Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Inbetweener
Innlegg: 1325

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Inbetweener »

Interessant vurdering, @Jolla. Har du da tatt høyde for spillestil, posisjon på banen og generell markedsføringsverdi (blant annet hvilken klubb de spiller i), i tillegg til det faktiske talentet de besitter? Registrerer at du ikke har noen forsvarsspillere eller midtbaneslitere på lista di, selv om Camavinga, Gavi og Tchouameni kanskje kan falle innenfor den kategorien også. Ville du satt Kante anno 2015-2019 inn på en sånn superstjerne-liste? Den eneste jeg tenker at vi har som fortjener en plass på den lista er Enzo, men vet ikke helt hva du tenker der.

Jeg har blitt så høy på Caicedo de siste månedene at det blir vondt å se Arsenal gå for en dobbel-swoop med han og Rice. Sistnevnte tåler jeg at går dit, men Caicedo har seriøst blitt to år bedre på seks måneder. Jeg var i januar av oppfatningen av at han ikke var en sjelden spillertype (ble brukt av meg for å argumentere for at det var viktigere at vi fikk på plass Enzo eller lignende før Caicedo eller lignende), men det siste halve året under De Zerbi har overrasket meg. Det endelige Vince McMahon-øyeblikket kom når han låste ned Martinelli i blinde som makeshift høyreback. Da går generisk ryddegutt over til å bli en svært allsidig spiller. At han i tillegg plasserer seg på en øde øy dypt i banen for å motta ballen feilvendt med to spillere på seg, gang etter gang, vitner om et ordentlig supertalent. Vet ikke helt hva Tchouameni har vist som er bedre enn hva Caicedo har vist så langt i deres karrierer, men her stoler jeg på deg hvis du mener noe annet.

PS: mener fortsatt at en spiller som kom inn i et av PL-historiens mest dysfunksjonelle lag, midtveis i sesongen, og leverer topp tre pasningstall over hele fjøla er mer sjelden enn Caicedo.

Er helt enig i din vurdering om at Enzo var/er en mer surefire signering enn Ugarte. Han er en bedre fotballspiller, som du sier. Men Ugarte er en skikkelig god spesialist på sin måte. En som vinner ballen så mye, så ofte, med så stor suksessrate i et lag som har ballen i 60% av kampene sine er skikkelig god. Han er en uruguayansk Kanté med Kovacic-lignende nærteknikk. Han er en pussy i possession; kanskje på grunn av manglende ferdigheter, men kanskje også litt på grunn av taktiske instruksjoner. Det må han nok forbedre seg på hvis han skal ta det neste steget. Som ballvinner og dominant duellspiller er han allerede i Europas toppklasse. Slenger ved to Tweeter-tråder fra en Propah Chels, som tilfeldigvis også er en brainiac som kan kode alt på Python. Anbefaler spesielt den siste tråden.
► Show Spoiler

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



Tenk om Syphillis har riktig her, 'a. Nkunku som førstevalg på topp, Broja som andrevalg. Nkunku sikrer 1-0, den "Albanske Costa" bulldoser inn 2-0 på en kontring. Lukaku? In the bin. Martinez? Stay in Milano. Oshimen? Not for me, thanks. 100 mill spart. Eller, ikke på Lakaka da.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: søn jun 04, 2023 8:23 pm
Ville du satt Kante anno 2015-2019 inn på en sånn superstjerne-liste?
Veldig i skorpen, altså i form av å være en kommersiell superstjerne (Air Jordan er jo det som Orakelet sammenligner med) så føler jeg at Kanté av og til har blitt litt oversett i forhold til ferdigheter, og at han ikke er et navn som har like stor stjernestatus blant folk som ikke følger med på klubben han spesifikt spiller på. Posisjon har selvfølgelig noe med det å gjøre, og de som er øverst når det kommer kommersiell verdi, som Zidane, Messi, Ronaldinho, Beckham, CR, Neymar og co, er jo alle hovedsaklig offensive spillere som gjerne har/hadde en spesiell magi med ball i beina. Så har du nivået under disse, men fortsatt spillere som den gjengse person som ikke følger med på fotball vet om - da snakker jeg om spillere som Rooney, Kane, Lewandowski, Xavi, Iniesta, Modric og også spillere som Gerrard og Lampard som har en temmelig høy stjernestatus og kommersiell verdi for reklamebyrå (spesielt i England) som gjerne Makelélé, Kanté eller Diego Godín ikke har, selv om de var de beste i verden i sine posisjoner på et tidspunkt - og hadde de på et tidspunkt vært verdens beste spiss eller verdens beste 10er så hadde de vært mer kjente for det generelle publikummet i eksempelvis Indonesia.

Landslag og VM har også endel å si, men igjen så er det navnene til målscorerne som folk som ikke ser kampene legger merke til når de "følger litt med på VM."

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Rice > Caicedo

Edit: I hvert fall hvis jeg blir bedt om å dømme dem ut ifra de siste årene.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jolla skrev: søn jun 04, 2023 8:42 pm Rice > Caicedo
Til ditt første innlegg; I see. Og er ikke uenig. Men Kante var definitivt en av de enkeltspillerne i verden med størst påvirkning på et lag i det tidsrommet. Det er jeg hundre prosent overbevist om. En ekte bionisk supermann. Kante var også rimelig skarp på landslaget en periode der.

Til det siterte innlegget; enig om å være uenig. Eller, kanskje Rice er litt bedre akkurat nå, men Caicedo er flere år yngre og utvikler seg med femmilssteg hver sesong. Helt overbevist om at han er en bedre spiller flat out om to år. Håper bare han viser det for oss og ikke Arsenal.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Orakelet skrev: søn jun 04, 2023 2:00 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 04, 2023 1:08 pm 'Du er fullstendig frakoblet alt som heter virkelighet hvis du tror artister, spillere, whatnot, selger kommersielle rettigheter, til evig tid, basert på nåværende verdi og ikke en enorm premium basert på hva det er realistisk at de vil tjene på det kommersielle gjennom karrieren og etterpå.
Du har rett i at rettighetene selges basert på "hva det er realistisk at de vil tjene på det kommersielle gjennom karrieren og etterpå", dvs. nåverdien av antatte fremtidige kontantstrømmer. Feilen i innlegget ditt er at det er "nåværende verdi". Det kommer ikke en enorm premium i tillegg. Man får nåverdien og that`s it.

