Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
GatlingGun

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av GatlingGun »

chelsea8 skrev: tor jun 30, 2022 1:58 pm Veldig avslappet til Raphinha. Hvis han kommer til Chelsea så er det bra. Går han til Barcelona så går det også helt fint.

Nærmer seg noe med Sterling:
"All agreed" ja. Helvetes ryktefolk. Skriv hva som er sannheten FFS og ikke svada som det der, Simon. Helvete asså. Jækla klikkhorer.

Beklager utbruddet, men jeg HATER twitterfolk.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Det er helt klart et problem om Raphina nå skulle ende opp i Barcelona. Ikke bare fordi han er en veldig god spiller, men også fordi vi mister et klart transfermål, og hva vil skje da? Verserer rykter nå om at vi prøvde å snuse på Richarlison i siste liten, og da kan man jo lure; har vi egentlig noen som helst plan over hva vi driver med? Raphina har det i det minste vært konkrete utsagn om at vi har sett på en stund.

Tror dessverre Nathan Mediocre Ake kommer for altfor mye penger. City selger unna for å få råd til å gi Juventus det de vil ha av penger for De Ligt. Vi blir svekket (Ake er dårligere enn Dansken og Rudi), mens City styrkes. Det er banter, det. Synd at Kounde aldri ble klar i fjor og ikke ser ut til å komme i år. En allsidig spiller som kan bekle flere roller, tilsynelatende vil hit og bare vil bli bedre.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg håper ikke vi har tenkt å bli for City hva Arsenal og ManU har vært for oss de siste 10 årene.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Trolljegeren skrev: tor jun 30, 2022 4:21 pm Jeg håper ikke vi har tenkt å bli for City hva Arsenal og ManU har vært for oss de siste 10 årene.
Kanskje vi kan bli for City, hva Liverpool ble for oss (Salah).

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: tor jun 30, 2022 3:30 pm Det er helt klart et problem om Raphina nå skulle ende opp i Barcelona. Ikke bare fordi han er en veldig god spiller, men også fordi vi mister et klart transfermål, og hva vil skje da? Verserer rykter nå om at vi prøvde å snuse på Richarlison i siste liten, og da kan man jo lure; har vi egentlig noen som helst plan over hva vi driver med? Raphina har det i det minste vært konkrete utsagn om at vi har sett på en stund.

Tror dessverre Nathan Mediocre Ake kommer for altfor mye penger. City selger unna for å få råd til å gi Juventus det de vil ha av penger for De Ligt. Vi blir svekket (Ake er dårligere enn Dansken og Rudi), mens City styrkes. Det er banter, det. Synd at Kounde aldri ble klar i fjor og ikke ser ut til å komme i år. En allsidig spiller som kan bekle flere roller, tilsynelatende vil hit og bare vil bli bedre.
Blir ekstremt skuffet om vi henter Ake og særlig til pris Over 40m. Hadde vi hatt 3 stoppere så hadde Ake vært en nydelig spiller som backup inn til 25 maks 30m. Dessverre trenger vi 2 klink førstevalg

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Latterlig om vi henter Aké. Er langt fra god nok som førstevalg hos oss, og man betaler ikke 40M for en benkespiller når man mangler 1-2 førstevalg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Sorry Gatling, ikke formelt bekreftet men meldes fra mange hold:

Alt skal nå være klart for Sterling til Chelsea etter at Granovskaia har forhandlet med City allerede i uker før rokkeringene i ledelsen.

