Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
BigTonyAdams

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av BigTonyAdams »

Åpent spørsmål, ser flere av dere med god grunn nå etterlyser og ser for seg en langsiktig satsing med Potter, der man satser unge spillere fra akademiet og innarbeider en spillestil osv.

Men for en utenfra som ser inn, så virker det ikke som det er hva deres nye eier tenker via handlinger så langt.
Han virker mer hissig på å kaste store penger på store navn, kontra å si at vi må gi våre egne tillit til å vokse sammen.
Eller er det noe han har uttalt som jeg ikke har fått meg med?

Wellé

Legg inn av Wellé »

BigTonyAdams skrev: man nov 14, 2022 9:40 am Åpent spørsmål, ser flere av dere med god grunn nå etterlyser og ser for seg en langsiktig satsing med Potter, der man satser unge spillere fra akademiet og innarbeider en spillestil osv.

Men for en utenfra som ser inn, så virker det ikke som det er hva deres nye eier tenker via handlinger så langt.
Han virker mer hissig på å kaste store penger på store navn, kontra å si at vi må gi våre egne tillit til å vokse sammen.
Eller er det noe han har uttalt som jeg ikke har fått meg med?
Han satser jo veldig på å hente unge talentfulle spillere og har investert mye i akademiet så det fremstår jo som det er en langsiktig plan der. Ansettelsen av Potter er jo i seg selv et slags bevis på at man tenker langsiktig og at man tenker prosess over resultater, i fremste rekke.

Samtidig så er jo signeringen av Aubameyang, og ryktene om at Boehly hadde veldig lyst på Ronaldo, tegn på andre ting. Jeg er litt usikker på hva Chelsea bør gjøre fremover. Jeg har som sagt ekstrem tro på Potter og tror at selv med denne stallen så vil han få sving på sakene etterhvert. Om den er god nok for å vinne PL, forutsatt null signeringer, tviler jeg på, men den forutsetningen i seg selv er håpløs. Gir man Potter tre år så tipper jeg Chelsea kjemper om PL-tittelen.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Over/under på hvor mye det kribler i ADHD’en til Boehly når Ronaldo nå er ferdig i United?

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Inbetweener skrev: man nov 14, 2022 10:48 am Over/under på hvor mye det kribler i ADHD’en til Boehly når Ronaldo nå er ferdig i United?
Usikker, men som fotballfanatikeren jeg er går han rett inn som tidenes beste om det skjer. Per nå er han bare #3, bak Messi og Maradona

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Ronaldo er ganske klart tidenes nest beste spiller. Narkodona og Pele blir bare kremvispere i forhold. Men nå er han ikke god nok, og kommer med en ballast i forhold til ego.

Og så tror jeg at han voldtok hu jenta i Vegas for ti-tolv år siden. Og det orker jeg ikke ha i klubben.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Inbetweener skrev: man nov 14, 2022 12:00 pm Ronaldo er ganske klart tidenes nest beste spiller. Narkodona og Pele blir bare kremvispere i forhold. Men nå er han ikke god nok, og kommer med en ballast i forhold til ego.

Og så tror jeg at han voldtok hu jenta i Vegas for ti-tolv år siden. Og det orker jeg ikke ha i klubben.
Bare så det er sagt ønsker jeg han langt borte fra klubben. Angående det andre så har du nok "objektivt" rett, men jeg kommer nok aldri til å komme å gi Ronaldo nok cred til å dra han opp til nest beste. Selv om alt han har prestert er enestående så får jeg ikke samme begeistringa jeg fikk med fotballmagikere som Messi, Inieste, Neymar, Riquelme, Aimar, Zidane, R9, Ronaldinho etc

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Takk og lov.


Jack

Legg inn av Jack »


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: man nov 14, 2022 12:00 pm Ronaldo er ganske klart tidenes nest beste spiller. Narkodona og Pele blir bare kremvispere i forhold.
Jeg har ham faktisk som nummer fem gjennom tidene etter Messi, Maradona, Pelé og Cruijff.

