Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Orakelet

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: søn jan 29, 2023 9:00 pm
Orakelet skrev: søn jan 29, 2023 8:58 pm Nå skjer det:
Kan du værsåsnill respektere at jinxing finnes i verden.
Jada, jeg skriver ikke ting som kan jinxe et resultat i en viktig fotballkamp. Dette derimot ser jeg som "minor details":



Ja, det finnes et scenario hvor Benfica ikke godtar annet enn overgangsklausul og hvor vi ikke gidder å utløse masse skatt og FFP-problematikk. I tilfelle tenker jeg "good riddance". Så langt kan vi faktisk ikke strekke oss. Da er det bedre å kjøpe Caicedo og Rice som samlet vil koste omtrent det samme som Enzo i et slikt scenario.

Men dette scenarioet forutsetter at Benfica er fullstendige idioter. Ikke bare går de glipp av en enorm fortjeneste på 6 måneder. De vil også få en misfornøyd spiller og ødelegge sitt rykte som et "springbrett" for sør-amerikanske talenter. Den kostnaden vil bli for stor for de. De vil tape mer på et slikt scenario enn vi vil. Derfor vil klubbene med stor sannsynlighet finne et kompromiss som tjener begge.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: søn jan 29, 2023 9:09 pm
Lew_Ashby skrev: søn jan 29, 2023 9:00 pm
Orakelet skrev: søn jan 29, 2023 8:58 pm Nå skjer det:
Kan du værsåsnill respektere at jinxing finnes i verden.
Jada, jeg skriver ikke ting som kan jinxe et resultat i en viktig fotballkamp. Dette derimot ser jeg som "minor details":
► Show Spoiler
Ja, det finnes et scenario hvor Benfica ikke godtar annet enn overgangsklausul og hvor vi ikke gidder å utløse masse skatt og FFP-problematikk. I tilfelle tenker jeg "good riddance". Så langt kan vi faktisk ikke strekke oss. Da er det bedre å kjøpe Caicedo og Rice som samlet vil koste omtrent det samme som Enzo i et slikt scenario.

Men dette scenarioet forutsetter at Benfica er fullstendige idioter. Ikke bare går de glipp av en enorm fortjeneste på 6 måneder. De vil også få en misfornøyd spiller og ødelegge sitt rykte som et "springbrett" for sør-amerikanske talenter. Den kostnaden vil bli for stor for de. De vil tape mer på et slikt scenario enn vi vil. Derfor vil klubbene med stor sannsynlighet finne et kompromiss som tjener begge.
Bare køddet ang jinx selvsagt :)

Ja, så den tråden fra Ben Jacobs. Ser han svarer på et spørsmål også som er litt interessant:

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Lew_Ashby skrev: søn jan 29, 2023 8:59 pm
Inbetweener skrev: søn jan 29, 2023 8:52 pm Bless up, lads. Marina - we miss you. Roman! Roman! Roman!

Husker hvor forbanna jeg var når Cahill kløna på seg rødt kort og gjorde at vi måtte bytte ut Boga i førsteomgangen. Det var den karrieren hos oss, liksom. Tenk å få sjansen av sjefsterroristen (Osama in disguise) Antonio Conte i vår første ligakamp, for så å bli sabotert av en av våre mest erfarne spillere.
Conte preiket om at han trengte noen spesifikke signeringer for å gjøre Chelsea til et vinnerlag over tid. Han endte med Morata, Drinkwater, Zappacosta, Bakayoko og Rudiger. I januarvinduet fikk han Emerson, Barkley og Giroud.
Conte ville nok aller helst ha Lukaku (eller, det vet vi), men Morata var et godt andrevalg for italieneren. Conte hentet han til Juventus, før han ble sinna og sa opp i sommerferien. Drinkwater var også på Conte sin liste. Sikkert ikke førstevalg, men han hadde ikke noe i mot å prøve og gjenskape Leicesters gullmidtbane. Det har flere journalister sagt. Hele den sommeren var det Candreva som var førstevalget til Conte. Ville han vært noe bedre enn Zappacosta?

