Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
KingsRoad

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av KingsRoad »

Eddie skrev: ons jul 05, 2023 9:54 pm Chelsea supportere er jo kjent for å leve i en egen boble. Har en kompis som er Chelsea supporter som mener at de har tjent ekstra godt på salget av Mount ettersom kronekursen er så svak...
Elsker måten du baksnakker "kompisen" din på.

Klasse.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Eddie skrev: tor jul 06, 2023 1:24 pm
KingsRoad skrev: tor jul 06, 2023 1:15 pm
Eddie skrev: ons jul 05, 2023 9:54 pm Chelsea supportere er jo kjent for å leve i en egen boble. Har en kompis som er Chelsea supporter som mener at de har tjent ekstra godt på salget av Mount ettersom kronekursen er så svak...
Elsker måten du baksnakker "kompisen" din på.

Klasse.
Han er chelsea supporter, så går fint.
Har tilgode å se en Chelsea-supporter som ikke går fint. Er fint ganglag på alle jeg har sett :)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det er kun folk med peiling på fotball som skjønner hvor god Mount er. Det er notert.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tor jul 06, 2023 1:26 pm Det er kun folk med peiling på fotball som skjønner hvor god Mount er. Det er notert.
Det hadde ikke forundret meg om du faktisk har en notatblokk i skuffen hjemme. 😄

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

Lew_Ashby skrev: tor jul 06, 2023 11:14 am
KTBFFH skrev: tor jul 06, 2023 11:04 am Ikke i nærheten av salgene av Mata og Matic til United eller Eden til Real
Matic var langt mindre nedsig enn Mount-salget, mens Mata var mye kjipere. Allikevel var salget av spanjolen langt tøffere å svelge enn Mount-salget. Tror imidlertid det er en del lokale Chelsea-fans som er dritskuffet, de elsker Mount.

Vil si Mount ligger sånn midt mellom Mata og Hazard i kjiphet.
I grunnen få salg som har vært ultrakjipe med instant effekt. Gallas til Arsenal svei litt (men mannen var selvsagt på hell). Dessuten fikk vi legenden Cole i retur. Alle salg i den retningen har vært helt OK, ikke minst Luiz (haha...). Havertz kan bli litt lei, midtbanekonstellasjonen til Arsenal begynner å smake fugl.

De verste er kanskje de som svir mer og mer over tid, som KdB og Salah - især førstnevnte (som øyensynlig var et enormt talent). Tilfeller som Musiala er også temmelig nitriste. Heldigvis few and far between.

Med 60 mill. inn så er nedsiden med Mount begrenset. Tipper det blir mer som Hazard. Hakket mer bekymret for Colwill, må jeg innrømme. Vi får se. Her og nå ser jeg ingen grunn til å sutre vilt & uhemmet pga. Mason. Mannen har fått en del (berettiget?) pepper fra egne fans, så skal ikke være helt sjokkerende at han velger en alternativ rute for karrieren sin. No hard feelings herfra, med mindre ManU reises til gammel storhet og Mount spiller en pivotal rolle... (næh, kommer ikke til å skje). Og bedre enn om han dro til Arsenal eller Liverpool, i min bok.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

Eddie skrev: tor jul 06, 2023 1:24 pm
KingsRoad skrev: tor jul 06, 2023 1:15 pm
Eddie skrev: ons jul 05, 2023 9:54 pm Chelsea supportere er jo kjent for å leve i en egen boble. Har en kompis som er Chelsea supporter som mener at de har tjent ekstra godt på salget av Mount ettersom kronekursen er så svak...
Elsker måten du baksnakker "kompisen" din på.

Klasse.
Han er chelsea supporter, så går fint.
Tenker vedkommende synes det er helt OK også :)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KingsRoad skrev: tor jul 06, 2023 1:41 pm I grunnen få salg som har vært ultrakjipe med instant effekt. Gallas til Arsenal svei litt (men mannen var selvsagt på hell). Dessuten fikk vi legenden Cole i retur. Alle salg i den retningen har vært helt OK, ikke minst Luiz (haha...). Havertz kan bli litt lei, midtbanekonstellasjonen til Arsenal begynner å smake fugl.
Jeg tenker at dersom Colwill selges til Liverpool/United/Arsenal så går undertegnede greit i kjelleren. Driter litt i City.

