Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
KTBFFH

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: tir jun 28, 2022 11:51 pm
GatlingGun skrev: tir jun 28, 2022 5:37 pm Det er litt mye rykter i klubbtråden nå syns jeg. Bra med action, men man trenger ikke dele absolutt alt man finner fra hvermansen.
Det er en veldig stille periode for andre nyheter. Alternativet er vel å ha en egen transfertråd? Jeg syns det er interessant å følge med på hva som rører seg på overgangsfronten. Mange av ryktene rundt Chelsea er ganske konkrete, men på et tidlig stadie i prosessen.



Det er mitt førstevalg som stopper i dette vinduet, uten tvil. KK inn med Kounde eller DeLigt, med Colwill og Chalobah som backup så er vi klasse med engang og skrudd godt sammen for en god fremtid. Styr unna Ake og Zinchenko

Makser vi sommeren med Sterling Raphinha Kouli DeLigt/Kounde så bør vi kjempe om tittelen og i alle fronter i år. Lander vi Claus som backup som hvb også mener jeg vi bør beholde Alonso som backup istedenfor å gi han vekk til Barca

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Hvis noen lurer på hva slags spiller han er så er det en haug med Raphinha Welcome to Arsenal videoer på youtube

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det ser ut til å jobbes raskt og effektivt nå, ledet av Boehly. Tuchel er visstnok tungt involvert i kulissene, og det jobbes nok med spillere som allerede har vært kartlagt før eierskiftet. Selv om noen av dem som nevnes kom litt fra intet, bla at MDL ser ut til å være fortrukket framfor Kounde. Jeg er noenlunde beroliget og ser fram til de neste to ukene.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Hvis alle spillerne skal inn er dere avhengige av å selge noen? Ikke småsummer det er snakk om for alle disse spillerne.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

MentalM skrev: ons jun 29, 2022 9:17 am Hvis alle spillerne skal inn er dere avhengige av å selge noen? Ikke småsummer det er snakk om for alle disse spillerne.
Når har alle spillere som er ryktet inn gått gjennom? Nokonsinne?

MentalM

Legg inn av MentalM »

GatlingGun skrev: ons jun 29, 2022 9:23 am Når har alle spillere som er ryktet inn gått gjennom? Nokonsinne?
Er vel mer at dere må hente 2 stoppere som sikkert vil koster €80-100m til sammen. Samt Raphinha nå til €60-65m. Hvis noen andre også skal inn (Sterling?) snakker vi om €200m, da er det vel innafor og lure på om noen må selges og...

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

MentalM skrev: ons jun 29, 2022 9:17 am Hvis alle spillerne skal inn er dere avhengige av å selge noen? Ikke småsummer det er snakk om for alle disse spillerne.
Ingen spillere er klare enda, så per idag er det ikke noe issue. Men om man skal hente (særlig) Rice så er det opplagt at man må ha penger inn. Som Gatling nevner er det jo heller ikke snakk om at alle skal inn, det er primært 2 offensive spillere, 1-2 stoppere og 1 sentral midtbanespiller som Chelsea ser etter. Sikkert en vingback også, særlig høyresiden.

- Det meldes om at klubbene er nære Sterling for 45-50 mill inkl alle add ons.

- Leeds skal ha akseptert budet på Raphinha på ca 60 mill. Her har det hele tiden vært rapportert om at han ønsker seg til Barca, så tar ingenting for gitt. Vi må bli enig med spiller. Håper det raskt blir avklart at Barcelona ikke kan tilby i nærheten av samme beløp, og at Raph ønsker CL-fotball med Chelsea framfor Arsenal/bli værende i Leeds.

Alle andre rykter er pr nå ikke i nærheten av like sterke som de to ovennevnte spillerne. Men som jeg har sagt tidligere, anser kun Mendy, Silva, James, Chilwell, Mount og Havertz som bankers på Chelsea-laget i 2022/2023-sesongen. Tviler også på at Kovacic eller Chalobah går noen steder. Resten kan jeg se for meg er tilgjengelig for den rette prisen/byttehandel.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

MentalM skrev: ons jun 29, 2022 9:41 am Er vel mer at dere må hente 2 stoppere som sikkert vil koster €80-100m til sammen. Samt Raphinha nå til €60-65m. Hvis noen andre også skal inn (Sterling?) snakker vi om €200m, da er det vel innafor og lure på om noen må selges og...
Du må ikke glemme Declan Rice. Kommer nok ikke gratis han heller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: ons jun 29, 2022 9:58 am
MentalM skrev: ons jun 29, 2022 9:41 am Er vel mer at dere må hente 2 stoppere som sikkert vil koster €80-100m til sammen. Samt Raphinha nå til €60-65m. Hvis noen andre også skal inn (Sterling?) snakker vi om €200m, da er det vel innafor og lure på om noen må selges og...
Du må ikke glemme Declan Rice. Kommer nok ikke gratis han heller.
Tror du det er en sjanse for det? Kan ikke helt se oss punge ut 100 mill for Rice. Feks 75+ Broja en mulighet?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