Rudiger og Emerson var to gamblinger. Begge hadde kommet tilbake fra korsbåndskader. Allikevel spilte begge i en liga vi ikke har vært veldig interesserte i før Conte. Med andre ord; kanskje var de ikke øverst på lista til Wig Man, men de var allikevel ønsket av han selv. Noe annet er helt ulogisk å tro. Giroud var helt klart et Conte-kjøp og ble en bra spiller for oss, selv om han aldri ville vært spilleren som tok oss til The Promised Land.

Barkley og Yoko Ono tror jeg var klubbkjøp. Dårlig talent-ID, rett og slett. Nesten like dårlig som Conte selv. Glad vi har et helt annet robust apparat nå (Winstanley og Vivell, med Shields som begynner i februar), samt en trener som ikke kaster leketøyene sine ut av sandkassa hvis han ikke får det han vil. Det tror jeg er ganske vesentlig for den posisjonen vi er i nå. Er Potter verdens beste trener? Nei. Men finnes det bedre trenere enn han der ute som er villige til å jobbe under forutsetningene hvor syv av ti spillere blir kjøpt inn for å kunne bidra om to-tre år? Det er jeg ikke så sikker på.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Fint at dere er tilbake i full FM-modus med monopolpenger

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: søn jan 29, 2023 9:15 pm Conte ville nok aller helst ha Lukaku (eller, det vet vi), men Morata var et godt andrevalg for italieneren. Conte hentet han til Juventus, før han ble sinna og sa opp i sommerferien. Drinkwater var også på Conte sin liste. Sikkert ikke førstevalg, men han hadde ikke noe i mot å prøve og gjenskape Leicesters gullmidtbane. Det har flere journalister sagt. Hele den sommeren var det Candreva som var førstevalget til Conte. Ville han vært noe bedre enn Zappacosta?

Nja, var det ikke Alex Sandro fra Juve da? Ref. diskusjon ovenfor om at Chelsea har gått på "sparebluss" i flere år så mener jeg at Conte er en av de største ofrene for det. Vi vet at Conte kan få mye ut av Lukaku (Inter) og jeg husker at han ønsket seg langt bedre midtbanespillere enn Drinkwater og langt bedre backer enn Alonso og Moses :shock:

Han fikk mye ut av lite og det er synd at vi ikke kunne støtte han bedre på overgangsmarkedet. Han fikk stort sett bare "first price" alternativene.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Harduetforslag skrev: søn jan 29, 2023 9:19 pm Fint at dere er tilbake i full FM-modus med monopolpenger
Tror det handles for ekte penger min gode mann.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Orakelet skrev: søn jan 29, 2023 9:24 pm
Inbetweener skrev: søn jan 29, 2023 9:15 pm Conte ville nok aller helst ha Lukaku (eller, det vet vi), men Morata var et godt andrevalg for italieneren. Conte hentet han til Juventus, før han ble sinna og sa opp i sommerferien. Drinkwater var også på Conte sin liste. Sikkert ikke førstevalg, men han hadde ikke noe i mot å prøve og gjenskape Leicesters gullmidtbane. Det har flere journalister sagt. Hele den sommeren var det Candreva som var førstevalget til Conte. Ville han vært noe bedre enn Zappacosta?

Nja, var det ikke Alex Sandro fra Juve da? Ref. diskusjon ovenfor om at Chelsea har gått på "sparebluss" i flere år så mener jeg at Conte er en av de største ofrene for det. Vi vet at Conte kan få mye ut av Lukaku (Inter) og jeg husker at han ønsket seg langt bedre midtbanespillere enn Drinkwater og langt bedre backer enn Alonso og Moses :shock:

Han fikk mye ut av lite og det er synd at vi ikke kunne støtte han bedre på overgangsmarkedet. Han fikk stort sett bare "first price" alternativene.
Alex Sandro er venstre vingback, men ja, han var øverst på lista der. Sandro har forresten vært rævva etter et par flakseår i et knallsterkt Juve-lag, så det ville blitt et dyrt kjøp for en høyst middels spiller.

