Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Lew_Ashby

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: tir jan 31, 2023 2:18 pm I lys av det: Fint, tenk gjerne at de og jeg er idiotier frem til 2030, så får vi se.
Jeg synes ikke du er idiot, om det skulle ha noen verdi for deg. Setter pris på at du bruker tid på å skrive dine tanker om dette prosjektet, så trenger vi jo ikke alle å være enige. Du skriver veldig mye interessant. Noen ganger synes jeg du vinkler det i overkant positivt i vår favør, men jeg er ikke smart nok til å kunne si at jeg har rett og du tar feil. Sannsynligheten for at du har rett og jeg har feil er som hovedregel stor.

Har sett noen som mener at Egbhali og Boehly må være dumme, men det er jo for det meste folk på twitter, de kjente klovnene her inne, og pundits type Carragher som er PLs Charles Barkley. Boehly har siklet etter fotballklubb som investeringsobjekt i flere år, og det er ikke slik at man tilfeldigvis bestemte seg for å kjøpe Chelsea og deretter la strategien. Eller at dette er gjort fordi det er kult å eie fotballklubb. Dette er jo et investeringsprosjekt som har vært planlagt fra Boehly i mange år, med ett mål: Tjene penger. Og i den grad Eghbali, Feliciano og Clearlake ikke allerede hadde gjort forarbeidet mtp investering i europeisk fotballklubb (noe man svært sannsynlig hadde gjort - som tidligere nevnt har investeringsfond argumentert for kommersielle potensialet til disse klubbene i mange år), så kan vel ingen mene at dette ikke er mennesker som hadde alt klart før investeringen fant sted.

Strategien kan slå feil, men at sett hen til menneskene som er involvert er det svært vanskelig å argumentere for at det ikke er kompetente mennesker.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Er ikke Jorginho toppscoreren vår over de siste tre sesongene, egentlig?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 1:58 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 1:47 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 1:42 pm
Som generell holdning så er jeg rimelig uenig med den påstanden. Jeg tror man generelt kommer dårligere ut av det ved å konsekvent betale 20% overpris på alle førstevalgene sine enn å betale markedspris for alle andrevalgene sine.

For dette enkelttilfelle skal jeg ikke uttale meg for sterkt om, men føler jo ikke at den ene utelukker den andre nødvendigvis. Caicedo - Enzo - Mount/X er jo veldig bra på papiret, og har ingen problemer med å se for meg at begge kommer til sommeren.
Den midtbanen lukter det krutt av, men det er Enzo som er sjelden her. Han er vårt desiderte førstevalg. Han er den vi skulle spilt rundt. Dessuten er 85, mot 100, millioner pund for Caicedo like overpris som det Enzo vil gå for. Jeg vil si langt mer også.
Er han virkelig så sjelden?

Syns det begynner å dukke opp ganske mange av disse spillerne som kan styre spillet fra den dype midtbaneposisjonen i PL. Man har Rodri, Casemiro, Partey, Guimares, Rice, Mac Allister og Fabinho (for old times sake) som er gode spillführers i PL. I tillegg har man Zubimendi for kun £52m til sommeren som også er tilgjengelig, og som faller innunder samme type rolle. Jeg vil tro at det er bedre med en kombinasjon av Caicedo og Zubimendi for £130m til sommeren enn Enzo+Y hvor Y koster £15m.

Men uten å prøve å være for bitter så virker det jo ikke som at alternativkostnad er en reell problemstilling... :P Og hvis penger ikke er en begrensning så skjønner jeg jo at man alltid går for det 100% førstevalget.
Ikke helt sikker på om jeg er enig her. Ja, du har flere spillere som kan sentre ball og holde på ball, men ingen måler seg mot Fernandez sine rene data som pasningsspiller. Eller, Kroos, Kimmich og de aller beste gjør det. Har vært noen radarer ute på Twitter som bekrefter det, men en kjapp titt innom FBRef viser en progressiv pasningsspiller i verdensklasse, som til tross for lav utgangsposisjon på laget skaper sjanser (SCA og GCA) som en offensiv midtbanespiller.

Jeg blir gjerne argumentert ned her, men jeg finner ingen statistiske modeller som viser noen i nærheten av Fernandez, som samtidig er unge og mulig å anskaffe.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 2:37 pm Er ikke Jorginho toppscoreren vår over de siste tre sesongene, egentlig?
Tror det er Havertz med 29 mål over de tre sesongene i alle turneringer.

