Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Kærlighed

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Kærlighed »

Ingen som er villige til å tilby Dembele en kontrakt utenom Barcelona? Det høres vanvittig ut, til tross for at han er skadeutsatt. Kanskje City prøver seg etter at de har solgt Sterling til Chelsea. Hadde ikke sagt nei takk til han i Spurs heller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: ons jun 22, 2022 11:21 pm Nei, men det var jo kritikk mot det og når ulike interessenter gjorde seg attraktive for å få kjøpe Chelsea var det mye snakk om at en ny eier burde / måtte tilby styreplass til supportere ("golden share") og ha enten tidligere spillere (som i Bayern) eller andre helter (Lord Sebastian Coe) i styret. Jeg syns dette virker som en misbrukt mulighet til å få en forbedring på dette området.
Du mente det slik ja. Det kan fint komme på plass etterhvert, tar opptelling seinere.

Personlig bryr jeg meg lite om feks Dennis Wise eller Pat Nevin (eller Lord Coe) sitter i styret da jeg uansett tror at eierne og deres undersåtter i styret vil være de reelle beslutningstakerne og får gjennom det de ønsker. Men kan gjerne få inn 1-2 gamle helter slik at de ikke kun vil være konsulent/ambassadør/sportslig
lederroller.

Skulle også sett at supporterne faktisk fikk plass i styret ved en golden share, men anså det som urealistisk at klubben faktisk ville implementere dette da UK Gov stemte ned en slik regel. Finkelstein og Charone får heller gi et skinn av supporterinnflytelse i styret... så får representant(er) for supporterne som er tilstede heller være klar og tydelig når de må mene noe.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Av ting jeg har lest og hørt virker det som endel spillere er misfornøyd under Tuchel, da spesielt de offensive. Lukaku er åpenbar, og i stor grad hans egen skyld, men det virker som Werner, Ziyech og Pulisic også ønsker seg bort. Er dette bare misnøye fordi de selv ikke presterer, eller sliter Tuchel med å få på plass et offensivt spill som hjelper de offensive spillerne med å prestere så godt som mulig?

Jeg er selv veldig usikker. Jeg synes jo ikke vi har vist noe som helst plan for det offensive spillet i 21/22-sesongen - det har jeg jo vært ganske tydelig på i denne tråden. Samtidig hadde vi knapt en sesongoppkjøring i fjor pga EM, og vi røyk på skader på viktige spillere. Det sagt, så skulle man tro at man etter 18 mnd med Tuchel og i stor grad de samme spillerne snart ville se en antydning til et offensivt mønster utover å gi ballen til vingbackene og la de finne på noe.

Kjenner jeg er veldig spent på denne sesongen, men tipper vi går troféløse denne sesongen også.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

De Ligt neste midtstopper som linkes. Fofana også. MDL har ikke levd opp til hypen etter monsterovergangen til Juve, og har vært ustabil. Men er jo fortsatt kun 23 år (i august).
Kontraktsituasjonen bra for interessenter.

Fofana tilbake fra sin alvorlige skade mot slutten av sesongen og skrev vel under ny kontrakt for ikke altfor lenge siden. Kan bli dyr, men voldsomt potensiale på 21-åringen.

Tror ikke at jeg gidder å legge altfor mye i spillerne vi blir linket til fremover, det kommer til å bli non stop hele sommeren.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Trolljegeren skrev: tor jun 23, 2022 12:35 pm Kjenner jeg er veldig spent på denne sesongen, men tipper vi går troféløse denne sesongen også.
Det ble da både Supercup og VM for klubblag, topp 3 i ligaen, samt FA-cupfinale og Ligacupfinale. Slettes ikke verst.


Pulisic kan nok diskuteres, men en interessant liste:
FB_IMG_1656049457367.jpg

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Supercup og klubb-VM er ting vi anser som Mikke Mus-cuper når andre vinner dem.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: fre jun 24, 2022 1:08 pm Supercup og klubb-VM er ting vi anser som Mikke Mus-cuper når andre vinner dem.
Synes fjorårssesongen var god, og jeg mistenker at den hadde gått fra god til fantastisk uten skadeproblemene. Vi måtte stille med RLC (elsker ham), en spiller som var ok for Fulham i 2020/21, i en haug med kamper, bla som vingback i en kvartfinale i CL mot vinneren av turneringen. Sarr og Chalobah, spillere som aldri var tiltenkt mye spilletid, måtte brukes altfor ofte. Azpi måtte spille mer vingback enn det som er sunt for en fotballklubb som Chelsea. Alonso, en spiller få Chelsea-fans mener er god nok, var fast venstre vingback siste halvdel av sesongen. Kova ofte utilgjengelig.