Reece James er jo den åpenbare her, går han til en av disse klubbene, og han ikke er noe i nærheten av over toppen/Kieron Dyer-kropp, så hadde det blitt rimelig tøft.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KingsRoad skrev: tor jul 06, 2023 1:42 pm Tenker vedkommende synes det er helt OK også :)
Personlig tenker jeg at det som er mest leit for han Chelsea-fyren er at han er venn med en så nitrist person som han fyren over her. At den personen er dødskjip siver greit gjennom skjermen her.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

Lew_Ashby skrev: tor jul 06, 2023 1:44 pm
KingsRoad skrev: tor jul 06, 2023 1:41 pm I grunnen få salg som har vært ultrakjipe med instant effekt. Gallas til Arsenal svei litt (men mannen var selvsagt på hell). Dessuten fikk vi legenden Cole i retur. Alle salg i den retningen har vært helt OK, ikke minst Luiz (haha...). Havertz kan bli litt lei, midtbanekonstellasjonen til Arsenal begynner å smake fugl.
Jeg tenker at dersom Colwill selges til Liverpool/United/Arsenal så går undertegnede greit i kjelleren. Driter litt i City.

Reece James er jo den åpenbare her, går han til en av disse klubbene, og han ikke er noe i nærheten av over toppen/Kieron Dyer-kropp, så hadde det blitt rimelig tøft.
Ja. Av en eller annen grunn er jeg ikke bekymret for Reece, og den hypotetiske kjeller-situasjonen. Kanskje er jeg bare naïv. Men RJ er elsket av fansen på en annen måte enn Mount, av åpenbare grunner (vi kan ikke mislike ham pga. at han er litt kjeks, i hvert fall ikke nå som vi omsider (skinn-før-skutt) har en habil backup).

Reece kan få gå til RM når han fyller 29, mot en klekkelig sum. Det er greit.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KingsRoad skrev: tor jul 06, 2023 1:49 pm
Lew_Ashby skrev: tor jul 06, 2023 1:44 pm
KingsRoad skrev: tor jul 06, 2023 1:41 pm I grunnen få salg som har vært ultrakjipe med instant effekt. Gallas til Arsenal svei litt (men mannen var selvsagt på hell). Dessuten fikk vi legenden Cole i retur. Alle salg i den retningen har vært helt OK, ikke minst Luiz (haha...). Havertz kan bli litt lei, midtbanekonstellasjonen til Arsenal begynner å smake fugl.
Jeg tenker at dersom Colwill selges til Liverpool/United/Arsenal så går undertegnede greit i kjelleren. Driter litt i City.

Reece James er jo den åpenbare her, går han til en av disse klubbene, og han ikke er noe i nærheten av over toppen/Kieron Dyer-kropp, så hadde det blitt rimelig tøft.
Ja. Av en eller annen grunn er jeg ikke bekymret for Reece, og den hypotetiske kjeller-situasjonen. Kanskje er jeg bare naïv. Men RJ er elsket av fansen på en annen måte enn Mount, av åpenbare grunner (vi kan ikke mislike ham pga. at han er litt kjeks, i hvert fall ikke nå som vi omsider (skinn-før-skutt) har en habil backup).
Enig. En Reece til ManU/Liverpool hadde svidd mer enn alle mine nedturer i fotballen kombinert.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Litt usikker på om det er trygt å poste denne nå, eller om vi fortsatt skal bli fortalt at vi er «dumme i hue» som solgte Mount, men kjør på. I lys av at jeg tror vi dessverre kommer til å kjøpe Vlahovic, tenkte jeg å komme med min uformelle analyse av hva som kjennetegner gode spisser som kan ta del i lag som vinner PL (får over 85 poeng i ligaen over flere sesonger). Dette er rent subjektivt sett en jævlig bra analyse og kan fint fungere som fasit. Skrevet den i en go, så bare with the «misteaks». Analysen skrives også som et forsvar for hvorfor jeg har ståltro på Nicolas Jackson. Snurr film.

Under skal jeg prøve og greie ut om hvilke egenskaper og ferdigheter jeg ser etter når jeg analyserer spisser («three spisses up front» - Nils Arne Eggen). Listen er i prioritert rekkefølge, men det så klart variasjoner innenfor hvert område.

1) Evne til å komme til mange enkle sjanser i boks og avslutte disse ganske presist. Spissen må helst kunne avslutte bra med sin foretrukne fot, relativt bra med skeiva og han må også kunne sette pannebrasken mot de enkleste innleggene. Innenfor dette punktet har man variasjoner i hva spillere er gode på. Noen er eksepsjonelle med hodet, mens noen er tofotede. De aller beste er gode på alle tre.

