Toppserien 2021

Svar
One Tree Hill go

Re: Toppserien 2021

Legg inn av One Tree Hill go »

Alle de 4 topplagene videre i cupen:
Da er kvartfinalene i NM ferdig spilt og det ble ikke overaskende seier til de 4 topplagene Sandviken, Rosenborg, LSK Kvinner og Vålerenga, i den første kampen møttes Sandviken og Fløya:
Sandviken (1) vs Arna-Bjørnar (0)

Mål Sandviken: Marit Bratberg Lund 6 min


Det ble seier og videre spill til Sandviken mot Fløya i kvartfinalen i NM, selv om det bare ble 1-0. Etter 6 minutter spilt scorer Bratberg Lund kampens eneste mål og selv om Fløya prøvde seg klarte de ikke å måle seg med Sandviken i Bergen. Sandviken skal til LSK-hallen i semifinalen, men før den tid møter de Kolbotn lørdag 25/09-21Sofiemyr, Fløya på sin side skal møtte Hønefoss hjemme i Tromsø søndag 26/09-21.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Dette skal jo bare mangle mener jeg.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kvartfinalen møttes LSK Kvinner og Klepp:
LSK Kvinner (3) vs Klepp (0)

Mål LSK Kvinner: Mimmi Matilda Löwenius Veum 16 min 16 min
Emilie Marie Aanes Woldvik 27 min
Mimmi Matilda Löwenius Veum 33 min


Det ble også en avgjørelse i første omgang i denne kampen også, men litt flere mål enn i Bergen, det hele starter etter 16 spilte minutter da Mimmi Matilda Löwenius Veum legger på til 1-0 11 minutter senere øker LSK Kvinner og Emilie Marie Aanes Woldvik ledelsen til 2-0, før Mimmi Matilda Löwenius Veum setter spikeren i kisten med 3-0 etter 33 minutter spilt, for flere mål blir det nemlig ikke. LSK Kvinner skal møtte Vålerenga borte lørdag 26/09-21, mens Klepp skal møtte Arna-Bjørnar lørdag 25/09-21.
Sist redigert av One Tree Hill go den man sep 13, 2021 5:39 pm, redigert 1 gang totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje og nest siste kvartfinalen i NM møttes Kolbotn og Vålerenga:
Kolbotn (1) vs Vålerenga (3)

Mål Kolbotn: Tone Bettina Besmo Pirisi 52 min
Mål Vålerenga: Dejana Stefanovic 10 min
Andrine Tomter 44 min
Dejana Stefanovic 79 min


Det ble skåret i både første og andre omgang i denne kampen, det starter på best tenkelige måte for gjestene Vålerenga, når Stefanovic setter inn 1-0 etter 10 minutter spill, rett før pause øker Vålerenga og Tomter ledelsen til 2-0, etter pause reduserer Kolbotn og Besmo Pirisi til 2-1 og prøvde å melde seg inni kampen igjen, men 11 minutter før ordinærtid setter Stefanovic spikeren i kisten til 3-1, Vålerenga skal møtte Rosenborg i semifinalen på hjemmebane, men først er det LSK Kvinner hjemme søndag 26/09-21, mens Kolbotn tar imot serieleder Sandviken lørdag 25/09-21.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: man sep 13, 2021 5:07 pm Alle de 4 topplagene videre i cupen:
Da er kvartfinalene i NM ferdig spilt og det ble ikke overaskende seier til de 4 topplagene Sandviken, Rosenborg, LSK Kvinner og Vålerenga, i den første kampen møttes Sandviken og Fløya:
Sandviken (1) vs Fløya (0)

Mål Sandviken: Marit Bratberg Lund 6 min


Det ble seier og videre spill til Sandviken mot Fløya i kvartfinalen i NM, selv om det bare ble 1-0. Etter 6 minutter spilt scorer Bratberg Lund kampens eneste mål og selv om Fløya prøvde seg klarte de ikke å måle seg med Sandviken i Bergen. Sandviken skal til LSK-hallen i semifinalen, men før den tid møter de Kolbotn lørdag 25/09-21Sofiemyr, Fløya på sin side skal møtte Hønefoss hjemme i Tromsø søndag 26/09-21.
siste etter kamprapporten kommer enten senere i kveld eller i morgen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

One Tree Hill go skrev: man sep 13, 2021 5:08 pm
Dette skal jo bare mangle mener jeg.
Enig. Men det øker vel ikke sjansen for en retur til landslaget for Ada? Så lenge det er en som heter Martin som styrer skuta så er vel det uaktuelt?

chatin

Legg inn av chatin »

Korgutt skrev: man sep 13, 2021 7:43 pm
Enig. Men det øker vel ikke sjansen for en retur til landslaget for Ada? Så lenge det er en som heter Martin som styrer skuta så er vel det uaktuelt?
Tror nok den broen er brent ja, selv om det vel er sagt at det er først og fremst NFF hun er uenig med, ikke han. Men tror nok det å kvitte seg med han ville vært et smart trekk på vei mot å få henne med igjen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og siste kvartfinalen i NM møttes Rosenborg og Avaldsnes:
Rosenborg (4) vs Avaldsnes (0)

