Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 6:50 pm
Mange her inne som kan mer om fotball enn meg!
Ue9.

Xytheon kanskje.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 6:54 pm Har det vært noen spillere det siste året hvor Chelsea har vært i forhandlinger og backet ut?

For meg ser det ut som at Chelsea nesten utelukkende har gått med på selgers krav (til en viss grad tilfelle også med Benfica). En skummel presedens å sette for fremtidige overgangsmål.
Caicedo ga de bud på £55m, men kom aldri med et bud til. Kan meget mulig være at det har vært flere, men man ikke vet om.

Men det er jo som Inbetweener liker, de går all out for sine førstevalg. Hvis man ikke har noen alternativkostnad ved å betale godt over markedsverdi for førstevalgene sine så er jo det det smarteste.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 6:54 pm Har det vært noen spillere det siste året hvor Chelsea har vært i forhandlinger og backet ut?

For meg ser det ut som at Chelsea nesten utelukkende har gått med på selgers krav (til en viss grad tilfelle også med Benfica). En skummel presedens å sette for fremtidige overgangsmål.
Når det kommer til Caicedo er det ganske klart at Brightons og vår verdivurdering ikke samsvarte (ikke rart). Tidligere også West Hams og vår vurdering vedrørende Rice (som har vært hinsides galskap). Nathan Ake i fjor sommer er enda et eksempel på en spiller som ville tilbake til oss, men som ble verdsatt for høyt av City. Ellers er jeg enig i det du sier. Håper at vi blew our load nå, og at våre neste kjøp går mer i kategorien "smarte, men veloverveide kjøp". Men du vet aldri, med en Yank som ikke akkurat hater seg selv som øverste hode.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Mudryk etterforskes for rasisme.

https://www.tv2.no/sport/the-athletic-c ... /15471542/

Cavani fikk 3 kampers utestengelse, så han burde vel få minst dèt.
Sist redigert av Saliph den tir jan 31, 2023 7:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 7:02 pm
Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 6:54 pm Har det vært noen spillere det siste året hvor Chelsea har vært i forhandlinger og backet ut?

For meg ser det ut som at Chelsea nesten utelukkende har gått med på selgers krav (til en viss grad tilfelle også med Benfica). En skummel presedens å sette for fremtidige overgangsmål.
Caicedo ga de bud på £55m, men kom aldri med et bud til. Kan meget mulig være at det har vært flere, men man ikke vet om.

Men det er jo som Inbetweener liker, de går all out for sine førstevalg. Hvis man ikke har noen alternativkostnad ved å betale godt over markedsverdi for førstevalgene sine så er jo det det smarteste.
Det har vel blitt omtalt som et muntlig bud. Så mulig det var mer en avsjekk enn en reell forhandling?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 6:30 pm Tar de modellene høyde for hvilken liga han spiller i, og justerer for nivået? Darwin Nunez crushet jo fullstendig i portugisisk liga. Ikke at han er dårlig i PL, men han har ikke tatt ligaen helt med storm heller.
Vi så litt over suksessrate ved overganger fra forskjellige ligaer til større ligaer for noen uker siden. Dyre overganger fra portugisiske klubber til PL-klubber går ofte veldig bra.

Vanskelig å finne like spillere som Enzo som har gått direkte til PL, men av de spillerne som har gått direkte til PL av de 50 dyreste spillerne fra portugisisk liga (18 spillere), vil jeg si at Bruno (United), Dias (City), Diaz (Liverpool), Jimenez (Wolves) og Ederson (City) har klart seg veldig bra nesten øyeblikkelig etter overgang fra Portugal. Ricardo Pereira (Leicester) også ekstremt god før skadene.

Nunes (Wolves) er ikke lik Enzo i det hele tatt (få pasninger mye driv), men er i hvert fall en midtbanespiller som også klart seg greit selv om jeg trodde han skulle dominere mer (Inbetweener hater spilleren).

