Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Jolla »

Oggyboy skrev: ons mai 17, 2023 11:36 pm
Poch er ikke så stokk dum at han ikke har bedt om tid til å snu skuta. Jeg har troa på at Boehly & co gir tid nok til Poch.
Jeg føler at det med lovnader om tid og at det Potter ønsket var en prosess over flere år for å bygge et mesterskapslag nok var et tema når han signerte en kontrakt til fukkens 2027 også.

Jeg hadde en oppriktig naiv tro og et oppriktig naivt ønske om at Clearlake kom inn og ønsket å forandre denne pokkers ukulturen hvor klubber sparker trenere hele tiden, og faktisk stod ved sin mann og sitt prosjekt i brask og bram og dermed beviste at dette var suksessfullt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



Denne tweeten synes jeg oppsummerer det viktigste. Første punkt tror jeg Wonderful Meal fikser. Han har jobbet med folk før og er god på det. Punkt nummer tre kom det i dag nyheter om at vi er på vei mot, med at Miami Vice og Great Food skal kjøpe seg inn i Strasbourg. Det siste punktet tror jeg også at vi kommer til å få gang, såfremt vi ikke rykker ned og Clearlake gir opp hele skuta. The bigger the merrier gjelder for gutta krutt i ledelsen.

Punkt nummer to er det helt åpenbart at vi kommer til å kuke til. Eller, kanskje vi får offloadet 15 spillere, men det blir garantert ikke salg på alle. Noen må gis bort, noen må lånes ut med dårlige betingelser og noen må kjøpes ut av kontrakten. Det siste har dog de nye eierne vist at de har i seg, i motsetning til hva Marina holdt på med (forlengelse av kontrakt med påfølgende lån på Danny D, Barkley og Yoko Ono). Barkley ble kjøpt ut av klubben i fjor, til stor jubel fra meg.

Punkt nummer tre er delt. Jeg tenker at markedet for midtbanespillere er såpass bra at vi kommer til å treffe sånn passe. Caicedo er innertier, Ugarte er plug-and-play, dog noe begrenset, mens Lavia vil trenge to-tre år før han er på sitt beste. Da vil han riktignok være helt enorm. Bare Lavia holder derfor ikke - han må komme som en av to (med mindre man skal kjøre en ren gambling ... noe vi ikke har råd til). Det holder heller ikke å kjøpe inn en uferdig spiller, gjerne en atletisk franskmann, som trenger et innkjøringsår. No bueno. På spissplass tar jeg det for gitt at vi kommer til å bottle kjøpet, mens keeperne vi har vært linket løst til er Raya, Sanchez og Onana. Jeg får ikke vann i munnen, akkurat.

Hvis Athletic og Law sine artikler stemmer, om at Poch avslo Chelseas frieri i september fordi Bowlingkula ville ha all kontroll, men at argentineren nå skal få styre på sin måte - da er jeg ikke like negativ som deg, @Jolla. Jeg mener ikke at topp 4 blir en spasertur, slik noen her inne mener at det burde være, men kanskje får vi rundt 70 poeng med en ganske ung stall? Håper på det. Om Boehlywood ikke spiser Ritalinen sin og gir Poch fyken i løpet av den første sesongen nå, og har en stall på 30 spillere igjen, da er klubben toast.

taknina

Legg inn av taknina »

Jolla skrev: ons mai 17, 2023 11:45 pm
Oggyboy skrev: ons mai 17, 2023 11:36 pm
Poch er ikke så stokk dum at han ikke har bedt om tid til å snu skuta. Jeg har troa på at Boehly & co gir tid nok til Poch.
Jeg føler at det med lovnader om tid og at det Potter ønsket var en prosess over flere år for å bygge et mesterskapslag nok var et tema når han signerte en kontrakt til fukkens 2027 også.

Jeg hadde en oppriktig naiv tro og et oppriktig naivt ønske om at Clearlake kom inn og ønsket å forandre denne pokkers ukulturen hvor klubber sparker trenere hele tiden, og faktisk stod ved sin mann og sitt prosjekt i brask og bram og dermed beviste at dette var suksessfullt.
Utolmodig supporterskare og ikke minst sponsorgrupperinger og andre pengerelaterte folk opp mot klubben er vel ett nøkkelord her vil jeg tro.