chelsea8 skrev: ons jun 29, 2022 9:58 am
MentalM skrev: ons jun 29, 2022 9:41 am Er vel mer at dere må hente 2 stoppere som sikkert vil koster €80-100m til sammen. Samt Raphinha nå til €60-65m. Hvis noen andre også skal inn (Sterling?) snakker vi om €200m, da er det vel innafor og lure på om noen må selges og...
Du må ikke glemme Declan Rice. Kommer nok ikke gratis han heller.
Og det er egentlig grunnen til at jeg er skeptisk til Raphina-kjøp. Jeg mistenker at vi i realiteten ofrer Rice og jeg ville foretrukket Rice.

Det som er helt opplagt er at det vil gå med mye penger til stoppere. Jeg ser også at kostnaden trolig blir høyere enn antatt fordi vi kanskje går for De ligt (dyr!) fremfor Kounde og vi har også resten at "topp5" lista av stoppere fra Serie A på ønskelista. Totalen på to av de blir over 100.

Hvis vi i tillegg plusser på Sterling og Raphina har vi brukt 200 +. Dembele er gratis, men blir likevel veldig dyr og vil føre oss godt over 200.

I en "alternativ verden" kunne vi beholdt Ziyech (ikke kjøpe Raphina) og da tror jeg vi kunne gjort et forsøk på Rice.

Når det er sagt er jeg ikke negativ til Raphina som en oppgradering fra Ziyech. Spørsmålet er heller om det er på den posisjonen vi får mest "bang for the buck", særlig hvis vi ender opp med å hente to høyrevinger (Dembele).

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: ons jun 29, 2022 10:05 am Feks 75+ Broja en mulighet?

Apropo Broja: Det er vel vanskelig å tolke potensielt tre nye offensive spillere inn på annen måte enn at Broja forsvinner?

Jeg hadde håpet at vi beholdt han. Jeg begynner å ganske bli lei av dårlige salg av akademispillere (Tomori, Guehi, Livramento og faktisk nå også Tammy).

Tilsvarende og en tanke jeg foreløpig ikke har tenkt nok på: Vil Raphina gjøre at Gallagher vil få mindre spilletid? Jeg hadde begynt å få forhåpninger om en midtbane-treer med Mount-Rice-Gallagher, men med tre nye offensive spillere skjer ikke det. Det blir fort Kante/Jorgingo/Kova og så må Gallagher konkurrere om en plass der? Ikke ideelt for Gallagher.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Lew_Ashby skrev: ons jun 29, 2022 10:05 am Tror du det er en sjanse for det? Kan ikke helt se oss punge ut 100 mill for Rice. Feks 75+ Broja en mulighet?
Jeg tror ikke det blir denne sommeren, dessverre. Hvis det skal åpne seg en mulighet må det bli i en bytteavtale med for eks. Broja + penger, som du sier.

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

MentalM skrev: ons jun 29, 2022 9:41 am Er vel mer at dere må hente 2 stoppere som sikkert vil koster €80-100m til sammen
Ja, jeg mer vi er der at vi må hente inn to klassestoppere om vi skal fortsette med tre bak. Med tapet av Christensen, Rudiger og kanskje Azpi håper jeg vi går for De Ligt og Kounde. Da har vi ungt i gammelt i en god blanding med Silva, De Ligt, Kounde, Chalobah og Colwill. Da har vi god nok dekning til at vi unngår at Tuchel må bruke Reece James som stopper. Sarr kan lånes ut , synes jeg.

Vi har behov for en endring av hvilke kvaliteter vi har til rådighet på sentral midtbane synes jeg. Vi har for mange spillere med komplementære ferdigheter så at Gallagher kommer inn i troppen er etterlengtet. Jorgingho, Kante, Kovacic og Billy har veldig mange gode kvaliteter, men de er alle vannbærere og produserer for få målpoeng for laget. Vi kan absolutt bruke 1 eller 2 av de på banen, ikke misforstå, men vi trenger spillere inn i den mixen som har andre ferdigheter. Ideelt sett burde vi selge en av de, for vi trenger endring. Mitt valg ville nok dessverre falt på Kante som førstevalg til salg, med Jorginho på andreplass. For mange skader og for å kamper i løpet av en lang sesong hvor han bidrar som før. Kovacic er untouchable for meg.

Om Rice skal inn i klubben bør han erstatte en av Kante, Jorginho eller Kovacic, for han har mange av de samme ferdighetene og samme svakhetene som de (grovt sett).