Darwin (Liverpool) har tidvis vært en force of nature selv om målene har manglet og han har gjort noen morsomme feil. Hittil kan man jo uansett si at han fremstår som et feilkjøp som ikke er i nærheten av å forsvare prisen. Vieira (Arsenal) er litt vanskelig å bedømme enda mtp situasjonen han kom til. Lindeløf (United) kom seg veldig. Slimani (Leicestre) kjempefail. Markovic (Liverpool) og Mangala (City) slo ikke til. Men der nærmer vi oss 10 år siden så kanskje ikke sammenlignbar til dagens situasjon. Matic (Chelsea) kjempesuksess.

Spillere som Anderson (United), Carvalho (Chelsea), Nani (United), Luiz (Chelsea) og Fabio Silva (Wolves) tar jeg ikke med pga lenge siden + veldig ung.

Uansett - treffraten for dyre PL-kjøp fra Portugal er ganske bra om vi skal ta alle andre faktorer enn pris ut av vurderingen.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jan 31, 2023 7:18 pm, redigert 4 ganger totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Saliph skrev: tir jan 31, 2023 7:05 pm Mudryk etterforskes for rasisme.

https://www.tv2.no/sport/the-athletic-c ... /15471542/

Cavani fikk 3 kampers utestengelse, så han burde vel få minst dèt.
Skulle til å poste om det tidligere idag. Sunget en hiphop-sang med n-ordet. Kjemperasist.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 7:02 pm
Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 6:54 pm Har det vært noen spillere det siste året hvor Chelsea har vært i forhandlinger og backet ut?

For meg ser det ut som at Chelsea nesten utelukkende har gått med på selgers krav (til en viss grad tilfelle også med Benfica). En skummel presedens å sette for fremtidige overgangsmål.
Caicedo ga de bud på £55m, men kom aldri med et bud til. Kan meget mulig være at det har vært flere, men man ikke vet om.

Men det er jo som Inbetweener liker, de går all out for sine førstevalg. Hvis man ikke har noen alternativkostnad ved å betale godt over markedsverdi for førstevalgene sine så er jo det det smarteste.
Blir dyrt i lengden (fremover) om man konsekvent betaler 10%-30% mer enn verdien man i utgangspunktet har regnet hjem.

Er det United har slitt med i lang tid. Skrudd prisene opp umiddelbart fordi man har luktet «desperasjonen»/«viljen for gjennomføring av overgang» de siste årene.
Sist redigert av Mc_Lovin den tir jan 31, 2023 7:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 7:07 pm Blir dyrt i lengden (fremover) om man konsekvent betaler 10%-30% mer enn verdien man i utgangspunktet har regnet hjem.
Poenget er vel at man mener at man ikke har betalt mer enn egen valuering av spilleren for de fleste overgangene.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 7:02 pm
Hvis man ikke har noen alternativkostnad ved å betale godt over markedsverdi for førstevalgene sine så er jo det det smarteste.
Chelsea har jo alternativkostnad. Det er ikke sånn at FFP slutter å gjelde fordi man gir 7 og 8 års kontrakter. Man bare strekker grensene til ca. det dobbelte av normalt (jeg vet at du vet dette, men jeg synes det har forsvunnet litt, så greit å påpeke).

Og Chelsea har vært flinke på salg de siste sesongene, så det har gitt dem mye spillerom. Så får vi se hvor enkelt det blir for dem å få gode salg når de har en overbefolket stall.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 7:02 pm
Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 6:54 pm Har det vært noen spillere det siste året hvor Chelsea har vært i forhandlinger og backet ut?

For meg ser det ut som at Chelsea nesten utelukkende har gått med på selgers krav (til en viss grad tilfelle også med Benfica). En skummel presedens å sette for fremtidige overgangsmål.
Men det er jo som Inbetweener liker, de går all out for sine førstevalg. Hvis man ikke har noen alternativkostnad ved å betale godt over markedsverdi for førstevalgene sine så er jo det det smarteste.
Kun i enkelte posisjoner er jeg for dette. Jeg var mer enn gjerne med på tanken på Badiashile over Gvardiol, selv om sistnevnte er en aldri så liten helt for meg. Jeg ville heller ha Kounde enn Fofana i fjor. Jeg vil heller gå for Kouadio Kone eller Khepren Thuram istedenfor Caicedo. Mudryk var jeg ikke overdrevet positiv over - da var jeg mer begeistret for Madueke (så ser jeg jo etter 35 minutter at Mudryk har noe for seg; den tar jeg på min kappe, selv om det var overpris).