2) Evne til å sette opp en slags vegg som medspillerne kan spille pasninger mot og kombinere med, samt holde på ballen såfremt spissen ikke er overbefolket med to-tre spillere rundt seg (da blir det umulig). Innenfor dette elementet finner vi evnen til å orientere seg i forhold til både ball, medspillere og motspillere.

3) Evne til å skape separasjon, for så å få av gårde et greit skudd. Dette inngår i det å skape sine egne sjanser. Separasjon kan skapes gjennom bevegelse (movement), teknikk (skills) og fysiske forutsetninger (Pace ’n/or Power). Også her er det variasjoner i ferdighetsregister, men de beste har en kombinasjon av alle tre.

Dette er de tre aller mest grunnleggende ferdighetene som må være på plass, i en eller annen form eller fasong. De aller beste mestrer alt dette, mens de som er på nivåene under har et eller flere hull i grunnpakken sin. To konkrete eksempel på det er Michy og Chicharito. Begge er meget skarpe i boks, altså punkt nummer 1, men har fundamentale mangler i grunnspillet og i deres fotball-IQ. De kan være brukbare supersubs, men vil aldri være det et topplag trenger på topp, kamp ut og kamp inn. Giroud, som er ganske bra på punkt 1 og veldig god på punkt 2, har hatt en bra karriere. Men han er helt avhengig av å ha spillere med x-faktor rundt seg, siden han ikke kan skape sine egne sjanser. Han mangler også det jeg videre skal skrive om - nemlig den fysiske totalpakka som mannen på topp må ha.

Så har du de mer umålbare egenskapene som bare blir viktigere og viktigere i moderne fotball.

- Kapasitet (og vilje) til å løpe alt fra ti til tjue 40-metere på maks intensitet i løpet av 90 minutter for å strekke motstanderlaget. Videre må spissen ha robusthet nok til å gjenskape dette to kamper i uka gjennom hele sesongen.

Dette her er alfa omega. Hvis spissen mangler fart og kapasitet til å gjenskape farten gjennom 90 minutter trenger motstanderlaget i grunn bare å forsvare seg en vei - fremover. De kan sette forsvarslinja på midtstreken uten å bekymre seg for løp inn bak. Hva skjer da? Laget med spissen har ingen outlet og mulighet til å komme seg ut av det presset som nesten alltid kommer mot slutten av kampene. Det blir bølge på bølge med angrep i mot, helt til strikken til slutt ryker. Noe av dette kan veies opp med offensive, kjappe kantspillere, men da vil man kunne måtte ofre en god del defensiv struktur.

- Kapasitet og intelligens (og vilje) til å gjennomføre et effektivt press som førsteforsvarer. Det innebærer x antall fem til ti meters spurter, slik at det ikke oppstår gedigne hull hvor motstanderens stopper eller keeper bare kan trille ballen frem til en av deres midtbanespillere.

I Premier League må man ha en spiss som kan holde motstanderens forsvarslinje inne på sin banehalvdel. Pin ‘em back! Det er her spillere som Oshimen og Muani blir så attraktive. Begge er som to fullblods Phar Lap’s. De representerer det ultimate Get Out Of Jail-kortet. Er laget under press? Mæl ballen opp, så vil de to gutta sørge for at laget får flyttet seg opp oftere enn ikke (det er over 50%).

Og det er her jeg tror Jackson har sin store styrke. Alt jeg har sett av han tyder på at selv om han kanskje er en «streaky» spiss som setter sjansene sine i medvind og blåser dem på Row Z i motvind, så mestrer han det å være et offensivt oppspillspunkt og rambukk som vil gjøre at laget vårt ikke vil bli holdt tilbake langt inne på egen banehalvdel i lange perioder av gangen. Det har vært et problem med alle spissene våre siden Costa og før det Drogba. Morata? Pussy som ga opp. Giroud? Ikke rask nok. Havertz? Ikke rask nok på de første 15 meterne. Lukaku? Fat as fuck, viljesvak.

