Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
GatlingGun

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av GatlingGun »

Jeg føler meg litt som på den dagen i uken jeg går på butikken. Da handler jeg stort sett for rundt 1500 kroner og må ha 5-6 poser til varene. Får en del blikk da.
Sist redigert av GatlingGun den man jan 30, 2023 11:42 pm, redigert 1 gang totalt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jeg ville tenkt 10 (maks):


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Når var sist gang vi hadde en argentiner i Chelsea, egentlig? Crespo, Veron, Higuain, Di Santo, Caballero?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Orakelet skrev: man jan 30, 2023 11:15 pm
Du nevner Atletico. Det er tilfeldigvis klubben med tredje mest gjeld i verden, etter Barca:

https://www.totalsportal.com/money/foot ... most-debt/
Atlético har ekstremt høy gjeld. Det er noe som klubben har slitt med siden 90-tallet. Det er ikke tilfeldig, noe som er nyheter for meg eller noe som har forandret seg nylig.
Orakelet skrev: man jan 30, 2023 11:15 pm
men problemet ligger i klubbens drift over mange år og løsningen som ble valgt med "levers" og nye dyre kjøp er i min bok et bevis på at verken klubben eller ligaen tar det underliggende problemet (veldig høy gjeld) på alvor.
Det var jo nettopp dette jeg snakket om, at nasjonale regler som ble utformet for å beskytte klubbene i dette tilfellet tvinger Barcelona til å enten selge rubbel og bit, og bli en klubb som ligger rundt 10. plass og vaker (dette til tross for flere tiår med profitt), eller selge fremtidige inntekter - som er er hoderystende elendig finansielt valg - og satse på at inntektene kommer til å øke og at det vil gjøre det verdt det.

Du kan ikke i det ene øyeblikket rose Chelsea for å tenke P/E, og investere kraftig i den tro om at fotballverden vil fortsette å øke kraftig i verdi, og så i det neste øyeblikket kritisere Barcelona for det samme. Du kan kritisere de spesifikke kjøpene, hvis det er disse du mener at er dårlig verdi, men idéen om å bruke penger for å støtte Xavi i håp om å bygge et vinnerlag som kan gjenoppbygge verdien til Barcelona burde jo være helt i tråd med din hyllest av #Visjon2030 hvor planen til Boehly er at Chelsea sin verdi kommer til å dobles i årene fremover gjennom denne investeringen.

Jeg synes det er risikabelt det som Barcelona begir seg ut på, men jeg har samtidig forståelse for at de ikke velger å selge halve laget og bli en middelhavsfarer med påfølgende tap av inntekter, og jeg skjønner at de følte seg nødt til å ta noen ekstreme valg for å få de inntektene som LFP sa at de måtte vise til for å kunne registrere spillerne sine.
► Show Spoiler

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Odysseen skrev: man jan 30, 2023 10:41 pm Selvsagt, en ødelegger jo en klubb, en haug med karrierer, forholdet til resten av fotballverden, integriteten til fotballen som sport mm., men det er selvsagt ikke relevant.
Dette er jo bare sprøyt alt sammen. Det er masse klubber opp gjennom som har gjort mye rart. Det har aldri ført til noe av det du skisserer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Sjekket noe i går kveld. Siden 18/19 har Kante mistet ca 85 kamper med skade. Siden 19/20 har James mistet nesten 70 kamper med skade. Dette vil jeg si er våre to beste spillere denne perioden (foruten Hazard i 18/19).

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jolla skrev: tir jan 31, 2023 12:53 am ...nasjonale regler som ble utformet for å beskytte klubbene i dette tilfellet tvinger Barcelona til å enten selge rubbel og bit, og bli en klubb som ligger rundt 10. plass og vaker (dette til tross for flere tiår med profitt), eller selge fremtidige inntekter - som er er hoderystende elendig finansielt valg - og satse på at inntektene kommer til å øke og at det vil gjøre det verdt det.

Det er her vi er uenige. Jeg mener at det ikke er nasjonale regler som "tvinger" Barcelona, men den elendige økonomiske situasjonen. Det er dyrt å være fattig og det er ikke La Liga sin feil at Barca allerede hadde lånt "over pipa".

Jeg skjønner hvorfor Barca satser. Som jeg har sagt tidligere i denne tråden tror jeg fotballmarkedet vil vokse mye fremover og selvsagt ønsker Barca å være med på "festen". Jeg er også en tilhenger av "high risk, high reward", så lenge analysen bak er god. Problemet med Barcas tilnærming er at den for meg virker å være "high risk, low reward".

