Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
KongOlav2

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av KongOlav2 »

Inbetweener skrev: lør des 10, 2022 8:46 am Helt enig med Jolla. Kanskje taper Kounde et par ekstra hodedueller kontra en lyktestolpe, men hva med alle gangene Kounde (eller lignende) kan følge med kjappe driblere? Eller hva med de gangene han kan starte spillet bakfra? Martinez i United ble latterliggjort etter en kamp mot Brentford, hvor hele laget deres lå som en bord og ingen visste hva de skulle gjøre. Et par måneder senere er han en av ligaens beste stoppere.
Det var spesielt snålt at Tuchel sa nei til Kounde om planen fortsatt var å spille 343. Og når de i tillegg brukte veldig mye penger på Cucurella. Jeg kan vel knapt tenke meg et mer ideelt valg som sidestopper i 343 enn det Kounde er.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Inbetweener skrev: lør des 10, 2022 8:46 am En midtbane med de to og Kova (burde selvsagt spilt hver kamp om kroppen hadde holdt) eller Mount er veldig mye bedre enn alt vi har hatt siden pansermidtbanen vi hadde med Essien, Ballack og Lampard.
Ser her at jeg har snakket i litt vel store ord. Overivrig. Kante gjorde alle midtbanene våre fra 2016 til 2020 til over middels gode. Og han, Kova og Jørgen dannet en meget solid midtbane, spesielt i Europa-sammenheng. I ligaen har vi fått bøte med at vi ikke har hatt en struktur, plan. Hyppige utskiftninger har gjort at det som skal være et lags fundament og nav, midtbanen, har fått endret sine arbeidskrav fra år til år. Da blir det sjanseløst å konkurrere mot maskineriet til Liverpool og City.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

KongOlav2 skrev: lør des 10, 2022 9:16 am
Inbetweener skrev: lør des 10, 2022 8:46 am Helt enig med Jolla. Kanskje taper Kounde et par ekstra hodedueller kontra en lyktestolpe, men hva med alle gangene Kounde (eller lignende) kan følge med kjappe driblere? Eller hva med de gangene han kan starte spillet bakfra? Martinez i United ble latterliggjort etter en kamp mot Brentford, hvor hele laget deres lå som en bord og ingen visste hva de skulle gjøre. Et par måneder senere er han en av ligaens beste stoppere.
Det var spesielt snålt at Tuchel sa nei til Kounde om planen fortsatt var å spille 343. Og når de i tillegg brukte veldig mye penger på Cucurella. Jeg kan vel knapt tenke meg et mer ideelt valg som sidestopper i 343 enn det Kounde er.
Tuchel har vel aldri vært noen ordentlig lagbygger? Fantastisk coach, men å gi klubbnøklene til en trener som han er galskap. Vi burde helt sikkert kjøpt Kounde når vi hadde muligheten, men det skjedde jo ikke.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Pace and Power.

Den eneste som skiller seg ut fra den beskrivelsen av kjøpene som ble gjort under Tüchel er Cucurella, men han har en enorm motor og også han har på mange måter hatt fysikken som sin styrke (et kjøp som jeg likte, dog langt dyrere enn han egentlig burde ha vært.)

Romelu Lukaku - 191cm og kremeksempelet på en spiller som har levd på å være overlegen fysisk
Pierre-Emerick Aubameyang - 186cm og et hurtigtog
Kalidou Koulibaly - 186cm, og få stoppere som passer Pace&Power-beskrivelsen bedre
Wesley Fofana - 188cm
Denis Zakaria - 191cm
Raheem Sterling - kun 170cm, men et hurtigtog. Tidligere muligens det største hurtigtoget som England har hatt annet enn Walcott.
Carney Chukwuemeka - 187cm og god fart. Igjen en spiller som har fått endel gratis kontra sine motstandere i juniorfotballen (det sagt så var vel ikke dette et Tüchel-kjøp?)
Marc Cucurella - kun 173cm. Den som skiller seg mest ut, men som sagt så er motoren og løpskraften hans muligens hans største styrke - i likhet med Saúl før ham.