Men hvor mye skal du gi en trener som Conte, da? Joda, når du først har ansatt han burde man gi han støtte, men at what cost? Han vil stort sett hente inn dyre spillere, enten i form av overgangssum eller lønn (eller en Ole Brumm-variant), som har to-tre år i seg før de er umulige å bli kvitt.

Det er deilig å se hvor mye støtte Wig Man har fått i Tottenham uten å få til noen ting. Jeg ble lovet at Conte er en serial (cereal) winner og kom til å ta Spurs til The Promised Land. Hehe. Deilig!

Jeg misliker Conte sterkt. En en-gang-god taktiker som har blitt forbigått etter at hans 3-4-3 formasjon har blitt funnet ut av. Spiller wank fotball og er en absolute rancid person. Måten han oppførte seg på sommeren etter ligagullet er beyond en voksen mann. Åh, så leit, fikk du ikke akkurat de spillerne du ville? Vel, si opp, da! Men nei, han skulle gjøre et nummer ut av det. Unngikk å ta telefonen fra sine sjefer (altså!!!) og brukte hver eneste pressekonferanse på å sende stikk til sin arbeidsgiver.

Dette er altså "mannen" mange forelsket seg i. En illojal mann uten ryggrad. Tenk å gå fra Juventus til Chelsea til Inter til Spurs. The Holy Quadruple. Da har man altså ikke et lojalitetsfiber i kroppen sin.

Conte skal være glad for at han fikk sparken når han fikk det. Det gjorde at ryktet hans fortsatt var enormt i England. Hadde han vært hos oss to-tre år til og blitt analfistet av Liverpool og City ville posisjonen hans vært helt annerledes i dag.

Sorry for ranten. Jeg bare hater Conte med pashun. En verdiløs kakerlakk av en mann.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Tenk å selge Malo Gusto, og så sitter du igjen der med Sael Kumbedi. Minner meg om Benfica med Darwin Núñez / Goncalo Ramos og Athletic Club med Kepa / Unai Simón.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: søn jan 29, 2023 8:26 pm En ting er at det er hinsides av Chelsea å by opp mot £90m for Enzo, men er det ikke også vanvittig av Benfica å takke nei til et bud 8x det man betalte for 7 mnd siden?
Det synes jeg ikke. De har ham på en god og lang kontrakt. De vet at summen de ber om ikke er uhørt i forhold til ferdighetene. De har null problemer med finanser for tiden, de er muligens klubben med mest penger på bok ettersom at klubben drives som en forretning med kjøp og salg for profitt, og ikke som et investeringsobjekt hvor mesteparten av verdien handler om å bygge opp verdien på klubben (siden de allerede er nær taket av hvor verdifull en klubb fra Lisboa i portugisisk fotball kan være).

De stod på kravene sine når det kom til João Félix, og Atlético betalte rett over klausulen den gang. Nå har de også et mer konkurransedyktig lag, hvor det er større verdier i å holde på spillerne ettersom at Benfica per idag er gode nok til å utfordre i utslagsrundene i CL (jeg holder dem som et lag mellom det 10. og 14. sterkeste laget i verden).

Det om Benfica kjøpte Enzo for €70 mill (som han ville ha vært verdt) eller €15 mill burde ikke være det som er utslagsgivende for hvilken pris de bør be om nå, på samme måte som at det ikke burde bety noe for Chelsea om Reece James var blitt hentet for £3 mill fra et annet akademi eller £50 mill fra førstelaget til Borussia Dortmund når Real Madrid kommer bankende på døren og ønsker å kjøpe ham for £80 mill.

