Toppserien 2021

Svar
One Tree Hill go

Re: Toppserien 2021

Legg inn av One Tree Hill go »

Den danske keeperen Lene Christensen (21) har signert for Rosenborg kommende sesong, hun kommer Kolding Q og spiller også for det Danske landslaget og står med 10-kamper for A-landslaget, hun bli hentet inn som en erstatter for Kristine Nøstmo som har valgt å legge opp, hun overtar også draktnummeret til Kristine Nøstmo med nr. 12.

Rosenborg signerer samtidig Mathilde Hauge Harviken (19) som kommer fra Røa og har blant annet vært i Fart, der spilte hun sammen med en god venninne av stjernene på Rosenborg laget nå Julie Blakstad, dette kan igjen føre til at Julie Blakstad kanskje blir litt lengere i Rosenborg enn det som kanskje var plane, Harviken har signert en 3 års kontrakt med trønderne. Det kan fort henne hat Harviken bilr en erstatter for Emile Bragstad som klubben er forbedret på å måtte selge. Planen til Rosenborg var i utgangspunktet å hente både Julie Blakstad og Mathilde Hauge Harviken på tidligvinteren 2020, men det fikk ikke Rosenborg helt til, men nå har klubben endelig lyktes med å få inn begge to.

Christina Osnes-Ringen (18) har signert for Røa sesongen 2022 og kommer fra en av de andre Oslo-klubbene med Lyn og får drakt nummer 8 i Røa.

Karly Røstbakken drar på korttidslån til Australia og Canberra United.
Lånet i Canberra United er opprinnelig fra 2. desember til 8. januar, men dette kan forlenges ytterligere en måned dersom det blir spill i Asian Cup.

Oline Brekke Fuglem fortsetter som spiller i Røa også i 2022, det samme gjør Synne Masdal og Birgitte Bjørklykhaug.
Årets nominerte fra Toppserien o g1.divisjon for årets mål er:
Toppserien:
Spiller:
Amanda Andradóttir
Klubb:
Vålerenga

1.dvisjon:
Spiller:
Synne Hamborg
Klubb:
Hønefoss

Fra herrene er Thomas Lehne Olsen og Sondre Brunstad Fet nominert fra Eliteserien, mens Bjørn Martin Kristensen er nominert fra Obos-ligaen.

Nominerte til Årets gjennombrudd i 1.viisjo:

https://toppserien.no/nyheter/fotballfe ... nnombrudd/

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tidligere Liverpoolspiller og landslagsspiller John Arne Riise(41) blir den nye hovedtreneren for Avaldsnes.

https://www.dagbladet.no/sport/ny-jobb/74852002

knurr84

Legg inn av knurr84 »

Å, dette blir morsomt.

chatin

Legg inn av chatin »

Riise som ny Avaldsnes-trener. Blir interessant det. Tviler på at han har veldig god oversikt over hva han går til, tar over en meget ung tropp i en klubb som vel lever på lånt tid på øverste nivå med mindre det fortsettes å pøse inn penger i klubben.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

chatin skrev: ons des 08, 2021 4:14 pm Riise som ny Avaldsnes-trener. Blir interessant det. Tviler på at han har veldig god oversikt over hva han går til, tar over en meget ung tropp i en klubb som vel lever på lånt tid på øverste nivå med mindre det fortsettes å pøse inn penger i klubben.
Med Riise inn sørger de jo fortsatt for å få overskriftene, så får vi se om det blir hentet spillere fra Brasil. Spørs jo hvor mye Arne Utvik pøser inn nå som datteren har lagt opp.

chatin

Legg inn av chatin »

sexxes skrev: ons des 08, 2021 5:28 pm Med Riise inn sørger de jo fortsatt for å få overskriftene, så får vi se om det blir hentet spillere fra Brasil. Spørs jo hvor mye Arne Utvik pøser inn nå som datteren har lagt opp.
Har tenkt samme tanken med Utvik. Samt at det var vel fra Avaldsnes sin side initiativet til et samarbeid/sammenslåing med Viking kom. Syntes jo det er merkelig om de ønsket å la Viking ta over toppsatsingen om Utvik fortsatt var lysten på å bruke penger på satsingen.

Regner med det blir betydelig økt konkurranse om talentene i distriktet der fra Viking og FKH de kommende årene. Vil tro Avaldsnes er rimelig avhengig av utenlandske spillere om de skal overleve i Toppserien de neste årene. Eneste lag per nå som ikke holder til enten i Stor-Oslo (VIF, Lyn, Røa, LSK, Kolbotn og Stabæk), Bergen (A-B og Brann), eller Trondheim (RBK).

