Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
thewaterfall

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av thewaterfall »

Skjønner ikke helt tankegangen ved å ta Mudryk og RLC for Kanté og Madueke. Ut med offensiv spiller og vingback, inn med offensiv spiller og sentral midtbanespiller, når vi trenger mål.

Her må man jo flytte opp James på vingback for å legge mer trykk på Villa offensivt.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 7:47 pm Gleder meg til fotball er gøy igjen.

Jeg syns fotball er gøy, bare ikke Chelsea.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

Jeg håper Potter sitter i evig tid!

startelver

Legg inn av startelver »

Tror vel han ryker innen kort tid.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

startelver skrev: lør apr 01, 2023 7:54 pm Tror vel han ryker innen kort tid.
Chelsea møter Arsenal 29. April, så skjer nok like før den kampen, og ny-manager effekt da er mitt tips.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Når er sist vi vant etter landslagspause?

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Jeg håper Boehly & co ser på dette nå. Hvis de aksepterer dette rævva laget, så er det en stor gåte. Hiv ut pottemakeren og ansett Nagelsmann. Villa har jo en enkel jobb med å forsvare dette inn.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

12 - 1 i cornere. Villa skåret på sin ene.
Sist redigert av chelsea8 den lør apr 01, 2023 8:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Oggyboy skrev: lør apr 01, 2023 8:02 pm Jeg håper Boehly & co ser på dette nå. Hvis de aksepterer dette rævva laget, så er det en stor gåte. Hiv ut pottemakeren og ansett Nagelsmann. Villa har jo en enkel jobb med å forsvare dette inn.
De kommer aldri til å sparke før sesongslutt, fordi da innrømmer de hvor dårlige de har vært siden eierskiftet. Det var ingen dum ide å ansette Potter, men det var helt idiotisk å ansette en trener som ham midt i sesongen, etter man har kjøpt spillere som passer hvordan forrige trener vil spille. Enda dummere er det hvordan klubben har holdt på med kjøp i januar, uten salg og lån.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Orakelet skrev: lør apr 01, 2023 6:28 pm Jeg liker ikke å spå resultat rett før kamp i frykt for å jinxe, men helt seriøst: Dette er et så sterkt lag at her skal vi ha tre poeng på hjemmebane.
Jeg gir deg skylden for tapet i dag!!

Neida, gjør ikke det.

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

Trolljegeren skrev: lør apr 01, 2023 8:08 pm
Oggyboy skrev: lør apr 01, 2023 8:02 pm Jeg håper Boehly & co ser på dette nå. Hvis de aksepterer dette rævva laget, så er det en stor gåte. Hiv ut pottemakeren og ansett Nagelsmann. Villa har jo en enkel jobb med å forsvare dette inn.
De kommer aldri til å sparke før sesongslutt, fordi da innrømmer de hvor dårlige de har vært siden eierskiftet. Det var ingen dum ide å ansette Potter, men det var helt idiotisk å ansette en trener som ham midt i sesongen, etter man har kjøpt spillere som passer hvordan forrige trener vil spille. Enda dummere er det hvordan klubben har holdt på med kjøp i januar, uten salg og lån.
Det renner inn unnskyldninger for Potter her og dette er vel bare toppen av kransekaka. Venter bare på å se hvilke spillere som skal slaktes her inne for å vise hvordan Potter er uten skyld. K2 tenker jeg blir offerlammet igjen, K2 som har et hav av rom foran seg, får kontringen på seg gjennom hele kampen og spiller med to vingbacker som stoppere.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Trolljegeren skrev: lør apr 01, 2023 8:08 pm
Oggyboy skrev: lør apr 01, 2023 8:02 pm Jeg håper Boehly & co ser på dette nå. Hvis de aksepterer dette rævva laget, så er det en stor gåte. Hiv ut pottemakeren og ansett Nagelsmann. Villa har jo en enkel jobb med å forsvare dette inn.
De kommer aldri til å sparke før sesongslutt, fordi da innrømmer de hvor dårlige de har vært siden eierskiftet. Det var ingen dum ide å ansette Potter, men det var helt idiotisk å ansette en trener som ham midt i sesongen, etter man har kjøpt spillere som passer hvordan forrige trener vil spille. Enda dummere er det hvordan klubben har holdt på med kjøp i januar, uten salg og lån.
Problemet er at dere har fått en ubrukelig eier som ikke skjønner en dritt av "soccer". Men bruke penger kan han.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Rory-r skrev: lør apr 01, 2023 8:15 pm K2 som har et hav av rom foran seg, får kontringen på seg gjennom hele kampen og spiller med to vingbacker som stoppere.
Ikke så mye å si på det han leverer. Spiller mann-mann mot Watkins gjennom hele kampen. Baklengsmålet har han også kontroll på helt til Cucurella setter hodet på ballen.