Men for spilleren som skal ha sirkus 100 ballberøringer per kamp har jeg ingen problemer med å gå overboard for Fernandez. For City, Barca, Bayern og Real er han ikke verdt det vi kommer til å gi, men for oss er han det. Han er nok ikke verdt det for dere heller, som har en ekstremt godt komponert midtbane (alle deres tre på midten sentrer ringer rundt de vi har igjen), og jeg vet ikke om Fernandez ville vært verdt klausulen for United heller.

På keeperplassen, om det skulle dukke opp en ny Alisson-type, ville det vært den siste posisjonen jeg ville gått all guns blazing på. De andre posisjonene på banen har vi god dekning med spillere som bare vil bli bedre (og som vi må gi tid til å bli bedre på).

For øvrig var jeg ikke i mot Orkun Kokcu når jeg hadde gitt opp Fernandez, før jeg fant ut at han var et kukkhue. Jeg var til og med innstilt på å hente Aleix Garcia eller Branco van den Boomen, spillere jeg ikke har sett egentlig noe av, når jeg var på mitt laveste psykisk. Det er rollen jeg ser på som sjelden og essensiell å fylle. Men Fernandez representerer det beste - og da er det verdt det i den sentrale rollen.
Sist redigert av Inbetweener den tir jan 31, 2023 7:20 pm, redigert 2 ganger totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Saliph skrev: tir jan 31, 2023 7:05 pm Mudryk etterforskes for rasisme.

https://www.tv2.no/sport/the-athletic-c ... /15471542/

Cavani fikk 3 kampers utestengelse, så han burde vel få minst dèt.
Å gud. Du altså.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 7:06 pm
Vi så litt over suksessrate ved overganger fra forskjellige ligaer til større ligaer for noen uker siden. Dyre overganger fra portugisiske klubber til PL-klubber går ofte veldig bra.

Vanskelig å finne like spillere som Enzo som har gått direkte til PL, men av de spillerne som har gått direkte til PL av de 50 dyreste spillerne fra portugisisk liga (17 spillere), vil jeg si at Bruno (United), Dias (City), Diaz (Liverpool), Jimenez (Wolves) og Ederson (City) har klart seg veldig bra nesten øyeblikkelig etter overgang fra Portugal. Ricardo Pereira (Leicester) også ekstremt god før skadene.

Nunes (Wolves) er ikke lik Enzo i det hele tatt (få pasninger mye driv), men er i hvert fall en midtbanespiller som også klart seg greit selv om jeg trodde han skulle dominere mer (Inbetweener hater spilleren).

Darwin (Liverpool) har tidvis vært en force of nature selv om målene har manglet og han har gjort noen morsomme feil. Hittil kan man jo uansett si at han fremstår som et feilkjøp som ikke er i nærheten av å forsvare prisen. Vieira (Arsenal) er litt vanskelig å bedømme enda mtp situasjonen han kom til. Lindeløf (United) kom seg veldig. Slimani (Leicestre) kjempefail. Markovic (Liverpool) og Mangala (City) slo ikke til. Men der nærmer vi oss 10 år siden så kanskje ikke sammenlignbar til dagens situasjon. Matic (Chelsea) kjempesuksess.

Spillere som Anderson (United), Carvalho (Chelsea), Nani (United), Luiz (Chelsea) og Fabio Silva (Wolves) tar jeg ikke med pga lenge siden + veldig ung.

Uansett - treffraten for dyre PL-kjøp fra Portugal er ganske bra om vi skal ta alle andre faktorer enn pris ut av vurderingen.
God oppsummering. Jeg trodde intuitivt at kjøp fra Portugal har klart seg bra, men dette blir mye mer håndfast enn magefølselsen. Og for Nunez spesielt, har jeg flere ganger sagt at jeg tror han blir god og nyttig for Liverpool på sikt. Men det var et nyere og veldig håndfast eksempel på nivåforskjellen mellom ligaene.