Nåverdien beregnes basert på markedet på nåværende tidspunkt. I praksis vil det si at verdien er lav fordi dette markedet er pt. lite. Hvis du spør Azpi hvor mye han har tjent på kommersielle avtaler i karrieren er det ganske lite og det er til tross for at han har hatt stor suksess.

Spør du Ugarte hva han forventer å tjene på kommersielle avtaler de neste 30 årene er det et tilsvarende begrenset beløp. Han og hans kollegaer sitter ikke på de samme analysene og vurderingene som Boehly & co ift hvordan dette markedet kan se ut om 5 år og det er ikke tilfeldig. Boehly & co prøver å låse avtalene på nåværende verdi og derfor avventer de offentliggjøring av nye avtaler som vil synliggjøre økt viktighet av slike rettigheter.

Den eneste spilleren i Chelseas stall som har en kommersiell verdi som gir "image right" en verdi av betydning pt. er Mount og det er derfor lite overaskende at han nøler med å signere. Hvis vi hadde fått inn den avtalen for et par år siden i en 7 års kontrakt ville vi trolig lykkes, men nå er han for etablert.

Du må gjerne tro at folk ikke gir bort slike rettigheter for småpenger, men da foreslår jeg at du tar en tur til statene og spør om en platekontrakt. Hvis du kommer igjennom nåløyet og får kontrakt må du gi bort dine rettigheter for småpenger. Hvis du ikke har lyst kan du reise hjem igjen og så får noen andre muligheten isteden. Trikset der er det samme som det vil bli i fotballen: slike avtaler må inngås før artisten / fotballspilleren er "noe", når verdien er nær null og alt handler om muligheten til å lykkes.

Hvis du spør Cesar, siden du trekker han frem, hva han har tjent på den kommersielle biten så er det nok sannsynligvis langt mer enn om han hadde solgt de kommersielle rettighetene til Chelsea for daværende verdi som 22 åring. Poenget er ikke om de ligger an til å tjene enorme summer, poenget er prisen på rettigheter og fremtidig inntjening. Hvorfor skal du som ungt talent, helt i starten av karrieren, gamble bort en potensielt betydelig inntekt? Den eneste mulige oppsiden er jo at det fungerer som en hedge i tilfelle karrieren går i dass. Samtidig: De fleste spillerne på dette nivået representeres av agenter, de fleste agentene jobber for et selskap. Dette med kommersielle rettigheter er ganske vesentlig, og samtlige vil pitche hvordan de ser for seg at karrieren kan utvikle seg både på og utenfor banen, hele konseptet er jo at de pitcher en helhet og hvordan de kan hjelpe spilleren med å oppnå både et sportslig og kommersielt potensial, i noen tilfeller så er jo også deler av den kommersielle inntekten også noe som tilfaller agentselskapet. På samme måte som at en viss notorisk agent sørget for å heller sikre seg deler av overgangssummene.. Boehly&Co har helt sikkert sine kalkyler om verdi ved ulike scenarioer, men det har definitivt motparten også. En såpass ekstrem ting som kommersielle rettigheter for life fungerer kun med premium, og det regnestykket er noe helt annet enn hva man tjener per dags dato.

Manchester United pitcher jo bla den kommersielle biten til spillerne, rekkevidden til klubben og hvordan vi kan bidra med å øke tilstedeværelsen til spilleren i sosiale medier etc, fordi det er et viktig aspekt.

Jeg forstår bare ikke helt hvordan du har fått for deg at men nærmest står på dørstokken til at kommersielle inntekter tar av og at det er en gullgruve å sikre disse rettighetene før noen blir obs på dette. Barn vokser tross alt opp i en verden hvor man har youtubere som tjener millioner av dollar på å streame at de faker reaksjoner på videoer, men obs på kommersielle inntekter i sosiale medier er det ingen som er :lol:

Kanskje dette vil fungere bedre med unge spillere på lavere nivåer som er tiltenkt akademiet og som per dags dato ikke har noen karriere, sikrer du nok rettigheter så treffer man vel før eller siden. Før dere vet ordet av det så har dere et sinnsykt antall kommersielle rettigheter til 14-15 åringer, i det minste, som dere kan sende til en eller annen multiklubb i USA. Ugarde derimot er 22 og har etablert seg på førstelaget til Sporting.

I disse kommersielle dagene så er det vel færre og færre som tigger plateselskapene om kontrakt, og selv her er det en rekke ulike kontraktsformer

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: søn jun 04, 2023 8:23 pm
Slenger ved to Tweeter-tråder fra en Propah Chels, som tilfeldigvis også er en brainiac som kan kode alt på Python. Anbefaler spesielt den siste tråden.
Fine tråder.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: søn jun 04, 2023 8:46 pm
Helt overbevist om at han er en bedre spiller flat out om to år. Håper bare han viser det for oss og ikke Arsenal.
Det er veldig godt mulig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Jolla skrev: søn jun 04, 2023 6:00 pm Det er jo et spørsmål om Ugarte vil gjøre det like sterkt i overgangen til Premier League som Palhinha gjorde også. Sammenligningen min (at de er lignende spillere, men hvor Palhinha er bedre i lufta mens Ugarte er bedre på resten) går jo på denne sesongs Ugarte kontra forrige sesongs Palhinha.
Har ikke sett særlig mye av Fulham, men er ikke Palinha en fryktelig ordinær distributør? Ugarte bør vel være markant bedre på dette området om han skal lykkes i PL.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jolla skrev: søn jun 04, 2023 8:41 pm Posisjon har selvfølgelig noe med det å gjøre, og de som er øverst når det kommer kommersiell verdi, som Zidane, Messi, Ronaldinho, Beckham, CR, Neymar og co, er jo alle hovedsaklig offensive spillere som gjerne har/hadde en spesiell magi med ball i beina.
Jeg er enig i dette og jeg tror klubben tenker i to "spor":

1. Kollektivt: Det har en verdi at klubben f.eks. kan lage en versjon av "Drive to survive", som de tror de vil tjene gode penger på, uten at de må dele for mye av disse pengene med spillerne. Hvis man først gjør noe slikt er det også uforutsigbart hvem som blir de største stjernene. Guenther Steiner er opplagt ikke den største sportslige stjernen i "drive to survive", men seerne liker han. Samme med Daniel Ricciardo. TV kan lage uventede stjerner og det er fint å ha kontroll. Tilsvarende er det nyttig å kunne tilby nye sponsorer større tilgang på spillerne til deres markedsføring enn de har hatt så langt.

