Toppserien 2021

Svar
chatin

Toppserien 2021

Legg inn av chatin »

Tråden for Toppserien 2021.

Grunnet pandemien blir det utskjelte sluttspillet utsatt enda et år. Det betyr at det som i fjor, kun spilles 18 runder denne sesongen.

Arna-Bjørnar
Avaldsnes
Klepp
Kolbotn
LSK Kvinner
Lyn
Rosenborg
Sandviken
Stabæk
Vålerenga

chatin

Legg inn av chatin »

Runde 9 er ferdigspilt og vi er halvveis i sesongen 2021.

Runde 9
LSK Kvinner - Vålerenga 1-1
Avaldsnes - Stabæk 1-1
Kolbotn - Klepp 3-0
Arna-Bjørnar - Lyn 3-1
Rosenborg - Sandviken 0-2

Bilde

Som ventet før sesongen er tabellen todelt, med ganske stor forskjell fra de 4 beste til resten av lagene.

Toppserien tar nå en liten ferie før vi snur kortstokken og en meget spennende høstsesong sparkes i gang 7. august.
Sist redigert av chatin den man jul 19, 2021 8:34 pm, redigert 1 gang totalt.

chatin

Legg inn av chatin »

Knallsterk signering av Vålerenga som henter Thea Bjelde fra Arna-Bjørnar. 21-åringen som var kaptein for Bergens-klubben har signert en kontrakt ut 2023.

TWU

Legg inn av TWU »

chatin skrev: søn jul 18, 2021 12:46 pm Knallsterk signering av Vålerenga som henter Thea Bjelde fra Arna-Bjørnar. 21-åringen som var kaptein for Bergens-klubben har signert en kontrakt ut 2023.
Erstatning for hun som dro til utlandet? Synd for A/B som nå mister flere av sine profiler.
Sandviken virker usedvanlig solide, og tar de ikke tittelen i år så vet jeg ikke når det skal bli..

chatin

Legg inn av chatin »

TWU skrev: søn jul 18, 2021 12:56 pm
chatin skrev: søn jul 18, 2021 12:46 pm Knallsterk signering av Vålerenga som henter Thea Bjelde fra Arna-Bjørnar. 21-åringen som var kaptein for Bergens-klubben har signert en kontrakt ut 2023.
Erstatning for hun som dro til utlandet? Synd for A/B som nå mister flere av sine profiler.
Sandviken virker usedvanlig solide, og tar de ikke tittelen i år så vet jeg ikke når det skal bli..
Bizet som dro til PSG var kantspiller, Bjelde er defensiv/sentral midt. Logisk å tro at VIF kanskje har interesse på Stefanovic som har vært blant ligaens beste spillere i år og at man tenker å være i forkant med Bjelde som erstatter. Man gjorde det samme i fjor når man hentet Rikke Nygard, også hun fra Arna-Bjørnar, et halvt år før Sherida Spitse dro til Ajax.

A-B virker å måtte innse at deres plass i hierarkiet er å være en utviklingsklubb, med Sandvikens satsing og flørt med Brann har de tatt rollen som ¨hovedklubb¨ i Bergen nå. Men imponerende hvordan det flommer talenter ut fra A-B.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Jeg kommer også til å legge ut litt her jeg har litt mer fra kampen men rapport/referat og har skrevet om Toppserien på VG-debatt før, jeg vil gjerne fortsette litt her, men det er helt greit at det er flere legger ut om det, men jeg kan godt dekke det litt mer hvis det er greit.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hei Erlend :D

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Første prøvelse for Rosenborg ute i Europa:
Det er dukket for treningskamp i morgen, når tyske Wolfsburg tar imot Rosenborg til en treningskamp i Tyskland, her er før kamprapporten:
Wolfsburg vs Rosenborg
Sted: Venue VfL-Stadion (Wolfsburg)
Type kamp: Treningskamp
Dato: 30/07-21
Klokkeslett:19.30
Kanal: Youtube

