Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
KTBFFH

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av KTBFFH »

Terry_26 skrev: tir jan 18, 2022 11:00 pm Lurer på hvorfor Tuchel venter til nesten 80 spilte før han gjør grep. Henger virkelig ikke på greip. Heldigvis er programmet vårt vesentlig enklere etter Spurs-matchen, så har fortsatt klokkertro på topp-4.
Vi og et lettere program under Tuchel er ikke det beste. Skulle heller møtt Spurs, United, Arsenal i den perioden, der klarer vi faktisk å spille bra. Han er totalt paralysert på den benken, på tide at han stepper opp og viser at han er taktisk bra som han har rykte på seg. Det vi viser for tiden og de valgene både før og under kamp han utretter for tiden er tynn suppe.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Nok en kamp der vi fremstår totalt planløse offensivt. Ballen trilles bakover til keeper i verste Mourinho-stil. Det er null vilje til å ta overgangene, og det er ganske sjukt mtp hvor ofte Brighton faktisk er i ubalanse. Alle ser ut som de løper i sirup, selv Werner later til å ha mistet all løpsvilje. Også har vi treneren vår, som venter til det 80. minutt med å gjøre bytter når vi har vært møkkadårlige hele veien.

Kjekt med pause fra PL så vi heller kan tape litt kamper nedi en av gulfstatene i stedet. Vi tar ikke med oss CWC-trofeet hjem denne gangen heller, det er bare å glemme.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Trolljegeren skrev: tir jan 18, 2022 11:03 pm Nok en kamp der vi fremstår totalt planløse offensivt. Ballen trilles bakover til keeper i verste Mourinho-stil. Det er null vilje til å ta overgangene, og det er ganske sjukt mtp hvor ofte Brighton faktisk er i ubalanse. Alle ser ut som de løper i sirup, selv Werner later til å ha mistet all løpsvilje. Også har vi treneren vår, som venter til det 80. minutt med å gjøre bytter når vi har vært møkkadårlige hele veien.

Kjekt med pause fra PL så vi heller kan tape litt kamper nedi en av gulfstatene i stedet. Vi tar ikke med oss CWC-trofeet hjem denne gangen heller, det er bare å glemme.
Spurs igjen, men der tror jeg vi fremstår bra. Jævlig greit med en pause fra PL etter det, er ikke gøy å se oss spille utenom mot de bedre lagene. Det er så jævlig nakent og planløst at det er krise

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Hva tenker man om Lukaku her inne? En mann å ha med seg videre eller bør han shippes tilbake til Italia i sommer?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KTBFFH skrev: tir jan 18, 2022 11:01 pm Fortell meg gjerne hva du ser og hva du syns er så jævlig bra, jeg ser det ikke
Vi legger listen der altså, det gidder jeg ikke. Nitrist kamp, nå blir det godt med pause fra Chelsea og klubbtråden.

Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

fugletitteren skrev: tir jan 18, 2022 11:05 pm Hva tenker man om Lukaku her inne? En mann å ha med seg videre eller bør han shippes tilbake til Italia i sommer?
Jeg er sikkert i undertall, men jeg synes virkelig ikke at Lukaku er the man to blame idag. Går på mange gode løp, får ÉN god ball i løpet av matchen. Bedre med mann i rygg og link up-spillet enn på lenge.
Sist redigert av Terry_26 den tir jan 18, 2022 11:13 pm, redigert 1 gang totalt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: tir jan 18, 2022 11:05 pm
KTBFFH skrev: tir jan 18, 2022 11:01 pm Fortell meg gjerne hva du ser og hva du syns er så jævlig bra, jeg ser det ikke
Vi legger listen der altså, det gidder jeg ikke. Nitrist kamp, nå blir det godt med pause fra Chelsea og klubbtråden.
Vi må jo det Lew når du påstår at jeg krisemaksimerer alt. Jeg lister opp en haug av kamper der vi direkte er elendige i år i. Vi blir bare dårligere og dårligere som er realiteten og spesielt mot lag i midtsjiktet og bunnen. Som jeg nevnte tidligere har vi tatt 7 poeng på 7 kamper mot den type motstand siste 1-1,5mnd. Fakta er at vi elendige i angrep, vi kunne spilt 4 døgn uten mål. Vi scorer som oftest på dødballer eller som i dag et langskudd. Nok en kamp der vi ikke er i nærheten av å skape/trykke motstanderen bakover og faktisk få vinner målet. Det er ikke flaks/uflaks at vi ALDRI avgjør kamper på slutten
Sist redigert av KTBFFH den tir jan 18, 2022 11:11 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Utrolig at dere greide å vinne CL egentlig når man ser dette.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Terry_26 skrev: tir jan 18, 2022 11:08 pm
fugletitteren skrev: tir jan 18, 2022 11:05 pm Hva tenker man om Lukaku her inne? En mann å ha med seg videre eller bør han shippes tilbake til Italia i sommer?
Jeg er sikkert i undertall, men jeg synes virkelig ikke at Lukaku er the man to blame idag. Går på mange gode løp, får ÉN god ball i løpet av matchen. Bedre med mann i rugg og link up-spillet enn på lenge.
Så jeg bare andre omgang, men for meg er det en typisk Lukaku kamp fra hans United tid. Ikke veldig involvert, tidvis litt klønete, og selvom det er en og annen bra involvering blir det et godt stykke unna hva man forventer av en verdensklassespiss som han omtales som.