Men det er jo egentlig umulig å sammenligne en spiller som Pelé med Cristiano Ronaldo, for fotballen har utviklet seg til å holde et mye høyere nivå den dag idag enn den holdt når Pelé briljerte, men samtidig så kan man argumentere for at alle skal bli sammenlignet med hvor dominante de var i sin tidsperiode, og det er vanskelig å være noe mer enn den beste. Det som er etablert er at Pelé ble regnet som den beste spilleren gjennom tidene i hans tid som aktiv spiller, samt at det var lignende når det kom til Maradona (noe uenighet angående Maradona kontra Pelé, men argumentet om at fotballen hadde utviklet seg var prevalent da også.)

Hverken Maradona, Pelé eller Cruijff (som spillere) kan sies å ha oppnådd såpass mye som Cristiano Ronaldo har, med tanke på hvor lang hans karriere har vært mens han har vært tilnærmet på topp.

Det sagt så ser jeg et par unge/yngre aktive spillere idag som jeg kan se for meg at kan gå forbi Cristiano Ronaldo - fordi sammenligningsgrunnlaget er der, og såpass mye av hans storhetstid var etter fylte 30. Det blir vanskeligere for meg å vurdere dem opp mot nettopp spillere som Maradona, Pelé og Cruijff og den påvirkningen de har hatt på sporten.
Messi er Messi. Mannen går ikke an å beskrive med ord. Selv mens Cristiano Ronaldo fyrte inn 60 mål i sesongen så var gapet mellom Messi og CR omtrent det samme som gapet mellom CR og spillere som Luis Suárez, Hazard og Agüero.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Messi er klart nummer en. Omtrent like klart som at Usain Bolt er tidenes beste sprinter. Above and beyond. Men det Ronaldo har prestert i så mange år er det ingen andre enn argentineren som har gjort. Tar man med Cruyffs påvirkning på fotballen er kanskje han større. Eller at Maradona fiksa VM mer eller mindre på egenhånd. Eller Peles tre VM-gull.

Men Ronaldo har vært toppscorer og ofte beste spiller på lag som har vunnet masse, masse, og han har gjort det når nivået har vært som høyest. For meg er det ingen tvil, selv om det smerter å si det. Misliker den fyren altså så mye.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Ser at ryktene rundt han tekniske russisk-armenske spilleren har blusset opp igjen. Sikkert ikke et så dumt kjøp det, vi blomstrer ikke akkurat over av kreativitet og skaperglede. Ziyech ryktes til Milan for 20 millioner euro, og får vi det må vi ta pengene fort som fy.

xytheon

Legg inn av xytheon »

Inbetweener skrev: man nov 14, 2022 1:22 pm Ziyech ryktes til Milan for 20 millioner euro, og får vi det må vi ta pengene fort som fy.
Er det ikke rart hvordan han var en tekniker før han kom til Chelsea, mens han nå trenger fire touch for å få kontroll på ballen, før det ukontrollerte touchet som fører til at han må ha fire touch til for å få kontroll på ballen dukker opp. Det er som om han har blitt hypnotisert til å tro at han spiller på grusbane.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

xytheon skrev: man nov 14, 2022 6:16 pm
Inbetweener skrev: man nov 14, 2022 1:22 pm Ziyech ryktes til Milan for 20 millioner euro, og får vi det må vi ta pengene fort som fy.
Er det ikke rart hvordan han var en tekniker før han kom til Chelsea, mens han nå trenger fire touch for å få kontroll på ballen, før det ukontrollerte touchet som fører til at han må ha fire touch til for å få kontroll på ballen dukker opp. Det er som om han har blitt hypnotisert til å tro at han spiller på grusbane.
Trist at han var skadeplaget i store deler av tiden hans under den treneren som faktisk ønsket ham til klubben.
Det at den relativt "late" Ziyech ikke kom til å passe inn hos Tüchel var ikke noe sjokk, men jeg vil nesten si at Juan Román Riquelme også ville sett talentløs ut for Tüchel, i hvert fall hvis han hadde blitt plassert utpå kanten og aldri/sjeldent fikk spilt seg varm.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Litt tilfeldig tråd å ta dette opp i, men Chelsea-tråden er en av plassene jeg har snakket mest om det fotballtekniske / min fotballfilosofi, samt at tråden deres har Xytheon og Inbetweener som er to av de flinkeste fotballfaglige debattantene på forumet, så jeg skriver det her.