Pris skal være 55 mill, for mye til at jeg er superfornøyd med overgangen om dette stemmer. Hadde håpet på maks 45 mill, men holder meg rolig til vi evt får vite mer om detaljene. Om 55 mill inkluderer en haug med add ons så er det noe formildende, men fortsatt for dyrt. Engelsk landslagsspiller på vei inn i sine beste fotballår, som spiller for en klubb som ikke bryr seg særlig om penger, ble isåfall en større faktor enn at han kun hadde 12 mnd igjen av kontrakten. City måtte ikke selge, mens Chelsea sine nye eiere ønsket å vise handlingskraft. Blir sikkert en 4-5-årskontrakt, noe som begrenser videresalgspotensialet, men det er av mindre betydning emm. Enten leverer han ikke som ønsket og selges ila de 3 første årene av kontrakten mens han fortsatt har verdi, eller så gjør ham det bra og blir en ressurs for klubben i lengre tid.

Har tidligere sagt at jeg tror Sterling er en spiller som vil funke bra for oss i flere posisjoner uansett hvordan Tuchel liner opp denne sesongen (3-4-2-1, 4-2-2-2, 4-3-3, 3-5-2), så får vi se om jeg får rett. Synes imidlertid han definitivt er best mot høyre (gjør evt Raphinha/Dembele-tap litt mindre skuffende), og det er rart City ikke har brukt ham mer der. Samtidig gir han oss dybde som midtspiss og plassen han har spilt mest for City - mot venstre.

Man vet jo at vi minimum en håndfull ganger pr sesong kommer til å være überfrustrert over spilleren, men han gir oss så mye mtp ferdigheter med og uten ball, fysikk, offensive bevegelser og målproduksjon at det forhåpentligvis veier opp for de irriterende øyeblikkene. Han har ikke samme tallene 1 mot 1 siste par sesongene, men jeg tror og håper han kan komme tilbake til tidligere nivå, særlig om han brukes mer til høyre i angrepet. Dette er noe vi har savnet med dagens spillermateriale og Pulisic skadet/ikke i form. Hurtigheten er der fortsatt, og det kan hjelpe på selvtilliten om plassen blir noe mer spikret enn den var i City. I tillegg har han en ferdighet som er veldig undervurdert - han er nesten aldri skadet og alltid tilgjengelig. Han har misset tilsammen 10 kamper for City over 5-6 sesonger.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tor jun 30, 2022 7:54 pm Sorry Gatling, ikke formelt bekreftet men meldes fra mange hold:

Alt skal nå være klart for Sterling til Chelsea etter at Granovskaia har forhandlet med City allerede i uker før rokkeringene i ledelsen.

Pris skal være 55 mill, for mye til at jeg er superfornøyd med overgangen om dette stemmer. Hadde håpet på maks 45 mill, men holder meg rolig til vi evt får vite mer om detaljene. Om 55 mill inkluderer en haug med add ons så er det noe formildende, men fortsatt for dyrt. Engelsk landslagsspiller på vei inn i sine beste fotballår, som spiller for en klubb som ikke bryr seg særlig om penger, ble isåfall en større faktor enn at han kun hadde 12 mnd igjen av kontrakten. City måtte ikke selge, mens Chelsea sine nye eiere ønsket å vise handlingskraft. Blir sikkert en 4-5-årskontrakt, noe som begrenser videresalgspotensialet, men det er av mindre betydning emm. Enten leverer han ikke som ønsket og selges ila de 3 første årene av kontrakten mens han fortsatt har verdi, eller så gjør ham det bra og blir en ressurs for klubben i lengre tid.

Har tidligere sagt at jeg tror Sterling er en spiller som vil funke bra for oss i flere posisjoner uansett hvordan Tuchel liner opp denne sesongen (3-4-2-1, 4-2-2-2, 4-3-3, 3-5-2), så får vi se om jeg får rett. Synes imidlertid han definitivt er best mot høyre (gjør evt Raphinha/Dembele-tap litt mindre skuffende), og det er rart City ikke har brukt ham mer der. Samtidig gir han oss dybde som midtspiss og plassen han har spilt mest for City - mot venstre.