Helt i starten så det ganske lovende ut, men der dabbet raskt av. Ser ganske tannløs ut for tiden..
Sist redigert av fugletitteren den tir jan 18, 2022 11:16 pm, redigert 1 gang totalt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

startelver skrev: tir jan 18, 2022 11:11 pm Utrolig at dere greide å vinne CL egentlig når man ser dette.
Fordi vi faktisk var gode i vår i toppkampene, vi turde å ta rommene vi fikk mot de andre store lagene. Vi hadde samme problemene i vår mot de mindre lagene som vi har i dag. Det vi presterer nå er ikke noe nytt men har vært en gjenganger i 12 måneder nå

SuperJoeCole

Legg inn av SuperJoeCole »

Stor lettelse da dommeren blåste. Dette var en sann lidelse.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

SuperJoeCole skrev: tir jan 18, 2022 11:26 pm Stor lettelse da dommeren blåste. Dette var en sann lidelse.
Du er ikke Brannsupporter, antar jeg. Vi har doktorgrad i sann lidelse.

SuperJoeCole

Legg inn av SuperJoeCole »

Vel, min kone er bergenserinne, så jeg tar til en viss grad del i den tragedien der. Det skal sies at jeg tar et Chelsea-tap tyngre enn et Brann-nedrykk, men jeg ser faktisk en del Brann-kamper.

b0lle

Legg inn av b0lle »

Dårlig kamp i går men tar med meg det faktum at vi karret oss til 1. poeng og at vi historisk de siste årene alltid sliter mot Brighton. Den ene seieren vi har på de siste 5-6 var i tillegg en ordentlig flakse-seier da Brighton blant annet hadde tre i metallet.

Det er uansett bekymringsverdig hvor planløst det ser ut offensivt og Lukaku må få slutte å lide nå. Benken på han neste håper jeg.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Vi har bare 5p mer enn hva vi hadde etter 23 kamper i 2019/20 og 20/21 - 44 vs 39p. I 18/19 og 17/18 hadde vi 47 på samme tidspunkt, og da vi vant ligaen i 16/17 hadde vi 56p.

Tuchel er altså bare såvidt bedre enn Lampard og dårligere enn både Sarri og Conte. Om ikke ting forbedrer seg kraftig etter CWC, så er jobben til Tuchel historisk sett veldig utsatt ved sesongslutt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: ons jan 19, 2022 9:25 am Vi har bare 5p mer enn hva vi hadde etter 23 kamper i 2019/20 og 20/21 - 44 vs 39p. I 18/19 og 17/18 hadde vi 47 på samme tidspunkt, og da vi vant ligaen i 16/17 hadde vi 56p.

Tuchel er altså bare såvidt bedre enn Lampard og dårligere enn både Sarri og Conte. Om ikke ting forbedrer seg kraftig etter CWC, så er jobben til Tuchel historisk sett veldig utsatt ved sesongslutt.
Helt enig. Men sier det igjen, vi har såvidt jeg kan se hatt det tøffeste kampprogrammet i PL hittil, og har nå kun kamper hvor vi er favoritter ut sesongen. Om dette dritet fortsetter også inn i den ''enkle'' perioden er det helt naturlig at Tuchel er i fare. Men se på dette da:

Spurs (h)
Palace(b)
Burnley(b)
Newcastle(h)
Norwich(b)
Brentford(h)
Southamton(b)
Leeds(b)
West Ham(h)
Everton(b)
Wolves(h)
Man Utd(b)
Watford(h)

Det letteste programmet jeg kan huske mot slutten av en sesong. 13 kamper hvor vi møter 9 av de 10 svakeste lagene i ligaen, og kun ett lag som er topp 5 (West Ham). I tillegg møter vi nr 6 og 8 hjemme (Spurs og Wolves) og nr 7 borte (United).