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Hva er oddsen for at John Arne går over streken når spillerne ikke innehar ønsket nivå? Nei dette slår meg som en rimelig håpløst ansettelse, og ser ikke at dette kan ende gått hos jentene.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

TrueTopRed skrev: ons des 08, 2021 7:39 pm Hva er oddsen for at John Arne går over streken når spillerne ikke innehar ønsket nivå? Nei dette slår meg som en rimelig håpløst ansettelse, og ser ikke at dette kan ende gått hos jentene.

Tror oddsen for at han ikke går over streken både verbalt og fysisk er veldig mye høyere enn at han går over streken.
Men jeg skal ikke uttalen meg for mye, men må si at jeg lurer på om Avaldsnes har sett serien om Flint Tønsberg, det kan de åpenbart sikker ikke ha gjort, tror ikke de ville ha ansatt han om de hadde sett den, eller har de ikke lært av alt som skjedde rundt da de hadde Tom Nordlie som hovedtrener, sånn verbalt er nok de to ganske like, tror det kan bli en spennende kamp når Avaldsnes skal møte Røa og Geir Nordby, 2 veldig verbale og hissige trenere , kan bli spennende det.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er de nominerte til årets unge spiller i Toppserien:
Kandidat 1:
Elisabeth Terland (Sandviken)

Kandidat 2:
Julie Blakstad (Rosenborg)

Kandidat 3:
Emilie Bragstad (Rosenborg)

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Avaldsnes er vel ikke kjent for kontinuitet på trenersiden. Med Riise er man ihvertfall kommet opp i et tosifret antall trenere siden man kom opp i 2013. Røa har til sammenligning hatt samme hovedtrener siden 06, og han var assistent i ni sesonger før det. Blir 26. sesongen neste år.

Avaldsnes har jo hatt litt av vært på trenersiden. Arne Møller, Brann-spiller i en årrekke, Tom Nordlie, karismatisk trener med erfaring fra topp norsk herrenivå, Colin Bell, internasjonal og Lena Tyriberget, det kvinnelige alibi.

Klubben har vel I mangel av lokale spillere hentet spillere først og fremst fra Brasil og Australia. Har vel startet med ni eller ti utlendinger i kamp. På kvinnesiden er det ingen grenser for dette.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Kan ellerslegge til at Stabæk har hentet midtstopperen Selma Pettersen, og endelig fått tak i Øvrevoll Hosles kaptein, Andrea Anderdal. Sistnevnte er jo nærmest oppvokst på Nadderud. Sveitsiske Smilla Vallotto er også tatt opp i A-stallen. Kan bety at et par spillere forlater klubben. Vet at en har signalisert at hun legger opp, men er ikke offisielt ennå. Er også tre spillere man ønsker med videre som det ikke er avklart med. Må vel muligens ha inn en ekstra keeper da det kanskje er litt for ungt bak Skoglund. Blir nok først og fremst å hente fra 1. divisjon, evt. stortalentet fra nivået under. Så får vi se om det dukker opp noe mer internasjonalt, men kanskje greit å spare penger til sluttspillet. To svensker, og en sveitser i troppen pr. i dag.

chatin

Legg inn av chatin »

sexxes skrev: tor des 09, 2021 6:48 pm Vet at en har signalisert at hun legger opp, men er ikke offisielt ennå. Er også tre spillere man ønsker med videre som det ikke er avklart med. Må vel muligens ha inn en ekstra keeper da det kanskje er litt for ungt bak Skoglund.
Nordeide Grønli som gir seg da eller? Skoglund har imponert meg i mange kamper, håper hun får fortsette som førstevalg, potensielt viktig for landslaget også på lengre sikt at hun får erfaring og utvikle seg nå i ung alder.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Nora Eide Lie og Therese Sessy Åsland er de to første signeringen til ny startete SK Brann Kvinner.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

chatin skrev: tor des 09, 2021 11:19 pm
sexxes skrev: tor des 09, 2021 6:48 pm Vet at en har signalisert at hun legger opp, men er ikke offisielt ennå. Er også tre spillere man ønsker med videre som det ikke er avklart med. Må vel muligens ha inn en ekstra keeper da det kanskje er litt for ungt bak Skoglund.
Nordeide Grønli som gir seg da eller? Skoglund har imponert meg i mange kamper, håper hun får fortsette som førstevalg, potensielt viktig for landslaget også på lengre sikt at hun får erfaring og utvikle seg nå i ung alder.
Grønli har jeg ikke fått noen bekreftelse på hverken den ene eller andre veien. Håper nå hun blir med videre som spiller (fungerer jo også som lege for laget). Er jo også en spiller som virkelig bør takkes av på en skikkelig måte.

