Nye løpesko - Anbefalinger

Svar
Tormund

Nye løpesko - Anbefalinger

Legg inn av Tormund »

Skal kjøpe meg nye løpesko, har i dag Hoka Clifton 7. Det har vært gode sko, men begynner å få vel mange mil og er klar for utskifting.

Noen som har gode sko å anbefale? Tenkte å slå til nå under Black week eller Friday, så kom gjerne med priskupp.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Mange som anbefaler Hoka, jeg har vurdert å teste dem selv. Skal dele det jeg kommer over

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Tormund skrev: tir nov 23, 2021 7:24 pm Skal kjøpe meg nye løpesko, har i dag Hoka Clifton 7. Det har vært gode sko, men begynner å få vel mange mil og er klar for utskifting.

Noen som har gode sko å anbefale? Tenkte å slå til nå under Black week eller Friday, så kom gjerne med priskupp.
Budsjett? Hvis du har Løplabbet der du bor er det kanskje like greit å spørre de. Jeg har løpt på Hoka og det passet ikke meg i det hele tatt (husker ikke modellen), så det siste året har jeg løpt på Altra Paradigm som passet meg bedre. Har også Galaxar Run som jeg bytter med, gjerne når jeg skal oppover.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Kanskje greit å dra til forskjellige butikker og prøve forskjellige løpesko? En sko som passer bra til meg, passer ikke nødvendigvis til deg.

Min erfaring er at løpesko til under tusenlappen kan fungere minst like bra som dyrere sko. F.eks. er favorittløpeskoen min Nike Winflo 5 (ute av produksjon), og de kostet alt fra 600-1000 avhengig av om de var på salg eller ikke.

Kanskje har XXL fortsatt en ordning hvor du kan bytte skoene etter at du har løpt med de, om du finner ut at de ikke var noe for deg.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Utrolig hva de kommer med fra Kina ja.

Tormund

Legg inn av Tormund »

lok1 skrev: ons nov 24, 2021 12:44 am
Tormund skrev: tir nov 23, 2021 7:24 pm Skal kjøpe meg nye løpesko, har i dag Hoka Clifton 7. Det har vært gode sko, men begynner å få vel mange mil og er klar for utskifting.

Noen som har gode sko å anbefale? Tenkte å slå til nå under Black week eller Friday, så kom gjerne med priskupp.
Budsjett? Hvis du har Løplabbet der du bor er det kanskje like greit å spørre de. Jeg har løpt på Hoka og det passet ikke meg i det hele tatt (husker ikke modellen), så det siste året har jeg løpt på Altra Paradigm som passet meg bedre. Har også Galaxar Run som jeg bytter med, gjerne når jeg skal oppover.
Budsjett? Tja, innenfor rimelighetens grenser :) Opptil 2000,- pr skopar, kanskje. Vurderte å kjøpe meg nye asfalt- og nye terrengsko nå, hvis jeg kommer over gode tilbud, hvis ikke venter jeg muligens med nye terrengsko til våren.

Hoka har perfekt passform for mine føtter, som er lang og smal. Pronasjon trenger jeg ikke tenke på.

Dessverre har jeg ikke løplabbet der jeg bor. Skal sjekke ut dine tips, takk.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Galaxar Run kjøpte jeg for sånn 500 på tilbud så det er jo enkelt å kjøpe. Ikke en mengdetreningssko, men greit som substitutt. Sjekk gjerne ut NB også, har hørt mye bra om de.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Finner du noen sko med karbonplate på tilbud? Disse er normalt stivt priset.

Jeg har Saucony Endorphin Pro.
https://www.runnersworld.no/test-av-sau ... rphin-pro/

Angående varighet på denne type sko så holder de angivelig en god stund. (Man unngår helst å bruke de til rolige treningsturer.) Nike sine første karbonplatesko har jeg hørt at mistet den umiddelbare futten/pop'en etter bare ett maratonløp. Saucony har jeg hørt at folk er fornøyd med i mange, mange løp uten at de mister noen effekt. Derfor jeg kjøpte de.

Hvis du har lange smale føtter, så kan du først prøve Adidas sine karbonplatesko. Adidas løpesko er typisk designet for smale føtter.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Takk for gode innspill og tips.

Tormund

Legg inn av Tormund »

lok1 skrev: ons nov 24, 2021 3:19 pm Galaxar Run kjøpte jeg for sånn 500 på tilbud så det er jo enkelt å kjøpe. Ikke en mengdetreningssko, men greit som substitutt. Sjekk gjerne ut NB også, har hørt mye bra om de.
Jeg snublet tilfeldigvis over Black Week-tilbud på disse til under 500-lappen, så jeg slo til, de kan brukes på mølla, tenkte jeg, så blir det ikke riktig så mye slitasje på eventuelle andre sko.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Bjoneroa skrev: tor nov 25, 2021 12:16 pm Finner du noen sko med karbonplate på tilbud? Disse er normalt stivt priset.

Jeg har Saucony Endorphin Pro.
https://www.runnersworld.no/test-av-sau ... rphin-pro/

Jeg likte omtalen av disse, håper å få prøvd den på foten for å se hvordan feelingen er.

Hurricane

Legg inn av Hurricane »

Hoka Mach 4 er den nye stjernen og kan varmt anbefales (bedre løpsfølelse enn Clifton).

Queenie

Legg inn av Queenie »

Skal teste Hoka Bondi 7 i dag, ser de kommer i smal og bred versjon. Kan få dem ned i 1300 i nå, men om dempingen holder så kan de være en god mengdetreningssko

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Jeg vil anbefale joggesko. De er praktiske og lette og du kan få de med demping i sålen.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

kytec skrev: tor nov 25, 2021 1:13 pm Jeg vil anbefale joggesko. De er praktiske og lette og du kan få de med demping i sålen.
:lol: :lol: :lol: Tommel!

Queenie

Legg inn av Queenie »

Tester Nike Infinity Flyknit 2 også, satt ned til 940

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg har sett litt rundt på nettet nå siden det er Black Week og tenkte jeg kunne kjøpe inn et eller to par nye sko siden de jeg har nå nærmer seg 500km.

Pleier de fleste av dere som jogger mye her inne ha mange par i rotasjon eller har dere bare 1-2 par? Hvis jeg kjøper to denne uken så er det første gang jeg kommer til å ha det. Blir i såfall en komfortabel sko for rolige turer på 15+km og en temposko for intervaller og tempoøkter. Jeg har bestilt Saucony Endorphin Speed 2, som nok først og fremst faller i den siste kategorien, men samtidig ikke vil være krise å bruke på rolige turer (basert på anmeldelser)

Kommer ikke til å kjøpe rene racingsko som VaporFly og AlphaFly. Det har jeg ikke behov for.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Veldig fornøyd med Hoka-skoene: her er mange gode tilbud: https://www.olympiasport.no/hoka-utg%C3 ... geNumber=1

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»