbehold om at det ikke nødvendigvis er 100% korrekt frem til det er mer bekreftet. Alle de troverdige sier jo at det har vært kontakt mellom Mount og United, at de ikke tror de blir noe problem å bli enige om personlige betingelser osv. men at det største "hinderet" vil være overgangssummen da Chelsea visstnok krever £80M. Eneste forskjellen på gårsdagens rapporter og dagens rapporter er enigheten om de personlige betingelsene og det er grunn til å tro at man har drevet litt sonderingsforhandlinger når det sies at de personlige betingelsene ikke vil by på noen problemer, så i praksis er det bare snakk om nyanseforskjeller egentlig.

Men ja, det er fort gjort å la seg lure sånn på generell basis og jeg har bevisst forsøkt å holde meg litt unna dette styret rundt Mount fordi det er så mye forskjellig som blir sagt. Når det kom noe konkret fra noe jeg anså som troverdig valgte jeg å dele det og det angrer jeg ikke på selv om det ikke stemte 100% allikevel.
Tror mange var i samme båt som deg, meg selv inkludert... ;)

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Lew_Ashby skrev: tor jun 01, 2023 4:00 pm
thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 3:48 pm Hva Goldberg poster tar jeg med en lite klype salt, men føler ikke det er slik at han har 0 peiling eller info og har vel en liten "connenction" med Mount sin familie slik jeg har forstått det så det han skriver på twitter er nok info han har fått fra Mount-hold og jeg vil tro klubben har en litt annerledes oppfatning av hendelsene forsåvidt.
Når det gjelder Mount tenker jeg vi kan legge til grunn at det Goldberg sier er riktig.
Hvorfor antar man at Goldbridge har inroads til Mount-familien?
På generell basis, retrospektive påstander som «mottok et tilbud fra Chelsea på X tidspunkt» o.l. som man ofte ser på twitter fra diverse får aldri fokus i etterkant, så er påstandene er med minimal av risiko av forfatter. Dog. gir de inntrykk av troverdighet.

Spesielt å gå i mot et samlet pressekorps, inkl. Romano. Tydelig at det har vært en briefing her. Enten fra Mount for å presse Chelsea til handling eller fra United for å presse Chelsea til overgang.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mc_Lovin skrev: tor jun 01, 2023 11:33 pm Hvorfor antar man at Goldbridge har inroads til Mount-familien?
Vet ikke helt hva du mener med "inroads", men om du tenker link til Mount-leieren så er det fordi han beviselig har det.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Poch har fatt i tingene og ryddeprossesen. Stemmer de summene som oppgis så kan vi sope inn masse på salg i sommer.

RLC 15-20m euro (nærmer seg avtale)
Kova 40+m euro
Mount blir ikke under 60m euro, tipper 70-80
Pulisic rykter til Juve for 25m euro
Chalobah rykter til Inter for 25m euro
Gallagher tror jeg vi selger om det kommer bud på 35m + euro
Kai 50m+ euro (Jeg er åpen for å selge om vi bruker pengene på en skikkelig spiss) Kane drømmen, eventuelt Oshimen

Da har vi bare her bikket over 2 mrd kroner i salg.

Hva kan man evt realistisk forvente for resten av spillerne som skal ut, kanskje ut.

Cucu 25-30m euro ?
Ziyech 10-15m euro?
Kepa 15-20m euro evt Mendy 15-20m euro ?
Odoi lån eller prøve å selge?


Azpi og Auba regner eg med vi gir vekk, så får de vekk fra lønnskostnadene. Personlig tror jeg vi selger for over 2mrd kroner i sommer.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Spillere inn:

Ugarte (gode sjanser)
Caicedo (Fair sjanse)

Skulle personlig sett Rice inn med en av de to, men klager ikke om vi går inn i neste sesong med Ugarte, Enzo, Caicedo, Santos og forleng Kante med 1+1. Vi trenger noe rutine i laget, ikke selge ut alle de rutinerte og alle de gamle bærebjelkene.

Spiss: Drømmen er Kane, men Levy kommer aldri til å selge til oss. Oshimen er klasse, men han blir fort dyrere enn Kane og er en del skadeplaget. Tør man å ta sjansen på Vlahovic?

Keeper: Hadde solgt begge to om bud kommer inn, hente en veteran evt kjøre på Slonina som andre keeper allerede neste sesong.
Prioritert liste på keepere inn
Maignan
Costa
Oblak
Onana (Tipper vi henter han, om vi henter keeper)

Forsvaret er bra. Colwill inn i stopperotasjonen, Maatsen inn som backup for Chilly og Gusto inn som backup for Reece.

Kanter/tier
De som garantert er med til neste sesong er Mudryk, Madueke, Sterling og Nkunku. Dette tror jeg ikke er nok om vi skal rullere mellom 4-2-3-1 og 4-3-3. Her bør det komme inn en spiller. Skal vi prioritere et klink førstevalg på den ene kanten og rullere mer på den andre. Matche Madueke og Mudryk mer forsiktig eller skal hente enda et ungt prospect og gamble på at minst 1 av 3 slår virkelig ut i blomst.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

KTBFFH skrev: fre jun 02, 2023 10:36 pm Oblak
Tviler på at Poch ønsker Oblak, i hvert fall ikke til den summen som er nødvendig for å få ham fra Atlético.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Jolla skrev: fre jun 02, 2023 10:49 pm
KTBFFH skrev: fre jun 02, 2023 10:36 pm Oblak
Tviler på at Poch ønsker Oblak, i hvert fall ikke til den summen som er nødvendig for å få ham fra Atlético.
I know, bare min ønske liste. Tror om det kommer en keeper er det Onana

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»