Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Lew_Ashby

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Lew_Ashby »

Den anvendelige 19-åringen Henry Lawrence sendt på lån til WImbledon fram til januar. Får håpe han fortsetter utviklingen fint der.

Og keeper Jamie Cumming stikker på lån ut sesongen for Gillingham.. Da er det kun 20 år gamle Ziger igjen som tredjekeeper. Ziger er absolutt et stort keepertalent, men Chelsea har tradisjonelt hatt en erfaren tredjekeeper på plass. Tipper det kommer inn noe nytt der ila august.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Og det rapporteres om at Michy skal ha fått klarsignal til å stikke til Tyrkia og spille for Trapzonspor. Uklart om det er på lån eller permanent.

Om dette skjer vil det altså være 10+ spillere ut og ingen inn. Vi har en såpass stor stall at det selvsagt var nødvendig med litt opprydning, men det er skikkelig tynt besatt på et par plasser nå.

Vårt 16 år gamle stortalent Emran Soglo skal også ha gått til Bayern Munchen. Ønsker ham all lykke til videre, men han er forhåpentligvis ikke en ny Musiala. Det er uansett faretruende mange unggutter som forlater klubben om dagen, en kombinasjon av overflod av talenter og lang vei til førstevalgsspill kontra mange andre storklubber.

Tar en oppsamling. Denne hadde jeg ikke fått med meg, men Ian Maatsen skal være klar for et utlån til Coventry (Championship) ut sesongen. Unggutten imponerte veldig i preseason for et par år siden, og var også god for League One-klubben Charlton forrige sesong. Det er ikke lett å være ung back i Chelsea om dagen, forhåpentligvis herjer Maatsen i Championship i år og får en sjanse a la Reece James. Det er fullstendig plausibelt at både Emerson og Alonso er borte når neste års sesong sparkes i gang.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jeg følger nå med og setter pris på bidragene dine. Ser fram til kamp idag.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Siden jeg er så godt i gang med å prate med meg selv, så kan jeg jo legge til de siste utlånene våre denne sesongen:

Levi Colwill ble i juni utlånt til Huddersfield ut sesongen. Makkeren til Simeu som altså gikk til Southampton på permanent overgang, og som har imponert meg for ungdomslaget.

21-årige keeper Nathan Baxter stakk til Championship og skal spille for Hull denne sesongen.

Charlie Wiggett, 18 år gammel stopper for U18-laget vårt har signert for Newcastle. Klarer ikke helt å se om det er lån eller en permanent overgang.

Den livlige angrepsspilleren Juan Castillo med nytt utlån - spiller ut sesongen for Birmingham

Unggutten Myles Peart-Harris forlot oss for Brentford for noen dager siden.

Pierre Ekwah Elimby gikk til West Ham i sommer. Såvidt jeg forstod blir Chelsea kompensert med ca 1,5 mill for unggutten.

Fju, da skal alle avganger være oppdatert. Som tidligere nevnt ingenting nytt som har kommet inn. Det ryddes i stallen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir jul 27, 2021 1:26 pm Jeg følger nå med og setter pris på bidragene dine. Ser fram til kamp idag.
Nydelig at du har glede av innleggene som jeg skriver når jeg skulle ha jobbet her på kontoret :) Kamp i kveld blir helt topp. Tipper vi starter med gjengen som har trent hele oppkjøringen, men forhåpentligvis får vi se litt av Werner og Havertz også. Gleder meg til å se Broja, forhåpentligvis fra start. Scoret i begge treningskampene våre hittil.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

For at Lew skal slippe å føle at han kun prater med seg selv her inne og ende opp med masse vrangforestillinger så kan jeg da si at det virker som klubben har funnet sin nye tredjekeeper.

Det skal ifølge "alle" på twitter være Marcus Bettinelli, eks fulham-keeper og som jeg mener har vært ryktet til oss for en del år tilbake. Var på lån i Middlesbrough forrige sesong. Fylte 29 år i mai, så er nesten som ungfole å regne til å være tredjekeeper hos de største klubbene.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

thewaterfall skrev: tir jul 27, 2021 2:36 pm For at Lew skal slippe å føle at han kun prater med seg selv her inne og ende opp med masse vrangforestillinger så kan jeg da si at det virker som klubben har funnet sin nye tredjekeeper.