Spilleren som gir seg er ikke fullt så sentral, og kanskje ikke sikkert hun hadde vært med videre uansett.

Skoglund har virkelig tatt steg (er vel også grunnen til at Panengstuen går til Kolbotn (snodig valg siden Ervik ikke skvises ut uten videre)). Svakheten er vel med beina. Der kan hun forbedre seg kraftig.

chatin

Legg inn av chatin »

I følge TV 2 vender Guro Pettersen tilbake til Vålerenga på en toårskontrakt. Herlig signering i så fall, få spillere som har høyere status blant VIF-supporterne enn henne.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Blir en oppsummering litt tidligere enn først antatt fra min side for den kommer nå.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Oppsummering av Toppseriesesongen 2021:
Da er sesongen 2021 over, den har som 2020 sesongen også vært preget at korona eller Covid-19 om der så vil. Det har vært en innholdsrik sesong i år også, det har vært oppturer for noen lag og nedturer for andre. En av de som kanskje har skuffet mest er Vålerenga som ikke klare pallen en gang og havner på en 4.plass og de har skuffet ikke minst seg selv, et annet lag som kanskje, ja jeg sier kanskje har skuffet spesielt seg selv er Klepp som må ta turen ned til 1.divisjon i sesongen 2022, selv om de helt klart var de dårligste lagene i årets Toppserie sesong, så det er ikke rart at de rykker ned da etter min mening. Uansett nedrykk, kvalifisering, midt på tabellen eller medalje her er en liten oppsummering for hvert av de 10 lagene som spilte i Toppserien 2021 og til slutt en slags konklusjon, sett med mine øyne, vi begynner som seg hør og bør nederst på tabellen som vanlig med 1.0plassen og avslutter med 1.plassen:

Klepp 10.plass
Plass tippet: 5.plass
For laget fra Jæren ble det en tung sesong i år og etter en 7.plass i fjor greide de ikke å redde seg inn i år. Jeg må innrømme at jeg bommet litt når det kom til tabelltipset mitt, men jeg trodde nok at Klepp skulle være litt bedre enn di i utgangspunktet var. De har som mange andre klubber og så slitt litt med korona i år også, og de har i tillegg mistet en del spillere og som mange andre har de prøv etter beste evne og erstatte de med nye, men til forskjell fra mange andre klart de ikke å gjøre det så mye bedre selv om de har hatt noen gode, kanskje få men noen gode spillere i stallen. De har også som mange andre slitt både med skalder og sykdom osv. gjennom sesongen. Jeg vil ønske Klepp lykke til i 1.divisjon i 2022 og håper at de returnerer tilbake til Toppserien igjen snart, enten som Klepp eller ett annet lag hvem vet, det er jo tross alt veldig populært med sammenslåing med større lag og klubber fortiden.

Lyn 9.plass
Plass tippet: 10.plass
Det ble en ganske tung sesong for hovedstadslaget Lyn også, kanskje litt som forventet også, de klarte ikke å unngå kvalifiseringsplassen i år, nærsagt ikke overraskende. I kvalifiseringen møtte de Åsane over 2 kamper først hjemme i Oslo 17/11-21 og så borte 21/11-21 i Bergen, Lyn vinner begge oppgjørende først 2-1 hjemme på Kringsjå kunstgress og så 1-0 borte på Åsane Arena og dermed sammenlagt 3-1 til Lyn. Jeg ønsker Lyn lykke til i Toppseriesesongen 2022 og Åsane lykke til i 1.divisjonsesongen 2022.