Værmelding for kampen mellom Wolfsburg og Rosenborg finner dere på [url][url]https://www.yr.no/nb/værvarse ... Wolfsburg [/url][/url]



Dette skulle blitt en treningskamp mot tidligere Rosenborg eller den gang Trondheims-Ørn spiller Ingrid Syrstad Engen, men hun har som kjent byttet lag til Barcelona, men Wolfsburg har ikke blitt noe dårligere av den grunn. Rosenborg reiser til Tyskland med en så god spillerstall som mulig, men dette er en treningskamp og heldigvis ingen poeng på spill for verken Wolfsburg eller Rosenborg Jeg forventer ikke at Rosenborg skal vinne, men at de får en god opplevelse og at de får en god prøvelse i Europa. Det spilles sikkert flere treningskamper enn det jeg har oversikt over så dere får ha meg unnskyldt, dette er en treningskamp som sagt og det er ikke all info som finnes, derfor blir det lite med odds i denne kampen også, om det kommer odds er det vel på en av de mange sidene som finnes med sånt, eller norsk tipping. Kan for øvrig nevne at Rosenborg har hentet inn om man kan si det sånn en ny sportslig administrativ leder med Jan Henrik Øydne kommer fra Lyn. Er det ellers noen info jeg har glemt av er det bare og så fra om det. Hovedtrener Steinar Lein i Rosenborg har signert en ny kontrakt også.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Etter kamprapport fra treningskampen i går kommer i morgen.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Velkommen, Erlend Berre. Hyggelig,

lsklars

Legg inn av lsklars »

Erlend Berre på alles lepper :!:

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tapte mot Wolfsburg, men bar med 2 mål:
Rosenborg spilte på fredag en treningskamp mot tyske Wolfsburg i Tyskland, her er etterkamprapporten:

Wolfsburg (2) vs Rosenborg (0)


Mål Wolfsburg: Ewa Pajor 47 min
Mali Lilleås Næss (selvmål 62 min



Det var ikke det aller verste resultatet for Rosenborg dette, til pause holder de faktisk nullen også, men rett etter hvilen får Wolfsburg mål når Ewa Pajor setter in 1-0, så får Wolfsburg nok en scoring etter 62 minutter, når Rosenborg kaptein Mali Lilleås Næss dessverre for gjestene Rosenborg setter ballen i eget mål. Men alt i alt kan vi vel si at Rosenborg klarte seg sånn noen lunde i denne kampen og de taper ikke for mye mot et av de beste langene i Europa.

Før kamprapportene og sånt før helgens kamper i Toppserien kommer på fredag, men før den tid kommer det litt om første runde med cupkamper i på tirsdag, onsdag og torsdag, litt om de kommer i morgen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Første runde i NM, tirsdag, onsdag og torsdag, her eler alle kappen som spilles, det kommer ikke så my info om hver kamp, før vi er godt ute i cupen, mest fordi det er so mange lag som skal ut og spille tross alt. Må nevne at Toppserielagene ikke er med i første runde som vanlig. Men hoved info om hvem som møter hvem og når på dagen de møter hverandre kommer her:
Tirsdag 03/08-21:
Træff vs KIL/Hemne Fotball 15:30
Onsdag 04/08-21:
Grand Bodø vs Bossmo & Ytteren IL (Usikker på tidspunktet her)
Bryne vs Staal Joerpeland IL 18:00
Frigg Oslo FK vs Grei Kvinner Elite 18:00
Hallingdal FK vs Hønefoss 18:00
Hødd vs FK Fortuna Ålesund 18:00
Innstrandens IL vs Øvrevoll Hosle 18:00
Høybråten/Stovner vs Røa 18:00
Kaupanger vs Åsane 18:00
Raufoss vs Kongsvinger IL Fotball 18:00
FK Eik Tønsberg vs Fart 18:00
Viking vs Haugar 18:00
Fyllingsdalen vs Stord 18:00
Stathelle vs Snøgg 18:00
Sarpsborg =8 vs Ullensaker/Kisa 19:00
Nanset vs Sandefjord Fotball 19:00
Gimletroll vs Amazon Grimstad 19:00
FK Mjølner vs Medkila IL 19:00
Molde vs Herd 19:00
Porsanger vs Bossekop 19:00
Tromsdalen UIL vs Fløya 19:00