2. Superstjernen. Dette er som du påpeker en profil vi mangler og jeg tror vi prøver hardt på å få tak i de under 22-23 år som har potensialet i seg, sportslig og kommerielt. Vi vet at eierne siklet på Ronaldo i sommer, men de ble heldigvis snakket til fornuft. I vinter har vi jaktet tre spillere som de muligens har sett på som kandidater til superstjerne-rollen: 1. Endrick. 2. Mudryk og 3. Felix.

Endrick antar jeg er selvforklarende som den potensielt neste store brasse-spissen. Mudryk kan bli spennende hvis han får ut potensialet sitt. Han har fart og finter, men også et utseende som kan gjøre seg på reklameplakater.

Felix er også en spiller som kan nå langt. Jeg registrerer at vi blir latterliggjort for det "dyre" lånet, men jeg ville ikke utelukket at lånet kan ha blitt vurdert som en "billig" opsjon på å teste om vi tror han vil nå verdenstoppen. Oppsiden kan være der og lånesummen gir en relativt begrenset nedside, tross alt.

For ordens skyld: Jeg var skeptisk til Felix i januar og er det fortsatt. Jeg mener det var riktig å la han gå, men jeg klarer samtidig å se et scenario hvor han slår ut i full blomst og blir den stjernen mange har trodd i lengre tid.

Så langt har vi ikke truffet på noen av disse og i lys av det tror jeg jakten vil gå videre, særlig hvis Mount forsvinner. Han kunne de faktisk fått mye ut av kommersielt og han vil være et stort tap fra et slikt perspektiv.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Harduetforslag skrev: søn jun 04, 2023 8:56 pm Hvorfor skal du som ungt talent, helt i starten av karrieren, gamble bort en potensielt betydelig inntekt? Den eneste mulige oppsiden er jo at det fungerer som en hedge i tilfelle karrieren går i dass.
Nettopp, det er en hedge der. Gael Kakuta var kanskje det største talentet vi hadde, men det er ikke dermed sagt at karrieren skulle gå på skinner. Samme med Freddy Adu. Begge disse ville vært tjent med å selge sitt "potensial" som tenåringer. I den alderen kan det være bedre med en fugl i hånden enn ti på taket.
Harduetforslag skrev: søn jun 04, 2023 8:56 pm Boehly&Co har helt sikkert sine kalkyler om verdi ved ulike scenarioer, men det har definitivt motparten også.
Agenter er gode til å argumentere for hva deres klient bør få, basert på hva andre har fått. De har god oversikt over slikt, men mindre kontroll på hvordan verden vil se ut om 5 år.

Annerledes med Boehly & co. Det er sannsynligvis brukt enorme beløp på å få den beste mulige analysen av hvordan PL ser ut om 5 år og de har tenkt til å endre den ved å tilføre det de mener er det beste fra NFL, NHL, NBA, PL, La Liga, Hollywood, musikkbransjen, tennis, gold, F1, større bedrifter mm. Det bør heller ikke overaske noen hvis de amerikanske eierne i PL har pratet sammen og har noen planer i skuffen.

Dette er ikke forhandlinger mellom parter som har lik informasjon. Dette er forhandlinger mellom parter hvor den ene parten har en massiv informasjonsfordel.
Harduetforslag skrev: søn jun 04, 2023 8:56 pm Jeg forstår bare ikke helt hvordan du har fått for deg at men nærmest står på dørstokken til at kommersielle inntekter tar av og at det er en gullgruve å sikre disse rettighetene før noen blir obs på dette.
Hva tror du? Tror du de kommersielle inntektene til de største klubbene i 2029 vil være på dagens nivå (inflasjonsjustert) eller tror du klubbene vil bli flinkere til å profitere på stjernes markedspotensial? Gir det mening at Sophie Elise sitt "brand" er mer verdifullt enn Azpi sitt eller er et element her at Azpi sitt "brand" er undersolgt og trenger hjelp til å nå sitt potensial?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Mange i nyere tid som burde være med på et slikt lag, men de har fått med mange gode. Har selv vært veldig svak for Essien, Carvalho og Robben i et slikt oppsett. Prime-Ivanovic og Fabregas er også med i miksen.


Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Synes generelt sett veldig mange som følger fotball mister evnen til å se intensjonene i det som gjøres, men heller sitter i sofakroken og vurderer resultatene. I sommer var intensjonen bak spillerkjøpene våre helt feil. Spillertypene var gale, kontraktene verre og pengene som ble brukt verst. Det var det flere av oss som meldte fra om i sommer også. I januar har klubben tatt en helt annen approach. Intensjonen bak å hente Enzo, selv om det var til blodpris, var riktig. Vi sikret oss Europas mest spennende pasningsspiller for den anselige fremtid. Real Madrid, Bayern og City trengte han ikke, men det gjorde vi. Badiashile og Madueke, to spillere med enorm oppside hvis de får orden på kroppene sine, er også smarte kjøp. Begge to har allerede vist noe av det de er gode for og vil bare bli bedre.

Jeg vil faktisk også si at intensjonen bak å kjøpe Mudryk var god, og det tror jeg vil vise seg i løpet av neste sesong. Sammenlignet med seks måneder tidligere, hvor vi kjøpte en lynving med over ti års fartstid i PL, så mener jeg at det er rått parti i fordel Mudryk. I tillegg til alt dette har vi henta noen av Europas mest spennende spillere (det viser de til gangs i U20-VM), og vi jobber aktivt med å få ned lønnstaket vårt. Kanskje mister vi noen spillere mellom fingrene på det (Mount, blant annet), men på sikt kan vi kanskje komme til et sånt nivå der prestasjoner over tid er et krav for å få kontrakten som disse gutta higer etter.