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lew_Ashby skrev: ons jan 19, 2022 9:36 am
Trolljegeren skrev: ons jan 19, 2022 9:25 am Vi har bare 5p mer enn hva vi hadde etter 23 kamper i 2019/20 og 20/21 - 44 vs 39p. I 18/19 og 17/18 hadde vi 47 på samme tidspunkt, og da vi vant ligaen i 16/17 hadde vi 56p.

Tuchel er altså bare såvidt bedre enn Lampard og dårligere enn både Sarri og Conte. Om ikke ting forbedrer seg kraftig etter CWC, så er jobben til Tuchel historisk sett veldig utsatt ved sesongslutt.
Helt enig. Men sier det igjen, vi har såvidt jeg kan se hatt det tøffeste kampprogrammet i PL hittil, og har nå kun kamper hvor vi er favoritter ut sesongen. Om dette dritet fortsetter også inn i den ''enkle'' perioden er det helt naturlig at Tuchel er i fare. Men se på dette da:

Spurs (h)
Palace(b)
Burnley(b)
Newcastle(h)
Norwich(b)
Brentford(h)
Southamton(b)
Leeds(b)
West Ham(h)
Everton(b)
Wolves(h)
Man Utd(b)
Watford(h)

Det letteste programmet jeg kan huske mot slutten av en sesong. 13 kamper hvor vi møter 9 av de 10 svakeste lagene i ligaen, og kun ett lag som er topp 5 (West Ham). I tillegg møter vi nr 6 og 8 hjemme (Spurs og Wolves) og nr 7 borte (United).
Du mangler Arsenal i denne oversikten, men dere har oss på hjemmebane så dere er favoritter der. Vet ikke hvem dere skal møte i den siste kampen som ikke er i den oversikten.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wellé skrev: ons jan 19, 2022 9:41 am Du mangler Arsenal i denne oversikten, men dere har oss på hjemmebane så dere er favoritter der. Vet ikke hvem dere skal møte i den siste kampen som ikke er i den oversikten.
Stemmer det, Arsenal-kampen skal spilles. Den er tøff. Vi møter også Leicester hjemme, så de to kampene er historisk sett kinkig. Uansett så har vi nok ligaens enkleste program herfra og inn.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: ons jan 19, 2022 9:36 am
Trolljegeren skrev: ons jan 19, 2022 9:25 am Vi har bare 5p mer enn hva vi hadde etter 23 kamper i 2019/20 og 20/21 - 44 vs 39p. I 18/19 og 17/18 hadde vi 47 på samme tidspunkt, og da vi vant ligaen i 16/17 hadde vi 56p.

Tuchel er altså bare såvidt bedre enn Lampard og dårligere enn både Sarri og Conte. Om ikke ting forbedrer seg kraftig etter CWC, så er jobben til Tuchel historisk sett veldig utsatt ved sesongslutt.
Helt enig. Men sier det igjen, vi har såvidt jeg kan se hatt det tøffeste kampprogrammet i PL hittil, og har nå kun kamper hvor vi er favoritter ut sesongen. Om dette dritet fortsetter også inn i den ''enkle'' perioden er det helt naturlig at Tuchel er i fare. Men se på dette da:

Spurs (h)
Palace(b)
Burnley(b)
Newcastle(h)
Norwich(b)
Brentford(h)
Southamton(b)
Leeds(b)
West Ham(h)
Everton(b)
Wolves(h)
Man Utd(b)
Watford(h)

Det letteste programmet jeg kan huske mot slutten av en sesong. 13 kamper hvor vi møter 9 av de 10 svakeste lagene i ligaen, og kun ett lag som er topp 5 (West Ham). I tillegg møter vi nr 6 og 8 hjemme (Spurs og Wolves) og nr 7 borte (United).
Chelsea har også 23 kamper mens en klubb som Tottenham har 18 kamper. Chelsea har vært uheldig at de har hatt ekstremt tett kampbelastning i en periode med mye skader og covid.