Jeg har samme melding til Benfica, Brighton og Chelsea: Hvis en storklubb kommer bankende på døra de og ønsker å kjøpe en av de beste spillerne dine, så la dem blø. I hvert fall hvis du vet at overgangen kommer til å skade deg mer sportslig enn det midlene inn kan fikse - i motsetning til salget av Darwin Núñez.
Til sommeren er en annen historie, når én av enten Enzo F, G Ramos og A Silva nok blir solgt for å dekke den sommerens kjøp av 7 nye talenter.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: søn jan 29, 2023 10:45 pm Jeg har samme melding til Benfica, Brighton og Chelsea: Hvis en storklubb kommer bankende på døra de og ønsker å kjøpe en av de beste spillerne dine, så la dem blø. I hvert fall hvis du vet at overgangen kommer til å skade deg mer sportslig enn det midlene inn kan fikse - i motsetning til salget av Darwin Núñez.
Til sommeren er en annen historie, når én av enten Enzo F, G Ramos og A Silva nok blir solgt for å dekke den sommerens kjøp av 7 nye talenter.
Jeg har ingen problemer ved at klubbene krever det de mener spiller er verdt. Helt konge det. Det jeg setter spørsmålstegn ved er om det klokt her, noe du adresserer over. Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg, men det er allikevel noe risk forbundet med å si nei og satse på at de kan få tilsvarende eller mer til sommeren.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: søn jan 29, 2023 10:57 pm
Jolla skrev: søn jan 29, 2023 10:45 pm Jeg har samme melding til Benfica, Brighton og Chelsea: Hvis en storklubb kommer bankende på døra de og ønsker å kjøpe en av de beste spillerne dine, så la dem blø. I hvert fall hvis du vet at overgangen kommer til å skade deg mer sportslig enn det midlene inn kan fikse - i motsetning til salget av Darwin Núñez.
Til sommeren er en annen historie, når én av enten Enzo F, G Ramos og A Silva nok blir solgt for å dekke den sommerens kjøp av 7 nye talenter.
Jeg har ingen problemer ved at klubbene krever det de mener spiller er verdt. Helt konge det. Det jeg setter spørsmålstegn ved er om det klokt her, noe du adresserer over. Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg, men det er allikevel noe risk forbundet med å si nei og satse på at de kan få tilsvarende eller mer til sommeren.
Det trenger ikke å være til sommeren heller. De har en kontrakt frem til 2027. Jeg ser ikke helt at overgangssummer kommer til å synke frem mot 2025.

Det sagt så tror jeg at en klubb kommer til å være villig til å by rundt €120 mill til sommeren for ham, i hvert fall hvis han fortsetter dette her og potensielt tar Benfica til en semi-finale i CL. Denne "deadlinen" er jo i hodet til både kjøper og selger også, Hvis noen er raskere på å kjøpe Goncalo Ramos enn noen er til å kjøpe Enzo Fernández så vil ikke det senke prisen for et Benfica som nok da er enda mer interesserte i å beholde Enzo.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Tror vi må begynne å skrive om rykter i tråden til GG, ellers blir han sint på meg.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jeg forstår ikke hva problemet er eller hvorfor dere insisterer på å mobbe meg.

Er det virkelig så gale å ha en egen tråd når vi er de travleste i januarvinduet?

Er det stoltheten dere nekter å svelge fordi jeg ikke ser like mange youtubevideoer og analyser som dere?

Hva er det?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv GG, men for meg så går det absolutt ikke på person, og det har ingenting med deg å gjøre.

Det tok meg veldig lang tid før jeg i det hele tatt la merke til at det var opprettet en overgangstråd. Jeg får det opp i varslene mine når det er skrevet noe i Chelsea-tråden, mens jeg ikke fikk det samme i overgangstråden før jeg skrev noe der.
Det er ikke alle klubber som har egne overgangstråder heller, og i hvert fall for dette vinduet så har Chelsea-fansen diskutert overganger i denne tråden fra desember og langt inn i januar (før tråden din ble startet) så dermed så har dette vært go-to plassen. I Arsenal-leiren så ble tråden opprettet tidligere, og selv der blir rykter, ønsker og speidinger snakket om litt løst på tvers av begge trådene. Hvis jeg svarer på noe som folk har skrevet i hovedtråden så svarer jeg i hovedtråden, hvis jeg svarer på noe som folk har skrevet i overgangstråden så skriver jeg i overgangstråden. Begge ganger uten at jeg egentlig tenker over hvilken kategori innlegget mitt er i.