(Jeg støtter deg også i at intensjonen bak å låne Felix var riktig, @Orakelet. Hadde han slått an, noe han så ut til å gjøre de fem-seks første kampene, hadde vi hatt fri vei til å kjøpe en av Europas mest talentfulle spillere. Dessverre gikk det ikke veien. I en annen sesong, hvor vi hadde hatt mer flyt som kollektiv, tror jeg han hadde blitt en megahit og vært det de neste fem årene for oss.)

Jeg vil til og med våge å påstå at ansettelsen av Potter var riktig, basert på intensjonene den ble gjort med. Det fungerte ikke av flere ulike grunner - den debatten er vi ferdige med nå - men etter seks år hvor vi i beste fall kunne håpe på en cup run på grunn av en elendig sammensatt stall og sentrallinje mellom eier, direktører, speidere og trener ga det mening å ansette en som har vært med på å bygge og strømlinje klubber flere ganger.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Man får i hvertfall mye snadder i pressen av Chelsea


Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



Og der har Chelsea trukket seg i kampen om Ugarte. Lol. Visstnok fordi vi ikke vil by over hva vi mener han er verdt, enten i lønn eller kjøpssum. Jeg er trist, men håper det gjør at vi går all in på Caicedo. Gi meg gjerne Lavia også, som jeg er like stor fan av som Ugarte.

Lurer på hva Poch tenker nå. Han ringte visstnok Ugarte opp personlig for å overbevise han.

Never a dull moment.

Jack

Legg inn av Jack »

Orakelet skrev: søn jun 04, 2023 7:20 pm
Jack skrev: søn jun 04, 2023 4:06 pm Det var vel etter dette at du av en eller annen grunn forsvant fra forumet. Meningene dine snur etter vinden - eventuelt etter Boehlys avgjørelser på styrerommet; for det er nemlig den eneste røde tråden i dette.
► Show Spoiler
Fair enough, du står i alle fall for det du skriver, selv om det fra utsiden kan virke som om du snur mening etter hva klubben foretar seg og etter å ha lest dette innlegget er det litt enklere å forstå hvorfor du skriver som du skriver. Da skal jeg ikke lengre oppføre meg som et jævla gnagsår når det kommer til dette 👍

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

https://twitter.com/TheSecretScout_?ref ... de%3Dfalse

Bare å finne noen andre da. Gir opp om vi bruker Colwill i byttehandel.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Orakelet skrev: søn jun 04, 2023 11:04 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 04, 2023 8:56 pm Hvorfor skal du som ungt talent, helt i starten av karrieren, gamble bort en potensielt betydelig inntekt? Den eneste mulige oppsiden er jo at det fungerer som en hedge i tilfelle karrieren går i dass.
Nettopp, det er en hedge der. Gael Kakuta var kanskje det største talentet vi hadde, men det er ikke dermed sagt at karrieren skulle gå på skinner. Samme med Freddy Adu. Begge disse ville vært tjent med å selge sitt "potensial" som tenåringer. I den alderen kan det være bedre med en fugl i hånden enn ti på taket.
Du har en verdi, du vet at den kan stige og du vet at den kan gå ned. Du vet at Klubben ønsker å kjøpe reklamepotensialet ditt, ikke den nåværende verdien. Selger du de rettighetene for resten av livet så må verdien balanseres opp mot potensialet for å øke verdien minus risikoen for at karrieren går adundas. Så hvordan strukturerer man en slik avtale, hvis Freddy Adu har $4mill i sponsorinntekter i året som 14-åring i en idrett hvor den aktive karrieren realistisk sett ikke strekker seg lengre enn 17-18 år til. Hvis man har det som 14-åring, hva har man potensielt som 18-åring and so on, hvordan strukturerer man en slik avtale for at en ungdom i en slik situasjon skal se den umiddelbare oppsiden av å selge navnet sitt. Som noen av sponsorene kommenterte ref risikoen for at en slik avtale, selv om den var tidsbegrenset, var å overbetale grovt? joda men oppsiden var enorm og dermed var risikoen verdt det.

Rett og slett fordi det er slik det fungerer. Du overbetaler per dags dato fordi oppsiden er enorm, men den formelen blir fort komplisert når det ikke er snakk om tidsbegrensede kontrakter men for life. Hvorfor skulle Kakuta, som kom til Chelsea som 17-åring(?) med svært begrensede kommersielle inntekter, om enn noen, selge rettighetene sine for life, hvor den potensielle oppsiden tross alt er enorm ift ugangspunktet, hvis den ikke inneholder det premiumet som tross alt er gulroten. Ok, du får ikke full verdi men samtidig så er risikoen for at du aldri oppnår full verdi vesentlig, så her er en slags mellomting som tross alt sikrer deg en fin inntekt om livet går skeis.

Orakelet skrev: søn jun 04, 2023 11:04 pm
Agenter er gode til å argumentere for hva deres klient bør få, basert på hva andre har fått. De har god oversikt over slikt, men mindre kontroll på hvordan verden vil se ut om 5 år.

Annerledes med Boehly & co. Det er sannsynligvis brukt enorme beløp på å få den beste mulige analysen av hvordan PL ser ut om 5 år og de har tenkt til å endre den ved å tilføre det de mener er det beste fra NFL, NHL, NBA, PL, La Liga, Hollywood, musikkbransjen, tennis, gold, F1, større bedrifter mm. Det bør heller ikke overaske noen hvis de amerikanske eierne i PL har pratet sammen og har noen planer i skuffen.

Dette er ikke forhandlinger mellom parter som har lik informasjon. Dette er forhandlinger mellom parter hvor den ene parten har en massiv informasjonsfordel.
Argumentet ditt er altså Boehly&Co vet best uansett.
Orakelet skrev: søn jun 04, 2023 11:04 pm
Hva tror du? Tror du de kommersielle inntektene til de største klubbene i 2029 vil være på dagens nivå (inflasjonsjustert) eller tror du klubbene vil bli flinkere til å profitere på stjernes markedspotensial? Gir det mening at Sophie Elise sitt "brand" er mer verdifullt enn Azpi sitt eller er et element her at Azpi sitt "brand" er undersolgt og trenger hjelp til å nå sitt potensial?
Nå varierer det fra klubb til klubb, noen får allerede andeler av de kommersielle inntektene. Ellers så kan du jo bare ta en titt på grafene for de kommersielle inntektene til de ulike klubbene, de svinger fra år til år. Det kan godt hende at en rekke klubber øker de kommersielle inntektene ved å profitere mer på spillernes kommersielle potensial, men det betyr ikke nødvendigvis at totalinntektene øker det året eller det neste året.