Nå tenkte jeg mer på de statistikkene som ble nevnt. Jeg tror som sagt Enzo blir en suksess. Men jeg tror ikke statistikker fra portugisisk liga lar seg direkte overføre til PL pga. nivåforskjellen. Og jeg er usikker på om han er så unik som de statistikkene skulle tilsi, siden de fleste som han kan sammenlignes med allerede spiller i bedre ligaer (f.eks. PL og Primera). Han er jo utvilsomt et stort talent.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 7:09 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 7:02 pm
Hvis man ikke har noen alternativkostnad ved å betale godt over markedsverdi for førstevalgene sine så er jo det det smarteste.
Chelsea har jo alternativkostnad. Det er ikke sånn at FFP slutter å gjelde fordi man gir 7 og 8 års kontrakter. Man bare strekker grensene til ca. det dobbelte av normalt (jeg vet at du vet dette, men jeg synes det har forsvunnet litt, så greit å påpeke).

Og Chelsea har vært flinke på salg de siste sesongene, så det har gitt dem mye spillerom. Så får vi se hvor enkelt det blir for dem å få gode salg når de har en overbefolket stall.
De er helt avhengig av at flere av disse spillerne som nylig er signert på lang kontrakt slår til. Det skal ikke mange Lukakuer eller Koulibalyer til før de er ute på en økonomisk bærtur så voldsom at vi aldri har sett maken tidligere i engelsk fotballsammenheng.

Yankeen gambler, men vet at om alt skulle gå til helvete, så er det bare å forsvinne tilbake til baseball-verdenen der ingen har hørt om "soccer". Hva han etterlater seg tror jeg han gir blanke faen i.
Sist redigert av Folk_flesk den tir jan 31, 2023 7:18 pm, redigert 2 ganger totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Folk_flesk skrev: tir jan 31, 2023 7:15 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 7:09 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 7:02 pm
Hvis man ikke har noen alternativkostnad ved å betale godt over markedsverdi for førstevalgene sine så er jo det det smarteste.
Chelsea har jo alternativkostnad. Det er ikke sånn at FFP slutter å gjelde fordi man gir 7 og 8 års kontrakter. Man bare strekker grensene til ca. det dobbelte av normalt (jeg vet at du vet dette, men jeg synes det har forsvunnet litt, så greit å påpeke).

Og Chelsea har vært flinke på salg de siste sesongene, så det har gitt dem mye spillerom. Så får vi se hvor enkelt det blir for dem å få gode salg når de har en overbefolket stall.
De er helt avhengig av at flere av disse spillerne som nylig er signert på lang kontrakt slår til. Det skal ikke mange Lukakuer eller Koulibalyer til før de er ute på en økonomisk bærtur så voldsom at vi aldri har sett maken tidligere i engelsk fotballsammenheng.
Det er jeg fullstendig klar over. Jeg har diskutert risikoen i strategien tidligere i tråden, hvor jeg sammenlignet den med å satse på aksjer som har høy beta (altså som beveger seg mer i prosent enn markedet). High risk, potential high reward.

Men her snakket jeg om handlingsrommet klubben har per i dag.

Saliph

Legg inn av Saliph »

GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 7:13 pm
Saliph skrev: tir jan 31, 2023 7:05 pm Mudryk etterforskes for rasisme.

https://www.tv2.no/sport/the-athletic-c ... /15471542/

Cavani fikk 3 kampers utestengelse, så han burde vel få minst dèt.
Å gud. Du altså.
Jeg?! Jeg bare forventer at FA er konsekvente, jeg.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Hehe! Artig at du ikke ser forskjellen 😀

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 7:06 pm
Saliph skrev: tir jan 31, 2023 7:05 pm Mudryk etterforskes for rasisme.

https://www.tv2.no/sport/the-athletic-c ... /15471542/

Cavani fikk 3 kampers utestengelse, så han burde vel få minst dèt.
Skulle til å poste om det tidligere idag. Sunget en hiphop-sang med n-ordet. Kjemperasist.
Bør få 10 kamper minst, for å synge en hiphop sang.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 7:13 pm Nå tenkte jeg mer på de statistikkene som ble nevnt. Jeg tror som sagt Enzo blir en suksess. Men jeg tror ikke statistikker fra portugisisk liga lar seg direkte overføre til PL pga. nivåforskjellen. Og jeg er usikker på om han er så unik som de statistikkene skulle tilsi, siden de fleste som han kan sammenlignes med allerede spiller i bedre ligaer (f.eks. PL og Primera). Han er jo utvilsomt et stort talent.
Skjønte dette, og skrev om det, men fikk det av en eller annen grunn ikke med i innlegget.