Folk her inne synes sikkert at jeg er irriterende positiv, men helt seriøst mener jeg laget og Tuchel hadde en fin sesong. Klar forbedring i serien kontra 2020/21, selv om eneste kjøpet ble bomkjøp og med alle skadeproblemene, og marginer gjør at det ikke blir flere trofeer. Vi er 8 min unna CL-semi, taper to cupfinaler på straffer og blir nr 3 bak to av verdens 3 beste fotballag i ligaen. Avstanden er for stor, men som sagt så tror jeg vi hadde vært langt nærmere med kun James og Chilwell tilgjengelig i større deler av sesongen.

Mulig jeg ligger listen for lav, men personlig synes jeg faktisk laget overpresterte. Og at det er viktig at vi ikke tar jobben Tuchel har gjort for gitt.
Sist redigert av Lew_Ashby den fre jun 24, 2022 2:38 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Fin sak om Dylan Williams, unggutten vi hentet fra Derby i vinter. Har imponert og trener en del med A-laget. Saken viser også hvor fantastisk det er å ha en fyr som Terry med en rolle i klubben. Det er gode grunner for å være kritisk til fyren som person, men det ser ut som han har lagt de spøkelsene bak seg og han er tilsynelatende en utrolig ressurs for Chelsea.

https://www.goal.com/en-gb/news/dylan-w ... f084b03525

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: fre jun 24, 2022 2:27 pm Mulig jeg ligger listen for lav, men personlig synes jeg faktisk laget overpresterte. Og at det er viktig at vi ikke tar jobben Tuchel har gjort for gitt.
Kan legge til at jeg tror at Tuchel og troppen ble offer for egen suksess i 21/22. Den stallen der var ikke god og bred nok for å kjempe i 5 turneringer samtidig, og tror det rett og slett ble for mye å kjempe for topp 4, nå finalen i FA-cupen og Ligacupen, kvart i CL, samtidig som man måtte til Midtøsten midt i sesongen.

PS: Dette er helt forbanna klovnete rykte. 5% sjanse for at det er reelt, men orker uansett ikke Neymar til Chelsea.


SuperJoeCole

Legg inn av SuperJoeCole »

Sterling > Dembele. By a country mile.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: fre jun 24, 2022 9:21 pm
Declan Rice er litt Matic 2014-2016-versjon med bedre driv men langt svakere pasningsspiller. Synes også han er en svakere ballvinner.

Matic sin mest undervurderte evne, i tillegg til å være helt i verdenstoppen til å skjerme ball, var å slå ball gjennom ledd. Der synes jeg Rice ligger langt bak. Men Rice er fortsatt ung, kommer han til en fornuftig pris er jeg positiv. Han har også evner som ikke Matic hadde.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Lew_Ashby skrev: fre jun 24, 2022 10:00 pm
chelsea8 skrev: fre jun 24, 2022 9:21 pm
Declan Rice er litt Matic 2014-2016-versjon med bedre driv men langt svakere pasningsspiller. Synes også han er en svakere ballvinner.

Matic sin mest undervurderte evne, i tillegg til å være helt i verdenstoppen til å skjerme ball, var å slå ball gjennom ledd. Der synes jeg Rice ligger langt bak. Men Rice er fortsatt ung, kommer han til en fornuftig pris er jeg positiv. Han har også evner som ikke Matic hadde.
Hva mener du er en fornuftig pris for Rice?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

ElGuaje skrev: fre jun 24, 2022 10:05 pm Hva mener du er en fornuftig pris for Rice?
Faktisk veldig usikker. Kontrakt fram til 2025, 23 år gammel, kaptein på en topp 8-klubb og fast for England gjør jo at prisen automatisk blir voldsom. WH trenger ikke å selge, og selv om Rice skal ha meldt at han ikke forlenger, så slår han meg ikke som typen som gjør noe drastisk for å tvinge gjennom overgang.

Håper det er mulig å hente ham for 50-60 mill, men frykter at det blir umulig å komme under 70-80 mill. Mtp Phillips nå går for ca 45 mill så blir det nok greit umulig å få Rice til under 70 mill. Da er vi fort der at det burde brukes penger på andre alternativer og/eller på andre posisjoner.