Jeg har liten tro på forretningsmodellen slik du skisserer den, tidsbegrensede rettigheter vil nok fungere bedre i scenarioet du ser for deg

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Etter at gårsdagens og nattens nyheter har blitt bearbeidet har jeg noen tanker om litt av hvert.

(Bare for å ha det på det rene er jeg fortsatt overbevist om at Ugarte er en kjempespiller som ville slått an som publikumsfavoritt hos oss.)

Det er to sider av Ugarte-saken. Hvis det stemmer at PSG kuppet overgangen med å doble et allerede veldig godt lønnsforslag har klubben gjort det riktige ved å gå fra avtalen. Den andre siden er om avtalen var så set in stone som det ble skrevet. Kanskje er svaret et sted midt i mellom.

(Hvis PSG har doblet lønna til Ugarte fordi de fortsatt er sure på grunn av Ziyech-fadesen i januar respekterer jeg det. For en mann med mye agg og grums i seg så må man beundre sånt. Lurt er det ikke, men Qatari gonna Qatari.)

Tapet av Ugarte gjør derimot at det å treffe på ekte (ikke på late) den neste måneden blir helt vesentlig for neste sesongs fremtid. Vi har i realiteten egentlig kun to valgmuligheter, men siden jeg frykter at vi skal dilly dalle for mye og andre klubber har bedre forhandlingskort enn oss vil jeg liste opp de tre mest sannsynlige alternativene som vil utspille seg.

Alternativ 1 - og det desidert beste (med en sidekommentar)

Caicedo hentes inn som det desiderte førstevalg ved siden av Enzo. Disse danner en midtbane med et faktisk potensial som gjør at vi kan nå de høyder Clearlake vil at vi skal nå. I tillegg til at vi blåser loaden vår på Caicedo henter vi inn et spennende rotasjonsalternativ som kan vokse seg bedre. Rangert rekkefølge på midtbanemann nummer to er Lavia (med god margin) og så Thuram/Kone (begge er dog Liverpool-bound). Deretter er det kilometer ned til Y. Fofana og Onana.

Om dette er alternativet vi går for selges Kova og Ruben, mens Zakaria drar tilbake til Juventus og Kante frigis fra kontrakten. Jeg har dessverre ingen tro på at Kante kan komme seg tilbake i en sånn fysisk forfatning at vi kan stole på at han er klar til kamp hver helg. Selv ikke annenhver helg kan vi stole på en av våre aller beste gjennom tidene. Jeg er fristet til å beholde Conor Man, men om vi kan heve over 40 millioner fra et salg av han tror jeg det beste for klubben er å skille våre veier med The Dog nå.

Midtbanespillere i 2023/2024 blir da Caicedo, Enzo, Lavia?, Chukwu, Conor Man (Hall, Santos?). To etablerte superstjerner, to supertalenter bak der, en definisjon på squad player og en potet i Hall. Santos er med som kanskje.

Det går rykter om at Caicedo vil heve en kjøpssum på mellom 80 og 100 millioner pund. Galskap, men han er dritgod. Ikke minst er han robust og tåler alt av belastning. Jeg er ikke direkte i mot å investere det i han. Jeg tror han er verdt det, i hvert fall hvis avtalen kan struktureres som 60 + 20 (70 + 30) eller noe lignende. The Secret Scout melder om at Brighton kan la seg friste av spillere motsatt vei. De spillerne det tidligere har blitt meldt at de er interesserte i er Colwill og Chukwu. En eller begge av disse andre vei på permanent basis burde utelukke dette alternativet, selv om det gir oss den beste spilleren.

Alternativ 2 - et sjansespill

Alternativ to innebærer at vi gambler på at Kante holder seg såpass skadefri at han kan starte og fullføre minst tretti kamper i løpet av neste sesong, og helst bidra i ti til. Det kommer ikke til å skje, så jeg er allerede i mot det, men det er bedre enn alternativ 3. Det er truly dogshit. I tillegg til å forlenge med Kante henter vi inn et supertalent, forhåpentligvis Lavia, som kan lære av en ekte maestro.

Midtbanespillere i 2023/2024 blir da Kante, Enzo, Lavia?, Chukwu (Hall, Santos?). I realiteten blir en sånn midtbane til at Lavia og Enzo spiller det meste av kamper. Jeg er superhøy på Lavia (spoilet tekst), men han er neppe klar for en topp 4-contest som fast midtbanemann.
► Show Spoiler
Alternativ 3 - Clearlake er dogshit

Vi cheaper ut på Caicedo (kanskje riktig), lar Kante gå gratis til Saudi-Arabia (mest sannsynlig riktig), ordner ikke Lavia (Joe Shields BFF) og henter inn Onana (han blir for øvrig svindyr) og Bakay … Youssouf Fofana, mener jeg. Sistnevnte blir relativt rimelig og L. Stewart har gamle Monaco-connections. Vi håper at han skal bli en ny Badiashile, men realiteten er at de få Monaco-kampene jeg har sett så har han strøket øyetesten så mye at det gjør helt vondt. Han kommer til å bli så pissa på.

Midtbanespillere i 2023/2024 blir da Bakay … Fofana, Enzo, Onana, Chukwu (Hall, Santos?). Gratulerer med en ligaplassering mellom 7 og 10.

Jeg tror vi ender opp med Caicedo, men at Chukwu eller Colwill går andre vei. Tror også vi har gode sjanser på Leonardo Di Caprio. Om 2-3 år diskuterer vi hvor vidt vi burde kjøpte Chukwu eller Colwill for 90 millioner pund. Full sirkel. Av smerte, that is.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



I dag er det Paez på menyen, @Orakelet.

Har for øvrig sett et par av kampene hans i U20-VM og han er oppriktig dritgod. Liker ikke helt at han virker best som en klassisk tier, men han har mange år på å jobbe med motoren sin før han skal til Europa.