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kounde var done deal lenge. Så ble det stille og nå er det plutselig Raphinha som er som er deal.

Er bare tull dette her. Kom med noe konkret ellers får dere opprette en ryktetråd.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: ons jun 29, 2022 5:14 pm Kounde var done deal lenge. Så ble det stille og nå er det plutselig Raphinha som er som er deal.

Er bare tull dette her. Kom med noe konkret ellers får dere opprette en ryktetråd.
Synes ikke det skjer så mye her inne at vi ikke kan ta ryktene i klubbtråden, men vi jo kan gjerne opprette en transfertråd om folket ønsker det.

Raphinha er ikke done deal, men når såpass pålitelige folk melder om at klubbene er enig om sum og det nå forhandles om lønn mrd spiller, så er vi så nærme at man emm kan snakke om Raphinha sin rolle i laget om han kommer.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lew_Ashby skrev: ons jun 29, 2022 5:18 pm
GatlingGun skrev: ons jun 29, 2022 5:14 pm Kounde var done deal lenge. Så ble det stille og nå er det plutselig Raphinha som er som er deal.

Er bare tull dette her. Kom med noe konkret ellers får dere opprette en ryktetråd.
Synes ikke det skjer så mye her inne at vi ikke kan ta ryktene i klubbtråden, men vi jo kan gjerne opprette en transfertråd om folket ønsker det.

Raphinha er ikke done deal, men når såpass pålitelige folk melder om at klubbene er enig om sum og det nå forhandles om lønn mrd spiller, så er vi så nærme at man emm kan snakke om Raphinha sin rolle i laget om han kommer.
For et salig rot denne overgangen fremstår som. Barcelona i ferd med å hijacke overgangen fra Chelsea, som Chelsea hijacked fra Arsenal, som Arsenal hijacked fra Barcelona, osv

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lew_Ashby skrev: ons jun 29, 2022 5:18 pm
GatlingGun skrev: ons jun 29, 2022 5:14 pm Kounde var done deal lenge. Så ble det stille og nå er det plutselig Raphinha som er som er deal.

Er bare tull dette her. Kom med noe konkret ellers får dere opprette en ryktetråd.
Synes ikke det skjer så mye her inne at vi ikke kan ta ryktene i klubbtråden, men vi jo kan gjerne opprette en transfertråd om folket ønsker det.

Raphinha er ikke done deal, men når såpass pålitelige folk melder om at klubbene er enig om sum og det nå forhandles om lønn mrd spiller, så er vi så nærme at man emm kan snakke om Raphinha sin rolle i laget om han kommer.
Ser ut som Barca hijacker denne overgangen. Deco gikk inn porten til Barcas kontorer i sta, og han har pushet hardt på Leeds for å få Rapinha til Barca. Budet deres skal være på mellom 65 og 70 mill euro.

Dembele (Gratis på fredag!) og Sterling er nok fortsatt aktuelle for dere.
Sist redigert av Hetfield den ons jun 29, 2022 5:37 pm, redigert 1 gang totalt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Wellé skrev: ons jun 29, 2022 5:29 pm
Lew_Ashby skrev: ons jun 29, 2022 5:18 pm
GatlingGun skrev: ons jun 29, 2022 5:14 pm Kounde var done deal lenge. Så ble det stille og nå er det plutselig Raphinha som er som er deal.

Er bare tull dette her. Kom med noe konkret ellers får dere opprette en ryktetråd.
Synes ikke det skjer så mye her inne at vi ikke kan ta ryktene i klubbtråden, men vi jo kan gjerne opprette en transfertråd om folket ønsker det.

Raphinha er ikke done deal, men når såpass pålitelige folk melder om at klubbene er enig om sum og det nå forhandles om lønn mrd spiller, så er vi så nærme at man emm kan snakke om Raphinha sin rolle i laget om han kommer.
For et salig rot denne overgangen fremstår som. Barcelona i ferd med å hijacke overgangen fra Chelsea, som Chelsea hijacked fra Arsenal, som Arsenal hijacked fra Barcelona, osv
Styre unna en spiller som holder sånn på. Enkelt og greit

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Helvete heller, tilbake kjelleren igjen med nedsiget. Takk for oppdatering folkens, skal fra nå av droppe ryktene til de er done deal @GatlingGun.

Inntil videre holder jeg håpet oppe.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: ons jun 29, 2022 6:53 pm Helvete heller, tilbake kjelleren igjen med nedsiget. Takk for oppdatering folkens, skal fra nå av droppe ryktene til de er done deal @GatlingGun.

Inntil videre holder jeg håpet oppe.

Ben Jacobs virker solid da. Jeg liker bare ikke sensasjonsjaget til enkelte av de twitter-folkene folk legger ut her.

b0lle

Legg inn av b0lle »

Skulle Raphina ryke virket det som om Neymar er nødplanen.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

b0lle skrev: ons jun 29, 2022 7:16 pm Skulle Raphina ryke virket det som om Neymar er nødplanen.

