Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
GatlingGun

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av GatlingGun »

Orakelet skrev: tir des 06, 2022 10:21 am
GatlingGun skrev: tir des 06, 2022 10:11 am Men om Real Madrid virkelig vil ha en spiller så får de ham stort sett alltid.
Slik har det vært fordi de har tilbudt de klart største lønningene kombinert med gunstige skatteregler. Den kraftige økonomiske veksten i PL endrer imidlertid dette og det begynner å bli lenge siden Real hentet en spiller i Mbappe / Haaland - klassen. Personlig tror jeg det er slutt på at slike drar til Spania og at disse fremover vil havne i PL eller PSG (slik de nevnte også gjorde).

Vi har gjort mye narr av Barca for deres "levers", men også Real driver med dette:

https://www.football-espana.net/2022/10 ... ew-stadium

Dette er som å pisse buksa for å holde varmen og det vil straffe seg når de i fremtiden må gi fra seg inntekter, samtidig som at PL-klubbenes inntekter bare øker. Det er en grunn til at de veldig gjerne vil ha Superligaen og ikke har gitt det opp enda. PL-klubbene derimot; de er allerede i "superligaen".
Med de har pisset mange ganger i buksene sine, deretter dusjer de, kaster klærne og skifter til nye klær igjen.

Når de begynner å gå tom for klær eller det blir for dyrt å dusje, så begynner de bare å gå med bleier.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

taknina skrev: søn des 04, 2022 7:28 pm
Jolla skrev: søn des 04, 2022 7:16 pm
chelsea8 skrev: søn des 04, 2022 7:13 pm
Sterling ikke med mot Senegal av personlige grunner.
Han føler personlig at England er bedre tjent med at Foden spiller.

Hedersmann.

My thoughts exactly


Flaut, gutta...

taknina

Legg inn av taknina »

Trolljegeren skrev: tir des 06, 2022 2:36 pm
taknina skrev: søn des 04, 2022 7:28 pm
Jolla skrev: søn des 04, 2022 7:16 pm

Han føler personlig at England er bedre tjent med at Foden spiller.

Hedersmann.

My thoughts exactly


Flaut, gutta...
[/quote

En må vel bare rette hendene i været å innrømme at denne var en ikke heldig med omstendighetene tatt i bektraktning.

Men det tar ikke poenget om det at Sterling spiller og har spilt på ett gulljagende klubblag og landslag er for meg ett av livets store gåter.

Det kan selvsagt være noe med meg og uansett får en håpe at alt går bra med ham og hans familie?

Har ikke helt fått lest meg opp på saken siden i foremiddag når jeg skriver dette nå

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg står for min betegnelse av Sterling som en hedersmann.

De uttalte vel at de ikke ønsket spekulasjoner, og min kommentar var såpass useriøs at jeg mener at det ikke kan tolkes som en reell spekulasjon til grunnen til at han ikke var med i kampen mot Senegal.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

GatlingGun skrev: tir des 06, 2022 11:35 am Med de har pisset mange ganger i buksene sine, deretter dusjer de, kaster klærne og skifter til nye klær igjen.

Når de begynner å gå tom for klær eller det blir for dyrt å dusje, så begynner de bare å gå med bleier.

Forsåvidt sant, men jeg regner med at de ikke selger fremtidige inntekter til kapitalistiske "gribber" (fond) hvis de alternativt kunne solgt treningsanlegget til kommunen. Presumptivt har de utelukket alle muligheter til å gjøre gode "dealer" før de aksepterer en dårlig en. Tilsvarende med Barca.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Leao virker å være "bankers" på benken til Portugal, selv med Ronaldo ute. Hvorfor?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ziyech spiller heldigvis opp prisen sin.