Apropos lite atletiske, men fantastiske teknikere. Mens jeg har deg her (kanskje), @Jolla, hvordan stiller du deg til Rayan Cherki? Helt feber teknisk, men småchubby og treig. Ser han er ute av kontrakt om to år, men de gangene jeg har sett han har jeg tenkt at et sånt talent burde vært låst til en klubb i fem-seks år fremover.

@GatlingGun

Jeg skal faktisk love å bruke transfertråden denne sommeren for rykter og potensielle overganger. Slik det ser ut bytter vi transfertargets annenhver dag, så sikkert like greit det når vi har ADHD-kongene Clearlake som eiere.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Påstand:
Nkunku er en spiss og burde brukes som det.

Bevis:
Leipzig henter inn en av Ligue 1s mest spennende spisser som erstatter for Nkunku.
► Show Spoiler
Til ettertanke:
Er Openda nevnt som mulig spisskandidat her tidligere?
► Show Spoiler
Nye Joe Shields?
Sist redigert av Inbetweener den man jun 05, 2023 4:57 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: man jun 05, 2023 4:42 pm
Mens jeg har deg her (kanskje), @Jolla, hvordan stiller du deg til Rayan Cherki?
Veldig kul spiller. Digger ham.

Men du må regne med å ha enkeltkamper hvor han rett og slett ikke er til stede, slik som med João Félix.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:22 pm
Inbetweener skrev: søn mar 26, 2023 8:05 pm
Det sagt har jeg troen på at Mudryk kommer til å bli en hit.
Allikevel ikke verdt prisen etter min mening.

Altså, jeg tror han er en £80 mill spiller - men målet bør være å kjøpe en £80 mill spiller for £30 mill for at det skal kategoriseres som et godt kjøp. Jeg mener eksempelvis at han er en bedre spiller enn Dango Ouattara, men Bournemouth som kjøper Ouattara for £20 mill er et langt bedre kjøp.

Som sportsdirektør så ville ikke jeg personlig ha valgt å kjøpt Mudryk til den prisen som han ble kjøpt for. Da ville jeg heller ha sett på muligheten for eksempelvis Rayan Cherki eller Gabri Veiga billigere.
Nevnte ham her.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det sagt, dere trenger jo ikke typer som Gabri Veiga eller Rayan Cherki den dag idag.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: man jun 05, 2023 1:29 pm Midtbanespillere i 2023/2024 blir da Caicedo, Enzo, Lavia?, Chukwu, Conor Man (Hall, Santos?). To etablerte superstjerner, to supertalenter bak der, en definisjon på squad player og en potet i Hall. Santos er med som kanskje.
Hvis vi kjøper Lavia må det være for å tilføre laget enda et supertalent. Hvis vi mister et par andre supertalenter fordi vi henter han (mindre utsikter til spilletid) er det et netto tap.

I den forbindelse: Lavia, Santos, Chukwu, Casadei og Hall er jevngamle. Det er kun 1,5 år mellom "gamlingen" Casadei (20 år, født 10.1.2003) og den yngste av de Hall (18 år, født 8.9.2005). Mellom de tre andre er det kun få måneder som skiller.

I innlegget ditt rangerer du Lava en del høyere enn de andre og jeg lurer på hvorfor?

Jeg frykter "Shiny object syndrome". Vi eier allerede fire av disse og derfor er de "kjedelige". Lavia er noe nytt og mer spennende, og han er helt klart spennende, men er han objektivt sett vesentlig mer spennende enn de andre?

Jeg har en følelse av at hvis Santos, Chukwu, Casadei og Hall hadde spilt for Southampton dette året ville vi ønsket å kjøpe de nå og jeg er skeptisk til å bruke 50 mill på Lavia hvis det i neste runde gjør at vi mister en eller flere like talentfulle spillere billig.

For å komplisere det ytterligere er også Caicedo kun 21 år så her må det tenkes litt på spillernes "pathway"

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: man jun 05, 2023 5:30 pm Jeg har en følelse av at hvis Santos, Chukwu, Casadei og Hall hadde spilt for Southampton dette året ville vi ønsket å kjøpe de nå og jeg er skeptisk til å bruke 50 mill på Lavia hvis det i neste runde gjør at vi mister en eller flere like talentfulle spillere billig.
Og kontrer jeg med at jeg har en følelse av at du har sett minimalt av Santos og Casadei. I mine øyne er de ikke klare for Chelsea sitt førstelag i nærmeste fremtid, og særlig Casadei synes jeg så tung ut for Reading i Championship (selv om han var ganske bra). Han hadde sannsynligvis spilt minimalt for Southampton, der Lavia var blant lagets beste spillere når han var skadefri.

Tror heller ikke Santos hadde spilt særlig for PLs svakeste lag, og har vist i vår at han sannsynligvis fortsatt mangler en del for å være klar for A-lagsfotball for Chelsea.

Lavia er flere hakk over begge pr idag (Hall også om vi tenker CM), men om vi tenker 3 år frem i tid er jeg enig i poenget ditt. Emm er imidlertid Lavia en annen type midtbanespiller enn (særlig) Chukwuemeka, Santos og Casadei også, og stenger ikke døren for dem.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Til tross for at vi er erkefiender, så er du en bra mann, @Orakelet. Du får meg til å tenke. Varsler om et langt innlegg.

Jeg ser så absolutt hvor du kommer fra, og skal prøve å forklare meg på nytt. Kan vel først som sist si at jeg egentlig ikke er direkte uenig med noe av det du sier, men vil nyansere litt.

«I den forbindelse: Lavia, Santos, Chukwu, Casadei og Hall er jevngamle. Det er kun 1,5 år mellom "gamlingen" Casadei (20 år, født 10.1.2003) og den yngste av de Hall (18 år, født 8.9.2005). Mellom de tre andre er det kun få måneder som skiller.

I innlegget ditt rangerer du Lava en del høyere enn de andre og jeg lurer på hvorfor?»