Avaldsnes 8.plass
Plass tippet: 6.plass
Det ble en litt mer skuffende sesong for Avaldsnes i Toppserie-sesongen 2021 og kanskje normal sesong for laget fra Karmøy. Jeg skal innrømme at jeg bommet med ett par plasseringer på Avaldsnes denne sesongen, men jeg trodde nok at de skulle klare seg bedre enn de gjorde. Det har selvsagt også vært spillere som har forlatt Avaldsnes også, men de har prøvd å spille så godt de kan og hente inn det de har fått til å hente inn kanskje ikke med like stor suksess, men likevel. Det kan bli interessant å se hvordan John Arne Riise håndterer og trene et Toppserielag eller hvordan Avaldsnes som lag vil håndtere den type trener som John Arne Riise er, de har en stor jobb foran seg i 2022 også, uansett så vil jeg ønske Avaldsnes lykke til i Toppserie-sesongen 2022.

Stabæk 7.plass:
Plass tippet: 7.plass
For Stabæk hadde jeg trodd at akkurat den plasseringen de til slutt havnet på, jeg sa de ville kunne bli en outsider, hadde kanskje håpet å se de en eller 2 plasser lenger opp og kanskje de tar det steget neste år, vi får bare vente å se. Det har selvsagt vært spiller utskiftninger også i Stabæk denne sesongen, men de har prøvd å holde på de spilleren de kan, men de har selvsagt en stor jobb å gjøre i 2022 også. Jeg vil uansett ønske Stabæk lykke til i Toppserie-sesongen2022.

Kolbotn 6.plass
Plass tippet: 8.plass
Kolbotn har virkelig fått hentet inn mange gode spillere og med Siw Døvle som den siste ankommende kan også Kolbotn kanskje bite i fra seg i 2022 også. Jeg skal innrømme at jeg bommet litt med tabell tipset mitt med ett par plasseringer dårligere på Kolbotn enn de ble til slutt. Jeg tror nok at vi virkelig vil få se Kolbotn vise seg frem i 2022 også, hvis de ikke går på en smell da selvsagt, jeg vil uansett ønske Kolbotn lykke til i Toppserie-sesongen 2022.


Arna-Bjørnar 5.plass
Plass tippet: 9.plass
Laget fra Bergen har virkelig fått til en bra sesong, og de har virkelig fått bitt i fra seg, jeg trodde kanskje de skulle havne lengere enn de gjorde, mye pga. satsningen til Sandviken (nå Brann), men Arna-Bjørnar overrasket stort og fikk også signert en del gode spillere som hjalp de til å bli topp 5, jeg vil bare til slutt ønske Arna-Bjørnar lykke til i Toppserie-sesongen 2022.


Vålerenga 4.plass
Plass tippet: 3.plass (egentlig 1.plass men jeg endret det vel til 3.plass)
Fjor årets seriemestere har nok skuffet flere enn meg i år, men de har hatt sine grunner, en av de er at de ikke har de beste spillerne sine og de mest stabile spillerne sine denne sesongen, og midt opp i alt kaoset var også hovedtrener Jack Majgaard Jensen ferdig i klubben, Vålerenga får bare håpe for sin del at det blir en bedre 2022-sesong, jeg ønsker uansett Vålerenga lykke til i Toppserie-sesongen 2022.

LSK Kvinner 3.plass
Plass tippet: 4.plass
LSK Kvinner var tilbake på topp 3 igjen etter en skuffende 5.plass i fjor, og de har som mange av de andre store klubbene fått forsterket stallen sin denne sesongen, en positiv utvikling for laget fra Romerike. Det blir spennende å se hvordan de gjør det neste sesong også, jeg ønsker uansett LSK Kvinner lykke til i Toppserie-sesongen 2022.

Rosenborg 2.plass
Plass tippet: 2.plass (var først .1plass men så endret jeg det senere så vidt jeg husker)
Spillere har både lagt opp og forlatt Trondheimsklubben denne sesongen, men heldigvis har de også fått hentet inn flere gode navn og ikke minst fått vist frem sin type spillestil komponert av hovedtrener Steinar Lein, og med sølv også andre sesongen som Rosenborg har Trondheims klubben fått satt Trøndelag litt til på kartet igjen, og når de virkelig ikke lykkes på Lerkendal om dagene, er det desto viktigere at noen tar Ansvar. Det kan virkelig bli spennende å se på hvordan Rosenborg kommer til å stå frem i 2022-sesongen, Jeg ønsker uansett Rosenborg lykke til i Toppserie-sesongen 2022.
Sandviken 1.plass
Plass tippet: 1.plass (selv om jeg var inne på 2.plass i det første utkastet, men endret meg der også)
Sandviken har igjen overbevist at de har noe å gjøre i Toppserien, når de nå har blitt seriemestere før første og siste gang i Sandvikens klubbhistorie, for som alle velt har de nå blitt til Brann og det blir veldig spennende å se om de får den samme flyten i 2022 som ny klubb. Sandviken har også forsterket seg både før og under denne sesongen og har vist en fighterevne som er meget beundringsverdig, det får Brann nå håpe på at fortsetter fremover, jeg ønsker uansett Brann lykke til i Toppserie sesongen 2022.