Man vet jo at vi minimum en håndfull ganger pr sesong kommer til å være überfrustrert over spilleren, men han gir oss så mye mtp ferdigheter med og uten ball, fysikk, offensive bevegelser og målproduksjon at det forhåpentligvis veier opp for de irriterende øyeblikkene. Han har ikke samme tallene 1 mot 1 siste par sesongene, men jeg tror og håper han kan komme tilbake til tidligere nivå, særlig om han brukes mer til høyre i angrepet. Dette er noe vi har savnet med dagens spillermateriale og Pulisic skadet/ikke i form. Hurtigheten er der fortsatt, og det kan hjelpe på selvtilliten om plassen blir noe mer spikret enn den var i City. I tillegg har han en ferdighet som er veldig undervurdert - han er nesten aldri skadet og alltid tilgjengelig. Han har misset tilsammen 10 kamper for City over 5-6 sesonger.
Rimelig sikker på at han kommer til å floppe. Dette kjøpet har vi sett mange ganger før i Chelsea.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Tipper Sterling vil levere omtrent på Willian-nivå, som er lavere enn det vi burde sikte mot. Noen helt spinnville kamper og noen absolutte stinkers, men aller mest helt på det jevne hvor han bidrar masse uten ball og er frustrerende med den. Ender opp med sju mål og seks assists.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

GatlingGun skrev: tor jun 30, 2022 3:27 pm
chelsea8 skrev: tor jun 30, 2022 1:58 pm Veldig avslappet til Raphinha. Hvis han kommer til Chelsea så er det bra. Går han til Barcelona så går det også helt fint.

Nærmer seg noe med Sterling:
"All agreed" ja. Helvetes ryktefolk. Skriv hva som er sannheten FFS og ikke svada som det der, Simon. Helvete asså. Jækla klikkhorer.

Beklager utbruddet, men jeg HATER twitterfolk.
Han referer til hva Caught Offside har skrevet om saken i akkurat den tweeten slik jeg tolker det. I tillegg til å dele egen info er han veldig hissig på i videreformidle rykter som andre skriver også. Slik som litt for mange Chelsea-kontoer gjør dessverre, siden det fører til at man ofte føler man leser samme tweet 3-4 ganger før man har scrolled ned til originalkilden som man også gjerne følger.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: tor jun 30, 2022 8:37 pm Tipper Sterling vil levere omtrent på Willian-nivå, som er lavere enn det vi burde sikte mot.
Hehe. Vi er definitivt uenige i spådommene om han kommer. Får håpe det blir en realitet, så tar vi opptelling etterhvert.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: tor jun 30, 2022 8:37 pm Tipper Sterling vil levere omtrent på Willian-nivå, som er lavere enn det vi burde sikte mot. Noen helt spinnville kamper og noen absolutte stinkers, men aller mest helt på det jevne hvor han bidrar masse uten ball og er frustrerende med den. Ender opp med sju mål og seks assists.
Jeg er fristet til å si "jeg håper det". Selvsagt håper jeg egentlig på mer, men Willan beholdt fysikken sin veldig godt. Han ble nesten raskere og mer utholdende etter hvert som han ble eldre. Jeg frykter at det vil være motsatt med Sterling. Han har allerede spilt 320 Premier League kamper og det er påfallende at City lar han gå. Han har levert færre mål de to siste sesongene og jeg tipper at City sitter på ganske detaljert data fra treninger som viser en nedadgående tendens. Jeg frykter en Torres 2.0

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: fre jul 01, 2022 12:17 am Han har levert færre mål de to siste sesongene og jeg tipper at City sitter på ganske detaljert data fra treninger som viser en nedadgående tendens. Jeg frykter en Torres 2.0
Det er godt mulig, men det hadde da vært rart mtp at flere kredible kilder har meldt at City har tilbudt Sterling en ny kontrakt som han av ulike årsaker ikke har signert.

Kan for øvrig være enig med deg vedrørende bekymringen rundt antall kamper. Ingen spillertyper med fysikk som Sterling er i nærheten av antall kamper i PL foruten Kyle Walker, som slet med kroppen denne sesongen. Det er jo en kombinasjon av at Sterling debuterte i PL veldig ung, og at han "aldri" er skadet.