Jeg tror ikke Barca hadde tatt skade av et år eller to (eller tre) med middels resultater, så lenge de bruker tiden godt. De har noen supertalenter fra La Masia og de kunne supplert med noen innkjøpte supertalenter (som lokkes med spilletid i Barca). Forøvrig kunne de spedd på med erfarne spillere som ønsker å delta i Barca-dugnaden (spille for lav lønn for å redde klubben). Spillere med høy lønn og / eller salgsverdi burde de kvittet seg med, men da på en "fair" måte og ikke slik de gjorde i sommer.

Etter noen år kunne de ha redusert gjelden vesentlig og de ville hatt en gruppe talenter (som har blitt erfarne spillere) som kunne dannet stammen i nyt lag. Fra dette utgangspunkt kunne de investert og de ville garantert kommet tilbake sterkt. De kunne hatt et sterkt lag i 2025 og derfra blitt bedre og bedre. I næringslivet heter det at man skal ikke kaste bort en god krise. Det er mange grep man kan ta i en "krise" som ikke er akseptabelt i medgang. Jeg syns Barca har kastet bort en god krise fordi de ikke benyttet muligheten til å "snu skuta" langsiktig.

Løsningen de isteden valgte innebærer at det sportslige nivået opprettholdes på kort sikt, men gjelden er der fortsatt og den vil bli enda tyngre når klubben må gi fra seg inntekter. Jeg tror det vil lede til omtrent det motsatte av den alternative strategien: Det blir to-tre gode år, men deretter vil den økonomiske avstanden til PL bli veldig stor og jeg lurer på om klubben i praksis har valgt bort muligheten til å være en av klubbene som vinner den globale konkurransen om å være "best" i årene 2025-2030. Det er for meg "high risk" (konkursrisiko er der) og "low reward" (klubben blir bedre i et tre års perspektiv, men ikke i det kritiske tiårs-perspektivet).

Jeg tror La Liga faktisk har forsøkt å hjelpe klubben. Barca har visst null talent for økonomisk drift og de trenger hjelp. Mer hjelp enn de fikk. De burde fått overgangsnekt slik at de ikke falt for fristelsen til å gå for en helt kortsiktig strategi, som løser problemene i perioden til nåværende president, men som igjen vil etterlate en klubb i ruin til neste president.

Hvis man først skal se på nasjonale regelverk syns jeg det er interessant med en parallell til Bundesliga. Hvorfor har medlemsklubbene der omtrent null i gjeld? Hvorfor har de spanske veldig mye gjeld? Og hvorfor er det de spanske og ikke tyske klubbene som klager på ligaens rammebetingelser i lys av det?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: tir jan 31, 2023 8:53 am Hvis man først skal se på nasjonale regelverk syns jeg det er interessant med en parallell til Bundesliga. Hvorfor har medlemsklubbene der omtrent null i gjeld? Hvorfor har de spanske veldig mye gjeld? Og hvorfor er det de spanske og ikke tyske klubbene som klager på ligaens rammebetingelser i lys av det?
Jeg er enig i mye av det du skriver i innlegget ditt, og jeg er også enig i at Barcelona har opptrådd uvørent.

Men jeg mener fortsatt at vi Chelsea-fans skal holde litt kjeft her. Vi har fått rentefrie lån på flerfoldige milliarder avskrevet fordi vi tilfeldigvis ble kjøpt opp av en russer som ikke brydde seg om avkastning. Hele satsningen vår de siste 20 årene er basert på at en person fungerte som, ikke en bank som faktisk ønsker tilbakebetaling av lån med renter, men en velgjører som ga faen i avkastning.

Nå kan vi på nytt mure på med en ufattelig pengebruk fordi vi er så heldig å ha fått de eierne vi har.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 9:02 am Men jeg mener fortsatt at vi Chelsea-fans skal holde litt kjeft her.
Så vidt jeg kan huske, så er det ikke Chelsea som kaller seg "Mes Que Un Club".

Barca er som Pool, Holier Than Thou. Vi har aldri vært i nærheten av å ha den type innstilling, verken som klubb eller som fanbase. Og FFP er laget for å beskytte de allerede etablerte storklubbene fra at nye aktører skal stjele en bit av kaka og søkelyset deres, så jeg synes ikke akkurat veldig synd på noen her...