Da gjenstår det bare for meg å ønske alle sammen en riktig god jul og et godt nyttår når den tid kommer. Også må jeg si a t det kanskje kommer en Toppserie tråden for 2022 fra meg, men det er litt usikkert ennå pga. at det er mye annet som skjer fremover for min del.

God jul og godt nyttår.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Nils Lexerød er den nye hovedtreneren for Vålerenga.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Overganger i Toppserien og 1.divisjon:
Toppserien
Arna-Bjørnar
Inn: Yuuka Kurosaki (Fukuoka).

Ut: Emelie Lövgren (ukjent), Ida Norstrøm (tilbake til LSK etter lån), Maria Østervold (lån til Åsane gjort permanent), Milena Kokosz (Åsane).



Avaldsnes
Inn: Sydney Blomquist (ASJ Aoyaux), Evelyn Badu (Hassaacas Ladies), Perpetual Agyekum (Hassaacas Ladies).

Ut: Anna Langås Jøsendal (Rosenborg), Nathalie Jøsang Utvik (legger opp), Robyn Decker (legger opp), Jenny Røsholm Olsen (Lyn), Andrea Norheim (ukjent), Irene Dirdal (ukjent).



Kolbotn
Inn: Sarah Dyrehauge Hansen (Rosenborg), Selma Panengstuen (Stabæk), Emma Braut Brunes (Klepp), Siw Døvle (Rosenborg), Marie Hella Andresen (Klepp).

Ut: Savannah Marie Francis (ukjent), Selma Pettersen (Stabæk), Hildegunn Sævik (Røa), Kristin Holmen (utlån til Lyn frem til sommeren), Johanne Fridlund (Lazio).



LSK Kvinner
Inn: Emma Stølen Godø (Lyn), Laura Gashi (Lyn), Ida Norstrøm (tilbake fra lån til Arna-Bjørnar), Thiril Erichsen (fra eget juniorlag), Signe Holt Andersen (SS Lazio), Ingrid Spord (SK Brann).

Ut: Emilie Haavi (Roma), Isabell Bachor (legger opp), Nora Eide Lie (SK Brann)



Lyn
Inn: Una Roaldseth Søyland (tilbake fra lån til Fart), Hedda Foslie (tilbake fra lån til Fart), Kristine Gulbrandsen (Aafk Fortuna), Miriam Vilnes Mjåseth (Medkila), Cornelia Remme Fladberg (Stabæk), Jenny Røsholm Olsen (Avaldsnes), Jenny Gjerde Sætre (fra eget juniorlag), Mathea Berg-Solemdal (Eik).

Ut: Emma Stølen Godø (LSK), Laura Gashi (LSK), Sofie Tunes (TIL 2020), Mari Refsnes Hasselknippe (legger opp/pause), Christina Elise Osnes-Ringen (Røa), Runa Lillegård (Vålerenga).



Rosenborg
Inn: Anna Langås Jøsendal (Avaldsnes), Mathilde Harviken (Røa), Lene Christensen (Kolding Q).

Ut: Sarah Dyrehauge Hansen (Kolbotn), Solfrid Vaagan Hofset (KIL/Hemne), Kristine Nøstmo (legger opp), Lisa-Marie Karlseng Utland (legger opp), Siw Døvle (Kolbotn), Maiken Bakke (ukjent).



Røa
Inn: Rakel Jagtøien Renolen (permanent etter lån fra Stabæk), Christina Elise Osnes-Ringen (Lyn), Cassandra Bogere (Skeid), Hildegunn Sævik (Kolbotn), Synne Vatshelle Raa (TIL 2020), Julie Austdal (Klepp).

Ut: Dina Marie Nilsen (legger opp), Josefine Ervik (pause), Emma Jørgensen Østvold (pause), Mathilde Harviken (Rosenborg), Emma Østvold (legger opp).



SK Brann Kvinner
Inn: Therese Sessy Åsland (Kristianstads DFF), Nora Eide Lie (LSK).

Ut: Kennya Cordner (Fenerbache SK), Vilde Hasund (Hammarby), Kristina Herfindal Grøndal (ukjent), Ingrid Spord (LSK).