Samtidig, om vi ser vi på antall minutter spilt i karrerien, så er han imidlerid godt under 1000 min foran en type som Son, som vi egentlig ikke frykter sånn særlig for mtp regresjon? Mane er litt bak Son igjen, mens Salah har spilt 1500 min mer fotball på toppnivå enn Sterling. Dette er typer som har litt samme fysiske egenskaper som Sterling.

Sterling har en nesten unik fysikk for en fotballspiller, emm på nivå med maskinen Salah. Håper og tror at han har 2-3 av sine beste fotballår foran seg selv med minuttene han har spilt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kan vel også legge til at Hazard hadde flere tusen minutter med toppfotball enn Sterling i beina da han leverte en av sine beste sesonger i karrieren som 28-åring i 18/19. Nå falt jo karrieren utfor et stup etter det, men det skyldes nok vel så mye Hazard sin tilnærming til toppidrett, en holdning som er diametralt motsatt av Sterling sin.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Orakelet skrev: fre jul 01, 2022 12:17 am
Inbetweener skrev: tor jun 30, 2022 8:37 pm Tipper Sterling vil levere omtrent på Willian-nivå, som er lavere enn det vi burde sikte mot. Noen helt spinnville kamper og noen absolutte stinkers, men aller mest helt på det jevne hvor han bidrar masse uten ball og er frustrerende med den. Ender opp med sju mål og seks assists.
Jeg er fristet til å si "jeg håper det". Selvsagt håper jeg egentlig på mer, men Willan beholdt fysikken sin veldig godt. Han ble nesten raskere og mer utholdende etter hvert som han ble eldre. Jeg frykter at det vil være motsatt med Sterling. Han har allerede spilt 320 Premier League kamper og det er påfallende at City lar han gå. Han har levert færre mål de to siste sesongene og jeg tipper at City sitter på ganske detaljert data fra treninger som viser en nedadgående tendens. Jeg frykter en Torres 2.0
Et poeng jeg forsøkte meg litt på i fjor da dere hentet Lukaku. Til relativt døve øre. Særlig fra deg. Når det er sagt ser Sterling ut til å bli rimelige. Og han er utvilsomt en bedre fotballspiller. Både fotballtalentet og fysikken er noe helt annet enn Lukaku.

Sterling kan være en av de spillerne som faktisk kan tåle latterlig mye fotball. Både pga talentet og hvordan han er bygd. I tillegg tror jeg han har mye potensial som Pep ikke har fått ut.

Risikofritt er det ikke, men definitivt et langt bedre og mer spennende kjøp enn Lukaku. Mindre nedside, større oppside.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

tbb skrev: fre jul 01, 2022 7:29 am Et poeng jeg forsøkte meg litt på i fjor da dere hentet Lukaku. Til relativt døve øre. Særlig fra deg.

Ja, men jeg mente, og mener fortsatt, at når en klubb kjøper Lukaku, så kjøper de en stor og tung spiss, som ikke vil bevege seg veldig mye, men som vil vinne dueller og score mål. Den typen fysikk (stor og tung) vil neppe forandre seg så mye de neste årene. Jeg kan lett forestille meg en Lukaku på 35 år som fortsatt scorer masse mål i serie A (Zlatan og Giroud viser vei).

Når en klubb kjøper Sterling, så kjøper de en rask ving som beveger seg masse. Den typen fysikk forsvinner raskere og det er vanskelig å se at Sterling fortsatt kan være en effektiv spiller dersom fart og utholdenhet forsvinner. For å si det sånn: jeg kan ikke forestille meg en 35 år gammel Sterling som fortsatt spiller fotball på høyt nivå.