Hvis Muani er umulig å få tak i håper jeg vi går all in på Jackson, Broja og Nkunku som alternativer på topp inn mot neste sesong. Vlahovic er anti det jeg har prøvd å skrive om her. Joda, flink i boks, sikkert, og han kan sikkert sette opp en fin vegg; men han er fette enkel å forsvare seg mot i 89 minutter av en kamp. Fyren har en aksjonsradius på linje med Color Line innerst i Bunnefjorden. Kanskje får han 10-12 mål i løpet av en sesong, men han vil ikke ha halvparten av effekten en Muani vil ha med samme antall mål. Serberen er wank.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Bare litt forskjell 😆


Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg synes Broja viste meget lovende takter da han fikk sjansen forrige sesong. En front firer bestående av Broja, Nkunku, Madueke og Mudryk bør kunne kontre rimelig hardt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

chelsea8 skrev: tor jul 06, 2023 3:06 pm Bare litt forskjell 😆

Det er legenden sin det. For en mann. Valgte å ikke stikke av i fjor sommer da klubben trengte ham. IG-posten hans morgenen etter vi vant CL der han tar en kaffe med The Big Ears er noe av det beste jeg har sett på sosiale medier. Han kommer til å bli dypt savnet, og jeg håper vi kan møte ham i Europa i 2024/25 sesongen slik at han kan få stående applaus på Brua.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: tor jul 06, 2023 3:06 pm Bare litt forskjell 😆

For en jævla lengende. Et intervju fra rett fra sjelen. En liten tåre i øyekroken der.

Lykke til videre og forhåpentligvis ser vi deg i en rolle i klubben i fremtiden.

We just call you Dave

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Vemodig det der. Riktig å la han gå nå rent fotballfaglig, men han er også sistemann igjen fra de som vant ligaen i 2017. Serial winner og kontinuitetsbærer ut døra

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Trolljegeren skrev: tor jul 06, 2023 3:08 pm Jeg synes Broja viste meget lovende takter da han fikk sjansen forrige sesong. En front firer bestående av Broja, Nkunku, Madueke og Mudryk bør kunne kontre rimelig hardt.
Broja sin store utfordring så langt i sin (korte) karriere har vært kapasiteten og utholdenheten. Han har fantastisk vilje, moral og fart, men etter 35-40 minutter har han stort sett vært som Pietro Piller Cottrer på femmila i Kollen år 2006. Jeg håper at Pochettinos knallharde løperegime kan få Broja til å holde ut litt lengre (that’s what she said?). Inntil da er Broja den perfekte super-sub, om ikke annet.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Orakelet skrev: tor jul 06, 2023 12:31 pm
KTBFFH skrev: tor jul 06, 2023 11:03 am Ser Orakelet nevner Mount i samme setning som KD. Må bare le her. Husker godt 99% av Chelsea supportere var rasende på det salget og Mourinho. Dette var ikke basert på local lad eller Cobham, men det fotballfaglige.
Så kan man diskutere hvor mye vekt man skal legge på de faglige vurderingene til fans. Jeg legger mer velt på at Mount var ønsket av United, City, Arsenal, Liverpool, Bayern mfl, herunder svært gode managere. Videre at han har vært førstemann på blokka til svært gode Chelsea og England-trenere.

Dette har skjedd til tross for at det har vært mange fans, både av Chelsea og England, som ikke har forstått hvorfor. Først var han «sønnen til Lampard», så Southgate, så Tuchel osv.

Realiteten er at toppmanagere ser at Mount gjør medspillerne og laget mye bedre. De fleste fans ser ikke det. De ser på medspilleren som skinner ved siden av Mount og kritiserer Mount for å score mindre enn han. Det kommer nok til å skje i United også. Bruno vil få bedre tall enn Mount, og fansen vil ønske det samme fra Mount, men ETH og folk som forstår fotball vet at det viktige er hvordan laget som helhet fungerer og Mount gjør en «usynlig» og veldig viktig jobb for å få til det.
Gode poenger!
"Bekrefter" mitt inntrykk og EtH vet at styrken ligger i det kollektive, i enkeltkamper og gjennom en lang sesong, dyrker dét og uten å miste personen/spillleren og vedkommende sitt event. behov av syne!
Videre henter han ikke hvem som helst, for "store navn" er ikke nødvendigvis de riktige og de må passe inn og det virker han å være nøye på.

Har innført flere ting/rutiner i United siden sin inntreden som understreker dette uten at jeg skal kjede tråden med detaljer.
Tror EtH er meget fornøyd med å signere en spiller han har hatt sansen for helt siden begge sin tid i Eredivisie og har en plan.