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: tir jan 31, 2023 9:10 am
Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 9:02 am Men jeg mener fortsatt at vi Chelsea-fans skal holde litt kjeft her.
Så vidt jeg kan huske, så er det ikke Chelsea som kaller seg "Mes Que Un Club".

Barca er som Pool, Holier Than Thou. Vi har aldri vært i nærheten av å ha den type innstilling, verken som klubb eller som fanbase. Og FFP er laget for å beskytte de allerede etablerte storklubbene fra at nye aktører skal stjele en bit av kaka og søkelyset deres, så jeg synes ikke akkurat veldig synd på noen her...
Joda, men å sitte på vår høye hest og kritisere klubber som har gjeld eller satset litt over evne, når vi har driftet som vi har gjort siden 2003, føles litt feil.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Trolljegeren skrev: tir jan 31, 2023 8:39 am
Odysseen skrev: man jan 30, 2023 10:41 pm Selvsagt, en ødelegger jo en klubb, en haug med karrierer, forholdet til resten av fotballverden, integriteten til fotballen som sport mm., men det er selvsagt ikke relevant.
Dette er jo bare sprøyt alt sammen. Det er masse klubber opp gjennom som har gjort mye rart. Det har aldri ført til noe av det du skisserer.
Aldri noen som har gjort det dere har gjort siden Boehly kom inn. Dette er verre enn det City gjorde innledningsvis, og verre enn det dere gjorde innledningsvis under Roman.

Jeg har egentlig ikke så mye i mot dere som klubb, og liker mange av dere debattantene her inne. Samtidig må jeg innrømme at jeg sjeldent har håpt så mye på at dette sinnssyke prosjektet deres feiler.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Trolljegeren skrev: tir jan 31, 2023 9:10 am
Barca er som Pool, Holier Than Thou. Vi har aldri vært i nærheten av å ha den type innstilling, verken som klubb eller som fanbase
Og carefree-kulturen i din egen klubb, den er jammen fin. Så lenge vi vinner si.....

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

TheOpiate skrev: tir jan 31, 2023 9:43 am
Og carefree-kulturen i din egen klubb, den er jammen fin. Så lenge vi vinner si.....
How cute.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 9:25 am Aldri noen som har gjort det dere har gjort siden Boehly kom inn. Dette er verre enn det City gjorde innledningsvis, og verre enn det dere gjorde innledningsvis under Roman.

Jeg har egentlig ikke så mye i mot dere som klubb, og liker mange av dere debattantene her inne. Samtidig må jeg innrømme at jeg sjeldent har håpt så mye på at dette sinnssyke prosjektet deres feiler.
Hei, jeg er ikke noen stor fan av dette prosjektet jeg heller. Jeg bare synes premisset ditt er tøvete.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 9:02 am Men jeg mener fortsatt at vi Chelsea-fans skal holde litt kjeft her.

Uenig. Jeg ville vært enig hvis grunnlaget for min kritikk var pengebruken, men det er det ikke. Det som irriterer meg er narrativet om at Barca egentlig har en god økonomi, men at La Liga ødelegger. Realiteten er at Barca har en elendig økonomi og det ville de ikke hatt hvis La Liga hadde strenge restriksjoner på pengebruk. Barca har hatt skyhøye inntekter og stor sportslig suksess. Likevel har økonomien blitt kritisk dårlig. Da har man ikke hatt for mange restriksjoner, men for få. La liga burde vært enda strengere, enda tidligere for å unngå dette.

Hvis prosjektet til Boehly ender med økonomisk ruin vil ikke jeg, og trolig heller ikke andre Chelsea-fans, skylde på FFP eller PL. Vi vil skylde på den vanvittige pengebruken. Det eneste jeg "ber om" er at Barca gjør det samme. Barca har ødelagt for Barca. Ikke La Liga.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Oppdaterer denne, i det som må være tidenes mest hektiske sesong for Chelsea mtp overganger.
Lew_Ashby skrev: tor sep 01, 2022 11:32 pm
Inn

Mudryk £88m
W. Fofana £70m
Cucurella £60m
Sterling £50m
Badiashile £35m
Koulibaly £32m
Madueke £30m
Gusto £31m
Chukwuemeka £15m
Aubameyang £12m + Alonso
Santos £13m
Casadei £12m
D.Fofana £11m
Felix £11m (lån med kjøpsopsjon)
Slonina £10m
Zakaria (lån – kjøpsopsjon £30m – lånesum ikke oppgitt)