I forlengelsen av dette og i forhold til Lukaku-diskusjonene som har pågått: På denne tiden i fjor forventet de fleste en formasjonsendring. Vi hadde allerede en spiss som empirisk sett fungerer klart best i en spissduo (Werner) og så hentet vi enda en (Lukaku). Videre hadde vi slitt offensivt når våre "små angripere" møtte en lavtliggende forsvarsmur. Vi manglet en som vant noen dueller der opp og skapte plass for de andre (Lukaku).

Samtidig hadde vi fortsatt ikke fått ut potensialet til Ziyech. Han kunne slå fantastiske innlegg foran mål, men hva hjelper det når man ikke har spillere foran mål som vinner dueller?

Det var mye snakk om 4-2-4, 4-2-2-2 og tilsvarende på denne tiden i fjor. I et slikt system kunne både Lukaku og Ziyech blitt store suksesser. På en annen siden hadde det blitt mindre plass til Havertz og kanskje Mount.

Nå vet vi at "prøving og feiling" viste at 3-4-3 fungerer bedre for vårt lag og det var krise for Lukaku og Ziyech. Tilsvarende var det fantastisk for Havertz og Mount. I lys av det kan man gjerne kalle både Lukaku og Ziyech en flopp, men personlig vil jeg ikke legge alt ansvaret på de. De har også blitt offer for at en forutsatt systemendring aldri skjedde og i det rette systemet kan begge fortsatt briljere. Jeg er heller ikke sikker på at det nødvendigvis er krise for Chelsea. Jeg skrev et innlegg i denne tråden for noen måneder siden at jeg lever greit med at Lukaku sitter på benken hvis grunnen til det er at Havertz er god. Jeg tror nemlig at vi vanskelig kan få ut det fulle potensialet til begge to samtidig, og Havertz sin oppside er langt høyere.

For å forlenge ytterligere og da i forhold til diskusjonen om vi "vet hva vi driver med på overgangsmarkedet": Jeg syns ryktene denne sommeren tilsier at vi er i ferd med å gjøre samme feilen: Vi kjøper gode spillere, men ikke nødvendigvis optimale spiller basert på spillestil. De ulike stopperne og angriperne vi linkes til har ganske forskjellige egenskaper og hvis de hentes må spillestil tilpasses disse noe. Hvis man ikke blir det det fort slik som med Lukaku og Ziyech at de flopper. Men hvis man endrer mye kan vi risikere at vi ikke får ut det beste av Mount, Havertz og Gallagher m.fl. Det er heller ikke ideelt.