Hvis vi går gjennom spillerne utenom Lavia først, så håper jeg at jeg får frem hvor jeg kommer fra. Santos har hittil i karrieren gjort sitt beste arbeid foran ballfører. Der han har vist størst potensial og virkelig gjort seg kjent i internasjonal sammenheng er på den siste tredjedelen av banen. De gangene jeg har sett han (et par ganger i U20-VM, debuten for Brasils seniorlag) er det som en pressende maverick (hva er egentlig det beste norske ordet her? Einstøing?) som bruker sin voldsomme fysikk til å vinne dueller høyt i banen og bombe inn i boks. Det ene målet hans fra U20-VM mot Tunisia viser godt hvem Santos er per dags dato. 80 meters løp, siste spilleminutt, løper fra 3-4 spillere og mæler ballen i mål. Et atletisk fenomen! Har vi plass til en sånn spiller? Selvsagt, men han er ingen konkurrent til Lavia slik jeg ser det.

Når det kommer til Chukwu håper jeg at jeg får frem hvor mye jeg anerkjenner han. Jeg mener at det er et av Lampards største feilgrep å ikke bruke han mer. Så fort han fikk sjansen, mot United, var han en av våre bedre. Men det å vingeklippe Chukwu som en «stabilisator»/DM/holding player/nummer 6 (paging @Jolla) er å sløse bort ferdighetene hans. De lange beina til Chukwu, og den evnen til å føre ballen i høy fart må brukes fremover i banen. Chukwu er mer en boks til boks-spiller. Mellom en 6’er og 8’er er han nærmest siste posisjon. Joda, han spilte i en dobbel pivot-ish (hvis man kan si noe såpass spesifikt om et Lampard-lag) mot United, men da var det jevnt over Enzo som var den dypeste av de.

Så kommer Casadei. Han er en spiss forkledd som en midtbanespiller. Legger ved to av mine egne sitater (høy på meg selv, ikke bare Lavia) om Casadei. Eventuelt er han en 10’er. Til nøds blir han en offensiv indreløper, men da må han få opp blodpumpa (mye kropp å dra på) noe voldsomt.

«Casadei med to nye i går. For en målscorer han er på dette miniputt-nivået. Hjelper at han kom i puberteten som tiåring, sikkert, men han har også gode instinkter i boks samt fantastiske avslutterferdigheter med begge bein og på hodet. Nesten så gode at jeg lurer på om han kunne spilt spiss i et annet liv.»

«Vi har visstnok hentet inn Top Of The Crop (Jimmy Savilles halvbror?) innenfor speiderfeltet. La de jobbe. Siden jeg allerede er i gang med et altfor langt innlegg så jeg førsteomgangen av Brasil - Italia i U20-VM. Casadei vant kampen mer eller mindre på egen hånd, men hvis Chelsea hadde speidere live på den kampen tror jeg de sitter igjen med blanda drops. Med ballen og i boks er Casadei helt sinnssyk på aldersbestemte nivåer. Det er Ballack vol. 2. Men han så ut som en KOLS-pasient etter 30 spilleminutt. Alt etter det ble preget av at han kom inn til standplass med for høy puls. Mye slurv og konstant for sen til å dekke rom. Heldigvis har italieneren den vanskeligste i boks - nemlig ferdigheter på og med ball og i boksen. Det andre kan trenes opp med god coaching.»

Sist, men definitivt ikke minst, har du Hall. Han er et av våre tre største akademitalenter de siste ti årene. Han, James og Colwill. Som jeg skrev etter United- og Newcastle-kampene burde Poch få pent beskjed om at Hall skal inn i en førstelagsrotasjon til neste år. Den store fordelen til Hall er at han kan bekle flere posisjoner. Han kan spille venstreback (for meg kan han gjerne starte første serierunde som venstreback, så god synes jeg han er), vingback, indreløper i en 4-3-3 og kanskje også i en dobbel pivot. Men han vil erstatte den mest offensive i den doble pivoten (Enzo), ikke den mest sittende (Caicedo).

Så har du Lavia. Etter min mening spiller han den nest vanskeligste rollen på banen, kun bak spissposisjonen. Han spiller som et enslig anker i en 4-3-3. Han er den som involverer seg feilvendt i oppspillsfasen, han er den som må sentre risikofylte pasninger gjennom ledd, han er den som får atletiske angrepsspillere stormende mot seg hvis presset ikke er perfekt; og han er 19 år. Lavia er et virkelig supertalent. Ikke nødvendigvis noe mer enn de andre på lista di, men han er helt annerledes som spiller. Han kan spille regista og stabilisator, derfor Mikel-sammenligningen min. Kunne like gjerne kalt han en mer atletisk Jorginho. Uansett, av de du nevner er han den eneste ekte 6’eren, og han har gjort det i PL. De andre har vist helt andre ferdigheter så langt i sin (korte) karriere. Som nevnt i mitt forrige innlegg er Lavia spesialtrent i verdens beste system som en ballspillende 6’er. Den skoleringen tror jeg vil vise seg å være uvurderlig i hans fremtid som fotballspiller.

Jeg mener at det er naturlig at Santos får seg et utlån slik at han blir kjent med Europeisk fotball. Det mest nærliggende er vel et utlån til en portugisisk klubb, men kanskje Strasbourg? Don’t know. Kanskje kan han til og med bidra direkte neste sesong, men da får man problemet med spilletid, som du sier. Det samme mener jeg om Casadei. Ifølge Reading-fans var han en av deres bedre spillere i siste halvdel av sesongen. Dessverre hadde de Paul «Chronic CTE» Ince som trener og rykket ned. Med Casadeis prestasjoner i U20-VM burde klubber stå i kø for å låne han. Drømmen hadde vært om Kompany ønsker han til Burnley. Da hadde han spilt i et lag som vil dominere med ballen og han vil få flere sjanser enn om han hadde spilt for et annet lag på nedre halvdel av tabellen.

La meg drodle litt hva det er jeg mener. Jeg går ut ifra at Casadei og Santos lånes ut. Dette er uten å plassere Conor Man inn på midten. Jeg mener han burde ha en squad-rolle som enten offensiv indreløper i 4-3-3 eller som en 10’er som kommer inn mot slutten av kampene og kan presse for to spillere.

4-2-3-1

Caicedo Enzo
Nkunku

Lavia Hall/Chukwu
Chukwu

4-3-3

Caicedo/Hall Lavia Enzo/Chukwu

(Siden Lavia er den eneste med tilfredsstillende ferdigheter som enslig 6’er fører jeg ikke opp en ren reserve-treer på midten. Da får man heller kjøre en 4-2-3-1 i de kampene han er utilgjengelig.)

