Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Lew_Ashby

Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Lew_Ashby »

Hva tenker Chelsea-folket om å fortsette klubbtråden fra VGD her inne? Tenker det ikke er nødvendig å legge for mye i et åpningsinnlegg, men her i hvert fall linken til VGD-tråden..

Veldig spennende uker framover for klubben - og man står vel ved et veiskille her. Skal man ta risikoen ved å ikke forsterke etter en gullsesong ala den mislykkede 15/16-sesongen, skal man forsterke med ''feile'' spillere som i 17/18 (Morata, Bakayoko, Barkley, Drinkwater, Zappacosta, Emerson), eller klarer klubben å finne spillere som kan gå rett inn og forsterke laget? Det kan dessverre se ut til å markedet er vanskelig mtp å hente de rette typene per i dag.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Herlig, få de bortskjemte blå inn her alle sammen!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Glimrende at du fant veien hit, hvor blir det av resten av gutta dine?

Antar det er spiss(er) som står på agendaen denne sommeren i all fall. Sånn ellers, så har dere vel 30 mann på utlån eller noe...er noen av dem potensielle stallspillere kommende sesong? Har ikke oversikten, skal jeg glatt innrømme.

Sånn ellers har dere trolig mistet Simeu til Soton, får kompensasjon på cirka 1,5 mill etter at han ikke ville forlenge. Kjenner ikke til ham.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

WaltonBR skrev: ons jul 21, 2021 2:52 pm Herlig, få de bortskjemte blå inn her alle sammen!
Får håpe de forviller seg inn her etterhvert! Vi var jo blitt 10-12 som skrev mye på vgd, og en del andre som var innom i blant.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lezah skrev: tor jul 22, 2021 11:06 am Glimrende at du fant veien hit, hvor blir det av resten av gutta dine?

Antar det er spiss(er) som står på agendaen denne sommeren i all fall. Sånn ellers, så har dere vel 30 mann på utlån eller noe...er noen av dem potensielle stallspillere kommende sesong? Har ikke oversikten, skal jeg glatt innrømme.

Sånn ellers har dere trolig mistet Simeu til Soton, får kompensasjon på cirka 1,5 mill etter at han ikke ville forlenge. Kjenner ikke til ham.
Takk for det, og i like måte. Veldig hyggelig med kjente fjes. Har sett noen av oss på Diskusjon.no (gidder ikke det) og VGD-discord, får forsøke å sende dem inn her.

En angriper står nok øverst på ønskelisten. Særlig om Tuchel ønsker å være mer fleksibel med formasjonene denne sesongen. 3-4-3/3-4-2-1-formasjonen var nok et utslag av at Tuchel mente spillermaterialet var best rustet for en trebackslinje, samt at en omlegging til denne formasjonen i løpet av sesong har gitt god uttelling tidligere. Det er nok ikke den enkleste formasjonen å finne ut av for motstander, og når man legger om midt i sesongen så er det gode sjanser for å lykkes godt i en begrenset periode. Slik som Conte lyktes med i 16/17. Mot en motstander som ikke har funnet nøkkelen vil et lag som mestrer 3-4-3 tilsynelatende være i undertall nesten uansett hvor ballen befinner seg, og særlig med ballspillere som Jorginho og Kovacic sentralt. Finner vinkler i pasningsspillet som gjør at man spiller seg forbi nesten ethvert pressledd.

Problemet er jo, som vi blant annet så under Conte, at det fort kan bli mulig for motstander å demme opp mot formasjonen etter en stund. Da må man kunne være fleksibel, og Tuchel vil nok spille mer 4-2-3-1 eller andre mer innovative formasjoner som han tidligere har forsøkt. I så fall bør en solid frontspiss inn, i tillegg til et alternativ sentralt - alle andre posisjoner har vi ganske god dekning dersom ingen ryker ut.

Vi har blitt linket til en haug med angripere siste tiden, mest profilerte er selvsagt Haaland. Dortmund ser ut til å utelukke salg nesten uansett pris, og han er derfor lite sannsynlig. I tillegg har vi blitt linket til Lewandowski og Lukaku, samt billigere alternativer som Ings og Kalajdzic. Isak har også blitt nevnt. Personlig tipper jeg vi ikke lander noen storfisker denne sommeren, og at dersom det kommer en angriper vil det være til under 30mill pund. Personlig håper jeg da at vi satser på Abraham som alternativ. Michy bør være uaktuell. I så fall er det Havertz, Werner og Abraham som alternativer. Vet ikke helt hva vi skal synes om det. Broja ser ut til å få en fair sjanse denne preseason, vi får se om han ender opp som et alternativ.