Stabæk
Inn: Selma Pettersen (Kolbotn), Smilla Valotto (fra eget juniorlag), Andrea Anderdal (Øvervoll Hosle)

Ut: Rakel Jagtøien Renolen (lån til Røa gjort permanent), Selma Panengstuen (Kolbotn), Cornelia Remme Fladberg (Lyn), Live Aandal (legger opp), Stine Reinås (legger opp).



Vålerenga
Inn: Guro Pettersen (Piteå), Emilie Østerås (tilbake fra lån til Kolbotn), Runa Lillegård (Lyn).

Ut: Katie Stengel (ukjent), Hannah Seabert (ukjent), Marie Dølvik Markussen (Newcastle Jets), Sigrid Heien Hansen (legger opp), Cathrine Bott (ukjent), Amanda Andradóttir (Kristiandstads DFF), Rikke Marie Madsen (ukjent).





1. divisjon
Hønefoss
Inn: Frida Dybvig Haugen (permanent etter lån fra Røa), Margaux Lægreid (permanent etter lån fra Stabæk), Ingrid Haug (VIF 2).

Ut: Guro Næss Berge (legger opp).



TIL 2020
Inn: Sofie Tunes (Lyn).



KIL/Hemne
Inn: Solfrid Vaagan Hofset (Rosenborg).



Klepp:
Inn: Ingrid Rame (Viking).

Ut: Emma Braut Brunes (Kolbotn), Marie Hella Andresen (Kolbotn).



Medkila:
Ut: Miriam Vilnes Mjåseth (Lyn).



Øvrevoll Hosle
Ut: Andrea Anderdal (Stabæk).



Åsane
Inn: Maria Østervold (permanent etter lån fra Arna-Bjørnar), Milena Kokosz (Arna-Bjørnar).

Ut: Ingvild Høvring (FK Haugesund).



Aafk Fortuna
Inn: Nora Harnes Håheim (Molde), Anna Lervik (Herd).

Ut: Kristine Gulbrandsen (Lyn).

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Litt forsinket men er er vinnene fra fotballfesten (men bedre sent enn aldri):
Årets gjennombrudd Toppserien: Julie Blakstad, Rosenborg
Årets spiller 1. divisjon kvinner: Tuva Espås, Røa
Årets gjennombrudd 1. divisjon kvinner: Ine Strømstad Berre, ØHIL
Årets klubb Toppserien: Sandviken
Årets spiller, Toppserien: Marit Bratberg Lund Sandviken
Årets toppscorer, Toppserien: Emilie Haavi LSK Kvinner
Årets trener, Toppserien: Alexander Straus Sandviken

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Jeg jobber med noe til Toppserien i år også, har bestemt meg for å prøve å få skrevet litt, det blir kanskje ikke ikke omfattende som det har vært, men skal prøve litt likevel, det kommer et før sesongen innlegg i februar en gang, terminlisten for Toppserien kommer om noen dager, før dette skal det spilles en rekke treningskamper, jeg kommer nok til å oppdatere med resultater fra disse treningskampene så langt det lar seg gjøre håper dette er greit.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Overganger i Toppserien og 1.divisjon så langt:
Toppserien
Arna-Bjørnar
Inn: Yuuka Kurosaki (Fukuoka), Ida Norstrøm (LSK).

Ut: Emelie Lövgren (Djurgården Fotboll), Maria Østervold (lån til Åsane gjort permanent), Milena Kokosz (Åsane).



Avaldsnes
Inn: Sydney Blomquist (ASJ Aoyaux), Evelyn Badu (Hassaacas Ladies), Perpetual Agyekum (Hassaacas Ladies), Jovana Petrovic (Røde Stjerne).

Ut: Anna Langås Jøsendal (Rosenborg), Nathalie Jøsang Utvik (legger opp), Robyn Decker (legger opp), Jenny Røsholm Olsen (Lyn), Andrea Norheim (Køge), Irene Dirdal (ukjent), Victoria Esson (ukjent).



Kolbotn
Inn: Sarah Dyrehauge Hansen (Rosenborg), Selma Panengstuen (Stabæk), Emma Braut Brunes (Klepp), Siw Døvle (Rosenborg), Marie Hella Andresen (Klepp).

Ut: Savannah Marie Francis (ukjent), Selma Pettersen (Stabæk), Hildegunn Sævik (Røa), Kristin Holmen (utlån til Lyn frem til sommeren), Johanne Fridlund (SS Lazio).