Det en sånn rotasjon vil gjøre er at Caicedo og Enzo spiller et sted mellom 2000 og 3000 minutter. Det tåler de, de er jernmenn begge to. Tar vi utgangspunkt i at vi spiller 45 kamper til neste år blir regnestykket slik per posisjon, uten tilleggsminutter.

45 * 90 min = 4050 min

Det er med andre ord mer enn nok minutter å kunne innlemme Chukwu, Hall og Lavia inn. Spesielt de to førstnevnte kan bekle minst to ulike posisjoner i laget. Forhåpentligvis (eller, det forventer jeg jo) spiller vi i Europa året etterpå, og da kan du legge til alt fra seks til ti kamper til. Da kan det fort bli behov for å hente tilbake en av Santos eller Casadei, hvis ikke begge.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Gode svar @Lew_Ashby og @Inbetweener ! Ok, jeg er overbevist. Vi må ha både Lavia og Caicedo!

Dersom det skulle skje har vi gjennomført et ganske ekstremt generasjonsskifte ila en sesong. Vi startet sesongen med en tung og erfaren sentral midtbane. Vi hadde Kante som er en av verdens absolutt beste når han er skadefri. Vi hadde en Jorginho som for 1,5 år siden fikk bronse i Ballon d`Or, og en Kova som også har et toppnivå i verdenstoppen. RLC, Gallagher, Zakaria, Hall, Chukwu m.fl. fremstod som bredde i massevis.

Noen få måneder senere ser det seriøst ut som at Enzo, som fylte 22 år i januar, skal være den "erfarne". Hvis alt går som det skal får han selskap av en annen "erfaren" ved Caicedo (21 år). Forøvrig blir det "kids". Det virker veldig spennende, men jeg må innrømme at jeg ikke blir sjokkert hvis vi vil oppleve at det blir for mange "juniorer" på en gang. Jeg tror vi er avhengig av at noen av de blir mer "sjef" enn alderen skulle tilsi.

Vi ser det samme i forsvarsrekka hvor Azpi forsvinner og Silva trolig får mindre spilletid neste sesong. Vi kunne trengt en Rice (og en Mount) for lederegenskapene og noe bedre aldersbalanse, men siden det ikke virker å skje får vi håpe at vi har flere spillere som blir "bråvoksne" og tar ansvaret.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Enig i ditt siste avsnitt. Selv om jeg holder Caicedo som en bedre fotballspiller enn Rice er det mye mulig at sistnevnte ville forbedret oss mer neste år. De to er 1a og 1b med sine ulike styrker i forhold til hverandre.

Viktigst er Caicedo. Om Lavia blir umulig kunne det gått an å prøve seg på Amrabat fra Fiorentina. Problemet med en sånn løsning er at han vil garantert forvente en rolle i startelleveren, mens jeg tror det er enklere å motivere Lavia for en rotasjonsrolle hvis det foreligger en god plan. Grunnen til at jeg tenker det er viktig å få inn en med erfaring som enslig 6’er er fordi det muliggjør en omlegging til 4-3-3 som kan ha andre styrker enn 4-2-3-1. Hvis Poch har bestemt seg for en rigid 4-2-3-1 i alle sesongens kamper (trenger ikke være det dummeste det altså) så kan jeg gå med på at kun Caicedo er godt nok - for nå.

Jeg er også enig i avsnittet ditt om mye utskifting. Samtidig må det ses i lys av at vi, før Enzo, ikke hadde kjøpt en midtbanespiller siden Kovacic i 2019! Og han var strengt tatt kjøpt året før. Etter det prøvde vi oss på Niguez (takket blant annet nei til Tchouameni for en brøkdel av prisen han gikk for året etter). Før Kova var vi på ørkenvandring etter kjøpet av Kante. Tenk at Danny Drinkwater, Barkley og Bakayoko ble kjøpt inn i samme sesong.

Vi gjør mange utskiftninger på en gang, men det er fordi tidligere ledelse har gjort en altfor dårlig jobb. Dette er noe jeg er villig til å forsvare Clearlake ganske hardt på. Jeg synes for øvrig det er helt riktig å la Kova og Ruben gå. Det var også riktig å la Jorginho gå, selv om jeg tror vi manglet hans personlighet i garderoben siste halvdel av sesongen. Kante trodde jeg helt oppriktig at hadde fikset kroppen sin, men når man begynner å få muskel- og seneskader tett linket opp mot muskelen man ble operert i; da må jeg faktisk gi opp. Synd, for en bedre midtbanespiller enn han var på sitt beste mener jeg at vi ikke har hatt.

Når det kommer til sjefspotensial mener jeg bevisst at Enzo har det. Han kan ikke et kløyva ord engelsk. Allikevel er det han alle ser etter og gir ballen til når de er i krise selv, eller bare gått tom for ideer. Hadde et innlegg mens du var borte hvor jeg er helt overbevist om at gode ledere først trer frem når en rekke andre forutsetninger er på plass. Slik Pochettino beskrives tror jeg det vil vokse frem ledere på en naturlig måte til neste år, helt av seg selv.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jolla skrev: man jun 05, 2023 4:53 pm
Jolla skrev: søn mar 26, 2023 9:22 pm
Inbetweener skrev: søn mar 26, 2023 8:05 pm
Det sagt har jeg troen på at Mudryk kommer til å bli en hit.
Allikevel ikke verdt prisen etter min mening.

Altså, jeg tror han er en £80 mill spiller - men målet bør være å kjøpe en £80 mill spiller for £30 mill for at det skal kategoriseres som et godt kjøp. Jeg mener eksempelvis at han er en bedre spiller enn Dango Ouattara, men Bournemouth som kjøper Ouattara for £20 mill er et langt bedre kjøp.

Som sportsdirektør så ville ikke jeg personlig ha valgt å kjøpt Mudryk til den prisen som han ble kjøpt for. Da ville jeg heller ha sett på muligheten for eksempelvis Rayan Cherki eller Gabri Veiga billigere.
Nevnte ham her.


You never know, maby. Aldri sett Veiga live, men hørt mye bra og profilen på FBRef er ganske spennende. Samme artikkel mener at Veiga kun blir aktuell ved et salg av Havertz.

Kunne du gitt et lite dossier om spilleren, før han avviser oss?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»