Torsdag 05/08-21:
Nardo FK vs Byåsen 19:00


Mer info finner dere i hvert fall på følgende sider:
[url]https://vglive.no
https://www.fotball.no/turneringer/nm-kvinner/
https://www.nrk.no/sport/nm-i-fotball-k ... 1.15555770
[/url]

Væremelding for alle kamper finner dere på:
https://www.Yr.no
også søker der bare på det stedet som e aktuelt for dere evt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: man aug 02, 2021 2:25 pm Første runde i NM for kvinner spilles på tirsdag, onsdag og torsdag, her er alle kampen som spilles, det kommer ikke så mye info om hver kamp i starten av cupen, ikke før vi er godt ute i cupen kommer det mer beskrivende info som før og etter kamprapporter, mest fordi det er så mange lag som skal ut og spille tross alt. Må nevne at Toppserielagene ikke er med i første runde som vanlig. Men hovedinfo om hvem som møter hvem og når på dagen de møter hverandre kommer her:
Tirsdag 03/08-21:
Træff vs KIL/Hemne Fotball 15:30
Onsdag 04/08-21:
Grand Bodø vs Bossmo & Ytteren IL (Usikker på tidspunktet her)
Bryne vs Staal Joerpeland IL 18:00
Frigg Oslo FK vs Grei Kvinner Elite 18:00
Hallingdal FK vs Hønefoss 18:00
Hødd vs FK Fortuna Ålesund 18:00
Innstrandens IL vs Øvrevoll Hosle 18:00
Høybråten/Stovner vs Røa 18:00
Kaupanger vs Åsane 18:00
Raufoss vs Kongsvinger IL Fotball 18:00
FK Eik Tønsberg vs Fart 18:00
Viking vs Haugar 18:00
Fyllingsdalen vs Stord 18:00
Stathelle vs Snøgg 18:00
Sarpsborg =8 vs Ullensaker/Kisa 19:00
Nanset vs Sandefjord Fotball 19:00
Gimletroll vs Amazon Grimstad 19:00
FK Mjølner vs Medkila IL 19:00
Molde vs Herd 19:00
Porsanger vs Bossekop 19:00
Tromsdalen UIL vs Fløya 19:00

Torsdag 05/08-21:
Nardo FK vs Byåsen 19:00


Mer info finner dere i hvert fall på følgende sider:
[url]https://vglive.no
https://www.fotball.no/turneringer/nm-kvinner/
https://www.nrk.no/sport/nm-i-fotball-k ... 1.15555770
[/url]

Væremelding for alle kamper finner dere på:
https://www.Yr.no
også søker der bare på det stedet som e aktuelt for dere evt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Da er det klart at Synne Skinnes Hansen ska spille for Rosenborg de neste 2 åtene etter å ha signert en 2 årskontrakt med trønderne, en signering so hovedtrener Steinar Lein er strålende fornøyd med selvsagt, Synne kommer fra svenske Linköping og har spilt 21 landskamper for Norge jeg ønsker henne lykke til i Rosenborg.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Da er første runde i NM 2021 over og her kommer resultatene:
Tirsdag 03/08-21:
Træff (0) vs KIL/Hemne Fotball (8)
Onsdag 04/08-21:
Grand Bodø (3) vs Bossmo & Ytteren IL (0)
Bryne (3) vs Staal Joerpeland IL (1)
Frigg Oslo FK (1) vs Grei Kvinner Elite (0)
Hallingdal FK (2) vs Hønefoss (6)
Hødd (1) vs FK Fortuna Ålesund (5)
Innstrandens IL (0) vs Øvrevoll Hosle (3)
Høybråten/Stovner (0) vs Røa (7)
Kaupanger (1) vs Åsane (4)
Raufoss (2) vs Kongsvinger IL Fotball (3)
Stathelle (1) vs Snøgg (2)
Gimletroll (1) vs Amazon Grimstad (4)
FK Mjølner (1) vs Medkila IL (7)
Molde (6) vs Herd (2)
Porsanger (1) vs Bossekop (3)
Tromsdalen UIL (0) vs Fløya (3)