Det skal ifølge "alle" på twitter være Marcus Bettinelli, eks fulham-keeper og som jeg mener har vært ryktet til oss for en del år tilbake. Var på lån i Middlesbrough forrige sesong. Fylte 29 år i mai, så er nesten som ungfole å regne til å være tredjekeeper hos de største klubbene.
Thewaterfall kommer en halvpsykotisk Lew til unnsetning. Tårefremkallende scener! Må innrømme at jeg ikke husker å ha sett Bettinelli særlig i aksjon, forhåpentligvis kan han stoles på dersom han en eller annen gang ila sesongen må trå til. Homegrown og tydeligvis fornøyd med å ikke spille, men hadde likt å se et talent som Ziger få en mulighet til å være tredjekeeper for klubben. Som tidligere nevnt har imidlertid Chelsea alltid hatt en rutinert tredjekeeper.

Vi får håpe Bettinelli dropper slike tabber for oss.

No player (20+ starts) garnered a lower WhoScored rating than Marcus Bettinelli in the Championship last season (6.25)

KenMonkou

Legg inn av KenMonkou »

Kampen idag mot Bournemouth kan ses både på ChelseaFC.com og Chelsea appen, 5th stand.

Kampen begynner 20:45 og det blir mulighet for å se Malang Sarr ikveld som har kommet tilbake fra Portugal, sammen med Ampadu.
På midten kommer nok Loftus-Cheek til å spille i en dypere rolle, og på topp får vi nok sikkert se Broja som akuratt har skrevet ny kontrakt.
Ryktes at det jobbes inn en ny 4-2-2-2 lignende formasjon, med to mer rene spisser. Arig at vi er igang igjen

KenMonkou

Legg inn av KenMonkou »

GatlingGun skrev: tir jul 27, 2021 1:26 pm Jeg følger nå med og setter pris på bidragene dine. Ser fram til kamp idag.
Samme her, jeg å gjøre det! Jobber ikke på kontor så ikke alltid jeg kan skrive ;)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KenMonkou skrev: tir jul 27, 2021 3:06 pm
GatlingGun skrev: tir jul 27, 2021 1:26 pm Jeg følger nå med og setter pris på bidragene dine. Ser fram til kamp idag.
Samme her, jeg å gjøre det! Jobber ikke på kontor så ikke alltid jeg kan skrive ;)
Ser den, helt nydelig at du verdsetter bidrag. Etter noen år med advokatlivet i det private har jeg nå returnert til det offentlige, noe som betyr at akkurat nå i sommerukene har jeg langt mer ledig tid som kan brukes til posting her på forumet nå i den viktige startfasen. Men blir nok mye mer jobbing utover høsten, så topp om vi blir en gjeng her inne som bidrar alle sammen :)

Og nå begynner det så smått å røre seg på transferfronten også. Romano melder at vi offisielt skal ha startet forhandlingene med Sevilla om en overgang for Jules Kounde, og at spilleren er åpen for å stikke til Chelsea. Ung (fyller 23 i november) midtstopper som egentlig kan spille i alle posisjoner i både en 4-backslinje og 3-backslinje. Offensiv i duellspillet og god med ball. Forholdsvis lav, men allikevel en god hodespiller. Blir nok forholdsvis dyr, og det har vært snakket om at Sevilla ønsker 50-60 mill for forsvarsspilleren. Personlig mener jeg det blir litt i overkant, og særlig med tanke på at stopperplass er en posisjon vi skal ha god dekning enten vi spiller med 2 eller 3 stoppere (Zouma, Silva, Christensen, Azpi, Rudiger, James).

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Så noe litt mer kjipere enn det som skjer på fotballbanen:

Abramovich starter søksmålet sitt i morgen mot det britiske forlaget som publiserte boken 'Putin’s People: How the KGB took back Russia and then took on the West''. I boken har altså forfatter Catherine Belton utredet for hvordan Putin og co har jobbet for å utvide sin innflytelse over vesten ved diverse strategier. Blant annet hevder Belton at Putin skal ha ''beordret'' Abramovich til å kjøpe Chelsea. Kilde skal være Sergei Pugachev, en russisk milliardær som har gått i eksil og som tidligere var en del av Putin sin innerste sirkel.

Abramovich har selvsagt gjort det eneste han kunne gjøre her, og saksøkt forlaget for at man har publisert en bok med det som hevdes å være feilinformasjon som er skadelig for både eier og klubb.