Spørsmålet er hvordan Chelsea ser på Rice. Mener man at han kan være bærebjelke på midtbanen til et Chelsea-lag som kan vinne titler sammen med Mount, James og Havertz neste 5-8 årene er det bare å betale det WH ønsker. Perosnlig er jeg ikke sikker nok på Rice til at jeg håper klubben bruker så mye penger på ham.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jeg kan ikke se for meg noe annet enn at Declan Rice er verdt hvert et pund som en bærebjelke i laget i mange år.
Han er trygg med ballen, enorm fysisk tilstedeværelse, lederegenskaper, god fart, god med begge bein, en god ballvinner, flink til å beskytte forsvaret, god pasningsfot og han er et produkt fra egen klubb med gode relasjoner til våre spillere. Alt vi ser etter i en sentral midtbanespiller.


Hvis ikke må vi stole på agent Gilmour.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

chelsea8 skrev: fre jun 24, 2022 11:15 pm

Jeg har tenkt på Dembele og Sterling som alternative signeringer, men nå tror det er aktuelt å signere begge. Sterling som erstatter for Lukaku (rullerer med Havertz som midtspiss) og Dembele som en høyreving som passer inn i systemet til Tuchel, istedenfor en høyreving som ikke gjør det (Ziyech).

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: fre jun 24, 2022 10:37 pm Faktisk veldig usikker. Kontrakt fram til 2025, 23 år gammel, kaptein på en topp 8-klubb og fast for England gjør jo at prisen automatisk blir voldsom. WH trenger ikke å selge, og selv om Rice skal ha meldt at han ikke forlenger, så slår han meg ikke som typen som gjør noe drastisk for å tvinge gjennom overgang.

Høres ut som 100 mill inkl klausuler det. Objektivt sett en overpris, men jeg er likevel en tilhenger av kjøpet. Han kan bli en klubblegende som spiller her i 10 år + sammen med Mount og da er 100 mill til å leve med.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: fre jun 24, 2022 11:30 pm Jeg har tenkt på Dembele og Sterling som alternative signeringer, men nå tror det er aktuelt å signere begge. Sterling som erstatter for Lukaku (rullerer med Havertz som midtspiss) og Dembele som en høyreving som passer inn i systemet til Tuchel, istedenfor en høyreving som ikke gjør det (Ziyech).
Både Sterling og Dembele hadde vært topp, og jeg mener som deg at Sterling da hadde vært et alternativ sentralt og derfor ikke nødvendigvis noe som sperrer for Dembele inn på høyresiden vår.

Dembele ser imidlertid ut til å være et godt stykke lenger unna enn Sterling pr idag, og i så fall er jeg fan av å hente sistnevnte og bruke ham der han emm er best - på høyresiden i angrepet.

Denne sommeren blir veldig, veldig spennende. De Ligt og Sterling de to som er hetest på ryktebørsen akkurat nå.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Orakelet skrev: fre jun 24, 2022 11:33 pm
Lew_Ashby skrev: fre jun 24, 2022 10:37 pm Faktisk veldig usikker. Kontrakt fram til 2025, 23 år gammel, kaptein på en topp 8-klubb og fast for England gjør jo at prisen automatisk blir voldsom. WH trenger ikke å selge, og selv om Rice skal ha meldt at han ikke forlenger, så slår han meg ikke som typen som gjør noe drastisk for å tvinge gjennom overgang.

Høres ut som 100 mill inkl klausuler det. Objektivt sett en overpris, men jeg er likevel en tilhenger av kjøpet. Han kan bli en klubblegende som spiller her i 10 år + sammen med Mount og da er 100 mill til å leve med.
100% sikker på at Rice ikke går for under 100m, kanskje om vi klarer å gi de Broja/Barkley

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: fre jun 24, 2022 11:15 pm



Gudsgave til fotballen om vi blir kvitt han for en ok sum

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Oppdaterer ryktebørsen.

Heitest inn pr nå:
- De Ligt
- Sterling
- Kounde
- Dembele
- Rice
- Slolina
- Richarlison

Andre som linkes:
- Clauss
- Raum
- Raphinha
- Gleison
- Koulibaly
- Torres
- Neymar (...)
- Nkunku
- Fofana
- Ait-Nouri

Noen jeg har glemt? Sikkert en haug andre som har blitt nevnt.

Ellers har vel samtlige spillere foruten Havertz, Kovacic, Mount, James, Chilwell, Silva og Mendy blitt linket bort hittil i vinduet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

- Maatsen skal være nære en permanent overgang til Feyenoord.

- Flere melder nå at Boehly kjører en amerikansk tilnærming til overganger, hvor man tilbyr spillere i tillegg til penger. Har ikke vært fan av dette i fotballen tidligere, da klubben emm sjeldent får maksimal verdi for spilleren som går andre veien.

