Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
taknina

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av taknina »

Orakelet skrev: tor feb 02, 2023 4:45 pm
Jolla skrev: tor feb 02, 2023 3:49 pm
Orakelet skrev: tor feb 02, 2023 12:33 pm
Jeg syns helt ærlig det er veikt å være "høflig" når man er på mottakersiden av så mye drit.
Uenig. Vær en bedre person, alltid. Dette er en styrke.
Jeg er enig i den virkelige verden og jeg har det som hovedregel her også, men etter uttalige forsøk på saklig diskusjon med brukeren som nylig forvillet seg inn i denne tråden ("markantovertak") om "sportwashing" innså jeg at enkelte ikke har annet formål med innleggene sine enn provokasjon. Hvis man svarer disse med saklige (og lange) innlegg taper man fordi man kan skrive 100 provokative "oneliners" på tiden det tar å skrive et godt innlegg. Slike må man svare med samme mynt.
Alle er jo enig i dette som en hovedregel, men når en har personer som oppretter nedrakkingstråder om andre lag og andre lags supportere og i alle andre sammenhenger og tråder gjør det samme mens de selv og spessielt han du nevner har ett inntert verdensmesterskap i selv å være verdens største Goody Two-Shoes så er det nesten umulig å bare le det vekk.

Noe en selvsagt uansett burde gjøre. Lykke til med resten av sesongen til Chelseafolket. Dette blir spennende.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Potter fikk bruk for mastergraden sin, mtp at Ziyech spiller i dag.

Vi kan for øvrig bare selge Havertz om Potter og teamet har en ekte spiss i tankene. Havertz er ikke spiss, og det er ikke plass til han som 10er.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Cucushit og Ziyech er helt skandale utpå der

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: fre feb 03, 2023 8:20 pm Dette er ikke et angrep folkens. Jeg har bare blitt veldig imponert over spilleren Rico Lewis. Det er ikke ment negativt mot Chelsea.
Jeg bare køddet med antall måneder eldre Jolla. Rico L har vært konge.

Enzo også ganske bra. Skulle tro han kostet en milliard.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Sløsetz.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Enzo har vært bra. Mudryk lite involvert.

Havertz sine to gigasjanser oppsummerer vel også hvorfor vi skårer så få mål.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: fre feb 03, 2023 9:45 pm
Jolla skrev: fre feb 03, 2023 8:20 pm Dette er ikke et angrep folkens. Jeg har bare blitt veldig imponert over spilleren Rico Lewis. Det er ikke ment negativt mot Chelsea.
Jeg bare køddet med antall måneder eldre Jolla. Rico L har vært konge.

Enzo også ganske bra. Skulle tro han kostet en milliard.
Jeg forstod at du hadde et lekent svar. : )

Det var bare litt morsomt å se hvor raskt en skyttergrav oppstod!

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Mudryk ut og ikke Ziyech ja..

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det var merkelig. Ziyech må ha noe mer på Potter enn bare dette PSG-rotet.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: fre feb 03, 2023 8:38 pm Håper den "ukrainske Shevchenko" er klar for å skru på turboen i dag. Har sett helt rå ut på gymmen.
Blir erstattet av "den engelske Joe Cole" her nå.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Mudryk har forsåvidt vært lite involvert, men det mener jeg ikke er hans feil alene. Har fått mye crosser og lignende mot seg, vi har som regel vridd fra høyre mot venstre føler jeg.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: fre feb 03, 2023 10:04 pm Det var merkelig. Ziyech må ha noe mer på Potter enn bare dette PSG-rotet.
Ziyech skapte to av Chelseas største sjanser i første omgang.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

thewaterfall skrev: fre feb 03, 2023 10:03 pm Mudryk ut og ikke Ziyech ja..
Det er min feil, siden jeg hentet ham inn på fantasy draft-laget mitt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Den skylden må vi nok dele @GatlingGun siden jeg hentet han inn til fpl-laget mitt før denne runden.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Der skulle Fulham hatt rødt.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Jolla skrev: fre feb 03, 2023 10:05 pm
chelsea8 skrev: fre feb 03, 2023 10:04 pm Det var merkelig. Ziyech må ha noe mer på Potter enn bare dette PSG-rotet.
Ziyech skapte to av Chelseas største sjanser i første omgang.
Er ikke noe vits i å dele dette. Enkelte i Chelsea-gjengen kommer til å gå etter Ziyech uansett hva han gjør :lol:

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Meningsløst å kritisere enkeltspillere i dag. Tilnærmet nykomponert lag, og alle ser ut som de gjør en innsats. Det kommer til å ta tid før vi ser bra ut, dette Potter driver med er noe helt annet enn hva fx Conte og Tuchel har kommet inn og gjort.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Mye nesten idag.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Åtte toucher i motstander sin 16-meter. Det er ikke mange.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

For min del handler det om at Mudryk ser ut til å være fremtiden i Chelsea, mens Ziyech trolig ikke er her neste sesong kan det virke som. Synes det var helt greit at Ziyech startet.