LSK Kvinner
Inn: Emma Stølen Godø (Lyn), Laura Gashi (Lyn), Thiril Erichsen (fra eget juniorlag), Signe Holt Andersen (SS Lazio), Ingrid Spord (SK Brann).

Ut: Emilie Haavi (Roma), Isabell Bachor (legger opp), Nora Eide Lie (SK Brann), Ida Norstrøm (Arna-Bjørnar).



Lyn
Inn: Una Roaldseth Søyland (tilbake fra lån til Fart), Hedda Foslie (tilbake fra lån til Fart), Kristine Gulbrandsen (Aafk Fortuna), Miriam Vilnes Mjåseth (Medkila), Cornelia Remme Fladberg (Stabæk), Jenny Røsholm Olsen (Avaldsnes), Jenny Gjerde Sætre (fra eget juniorlag), Mathea Berg-Solemdal (Eik).

Ut: Emma Stølen Godø (LSK), Laura Gashi (LSK), Sofie Tunes (TIL 2020), Mari Refsnes Hasselknippe (legger opp/pause), Christina Elise Osnes-Ringen (Røa), Runa Lillegård (Vålerenga), Joanna Aalstad Bækkelund (Eskilstuna United), Hedda Foslie (legger opp).



Rosenborg
Inn: Anna Langås Jøsendal (Avaldsnes), Mathilde Harviken (Røa), Lene Christensen (Kolding Q).

Ut: Sarah Dyrehauge Hansen (Kolbotn), Solfrid Vaagan Hofset (KIL/Hemne), Kristine Nøstmo (legger opp), Lisa-Marie Karlseng Utland (legger opp), Siw Døvle (Kolbotn), Maiken Bakke (ukjent), Emilie Bragstad (Bayern München – i RBK på lån til sommeren 2022).



Røa
Inn: Rakel Jagtøien Renolen (permanent etter lån fra Stabæk), Christina Elise Osnes-Ringen (Lyn), Cassandra Bogere (Skeid), Hildegunn Sævik (Kolbotn), Synne Vatshelle Raa (TIL 2020), Julie Austdal (Klepp).

Ut: Dina Marie Nilsen (legger opp), Josefine Ervik (pause), Emma Jørgensen Østvold (pause), Mathilde Harviken (Rosenborg), Emma Jørgensen Østvold (legger opp).



SK Brann Kvinner
Inn: Therese Sessy Åsland (Kristianstads DFF), Nora Eide Lie (LSK), Berglind Thorvaldsdottir (Hammarby).

Ut: Kennya Cordner (Fenerbache SK), Vilde Hasund (Hammarby), Kristina Herfindal Grøndal (ukjent), Ingrid Spord (LSK).



Stabæk
Inn: Selma Pettersen (Kolbotn), Smilla Valotto (fra eget juniorlag), Andrea Anderdal (Øvervoll Hosle)

Ut: Rakel Jagtøien Renolen (lån til Røa gjort permanent), Selma Panengstuen (Kolbotn), Cornelia Remme Fladberg (Lyn), Live Aandal (legger opp), Stine Reinås (legger opp).



Vålerenga
Inn: Guro Pettersen (Piteå), Emilie Østerås (tilbake fra lån til Kolbotn), Runa Lillegård (Lyn).

Ut: Katie Stengel (Liverpool), Hannah Seabert (ukjent), Marie Dølvik Markussen (Newcastle Jets), Sigrid Heien Hansen (legger opp), Cathrine Bott (ukjent), Amanda Andradóttir (Kristiandstads DFF), Rikke Marie Madsen (ukjent), Synne Jensen (Real Sociedad).



1. divisjon
Hønefoss
Inn: Frida Dybvig Haugen (permanent etter lån fra Røa), Margaux Lægreid (permanent etter lån fra Stabæk), Ingrid Haug (VIF 2), Sunniva Agathe Raaen (Vikersund), Helene Houmb (fra eget juniorlag), Tuva Bjørkeslett (fra eget juniorlag).

Ut: Guro Næss Berge (legger opp).



TIL 2020
Inn: Sofie Tunes (Lyn).

Ut: Synne Vatshelle Raa (Røa), Tonje Nilssen (legger opp), Ingeborg Eriksen Liahjell (legger opp).



KIL/Hemne
Inn: Solfrid Vaagan Hofset (Rosenborg).



