Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Knax

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Knax »

Hvordan er kontraktssituasjonen til Colwill egentlig? Ser at den går ut sommeren 2025. Tas det en sjanse på å beholde han denne sommeren og prøve å få signert en kontrakt i løpet av denne sesongen som kommer, eller selges han nå for å unngå at han blir enda en sesong for så å gå gratis sommeren 2025?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Hodor skrev: tor jul 06, 2023 12:14 am Jeg kan kun snakke for meg selv. Men jeg har «hele tiden» ment at Grealish og Foden er bedre enn Mount. Det mener jeg fortsatt
Det er det selvfølgelig lov til å mene. Under EM 2021 var det ikke måte på hvor dårlig Southgate og Mount var som holdt Foden, Grealish og Rashford ute av laget.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Knax

Tror kanskje klubben har et option som gjør at vi kan forlenge kontrakten med et år hvis et visst antall minutter spilles. Vet ikke.

Colwill er uansett The One, og Chelsea vet det. Nåværende Chelsea, mener jeg. Han burde vært i stallen i år også, men Tuchel sendte han på flyet med resten av akademiet i sommer (sammen med Gilmour, blant annet …), istedenfor å bruke de på seniorlaget *. I år tror jeg klubben pent kommer til å fortelle Pochettino at Colwill skal få 2xxx antall minutter (burde skjedd i fjor også). Vi ser visstnok etter mulighetene for å selge Chalobah, som gjør at vi sitter igjen med Badia, Fofana og Silva (snart 40 år!!!).

* Minner om at Tuchel brukte en av treningskampene våre i fjor sommer på denne lagoppstillingen. Dogshit.
► Show Spoiler
Spilletid vil Colwill få. Så spørs det hvor forsmådd han er på grunn av fjoråret, og hvor mye andre tilbud kan friste. Jeg håper så klart han blir værende. Med Colwill og Enzo fra dypet har vi to av ligaens aller beste progressive spillere. Med superatletene vi har i front kan det bli veldig moro.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »



Vet han Rory er en klovn som får nærmest fus i å få mene ting om Chelsea i diverse medier, ala Piers Morgan hos oss i Arsenal.

Men hvor dramatisk føler dere salget av Mount er?
Om i det hele tatt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@BigTonyAdams

United får en spiller som Ten Hag visstnok har siklet etter lenge, og Mount får endelig muligheten til å spille i indreløper-posisjonen alle mener han er best i (jeg har ikke sett det selv). Mount er en bra til veldig bra spiller, men han er ikke eksplosiv eller ekstrem nok til å rettferdiggjøre en plass i angrepet for et topplag. Han er en spiller som kan komme inn å smøre maskineriet (ikke kritikk), men han er ikke maskineriet selv og vil aldri bli det (tror jeg).

Vi selger en spiller som har ønsket seg bort (ifølge United ganske mye også). En spiller som gir oss 55 mill rett på bok og kan finansiere store deler av Caicedo, som laget virkelig skriker etter. Og en spiller vi ville slitt med å passe inn i en førsteellever (for det er der Mount hører hjemme). Nkunku er bedre som tier, mens vi har investert såpass mye penger i Madueke, Mudryk og Sterling at de må få muligheten til å utvikle seg som vinger (der de har et større potensial enn Mount).

Det sagt er fotball en følelsesmessig ladd sport, og Mount er så klart øverst på hatlista. Det må være lov.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 7:34 am
Spilletid vil Colwill få. Så spørs det hvor forsmådd han er på grunn av fjoråret, og hvor mye andre tilbud kan friste. Jeg håper så klart han blir værende. Med Colwill og Enzo fra dypet har vi to av ligaens aller beste progressive spillere. Med superatletene vi har i front kan det bli veldig moro.
Er ganske tynt med bevist kvalitet på topp for Chelsea er det ikke? Voldsomt med talent, men begrenset med hva man kan forvente denne sesongen?