Heldige er vi som har fulgt vårt lag siden Mike Summerbee var skadet i finalen mot Gornik Zagreb on a rainy day in Wienna i 1972 men vant lell. Og har fulgt laget ned i to divisjoner og frem til den nye storhetstida nå og vil følge de nøyaktig på samme måten om de\vi skulle bli sendt ned noen divisjoner igjen.

Det var artig så lenge det varte men jævlig slitsomt :-)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

En femårskontrakt til en innkommende trener det skjer ikke*.

Selv når Real Madrid i sin tid brøt rekorden for en trenerovergang og kjøpte Mourinho ut av kontrakten til Inter etter at han hadde vunnet trippelen og av mange ble sett på som verdens beste trener og RM sin beste sjanse til å stoppe nykomlingen Pep Guardiola, så ga de ham kun en kontrakt på 4 år.

Pep Guardiola når han signerte for Manchester City fikk en 3-årsavtale (det skal sies at det her nok var Pep som holdt igjen og sjeikene hadde nok gitt ham en 10-årskontrakt hvis de kunne - but who wouldn't?), Erik ten Hag til Manchester United var 3 år det også.

Eneste eksempelet jeg kommer på av en lignende situasjon hvor en trener kommer til en storklubb direkte på en femårskontrakt er *Pochettino når han gikk til Tottenham. Og så vidt vi vet så fikk han da også lovnader om å få tid til å utvikle et lag som kunne utfordre for CL-spill, og Levy ville vært sprøyte gal hvis han hadde sparket ham i hans første sesong etter å ha gått så langt for å rekruttere nettopp ham fra Southampton og ingen andre på markedet.

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Nja, Potter inn var vel egentlig et skudd i blinde med håp/tro på at han skulle få suksess samtidig ned å bygge et lag for fremtiden. Do the American way, sort of. Naivt og total mangel på forståelse for PL og fotball på toppnivå sånn generelt. Porch er en mer merittert og habil manager slik jeg ser det. Samtidig står han for positiv og angrepsvillig fotball slik jeg ser det. Jeg mener han bør få tid, spesielt nå hvor laget skal bygge selvtillit.
Go Chels!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Potter inn var helt klinkende korrekt. Og det står jeg for alle dager i uka. Potter inn på en 5-årskontrakt hvis de tenkte at det i det hele tatt fantes scenarioer hvor de kom til å sparke ham den samme sesongen er komplett galskap. ENTEN så har de altså ikke vurdert at ting kunne gå så dårlig - noe som vil være ekstremt svakt for et firma som kjenner finansverden og som burde ha hatt kompetanse rundt seg som kjenner sportsverden (for alternativet er igjen at firmaet har operert stikk i strid med finansverdenens lærdommer), ELLER så hadde de vurdert at det var en sjanse for at de kom til å sparke treneren sin i den første sesongen og da er Potter inn på en 5-årskontrakt som sagt komplett galskap. Da henter du heller inn Zidane, Ernesto Valverde eller Leo Jardim på 2-3 årskontrakter eller noe lignende inntil du vet hvor du vil og du vet - WITH CONVICTION - hvem du ønsker at skal lede laget inn i fremtiden.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Min konklusjon/teori er altså at planen har endret seg underveis.

At når Potter kom inn så fikk han de samme garantiene som Poch får nå, og at Boehly & co var helt klare i sin idé om at uansett hva som skjer så skal Potter få tid, for her har vi analysert og dataen sier at Potter er rett mann.

Og så har media og disse hersens volatile og giftige supportergrupperingene som engelsk toppklubber (og RM og Barcelona) har, klart å skapt et trykk som Bollekompaniet ikke helt hadde klart å forestille seg. Og selv om de en vakker septemberdag i 2022 hovmodig tenkte at de kom til å klare å stå imot slikt pubertalt press, og at de ikke kom til å være en gjeng som ga etter og sparket treneren sin selv om resultatene ikke reflekterte det som de (i hvert fall offentlig) har sagt at de har sett av tallgrunnlag og fra treninger, så viste de seg altså som like feige og flakkende som resten av fotballverdens råtne presidentklasse som alltid er villige til å kaste andre under bussen for å redde seg selv og innynde seg hos fansen "Ta ham, ikke oss!"