Torsdag 05/08-21:
Nardo FK (0) vs Byåsen (3)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Slik spilles den tiende serierunde av Toppserien 2021:
Lørdag /07/08-21:
Vålerenga vs Kolbotn 15:00 (DIREKTESPORT)
Arna-Bjørnar vs LSK Kvinner 15:00 (DIREKTESPORT)
Stabæk vs Rosenborg 15:00 (DIREKTESPORT)
Lyn vs Sandviken 15:00 (DIREKTESPORT)
Klepp vs Avaldsnes 16:00 (NRK 1, nrk.no og DIREKTESPORT)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Klarer Rosenborg og komme tilbake på vinnersporet igjen etter 2-0 tape mot Sandviken før ferien? Og vil Sandviken fortsette sin gode sesong selv også? Her er før kamprapportene til kampene i runde 10 av Toppserien 2021:
Da klart for runde 10 av Toppserien 2021 og i den første kampen møter Oslo lagene Vålerenga og Kolbotn hverandre til dyst:
Vålerenga vs Kolbotn
Sted: Intility Arena
Runde: 10
Dag: Lørdag
Dato: 07/08-21
Dommer: Emilie Rodahl Torkelsen (Bækkelagets SK)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for oppgjøret mellom Vålerenga og Kolbotn finner dere her:

https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... y%20Arena


I den første kampen i runde 10 møttes altså de 2 hovedstadslagene Vålerenga og Kolbotn hverandre til dyst. Etter noen ukers ferie får vi se hvem som er sterkest og hvem som har benyttet ferien på best mulige måte. Vålerenga avsluttet med uavgjort borte mot LSK Kvinner med 1-1 før ferien, mens Kolbotn vant 3-0 hjemme mot Klepp før ferien. Lagene har møttes 21 ganger i serie og cup siden 2016, Kolbotn står med 9 seire, mens Vålerenga står med 8 seire og 4 kamper har endt med uavgjort. I juni i år vant Vålerenga 2-1 på Sofiemyr og i fjor endte begge kampen med uavgjort. Jeg tror nok at Vålerenga kommer til å vinne denne kampen ikke bare fordi at de er hjemmelag, men også fordi de skal være et bedre lag.

Oddsen på Vålerenga vs Kolbotn ser slik ut:
H:1.15
U:6.60
B:11.50


Det er ingen tvil om at Vålerenga er favoritter i denne kampen også ifølge odden, men som vanlig så skal kampen spille først også.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen i runde 10 av Toppserien 2021. møter Arna-Bjørnar og LSK Kvinner hverandre til dyst I Bergen:
Arna-Bjørnar vs LSK Kvinner
Sted: Arna Idrettspark
Runde: 10
Dag: Lørdag
Dato: 07/08-21
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for oppgjøret mellom Arna-Bjørnar og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ergen/Arna


I den andre kampen møter altså Arna-Bjørnar og LSK Kvinner hverandre til dyst i Bergen. Og dette kan bli en åpen kamp, men jeg tror kanskje at gjestene LSK Kvinner fort kan vinne denne kampen. Før ferien vant Arna-Bjørnar hjemme mot Lyn med 3-1, mens LSK Kvinner spilte uavgjort med 1-1 hjemme mot Vålerenga. Lagene har møttes 23 ganger i Toppserien siden 2010, LSK Kvinner står med 16 seire, Arna-Bjørnar står med 6 seire og en kamp har endt med uavgjort. Da lagene møttes i LSK-hallen i mai vant LSK 5-2 og i fjor vant lagene hver sin hjemmekamp, først vant LSK Kvinner 2-1 i LSK-hallen og så vant Arna-Bjørnar 1-0 på Arna Idrettspark.