Jeg skjønner ingenting av spørsmålstegnene rundt Tuchel. Han er helt klart en av verdens beste trenere og har løftet klubben enormt. Forskjellen på denne "krisen" og tittelkamp er ikke større enn at jeg tror vi fortsatt hadde kjempet om gull hvis vi slapp skaden på Chillwell. Vi er et helt annet lag med han og James på backene, forståelig nok.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lew_Ashby skrev: ons jan 19, 2022 9:36 am Helt enig. Men sier det igjen, vi har såvidt jeg kan se hatt det tøffeste kampprogrammet i PL hittil, og har nå kun kamper hvor vi er favoritter ut sesongen. Om dette dritet fortsetter også inn i den ''enkle'' perioden er det helt naturlig at Tuchel er i fare. Men se på dette da:
Vel, hva hjelper egentlig det når det er midtable og nedover vi sliter mest mot...?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Orakelet skrev: ons jan 19, 2022 9:50 am Jeg skjønner ingenting av spørsmålstegnene rundt Tuchel. Han er helt klart en av verdens beste trenere og har løftet klubben enormt. Forskjellen på denne "krisen" og tittelkamp er ikke større enn at jeg tror vi fortsatt hadde kjempet om gull hvis vi slapp skaden på Chillwell. Vi er et helt annet lag med han og James på backene, forståelig nok.
Det ble stilt spørsmålstegn når James og Chilwell var tilgjengelige også, fordi det offensive spillet har fremstått helt planløst denne sesongen. Vi har vært veldig heldig med mange dødballmål, straffer og ekstremprestasjoner fra de to vingbackene våre. Det var aldri bærekraftig i lengden, skader eller ei. Vi har en haug med kamper på rad når der vi sender ballen tilbake til keeper gang på gang på gang i stedet for å ta overgangene. Vi blir rundspilt uten at Tuchel tar grep før det har gått 80 minutter.

Det er helt greit å mene at vi skal gi Tuchel tid, det mener jeg også når jeg er ute av rød sone mentalt, men å ikke forstå noe av spørsmålstegnene vitner egentlig bare om at du ikke ser kamper. Hvor er initiativet fra toppkampene i CL i våres? De forsvant ikke ut døra med skaden til Chilwell. Det er noe som mangler, og jo lenger tid det tar før Tuchel finner ut av det, desto flere spørsmålstegn vil det stilles ved hva som skjer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: ons jan 19, 2022 9:55 am
Lew_Ashby skrev: ons jan 19, 2022 9:36 am Helt enig. Men sier det igjen, vi har såvidt jeg kan se hatt det tøffeste kampprogrammet i PL hittil, og har nå kun kamper hvor vi er favoritter ut sesongen. Om dette dritet fortsetter også inn i den ''enkle'' perioden er det helt naturlig at Tuchel er i fare. Men se på dette da:
Vel, hva hjelper egentlig det når det er midtable og nedover vi sliter mest mot...?
Det er jo direkte feil, hvorfor bare kaster vi ut ting her? Poengtap har vært mot:

City - 2 tap
Liverpool - 2 uavgjort
Brighton - 2 uavgjort
West Ham - 1 tap
Burnley - 1 uavgjort
Man Utd - 1 uavgjort
Everton - 1 uavgjort
Wolves - 1 uavgjort

2 poengtap mot lag fra nedre halvdel, 9 poengtao mot lag fra øvre halvdel. Kun tapt mot lag i topp 4. Og de to poengtapene mot lag fra nedre halvdel var kamper vi hadde vunnet 9 av 10 ganger med normal uttelling. Så man kan ikke si at vi sliter mest mot lag fra nedre halvdel verken resultatmessig eller prestasjonsmessig.

Jeg vil si at de eneste kampene vi ikke har vært best denne sesongen er mot City x2, Liverpool etter utvisningen, Brighton igår og muligens mot West Ham og Wolves borte. Og Brentford borte, men der vant vi. Ellers mener jeg vi var best med ganske grei margin hjemme mot Liverpool, United, Brighton, Everton og Burnley.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Trolljegeren skrev: ons jan 19, 2022 9:59 am
Orakelet skrev: ons jan 19, 2022 9:50 am Jeg skjønner ingenting av spørsmålstegnene rundt Tuchel. Han er helt klart en av verdens beste trenere og har løftet klubben enormt. Forskjellen på denne "krisen" og tittelkamp er ikke større enn at jeg tror vi fortsatt hadde kjempet om gull hvis vi slapp skaden på Chillwell. Vi er et helt annet lag med han og James på backene, forståelig nok.
Det ble stilt spørsmålstegn når James og Chilwell var tilgjengelige også, fordi det offensive spillet har fremstått helt planløst denne sesongen. Vi har vært veldig heldig med mange dødballmål, straffer og ekstremprestasjoner fra de to vingbackene våre. Det var aldri bærekraftig i lengden, skader eller ei. Vi har en haug med kamper på rad når der vi sender ballen tilbake til keeper gang på gang på gang i stedet for å ta overgangene. Vi blir rundspilt uten at Tuchel tar grep før det har gått 80 minutter.