Så jeg er blitt like kynisk på vegne av dette lederskapet som bortimot alle andre lederskap i toppfotballen. Fokuset kommer ikke til å være å gjøre det som til enhver tid er det beste for klubben, fokuset kommer istedenfor til å være å gjøre det som utad fremstår som å være det beste for klubben til en hvilken som helst tid - i.e. det som de med høyest stemme ønsker. "Vi er for Superligaen! Oi... nei, det var ikke populært. VI KOMMER TIL Å GJØRE ALT VI KAN FOR Å BEKJEMPE SUPERLIGAEN!!! Stem på oss, elsk oss!"
Blir det poppis å hate homofile igjen så står Boehly der med et banner som sier "The Bible says Adam and Eve, not Adam and Steve!"

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Jolla skrev: tor mai 18, 2023 12:34 am Min konklusjon/teori er altså at planen har endret seg underveis.

At når Potter kom inn så fikk han de samme garantiene som Poch får nå, og at Boehly & co var helt klare i sin idé om at uansett hva som skjer så skal Potter få tid, for her har vi analysert og dataen sier at Potter er rett mann.

Og så har media og disse hersens volatile og giftige supportergrupperingene som engelsk toppklubber (og RM og Barcelona) har klart å skapt et trykk som Bollekompaniet ikke helt hadde klart å forestille seg. Og selv om de en vakker septemberdag i 2022 hovmodig tenkte at de kom til å klare å stå imot slikt pubertalt press, og at de ikke kom til å være en gjeng som ga etter og sparket treneren sin selv om resultatene ikke reflekterte det som de (i hvert fall offentlig) har sagt at de har sett av tallgrunnlag og fra treninger, så viste de seg altså som like feige og flakkende som resten av fotballverdens råtne presidentklasse som alltid er villige til å kaste andre under bussen for å redde seg selv og innynde seg hos fansen "Ta ham, ikke oss!"


Så jeg er blitt like kynisk på vegne av dette lederskapet som bortimot alle andre lederskap i toppfotballen. Fokuset kommer ikke til å være å gjøre det som til enhver tid er det beste for klubben, fokuset kommer istedenfor til å være å gjøre det som utad fremstår som å være det beste for klubben til en hvilken som helst tid - i.e. det som de med høyest stemme ønsker. "Vi er for Superligaen! Oi... nei, det var ikke populært. VI KOMMER TIL Å GJØRE ALT VI KAN FOR Å BEKJEMPE SUPERLIGAEN!!! Stem på oss, elsk oss!"
Blir det poppis å hate homofile igjen så står Boehly der med et banner som sier "The Bible says Adam and Eve, not Adam and Steve!"
Her treffer du spikeren på hodet. Bortskjemte fans begynte å true med å komme ut med banners på Brua, laget ble buet og sentimentet på twittah var på noe av det mest lavmåle jeg har sett. Og twittah er et cesspool til å begynne med.

Hadde supporterskaren hadd et snev av tålmodighet hadde Potter fortsatt vært trener i dag, men det er sikkert for mye å be om når 50% er coked out of their minds på kamp.

Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

Merker at en snikende følelse av indignasjon og ambivalens rundt Chelsea kommer krypende. Det liker jeg svært dårlig. Er så mye galt med måten klubben drives på, stallen er satt sammen, fansen på SB (og ikke minst globalt) holder på.

Det har vært noen ordentlige morsomme år fra Lamps sin første periode med implementeringen av Cobham-guttene. Om vi nå ender opp med å miste Mount grunnet amøbehåndtering av et cowboystyre blir jeg så matt atte hjælp. Vi skal sikkert blåse bort noen milliarder til i sommer, kjempegøy. En spissflopp står sikkert øverst på lista. For meg hadde det holdt med en sentral midtbanespiller.

Bare rør dette innlegget selvsagt, men føler at den lille identiteten vi hadde som lag smuldrer opp. Kjenner ikke igjen klubben.