Som supporter er det jo lett å glemme evt ansvar man har utover det å støtte laget på fotballbanen. Vi har jo sikkert alle slitt litt med de påståtte omstendigheter rundt Abramovich sin vei til rikdom og innflytelse, og hans bånd til Putin.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Synd at man ikke kan gi tomler her inne. Det skrives mye interessant om Chelsea.

Spennende med overgangsrykter rundt Jules Koundé, men jeg er skeptisk til hvor mye bedre han er enn for eks. jevngamle Fikayo Tomori.

KenMonkou

Legg inn av KenMonkou »

Blir jo litt spekulativt, men Kounde er nok mange hakk vassere, for å være objektiv. Topp 3 stopper i La Liga i en klubb som har gjort det utmerket i Europa, fast i Franske troppen, og på vei til å slå gjennom i en alder av 22. Spilt fast i La Liga siden han var 19 og to år som fast i Bordeaux før det. Potensiell elite stopper helt der oppe, og jeg håper vi ikke gir ifra oss denne muligheten. Vi forhandler også visstnok 20-30 mill under utkjøpsklausul å

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: tir jul 27, 2021 7:11 pm Synd at man ikke kan gi tomler her inne. Det skrives mye interessant om Chelsea.

Spennende med overgangsrykter rundt Jules Koundé, men jeg er skeptisk til hvor mye bedre han er enn for eks. jevngamle Fikayo Tomori.
Hyggelig å høre at du setter pris på det oss idioter maser om her inne.

EM-spillere vil dessverre ikke delta i kveldens kamp. Om 4-2-2-2-ryktene stemmer så tipper jeg vi får en lagoppstilling som er noenlunde slik:

Kepa
Sterling Sarr JCS Alonso
RLC Barkley
CHO Pulisic
Broja-Abraham

Har egentlig ikke peiling. Zappacosta kan fort starte for Sterling, Miazga kan være stopper. Gallagher, Musonda, Chalobah og fuckings Drinkwater kan også starte. Alonso er vel den eneste i den elleveren som ikke var med til Irland fra starten av oppholdet, om man kun skal bruke spillere som har vært med i hele oppkjøringen så har vi ikke venstreback... Om spillere som sluttet seg til troppen litt senere også er i posisjon til å starte, så er det fullt mulig at også Kenedy og Bakayoko kan starte. Michy også, faktisk. Vi får se!

Her er forresten en fin youtube-video som viser litt hva 4-2-2-2-formasjonen går ut på. Ikke noe dypdykk, men en god introduksjon.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jul 27, 2021 7:38 pm, redigert 1 gang totalt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Lew_Ashby skrev: tir jul 27, 2021 3:14 pm Og nå begynner det så smått å røre seg på transferfronten også. Romano melder at vi offisielt skal ha startet forhandlingene med Sevilla om en overgang for Jules Kounde, og at spilleren er åpen for å stikke til Chelsea. Ung (fyller 23 i november) midtstopper som egentlig kan spille i alle posisjoner i både en 4-backslinje og 3-backslinje. Offensiv i duellspillet og god med ball. Forholdsvis lav, men allikevel en god hodespiller. Blir nok forholdsvis dyr, og det har vært snakket om at Sevilla ønsker 50-60 mill for forsvarsspilleren. Personlig mener jeg det blir litt i overkant, og særlig med tanke på at stopperplass er en posisjon vi skal ha god dekning enten vi spiller med 2 eller 3 stoppere (Zouma, Silva, Christensen, Azpi, Rudiger, James).
Siste nytt her er at det jobbes med en byttehandel hvor Zouma går til Sevilla (+ en pen slump penger selvsagt) og Kounde går til London. Personlig betingelser skal være i orden i følge Romano også. Kontrakt frem til sommeren 2026 (5 år).

Spennende og ikke minst moro med litt nye rykter og aktivitet, annet enn det gjentagende maset om Haaland (Dortmund won't sell, crazy bid etc.)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

thewaterfall skrev: tir jul 27, 2021 7:37 pm

Siste nytt her er at det jobbes med en byttehandel hvor Zouma går til Sevilla (+ en pen slump penger selvsagt) og Kounde går til London. Personlig betingelser skal være i orden i følge Romano også. Kontrakt frem til sommeren 2026 (5 år).