Klepp:
Inn: Ingrid Rame (Viking).

Ut: Emma Braut Brunes (Kolbotn), Marie Hella Andresen (Kolbotn).



Medkila:
Ut: Miriam Vilnes Mjåseth (Lyn).



Øvrevoll Hosle
Ut: Andrea Anderdal (Stabæk).



Åsane
Inn: Maria Østervold (permanent etter lån fra Arna-Bjørnar), Milena Kokosz (Arna-Bjørnar).

Ut: Ingvild Høvring (FK Haugesund).



Aafk Fortuna
Inn: Nora Harnes Håheim (Molde), Anna Lervik (Herd), Madelen Eid (Hødd).

Ut: Kristine Gulbrandsen (Lyn).

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Celine Nergård, Elen Melhus, Marita Olsen og Martyna Sobzcyk blir alle å se i svart og hvit Celine, Elen og Marita har resignert for Rosenborg, men Martyna får A-lags kontrakt. Rosenborg har også hentet inn den islandske midbanespilleren Selma Sól Magnúsdóttir fra Breidablik, et lag som anses som det beste islandske laget, i 2020 vant de den islandske cupen, ble nummer 2 i ligaen og spilte gruppespill i CL.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Mot prisen 2021 kal deles ut og Her er de nominerte fra Toppserien:
De nominerte er:
Maria Olsvik (Rosenborg
Melissa Bjånesøy (Stabæk)
Maja Nordahl (Lyn)
Guro Bergsvand (Brann)
Ingrid Lovise Bjåstad (Arna-Bjørnar)

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

One Tree Hill go skrev: tor jan 20, 2022 5:05 pm Celine Nergård, Elen Melhus, Marita Olsen og Martyna Sobzcyk blir alle å se i svart og hvit Celine, Elen og Marita har resignert for Rosenborg, men Martyna får A-lags kontrakt. Rosenborg har også hentet inn den islandske midbanespilleren Selma Sól Magnúsdóttir fra Breidablik, et lag som anses som det beste islandske laget, i 2020 vant de den islandske cupen, ble nummer 2 i ligaen og spilte gruppespill i CL.
Kanskje greit å bruke tråden for 2022 nå.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

John Arne Riise og Avaldsnes har hentet inn midtstopper Susan Ama Duah fra Ghana og klubben Valued Girls F, hun har signert på en kontrakt som strekker seg til 30. juni 2024, men John Arne Riise sier at de fortsatt vil hente inn enda en forsvarsspiller og helst enda en midtstopper til.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

sexxes skrev: tor jan 20, 2022 5:14 pm
One Tree Hill go skrev: tor jan 20, 2022 5:05 pm Celine Nergård, Elen Melhus, Marita Olsen og Martyna Sobzcyk blir alle å se i svart og hvit Celine, Elen og Marita har resignert for Rosenborg, men Martyna får A-lags kontrakt. Rosenborg har også hentet inn den islandske midbanespilleren Selma Sól Magnúsdóttir fra Breidablik, et lag som anses som det beste islandske laget, i 2020 vant de den islandske cupen, ble nummer 2 i ligaen og spilte gruppespill i CL.
Kanskje greit å bruke tråden for 2022 nå.
Ja sant det skal prøve på det fra nå av.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: man jan 10, 2022 9:14 pm Jeg jobber med noe til Toppserien i år også, har bestemt meg for å prøve å få skrevet litt, det blir kanskje ikke ikke omfattende som det har vært, men skal prøve litt likevel, det kommer et før sesongen innlegg i februar en gang, terminlisten for Toppserien kommer om noen dager, før dette skal det spilles en rekke treningskamper, jeg kommer nok til å oppdatere med resultater fra disse treningskampene så langt det lar seg gjøre håper dette er greit.
Skrev i februar en gan men kan også komme første uken i mars, men en 2/3 uker før seriestart skal jeg ha det ut her, håper det er i orden

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Alle kampene i Toppserien 2022 runde 2:
Søndag 27/03-22:
Stabæk vs Rosenborg 15:00 (DIREKTESPORT)
Avaldsnes vs LSK Kvinner 15:00 (DIREKTESPORT)
Kolbotn vs Røa 15:00 (DIREKTESPORT)
Brann vs Arna-Bjørnar (DIREKTESPORT)
Lyn vs Vålerenga 16:00 (NRK 2, nrk.no og DIREKTESPORT)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»