Oddsen på Vålerenga vs Kolbotn ser slik ut:
H:16.20
U:4.70
B:1.35


Det er ingen tvil om at LSK Kvinner er favoritter i denne kampen også ifølge odden, men som vanlig så skal kampen spille først også.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Resten av før kamprapportene kommer litt senere i kveld.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje kampen i runde 10 av Toppserien 2021. møter Stabæk og Rosenborg hverandre til dyst I Bergen:
Stabæk vs Rosenborg
Sted: Nadderud stadion
Runde: 10
Dag: Lørdag
Dato: 07/08-21
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Nordstrand IF)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for oppgjøret mellom Stabæk og Rosenborg finner dere her:

https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-tabell/11-4280/Norge/Viken/Bærum/Nadderud%20stadion

I den tredje kampen i Toppserien 2021, møter Stabæk, Rosenborg til dyst. Stabæk kommer fra en sterk uavgjort kamp med 1-1 borte mot Avaldsnes, mens Rosenborg på sin side tapte sin første kamp i Toppserien siden september 2019, da de tapte 2-0 hjemme mot Sandviken. Rosenborg har i løpet av ferien vært i Tyskland og møt Wolfsburg der, den tapte Rosenborg 2-0. Da lagene møttes i mai i Trondheim vant Rosenborg 2-0. Det blir spennende å se Synne Skinnes Hansen for Rosenborg til helgen også da, og hvordan hun fungerer i laget og spillestilen til hovedtrener Steinar Lein.

Oddsen på Stabæk vs Rosenborg ser slik ut:
H:8.80
U:6.10
B:1.20

Det er ingen tvil om at Rosenborg er favoritter i denne kampen også ifølge odden, men som vanlig så skal kampen spille først også.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og nest siste kampen i runde 10 av Toppserien 2021. møter Lyn og Sandviken hverandre til dyst i Bergen:
Lyn vs Sandviken
Sted: Kringsjå Kunstgress
Runde: 10
Dag: Lørdag
Dato: 07/08-21
Dommer: Marius Bye (Aurskog-Høland)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for oppgjøret mellom Lyn og Sandviken finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Kringsjå

I den fjerde og nest siste kampen i runde 10 av Toppserien 2021, møttes altså Lyn og Sandviken i Oslo. Dette er jo selvsagt en kamp gjestene fra Bergen bør vinne, selv om Lyn har overraske i hvert fall meg denne sesongen også. Lyn kommer riktig nok fra et tap mot et annet Bergens lag i Bergen med 3-1 mot Arna-Bjørnar før ferien, mens Sandviken vant som sagt borte mot gullrival Rosenborg med 2-0. Da lagene møttes i Bergen i mai vant Sandviken hele 5-0, lagene har møttes 9 ganger siden 2014, Sandviken står med 6 seire, Lyn står med en seier og 2 kamper har endt med uavgjort. I fjor ente det først 1-1 i Bergen før Lyn vant 2-0 i Oslo.

Oddsen på Lyn vs Sandviken ser slik ut:
H:8.80
U:6.10
B:1.20


Det er ingen tvil om at Sandviken er favoritter i denne kampen også ifølge odden, men som vanlig så skal kampen spille først også. Men jeg tror at Sandviken vil komme til å vinne denne kampen.
Sist redigert av One Tree Hill go den fre aug 06, 2021 9:33 pm, redigert 1 gang totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den femte og siste kampen i runde 10 av Toppserien 2021. møter Klepp og Avaldsnes hverandre til dyst på Jæren:
Klepp vs Avaldsnes
Sted: Klepp stadion
Runde: 10
Dag: Lørdag
Dato: 07/08-21
Dommer: Ingvild Langnes Aarland (Malmefjorden IL)
Klokkeslett: 16:00
Kanal: NRK 1, nro.no og DIREKTESPORT