Spennende og ikke minst moro med litt nye rykter og aktivitet, annet enn det gjentagende maset om Haaland (Dortmund won't sell, crazy bid etc.)
Endelig skjer det ting. Tuchel virket aldri helt solgt angående Zouma (har aldri vært helt solgt selv), og dersom man kan få hentet Kounde en del billigere ved å dumpe Zouma i den traden, så sier vi absolutt ja takk.

Edit: Kounde på benken for et ellers ganske sterkt Sevilla-lag mot PSG. Vet ikke om vi skal legge noe i det.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jul 27, 2021 7:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Etter alt det maset starter vi allikevel i en 3-4-2-1-formasjon ikveld.

Kepa

Sterling, Baker, Sarr,

Hudson Odoi, Drinkwater, Gallagher, Alonso

Ziyech, Pulisic

Abraham

Ser fram til å se Sterling og Gallagher i aksjon, i tillegg til CHO som skal ha imponert i oppkjøringen! Hadde glemt Lewis Baker... Drinkwater blir vondt å bevitne.

Haha. Edit: Thomas Tuchel appears to still be writing #Chelsea's starting XI out. Possible explanation for delay in team news. Insider CarefreeYouth som kom med opprinnelig lagoppstilling og formasjon. Pleier å treffe, så laget blir nok ikke veldig annerledes.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: tir jul 27, 2021 7:11 pm
Spennende med overgangsrykter rundt Jules Koundé, men jeg er skeptisk til hvor mye bedre han er enn for eks. jevngamle Fikayo Tomori.
Fikayo Tomori er 23 år gammel. Han har spilt 1 367 minutter i Premier League og 1 465 minutter i Serie A (og 6 241 minutter i Championship.)

Jules Koundé er 22 år gammel. Han har spilt 4 908 minutter i Ligue 1 og 5 282 minutter i La Liga. Jeg vil plassere ham blant de 5-7 beste midtstopperne i La Liga i 2019/20-sesongen, og vil si at han var La Ligas beste midtstopper i 2020/21.

Således så plasserer jeg ham over Azpilicueta, Rüdiger, Christensen og Thiago Silva. Er vel kun VVD og Rubén Dias i Premier League som jeg rater høyere enn Koundé.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: tir jul 27, 2021 8:21 pm
chelsea8 skrev: tir jul 27, 2021 7:11 pm
Spennende med overgangsrykter rundt Jules Koundé, men jeg er skeptisk til hvor mye bedre han er enn for eks. jevngamle Fikayo Tomori.
Fikayo Tomori er 23 år gammel. Han har spilt 1 367 minutter i Premier League og 1 465 minutter i Serie A (og 6 241 minutter i Championship.)

Jules Koundé er 22 år gammel. Han har spilt 4 908 minutter i Ligue 1 og 5 282 minutter i La Liga. Jeg vil plassere ham blant de 5-7 beste midtstopperne i La Liga i 2019/20-sesongen, og vil si at han var La Ligas beste midtstopper i 2020/21.

Således så plasserer jeg ham over Azpilicueta, Rüdiger, Christensen og Thiago Silva. Er vel kun VVD og Rubén Dias i Premier League som jeg rater høyere enn Koundé.
Først og fremst så er det godt å ha deg her, Jolla. Og takk for input på Kounde, det er ekstremt gode skussmål fra deg. Har brukt litt tid nå i ettermiddag på å lese og se meg opp på Kounde, og må si at jeg også begynner å bli het i toppen her. Han fremstår som en av verdens klart største stoppertalenter og som du sier klar til å ta en fast plass i Chelsea sitt midtforsvar allerede nå. Det eneste jeg ikke har fått helt tak på er lederegenskaper. Nå trenger ikke alle stoppere å være Baresi, men liker at stopperne i Chelsea går foran også på den biten av spillet.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Betryggende å høre angående Kounde. Han virker veldig spennende. Han var med da en eldrende Oliver Giroud satte 4 mål bak Pastor. Da hadde ikke en forsvarsspiller på 178 cm så mye å stille opp med. Startet vel på benken også, hvis jeg ikke tar feil.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Helt ok start. Liker ikke at Ziyech og Alonso småkrangler om hvem som skal ta frisparket før sistnevnte skyter elendig i muren. Alonso bør jekke seg ned 10 hakk. CHO startet fint - mye rom på høyresiden.