Jorginho har 20 mål. Mount 25 mål.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 2:58 pm
GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 2:37 pm Er ikke Jorginho toppscoreren vår over de siste tre sesongene, egentlig?
Tror det er Havertz med 29 mål over de tre sesongene i alle turneringer.

Jorginho har 20 mål. Mount 25 mål.
Det er trist lesning.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 2:42 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 1:58 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 1:47 pm

Den midtbanen lukter det krutt av, men det er Enzo som er sjelden her. Han er vårt desiderte førstevalg. Han er den vi skulle spilt rundt. Dessuten er 85, mot 100, millioner pund for Caicedo like overpris som det Enzo vil gå for. Jeg vil si langt mer også.
Er han virkelig så sjelden?

Syns det begynner å dukke opp ganske mange av disse spillerne som kan styre spillet fra den dype midtbaneposisjonen i PL. Man har Rodri, Casemiro, Partey, Guimares, Rice, Mac Allister og Fabinho (for old times sake) som er gode spillführers i PL. I tillegg har man Zubimendi for kun £52m til sommeren som også er tilgjengelig, og som faller innunder samme type rolle. Jeg vil tro at det er bedre med en kombinasjon av Caicedo og Zubimendi for £130m til sommeren enn Enzo+Y hvor Y koster £15m.

Men uten å prøve å være for bitter så virker det jo ikke som at alternativkostnad er en reell problemstilling... :P Og hvis penger ikke er en begrensning så skjønner jeg jo at man alltid går for det 100% førstevalget.
Ikke helt sikker på om jeg er enig her. Ja, du har flere spillere som kan sentre ball og holde på ball, men ingen måler seg mot Fernandez sine rene data som pasningsspiller. Eller, Kroos, Kimmich og de aller beste gjør det. Har vært noen radarer ute på Twitter som bekrefter det, men en kjapp titt innom FBRef viser en progressiv pasningsspiller i verdensklasse, som til tross for lav utgangsposisjon på laget skaper sjanser (SCA og GCA) som en offensiv midtbanespiller.

Jeg blir gjerne argumentert ned her, men jeg finner ingen statistiske modeller som viser noen i nærheten av Fernandez, som samtidig er unge og mulig å anskaffe.
Det er mulig du har rett og at han er helt unik. Jeg har rett og slett ikke sett han nok, og så han heller ikke i VM siden jeg boikottet det.

Jeg nevnte han også selv som en jeg ønsket Arsenal burde ha på watchlisten sin en eller annen gang i høst basert på data, så er ikke sånn at jeg ikke tror at han er en virkelig god spiller. Han ser jo mildt sagt ut som en metronom hvis man ser på dataen hans, men jeg klarer ikke helt å få dataen hans til å stemme med div compilations. Der syns jeg det for det meste er at han slår langpasninger og crossere uten press på ballfører.

Nå er ikke SCA og GCA det jeg først og fremst er ute etter fra min dyptliggende playmaker, men det skader jo selvfølgelig ikke. Det er mulig at det ikke er hva han spiller? Er han mer en indreløper/spiller i en dobbel pivot?

Jeg ser ikke en spiller til €120m, på samme måte som jeg ikke ser at Caicedo er verdt £80m for den saks skyld. Basert på hvor Chelsea ligger på tabellen nå og at man kanskje kan forvente at prisene går litt ned i sommer for begge så tenker jeg at det er helt greit å vente, men igjen, har ikke sett nok av han til at jeg skal påstå det hardnakket. Jeg ville ikke forvente at Real Madrid, Barcelona eller Bayern skal komme drassende med tilsvarende sum. Er vel kun Man City og muligens PSG som kan finne på å være interessert til den prisen, og Man City tror jeg ender opp med Bellingham.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TRANSFER NEWS, BOYS!!!!!

17 år gamle Max Merrick fra akademiet går på utlån til Southern League Premier Division South-klubben Hanwell Town ut sesongen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 3:21 pm TRANSFER NEWS, BOYS!!!!!

17 år gamle Max Merrick fra akademiet går på utlån til Southern League Premier Division South-klubben Hanwell Town ut sesongen.
Er han i slekt med Elefantmannen?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 3:23 pm
Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 3:21 pm TRANSFER NEWS, BOYS!!!!!