Det er helt greit å mene at vi skal gi Tuchel tid, det mener jeg også når jeg er ute av rød sone mentalt, men å ikke forstå noe av spørsmålstegnene vitner egentlig bare om at du ikke ser kamper. Hvor er initiativet fra toppkampene i CL i våres? De forsvant ikke ut døra med skaden til Chilwell. Det er noe som mangler, og jo lenger tid det tar før Tuchel finner ut av det, desto flere spørsmålstegn vil det stilles ved hva som skjer.
Det som mangler er gode offensive bidrag fra vingbackene. Vi fikk en liten periode, dessverre for kort, hvor Chillwell og James var i form samtidig. Hvis vi hadde fått Lukaku i form med innlegg fra disse får vi svært mange dimensjoner offensivt. Chillwell og James kan holde bredden (men også skjære inn og score), Lukaku kan være spydspiss i midten og Mount og Havertz kan kose seg i rommene som oppstår. Det blir kruttsterkt. Problemet er ikke planen. Problemet er at vi ikke har hatt disse spillerene tilgjengelig samtidig. Vi endrer førsteelveren fra kamp til kamp og det er ikke fordi Tuchel ønsker, men fordi han må. Selvsagt lider samspillet av det.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: ons jan 19, 2022 10:01 am
Trolljegeren skrev: ons jan 19, 2022 9:55 am
Lew_Ashby skrev: ons jan 19, 2022 9:36 am Helt enig. Men sier det igjen, vi har såvidt jeg kan se hatt det tøffeste kampprogrammet i PL hittil, og har nå kun kamper hvor vi er favoritter ut sesongen. Om dette dritet fortsetter også inn i den ''enkle'' perioden er det helt naturlig at Tuchel er i fare. Men se på dette da:
Vel, hva hjelper egentlig det når det er midtable og nedover vi sliter mest mot...?
Det er jo direkte feil, hvorfor bare kaster vi ut ting her? Poengtap har vært mot:

City - 2 tap
Liverpool - 2 uavgjort
Brighton - 2 uavgjort
West Ham - 1 tap
Burnley - 1 uavgjort
Man Utd - 1 uavgjort
Everton - 1 uavgjort
Wolves - 1 uavgjort

2 poengtap mot lag fra nedre halvdel, 9 poengtao mot lag fra øvre halvdel. Kun tapt mot lag i topp 4. Og de to poengtapene mot lag fra nedre halvdel var kamper vi hadde vunnet 9 av 10 ganger med normal uttelling. Så man kan ikke si at vi sliter mest mot lag fra nedre halvdel verken resultatmessig eller prestasjonsmessig.
Tror han mener lag utenfor "topp 6" , men du må ikke glemme hvordan vi har opptrådt i mange av de kampene vi også har vunnet Lew. Southampton hjemme hadde endt 1-1 som mot Burnley, Everton og Brighton om de ikke hadde fått rødt.
Grise heldige mot Brentford
Heldige mot Leeds der vi får en soft straffe
Watford burde fått med seg et poeng

Det var det samme i fjor, slår Liverpool og Everton spiller 0-0 mot Leeds. Slår City i fa-cupen spiller 0-0 mot Brighton osv. Samme greiene hele veien. Hvor er utviklingen ?

Dette er overhodet ikke bærekraftig i lengden og opptre sånn som vi gjør. Poengtapene vil komme fremover mot andre lag, tror vi slår Spurs, men ryker på poengtap kampen etter mot Palace. Problemet er at vi har samme defansiv inngang til kampene med 7 defansivt anlagte spillere uansett om vi Liverpool på Anfield eller Burnley hjemme, det er der problemet er.

Håper virkelig han klarer å snu dette og spesielt hvordan vi opptrer, for nå er det bare trist å se på oss. Det er bare å ta av kampen i det øyeblikket motstanderen har utlignet mellom 55 og 70, resten av kampen skjer det ikke en dritt

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KTBFFH skrev: ons jan 19, 2022 10:16 am Dette er overhodet ikke bærekraftig i lengden og opptre sånn som vi gjør.
Her er vi 100% på linje. Det må snu nå snart, ellers er sesongen fort over allerede etter Lille borte 16. mars.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Orakelet skrev: ons jan 19, 2022 10:13 am
Trolljegeren skrev: ons jan 19, 2022 9:59 am
Orakelet skrev: ons jan 19, 2022 9:50 am Jeg skjønner ingenting av spørsmålstegnene rundt Tuchel. Han er helt klart en av verdens beste trenere og har løftet klubben enormt. Forskjellen på denne "krisen" og tittelkamp er ikke større enn at jeg tror vi fortsatt hadde kjempet om gull hvis vi slapp skaden på Chillwell. Vi er et helt annet lag med han og James på backene, forståelig nok.
Det ble stilt spørsmålstegn når James og Chilwell var tilgjengelige også, fordi det offensive spillet har fremstått helt planløst denne sesongen. Vi har vært veldig heldig med mange dødballmål, straffer og ekstremprestasjoner fra de to vingbackene våre. Det var aldri bærekraftig i lengden, skader eller ei. Vi har en haug med kamper på rad når der vi sender ballen tilbake til keeper gang på gang på gang i stedet for å ta overgangene. Vi blir rundspilt uten at Tuchel tar grep før det har gått 80 minutter.