Værmelding for oppgjøret mellom Klepp og Avaldsnes finner dere her:

https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... epp/Kleppe

I den femte og siste kampen møttes Klepp og Avaldsnes, detter kan jo bli en jevn og spennende kamp og jeg er veldig usikker på hvem jeg tror vil vinne denne kampen. Klepp kommer fra et 3-0 tap borte mot Kolbotn før ferien, mens Avaldsnes spilte «bare» uavgjort med 1-1 hjemme mot Stabæk før ferien. Lagene har møttes 23 ganger i serie og cup siden 2009, Avaldsnes står med 15 seire, Klepp står med 7 seire og en kamp har endt med uavgjort, da lagene møttes på Karmøy for en måned siden vant Avaldsnes 3-0. I fjor vant Avaldsnes begge kampene, først 2-1 på Jæren og så 3-0 på Karmøy.

Oddsen på Klepp vs Avaldsnes ser slik ut:
H:5.00
U:4.50
B:1.45


Det er ingen tvil om at Avaldsnes er favoritter i denne kampen ifølge odden i hvert fall, men som vanlig så skal kampen spille først også. Men det kan jo «kanskje» bli en jevn kamp også.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Etter kamprapportene kommer på søndag en eller annen gang.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Seier til de 3 topplagene i runde 10:
Da er runde 10 av Toppserien 2021 ferdig spilt og vi fikk målshow på Nadderud og seier til de 3 lagene på toppen av tabellen, i den første kampen møttes Vålerenga og Kolbotn:
Vålerenga (3) vs Kolbotn (0)
Mål Vålerenga: Katherine Nicole Stengel 40 min
Janni Bøgild Thomsen 43 min
Synne Sofie Kinden Jensen 55 min

Det var aldri noen tvil om at Vålerenga skulle vinne denne kampen, men det tok litt tid før målene kom, for lagene hadde spilt i 40 minutter på Intility Arena før kampens første mål kommer da Vålerenga går opp til 1-0 ved Stengel, 3 minutter senere øker Thomsen ledelsen for Vålerenga til 2-0, og 10 minutter ut i andre omgang fastsetter Vålerenga og Kinden Jensen resultatet til 3-0, flere mål blir det ikke på Intility Arena. Vålerenga skal ta turen til Karmøy og møte Avaldsnes der i neste runde, mens Kolbotn tar turen til Nadderud og skal møte Stabæk i neste runde.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen i runde 10 av Toppserien 2021, møttes Arna-Bjørnar og LSK Kvinner:
Arna-Bjørnar (3) vs LSK Kvinner (4)
Mål Arna-Bjørnar: Miljana Ivanovic 45 min
Miljana Ivanovic 55 min
Emma Caitlin Rolston 64 min
Mål LSK Kvinner: Emilie Bosshard Haavi 14 min
Emilie Marie Aanes Woldvik 34 min
Thea Kyvåg 45 min
Camilla Linberg 59 min