Uansett, up the Chels.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mac Allister skal være klar for Liverpool. Kongespiller, men er komfortabel med at vi ikke brukte en container med cash på ham nå.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Førstemann ut. Hadde kanskje vært blant Premier Leagues skumleste midtbanespillere dersom kroppen hadde spilt mer på lag, men det får vi vel aldri vite.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

VisionQuest skrev: tor mai 18, 2023 5:33 pm
► Show Spoiler
Førstemann ut. Hadde kanskje vært blant Premier Leagues skumleste midtbanespillere dersom kroppen hadde spilt mer på lag, men det får vi vel aldri vite.
Får vi litt penger for ham og CHO (forhåpentlogvis også Chalobah)så vil det hjelpe litt på FFP-problematikken.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Min avhengighet til Chelsea står og faller litt på hvorvidt vi får til å innlemme minst to-tre nye spillere fra akademiet eller disse unge kjøpene våre som Chukwu og Santos i løpet av de to-tre sesongene. Jeg mener at det takraset som våre nye eiere etterlot klubben i, med enormt dyre kontrakter og en helt avsindig mengde daukjøtt på dårlige utlån, gjør at de fortjener noe good will. De drepte en del av den i fjor sommer (og for min del med Potter), selv om det var med det de trodde var gode intensjoner (dessverre er det ikke gode intensjoner å gi nøklene til en trener), men de har også gjort en rekke ting som forhåpentligvis setter oss opp som en stabil klubb i fremtiden. Hva som er fasit i Mount-saken vet jeg ikke. Det vi hører fra Goldberg-campen er at Mount vil bli, men at det er noe i kontrakten de ikke er fornøyde med. Andre relativt troverdige kilder mener at klubben har tilbudt opp mot 250000 pund i uka og at klubben er desperate for å beholde han.

Jeg forstår at Mount ser på det som kjipt at K2/No. 26 og Sterling tjener 300000 pund i uka og er wank, men fra januar har alle innkjøpene våre vært gjort på mer humane lønninger. Jeg er i hvert fall ikke i tvil om at Mount har blitt tilbudt Chilwell- og James-lønning, så får det være opp til hver enkelt å mene om det er nok eller ei. Det er mer kjipt at det er Liverpool eller Arsenal han mest sannsynlig drar til. Håper er at begge de to klubbene blower loaden sin på Mac Allister og Rice i så stor grad at de ikke har råd til Mount. Om Mason drar til Newcastle er det kjipt, men ikke verdens undergang for min del.

(Dog helt enig med deg @Terry_26 når det kommer til kjøp. Det er faktisk direkte usjarmerende, og i mitt hode kan jeg ikke skjønne at det kan være lurt en gang.)

Ruben ut nå er et bra tidspunkt. Vi kvitter oss med 150000 pund i uka i lønninger for et andre- eller tredje rotasjonsalternativ. Er vi heldige får vi kanskje 10 millioner for han? Hvis klubben er så proaktive med salg av spillere så er det kanskje håp for klubben. Det neste året blir helt essensielt når det kommer til vår fremtid som storklubb.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

For de som ønsker å se U17-talentene våre så spiller England mot Kroatia i EM-kamp nå på UEFA.com. Golding, Acheampong og Boniface starter. Dyer (yngre enn de fleste der) og Curd benk. Pause og 1-0 England.

Dibling er bra, et åpenbart Chelsea-produkt etter å ha vært i klubben en mnd i sommer før han stakk tilbake til Southampton.

Får også sett Arsenal-ungguttene som er ryktet bort og bla Chelsea skal være keen.

https://www.uefa.tv/match/live/239966/2037827

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Dersom James blir ødelagt så har vi en ekstra her vi kan hente.
Screenshot_20230518_224044_LiveScore.jpg

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Blir mer og mer usikker på Y. Fofana jo mer jeg ser på ham. Vet at @Inbetweener heller ikke er sikker der.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Arsenal har jo hatt stor suksess med å samle på Gabriel’er. Kanskje vi skal samle på Fofana’er og håpe på samme effekt?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

https://theathletic.com/4527226/2023/05 ... =twitteruk

«He uses bravery to explain almost every decision he makes and almost everything he believes in, from why he kept his hair long as a player to what he wants from his sides as a manager: pressing high and dominating possession.