Jeg vil si at jeg ikke synes at det nødvendigvis er nødvendig med en egen tråd for vintervinduet, og mange av diskusjonene har jo en ganske glidende overgang fra hvordan du følte en kamp gikk, hvilke ønsker du kunne hatt. Hvilke spillere som er på vei ut grunnet kontrakt og lignende, og alt dette har innvirkning på hvilke overganger som er aktuelle.

Jeg ser virkelig ikke problemet, men jeg beklager hvis jeg har oppført meg mobbende ovenfor deg - noe som jeg kan forstå hvis du føler det slik. Men vit at det aldri var min intensjon, disse to kommentarene jeg har hatt har jeg kun ment som vennskapelig humor.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

GatlingGun skrev: søn jan 29, 2023 11:49 pm Jeg forstår ikke hva problemet er eller hvorfor dere insisterer på å mobbe meg.

Er det virkelig så gale å ha en egen tråd når vi er de travleste i januarvinduet?

Er det stoltheten dere nekter å svelge fordi jeg ikke ser like mange youtubevideoer og analyser som dere?

Hva er det?
Sorry. Synes det er vanskelig å vite om du er seriøs her, eller om ironien ikke kommer frem, men siden jeg tror du er seriøs så får jeg forklare meg.

Jeg browser kun Chelsea-tråden her på fridiskusjon. Det betyr, for min del, at jeg har denne tråden bokmerket, klikker meg rett inn og går til «første uleste innlegg». Med andre ord visste jeg ikke om tråden din. Det beklager jeg.

Men når jeg ser hvordan du holder på der inne, hvor du kaller alle som ikke poster i tråden din for Twitter-idioter, da tenker jeg at det ikke gjør så mye. Sånn bølleoppførsel liker jeg ikke. Jeg mobber mer enn gjerne en som mobber selv, så jeg fortsetter å poste her. Hvis det kan kalles mobbing, da. Ganske utvannet begrep hvis det er tilfelle.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

GatlingGun skrev: søn jan 29, 2023 11:49 pm Jeg forstår ikke hva problemet er eller hvorfor dere insisterer på å mobbe meg.

Er det virkelig så gale å ha en egen tråd når vi er de travleste i januarvinduet?

Er det stoltheten dere nekter å svelge fordi jeg ikke ser like mange youtubevideoer og analyser som dere?

Hva er det?
Det er ingen som mobber deg her, GG.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

GatlingGun skrev: søn jan 29, 2023 11:49 pm Jeg forstår ikke hva problemet er eller hvorfor dere insisterer på å mobbe meg.

Er det virkelig så gale å ha en egen tråd når vi er de travleste i januarvinduet?

Er det stoltheten dere nekter å svelge fordi jeg ikke ser like mange youtubevideoer og analyser som dere?

Hva er det?
For min del handler det om at jeg syns en tråd er enklere enn to og så liker jeg historikken vi har her. Vi har ulike meninger om spillere og det kan være interessant å finne det tilbake om noen år. F.eks. var jeg positiv til Gordon i sommer (og har fått litt "tyn" for det) og nå som han skal til Newcastle kan det bli spennende å se tilbake om et par år. Tilsvarende med de 100 spillerne vi har diskutert siden den gang. Noen av de er sikkert den nye GOAT om 5 år, men hvem?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: tor jan 26, 2023 12:25 pm
Bennacer har signert ny avtale med Milan, men jeg lurer på om Rovella kan være et alternativ, siden Juventus er Juventus. Disse spanjolene du nevner har jeg sett lite av, men Merino vet jeg at du har vært imponert over tidligere. Parejo ser jeg dog ikke helt, men det er kun ut ifra data. Vet heller ingenting om Aleix Garcia.
Rovella dominerte hele banen i kampen mot Juventus igår.