Helt enig med deg - vanskelig å vite om de enestående tallene til Enzo er overførbare til PL.

Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

Den videoen til Mudryk ble postet i sommer. Kan FA gå inn å straffe da?

Er jo totalt meningsløst i det hele tatt vurdere straff forresten. En unggutt som synger med på en låt han liker. Var det ikke en trener nedover i divisjonene som slapp unna helt blatant racism nettopp? Og dette skal man ta tak i. Tataki! Nei! Jeg vil ikke ha det! (Den siste der var til mine Papaya-venner.)

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jolla skrev: tir jan 31, 2023 5:35 pm Jeg er uenig i at toppfotballen er en underfinansiert bransje. Når man snakker om business-caset av PE-investeringer så har det vist seg gunstig å finne et konservativt marked / en konservativ industri hvor det historisk sett har vært lite ekspansjon, innovasjon, risiko eller satsinger, og lite konkurranse som har kunnet drevet en utvikling av ekspansjon og innovasjon. Et marked hvor alle aktørene er finansielt trygge med lave eller ingen lån, og hvor det kun drives med mål om overskudd fra kvartal til kvartal uten å ha bedrifter hvor de går med på å gå på massive underskudd NÅ for å få massive overskudd senere.
Godt innlegg. Jeg er enig i mye, men velger å sitere kun delen hvor uenigheten / diskusjonen "gjemmer seg".

Du skriver at toppfotballen ikke er underfinansiert. Samtidig skriver du (helt riktig) at PE-bransjen liker bransjer hvor aktørene drives med mål om overskudd fra kvartal til kvartal, uten evne til å ta tunge investeringer for å nå langsiktige mål. Det er her jeg tror Boehly & co har indentifisert at fotballen er underfinansiert og at fullfinansering kan gi både sportslige og økonomiske fordeler.

Jeg er selvsagt helt enig i at det er mye penger (og gjeld) i fotballen, men samtidig er det slik at spillerinvesteringer skjer fra overgangsvindu til overgangsvindu. Typisk trenger man både en venstreback, en midtbanespiller og en spiss, men man har kun råd til en av de dette vinduet og kanskje en av de andre i neste vindu. Samtidig blir også keeperen og den andre spissen for gammel slik at man alltid er litt på etterskudd.

Jeg har tidligere tatt en parallell til slik vi bygger vei i Norge. Vi vet vi skal bygge 100 km E18 før 2030 og at det vil bli mye billigere og raskere ferdig hvis vi fullfinansierer alt i år 1, men isteden finansierer vi 19 km ett pr, 5 km neste år, så en pause og så 28 km, med tilhørende enorme merkostnader og tidstap. Vi vet at det er dumt å gjøre det slik, men vi har ikke noe valg (sies det) fordi budsjettene kommer år for år.

Tilsvarende er det med fotballklubber. Jeg ser jeg "fornærmet" Welle ovenfor ved å spå at Arsenal vil bruke mer "net spend" enn oss frem til 2030, men det er fordi jeg tror Arsenal vil følge den klassiske spillerfinansieringen i fotballen hvor budsjettet på kanskje 1 mrd i sesongen skal brukes hver sesong frem til 2030. Totalt blir det 7 mrd. Et alternativ, som jeg tror vi gjennomfører, er å bruke 7 mrd i år 1 og i utgangspunktet holde på disse spillerne til 2030. Da vil man få kontinuitet som er sportslig gunstig (merk at Potter har tilsvarende lang kontrakt og det er åpenbart ikke FFP motivert) og man kan få store besparelser (spillerne vi har kjøpt i år er spillere vi tror er mye dyrere om 3-4 år).

Begge alternativene innebærer samme "net spend", men jeg har mest tro på sistnevnte alternativ. Grunnen til at ingen klubber gjør det slik er at de ikke har finansene til det, derav min påstand om at fotballklubber ikke er fullfinansiert (sett med PE-øyne).