Sterling, Madueke, Mudryk, Broja, Nkunku, Jackson skriver ikke topp 4. Det sammen med en foreløping tynn (meget tynn) midtbane gjør vel at å kjempe om 5-8 plass er mer realistisk denne sesongen?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Eddie skrev: ons jul 05, 2023 9:54 pm Chelsea supportere er jo kjent for å leve i en egen boble.
....smalt det fra en United-supporter :lol: :lol: :lol:

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

BigTonyAdams skrev: tor jul 06, 2023 7:45 am Men hvor dramatisk føler dere salget av Mount er?

Dramatisk. Jeg likte ikke salgene av Mata eller Matic heller, eller Havertz, men dette er nivået over. Disse salgene var irriterende, men ikke uoverkommelig. Mount-salget er verre og her er vi på Hazard til Real-nivå, med den store forskjellen at Hazard var ganske ferdig i Real-trøye noe som gjorde det mye enklere. Jeg tviler på at Mount vil være like grei mot oss. Han vil nok ha sine beste år fremover.

Det jeg sliter mest med er den åpenbare feilvurderingen til Boehly & co. Vi hadde muntlig enighet med Mount før VM-pausen. Etter pausen trakk klubben det tilbudet og vi tilbudte isteden en 1 års kontrakt. En 1 års kontrakt gir kun mening for en klubb som uansett skal selge spilleren til sommeren (og vil ha høyere pris), og jeg skjønner godt at Mount ble fornærmet av det.

Det som også skjedde i den perioden var at Chelsea hentet Nkunku og lånte Felix. Det krever ikke mye fantasi for å se for seg at klubben mente at Felix ville erstatte Mount. Trolig trodde de han var bedre. Kanskje ble de overasket over at han ikke var det, men jeg ble ikke overasket. Jeg syns det var veldig forutsigbart at det var en nedgradering og jeg syns den idiotiske avtalen forsterker det idiotiske ved å droppe forlengelse med Mount.

Hvis vi hadde gått veien med å forlenge med Mount tror jeg vi også hadde fått Rice. Vi mistet han når vi begynte å bli ufine med Mount (naturlig nok) og det er en tragedie at vi nå er uten begge. Med begge hadde vi vært topp4 neste år og vært på kurs mot titler deretter. Nå er vi lengre unna, samtidig som at både United og Arsenal har fått spillere som kan være viktige "byggeklosser" mot titler i de lagene.

Jeg tror Mount i United kommer til å være like irriterende for Chelsea-fans som De Bruyne i City. Han er nå et "såret dyr" som ønsker å bevise at han ikke er så begrenset som Chelsea har lagt til grunn og jeg tror han går mot en kjempesesong. Særlig fordi han får en manager som forstår konseptet balanse. Vi har endelig fått det vi også i Poch, men Mount var kanskje den største taperen under Potters talentløse ledelse og det er mye av grunnen til at både klubben og mange fans nå undervurderer Mount. De har glemt hvor god han er i et lag som fungerer og har de siste månedene sterkest i minne.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Mount kan mye av nesten alt, men han er analrævva til å slå cornere. Helt på Willian-nivå.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

MentalM skrev: tor jul 06, 2023 8:29 am Er ganske tynt med bevist kvalitet på topp for Chelsea er det ikke? Voldsomt med talent, men begrenset med hva man kan forvente denne sesongen?

Sterling, Madueke, Mudryk, Broja, Nkunku, Jackson skriver ikke topp 4. Det sammen med en foreløping tynn (meget tynn) midtbane gjør vel at å kjempe om 5-8 plass er mer realistisk denne sesongen?
Syns det er tynt jeg også og jeg er fristet til å nedjustere min egen forventning i tråd med det du skisserer, men jeg tror det kommer en ny toppspiss og at Caicedo + toppspiss vil endre bildet igjen.