Når det kommer til midtstoppere, så er de fire stopperne som jeg synes at er best i verden (urangert) som følger:
Virgil van Dijk, Rúben Dias, Dayot Upamecano og Jules Koundé. Grunnen til at jeg nevner dette er at jeg kom over denne tråden på twitter



Hvor både Koundé og Upamecano scoret overraskende høyt.

Det sagt så har det som Visual Game nevner ekstremt mye med laget de spiller for å gjøre, det er jo nærmest tapetsert med kun Bayern, Barcelona og PSG, og et par Manchester City-spillere (de fire sterkeste lagene etter min mening - igjen ikke i den rekkefølgen).
Det kan nesten være mer interessant å se hvem som er mest utslagsgivende for hvert lag, med Mazraoui og Kimmich for Bayern (men Mazraoui som har hatt litt begrenset spilletid), Pedri og Koundé for Barcelona, hovedsaklig Verratti for PSG, men med Neymar og Danilo som har vært nest-mest delaktige i spillet, og Manchester City og Real Madrid som selvfølgelig har Rodri og Tchouameni som har hatt ballen mest / hatt størst innvirkning på pasningsspillet.

Resten av tråden er også interessant for de som er interesserte - men alt må selvfølgelig tolkes og reflekteres rundt for å forstå hva man kan lese ut ifra tallene.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Aubameyang og Ronaldo som spissduo lukter krutt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

TheTreble skrev: man nov 14, 2022 8:16 pm Aubameyang og Ronaldo som spissduo lukter krutt.
Av typen løs.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

chelsea8 skrev: man nov 14, 2022 7:08 pm
Det tror han ikke på selv engang :D

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Stein på stein.


MentalM

Legg inn av MentalM »

Chelsea Albion FC?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

MentalM skrev: tir nov 15, 2022 1:57 pm Chelsea Albion FC?
Chelsea and Hove FC

MentalM

Legg inn av MentalM »

GatlingGun skrev: tir nov 15, 2022 2:00 pm
MentalM skrev: tir nov 15, 2022 1:57 pm Chelsea Albion FC?
Chelsea and Hove FC
Tenkte Hove var å strekke geografien litt langt :D

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Nkunku har visst blitt smittet av Chelsea-basillen.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Bare ved å bli linket til oss plukker han opp en skade 🚑

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Skader må ta sin del av skylda, men også mye vingling med mannskap og formasjoner.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

chelsea8 skrev: ons nov 16, 2022 7:00 am

Skader må ta sin del av skylda, men også mye vingling med mannskap og formasjoner.
Det faktum at vi har skutt litt fra hofta når det både kommer til lag og taktikk har jo en direkte korrelasjon med alle skadene. Logisk å tenke seg til en mer stabil rød tråd når de beste spillerne er tilgjengelig.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Chelsea ser på Ivan Toney i følge Ben Jacobs.

Wellé

Legg inn av Wellé »

VisionQuest skrev: ons nov 16, 2022 11:02 am Chelsea ser på Ivan Toney i følge Ben Jacobs.
Meget forståelig, og Lew var jo på ballen her allerede i sommer. Har Jacobs sagt det i en eller annen podcast? Fant ikke noe om det på Twitter-profilen hans

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

VisionQuest skrev: ons nov 16, 2022 7:29 am
chelsea8 skrev: ons nov 16, 2022 7:00 am

Skader må ta sin del av skylda, men også mye vingling med mannskap og formasjoner.
Det faktum at vi har skutt litt fra hofta når det både kommer til lag og taktikk har jo en direkte korrelasjon med alle skadene. Logisk å tenke seg til en mer stabil rød tråd når de beste spillerne er tilgjengelig.
Enda flere engelske spillere? Wææææ wæææw ææææ syyyte syyyte.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»