Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
chelsea8

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av chelsea8 »

"Hva tenker dere om midtbanen? Holder det med Kova, Jorg og Kanté?"

Den ser litt tynn ut med Gilmour og Gallagher på utlån. Vi berges muligens ved at Mount kan vikariere dypere på midtbanen. Bakayoko og Barkley tror jeg ikke er med videre når vinduet stenger. Jeg er usikker hva Touchel tenker rundt RLC.
Declan Rice vil være en drømmesignering denne sommeren.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: søn aug 01, 2021 12:19 am "Hva tenker dere om midtbanen? Holder det med Kova, Jorg og Kanté?"

Den ser litt tynn ut med Gilmour og Gallagher på utlån. Vi berges muligens ved at Mount kan vikariere dypere på midtbanen. Bakayoko og Barkley tror jeg ikke er med videre når vinduet stenger. Jeg er usikker hva Touchel tenker rundt RLC.
Declan Rice vil være en drømmesignering denne sommeren.
Det er emm tynt ja, som jeg har klaget på en del ganger. Særlig om vi skal fortsette i 3-4-2-1. Som evig RLC-fan har jeg jo håp om han kan klare å bekle en slik rolle om vi skulle satse på ham denne sesongen, etter den horrible starten synes han hevet seg mange hakk da han ble flyttet lavere mot Bournemouth sist.

Jeg har ikke lyst til å sende Mount dypere i banen, men som du sier er det greit om vi ikke har andre alternativer. Bakayoko, Barkley og Drinkwater tviler jeg er med i planene til Tuchel, selv om alle sikkert gis en fair sjanse nå i preseason. Drinkwater var jo faktisk god sist mot suspekt motstand.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Er forresten hypet for kamp om noen timer. Jeg tror alle utenom de siste EM-spillerne (Azpi, Christensen, Jorg, Emerson, Mount, James, Chilwell) og Silva er med i dag.

Utover at jeg har lyst til å se mer Sterling så har jeg ikke sterke følelser om hvem vi bruker i dag. CHO på venstre vingback hadde vært kult å se. Det er jo helt bingo hva vi starter med i denne.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

CarefreeYouth melder at vi kjører 3-4-3 igjen. Laget kommer om ca 15 min. Håper på:

Mendy
Sarr-Ampadu-Zouma
Sterling-RLC-Drinkwater-CHO
Ziyech-Pulisic
Tammy

Så får EM-spillerne våre 30-45 min i andreomgang. Det er vel Kova, Havertz, Rudi, Werner og Kante. Faktisk usikker på om Ampadu har vært med laget siste uken, så ham ikke i Irland. Drinkwater er kanskje latterlig å ville se mer av, men synes han fortjener å vise seg fram en gang til etter omgangen sin mot Bournemouth. Det er også greit å se om vi kan ha noen i troppen som faktisk kan være et fjerdealternativ sentralt. Ziyech har også vært god i preseason, og må vise at han fortjener spilletid fra start i årets sesong. Tammy kan vi gjerne bytte til Broja, men håper Abraham starter, herjer og blir kjøpt av West Ham for 250 mill.

CHO har jeg alltid lyst til å se på vensresiden, selv om han har vært god på høyresiden. Det hadde vært litt gøy å se Kenedy på en vingback ila kampen etter den gode sesongen sin i Granada.

Edit: Glem det, ser CarefreeYouthskrev i går: ''No Lewis Baker, Ethan Ampadu, Matt Miazga, Tino Anjorin, Tiemoue Bakayoko, Kenedy, Charly Musonda, Armando Broja or Ike Ugbo tomorrow''

Mtp at Bakayoko har trent med laget en stund nå så er det veldig sannsynlig at han ikke er i planene til Tuchel den kommende sesongen. Rart med Ampadu, vet ikke het hva han gjør på om dagen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Og der kom laget (sannsynligvis), og jeg liker det godt! Fikk viljen min angående RLC, men da sammen med Kova. Våre tyskere starter også. Håper Puli er på høyre og CHO venstre. Chalobah sentralt bakerst blir gøy å se.



Lag nå offisielt bekreftet. Går ut ifra at vi ikke er mange nok til at det er vits i å lage kamptråd, kan vel ta det her inne. Ligger ekstremt fyllasyk hjemme i stuen, men skal definitivt få med meg denne.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Arsenal XI to face #Chelsea: Leno, Chambers, Holding, Mari, Tierney, Elneny, Partey, Smith Rowe, Pepe, Aubameyang, Lacazette

xytheon

Legg inn av xytheon »

Hvor går kampen hen?

Nvm.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Arsenals sjette pre-season kamp tror jeg. Vår andre. Hadde ikke vært overraskende om vi sliter med tempo i dag.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

VisionQuest skrev: søn aug 01, 2021 3:43 pm Arsenals sjette pre-season kamp tror jeg. Vår andre. Hadde ikke vært overraskende om vi sliter med tempo i dag.
Tror det skal bli ganske tøft ja, og det er jo ikke lenge til første tellende kamp, selv om Supercupfinalen emm ikke må vektlegges i stor grad.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Fine åpningsminutter fra Hudson-Odoi og Ruben.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

RLC åpner friskt

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

VisionQuest skrev: søn aug 01, 2021 4:05 pm Fine åpningsminutter fra Hudson-Odoi og Ruben.
Skulle til å skrive det. Strålende start av RLC. Frykter det blir irriterende mye mas om ham fra meg framover.