Tyvenbjarne

Legg inn av Tyvenbjarne »

chelsea8 skrev: tor jul 06, 2023 3:06 pm Bare litt forskjell 😆

"You called me Dave. I'll always call you home"
Ok, nå ble det nok internett for dagen. Jeg logger av.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Tyvenbjarne skrev: tor jul 06, 2023 4:07 pm "You called me Dave. I'll always call you home"
Bilde

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Draktlansering? Kan vel ikke være sponsor, men hadde vært konge. "Its a 90s thing", går ut ifra at det er inspirasjon til ny drakt.

https://www.threads.net/t/CuXYSwnPQXM/? ... Q2YQ%3D%3D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: ons jul 05, 2023 7:06 pm
For øvrig kunne jeg aldri tenkt meg klubbspillere som G. Neville eller Scholes (i deres prime) til min klubb. Det blir helt feil for meg.
Du ønsket ikke Scholes i Chelsea mens han var på sitt beste? Han var jo helt magisk til tider, synd han ikke fikk dominere i en 4-3-3, men til tider ble dyttet ut på kanten hvor hans styrker ikke kom helt til sin rett. Den engelske Xavi.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ale skrev: ons jul 05, 2023 9:30 pm Mason Mount var instrumental for dere da dere vant Champions League i 2021. Tuchel fikk det beste ut av en ung gutt med masse fotball i seg.
Men har dere tenkt til å bruke Mount i en offensiv treer for å få ut det beste av ham, slik som Tuchel?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: tor jul 06, 2023 10:43 pm
Ale skrev: ons jul 05, 2023 9:30 pm Mason Mount var instrumental for dere da dere vant Champions League i 2021. Tuchel fikk det beste ut av en ung gutt med masse fotball i seg.
Men har dere tenkt til å bruke Mount i en offensiv treer for å få ut det beste av ham, slik som Tuchel?
Ta det i klubbtråden til De røde jævlene.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 9:33 am Mount kan mye av nesten alt, men han er analrævva til å slå cornere. Helt på Willian-nivå.
Det går helt fint, United har gitt opp cornere for flere sesonger siden.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 8:07 am
men han er ikke eksplosiv eller ekstrem nok til å rettferdiggjøre en plass i angrepet for et topplag.
Han er ikke eksplosiv, men jeg mener han absolutt rettferdiggjør en plass i angrepet til et topplag med veldig gode bevegelser av ballen, god (om enn ikke blendende) teknikk, god pasningsfot (om enn ikke helt ypperste verdensklasse), og en ekstremt god forståelse for spillet. Dette kombinert med at han er en topp 10-angrepsspiller i verden når motstanderen har ballen - ikke ulikt Thomas Müller, som også er undervurdert og misforstått - gjør ham til et meget godt valg for topplag der fremme. I hvert fall hvis du spiller mot lag som er enda bedre enn deg, det var jo gjerne i toppkampene under Lampard 1 og Tuchel hvor Mount stod frem mest.


Edit: Det sagt så har kjøpene det siste året gjort at Chelsea hadde for mange spillere i den offensive trioen. Det, kombinert med at Mount var i veldig dårlig form og/eller småskadet gjorde at i vår så var Félix, Havertz, Sterling den sterkeste trioen til Chelsea (etter min mening), og som innbytter så var det Madueke som var best. Mudryk, Mount, Pulisic, Ziyech, Auba og DD Fofana utgjorde en (altfor stor) gjeng som av ulike årsaker ikke var i stand til å holde det samme nivået over tid. Samtidig så var det umulig for noen av dem å egentlig spille seg i form siden de altså var 7 spillere som kjempet om å få være rotasjonsvalg bak de tre som spilte mest. Hadde det kun vært Auba, Mount og Madueke som var bak Félix, Havertz og Sterling så ville Mount ha spilt mer, og også fremstått bedre. Med mindre denne skaden hans var veldig reell og han ikke var i stand til å spille.