I lys av det ville jeg foretrukket hvis vi faktisk gikk for en "Liverpool-modell" og sikret våre langsiktige targets i ønsket spillestil (Rice og Kounde) og ikke overlatt taktikken i forhold til vår offensiv de neste årene til hvilke spillerene som "tilfeldigvis" er tilgjengelig og ønsker seg til oss i sommer.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Kjenner jeg frykter litt for fremtiden når Tuchel skal ha såpass mye innflytelse på overganger - noe han aldri har hatt i karrieren sin før - og Boehly er «interim sporting director» - noe han ikke er kompetent til. Dette kan potensielt bli en katastrofe av dimensjoner.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Orakelet skrev: fre jul 01, 2022 12:21 pm Ja, men jeg mente, og mener fortsatt, at når en klubb kjøper Lukaku, så kjøper de en stor og tung spiss, som ikke vil bevege seg veldig mye, men som vil vinne dueller og score mål. Den typen fysikk (stor og tung) vil neppe forandre seg så mye de neste årene. Jeg kan lett forestille meg en Lukaku på 35 år som fortsatt scorer masse mål i serie A (Zlatan og Giroud viser vei).
Ville vært riktig om Lukaku var god med ball teknisk og taktisk og god feilvendt, samt generelt scoret en stor andel av målene sine ved å være dominant i boksen. Slik som Zlatan og Drogba. Lukaku er jo dog overhodet ikke slik. Han er best når han blir satt opp rettvendt i fart med med mye rom foran seg. Da kan han være ganske ustoppelig. Og de egenskapene vil nok bli vanskeligere å opprettholde om tempoet går ned og fitnessnivået ikke blir det samme.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Trolljegeren skrev: fre jul 01, 2022 1:50 pm Kjenner jeg frykter litt for fremtiden når Tuchel skal ha såpass mye innflytelse på overganger - noe han aldri har hatt i karrieren sin før - og Boehly er «interim sporting director» - noe han ikke er kompetent til. Dette kan potensielt bli en katastrofe av dimensjoner.
Skal han ha så mye innflytelse da? Kanskje han vil få vetorett i større grad for å forhindre et nytt Lukaku-kjøp (forutsatt at dette var noe Roman og Marina stod bak)?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Orakelet skrev: fre jul 01, 2022 12:21 pm
Ja, men jeg mente, og mener fortsatt, at når en klubb kjøper Lukaku, så kjøper de en stor og tung spiss, som ikke vil bevege seg veldig mye, men som vil vinne dueller og score mål. Den typen fysikk (stor og tung) vil neppe forandre seg så mye de neste årene. Jeg kan lett forestille meg en Lukaku på 35 år som fortsatt scorer masse mål i serie A (Zlatan og Giroud viser vei).
Beskrivelsen din av Lukaku er jo helt feil, og det er sånn han er blitt brukt av Tuchel. Lukaku er jo en spiss som spiller på farten sin, som vil ha masse rom å løpe i. Han er ikke noe targetman, han er bare tilfeldigvis stor og sterk. I så måte hadde en 4222 eller til og med 352 i tospann med Werner vært interessant, men som du sier kunne dette gått endel på bekostning av Havertz og Mount. Dog tror jeg de fint kunne hatt en plass i en 4222 tatt i betraktning alle kampene vi spiller ila en sesong.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

KongOlav2 skrev: fre jul 01, 2022 2:02 pm Skal han ha så mye innflytelse da? Kanskje han vil få vetorett i større grad for å forhindre et nytt Lukaku-kjøp (forutsatt at dette var noe Roman og Marina stod bak)?
Det fremstår slik ut i fra slik jeg tolker Chelsea ITK. Det er jo knapt noe fotballkompetanse igjen ledelsen av klubben så…

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Trolljegeren skrev: fre jul 01, 2022 2:07 pm
Orakelet skrev: fre jul 01, 2022 12:21 pm
Ja, men jeg mente, og mener fortsatt, at når en klubb kjøper Lukaku, så kjøper de en stor og tung spiss, som ikke vil bevege seg veldig mye, men som vil vinne dueller og score mål. Den typen fysikk (stor og tung) vil neppe forandre seg så mye de neste årene. Jeg kan lett forestille meg en Lukaku på 35 år som fortsatt scorer masse mål i serie A (Zlatan og Giroud viser vei).
Beskrivelsen din av Lukaku er jo helt feil, og det er sånn han er blitt brukt av Tuchel. Lukaku er jo en spiss som spiller på farten sin, som vil ha masse rom å løpe i. Han er ikke noe targetman, han er bare tilfeldigvis stor og sterk. I så måte hadde en 4222 eller til og med 352 i tospann med Werner vært interessant, men som du sier kunne dette gått endel på bekostning av Havertz og Mount. Dog tror jeg de fint kunne hatt en plass i en 4222 tatt i betraktning alle kampene vi spiller ila en sesong.
Jeg tror / håper at ingen trodde at Lukaku kunne spille slik han gjorde i Inter i Chelsea. Vår utfordring var lag som lå dypt og ga null bakrom. Hvis vi prøvde å løse det med en bakromsspiss (igjen, ref. Torres) er det tidenes hjerneblødning.

Jeg legger godviljen til og tror at Chelsea visste at Lukaku ville miste noen mål pga manglende bakrom, men at han i slike kamper likevel kunne gjøre nytte som targetmann og effektiv målscorer. Det trodde jeg også. Så visste ikke jeg (og de fleste andre) at han hadde psyken til en huskatt.