17 år gamle Max Merrick fra akademiet går på utlån til Southern League Premier Division South-klubben Hanwell Town ut sesongen.
Er han i slekt med Elefantmannen?
Dette er en referanse jeg liker, GG. Det er mulig, men orker ikke å gjøre researchen på det. Ut ifra bildet av Max tror jeg ikke det er mye av de samme genene der i hvert fall.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

KTBFFH skrev: tir jan 31, 2023 12:26 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 12:21 pm
KTBFFH skrev: tir jan 31, 2023 12:10 pm Tror Enzo ryker nå og da er det helt forbanna skandale og slippe Jorginho. En skandale og en vitts. Hahahha RLC og Gallagher som Pivot på hode og ræven ut mot Dortmund. Hjelper lite med Mudryk og Felix da. Fyfaen hva vi presterer å få til
Jesus Christus. Dette innlegget kommer altså etter at vi har en brande her inne som forsvarer Chelsea-fans sine holdninger i forhold til andre klubbers.

Jeg var en av de første her inne som begynte Fernandez-kjøret. Det var tidlig september. Han har vært min drøm. Men vi har virkelig gjort alt vi kan. Om vi hadde beholdt Jorginho, for så å la han gå gratis til sommeren, ville det vært feil. Pengesekken er ikke utømmelig.

Trist om Fernandez skulle ryke på målstreken, men å holde klubben som gisler på grunn av det forstår jeg ikke. Vi har kjørt tanken i bånn.
12m pund er ingenting hvis det koster oss en kvart i CL og det gjør det fort nå. Ikke Kante skadet mye, Kiva på halv maskin. Det er helt elendig valg av oss og selge Jorginho når situasjonen er som den er. Du kan regne hva en 11 plass og ut mot Dortmund koster vs 7 plass og kvart i CL, tror det regnestykket er langt over de 12m pund

Vi hadde hatt en fair sjanse til å gå komme langt i CL uten Enzo og med Jorgi. Det kan vi bare drite i nå
Borussia Dortmund har brukt £40 millioner på overgangsmarkedet (kjøp minus salg) de siste fem sesongene. Hvis dere ryker mot Dortmund så skal du være grådig frekk hvis du mener det er grunnet manglende satsing fra Chelsea sin side. Da er det andre ting som heller bør kritiseres for å forklare at dette tyske laget slår dere.

Og når jeg stoppet på fem sesonger så var jeg temmelig snill, for i 17/18 så gikk de £150 mill i pluss etter salgene av Ousmane Dembélé og Aubameyang (som forøvrig nok fortsatt hadde vært førstevalg i den klubben hvis han aldri hadde blitt solgt).


(Vil bare presisere at jeg ikke synes at det salg av Jorginho er smart hvis det ikke kommer inn en erstatter. Jeg ser absolutt på Arsenal som vinnerne i denne overgangen. Ville bare si at et tap mot Borussia Dortmund vil være et klart tegn på at den klubben drives mye bedre enn Chelsea (noe jeg forsåvidt er enig i), samtidig som at det å være en selgende klubb er noe som Borussia Dortmund (som jeg igjen mener at drives bedre) er godt vant med å være. Det er ikke synd på dere, og i alle disse innleggene hvor du klager deg over eierskapet så fremstår du litt som denne karakteren man av og til ser i filmer av en 10 år gammel jente fra en velstående familie som skjeller ut foreldrene sine og sier at hun har det så fælt siden de sier at hun ikke kommer til å få en tredje hest som koster 100 000 kroner siden hun ikke bruker noe tid med de to hestene hun allerede har.)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ornstein melder at Gallagher blir værende i hvert fall til sommeren.

Rolig avslutning på vinduet hittil. Max Merrick på utlån får det ikke til å sitre i kroppen. Men vi har jo forsåvidt fått nok action tidligere i vinduet. Mildt sagt.

Edit: Glemte Jorginho. Det var jo en liten bombe.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Kan vi ikke bare få en endelig avklaring snart da også ferdig med det? Uavhengig hvilken vei det går


Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

thewaterfall skrev: tir jan 31, 2023 4:32 pm Kan vi ikke bare få en endelig avklaring snart da også ferdig med det? Uavhengig hvilken vei det går
Dere vet det er mulig å ikke oppdatere Twitter hvert femte minutt?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Oppdaterer ikke twitter hvert femte minutt heller da. Jeg gikk innpå og den oppdateringen kom. Som egentlig sier akkurat det samme som de sa i morges, i går kveld og i går ettermiddag. "Talks ongoing", "Chelsea still trying" etc.