Han og Fagioli er virkelig min type spillere. Miretti er også god, så Juventus har jo egentlig midtbanetrioen sin der.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Be still my beating heart,


Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Leit at Levy endelig møtte sin make. Fortærende for en så ærlig og redelig eier.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orker ikke.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lolzalot skrev: man jan 30, 2023 10:08 am Be still my beating heart,

Interessant, fra samme artikkel - det jobbes med flere nye draktsponsorer:

Chelsea looking to plug £60m sponsorship gap
Chelsea have spent more than any other Premier League club in the transfer window this month but valuable new commercial deals for next season continue to prove harder to land, write Philip Buckingham and Simon Johnson.

Shirt sponsor Three, the telecommunications firm, will see its three-year arrangement with Chelsea expire this summer, while sleeve sponsor WhaleFin, the cryptocurrency group, is also set to exit a lucrative eight-year deal after just 12 months.

The two sponsors are thought to be worth a combined £60million ($74.4m) a year to Chelsea and, as yet, replacement partners have not been found by a club that has spent over £400million on transfers this season. An agreement with a new shirt sponsor had been close but collapsed before Christmas.

Chelsea’s commercial operations have not enjoyed a smooth transition since the arrival of a new ownership group led by Todd Boehly.

Damian Willoughby lasted a matter of weeks as commercial director before his contract was terminated amid allegations of inappropriate conduct, while WhaleFin’s financial problems brought a premature end to a sleeve sponsorship due to run until 2030.

Chelsea, though, feel they still have time to agree new deals, and the Boehly-Clearlake consortium is far more proactive in looking for new partners than under the club’s previous owner, Roman Abramovich. Last year, Clearlake’s Jose E Feliciano spoke about the ambition to more than double Chelsea’s revenue — the total amount of money generated — and take it to £1billion.

But Chelsea are not the only Premier League club searching for a new sponsor in a competitive marketplace. Manchester United announced last month they will part with TeamViewer once a replacement has been found, while Newcastle United are also seeking a replacement for Fun88, the betting firm.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Post her eller i overgangstråden dersom det er noe nytt 😊

Bilde

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Joe Shields på arbeid fra og med i dag. Harmonisk i klubben om dagen. Mangler bare krona på verket nå. Gir det til 17.00 før jeg gir opp håpet.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Regner med dette er så langt vi strekker oss. Make or break, ballen er i Rui Costas hender.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Ingen bonuser er ganske sykehus. 120 millioner euro i garanti. Enzo er verdt det for oss, så jeg klager ikke. Tvert i mot hopper jeg av glede hvis det skulle skje. Tror allikevel Costa fortsatt er Stålmann og holder på sitt. Enten blir det en avtale for sommeren eller så kommer de virkelig store hannbikkjene på markedet i juli.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Gjorde et kjapt regnestykke for hva den årlige regnskapskostnaden for samtlige spillere som hentet siden Boehly kom inn. For spillere med 7,5-årskontrakter så har jeg rundet opp til 8. For Zakaria og Felix har de et års avskrivning.

Totalt sett er det ca €90m basert på tallene til TM, som ikke inkluderer opsjoner før de blir trigget. Det betyr at add-ons som de €30m for Mudryk ikke er inkludert og jeg har brukt €70m i regnestykket for han. Hvis man legger til Fernandes for €120m og på en 8-årskontrakt så stiger det til €105m. Nkunku er jo fort ca €10m årlig på toppen her også ettersom jeg ikke forventer like lang kontraktslengde for han. Samtidig så avskriver man også avskriver spillere som Lukaku, Havertz, Chilwell, Kepa og Mendy.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Leser for øvrig at pengeoverføringer til spiller ved buy-out klausuler er skattefri i spania og portugal. Så det med at det blir 40m€ ekstra er bare tull. Problemet er og har vært som påpekt tidligere likvidetet og umiddelbar hit ift til FFP regnskap

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Wellé skrev: man jan 30, 2023 2:06 pm Gjorde et kjapt regnestykke for hva den årlige regnskapskostnaden for samtlige spillere som hentet siden Boehly kom inn. For spillere med 7,5-årskontrakter så har jeg rundet opp til 8. For Zakaria og Felix har de et års avskrivning.