Jeg har stusset over at vi jakter en ny spiss istedenfor en ny ving mht dybden i posisjonene, men etter å ha lest meg opp på Jackson, og forstått at han like gjerne kan spille ving, gir det mer mening. Hvis vi f.eks. henter Muani som spiss kan vi stille tre erfarne angripere med han, Sterling og Madueke. Bak disse har vi fire store talenter som kan matches forsiktig frem til de er førstevalg. Det kan skje fort (Mudryk har begynt å ligne på spilleren vi kjøpte i U-21), men det er fornuftig at vi ikke er avhengig av at de tar steget med en gang.

Det jeg er mest usikker på er om spissalternativene som virker mest nærliggende (Muani, Vlahovic og Martinez) er gode nok. Vi har fått større navn enn dette til å fremstå direkte dårlig i en 9er rolle i Chelsea og jeg sliter med å se at noen av disse kan gå rett inn å være en ny Diego Costa.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 9:33 am Mount kan mye av nesten alt, men han er analrævva til å slå cornere. Helt på Willian-nivå.
Nå har han 13 assists på dødballer siden han debuterte i 2019 da, kun fire spillere i PL har flere i den perioden. Vet ikke hvor mange som har kommet på cornere. Det blir jo litt sånn fra en god dødballtaker, han legger litt ekstra i det som en del ganger kan ende med at det blir slått for langt eller for kort og blir headet ut på første stolpe.

Men du har rett i at dødballene, herunder cornere, har vært svakere siste tiden. Han hadde 0 assist fra dødballer ifjor og mistet ansvaret på en del av dem. Synes å huske han hadde noen cornerassist i 21/22 men orker ikke sjekke hvor mange.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Muani er god nok, @Orakelet. Og en spiss i mer din verden finnes ikke. Det du har savnet med løpskapasitet i angrepet er med ett plastret over. Tre ting taler dog mot Muani, slik jeg ser det. Han er dyr, etter å ha vært gratis i fjor (skikkelig turn off for meg). Han er ganske lik Jackson på mye, bare tre år lengre frem i utviklingen. Sist, men ikke minst, drar han til Bayern.

De to andre du nevner er rancid. Martinez kommer til å slite alene på topp mot to digre stoppere (men han jobber drithardt), mens Vlahovic er tung, treig og skadeplaget. Sistnevnte kommer til å falle helt gjennom.

Slik jeg ser det er det Muani eller ingen av alternativene som foreligger. Da er det bedre å gamble på at Broja og/eller Jackson hits the ground running i USA. Jeg tror for øvrig både Nkunku og Sterling vil stå med minst 15 PL-mål når vi teller opp i mai neste år.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Angående Mount så er jeg, som jeg sa før overgangen var klar, overraskende rolig. Jeg har hele tiden vært der at jeg ønsket å ha med Mount videre som en viktig kontinuitetsbærer og strålende lagspiller. Men det har også vært en klar oppfatning blant størstedelen av Chelseas fanbase (foruten deler av hardcorefansen på Stamford som elsker ham) at han har hatt en form siste halvannen sesongen som tilsier at han ikke var i nærheten så krise som det ville vært etter 20/21.

Han kan selvsagt komme seg opp på nivået igjen i United, og da har de gjort et veldig godt kjøp. Støtter @Inbetweener sin vurdering av spilleren, han kan være en glimrende bidragsyter i et velfungerende kollektiv. Jeg mener også han aldri har vist noe som tilsier at han fortjener betegnelsen ''best som 8-er'', men her skal jeg være så ærlig å si at det er mulig Erik ten Hag vet mer om fotball enn meg.

Han har for øvrig vært direkte grusom i de tilfellene han har vært i en duo sentralt, så der bør han ikke spille om United vil ha suksess. Det er vel heller ikke planen.