Savner noe mer offensivt på dødballene, deriblant fra Koulibaly. 14 cornere gir vel ikke en eneste halvsjanse.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Er Chelsea et tap mot Liverpool unna å gjøre fremstøt på Nagelsmann? Ville ikke overrasket meg. Vivell ihvertfall garantert ikke fremmed for tanken.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

thewaterfall skrev: lør apr 01, 2023 8:15 pm
Orakelet skrev: lør apr 01, 2023 6:28 pm Jeg liker ikke å spå resultat rett før kamp i frykt for å jinxe, men helt seriøst: Dette er et så sterkt lag at her skal vi ha tre poeng på hjemmebane.
Jeg gir deg skylden for tapet i dag!!

Neida, gjør ikke det.
Jeg gjør den samme feilen hver gang det har gått mer enn tre dager siden forrige kamp. Jeg ser på startelveren og spillernes kvalitet og glemmer "Potter-effekten". Vi er ganske mange mil unna et lag som er bedre enn summen av de 11 spillerne. Vi er et lag som ikke er i nærheten av summen av de 11 spillerne og det kan argumenteres godt for at det samme gjaldt Potters Brighton. Mannen er helt sensasjonelt oppskrytt og det er uforståelig for meg at det fortsatt finnes folk som tror på "hypen". Jeg håper PR-agentene hans får en god porsjon av sluttpakken for det er de som har gjort en imponerende jobb, ikke Potter.
Sist redigert av Orakelet den lør apr 01, 2023 8:25 pm, redigert 1 gang totalt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Få vekk den verste treneren vi har hatt på 30 år, faen verre enn Scolari og AVB, det trodde jeg at jeg aldri skulle si om noen Chelsea trener igjen

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Rory-r skrev: lør apr 01, 2023 7:46 pm Jeg er allerede mindblown at Potter sitter. Klubben har vært i fritt fall lenge. Etter denne kampen kan det da virkelig ikke fortsette...kan det det? Kom igjen ,Todd! Gi oss klubben vår tilbake og få Potter ut!
Skjer aldri det dessverre, verre er det at flere Chelsea supportere godtar dette frittfallet den mediocre dritt treneren har klart på 7 måneder. Skandale

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 8:21 pm Er Chelsea et tap mot Liverpool unna å gjøre fremstøt på Nagelsmann? Ville ikke overrasket meg. Vivell ihvertfall garantert ikke fremmed for tanken.
Ingenting å vente på. For noen uker siden kunne vi drøye en beslutning rundt Potter fordi det ikke fantes gode alternativer, men det har endret seg nå. Dessuten skjønner Tottenham at de snart vil få konkurranse om Nagelsmann fra Chelsea og de vil sikkert prøve å komme oss i forkjøpet. Det bør tvinge oss til å gjøre det Bayern gjorde: Reagere raskt for å få førstevalget som erstatter.
Sist redigert av Orakelet den lør apr 01, 2023 8:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 8:21 pm Er Chelsea et tap mot Liverpool unna å gjøre fremstøt på Nagelsmann? Ville ikke overrasket meg. Vivell ihvertfall garantert ikke fremmed for tanken.
Kjøp mer!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Graham Potter er en god trener.

b0lle

Legg inn av b0lle »