Sometimes, his interpretation of bravery is fluid. One summer during his period in charge of Tottenham Hotspur, he called on the club to be “brave” and strengthen the squad with new players. When they subsequently failed to make a single signing, he called the decision to believe in their existing squad “brave”, too. His 2017 book, an unusual mixture of a first-person diary of the 2016-17 season and a biography by Guillem Balague, was entitled Brave New World.»

Har vi signert David Brent som manager?

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Sesongen nærmer seg slutt og det er på tide å dele ut pokaler. Hvem tror dere blir Chelsea coach of the year? Tuchel, Potter, Bruno eller Lampard?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: fre mai 19, 2023 12:23 pm
Har vi signert David Brent som manager?
Dere har signert en "alternativ" type. All pseudo-science er 10/10 i Poch sin bok.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »


Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Ghost of Arsène.

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Jeg har vært avhengig av Chelsea siden 1971. Det har vært mange magre år for å si det sånn. Nedre del av datidens 2. divisjon med fare for nedrykk var ikke morsomt. Peter Osgood var mitt første idol, for ikke å snakke om Peter «The Cat» Bonetti som spilte uten keeperhansker!
Under Abramovich har man jo blitt bortskjemt med titler, så det er utfordrende å se på dagens kaos klubben er i. Jeg har troa på at Porch løfter Chelsea opp til topp 4 igjen. Nivået er jo ikke skyhøyt når man ser at Newcastle og MancU er 3 og 4 p.d. Nkunku og Broja har jeg troa på i angrepet.. Så håper jeg at MM blir, og han vil blomstre igjen.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jolla skrev: fre mai 19, 2023 4:12 pm
Inbetweener skrev: fre mai 19, 2023 12:23 pm
Har vi signert David Brent som manager?
Dere har signert en "alternativ" type. All pseudo-science er 10/10 i Poch sin bok.
Håper han setter på Jocko Willinck og David Goggins mens gutta springer Gacon-test. Litt Wim Hof og Jordan Peterson på øret mens de isbader? Slår også et slag for å oversette Wolfgang Wee i spillerbussen. Joe Rogan får duge på privat-jet’en.

Nei huff. Jeg tror faktisk Poch blir en ganske bra trener for Chelsea og er et relativt sikkert kort (hvis noe er sikkert for ADHDen til Clearlake), men det er klart at dette er vondt. Fuckings sitroner for å fjerne negativ aura, liksom. Lily Bendriss og Durex Verrett ville vært stolte.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Inbetweener skrev: fre mai 19, 2023 7:40 pm
Jolla skrev: fre mai 19, 2023 4:12 pm
Inbetweener skrev: fre mai 19, 2023 12:23 pm
Har vi signert David Brent som manager?
Dere har signert en "alternativ" type. All pseudo-science er 10/10 i Poch sin bok.
Håper han setter på Jocko Willinck og David Goggins mens gutta springer Gacon-test. Litt Wim Hof og Jordan Peterson på øret mens de isbader? Slår også et slag for å oversette Wolfgang Wee i spillerbussen. Joe Rogan får duge på privat-jet’en.

Nei huff. Jeg tror faktisk Poch blir en ganske bra trener for Chelsea og er et relativt sikkert kort (hvis noe er sikkert for ADHDen til Clearlake), men det er klart at dette er vondt. Fuckings sitroner for å fjerne negativ aura, liksom. Lily Bendriss og Durex Verrett ville vært stolte.
Tror kanskje tvungen lobotomi ut året er det du trenger 😁

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

He Hey sports! :lol:


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: fre mai 19, 2023 7:40 pm
men det er klart at dette er vondt. Fuckings sitroner for å fjerne negativ aura, liksom.
Jeg tror det har null effekt hverken positivt eller negativt. Med andre ord ikke noe å bry seg om mer enn hvis dere har en trener som har morgenbønn hver dag eller et alter for Beelzebub i sitt hjem.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

11 år siden i dag 🏆



Bilde

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det skulle da bare mangle.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»