Kan jo legge til innlegg fra februar som oppsummerer litt hva i hvert fall jeg har følt. Jeg vet at @Orakelet er veldig stor fan av Mount, og holdt ham som en av de viktigere medlemmene av stallen. Der har nok ikke mange andre av oss her inne vært.
Lew_Ashby skrev: tor feb 09, 2023 12:29 pm
Orakelet skrev: tor feb 09, 2023 12:24 pm
Lew_Ashby skrev: tor feb 09, 2023 10:14 am I tillegg til Mount selvsagt. Ikke noe progresjon der, vi har kanskje satt oss litt i en knipe med James sin lønn. Mount kommer ikke til å bli tilbydd det samme.
Emm. bør Mount helt opplagt få samme lønn som James. Mount er årets spiller de to siste årene og er den av de to som har vært skadefri i år. Ja, James har vært bedre i år, men vi må ikke undervurdere hvor viktig Mount kan bli i et lag som fungerer.
Der er jeg fullstendig uenig - Mount kan erstattes mens James er en av verdens beste i sin posisjon og løfter hele laget hver gang han er på banen. Mange vil hevde at Mount ikke engang forsvarer en plass i laget per i dag, og heller ikke har gjort det på en stund. Mount kan muligens være viktig når laget fungerer (hva betyr det egentlig) mens James får laget til å fungere. To vidt forskjellige nivåer.

Det kan emm vanskelig forsvares å gi Mount 250k i uken. Det måtte i så fall forsvares med at han har vært underbetalt i flere sesonger, og at vi har gjort en tabbe med å gi Koulibaly og Sterling for høye lønninger - men en feil skal ikke nødvendigvis resultere i følgefeil. I tillegg er klubbtilhørigheten selvsagt en faktor.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 9:53 am Muani er god nok, @Orakelet. Og en spiss i mer din verden finnes ikke. Det du har savnet med løpskapasitet i angrepet er med ett plastret over. Tre ting taler dog mot Muani, slik jeg ser det. Han er dyr, etter å ha vært gratis i fjor (skikkelig turn off for meg). Han er ganske lik Jackson på mye, bare tre år lengre frem i utviklingen. Sist, men ikke minst, drar han til Bayern.

De to andre du nevner er rancid. Martinez kommer til å slite alene på topp mot to digre stoppere (men han jobber drithardt), mens Vlahovic er tung, treig og skadeplaget. Sistnevnte kommer til å falle helt gjennom.

Slik jeg ser det er det Muani eller ingen av alternativene som foreligger. Da er det bedre å gamble på at Broja og/eller Jackson hits the ground running i USA. Jeg tror for øvrig både Nkunku og Sterling vil stå med minst 15 PL-mål når vi teller opp i mai neste år.
Husker jeg fikk høre det så ørene flagret da jeg ikke ratet Vlahovic spesielt høyt for 18 mnd siden.

Rimelig sikker på at KTBFFH mente at han var den neste Drogba og en spiller Chelsea måtte gjøre alt for å sikre seg

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Wellé skrev: tor jul 06, 2023 10:04 am
Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 9:53 am Muani er god nok, @Orakelet. Og en spiss i mer din verden finnes ikke. Det du har savnet med løpskapasitet i angrepet er med ett plastret over. Tre ting taler dog mot Muani, slik jeg ser det. Han er dyr, etter å ha vært gratis i fjor (skikkelig turn off for meg). Han er ganske lik Jackson på mye, bare tre år lengre frem i utviklingen. Sist, men ikke minst, drar han til Bayern.

De to andre du nevner er rancid. Martinez kommer til å slite alene på topp mot to digre stoppere (men han jobber drithardt), mens Vlahovic er tung, treig og skadeplaget. Sistnevnte kommer til å falle helt gjennom.

Slik jeg ser det er det Muani eller ingen av alternativene som foreligger. Da er det bedre å gamble på at Broja og/eller Jackson hits the ground running i USA. Jeg tror for øvrig både Nkunku og Sterling vil stå med minst 15 PL-mål når vi teller opp i mai neste år.
Husker jeg fikk høre det så ørene flagret da jeg ikke ratet Vlahovic spesielt høyt for 18 mnd siden.