Når det ikke ser ut til å være noen særling endring siste 24-36 timene så må det være lov å etterspørre en avklaring?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Oppdaterte sjeldent, men siden vi solgte Jorgi er vi vell på oppdatering hvert 4minutt 🤣🤣🤣

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Orakelet skrev: tir jan 31, 2023 2:03 pm
Boehly & co har ikke investert i Chelsea for å bli fattig(ere). Han er heller ikke en "gal mann". Chelseas eiere er et team med svært intelligente mennesker som har en plan for hvordan de skal tjene gode penger innen en begrenset tidsperiode (2030 virker sannsynlig). En enkeltperson kan gjøre mye dumt, men det er sjeldent at dumme ideer overbeviser et helt team som i utgangspunktet kun tenker egeninteresse. Det klart mest sannsynlig er at den overordnede planen er god.
Jeg er helt enig i hele dette avsnittet. Det samme gjelder for Laporta og co i Barcelona, og Kroenke og co i Arsenal. Dyktige folk som har et overordnet mål om å tjene mest mulig penger. Eller når det kommer til Laporta som en president som er stemt frem så er det overordnede målet mer at klubben på sikt skal gjøre det sterkest mulig og vokse mest mulig mer enn å ta ut personlig utbytte (selv om korrupsjon skjer det også.)

Det mest sannsynlige er at mange idéer er luftet og vurdert og det som Boehly og co, Laporta og co og Kroenke og co mener at er den beste planen er det som det har valgt.
Det betyr ikke at de ikke har valgt annerledes planer.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Orakelet skrev: tir jan 31, 2023 2:18 pm
I forhold til ditt andre avsnitt må du huske på at selve business-caset i PE-investeringer er at de skal gjøre ting bedre enn den tradisjonsdrevne og typisk underfinansierte bransjen de går inn i. Du må gjerne tro at de kommer til å mislykkes, men for min del har jeg sett nok PE-styrt "disruption" i andre bransjer til at jeg gjenkjenner mønsteret og vet at deres suksessrate er skyhøy. Det er nettopp den tankemåten du beskriver ("hvis dette var lurt ville alle gjort det" ol) som gjør at det lykkes. Det viser at bransjen har blitt for tradisjonell og innadvendt. Et perfekt offer for "disruption". I lys av det: Fint, tenk gjerne at de og jeg er idiotier frem til 2030, så får vi se.
Jeg er uenig i at toppfotballen er en underfinansiert bransje. Når man snakker om business-caset av PE-investeringer så har det vist seg gunstig å finne et konservativt marked / en konservativ industri hvor det historisk sett har vært lite ekspansjon, innovasjon, risiko eller satsinger, og lite konkurranse som har kunnet drevet en utvikling av ekspansjon og innovasjon. Et marked hvor alle aktørene er finansielt trygge med lave eller ingen lån, og hvor det kun drives med mål om overskudd fra kvartal til kvartal uten å ha bedrifter hvor de går med på å gå på massive underskudd NÅ for å få massive overskudd senere.

Fotballen derimot er en industri hvor MANGE klubber lever over evne i håp om at finansiell investering vil gi finansiell avkasting. En verden hvor klubber vet at de gjerne ikke har råd til en spiller, men frykten for å rykke ned, eller gå glipp av CL fører til at klubben tar opp lån for å kjøpe spillere som trenerne mener at vil være utslagsgivende. Fotball har jo drevet på med PE-investeringer i lang tid, hvor Florentino Pérez og hans Galacticos-strategi er en av de mest kjente. Hans påstand på midten av 2000-tallet var at de dyreste signeringene hans var de billigste spillerne, for inntjening fra spillere som Kaká, Benzema, CR og Bale på sikt ville være så sykt mye høyere enn kostnadene.
Og så langt så har strategien fungert utmerket. Haugevis med klubber som har gjeld som er på 10-20% av den totale verdivurderingen av klubben, og hvor gjelden er langt over årlige inntekter. Barcelona har en gjeld på nesten 1,5 ganger årlige inntekter, Tottenham har en gjeld på 2,5 ganger årlige inntekter (men hvor nesten hele gjelden er knyttet til stadion, så det er akseptabelt), Manchester United har en gjeld på nesten 1,2 ganger årlige inntekter, Atlético Madrid har en gjeld på 2 ganger årlige inntekter (jeg minnes en tid når gjelden var på 6 ganger årlige inntekter, ting går heldigvis rett vei (selv om gjelden øker)), Juventus har en gjeld på nesten 1,5 ganger årlige inntekter, Inter Milano er for tiden verstingen med en gjeld på 3 ganger årlige inntekter og hvor gjelden deres på nesten €800 millioner er veldig nærme klubbens totalvurdering på rundt €1 milliard. Til tross for dette så har det gått greit, siden den økonomiske veksten i fotballen har vært såpass enorm som den har vært.
Et godt eksempel her er Atlético som jeg nevnte at har en situasjon som har bedret seg til tross for gjelden. Atlético hadde en gjeld på rundt €600 millioner i 2010, en årlig inntekt på rett under €100 millioner, en profitt/tap per år temmelig lik 0 og verdsatt langt, langt under gjelden. Den dag idag er klubben verdsatt til €1500 millioner, har en gjeld på €800 millioner (men hvor €300 millioner av gjelden er til egne eiere og ansatte) en årlig inntekt på €400 millioner og en profitt som snitter €45 millioner.