Det ble en jevnere kamp i hvert fall resultatmessig sett i denne kampen, men LSK ledet altså 2-0 og så får vi 2 mål på kort tid med både LSK Kvinners tredje mål og Arna-Bjørnars første i kampen, Etter pausen prøver Arna-Bjørnar og komme tilbake, etter 10 minutter av andreomgang står det nemlig 2-3, men 4 minutter senere bekrefter LSK Kvinner med 2-4 skåringen at de vil vinne denne kampen, det hjelper dessverre for Arna-Bjørnar sin del svært lite at de skårer til 3-4 for etter den skåringen blir det ikke flere mål. Arna-Bjørnar skal ta turen til hovedstaden for å måte Lyn på Kringsjå, mens LSK Kvinner tar imot Klepp i LSK-hallen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Resten av etter kamprapportene, tabellen, toppscorerliste og runden lag kommer litt senere, jeg tar bare en liten pause, kjenner at jeg trenger det.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje kampen i runde 10 av Toppserien 2021, møttes Stabæk og Rosenborg:
Stabæk (2) vs Rosenborg (5)
Mål Stabæk: Melissa Linn Berman Bjånesøy 1 min
Iris Omarsdottir 52 min
Mål Rosenborg: Lisa-Marie Karlseng Utland 27 min
Cesilie Andreassen 56 min
Lisa-Marie Karlseng Utland 59 min
Elin Åhgren Sørum (straffe) 65 min
Lisa-Marie Karlseng Utland 70 min

Stabæk ga Rosenborg en skikkelig kalddusj etter bare et minutt spilt, da Bjånesøy skåret 1-0 målet, det tok litt tid, men Rosenborg kom tilbake og utlignet til 1-1 ved Utland, som var stillingen til pause, etter hvilen gikk Stabæk opp i en 2-1 ledelse etter 52 minutters spill ved Omarsdottir, men denne gangen gikk det ikke lang tid før Rosenborg slo tilbake igjen denne gang ved Andreassen etter 56 minutters spill, 3 minutter senere var snuoperasjonen til Rosenborg et faktum da Utland satte sitt andre for dagen og Rosenborg gikk opp i ledelsen før første gang i kampen, og deretter skulle det meste handle om Rosenborg, for de så seg ikke tilbake igjen, etter 65 minutters spill får Rosenborg et straffespark, og Sørum er sikker fra straffemerket og ordner 4-2 til Rosenborg og 5 minutter senere skårer Utland sitt tredje mål i kampen, men flere mål blir det ikke og Rosenborg vinner til slutt 5-2. Stabæk skal spille nok en hjemme kamp i neste runde nor Kolbotn kommer på besøk, mens Rosenborg skal spille nok en kamp borte når de skal spille i Bergen mot serieleder Sandviken.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og nest siste kampen i runde 10 av Toppserien 2021, møttes Lyn og Sandviken:
Lyn (1) vs Sandviken (2)
Mål Lyn: Runa Lillegård 71 min
Mål Sandviken: Vilde Hasund 10 min
Marit Bratberg Lund (straffe) 90 min

Det så lenge ut til at Lyn skulle klare å få med seg et poeng fra hjemmekampen mot serieleder Sandviken, men det starter på best mulige måte for gjestene fra Bergen når Hasund skårer etter bare 10 minutter, det står 1-0 til Sandviken til pause og langt ut i andreomgang også, helt fram til 71 minutter spilt da Lillegård utlignet til 1-1, men Sandviken ga seg ikke og rett før slutt får laget fra Bergen et straffespark, den ekspederer Bratberg Lund i mål og dermed blir det 2-1 til Sandviken til slutt. Lyn skal ta imot et annet lag fra Bergen med Arna-Bjørnar i neste runde på Kringsjå, mens Sandviken tar imot Rosenborg til toppkamp i Bergen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den femte og siste kampen i runde 10 av Toppserien 2021, møttes Klepp og Avaldsnes:
Klepp (0) vs Avaldsnes (4)
Mål Avaldsnes: Olaug Tvedten 29 min
Karina Sævik 40 min
Anna Langås Jøsendal 43 min
Rebecka Wanvik Holum 66 min


Det var vel egentlig ingen tvil om at Avaldsnes skulle vinne denne kampen, selv og det gikk omtrent en halvtime før første mål, men med 3-0 til pause var egentlig kampen allerede punktert, og med et mål i andreomgangen også vant Avaldsnes komfortabelt 4-0, for flere mål blir det ikke. Klepp skal til LSK-hallen i neste runde og møte LSK Kvinner der, mens Avaldsnes skal ta imot Vålerenga på Karmøy i neste runde.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»