Rimelig sikker på at KTBFFH mente at han var den neste Drogba og en spiller Chelsea måtte gjøre alt for å sikre seg
Nye Drogba aldri, at han var bra ja. Jeg er ikke i mot for å hente han til Chelsea for en rimelig penge. Dømmer ingen angrepsspillere som har spilt for Juve det siste året eller to. Makan til destruktiv, kjedelig og grusom fotball skal man lete lenge etter.
Fullstendig krise valg av Vlaho og teamet hans og gå til Juventus

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: tor jul 06, 2023 9:59 am Angående Mount så er jeg, som jeg sa før overgangen var klar, overraskende rolig. Jeg har hele tiden vært der at jeg ønsket å ha med Mount videre som en viktig kontinuitetsbærer og strålende lagspiller. Men det har også vært en klar oppfatning blant størstedelen av Chelseas fanbase (foruten deler av hardcorefansen på Stamford som elsker ham) at han har hatt en form siste halvannen sesongen som tilsier at han ikke var i nærheten så krise som det ville vært etter 20/21.

Han kan selvsagt komme seg opp på nivået igjen i United, og da har de gjort et veldig godt kjøp. Støtter @Inbetweener sin vurdering av spilleren, han kan være en glimrende bidragsyter i et velfungerende kollektiv. Jeg mener også han aldri har vist noe som tilsier at han fortjener betegnelsen ''best som 8-er'', men her skal jeg være så ærlig å si at det er mulig Erik ten Hag vet mer om fotball enn meg.

Han har for øvrig vært direkte grusom i de tilfellene han har vært i en duo sentralt, så der bør han ikke spille om United vil ha suksess. Det er vel heller ikke planen.

Kan jo legge til innlegg fra februar som oppsummerer litt hva i hvert fall jeg har følt. Jeg vet at @Orakelet er veldig stor fan av Mount, og holdt ham som en av de viktigere medlemmene av stallen. Der har nok ikke mange andre av oss her inne vært.
Lew_Ashby skrev: tor feb 09, 2023 12:29 pm
Orakelet skrev: tor feb 09, 2023 12:24 pm

Emm. bør Mount helt opplagt få samme lønn som James. Mount er årets spiller de to siste årene og er den av de to som har vært skadefri i år. Ja, James har vært bedre i år, men vi må ikke undervurdere hvor viktig Mount kan bli i et lag som fungerer.
Der er jeg fullstendig uenig - Mount kan erstattes mens James er en av verdens beste i sin posisjon og løfter hele laget hver gang han er på banen. Mange vil hevde at Mount ikke engang forsvarer en plass i laget per i dag, og heller ikke har gjort det på en stund. Mount kan muligens være viktig når laget fungerer (hva betyr det egentlig) mens James får laget til å fungere. To vidt forskjellige nivåer.

Det kan emm vanskelig forsvares å gi Mount 250k i uken. Det måtte i så fall forsvares med at han har vært underbetalt i flere sesonger, og at vi har gjort en tabbe med å gi Koulibaly og Sterling for høye lønninger - men en feil skal ikke nødvendigvis resultere i følgefeil. I tillegg er klubbtilhørigheten selvsagt en faktor.
Ser Orakelet nevner Mount i samme setning som KD. Må bare le her. Husker godt 99% av Chelsea supportere var rasende på det salget og Mourinho. Dette var ikke basert på local lad eller Cobham, men det fotballfaglige.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Ale skrev: tor jul 06, 2023 7:59 am Mason Mount har jo nærmest vokst opp på Stamford Bridge, så selvfølgelig svir det for Chelsea-fansen at han stikker til en topp fire-rival. Noe annet ville være å lyve.
Ikke i nærheten av salgene av Mata og Matic til United eller Eden til Real

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

MentalM skrev: tor jul 06, 2023 8:29 am Sterling, Madueke, Mudryk, Broja, Nkunku, Jackson skriker ikke topp 4. Det sammen med en foreløping tynn (meget tynn) midtbane gjør vel at å kjempe om 5-8 plass er mer realistisk denne sesongen?
Helt enig. Får man Caicedo inn ser midtbanen langt bedre ut for et lag som bare skal spille i hjemlig cup, men det er store spørsmålstegn rundt de som skal lage mål øverst i banen. 6. - 8. plass er nok mest realistisk i denne omstillingsprosessen.