KTBFFH skrev: lør apr 01, 2023 8:25 pm
Rory-r skrev: lør apr 01, 2023 7:46 pm Jeg er allerede mindblown at Potter sitter. Klubben har vært i fritt fall lenge. Etter denne kampen kan det da virkelig ikke fortsette...kan det det? Kom igjen ,Todd! Gi oss klubben vår tilbake og få Potter ut!
Skjer aldri det dessverre, verre er det at flere Chelsea supportere godtar dette frittfallet den mediocre dritt treneren har klart på 7 måneder. Skandale
Skulle de sparka Potter kunne de gjort det for noen måneder siden. Nå har vi ingenting å spille for så har ingen betydning om han sitter ut sesongen.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Rory-r skrev: lør apr 01, 2023 8:15 pm
Trolljegeren skrev: lør apr 01, 2023 8:08 pm
Oggyboy skrev: lør apr 01, 2023 8:02 pm Jeg håper Boehly & co ser på dette nå. Hvis de aksepterer dette rævva laget, så er det en stor gåte. Hiv ut pottemakeren og ansett Nagelsmann. Villa har jo en enkel jobb med å forsvare dette inn.
De kommer aldri til å sparke før sesongslutt, fordi da innrømmer de hvor dårlige de har vært siden eierskiftet. Det var ingen dum ide å ansette Potter, men det var helt idiotisk å ansette en trener som ham midt i sesongen, etter man har kjøpt spillere som passer hvordan forrige trener vil spille. Enda dummere er det hvordan klubben har holdt på med kjøp i januar, uten salg og lån.
Det renner inn unnskyldninger for Potter her og dette er vel bare toppen av kransekaka. Venter bare på å se hvilke spillere som skal slaktes her inne for å vise hvordan Potter er uten skyld. K2 tenker jeg blir offerlammet igjen, K2 som har et hav av rom foran seg, får kontringen på seg gjennom hele kampen og spiller med to vingbacker som stoppere.
Potter har selvsagt et overordnet ansvar for alle resultater. Samtidig så kan han heller ikke spille kampen for spillerne ute på banen, det er de som må gjøre jobben. Og jeg mener oppriktig at skylden må fordeles fordi det er spillere som gjør enkle og upressede feil som Potter har 0 skyld i, samtidig som man gir bort rom og gjør ting vanskelig for seg selv på grunn av måten laget er satt opp på (altså system og taktikk). På samme måte som man ikke kan frata Potter all skyld for resultatene, kan man heller ikke fra ta spillerne all skyld for resultater og dårlige prestasjoner.

Det blir litt rart for meg å fremstille det som at man har 2 vingbacker på stopperplass i dag egentlig, selv om det selvsagt ikke er feil heller. James og Cucurella har masse erfaring fra å spille sidestopper i en trebacks-linje og har spilt flere gode kamper i en slik rolle tidligere. Tuchel ble vel hyllet for å gjøre det grepet med å ha James som sidestopper mot RM mener jeg å huske (dog kan jeg ta feil), så problemet for Potter her er vel at man ikke har noen gode eller naturlige alternativer til James (skaden til Azpi hjalp ikke for bredden, selv om han også ikke er god nok i utgangspunktet). Her har jo klubben tatt grep, men spilleren kommer først til sommeren.
Hadde Potter brukt James som vingback og han hadde blitt skadet hadde han fått kjeft får det også, jeg føler at det for Potter sin del at mange ting blir litt sånn "damned if you do, damned if you don't" litt avhengig av utfallet av situasjonen/valget han tar. Altså resultatet av valget blir avgjørende for hva man mener, kontra å se på hvorfor valget ble tatt. Sånn rent generelt, og ikke kun relatert til valget av James som sidestopper i denne kampen.

Når alt dette er sagt, resultatene under Potter har ikke vært gode nok. Der finnes det ingen tvil. Jeg ønsker at han får tid på seg, og jeg tror det vil lønne seg men jeg klandrer ingen av de som ønsker han sparket. Jeg forstår meget godt hvorfor mange ønsker det. Men jeg ønsker også at man klarer å diskutere avgjørelser basert på årsaken til at de blir tatt i stedet for resultatet av avgjørelsen, selv om det også har sin relevanse når man skal vurdere jobben Potter har gjort. Jeg mener bare man må evne å se på begge deler.

Nå får vi bare se fremover mot Liverpool-kampen, men for øyeblikket tenker jeg at alt annet enn tap der er bonus. Tror heller ikke jeg orker å diskutere særlig mye Chelsea før den kampen, merker jeg er lei av dårlige resultater og den negativiteten det fører med seg (noe som også er naturlig og ikke ment som noe som helst mot noen her inne altså).