Vi er shaky på høyresiden defensivt dog.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Havertz my #9.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Herregud hvor bra dette angrepet ser ut. Nydelig av Havertz.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

VisionQuest skrev: søn aug 01, 2021 4:27 pm Havertz my #9.
Usikker hva Arsenal gjør i presset der. Vi sår bare blindt forbi presset og Werner+Havertz alene mot en forsvarer på halve banen.

Flott avslutning fra Kai uansett.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Werner direkte og fin, men starter som han sluttet sesongen - bom på en stor sjanse. Driter litt i det, vi ser hvor aktiv og god han er for oss.

Men Arsenal ligger jo helt hodeløst her. Enorme rom.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Grusom pasning fra RLC på stolpeskuddet til ESR. Han har ellers spilt ganske bra.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

chelsea8 skrev: søn aug 01, 2021 4:32 pm Grusom pasning fra RLC på stolpeskuddet til ESR. Han har ellers spilt ganske bra.
Enig, men elsker at han spiller mer "aktivt" og fremover. Han har ofte vært alt for passiv tidligere. Misbruk av talentet han besitter på å spille støttepasninger.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Pasningen mellom høyre vingback og stopper kommer alt for lett og ofte. Forsvaret burde begynne å få opp øynene litt nå synes jeg. Ikke at det hjelper med null press fra midtbanen dog...

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Et tjukt hue i veien for CHO.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lolzalot skrev: søn aug 01, 2021 4:43 pm Pasningen mellom høyre vingback og stopper kommer alt for lett og ofte. Forsvaret burde begynne å få opp øynene litt nå synes jeg. Ikke at det hjelper med null press fra midtbanen dog...
Ja, vi slet der. Kova og RLC sentralt med Puli og CHO som vingbacker er ikke en ideell midtbane om vi ønsker full defensiv trygghet. Men synes vi er overraskende gode i en kamp som holder høyere tempo enn ventet. Litt flaks at ESR sitt skudd ikke går inn, men vi skaper mye selv, og synes Chelsea er klart best foruten en kort periode i starten. CHO med noen sinnsyke bidrag, synd den siste der ikke går inn. Havertz med et nydelig mål, ellers ikke veldig mye involvert. Ziyech spiller seg stort opp utover omgangen, og slår noen flott pasninger i rom i tillegg til den deilige skuddteknikken når han dundrer ballen i stolpen. Liker også når han kommer ned og møter. Werner ekstremt mye involvert, og det er jo perfekt for ham når Arsenal ligger som de gjør. Pulisic skuffende lite involvert. Chalobah synes jeg klarer seg bra, og Rudi ser ut til å være klar for sesong.

Lover bra at vi tydeligvis er nærmere formen enn jeg trodde.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Pat Nevin i studio er good vibes

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Zappacosta, Sarr, Abraham, Drinkwater og Dujon Sterling kommer inn.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

VisionQuest skrev: søn aug 01, 2021 5:04 pm Zappacosta, Sarr, Abraham, Drinkwater og Dujon Sterling kommer inn.
Ser ut som vi spiller slik:

Mendy
Sterling-Chalobah-Sarr
Zappa-RLC-Drinkwater-CHO
Puli-Ziyech
Abraham

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Abraham viser ved sin første involvering i boksen hvorfor han aldri kommer til å være god nok. En toppspiss setter den der.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Kante, Michy og Jake Clarke-Salter i oppvarming ser det ut som.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Dujon Sterling redder opp sølet til Barkley. Deilig takling.

xytheon

Legg inn av xytheon »

Fy fader så mye sjanser. Faktisk for en gangs skyld en pre-season-kamp det var verdt å se. Arsenal ble snytt for 2-2 der, men fortjente å tape med mer enn de gjorde. De er bare rør bak der.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Michy er kanskje dårlig på mye ting, men han treffer alltid avslutningene sine rent.

Ellers en ganske middels friendly, arsenal snytt for mål

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

xytheon skrev: søn aug 01, 2021 5:53 pm Fy fader så mye sjanser. Faktisk for en gangs skyld en pre-season-kamp det var verdt å se. Arsenal ble snytt for 2-2 der, men fortjente å tape med mer enn de gjorde. De er bare rør bak der.
Artig kamp til å være pre season ja. Det var faktisk litt tempo og intensitet og ikke bare småjogging på banen. Synd for min del at det ikke var hawkeye. Men ja, Arsenal på sitt kjente bakover i banen. Når det er sagt synes jeg dere så ganske shaky ut bakover selv til pre season å være. Må opp et par hakk der hvis dere skal ta steg oppover i ligaen. Dere får ha lykke til i sesongen som kommer ;)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»