Samtidig ser man lag som finner flytsonen med langt dårligere angripere. Det handler mye om selvtillit, stemning i laget og hvordan spillerne fungerer sammen. Welbeck som toppspiss i et spennende Brighton-lag er et godt eksempel på hvor langt man kan komme med de riktige spillerne som fungerer sammen i et kollektiv.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@KTBFFH

Hva med de blodrøde flaggene som allerede var tydelige i Fiorentina? Det er de @Wellé sikter til, og så langt har ikke Vlahovic gjort noen ting for å motbevise flaggenes farge.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KTBFFH skrev: tor jul 06, 2023 11:04 am Ikke i nærheten av salgene av Mata og Matic til United eller Eden til Real
Matic var langt mindre nedsig enn Mount-salget, mens Mata var mye kjipere. Allikevel var salget av spanjolen langt tøffere å svelge enn Mount-salget. Tror imidlertid det er en del lokale Chelsea-fans som er dritskuffet, de elsker Mount.

Vil si Mount ligger sånn midt mellom Mata og Hazard i kjiphet.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: tor jul 06, 2023 11:14 am
KTBFFH skrev: tor jul 06, 2023 11:04 am Ikke i nærheten av salgene av Mata og Matic til United eller Eden til Real
Matic var langt mindre nedsig enn Mount-salget, mens Mata var mye kjipere. Allikevel var salget av spanjolen langt tøffere å svelge enn Mount-salget. Tror imidlertid det er en del lokale Chelsea-fans som er dritskuffet, de elsker Mount.

Vil si Mount ligger sånn midt mellom Mata og Hazard i kjiphet.
Matic var ikke der følelsesmessig enig, men fotballmessig over. Et elendig salg etter seriegull der Matic var klasse. I tillegg førte til at Bakayoko ikke kunne fases inn overtid, men kjørt rett inn og vi vet hvordan den historien endte. Dog var Bakayoko så ræv at jeg ikke vet om det hadde hjulpet og fase han inn.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 11:10 am @KTBFFH

Hva med de blodrøde flaggene som allerede var tydelige i Fiorentina? Det er de @Wellé sikter til, og så langt har ikke Vlahovic gjort noen ting for å motbevise flaggenes farge.

Ser den, men nå har veldig mange 21 åringer noen røde flagg. Dog har utviklingen stoppet opp, men hvor mye skyldes han eller den drepende fotballen til Juventus vet jeg ikke 100%.

Dog hadde kun hentet Vlaho i 2023 om han kom for en rimelig sum, det er ikke akkurat et marked med masse spisser der ute.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Nja, det er ulike nyanser av røde flagg. En enkel parallell er spisser som alltid har skutt mye og kommet til gode og mange sjanser, men som har vært en klassisk sjansesløser. Håpet er at det skal løsne for disse, fordi de skaper så mye bruduljer for motstanderlaget at hvis de bare øker sjansekonverteringen deres med et par prosentpoeng så er det en utrolig boost for laget.

På den andre siden finner du de som skyter lite og kommer til dårlige og få sjanser, men som scorer en del. Er dette bærekraftig (historien viser nei)? Disse spissene skaper lite for laget og er i grunn en hemsko (i Vlahovic sitt tilfelle; en tung og treig hemsko).