Bilde

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Orakelet skrev: tir des 06, 2022 7:05 pm Leao virker å være "bankers" på benken til Portugal, selv med Ronaldo ute. Hvorfor?
Monstermål fra Leao nå.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



På tide! Det er nok ikke mange ukene før Chilwell er tilbake på feltet også.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

VisionQuest skrev: tir des 06, 2022 11:04 pm

På tide! Det er nok ikke mange ukene før Chilwell er tilbake på feltet også.
Lyskestrekk på begge to incoming i januar. Brace for impact.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

GatlingGun skrev: tir des 06, 2022 11:42 pm
VisionQuest skrev: tir des 06, 2022 11:04 pm

På tide! Det er nok ikke mange ukene før Chilwell er tilbake på feltet også.
Lyskestrekk på begge to incoming i januar. Brace for impact.
Det går fint, da henter vi bare tilbake Malang ‘Big Daddy’ Sarr.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Da er det vel bare vi og Real Madrid igjen. Det høyner vel håpet en smule, men gutten har nok halvannen fot i den spanske hovedstaden.

Edit; Never mind, denne kom minutter etter jeg postet.



Jaja. Okei. Kanskje var det aldri håp uansett.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Vi må bare gi opp brasilianere under 36 år. Gå for europeere heller. Det trygge valget.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Tror fortsatt Barcelona er i kampen, om enn i det skjulte - siden de strengt tatt har FFP-problemer.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »



Har vist seg å være en troverdig kilde denne kontoen her.

Har ikke sett allverden av han, men har jo meget gode tall til å være så ung. Kontrakten går ut til sommeren også, så her gjelder det å være på vil jeg tro. Noen som vet hvorfor Dortmund ikke har forlenget med han tidligere? Har han ikke ønsket eller har de ventet for lenge?

Tar gjerne i mot noen beskrivelser om han som spilletype også. Jeg innbiller meg at han har en bra fysikk i alle fall. Uansett spennende rykte og nok et tegn på at klubben leter etter fremtidens stjerner.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Moro så lenge det varte med Endrick, men det var aldri realistisk når Real Madrid og Barcelona var inne i bildet. Ti år etter Hazard ble signert fikk vi ikke enda en spiller "alle" var ute etter. Kanskje er det like greit. De seksti-sytti millionene vi hadde måttet bruke på Endrick må brukes til og forsterke stallen vår nå - ikke om to år.

Jeg har bare så lyst til at vi skal treffe på noen spillerkjøp. Gjerne to stykk på midtbanen. Synd vi ikke hentet Lucas Gourna (eller Fofana, for den saks skyld) fra St. Etienne. Kanskje det er mulig å få til noe lurt med Romeo Lavia. Har langt større tro på at han kan bli så god som vi trenger, istedenfor Alvarez og/eller Bennacer. Førstnevnte har blitt avkledd hver gang jeg har sett han, og sistnevnte tror jeg blir for treig for PL.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Vi må starte å satse på de som ikke helt har slått helt til ennå. De talentene som ligger og vaker i sivet som en gjedde. Det er der gevinsten kan komme for oss.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: ons des 07, 2022 3:41 pm
Jeg har bare så lyst til at vi skal treffe på noen spillerkjøp. Gjerne to stykk på midtbanen. Synd vi ikke hentet Lucas Gourna (eller Fofana, for den saks skyld) fra St. Etienne. Kanskje det er mulig å få til noe lurt med Romeo Lavia.
Kanskje Ahamada fra Stuttgart hadde vært noe? Minner meg om Thomas Partey når han var på samme alder.

Ellers så har du jo Lavia (som du nevner) og Tyler Adams i PL. Begge er spillere som jeg mener at har nivået til å spille for et topplag i verden. I VM så har Sofyan Amrabat fra Fiorentina dominert for Marokko på midtbanen, så der er det et potensielt billig kjøp.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ellers kan dere jo kjøpe Koundé fra Sevilla og plassere ham på midtbanen



Nei, vent. Tüchel sa nei takk. Stemmer det.

(Videoen er snart to år gammel, så ikke den beste kvaliteten, og Koundé har blitt bedre etter dette. Men dette var den beste videoen jeg fant som highlighter hans evner til å forsere ledd og skape sjanser fra sin midtstopperposisjon. Den flate langpasningen som han utfører på 2:53 i videoen er blitt et av varemerkene hans.)