Winston

Legg inn av Winston »

Jolla skrev: tor jul 06, 2023 10:43 pm
Ale skrev: ons jul 05, 2023 9:30 pm Mason Mount var instrumental for dere da dere vant Champions League i 2021. Tuchel fikk det beste ut av en ung gutt med masse fotball i seg.
Men har dere tenkt til å bruke Mount i en offensiv treer for å få ut det beste av ham, slik som Tuchel?
Ingen her vet hvordan ETH tenker å bruke Mount, men de fleste har tillit til at ETH har god oversikt over spillerens styrker og svakheter, og har en plan for hvordan Mount skal bidra med å gjøre United til et bedre lag.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: tor jul 06, 2023 10:53 pm Han er ikke eksplosiv, men jeg mener han absolutt rettferdiggjør en plass i angrepet til et topplag med veldig gode bevegelser av ballen, god (om enn ikke blendende) teknikk, god pasningsfot (om enn ikke helt ypperste verdensklasse), og en ekstremt god forståelse for spillet. Dette kombinert med at han er en topp 10-angrepsspiller i verden når motstanderen har ballen - ikke ulikt Thomas Müller, som også er undervurdert og misforstått - gjør ham til et meget godt valg for topplag der fremme. I hvert fall hvis du spiller mot lag som er enda bedre enn deg, det var jo gjerne i toppkampene under Lampard 1 og Tuchel hvor Mount stod frem mest.
Veldig god og viktig mot topplag mtp jobben han gjør uten ball, men produserte veldig svakt i kampene mot City, Arsenal, Tottenham, United og Liverpool. Han har vel noe sånt som 8 (2 mål, 6 målgivende) målpoeng på ca 50 kamper mot dem i sin Chelsea-karriere. Til gjengjeld har han 7 målpoeng ila 5 kamper mot Norwich.

Nå skal det jo sies at det er heller ikke mange andre som produserte mot disse lagene (vi har feks ikke scoret mot City siden CL-finalen...). Begynte på en oversikt her om dagen som jeg ikke ble ferdig med, men typer som Abraham, Alonso og Azpi har noe av samme antall målpoeng som Mount mot disse lagene siden 19/20.

Arsenal: 8 games, 0 goals, 3 ast
United: 10 games, 1 goal, 0 ast
City 8 games, 0 goals, 1 ast
Liverpool 11 games, 1 goal, 0 ast
Spurs 11 games, 0 goals, 2 ast.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Winston skrev: tor jul 06, 2023 10:57 pm
Jolla skrev: tor jul 06, 2023 10:43 pm
Ale skrev: ons jul 05, 2023 9:30 pm Mason Mount var instrumental for dere da dere vant Champions League i 2021. Tuchel fikk det beste ut av en ung gutt med masse fotball i seg.
Men har dere tenkt til å bruke Mount i en offensiv treer for å få ut det beste av ham, slik som Tuchel?
Ingen her vet hvordan ETH tenker å bruke Mount, men de fleste har tillit til at ETH har god oversikt over spillerens styrker og svakheter, og har en plan for hvordan Mount skal bidra med å gjøre United til et bedre lag.
Forventningen er vel at Mount tar Eriksen sin plass i foretrukket første-elver. Mao Casemiro, Bruno og Mount i en treer på midten når man ikke har ball. Så blir det jo spennende å se hvordan dette fungerer i praksis. For et år siden ville jeg vært skeptisk til Eriksen i en toer på midten. Trodde han kom for å avlaste de offensive. Men det fungerte overraskende bra frem til skaden Carroll påførte

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: tor jul 06, 2023 10:59 pm
Jolla skrev: tor jul 06, 2023 10:53 pm Han er ikke eksplosiv, men jeg mener han absolutt rettferdiggjør en plass i angrepet til et topplag med veldig gode bevegelser av ballen, god (om enn ikke blendende) teknikk, god pasningsfot (om enn ikke helt ypperste verdensklasse), og en ekstremt god forståelse for spillet. Dette kombinert med at han er en topp 10-angrepsspiller i verden når motstanderen har ballen - ikke ulikt Thomas Müller, som også er undervurdert og misforstått - gjør ham til et meget godt valg for topplag der fremme. I hvert fall hvis du spiller mot lag som er enda bedre enn deg, det var jo gjerne i toppkampene under Lampard 1 og Tuchel hvor Mount stod frem mest.
Veldig god og viktig mot topplag mtp jobben han gjør uten ball, men produserte veldig svakt i kampene mot City, Arsenal, Tottenham, United og Liverpool. Han har vel noe sånt som 8 (2 mål, 6 målgivende) målpoeng på ca 50 kamper mot dem i sin Chelsea-karriere. Til gjengjeld har han 7 målpoeng ila 5 kamper mot Norwich.
Takk for korreksjon.

Husker han var veldig sterk i CL i 20/21 mot Manchester City, Real Madrid og den ene kampen mot oss i Bucuresti.
Mente jeg hadde sett ham som bortimot banens beste i et par av kampene mot de andre 5 store våren 2021.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»