Nå håper jeg du tuller. Jeg syns det var vanskelig å finne en "rød tråd" i forhold til Raphina, men han er utvilsomt veldig mye nærmere det vi trenger enn Neymar. Sistnevnte ser jeg virkelig ikke behovet for.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »



> Blir investert en milliard i
> Tjener 3.5 k mill i uka

"Buhu jeg vil hjem til Milan"

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Har sett et par fine varianter på Twitter hvis vi får på plass noen signeringer :)


1656531508688.png
1656531484844.png

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Vi er nødt til å gamble litt i overgangsmarkedet de neste to-tre årene. Stallen og laget har såpass enorme hull at vi ikke får dekket alle ved store innkjøp, og avstanden fram til de beste lagene i Europa er stor. Kjenner at det er deilig å se the back end av Marina og co. For hvert gode salg hun har gjort har det medfulgt en serie av dårlige investeringer og planlegging. Hvem lar Rudi, Dansken og Azpi gå gratis i samme vindu? Og til neste år er det George og Kante som går gratis.

Si at Colwill (håper ikke klubben gjør noe dumt her) og Gallagher får et innkjøringsår nå, og innfrir potensialet sitt. Da er det fortsatt tre verdensklassespillere som må erstattes. Vi må få vekk søpla som har speidet spillere for oss de siste ti årene (McLachlan). Når den veldige franskmannen Tchoumeni mer eller mindre var klar i fjor sommer for 40 mp, men klubben valgte å la han vise seg i et år til; altså, hva faen? Nå er den nye Vieira klar for den dobbelte prisen for Real Madrid, og kommer til å spise opp midtbaner for de i ti år framover.

Og så var det disse sjansene vi må ta. Raphina er veldig bra, men hvorfor kunne ikke vi hentet han fra Rennes for 20 mp, og ikke det tredoblede under to år senere? Og det er vel fortsatt ikke helt sikkert at han kommer; drømmen hans er vel Barcelona. Sterling, som ikke er god nok for City, skal hjelpe oss å hente forspranget de har på oss? Ake, som ikke var god nok for oss da, og ikke god nok for City nå. Dette er en virkelig banter signering. Er det virkelig ingen diamanter som er der ute, som statistiske modeller kan identifisere hvor vidt passer inn i Tuchel sitt system?

Og der ligger vel kanskje det store problemet. Tuchel er en fantastisk trener og min absolutte favoritt, men hva er det egentlig han vil? Tre bak? Fire bak? Sanksjonerte han kjøpet av Lukaku, som er en så lite høyoktan-spiller som du får det? Som mange av oss har ønsket oss tidligere så trenger vi en direktør som faktisk har peiling. Boehly har vist at han mener alvor og har evne til å agere fort, nå handler det om å agere riktig.

Ønsket mitt til neste år er at vi legger om til 4-3-3. Vi trenger en offensiv spiller til på banen. Det største problemet med denne formasjonen er at vi nok trenger en dyptliggende midtbanespiller ala Rice (eller Tchoumeni, lol). 4-2-3-1 kan fungere som en mellomløsning, men da må det igjen drives rovdrift på Kante, George og Kova; hvor to av disse sliter med to kamper i uka. Og så må vi få inn to stoppere som kan spille i en firer bak.

En ting er i hvert fall sikkert, det blir ikke kjedelig å følge med på hva klubben gjør de neste ukene.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Om vi ender med å kjøpe Aké for £ 40M i sommer gir jeg opp Boehly-æraen før den i det hele tatt har startet…

b0lle

Legg inn av b0lle »

Orakelet skrev: ons jun 29, 2022 7:27 pm
b0lle skrev: ons jun 29, 2022 7:16 pm Skulle Raphina ryke virket det som om Neymar er nødplanen.

Nå håper jeg du tuller. Jeg syns det var vanskelig å finne en "rød tråd" i forhold til Raphina, men han er utvilsomt veldig mye nærmere det vi trenger enn Neymar. Sistnevnte ser jeg virkelig ikke behovet for.
Tuller litt ift det med nødplan for Raphina men det er rykter ute å går og mange som har plukket det opp, spesielt siste døgnet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ekkel artikkel som beskriver et grufullt arbeidsmiljø innad i Chelseas markedsavdeling. Dette må røskes ut ved roten, og klubben må se til å få ordnet opp.

Omstendighetene rundt Bignell sitt dødsfall er forferdelige.

Concerns, Complaints and a Suicide Shake Chelsea F.C. https://nyti.ms/3OLIP1U

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Alt var på stell i Romans sportsvasking franchise?
https://www.nytimes.com/2022/06/29/spor ... ticleShare

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»