Sentralt har vi også blitt linket til mange spillere, og da sterkest til Rice. Vi er som vanlig også linket til en milliard andre alternativer, inkludert Tchoumameni og Camavinga. Jeg tror det er større sjanse for at Rice kommer enn for eksempel en dyr angriper eller andre midtbanealternativer, og en midtbane med Jorginho, Kante, Kovacic og Rice (Mount som krisealternativ) kan være nok. Barkley bør være utelukket i en dypere rolle, samme med Gallagher egentlig. RLC bør også være i en mer offensiv rolle. Bakayoko og Drinkwater utelukket. Gilmour leid ut for sesongen.

Som du nevner har vi mistet Simeu. Stortalentet Lewis Bate ble også offisielt klar for Leeds i dag for ca 1,5 mill. I tillegg har vi solgt stoppermonsteret Guehi til Palace for ca 18 mill. Tomori var jo mer etablert, så vidt jeg husker var prisen Milan punget ut på mellom 25-28 mill. Det er tilsynelatende en trend at våre unge talenter ikke ønsker kontraktsfornyelse med påfølgende utlån, noe som er forståelig men likevel ikke bra for klubben. Alt er endret på bare to sesonger – hadde vi vært under Lampard i 2019 er det langt større sjanse for at disse spillerne hadde blitt værende og tatt sjansen. Etter min mening er det nå viktig å sikre seg at Ampadu, Livramento og Anjorin. Jeg tror ingen av dem er noen Musiala (bla eldre enn da han stakk), men er tungt å se en spiller som var i klubben i 8 år stikke til Bayern som 16-åring og bli ett av verdens største talenter under to år senere.

Når det gjelder utlånsspillere så må jeg innrømme at jeg ikke har 100 % oversikt selv. Er vanskelig når klubben har kjørt den utlånsmodellen sin siste tiåret. Vi har nok ikke veldig mange alternativer som kan gå direkte inn på laget i hvert fall. Tipper Ampadu, RLC, Gallagher, Barkley, Michy gis en fair sjanse i preseason. Jake Clarke-Salter gis nok også en mulighet til å spille seg inn som stopperbackup. Av talenter vil nok Livramento og Broja gis en sjanse, kanskje også Anjorin. Men tipper i hvert fall to av dem dessverre blir solgt eller leid ut. Ellers tviler jeg på at noen andre utlånsspillere vil ha en mulighet til å bli et alternativ i Chelsea sin 21/22-tropp. De jeg da kommer på er Miazga, Zappacosta, Baba Rahman, Bakayoko og Sarr (leies ut). Faktisk usikker på om Izzy Brown fortsatt er i klubben... Gilmour allerede leid ut. Kenedy har jo slik jeg forstår hatt en solid sesong i Granada uten at jeg har sett ham spille. Tipper han uansett ikke har en framtid i klubben og selges/leies ut på nytt. Drinkwater bør være 100 % ferdig, men kan bli vanskelig å få gjort noe med. Usikker på kontraktslengde, men leies vel ut på nytt om noen ikke er dum nok til å by mer enn kr 10 000 for ham.

KenMonkou

Legg inn av KenMonkou »

Er alle fra VGD på vei over hit?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KenMonkou skrev: tor jul 22, 2021 3:24 pm Er alle fra VGD på vei over hit?
Tilsynelatende kun meg og deg her nå. Vi får se hva det ender med.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: tor jul 22, 2021 12:12 pm
Lezah skrev: tor jul 22, 2021 11:06 am Glimrende at du fant veien hit, hvor blir det av resten av gutta dine?

Antar det er spiss(er) som står på agendaen denne sommeren i all fall. Sånn ellers, så har dere vel 30 mann på utlån eller noe...er noen av dem potensielle stallspillere kommende sesong? Har ikke oversikten, skal jeg glatt innrømme.

Sånn ellers har dere trolig mistet Simeu til Soton, får kompensasjon på cirka 1,5 mill etter at han ikke ville forlenge. Kjenner ikke til ham.
Av talenter vil nok Livramento og Broja gis en sjanse
Livramento er visst tilnærmet klar for Brigthon, og enda et talent forsvinner i så fall ut dørene. Har tro på at han blir en veldig, veldig god vingback. Men kampen om spilletid med Lamptey blir tøff om han holder seg skadefri denne sesongen.