Det er uten å nevne at Vlahovic har mistet 115 dager av sin korte karriere til lyskeproblemer. Det er så no bueno som man får det. Fyren er en atombombe som venter på å eksplodere. En ting skal jeg dog gi han, og det er at det virker som at han er en fighter.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 11:35 am En ting skal jeg dog gi han, og det er at det virker som at han er en fighter.
Lyskeproblemer og en fighter? Hadde det ikke vært for alt du skriver i dine to første avsnitt så hadde du jo beskrevet de to spissene som har vært best i Chelsea sin moderne historie.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 11:35 am Nja, det er ulike nyanser av røde flagg. En enkel parallell er spisser som alltid har skutt mye og kommet til gode og mange sjanser, men som har vært en klassisk sjansesløser. Håpet er at det skal løsne for disse, fordi de skaper så mye bruduljer for motstanderlaget at hvis de bare øker sjansekonverteringen deres med et par prosentpoeng så er det en utrolig boost for laget.

På den andre siden finner du de som skyter lite og kommer til dårlige og få sjanser, men som scorer en del. Er dette bærekraftig (historien viser nei)? Disse spissene skaper lite for laget og er i grunn en hemsko (i Vlahovic sitt tilfelle; en tung og treig hemsko).

Det er uten å nevne at Vlahovic har mistet 115 dager av sin korte karriere til lyskeproblemer. Det er så no bueno som man får det. Fyren er en atombombe som venter på å eksplodere. En ting skal jeg dog gi han, og det er at det virker som at han er en fighter.
Uten å være 100 % sikker, men basert på øyetest og hukommelse. Våre 2 beste spisser de siste 20 årene, var det virkelig 2 spisser som kom til veldig mye? Eller var de rett og slett ganske effektive? Drogba hadde vell sesonger der han scoret veldig mange mål med lav Xg

Følelsen min er/var at det er to spisser som ikke brente mye kombinert med egenskaper til å score mål på egenhånd og var ikke var avhengig av å få alt servert. Vi har vell bommet stygt på spisser som pleier å komme til mye og score, men truffet på spisser som kommer til mindre men scorer mye på egenhånd. (Kan være jeg er helt på villspor her). Sterling selvom han ikke er spiss, men angrepsspiller som kommer til mye selv har jo vært en skandale for oss

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Fra The Athletic nettopp:

«Mason Mount says it was made clear “several months ago” that he wasn’t part of Chelsea’s plans after securing a move to Manchester United»

På tide at bebreidelsen av Mount stopper. Dette var klubbens valg.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Saus.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

KTBFFH skrev: tor jul 06, 2023 11:03 am Ser Orakelet nevner Mount i samme setning som KD. Må bare le her. Husker godt 99% av Chelsea supportere var rasende på det salget og Mourinho. Dette var ikke basert på local lad eller Cobham, men det fotballfaglige.
Så kan man diskutere hvor mye vekt man skal legge på de faglige vurderingene til fans. Jeg legger mer velt på at Mount var ønsket av United, City, Arsenal, Liverpool, Bayern mfl, herunder svært gode managere. Videre at han har vært førstemann på blokka til svært gode Chelsea og England-trenere.

Dette har skjedd til tross for at det har vært mange fans, både av Chelsea og England, som ikke har forstått hvorfor. Først var han «sønnen til Lampard», så Southgate, så Tuchel osv.

Realiteten er at toppmanagere ser at Mount gjør medspillerne og laget mye bedre. De fleste fans ser ikke det. De ser på medspilleren som skinner ved siden av Mount og kritiserer Mount for å score mindre enn han. Det kommer nok til å skje i United også. Bruno vil få bedre tall enn Mount, og fansen vil ønske det samme fra Mount, men ETH og folk som forstår fotball vet at det viktige er hvordan laget som helhet fungerer og Mount gjør en «usynlig» og veldig viktig jobb for å få til det.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

chelsea8 skrev: tor jul 06, 2023 12:54 pm
I helvete. Oman. Hva slags kontakter har de mot regimet der borte?

Knyttet til Oneworld-alliansen ja, der Qatar er dypt inne i bildet.

Farvel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»