Det er helt greit å mene at vi skal gi Tuchel tid, det mener jeg også når jeg er ute av rød sone mentalt, men å ikke forstå noe av spørsmålstegnene vitner egentlig bare om at du ikke ser kamper. Hvor er initiativet fra toppkampene i CL i våres? De forsvant ikke ut døra med skaden til Chilwell. Det er noe som mangler, og jo lenger tid det tar før Tuchel finner ut av det, desto flere spørsmålstegn vil det stilles ved hva som skjer.
Det som mangler er gode offensive bidrag fra vingbackene. Vi fikk en liten periode, dessverre for kort, hvor Chillwell og James var i form samtidig. Hvis vi hadde fått Lukaku i form med innlegg fra disse får vi svært mange dimensjoner offensivt. Chillwell og James kan holde bredden (men også skjære inn og score), Lukaku kan være spydspiss i midten og Mount og Havertz kan kose seg i rommene som oppstår. Det blir kruttsterkt. Problemet er ikke planen. Problemet er at vi ikke har hatt disse spillerene tilgjengelig samtidig. Vi endrer førsteelveren fra kamp til kamp og det er ikke fordi Tuchel ønsker, men fordi han må. Selvsagt lider samspillet av det.
Dette ble påpekt i fjor og Orakelet, en topp 4 plass i PL holdt vi på å miste fordi vi opptrådte like tannløse og planløse mot lag som ikke gir oss rom. Vi spilte ikke fantastisk bra mot de lagene med Chilli og Reece og jeg mener det er helt feil og basere alt angrepsspill på backer, der de skal stå får hele angrepet, da har faktisk Tuchel en enda større jobb foran seg. Vi var helt fantastiske mot de beste i vår, fordi vi fikk rom over hele banen og vi klarte å utnytte det, mindre avhengig av et spillmønster i det type kamp scenarioet. Vi har også sett tendensen at vi er blitt svakere i de kampene og, vi har gått fra å gå mann vs mann og i strupen på City, til å skape en halv sjanse på 180 minutter der vi satser på å holde nullen og en dødball scoring.

Problemet er planen så absolutt, kan ikke basere hele angrepsspillet på at backer skal stå får målpoeng og stoppere på dødballer. Angrepsspillerne våre har jo knapt scoret mål på 1 år. Problemet er den defansive inngangen til alle kamper, sikkerhet først. 7 defansivt anlagte spillere på banen uansett hvem vi møter. Da når vi ikke klarer å holde nullen å får et mål i trynet, så har jo det visst seg at vi ikke klarer å omstille og det gjøres ikke ærlige forsøk på det heller. Forskjellen på oss, City og Liverpool er enorm når det kommer til angrepsspill og angrepsmønster.

Håper virkelig Tuchel tar tak i dette og viser de taktiske egenskapene han skal ha. Begynner å velge riktig XI, går vekk fra det helvetes prosjektet med 6-7 defansive spillere mot svakere lag, spesielt på hjemmebane. Faktisk begynner å lese kampene bedre å gjør bytter som kan forandre kampbilder. Ikke vente til 80 min for å gjøre endringer.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

KTBFFH skrev: ons jan 19, 2022 10:26 am
Orakelet skrev: ons jan 19, 2022 10:13 am
Trolljegeren skrev: ons jan 19, 2022 9:59 am

Det ble stilt spørsmålstegn når James og Chilwell var tilgjengelige også, fordi det offensive spillet har fremstått helt planløst denne sesongen. Vi har vært veldig heldig med mange dødballmål, straffer og ekstremprestasjoner fra de to vingbackene våre. Det var aldri bærekraftig i lengden, skader eller ei. Vi har en haug med kamper på rad når der vi sender ballen tilbake til keeper gang på gang på gang i stedet for å ta overgangene. Vi blir rundspilt uten at Tuchel tar grep før det har gått 80 minutter.