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

b0lle skrev: lør apr 01, 2023 8:30 pm
KTBFFH skrev: lør apr 01, 2023 8:25 pm
Rory-r skrev: lør apr 01, 2023 7:46 pm Jeg er allerede mindblown at Potter sitter. Klubben har vært i fritt fall lenge. Etter denne kampen kan det da virkelig ikke fortsette...kan det det? Kom igjen ,Todd! Gi oss klubben vår tilbake og få Potter ut!
Skjer aldri det dessverre, verre er det at flere Chelsea supportere godtar dette frittfallet den mediocre dritt treneren har klart på 7 måneder. Skandale
Skulle de sparka Potter kunne de gjort det for noen måneder siden. Nå har vi ingenting å spille for så har ingen betydning om han sitter ut sesongen.
Kvartfinale i CL, med en bedre trener har vi en fair sjanse, med Potter er vi allerede ute dessverre

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

For en gangs skyld er jeg enig med N.J. Semb. Strukturene i lagene utgjorde forskjellen i kampresultatet i kveld. Potters Chelsea eier hverken struktur eller tro på det de gjør. De opptrer som høns i et bur.
Sist redigert av Oggyboy den lør apr 01, 2023 8:36 pm, redigert 2 ganger totalt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Rory-r skrev: lør apr 01, 2023 8:15 pm Det renner inn unnskyldninger for Potter her og dette er vel bare toppen av kransekaka. Venter bare på å se hvilke spillere som skal slaktes her inne for å vise hvordan Potter er uten skyld. K2 tenker jeg blir offerlammet igjen, K2 som har et hav av rom foran seg, får kontringen på seg gjennom hele kampen og spiller med to vingbacker som stoppere.
Leser du i det hele tatt hva jeg skriver?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Trolljegeren skrev: lør apr 01, 2023 8:36 pm
Rory-r skrev: lør apr 01, 2023 8:15 pm Det renner inn unnskyldninger for Potter her og dette er vel bare toppen av kransekaka. Venter bare på å se hvilke spillere som skal slaktes her inne for å vise hvordan Potter er uten skyld. K2 tenker jeg blir offerlammet igjen, K2 som har et hav av rom foran seg, får kontringen på seg gjennom hele kampen og spiller med to vingbacker som stoppere.
Leser du i det hele tatt hva jeg skriver?
At du freder Potter for alt? Går generelt til personangrep på folk som er kritiske til Potter?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Tenk om det blir Tuchels Bayern mot Nagelsmanns Chelseas i CL-semien!

b0lle

Legg inn av b0lle »

KTBFFH skrev: lør apr 01, 2023 8:34 pm
b0lle skrev: lør apr 01, 2023 8:30 pm
KTBFFH skrev: lør apr 01, 2023 8:25 pm

Skjer aldri det dessverre, verre er det at flere Chelsea supportere godtar dette frittfallet den mediocre dritt treneren har klart på 7 måneder. Skandale
Skulle de sparka Potter kunne de gjort det for noen måneder siden. Nå har vi ingenting å spille for så har ingen betydning om han sitter ut sesongen.
Kvartfinale i CL, med en bedre trener har vi en fair sjanse, med Potter er vi allerede ute dessverre
Mirakler kan skje men at vi skal slå Real også City eller Bayern er så lite trolig uansett sånn vi har prestert denne sesongen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Men for noen tannløse og begredelige siste 15 minutter av kampen fra Chelsea, etter at de egentlig har spilt en god kamp frem til da.

Der er det endel å kritisere. De prøvde å løfte seg helt på slutten, men det var en lang periode fra rundt minutt 70 at det var veldig lite trøkk i et Chelsea som kun få minutter tidligere hadde presset for et mål.

Hodor

Legg inn av Hodor »

PerSmertesacker skrev: lør apr 01, 2023 7:52 pm Jeg håper Potter sitter i evig tid!
Jeg håper Tuchel blir ansvarlig for overganger. Ser gjerne mer Koulibaly, Sterling og Aubameyang i Chelsea

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»