KenMonkou

Legg inn av KenMonkou »

Forferdelig, og veldig overaskende om det stemmer. Han skulle jo jobbes inn og få muligheten da Lamptey ble solgt nettopp til Brighton. Lamptey ville ikke vente på sjansen, noe som kan forstås. Men nå stikker jo den neste i køen, som skulle ta over etter Azpi. Kontrakten går ut Juni neste år så faen at det ikke går an å forlenge

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

KenMonkou skrev: tor jul 22, 2021 3:24 pm Er alle fra VGD på vei over hit?
Alle "andre" fra VGD har tilhold her nå, så du får få med resten av de blå over du så dere også blir tilnærmet komplett.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KenMonkou skrev: tor jul 22, 2021 11:49 pm Forferdelig, og veldig overaskende om det stemmer. Han skulle jo jobbes inn og få muligheten da Lamptey ble solgt nettopp til Brighton. Lamptey ville ikke vente på sjansen, noe som kan forstås. Men nå stikker jo den neste i køen, som skulle ta over etter Azpi. Kontrakten går ut Juni neste år så faen at det ikke går an å forlenge
Det er langt fra ideelt, nei. Livramento har imponert meg veldig, har få svakheter og framstår nesten som den perfekte moderne vingback. Samtidig er jo dette vanskelig. Vi hadde Lamptey, men hvordan skal han egentlig få nok spilletid når vi samtidig har en av verdens største backtalenter som allerede holdt høy kvalitet da vi ga slipp på Lamptey? Samme med Livramento, han kunne kanskje fått litt spilletid, men så har vi jo også Sterling som har returnert etter skaden og visstnok skal ha imponert stort på trening. Fortsatt kun 21 år og har jo også ekstremferdigheter på en vingback. Når Livramento da er neste 18-åring i rekken som ikke ønsker å skrive kontrakt, så må vi nesten få inn penger for ham. Tipper kjøper må ut med minimum 5 mill for å hente unggutten. Selvsagt surt om han blir en stjerne i en annen klubb, men vi klarer dessverre ikke å holde på alle talentene som ramler ut av akademiet vårt. Det er vanvittig hvor mye kvalitet som kommer opp derifra, og klubben kommer garantert til å bomme på hvem man satser på framover også. Håpet er jo at man gir flere en genuin sjanse til å vise seg fram.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

qbah skrev: tor jul 22, 2021 11:56 pm
KenMonkou skrev: tor jul 22, 2021 3:24 pm Er alle fra VGD på vei over hit?
Alle "andre" fra VGD har tilhold her nå, så du får få med resten av de blå over du så dere også blir tilnærmet komplett.
Får håpe på det. Ser det er noen på diskusjon.no, blant annet Gatling. Jeg får ikke sendt melding der inne, satser på at de kommer seg over etterhvert. 5-6 Chelsea-supportere kan være en grei start. Ser jo at det faktisk kommer en del nye til dette forumet hver dag, så forhåpentligvis forviller noen Chelsea-folk seg inn her også.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Håper alle kommer over hit etterhvert ja!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

thewaterfall skrev: fre jul 23, 2021 11:06 pm Håper alle kommer over hit etterhvert ja!
Velkommen! Da er vi tre Chelsea-folk her inne 🙂

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Yoho more rentboys!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lew_Ashby skrev: lør jul 24, 2021 1:30 pm
thewaterfall skrev: fre jul 23, 2021 11:06 pm Håper alle kommer over hit etterhvert ja!
Velkommen! Da er vi tre Chelsea-folk her inne 🙂
GG er her også nå, det yrer snart av blå :)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det koker snart her inne.

Fortsatt svært rolig oppkjøring for Chelsea, få nyheter. Man spilte mot Peterborough bak lukkede dører (6-1, Ziyechx3, Broja, Tammy og Pulisic). Deretter har laget reist til Irland for å forberede seg, og etter at planlagt kamp falt gjennom ble det spilt internkamp hbor Broja og CHO scoret målene.

27.mars møter man Bournemouth hjemme i England, før det skal spilles en London-miniturnering mot Spurs og Arsenal i starten av august.