Totalt sett er det ca €90m basert på tallene til TM, som ikke inkluderer opsjoner før de blir trigget. Det betyr at add-ons som de €30m for Mudryk ikke er inkludert og jeg har brukt €70m i regnestykket for han. Hvis man legger til Fernandes for €120m og på en 8-årskontrakt så stiger det til €105m. Nkunku er jo fort ca €10m årlig på toppen her også ettersom jeg ikke forventer like lang kontraktslengde for han. Samtidig så avskriver man også avskriver spillere som Lukaku, Havertz, Chilwell, Kepa og Mendy.
Drøyt. Det er jo en del mer her du ikke har tatt med også. Chelsea avskriver strengt tatt alle signeringer som fortsatt er under kontrakt. Inkludert Azpi fra tilbake i 2012. Det er en bit av regnestykket jeg ikke helt har skjønt hvordan UEFA tenker å løse.

Kjøper du en spiller i dag for 50m på 5-års kontrakt er det en årlig kostnad på 10m+lønn. Hvis denne spilleren signerer en kontraktsforlengelse på 5 nye år etter 2 år står det igjen 30m som pånytt fordeles over den nye kontraktlengden. Det blir da en årlig kostnad på 6m+ ny lønn. Kommer til å bite mange små klubber i rompa når de finner ut at de ikke kan bedre lønnsbetingelser med nye kontrakter uten at den nye lønnen kan avveies mot lavere årlig avskrivning

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lolzalot skrev: man jan 30, 2023 2:16 pm
Wellé skrev: man jan 30, 2023 2:06 pm Gjorde et kjapt regnestykke for hva den årlige regnskapskostnaden for samtlige spillere som hentet siden Boehly kom inn. For spillere med 7,5-årskontrakter så har jeg rundet opp til 8. For Zakaria og Felix har de et års avskrivning.

Totalt sett er det ca €90m basert på tallene til TM, som ikke inkluderer opsjoner før de blir trigget. Det betyr at add-ons som de €30m for Mudryk ikke er inkludert og jeg har brukt €70m i regnestykket for han. Hvis man legger til Fernandes for €120m og på en 8-årskontrakt så stiger det til €105m. Nkunku er jo fort ca €10m årlig på toppen her også ettersom jeg ikke forventer like lang kontraktslengde for han. Samtidig så avskriver man også avskriver spillere som Lukaku, Havertz, Chilwell, Kepa og Mendy.
Drøyt. Det er jo en del mer her du ikke har tatt med også. Chelsea avskriver strengt tatt alle signeringer som fortsatt er under kontrakt. Inkludert Azpi fra tilbake i 2012. Det er en bit av regnestykket jeg ikke helt har skjønt hvordan UEFA tenker å løse.

Kjøper du en spiller i dag for 50m på 5-års kontrakt er det en årlig kostnad på 10m+lønn. Hvis denne spilleren signerer en kontraktsforlengelse på 5 nye år etter 2 år står det igjen 30m som pånytt fordeles over den nye kontraktlengden. Det blir da en årlig kostnad på 6m+ ny lønn. Kommer til å bite mange små klubber i rompa når de finner ut at de ikke kan bedre lønnsbetingelser med nye kontrakter uten at den nye lønnen kan avveies mot lavere årlig avskrivning
Jepp, var i utgangspunktet kun interessert i det dere hadde hentet i år. Hvis man hadde tatt utgangspunkt i maks 5-årskontrakter på de nye signeringene, altså at alle med 5 år eller mer blir nedjustert til 5 år mens de med 4 eller mindre beholder lengden, så blir totalen ca €112m ekskludert Enzo. Med han blir det €137m.

Så per nå så har dere spart sånn ca €22m i årlige regnskapskostnader ved å ha disse lange kontraktene, som er ca det dobbelte av hva Wesley Fofana sin regnskapskostnad er per år. Liten tvil om at det åpner opp en del ekstra wiggle room for å investere i stallen nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»