Det er helt greit å mene at vi skal gi Tuchel tid, det mener jeg også når jeg er ute av rød sone mentalt, men å ikke forstå noe av spørsmålstegnene vitner egentlig bare om at du ikke ser kamper. Hvor er initiativet fra toppkampene i CL i våres? De forsvant ikke ut døra med skaden til Chilwell. Det er noe som mangler, og jo lenger tid det tar før Tuchel finner ut av det, desto flere spørsmålstegn vil det stilles ved hva som skjer.
Det som mangler er gode offensive bidrag fra vingbackene. Vi fikk en liten periode, dessverre for kort, hvor Chillwell og James var i form samtidig. Hvis vi hadde fått Lukaku i form med innlegg fra disse får vi svært mange dimensjoner offensivt. Chillwell og James kan holde bredden (men også skjære inn og score), Lukaku kan være spydspiss i midten og Mount og Havertz kan kose seg i rommene som oppstår. Det blir kruttsterkt. Problemet er ikke planen. Problemet er at vi ikke har hatt disse spillerene tilgjengelig samtidig. Vi endrer førsteelveren fra kamp til kamp og det er ikke fordi Tuchel ønsker, men fordi han må. Selvsagt lider samspillet av det.
Dette ble påpekt i fjor og Orakelet, en topp 4 plass i PL holdt vi på å miste fordi vi opptrådte like tannløse og planløse mot lag som ikke gir oss rom. Vi spilte ikke fantastisk bra mot de lagene med Chilli og Reece og jeg mener det er helt feil og basere alt angrepsspill på backer, der de skal stå får hele angrepet, da har faktisk Tuchel en enda større jobb foran seg. Vi var helt fantastiske mot de beste i vår, fordi vi fikk rom over hele banen og vi klarte å utnytte det, mindre avhengig av et spillmønster i det type kamp scenarioet. Vi har også sett tendensen at vi er blitt svakere i de kampene og, vi har gått fra å gå mann vs mann og i strupen på City, til å skape en halv sjanse på 180 minutter der vi satser på å holde nullen og en dødball scoring.

Problemet er planen så absolutt, kan ikke basere hele angrepsspillet på at backer skal stå får målpoeng og stoppere på dødballer. Angrepsspillerne våre har jo knapt scoret mål på 1 år. Problemet er den defansive inngangen til alle kamper, sikkerhet først. 7 defansivt anlagte spillere på banen uansett hvem vi møter. Da når vi ikke klarer å holde nullen å får et mål i trynet, så har jo det visst seg at vi ikke klarer å omstille og det gjøres ikke ærlige forsøk på det heller. Forskjellen på oss, City og Liverpool er enorm når det kommer til angrepsspill og angrepsmønster.

Håper virkelig Tuchel tar tak i dette og viser de taktiske egenskapene han skal ha. Begynner å velge riktig XI, går vekk fra det helvetes prosjektet med 6-7 defansive spillere mot svakere lag, spesielt på hjemmebane. Faktisk begynner å lese kampene bedre å gjør bytter som kan forandre kampbilder. Ikke vente til 80 min for å gjøre endringer.
Rimelig spesielt å angripe Tuchel for at vi "holdt på å miste" topp 4 i fjor. Det er riktig at vi holdt på å miste topp 4, før Tuchel ble ansatt, men det som deretter skjedde var at Tuchel reddet topp4, i tillegg til å vinne en fin pokal.

Det er riktig at det var kamper mot slutten av fjorårets sesong hvor vi fremstod som slitne, akkurat som i går. Vi kom til finalen i både CL og FA cupen. Det ble mange kamper på kort tid og slitne bein også da.

I går spilte Brighton sin fjerde kamp i januar. Chelsea spilte sin sjette kamp. PL er såpass tøff liga at hvis topplaget er på 95 % og det andre laget 100% blir det jevnt. Det gjelder ikke bare Chelsea / Tuchel, men alle lag.

City er kanskje det ene unntaket, men de har en enorm fordel ved at de har den klart bredeste stallen og de har samtidig vært heldige med skader / covid. Det gjør at de vil vinne klart, men jeg tror vi vil ta andre- eller tredjeplassen og vinne en cup. I tilfelle er det en ny god sesong og vi har veldig mye forbedringspotensiale i laget pt. Mendy, forsvaret og sentral midtbane presterer bra, men offensivt må det på et tidspunkt løsne for noen av Lukaku, Werner, Havertz, Pulisic, Ziyech, CHO (nevner ikke Mount for han har prestert). Disse har ikke spilt nok sammen til å få optimale relasjoner, men på et tidspunkt vil det løsne og da har de kvalitet til å bli ordentlig gode. Underforstått: Jeg mener at problemet offensivt ikke er Tuchel (tvert imot), men dels spillere som ikke presterer så godt som potensialet skulle tilsi og dels relasjonene som har etablert seg pga store utskiftninger fra kamp til kamp.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: ons jan 19, 2022 12:50 pm Rimelig spesielt å angripe Tuchel for at vi "holdt på å miste" topp 4 i fjor. Det er riktig at vi holdt på å miste topp 4, før Tuchel ble ansatt, men det som deretter skjedde var at Tuchel reddet topp4, i tillegg til å vinne en fin pokal.