Angående at strategien har fungert utmerket så langt så vil jeg personlig si at jeg er bekymret for toppklubbene (noe jeg har snakket om tidligere) hvis de fortsetter med den samme inflasjonen og forventningen om den samme utviklingen i nye penger inn. Jeg tror ikke vi har nådd toppen, men jeg synes ikke at alle disse klubbene som har 10-doblet verdien sin siden 2003* skal forvente at verdien skal 10-doble seg igjen iløpet av de neste 20 årene. På et tidspunkt så bør det komme restriksjoner som gjør at klubbene bruker mindre penger på lønn og overganger, for akkurat nå så er det sånn at hvis klubb A og B får like mye av en kake, og ingen gjør noe så vil de fortsatt få like mye av den kaken, men hvis klubb A kjøper fem spillere til £300 millioner så må klubb B også kjøpe fem spillere til £300 millioner for å opprettholde den samme delen av kaken, uten at kaken i seg selv er blitt merkbart større.

(*Vil bare snakke litt om akkurat denne delen. I 2003 så var Barcelona og Real Madrid tilsammen verdsatt til rett rundt €1 milliard. De hadde samlede inntekter på rundt €360 millioner per år, noe som betyr at de sto for 0,04% av Spania sin totale BNP i 2003. Den dag idag så er Barcelona og Real Madrid tilsammen verdsatt til rett rundt €10 milliarder. De har samlede inntekter på rundt €1 450 millioner per år, noe som betyr at de står for 0,1% av Spania sin totale BNP i 2023. Jeg klarer ikke helt å se for meg at den utviklingen fortsetter i det uendelige.)

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Vært så mye opp og ned, om og men at det begynner å nærme seg emosjonell mishandling,



Jeg stikker på trening og holder meg offline resten av kvelden tenker jeg :)

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jeg er broken. Ruined. Absolutely wrecked. Orker ikke en ny kveld med F5’ing.

Who am I kidding. Bring it on.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 5:50 pm Jeg er broken. Ruined. Absolutely wrecked. Orker ikke en ny kveld med F5’ing.

Who am I kidding. Bring it on.
Ta med deg laptopen, dra på en penere restaurant. Great food. Lovely atmosphere.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: tir jan 31, 2023 4:08 pm
KTBFFH skrev: tir jan 31, 2023 12:26 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 12:21 pm

Jesus Christus. Dette innlegget kommer altså etter at vi har en brande her inne som forsvarer Chelsea-fans sine holdninger i forhold til andre klubbers.

Jeg var en av de første her inne som begynte Fernandez-kjøret. Det var tidlig september. Han har vært min drøm. Men vi har virkelig gjort alt vi kan. Om vi hadde beholdt Jorginho, for så å la han gå gratis til sommeren, ville det vært feil. Pengesekken er ikke utømmelig.