Det sagt så kan man jo si at flesteparten av de spillerne som er blitt solgt i samme periode også passer til beskrivelsen Pace&Power, heller enn at de er noen tekniske vidundre.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Og selvfølgelig Anthony Gordon som Tüchel skulle ha - han passer også beskrivelsen.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Leao ser så utrolig uinteressert ut med mindre han har ballen i beina. Tilbyr nærmest ingenting i presset og virker ikke villig til å bevege seg for å skape rom. Han besitter utvilsomt masse ekstremferdigheter offensivt, men spørs om vi har råd til å bruke så mye penger på en med så klare mangler i spillet sitt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Enormt av Ziech og Marokko!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Inbetweener skrev: lør des 10, 2022 9:53 am Tuchel har vel aldri vært noen ordentlig lagbygger? Fantastisk coach, men å gi klubbnøklene til en trener som han er galskap. Vi burde helt sikkert kjøpt Kounde når vi hadde muligheten, men det skjedde jo ikke.
Nkunku tror jeg blir et bra kjøp for dere. Tror også Rice blir det om dere henter ham. Og Kounde kunne vært det. Er langt mer skeptisk til hva dere ellers har holdt på med. Cucurella er vel en god spiller, men likevel; til den prisen. Fofana kan jeg skjønne tanken bak, men fyren må da holde seg skadefri. Og Koulibaly og Sterling. En ting er å kjøpe dem, men gi dem den gigafeite lønna. Som nå får konsekvenser når Mount vil ha det samme. Og Gordon. Hva i huleste var det? Skulle han primært være en squadspiller på høyre vingback og høyrekant?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Sterling var jeg ikke for i det hele tatt, men jeg trodde at han skulle være bedre. Koulibaly lurte meg trill rundt, han synes jeg er skremmende dårlig. Og lønna deres - det er et kapittel for seg selv. Sterling var Tuchel sin fetish, og tyskeren har gitt uttrykk for at han var over the moon hva Koulibaly angår. Begge to er rævva kjøp vi ikke har råd til å gjøre flere av.

Nkunku er en kjempespiller, men hvor mye bedre var han enn Havertz når vi kjøpte tyskeren? Begge er litt like som spillertyper i det at de er udefinerbare. Jeg synes det er galskap å gi opp Havertz, og jeg tror Potter også liker han. Hvordan skal man da passe begge inn? Må vel nesten bli en 4-3-1-2 med Havertz/Nkunku i tierrollen, og en av de to og en hovedspiss på topp. Og så går Mount ned i midtbanetrioen (der han burde spisses inn).

Gordon tror jeg ikke det er noen som skjønte noe av. Han er en friidrettsutøver.

Håper er jo at den kvarte milliarden vi har lagt ned i å revitalisere alt fra fysioterapeuter til speidere til det overordnede rekrutteringssystemet skal gjøre slik at vi slipper å kjøpe Koulibaly og Sterling, men heller kan kjøpe unge, sultne spillere. Slik fotball spilles nå, med to kamper hver uke og dobbelt så mange spurter som før er sporten blitt en ung manns idrett. Vi må følge med på den trenden.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Hvis jeg skulle ønsket meg spillere, med et relativt realistisk syn på det hele, blir lista noe sånt som dette. Gvardiol og Leao ser jeg dessverre på som urealistisk:

Høyreback: Juranovic
Midtbane: Rice og Enzo Fernandez*
Angrep: Nkunku

I tillegg til disse inn vil jeg se at Chukwu får en sentral rolle i neste års lag, samt at Hall og kanskje en til (Casadei eller Hutchinson) blir tatt opp som fullverdige medlemmer av troppen.

Ziyech, The Yank, Kante, Jørgen (hvis han ikke går med på kraftig lønnsreduksjon) og aller helst Auba burde vi kvitte oss med.