Det er riktig at det var kamper mot slutten av fjorårets sesong hvor vi fremstod som slitne, akkurat som i går. Vi kom til finalen i både CL og FA cupen. Det ble mange kamper på kort tid og slitne bein også da.

I går spilte Brighton sin fjerde kamp i januar. Chelsea spilte sin sjette kamp. PL er såpass tøff liga at hvis topplaget er på 95 % og det andre laget 100% blir det jevnt. Det gjelder ikke bare Chelsea / Tuchel, men alle lag.

City er kanskje det ene unntaket, men de har en enorm fordel ved at de har den klart bredeste stallen og de har samtidig vært heldige med skader / covid. Det gjør at de vil vinne klart, men jeg tror vi vil ta andre- eller tredjeplassen og vinne en cup. I tilfelle er det en ny god sesong og vi har veldig mye forbedringspotensiale i laget pt. Mendy, forsvaret og sentral midtbane presterer bra, men offensivt må det på et tidspunkt løsne for noen av Lukaku, Werner, Havertz, Pulisic, Ziyech, CHO (nevner ikke Mount for han har prestert). Disse har ikke spilt nok sammen til å få optimale relasjoner, men på et tidspunkt vil det løsne og da har de kvalitet til å bli ordentlig gode. Underforstått: Jeg mener at problemet offensivt ikke er Tuchel (tvert imot), men dels spillere som ikke presterer så godt som potensialet skulle tilsi og dels relasjonene som har etablert seg pga store utskiftninger fra kamp til kamp.
Det er jo litt festlig dette. Tuchel kommer inn, vinner CL, får oss fra 9. til 4. plass og FA-cupfinalen uten spillerkjøp. Han får inn ett spillerkjøp (riktignok svært dyrt spillerkjøp) i sommer, og leverer resultater med tidvis skuffende spill i første 3 månedene av sesongen. Nå etter 2 mnd med skuffende resultater er det plutselig slik at vi havnet topp 4 TIL TROSS FOR Tuchel, at vi ikke kan prestere mot svake lag, at vi ikke har et offensivt spillmønster, at man må se seg om etter andre alternativer. Om noe så har jo Tuchel gjort underverker med denne gjengen her - dette er altså samme spillermateriale + Lukaku som Lampard fikk til 9. plass i PL. Tuchel har for øvrig hentet nest flest poeng i PL etter han tok over, men mange mener nå altså at en dårlig periode skal altså være det som feller ham.

Pep vant for øvrig ikke noe verdens ting i sin første sesong sin som City-trener. Han fikk inn Gundogan, Nolito, Sane, Bravo og Stones til en verdi av nesten 2 milliarder og endte som nr 3 i PL, røk i semifinale i FA-cupen, fjerde runde i ligacupen og til 16-delsfinale i CL (røk mot Monaco). Det var en periode hvor laget vant 2 av 10 kamper. Han har FORTSATT ikke vunnet CL, en turnering som Tuchel fikset for oss etter 4 måneder i klubben.

PL er et krevende dyr å temme, særlig vinterprogrammet er vanskelig å manøvrere seg gjennom uten å faktisk ha vært midt oppi det som manager. Det er så forpult enkelt å preike om Tuchel ut, at han er begrenset, at han er treig med formasjonsendringer og bytter, men den enkle forklaringen her er at Chelsea-supportere er så fette bortskjemte at vi aldri takler en svak periode før vi ønsker trener bort. Og dette er altså en trener som har bragt oss 2 trofeer, tok oss opp fra 9. til 4.plass, tok oss til FA-cupfinale, Ligacupfinale og 3. plass i serien (inntil videre), nest flest poeng i PL på under et år. Neida, han skal vi prate om som om han er ferdig i Chelsea etter en svak periode på 2 mnd hvor vi har hatt en milliard forfall fra nøkkelspillere.

Sånn rant over. Vi kan gjerne kritisere Tuchel, men for min del er det ikke snakk om å engang antyde ønske om å bytte ham ut før etter denne sesongen. Og emm bør han få en skikkelig preseason og neste PL-sesong også om han ikke havarerer oss totalt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Når er frist for at vi kan stille krav til Tuchel da? Sesongslutt i 2022-2023?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew har veldig rett her, men folk er redde for å miste ham. Dette har skjedd før. Uansett hvem du er og hva du har oppnådd så er aldri 2-3 mnd ute av form godt nok.

Slik er det i denne klubben.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»