Men sett at han skulle ha en slik rolleog klarte å fylle den: Da kunne han hatt den rollen lenge. Han kunne og burde blitt en ny Drogba (han slet også med hjemlengsel i starten av Chelsea-karrieren), men slik gikk det dessverre ikke. Mye på grunn av Lukaku, men ikke bare. Mye av forklaringen er også at Chelsea er best når særlig Mount, men også Havertz og Werner, får spille på sine styrker. Da løpes det veldig mye mer, vi er mer samspilte og ting går raskere.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Trolljegeren skrev: fre jul 01, 2022 2:08 pm
KongOlav2 skrev: fre jul 01, 2022 2:02 pm Skal han ha så mye innflytelse da? Kanskje han vil få vetorett i større grad for å forhindre et nytt Lukaku-kjøp (forutsatt at dette var noe Roman og Marina stod bak)?
Det fremstår slik ut i fra slik jeg tolker Chelsea ITK. Det er jo knapt noe fotballkompetanse igjen ledelsen av klubben så…
Jeg har samme inntrykk. Jeg tror Tuchel peker på spillere og Boehly tar forhandlingene. Dette minner om Liverpool hvor Klopp har svært mye han skulle sagt, men det er noe helt nytt i Chelsea. Vår erfaring har vel vært at managere byttes ut fortere enn spillere og at det er kritisk at noen med et femårsperspektiv og ikke toårsperspektiv tar avgjørelsene.

Heldigvis virker det som at Boehly er enig i det, ref. ryktene om ny sportsdirektør. Hvis dette blir ordningen i kun et vindu tror jeg det går fint (Tuchel virker veldig fornuftig), men jeg stiller fortsatt spørsmål ved at Marina (og cech) forsvant før vinduet var over.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Bare for å gjøre det klart, så opererer ikke Liverpool slik at Klopp peker og klubben fikser. Klopp hadde flere spillere på blokka foran både Salah og Mané, men statistikken deres tilsa at de var de beste alternativene tilgjengelig.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Orakelet skrev: fre jul 01, 2022 3:07 pm
Trolljegeren skrev: fre jul 01, 2022 2:07 pm
Orakelet skrev: fre jul 01, 2022 12:21 pm
Ja, men jeg mente, og mener fortsatt, at når en klubb kjøper Lukaku, så kjøper de en stor og tung spiss, som ikke vil bevege seg veldig mye, men som vil vinne dueller og score mål. Den typen fysikk (stor og tung) vil neppe forandre seg så mye de neste årene. Jeg kan lett forestille meg en Lukaku på 35 år som fortsatt scorer masse mål i serie A (Zlatan og Giroud viser vei).
Beskrivelsen din av Lukaku er jo helt feil, og det er sånn han er blitt brukt av Tuchel. Lukaku er jo en spiss som spiller på farten sin, som vil ha masse rom å løpe i. Han er ikke noe targetman, han er bare tilfeldigvis stor og sterk. I så måte hadde en 4222 eller til og med 352 i tospann med Werner vært interessant, men som du sier kunne dette gått endel på bekostning av Havertz og Mount. Dog tror jeg de fint kunne hatt en plass i en 4222 tatt i betraktning alle kampene vi spiller ila en sesong.
Jeg tror / håper at ingen trodde at Lukaku kunne spille slik han gjorde i Inter i Chelsea. Vår utfordring var lag som lå dypt og ga null bakrom. Hvis vi prøvde å løse det med en bakromsspiss (igjen, ref. Torres) er det tidenes hjerneblødning.

Jeg legger godviljen til og tror at Chelsea visste at Lukaku ville miste noen mål pga manglende bakrom, men at han i slike kamper likevel kunne gjøre nytte som targetmann og effektiv målscorer. Det trodde jeg også. Så visste ikke jeg (og de fleste andre) at han hadde psyken til en huskatt.