Første tellende kamp er Supercup mot EL-vinner Villaerral, før PL starter med Palace hjemme tre dager senere.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Vi får gi dette en sjanse dersom de ikke klarer å fikse VGD.

Zouma og Kante har sluttet seg til troppen i Irland. I neste uke skal Mount, Chilwell og James være tilbake fra ferie. Jeg er usikker på hva som er status på strekkskaden til Christensen.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

chelsea8 skrev: søn jul 25, 2021 10:41 am Vi får gi dette en sjanse dersom de ikke klarer å fikse VGD.

Zouma og Kante har sluttet seg til troppen i Irland. I neste uke skal Mount, Chilwell og James være tilbake fra ferie. Jeg er usikker på hva som er status på strekkskaden til Christensen.
Ja du må gi det ein sjangse, VGD bør jo gå ned på kne om folk skal tilbake der. Tviler på det noen gang blir det samme.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

https://twitter.com/siphillipssport/sta ... 99008?s=19

Haaland-status fra Simon Phillips og CFCNews. Skal være linet opp et bud for Haaland på 130mill som ble holdt hemmelig fram til Malen var sikret slik at PSV ikke skulle kunne bruke budet i forhandlingene med Dortmund. Haaland og hans team skal være interessert dersom Chelsea faktisk skulle få aksept for et bud.

Svært lite konktet her, men vi kan jo klamre oss til håpet om at tidenes norske fotballtalent kommer til Chelsea allerede i sommer. 10% sjanse.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Gråt ikke fordi det er over. Smil fordi det skjedde. VGD-tættis i panna incoming.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Etter en ufrivillig pause på et halvt år fra VGD fant jeg plutselig ut at vårt kjære forum har blitt til en retardert versjon av Reddit. På fullblods-Reddit fant jeg likevel ut at denne siden var oppe og gikk. Godt initiativ fra Lew som har startet opp Chelsea-tråden igjen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: man jul 26, 2021 10:22 am Etter en ufrivillig pause på et halvt år fra VGD fant jeg plutselig ut at vårt kjære forum har blitt til en retardert versjon av Reddit. På fullblods-Reddit fant jeg likevel ut at denne siden var oppe og gikk. Godt initiativ fra Lew som har startet opp Chelsea-tråden igjen.
Velkommen til alle sammen! Det finnes ok steder å diskutere Chelsea, men hadde vært kult om den gamle VGD-gjengen fikk kjørt seg opp her inne. Vi nærmer vel oss alle mann alle her nå, foruten Xytheon som hadde vært veldig greit å få inn. Inbetweener er jo også en ekstremt kunnskapsrik fyr.

Ellers absolutt ingenting spennende på gang hittil i oppkjøringen. Tuchel og troppen ser ut til å kose seg i Irland, og EM-spillerne slutter seg sakte men sikkert til troppen. Deilig å se Kante i aksjon på trening i går. Men altså ikke et knyst om hverken spillere ut eller inn. Dersom Haaland mot formodning skulle komme inn så redder det alene dette vinduet. Samtidig er jeg veldig keen på en tilvekst sentralt på midten.

Ryktes at Barkley og Gallagher skal være ønsket av Newcastle. Salg av Barkley og utleie av Gallagher hadde vært ideelt. Etter det har vi kun Jorginho, Kante og Kovacic som realistiske alternativer sentralt i 4-2-3-1 eller 3-4-3/3-4-2-1, noe som helt opplagt ikke holder. Jeg ønsker ikke at Mount må vikariere i en slik rolle. RLC bør ikke spille der, Drinkwater går jeg ut ifra er utelukket. Gilmour utleid. Reece James bør også holdes unna en sentral rolle selv om han har erfaring med den. Da må vi nesten ha et alternativ inn.

Glemte to spillere - Bakayoko som faktisk er i Irland nå, og Ampadu. Førstnevnte har jeg null peiling på per i dag, men kan ikke helt se at han skal være god nok til å utfordre våre tre stjerner om en plass. Men som krisebackup kan det selvsagt være aktuelt dersom ingen andre kommer inn. Ampadu bør vel helst være stopper, og etter litt vingling tror jeg nå det er der framtiden hans ligger. Synes han tidvis fra meget god for Sheffield United i fjor. Har imidlertid ikke sett ham i oppkjøringen enda, usikker på hvor han befinner seg for øyeblikket.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: man jul 26, 2021 10:27 am
Trolljegeren skrev: man jul 26, 2021 10:22 am Etter en ufrivillig pause på et halvt år fra VGD fant jeg plutselig ut at vårt kjære forum har blitt til en retardert versjon av Reddit. På fullblods-Reddit fant jeg likevel ut at denne siden var oppe og gikk. Godt initiativ fra Lew som har startet opp Chelsea-tråden igjen.
Ampadu
Han skal visstnok slutte seg til troppen denne uken sammen med Kova ifølge Vince på twitter. Tyskerne våre skulle opprinnelig komme helt i starten av august, men har heldigvis sluttet seg til troppen allerede pga corona-restriksjoner.