Sturge £500k
Mheuka (utdanningskompensasjon?)
Hutchinson £0
Beach (ikke offentligjort, sannsynligvis ikke allverden)

Totalt inn: £488m - ikke nøyaktig mtp at mye er knyttet opp til add ons

Ut
Werner £20m
Emerson £13m
Jorginho £12m
Gilmour £9m
Alonso £8m (ca, han er en del av Auba-dealen)
Lukaku £7m (lån Inter - Serie A)
Bakayoko £2m (lån Milan - Serie A)
Sarr £600k (lån Monaco - L1 - kjøpsplikt om han spiller x antall kamper)
Soonsup-Bell (Spurs - pris ikke offentliggjort)
Rudiger £0
Christensen £0
Barkley £0
Kenedy £0
Miazga £0
Clark-Salter £0
Drinkwater £0
Musonda £0
Mbuyamba £0
Bradley-Morgan £0
Andersson £0
Saul £0 (lån over)

Hudson-Odoi (lån Leverkusen - Bundesliga)
Ampadu (lån Spezia - Serie A - kjøpsopsjon £12m)
Gusto (lån Lyon - Ligue 1)
Slonina (lån Chicago Fire - MLS)
Colwill (lån Brighton - PL)
Humphreys (lån Paderborn - 2. Bundesliga)
Casadei (lån Reading - Championship)
Anjorin (lån Huddersfield - Championship)
Maatsen (lån Burnley - Championship)
Rahman (lån Reading - Championship)
Vale (lån Hull – Championship)
Baxter (lån Hull - Championship)
Simons (lån Hull - Championship)
Sterling (lån Stoke - Championship)
Haigh (lån Derby - League 1)
Bergstrøm (lån Peterborough - League 1)
Cumming (lån MK Dons - League 1)
Lawrence (lån MK Dons - League 1)
Fiabema (lån Forest Green Rovers – League 1)
McClelland (lån Barrow - League 2)
Wareham (lån Leyton - League 2)
Adegoke (lån Welling - National Division)
Wady (lån Woking - National Division)
Sharman-Lowe (lån Havant and Waterlooville - National Division)
Beach (lån Chelmsford City - National Division)

Totalt ut: £64m
(Alonso trekkes fra Auba-prisen)


- Kenedy permanent til Valladolid (ingen sum oppgitt –ført opp som £0)

- Vale skrevet under ny kontrakt og gått på lån til Hull, det var gledelig. Oppdatering jan 2023: Mislykket opphold, spiller for U21-laget ut sesongen

- Zakharyan var alt på plass, men fikk ikke den på plass pga Russland-sanksjonene. Jan 2023: Fortsatt ikke aktuelt ser det ut til

- Enzo kan komme inn før vinduet stenger

- Gallagher, Ziyech er de som ryktes sterkest ut i siste dag av januarvinduet. RLC er også blitt nevnt.

- Webster ny kontrakt til 2024 mens Soonsup-Bell ble solgt til Spurs. Sannsynligvis ikke høy pris mtp at kontrakten snart gikk ut

- Slonina returnert til Chelsea og såvidt jeg har fått med meg er det ikke planlagt et nytt lån denne sesongen
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jan 31, 2023 11:03 am, redigert 2 ganger totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Av utlånsspillere har Colwill og Maatsen imponert stort. Bergstrøm god i starten, men er vært benket siste tiden. Ampadu har visstnok spilt bra siste tiden uten at jeg har sett Spezia spille fotball. Slonina var bra i MLS såvidt jeg har fått med meg.

CHO, Vale og Anjorin (mye skader) har skuffet. Ikke fulgt med på de andre utlånene våre, og ser heller ikke at noen av dem har en fremtid hos Chelsea.

Gleder meg til å følge Casadei i Reading. Håper også Humphreys leverer på sitt utlån.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Skjønner ikke hvordan man kan reagere på Liverpool og Barca sin høytidelighet, samt forsvare vår egen. En ting er det at vi har vært superheldige helt siden 2003 (det har @Lew_Ashby beskrevet bedre enn jeg kan), en annen ting er at supporterne blir mer og mer kvalme og forvrengte i deres realitetsorientering.

«We Are Chelsea - we don’t do rebuilds» er seriøst en gjengs mening på Stamford Bridge, nevermind Twitter og andre plattformer. Hvis ikke det er en skinnhellig holdning til hvordan vi er som klubb nå og har vært det det siste tiåret (som et cuplag som har blitt eldre og eldre for hvert år) så vet ikke jeg.