* Fernandez får vi nok ikke. Om vi er litt på ballen signerer vi en pre-kontrakt med Houssem Aouar i januar, evt kjøper han billig i januar fordi han er på sitt siste år i kontrakten sin. Et alternativ er en annen Enzo, nemlig Le Fee. Han har blitt en kjempespiller i en dypere rolle. Ellers har jeg nørdet ganske kraftig etter Salvatore Esposito fra SPAL. Jeg tar fullt forbehold om at jeg kun har sett en kamp av han, resten er på YouTube, men han er en spiller etter min smak.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Apropos «hva kunne ha vært»: Marina, Tuchel og alle involverte i avgjørelsen om å vente et år på Tchoumeni har blod på hendene deres. For en spiller. Nye Vieira. Hadde gjort behovet for å betale overpris i budrunden for Rice unødvendig.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kounde tapte hodeduell mot Foden.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Om ikke annet viser dagens VM-kamp viktigheten av å parre Rice opp med en dyptliggende playmaker. Bellingham, for alle hans ferdigheter, er ingen pasningsspiller eller metronom. Å blåse av banken på han er en feilvurdering. Han er en litt mindre teknisk Kovacic på steroider. Blir helt sikkert et godt tilskudd til klubben han drar til, men for oss er det luksus vi ikke kan ta oss råd til.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Inbetweener skrev: lør des 10, 2022 8:22 pm Apropos «hva kunne ha vært»: Marina, Tuchel og alle involverte i avgjørelsen om å vente et år på Tchoumeni har blod på hendene deres. For en spiller. Nye Vieira. Hadde gjort behovet for å betale overpris i budrunden for Rice unødvendig.
Blod på hendene for og at på til velge Saul...

Apropo Atletico - hva tenker vi om Felix? Gutten vil ut i januar

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chelsea-Villa kl 1510 idag. Streames gratis gjennom recast. Håper på å få sett en del unggutter.

Viktigste: James er 100%.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: søn des 11, 2022 12:55 pm Chelsea-Villa kl 1510 idag. Streames gratis gjennom recast. Håper på å få sett en del unggutter.

Viktigste: James er 100%.
Abu Dhabi.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Abuja

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: søn des 11, 2022 1:00 pm Abu Dhabi.
Korrekt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Inbetweener skrev: lør des 10, 2022 7:44 pm Sterling var jeg ikke for i det hele tatt, men jeg trodde at han skulle være bedre. Koulibaly lurte meg trill rundt, han synes jeg er skremmende dårlig. Og lønna deres - det er et kapittel for seg selv. Sterling var Tuchel sin fetish, og tyskeren har gitt uttrykk for at han var over the moon hva Koulibaly angår. Begge to er rævva kjøp vi ikke har råd til å gjøre flere av.
En ting er jo selve kjøpene, men iveren etter å kaste megalønninger etter spillere før de faktisk har prestert i Chelsea, synes jeg også er en jævlig dårlig prioritering. Om jeg bruker tall fra Capology, som jeg anser som den mest troverdige kilden, så har Kanté £290k i uka. Det er greit med tanke på det nivået han holdt for noen år siden, da denne kontrakten ble underskrevet (forlengelse av denne i en alder av 32, med den skadefrekvensen han nå har, er imidlertid noe helt annet). Men at de gir Lukaku og spesielt Sterling og aller mest Koulibaly lønninger i samme eller høyere nivå, før de har prestert i det hele tatt i Chelsea, er imidlertid galemattias. Helt latterlig egentlig.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Guro Reiten har 13 assist på 13 kamper i år.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Spennende!! Dette adder vel opp til en 433.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Mange spennende spillere. Trist med Aubameyang.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

En slags 4-2-3-1

Bettinelli
Brooking-Gilchrist-Humphreys-Cucu
Jorg-Hall
Hutch-Webster-Auba
Broja

Villa med sterkere lag og 0-1 etter 10 min. Hutchinson er kvikk, leker med Digne og dundrer ballen i stolpen. Chelsea fullt på høyde.

Hall dessverre svak første 12 min.
Sist redigert av Lew_Ashby den søn des 11, 2022 3:25 pm, redigert 1 gang totalt.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Hutchinson skjærer inn fra høyre, snirkler seg forbi to spillere og pisker ballen i krysset fra 16 meter, dessverre stod metallet i veien.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Faaaaen. Der røk kneet til Broja. Helvete heller.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Helt grusomt å høre han skrike der. Faen altså.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Chalobah rett før kamp og nå Broja...

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Lolzalot skrev: søn des 11, 2022 3:35 pm Chalobah rett før kamp og nå Broja...


Vi får håpe det ligger noe i dette.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lew_Ashby skrev: søn des 11, 2022 3:32 pm Faaaaen. Der røk kneet til Broja. Helvete heller.
:(

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Blir overrasket om dette ikke er minimum 9 mnd ute for Broja. Om han er virkelig heldig er det "kun" en vridning som gjør veldig vondt med en gang, men tviler sterkt.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»