Men sett at han skulle ha en slik rolleog klarte å fylle den: Da kunne han hatt den rollen lenge. Han kunne og burde blitt en ny Drogba (han slet også med hjemlengsel i starten av Chelsea-karrieren), men slik gikk det dessverre ikke. Mye på grunn av Lukaku, men ikke bare. Mye av forklaringen er også at Chelsea er best når særlig Mount, men også Havertz og Werner, får spille på sine styrker. Da løpes det veldig mye mer, vi er mer samspilte og ting går raskere.
Hvordan kunne man ikke vite at Lukaku er en gigantisk baby? En mann med et ego tilsvarende størrelsen på egen ræv?!

For øvrig er ikke Lukaku i nærheten av å ha samme ballbehandling som Drogba. Det var nøyaktig den tabben Mourinho gjorde med han i Man Utd. (At han får mindre bakrom i Chelsea enn hva han fikk i Inter er også bare tull.)

Tydelig at du ikke ante hvilken spiller Lukaku faktisk er da du hyllet han for ett år siden som topp fem i verden.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Trolljegeren skrev: fre jul 01, 2022 3:32 pm Bare for å gjøre det klart, så opererer ikke Liverpool slik at Klopp peker og klubben fikser. Klopp hadde flere spillere på blokka foran både Salah og Mané, men statistikken deres tilsa at de var de beste alternativene tilgjengelig.
Det er klart at hovedtrener bruker mesteparten av tiden sin på å vinne kamper og speiderne må nødvendigvis bidra med sine analyser og tips om mer ukjente spillere. Noen spillere kjenner treneren godt (feks van dijk eller dembele for tuchel), mens andre må speiderne finne frem.

Ift sistnevnte kategori var poenget mitt at Klopp har stor innflytelse ift hvilke egenskaper som hentes inn. Han får ikke en Lukaku i fanget som et «klubbkjøp». Det er mer slik at han sier hvilken egenskaper han ønsker i sin spillestil og så finner speiderene disse egenskapene. Ift dette er han helt rå og han var tydelig ift hva han ville ha, og ikke ha, fra første sekund. Som tidligere diskutert tror jeg mye av Liverpool sin suksess med overganger er på grunn av det.

Tilsvarende tror jeg det er i chelsea nå. Tuchel har forklart hvordan han ser for seg en ny angrepsrekka og så prøver Boehly, med hjelp fra speiderne, å få til det. Hvorvidt det blir like suksessfullt som i Liverpool gjenstår å se. Det forutsetter at Tuchel har en helt klar plan for hvordan klubben skal angripe og den helt klare planen har jeg ikke sett enda.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Er klubbtråden blitt den nye synse- og ryktetråden nå? Der alle bastant legger ut sterke meninger om hvordan alt gjøres, med den største selvfølgelighet?

Er jeg på vei til å bli den nye Abelsborg?

Tja.

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Hei alle Chelsea fans! Jeg har ikke lest mange/nøye på innleggene her inne. Så må bare beklage dersom noen innlegg har bemerket dette tidligere! Min mening er at kommende sesong igjen vil bli en kamp om CL kvalifisering, so blir tøffere kommende sesong, enn sist. ManU, Spurs og Gunners blir alle styrket. Sterling vil bli en oppgradering av Pulisic/Ziyech, det er jeg ganske sikker på. Raphina er jeg litt mer usikker på. Han skaper mye, men ikke alltid veldig effektiv(han vil jo etter ryktene ikke til vest London heller). Cornet for en grei sum fra Burnley er spennende. Og ikke minst så håper jeg at Broja blir satset på som alternativ til Havertz. De Light og Kimpembe inn please. Neymar = nei fra meg :-)
Sist redigert av Oggyboy den fre jul 01, 2022 6:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Ikke minst 2, så må ny eier få tid til å sette sammen et godt lederteam etter Buck, Granovskaya og Cech!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Enda flere rykter


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»