Så har vi hatt kjempeflaks igjen og fått inn enormt gode eiere, som med unntak av et Tourettes-vindu har gjort mer eller mindre alt riktig (fra støtteapparat til rekrutteringsteam til spillerkjøp). De har kjørt en enorm gambling og funnet smutthull (som jeg skjønner andre er provoserte over). De har gått all in, noe de egentlig måtte gjøre med de hullene vi hadde fra topp til bunn.

Jeg forholder meg helt stille i båten. Fansen vår kan være bra, men den kan være wank også. Akkurat som andre klubber. Det er ikke mange kamper siden supporterne våre sang etter Roman og Tuchel. Nå er de Boehly-stans. Ren og skjær Tourettes. Galskap.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Gambles altså på at Enzo signerer og at Kante & Kovacic klarer å holde seg skadefri. Skjønner ikke helt dette, men klubben ser vel sitt snitt til å hente inn litt penger for en spiller som ville gått gratis til sommeren.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

VisionQuest skrev: tir jan 31, 2023 11:00 am Gambles altså på at Enzo signerer og at Kante & Kovacic klarer å holde seg skadefri. Skjønner ikke helt dette, men klubben ser vel sitt snitt til å hente inn litt penger for en spiller som ville gått gratis til sommeren.
Wow... Denne var svært overraskende. En av mine favoritter i Chelsea siden Sarri ankom klubben og liker ikke at han stikker til annen London-klubb.

Når vi ikke har mulighet til å vinne PL håper jeg sykt nok han herjer og at Chelsea-fansen som har hetset ham får kjenne litt på det.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Tror vi er enige om at Jørgen har vært en klassespiller for oss, @Lew_Ashby. Men det er likefullt helt riktig å selge hvis vi kan få 12 millioner pund for han. Vi kvitter oss med en ganske dyr lønnspost og får inn en slump med penger. Går sterke rykter om at klubben tar det for gitt at Santos får arbeidstillatelse, og at han skal bløs inn i laget allerede i år. Me Gusto.

Helt riktig og opportunistisk kjøp av Arsenal også. Kan fort være kjøpet som sikrer de ligagull. Jørgen er en vinner, en kjernekar og en ekte hardman - til tross for sin spede fysikk - og vil ta med seg enorm vinnerkultur og et ferdighetsregister som de kan trenge utover sesongen.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 11:02 am
VisionQuest skrev: tir jan 31, 2023 11:00 am Gambles altså på at Enzo signerer og at Kante & Kovacic klarer å holde seg skadefri. Skjønner ikke helt dette, men klubben ser vel sitt snitt til å hente inn litt penger for en spiller som ville gått gratis til sommeren.
Wow... Denne var svært overraskende. En av mine favoritter i Chelsea siden Sarri ankom klubben og liker ikke at han stikker til annen London-klubb.

Når vi ikke har mulighet til å vinne PL håper jeg sykt nok han herjer og at Chelsea-fansen som har hetset ham får kjenne litt på det.
Helt ærlig så håper jeg han nesten ikke spiller for det betyr at Partey har holdt seg skadefri.

Men det er liten tvil om at han er en klart bedre spiller i bakhånd for ghaneseren enn Elneny og Lokonga. Jorginho vil nok slite noe med så høyt vi står i banen, samtidig så er lagdelene våre så kompakte at det viktgste når han ikke har ballen er å være spillbar (verdensklasse på) og stå riktig sted (krever ikke fysikk). Begge deler har jeg full tiltro at han klarer. At han vil være en downgrade på det som har vært PLs beste defensive midtbanespiller de siste 12mnd er ganske selvforklarende, men han vil gjøre en god jobb med å avlaste Partey i EL og enkle hjemmekamper, samt steppe inn ved skade.