Når det er sagt vil det selvsagt bli kjøp og salg i senere sesonger også i Chelsea, men vi har et kjempegodt akademi og mange unge spillere som kan selges dyrt om noen år. Det gir oss gode muligheter til å bytte ut spillere uten at "net spend" øker. Jeg tror det er planen. Vi bruker vilt mye penger nå, men planen er at dette skal kompenseres med senere overgangsvinduer hvor vi gjør null. Det reiser et lite paradoks: Vil det være krise for oss hvis vi får en sesong eller to i overgangsnekt som FFP-straff? Jeg tenker nei og det kan være at Boehly tenker tilsvarende.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Tar det for gitt at det blir tre kamper på Mudryk. Jævlig klein video var det også. Det er klart, med de tatoveringene har vi med en harrytass å gjøre. Reece James' post for et par dager siden, med bilde av han og ukraineren, med teksten "my brother" gir mer mening nå.

Da er vi fire kamper unna å se Felix, James og Mudryk på banen samtidig. Lads.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 6:14 pm
GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 6:07 pm
Haha. Hva skjer her nå.
Dette gir null mening. Hvis vi betaler klausulen får vi en FFP-smell, factoring eller ikke. Jeg tipper at det som egentlig skjer er at Benfica får alle pengene med en gang, tilsvarende som om vi brukte klausulen, men uten at vi bruker klausulen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Bare venter på at Barcelona kommer inn fra siden og byr 150 mill etter de har forhandlet frem en avtale med La Liga og alle Spanias banker.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Terry_26 skrev: tir jan 31, 2023 7:20 pm Den videoen til Mudryk ble postet i sommer. Kan FA gå inn å straffe da?

Er jo totalt meningsløst i det hele tatt vurdere straff forresten. En unggutt som synger med på en låt han liker. Var det ikke en trener nedover i divisjonene som slapp unna helt blatant racism nettopp? Og dette skal man ta tak i. Tataki! Nei! Jeg vil ikke ha det! (Den siste der var til mine Papaya-venner.)
Ja, det kan de.

The FA has previously punished players for historic social media posts which were seen to have brought the game into disrepute.

Middlesbrough’s Marc Bola was punished earlier this year over a tweet he posted when he was just 14 years old.

Bola, then aged 24, was given a warning and ordered to complete an education course over a homophobic social media post.

Similarly, an investigation was opened up in 2021 when a past tweet from Jarrod Bowen was discovered to have used offensive racist terminology.

Bowen also received a warning and told to complete an education course for using the N-word in a tweet when he was just 15 years old.

Andre Gray was given a four-match ban in 2016 for homophobic comments made on social media in 2012.


Og når man leser den evneveike begrunnelsen deres for å utestenge Cavani så kan jeg ikke se at de har noe annet valg enn å utestenge Mudryk:
► Show Spoiler
Sist redigert av Saliph den tir jan 31, 2023 7:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Saliph skrev: tir jan 31, 2023 7:05 pm Mudryk etterforskes for rasisme.

https://www.tv2.no/sport/the-athletic-c ... /15471542/

Cavani fikk 3 kampers utestengelse, så han burde vel få minst dèt.
Han brukte N-ordet i en sang. Kan aldri bli noe utestengelse.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Soccermannen skrev: tir jan 31, 2023 7:49 pm
Saliph skrev: tir jan 31, 2023 7:05 pm Mudryk etterforskes for rasisme.

https://www.tv2.no/sport/the-athletic-c ... /15471542/

Cavani fikk 3 kampers utestengelse, så han burde vel få minst dèt.
Han brukte N-ordet i en sang. Kan aldri bli noe utestengelse.
Jeg tenker du overvurderer FA nå.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Skal innrømme at jeg sliter litt med å tolke regelverket selv og trodde at det ikke var et problem for dere, men ser kanskje sånn ut allikevel.

Et salg av Jorginho åpner heller ikke opp en fjerde spot.

Antar at det står mellom Mudryk/Badiashile for den siste plassen, forutsatt at Enzo signerer, hvor Enzo og Felix er de to som garantert blir registrert.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »


Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Å vente til sommeren er risikabelt, ettersom vi kommer til å ta frem en stinn hestehandlerpung da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»