Nå ser jeg at også Kova er der, men fortsatt ikke sett Ampadu.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kan jo kjapt ta overgangsaktiviteten til klubben hittil i sommer. Man har sopt inn ganske bra med penger på spillersalg hittil, det var forventet at man måtte selge unna før man eventuelt la inn konkrete bud på spillere i dette vinduet.

Følgende spillere har forlatt klubben på salg som har gitt penger i kassen:

Tomori til Milan - 25 mill
Guehi til Palace - 18 mill (slik jeg forstår det har ikke klubben en tilbakekjøpsklausul)
Moses til Spartak Moskva - 4 mill
Giroud til Milan - 1 mill
Bate til Leeds - 1,5 mill
Simeu til Southampton - usikker på sum, men kan bli opptil 1,5 mill om add-on klausuler trigges
Luke McCormick til Wimbledon - ikke kommet ut noen overgangssum, men han hadde 1 år igjen av kontrakten. Dersom klubben faktisk fikk penger for ham kan jeg umulig tenke meg at man fikk mer enn 500k.

Vi har ikke fått penger fra følgende spilleravganger:

Gilmour til Norwich - utlån 21/22-sesongen
Izzy Brown til Preston - free transfer etter kontrakten utløp. Røk dessverre akillesen på trening her om dagen
MVG til PSV - gratis etter en saga uten like. Synd han var skadet 24/7
Willy Caballero forlot klubben og har ikke funnet ny klubb. Vet ikke om han skulle legge skoene på hyllen
Pantic til Balkan gratis etter at han ikke ønsket ny kontrakt forrige sommer
Blackman forlatt klubben gratis

I tillegg ønsker altså ikke Livramento å signere ny kontrakt, og ryktes sterkt ut. Han blir nok ikke veldig billig for en evt kjøper, kan vi håpe på en evt salgssum på 7-12 mill? Han har kun 1 år igjen av kontrakten, så en kjøpssum over 5 mill er kanskje ønsketenkning, men vi kan håpe på at han er såpass ettertraktet at en klubb ønsker å hente ham nå før det blir for mange om beinet. Da lar ikke Chelsea ham gå billig.

Usikker på om noen ønsker å overta lønnen til Barkley, men forhåpentligvis ønsker Newcastle å kjøpe framfor å låne. Gallagher er det uvisst om ønsker flere utlån, og han kan fort følge strømmen av unge talenter som ikke gidder å lånes ut lenger. Ampadu har visstnok hintet om det samme.

Spillere inn:
Ingen. Og per i dag ser det ikke ut til at noen er på vei heller.

SuperJoeCole

Legg inn av SuperJoeCole »

Hei alle sammen :!:

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

SuperJoeCole skrev: man jul 26, 2021 1:09 pm Hei alle sammen :!:
Hallais! :) Godt å se deg her, det var ikke meningen å glemme deg i brukerne vi savnet over altså. Gikk litt fort i svingene.

Orakelet hadde vel vært fint å få med seg. Ser at KingsRoad er fornøyd med nye VGD, og tviler på at han kommer seg over her. Bolle(?) bør få melding om å komme seg til helvete over her så vi får diskutert litt Chelsea. Kanskje til og med litt preiking ifm Bournemouth-kampen imorgen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Litt uvant med dette forumet, men jeg er nå her.

Håper vi unngår panikk-kjøp i år.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: man jul 26, 2021 2:54 pm
Håper vi unngår panikk-kjøp i år.
Et 2017/18-vindu hadde vært litt krise. Bommet på hovedkjøpene (Morata, Bakayoko), traff greit på Rudiger i tillegg til talenter som ikke var klar for spill (Gilmour, Ampadu). Dersom de rette typene ikke er tilgjengelig, så er det like greit å droppe kjøp av spillere over 15mill.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»