Problemet er selvfølgelig at det er ekstremt udnerwhelming etter å ha vært linket til alt fra Rice, Caicedo, Zubimendi og Onana de siste dagene.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 9:25 am Samtidig må jeg innrømme at jeg sjeldent har håpt så mye på at dette sinnssyke prosjektet deres feiler.
Vil du mene det samme hvis Chelsea ender opp med å ha minst "net spend" av toppklubbene i perioden 2023-2030? Jeg skjønner at folk er skeptisk til det "sinnsyke prosjektet" nå, når det kan virke som prosjektet er å bruke mest mulig penger, men jeg tror prosjektet egentlig er det motsatte; hvordan bruke minst mulig på overganger frem mot 2030.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Orakelet skrev: tir jan 31, 2023 11:16 am
Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 9:25 am Samtidig må jeg innrømme at jeg sjeldent har håpt så mye på at dette sinnssyke prosjektet deres feiler.
Vil du mene det samme hvis Chelsea ender opp med å ha minst "net spend" av toppklubbene i perioden 2023-2030? Jeg skjønner at folk er skeptisk til det "sinnsyke prosjektet" nå, når det kan virke som prosjektet er å bruke mest mulig penger, men jeg tror prosjektet egentlig er det motsatte; hvordan bruke minst mulig på overganger frem mot 2030.
Tror du virkelig det?

Hvor mange lag er det som til tross for at de har en veldig solid stamme ikke oppgraderer/skifter ut underveis? Med den initielle investeringen dere har gjort nå enn så lenge, pluss at man forventer Enzo+Rice/Caicedo/Zubimendi, Nkunku og minst en spiss i tillegg inn, så har dere mest sannsynlig en gross spend som er på høyde med hva mange toppklubber kommer til å ha frem til 2030. Jeg kan også lett se for meg at dere gjør utskiftninger/oppgraderinger til rundt €100m i snitt per sesong de neste årene.

Jeg vil tippe med ganske så str sannsynlighet at dere kommer til å ha den høyeste gross spenden i PL frem til 2030 og at dere er minst topp 3 når det kommer til net spend.

Min tolkning av prosjektet er ikke at det går ut på å gjøre det mest kostnadseffektivt, men å betale seg til størst mulig sannsynlighet for suksess. Fair nok det, men som dere sikkert merker så er det ganske mange som er lei av at det er nettopp Chelsea som gjør det etter at dere allerede har gjort det i 20 år.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 11:13 am Tror vi er enige om at Jørgen har vært en klassespiller for oss, @Lew_Ashby. Men det er likefullt helt riktig å selge hvis vi kan få 12 millioner pund for han. Vi kvitter oss med en ganske dyr lønnspost og får inn en slump med penger. Går sterke rykter om at klubben tar det for gitt at Santos får arbeidstillatelse, og at han skal bløs inn i laget allerede i år. Me Gusto.

Helt riktig og opportunistisk kjøp av Arsenal også. Kan fort være kjøpet som sikrer de ligagull. Jørgen er en vinner, en kjernekar og en ekte hardman - til tross for sin spede fysikk - og vil ta med seg enorm vinnerkultur og et ferdighetsregister som de kan trenge utover sesongen.
Roet meg ned nå. Dette er nok riktig, og sannsynligvis ikke mulig å få tilsvarende sum fra feks en italiensk klubb.

Personlig mener jeg han var viktig mtp å nå topp 4, i den grad det i det hele tatt var en mulighet. Nå må vi stole på at Kova/RLC/Kante er skadefrie og/eller at Santos leverer. Det er litt stress.

Glemte Enzo - dette må vel indikere at man har forhåpninger om at det er mulig å lande en deal der?

startelver

Legg inn av startelver »

Potter kan jo bare ikke tape kamper fremover med dette stjernegalleriet på vei.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Om ingen flere selges, blir laget mot Fulham noe slikt? Den duoen sentralt, med hjelp av Mount, er litt tung å bevitne.

Kepa
Chalo-Silva-Shile-Cucu
Kova-Gallagher
Ziyech-Mount-Mudryk
Havertz

Er Kova fit forresten? RLC er tilbake og Hall er jo også en mulighet.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



Nei, så jævlig. Fy faen. Kudos til Rui Costa hvis han får til dette. Margaret Thatcher har ingenting på portugiseren.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Orakelet skrev: tir jan 31, 2023 11:16 am
Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 9:25 am Samtidig må jeg innrømme at jeg sjeldent har håpt så mye på at dette sinnssyke prosjektet deres feiler.
Vil du mene det samme hvis Chelsea ender opp med å ha minst "net spend" av toppklubbene i perioden 2023-2030? Jeg skjønner at folk er skeptisk til det "sinnsyke prosjektet" nå, når det kan virke som prosjektet er å bruke mest mulig penger, men jeg tror prosjektet egentlig er det motsatte; hvordan bruke minst mulig på overganger frem mot 2030.
Dette er jo utopi. Stiller meg bak Welle sitt innlegg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»