Men tror det blir bedre for Mudryk når Chilwell spiller på venstreback og ikke Cucurella. Fordi jeg tror Chilwell vil være mer til hjelp offensivt.

Isolert sett greit med gult til Gallagher der forsåvidt, men når den og Pereira sin begge får samme konsekvens så mål jeg si jeg reagerer litt..

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Synes jeg ser noen tegn til forbedring hos oss skal jeg være ærlig. Mye mer trygge med ball og tålmodige i oppbyggingen. Sliter fortsatt med å bryte ned etablert, men vi er gode når kombinasjonene sitter. En fit James, en Enzo som blir varmere i trøya, en kreativ kraft i Felix osv. så tror jeg ting kan se bra ut utover våren og inn mot neste sesong. Fortsatt forsiktig optimist

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

thewaterfall skrev: fre feb 03, 2023 10:22 pm
Isolert sett greit med gult til Gallagher der forsåvidt, men når den og Pereira sin begge får samme konsekvens så mål jeg si jeg reagerer litt..
Det har alltid vært for stor avstand mellom hva som er gult og hva som er rødt. Man kan nesten drepe noen med vilje og få gult, men være litt uheldig med hvordan man treffer motstander uten at det er noe spesielt med kraft med i bildet, og få rødt. Synes dog terskelen for rødt generelt er særdeles ujevn.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

En spiss og partner til Enzo i sommer så tror jeg vi kan være skumle neste sesong, men mest trolig vil vi mangle litt til å være med helt inn PL-kampen (særlig om vi skulle havne i Europa neste sesong også).

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jesus Kristus, Sterling.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

thewaterfall skrev: fre feb 03, 2023 10:24 pm Synes jeg ser noen tegn til forbedring hos oss skal jeg være ærlig. Mye mer trygge med ball og tålmodige i oppbyggingen. Sliter fortsatt med å bryte ned etablert, men vi er gode når kombinasjonene sitter. En fit James, en Enzo som blir varmere i trøya, en kreativ kraft i Felix osv. så tror jeg ting kan se bra ut utover våren og inn mot neste sesong. Fortsatt forsiktig optimist
Synes dere såg bedre ut mot Fulham på hytten, før Félix ble utvist. Da var det mange farlige løp og pasninger i bakrom når ballen var rundt Félix.
Men ja, det er klart at det er en plan i formasjonen, men det trengs noen løp når dere angriper mot etablert.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hvorfor tar plutselig Gallagher cornere?!

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jolla skrev: fre feb 03, 2023 10:29 pm
thewaterfall skrev: fre feb 03, 2023 10:24 pm Synes jeg ser noen tegn til forbedring hos oss skal jeg være ærlig. Mye mer trygge med ball og tålmodige i oppbyggingen. Sliter fortsatt med å bryte ned etablert, men vi er gode når kombinasjonene sitter. En fit James, en Enzo som blir varmere i trøya, en kreativ kraft i Felix osv. så tror jeg ting kan se bra ut utover våren og inn mot neste sesong. Fortsatt forsiktig optimist
Synes dere såg bedre ut mot Fulham på hytten, før Félix ble utvist. Da var det mange farlige løp og pasninger i bakrom når ballen var rundt Félix.
Men ja, det er klart at det er en plan i formasjonen, men det trengs noen løp når dere angriper mot etablert.
Tenkte mer konkret før Potter tok over kontra nå, enn tidligere under Potter. Under Tuchel følte jeg midtstopperne f.eks. var mer stresset til tider når man skulle spille av press (bortsett fra når Rüdiger bestemte seg for å gå på raid).

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Trolljegeren skrev: fre feb 03, 2023 10:31 pm Hvorfor tar plutselig Gallagher cornere?!
Hvorfor spiller han i det hele tatt

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Trolljegeren skrev: fre feb 03, 2023 10:31 pm Hvorfor tar plutselig Gallagher cornere?!
Dette var jo blant det som gjorde at statsene hans ifjor var såpass gode. Cornere er jo egentlig en av hans forser.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Min foretrukne start XI per dags dato hvis alle er skadefrie må nok være:

Kepa

James-Badiashile-Silva-Chilwell

Enzo-Kanté

Ziyech/Madueke - Felix - Mudryk

Havertz


Fofana da...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»