Vi får se om dette er noe som faktisk blir brukt, og om vi i så fall tjener på dette.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ser ikke kampen, men Fiabema starter for RBK idag og er visst frisk innledningsvis. Tror aldri han vil ha en fremtid i Chelsea, men håper jo alltid at utlånsspillerne våre herjer. Selv for RBK...

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ser ut til at ungene til Pique er mer fornuftig enn faren 😊
20220625_201459.jpg

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Litt rart hvor sentral Boehly er, eller? At Mendes prater direkte med han om spillere?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

chelsea8 skrev: lør jun 25, 2022 8:18 pm Ser ut til at ungene til Pique er mer fornuftig enn faren 😊

20220625_201459.jpg
Min første tanke er at det er et stunt fra faren for å komme ut med noe han ikke kan si selv. Er han rett og slett sugen på noe nytt igjen? ;)
De små ungene der klarer knapt å velge lag selv.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Da må jeg nok finne fram igjen den Chelsea piquet-skjorten jeg har i skapet.

Tar gjerne Pique og Silva som forbilder for Chalobah og Colwill 😅

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

tbb skrev: lør jun 25, 2022 9:47 pm Litt rart hvor sentral Boehly er, eller? At Mendes prater direkte med han om spillere?
Litt bekymringsfullt. Han er sikkert en flink fyr som kan gjøre en god jobb på mange fronter, men han er en amatør i forhold til fotball og jeg er usikker på om hans grunnhypotese om at man kan implantere mye fra amerikansk idrett er riktig.

Jeg så at han mente at fotball "ligger etter" amerikansk idrett fordi amerikansk idrett har høyere inntekt pr tilskuer. Isolert sett er nok det riktig, men man kan også snu det; hvorfor har fotball så mange flere fans enn amerikansk idrett? Er det ikke en åpenbar styrke at det er en idrett for alle, med fans på alle kontinenter, og ikke bare underholdning for en liten, men pengesterk elite i USA?

En hver idiot forstår at man kan øke inntektene i fotball hvis man tar amerikanske grep som flere reklamepauser (pause hvert kvarter?), lenger sendinger (marching band, cheerleaders og konsert i pausen) og massiv økning i "merchandise". Problemet er at man da mister de som ser på fotball som en sport og ikke ren underholdning. Jeg var på NFL-kamp og jeg syns det var underholdende, men alt for langt og tidvis kjedelig. Det er nok grunnen til at europeisk fotball og ikke amerikansk fotball er verdensledende og det bør man absolutt ikke kødde med.

Tilsvarende i forhold til overganger. Jeg har inntrykk av at i USA kan hvem som helst flytte på seg hvor som helst og det er klubbene som bestemmer. Boehly er nok i ferd med å innse at sånn er det ikke i Europeisk fotball. Her bestemmer spillerne veldig mye og det gjelder både inn og ut (derav mindre spillerbytter i Europa enn i USA).

Videre har det vært snakk om implementering av en "Liverpool-modell" i forhold til overganger. De fleste tenker da på en modell hvor man målrettet går etter akkurat de egenskapene spillerstallen og spillestilen trenger, og fortrinnsvis den beste kandidaten og ikke nr. 2, 3 eller 5. Det er vanskelig å se at en slik modell er forenlig med samtaler mellom Boehly og Mendy m.fl. Det gir mer inntrykk av en leder, som sikkert mener det godt ("tanken er god"), men som risikerer å gjøre nybegynnerfeilene som veldig mange andre har gjort før han, men som Chelsea som klubb ( Marina), etter mange bomkjøp over 20 år, hadde lært mye av. Jeg håper virkelig ikke vi må igjennom 5 år med "prøving og feiling" før også Boehly har forstått mer om hvordan europeisk fotball og tilhørende spillerlogistikk fungerer optimalt.

Dette var mye negativt så jeg vil avslutte med en positiv ting: Jeg liker at han virker å legge lista høyt og vi ryktes gjennomgående til de beste spillerne tilgjengelig. Videre virker Tuchel å være sentral i forhold til hvilke spillere. Det liker jeg. Jeg håper bare det skjer noe snart for jeg registrerer at Kounde igjen går fra å være "praktisk talt klar" til å ryktes som usikker. Samme med Dembele og alle andre vi har på blokka...

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ja. Litt skremmende at Bohely er så sentral i forhandlingene. Heldigvis har han nok flere støttespillere rundt seg som kan fotball, deriblant Tuchel.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»