Kjempesjanse for Abraham etter en nydelig crosser av Drinkwater(!) og en enda bedre iniativ og innlegg fra CHO på høyrekanten.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jul 27, 2021 9:09 pm, redigert 1 gang totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Skal ikke ta disse treningskampene så seriøst med de aller fleste ute. Callum ser frisk ut.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Positiv start fra CHO, ja. Jeg håper han får langt mer spilletid i kommende sesong.

Nesten provoserende å se Drinkwater med spilletid på førstelaget.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: tir jul 27, 2021 9:10 pm Nesten provoserende å se Drinkwater med spilletid på førstelaget.
Haha. Drinkwater har jo vært Pirlo første 28 minuttene her. Godt å se at han holder Championship-nivå i hvert fall. Får håpe han spiller godt nok i preseason til at noen er dum nok til å betale deler av lønnen den kommende sesongen.

Ziyech er ganske god i starten, men virker veldig grinete. Det er preseason, mann. Ro deg ned.

Og Ziyech fortsetter å være livlig. Greit at vi ikke skal legge for mye i denne kampen, men dette er det vi savnet fra ham store deler av sesongen. Veldig skapende i mellomrommet.

Fortsetter å oppdatere dette innlegget igjen jeg. 40 min og Ziyech med et ny, god involvering etter samspill med CHO. Enda en gang kommer Abraham til avslutning, men den sitter ikke i dag. Ingen monstersjanser, men burde kanskje satt 1 av sine 3 muligheter. Som spiss er det jo flott at han evner å komme seg til disse sjansene.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ziyech leverer bra. Veldig skapende i mellomrommet, selv om han fortsatt har en del å gå på. Conor Gallagher er unektelig spennende. Kommer nok til å bli en habil PL-spiller.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Lew_Ashby skrev: tir jul 27, 2021 9:13 pm Fortsetter å oppdatere dette innlegget igjen jeg. 40 min og Ziyech med et ny, god involvering etter samspill med CHO. Enda en gang kommer Abraham til avslutning, men den sitter ikke i dag. Ingen monstersjanser, men burde kanskje satt 1 av sine 3 muligheter. Som spiss er det jo flott at han evner å komme seg til disse sjansene.
Haaland hadde hatt hattrick så langt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lolzalot skrev: tir jul 27, 2021 9:35 pm
Lew_Ashby skrev: tir jul 27, 2021 9:13 pm Fortsetter å oppdatere dette innlegget igjen jeg. 40 min og Ziyech med et ny, god involvering etter samspill med CHO. Enda en gang kommer Abraham til avslutning, men den sitter ikke i dag. Ingen monstersjanser, men burde kanskje satt 1 av sine 3 muligheter. Som spiss er det jo flott at han evner å komme seg til disse sjansene.
Haaland hadde hatt hattrick så langt.
Velkommen til forumet hvor de avdankede debattantene har ferdet for å dø, Lolz! Hyggelig å ha deg her.

Haaland hadde garantert hatt seg en puttings, ja. Men anser det som maks 20 % sannsynlig at han havner hos oss i sommervinduet, så da må vi ta til takke med de vi har. Abraham, Havertz og Werner er spissene våre i årets sesong, lover ikke sånn fantastisk bra mtp effektivitet.

En milliard bytter for Chelsea - Alonso, Abraham, Gallagher og CHO eneste som fortsetter etter pause. Laget vårt nå er vel noe sånt:

Mendy
Miazga-JCS-Chalobah
CHO-Barkley-Gallagher-Alonso
RLC
Abraham-Broja

Ser ut som vi spiller med Gallagher alene som defensiv midtbane og RLC+Barkley litt foran ham. En slags 3-1-4-2

Går ut ifra at Barkley plutselig skal være prime Steven Gerrard i preseason igjen.

Og der bommer Brooks på tidenes største sjanse alene mot Mendy etter tabbe fra Gallagher. Kan ikke gjøre de der om han ønsker å få spilletid i Chelsea.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jul 27, 2021 9:51 pm, redigert 1 gang totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Huff. Gallagher. Ikke veldig lovende.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Tusen takk!

Kommer til å skyte noen innlegg i blant, men blir nok like aktiv her som på gamle vgd. Altså ikke veldig =)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»