Trist om Fernandez skulle ryke på målstreken, men å holde klubben som gisler på grunn av det forstår jeg ikke. Vi har kjørt tanken i bånn.
12m pund er ingenting hvis det koster oss en kvart i CL og det gjør det fort nå. Ikke Kante skadet mye, Kiva på halv maskin. Det er helt elendig valg av oss og selge Jorginho når situasjonen er som den er. Du kan regne hva en 11 plass og ut mot Dortmund koster vs 7 plass og kvart i CL, tror det regnestykket er langt over de 12m pund

Vi hadde hatt en fair sjanse til å gå komme langt i CL uten Enzo og med Jorgi. Det kan vi bare drite i nå
Borussia Dortmund har brukt £40 millioner på overgangsmarkedet (kjøp minus salg) de siste fem sesongene. Hvis dere ryker mot Dortmund så skal du være grådig frekk hvis du mener det er grunnet manglende satsing fra Chelsea sin side. Da er det andre ting som heller bør kritiseres for å forklare at dette tyske laget slår dere.

Og når jeg stoppet på fem sesonger så var jeg temmelig snill, for i 17/18 så gikk de £150 mill i pluss etter salgene av Ousmane Dembélé og Aubameyang (som forøvrig nok fortsatt hadde vært førstevalg i den klubben hvis han aldri hadde blitt solgt).


(Vil bare presisere at jeg ikke synes at det salg av Jorginho er smart hvis det ikke kommer inn en erstatter. Jeg ser absolutt på Arsenal som vinnerne i denne overgangen. Ville bare si at et tap mot Borussia Dortmund vil være et klart tegn på at den klubben drives mye bedre enn Chelsea (noe jeg forsåvidt er enig i), samtidig som at det å være en selgende klubb er noe som Borussia Dortmund (som jeg igjen mener at drives bedre) er godt vant med å være. Det er ikke synd på dere, og i alle disse innleggene hvor du klager deg over eierskapet så fremstår du litt som denne karakteren man av og til ser i filmer av en 10 år gammel jente fra en velstående familie som skjeller ut foreldrene sine og sier at hun har det så fælt siden de sier at hun ikke kommer til å få en tredje hest som koster 100 000 kroner siden hun ikke bruker noe tid med de to hestene hun allerede har.)
Det er ganske vilt hvor mye bedre Bundesliga topp 10 ser ut enn PL, La Liga og Serie A.
Screenshot_20230131_130357_Chrome.jpg

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: tir jan 31, 2023 5:51 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 5:50 pm Jeg er broken. Ruined. Absolutely wrecked. Orker ikke en ny kveld med F5’ing.

Who am I kidding. Bring it on.
Ta med deg laptopen, dra på en penere restaurant. Great food. Lovely atmosphere.
Eller join meg i å lese Skatteutvalgets NOU 2022:20 Et Helhetlig Skattesystem utover kvelden mens du refresher twitter hvert 7.min. Anbefaler kapittel 7.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 6:05 pm
Jolla skrev: tir jan 31, 2023 5:51 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 5:50 pm Jeg er broken. Ruined. Absolutely wrecked. Orker ikke en ny kveld med F5’ing.

Who am I kidding. Bring it on.
Ta med deg laptopen, dra på en penere restaurant. Great food. Lovely atmosphere.
Eller join meg i å lese Skatteutvalgets NOU 2022:20 Et Helhetlig Skattesystem utover kvelden mens du refresher twitter hvert 7.min. Anbefaler kapittel 7.
Nørd

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »




GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jeg graver i twitter og finner meg selv i å finne saker før Sky Sports news finner dem.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 6:07 pm
Haha. Hva skjer her nå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 6:14 pm
GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 6:07 pm
► Show Spoiler
Haha. Hva skjer her nå.
Vet ikke. Vet ingenting. Men vet at det var SIC som først publiserte at Enzo var på medical. Men tas med en bøsse med salt.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 6:07 pm


Hørtes ut som dyr finansiering.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jeg tror Fernandez er en innertier, en surefire signering og et behov for å stabilisere oss som en toppklubb igjen. Kanskje kunne man gjort det med et billigere alternativ, men jeg er veldig glad for at klubben tyner førstevalgene. Vi gikk ikke for Dumphries (The Black Jakob Ingebrigtsen) som vi ville hatt nå, men valgte å vente et halvt år på Gusto. Vi gikk for Mudryk, og vi valgte å gamble på datamonsteret Madueke.

Om tre år får vi se hvordan gamblingen gikk.

(Og jeg er igjen tilbake til å snakke om Fernandez som om han kommer. Nei, fy faen.)

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 6:21 pm
GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 6:07 pm


Hørtes ut som dyr finansiering.
Enzo på Klarna. Da har man sett det også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»