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tror han er for lav til å lykkes som midtstopper i PL, ikke god nok hode-/duellspiller var det vel en tidligere PL-manager som mente om jeg ikke husker helt feil.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Grådigheten tok overhånd. Synd.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: ons des 07, 2022 5:22 pm Tyler Adams i PL.
Ja takk. Kongespeller.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

26 år siden Zola scoret sitt første mål for oss.
Screenshot_20221207_205643_Facebook.jpg

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Den tragiske historien om Yann Gueho. Totalt ukjent spiller for meg men kanskje kjent blant noen av Chelsea-gutta her?
https://theathletic.com/3975061/2022/12 ... ed-article

Lezah

Legg inn av Lezah »

thewaterfall skrev: ons des 07, 2022 6:03 pm Tror han er for lav til å lykkes som midtstopper i PL, ikke god nok hode-/duellspiller var det vel en tidligere PL-manager som mente om jeg ikke husker helt feil.
Kan bekrefte at lave stoppere er ut. Mot dagens Jostein Flo-kloninger duger ikke slike tasser. Minimumskravet må være 1.90.
Mvh Carra the spitting lad

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TerryMcDermott skrev: fre des 09, 2022 1:05 pm --- Den tragiske historien om Yann Gueho. Totalt ukjent spiller for meg men kanskje kjent blant noen av Chelsea-gutta her?
https://theathletic.com/3975061/2022/12 ... ed-article
Fantastisk artikkel fra Stuart James det der. Alltid trist med supertalenter som mangler den mentale biten for å bli det man kunne ha vært. Fotballverdenen er jo full av slike spillere, men Gueho sin historie er ekstra trist.

Kjente faktisk ikke til spilleren eller historien hans. Var ikke like god tilgang til stoff om akademispillerne for 10-12 år siden men burde jo ihvertfall ha hørt om ham. Vanligvis blir slike historier om hypertekniske spillere og hva de kunne ha blitt litt oppblåst, men Gueho virker å ha vært spesiell:

Swift laughs. “There was a story when Yann went over with the first team and trained, bearing in mind he was only 14 or 15 years old at the time. I don’t know whether he got sent back, but I just remember people saying that he basically took the piss out of first-team players, nutmegging them in a mini game and everyone was a bit like, ‘What’s he doing? He’s 15 years old and he’s embarrassing first-team players.’ (Michael) Ballack was there then and Deco. It was a big story going around the training ground at the time.”

Uansett, det virker jo som det aldri var håp for ham. Fyren virker å ha vært en vandrende bombe, fullstendig ustabil.

Nditi sighs. “Yann is the best player I’ve ever played with or seen. He had everything. Everything apart from attitude. He had the worst attitude you could think of. The (Mario) Balotellis… they’ve got nothing on Yann when it comes to attitude.”

Haha. Drev og hoppet over billettbommene på togstasjonen i Chelsea-utstyr, og kom i slagsmål med vaktene...selv om han fikk togbilletter fra klubben. Ser ut til at klubben gjorde det man kunne for å hjelpe ham og familien, og at Nathaniel Chalobah forsøkte å bistå. Men null håp.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Nevnes jo at han var bipolar så teoretisk;tenk om han f eks hadde blitt medisinert tidligere....
Artikkelen sier jo også noe om dette om man er født med en "gave" eller ikke. Virker jo som at Gueho var ganske nærme dette.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Lezah skrev: fre des 09, 2022 1:21 pm
thewaterfall skrev: ons des 07, 2022 6:03 pm Tror han er for lav til å lykkes som midtstopper i PL, ikke god nok hode-/duellspiller var det vel en tidligere PL-manager som mente om jeg ikke husker helt feil.
Kan bekrefte at lave stoppere er ut. Mot dagens Jostein Flo-kloninger duger ikke slike tasser. Minimumskravet må være 1.90.
Mvh Carra the spitting lad
Tuchel sier seg enig.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Thiago Silva på full fart i mot semifinale 🇧🇷

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Men Kovacic og Modric tok innersvingen på dem 🇭🇷

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»