Mål Rosenborg: Maria Olsvik 17 min
Lisa-Marie Karlseng Utland 78 min
Julie Blakstad 82 min
Lisa-Marie Karlseng Utland 85 min


Det var til slutt ingen tvil om at Rosenborg skulle vinne denne kampen, og det startet så godt for hjemmelaget, for etter 17 minutter spilt har de et fint angrep og Maria Olsvik får til slutt en enkel oppgave med å sette ballen i åpent mål fra nært hold. Det tok sin før Rosenborg fikk økt ledelse, men etter 78 minutter gjør de nettopp de, for de øker ledelsen til 2-0 ved Karlseng Utland, 4 minutter sener øker de ledelsen til 3-0 ved Blakstad, før Karlseng Utland setter spikeren i kisten 3 minutter etter det igjen til 4-0, flere mål blir det altså ikke. Rosenborg skal møtte Vålerenga borte i semifinalen i NM, men før det skal Rosenborg ta turen til Karmøy for å møtte Avaldsnes igjen og denne gangen i Toppserien lørdag 25/09-21.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

chatin skrev: tir sep 14, 2021 6:43 am
Korgutt skrev: man sep 13, 2021 7:43 pm
Enig. Men det øker vel ikke sjansen for en retur til landslaget for Ada? Så lenge det er en som heter Martin som styrer skuta så er vel det uaktuelt?
Tror nok den broen er brent ja, selv om det vel er sagt at det er først og fremst NFF hun er uenig med, ikke han. Men tror nok det å kvitte seg med han ville vært et smart trekk på vei mot å få henne med igjen.

Nei det gfjør det ikke, det er selvsagt dumt, men vi får bare håpe de finner en løsning til slutt likevel rundt dette med Ada:

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: tir sep 14, 2021 8:04 am
chatin skrev: tir sep 14, 2021 6:43 am
Korgutt skrev: man sep 13, 2021 7:43 pm
Enig. Men det øker vel ikke sjansen for en retur til landslaget for Ada? Så lenge det er en som heter Martin som styrer skuta så er vel det uaktuelt?
Tror nok den broen er brent ja, selv om det vel er sagt at det er først og fremst NFF hun er uenig med, ikke han. Men tror nok det å kvitte seg med han ville vært et smart trekk på vei mot å få henne med igjen.

Nei det gjør det ikke, det er selvsagt dumt, men vi får bare håpe de finner en løsning til slutt likevel rundt dette med Ada:

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Semifinalene i NM ser for øvrig slik ut:
Vålerenga vs Rosenborg 02/10-21
LSK Kvinner vs Sandviken 03/10-21

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Dette er under enhver kritikk mener jeg. Gruppespill EM i England på stadion som tar under 5000 mennesker. Ryk og reis sier jeg da.
https://www.nrk.no/sport/toppfotballsje ... E4EEuwv2UA

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Korgutt skrev: man sep 20, 2021 1:20 pm Dette er under enhver kritikk mener jeg. Gruppespill EM i England på stadion som tar under 5000 mennesker. Ryk og reis sier jeg da.
https://www.nrk.no/sport/toppfotballsje ... E4EEuwv2UA
Ja det er skuffende ja, det er jeg helt enig i.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Det kommer før kamprapporter foran helgens kamper i morgen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: ons sep 22, 2021 11:15 pm Det kommer før kamprapporter foran helgens kamper i morgen.
Kan hende de ikke kommer før i morgen, pga. at jeg ikke har fått begynt på de ennå, men oversikt over alle kampene kommer nå i hvert fall.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Slik spilles serierunde 14 av Toppserien 2021:
Lørdag 25/09-21:
Arna-Bjørnar vs Klepp 14:00 (DIREKTESPORT)
Avaldsnes vs Rosenborg 15:00 (DIREKTESPORT)
Kolbotn vs Sandviken 15:00 (DIREKTESPORT)
Stabæk vs Lyn 15:00 (DIREKTESPORT)

Søndag 26/09-21:
Vålerenga vs LSK Kvinner 16:00 (NRK 1, nrk.no og DIREKTESPORT)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg på poengjakt på Karmøy, mens Sandviken nærmest kam sikre seriegullet med 3 poeng:
Det er klart for serierunde 14 av Toppserien 2021, det kommer til å bli fine kamper og med Vålerenga og LSK Kvinner som hoved-tv kamp på søndag, men i den første kampen møttes Arna-Bjørnar og Klepp:

Arna-Bjørnar vs Klepp
Sted: Arna Idrettspark
Runde: 14
Dommer: Ingvild Langnes Aarland (Malmefjorden IL)
Dag: lørdag
Dato: 25/09-21
Klokkeslett: 14:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for Arna-Bjørnar vs Klepp finner der her:

Det er altså Arna-Bjørnar som tar imot Klepp til dyst i Bergen i den første kampen i runde 14 av Toppserien 2021, dette er en kamp ingen av de 2 lagene har råd til å tape egentlig, men heller ikke råd til å gi bort bare ett poeng heller. Med Arna-Bjørnar seier tar Bergenslaget et langt steg mot fornyet kontrakt i Toppserien, Klepp på sin side er avhengig av at de selv vinner og at Lyn gir bort poeng eller helst taper mot Stabæk, selv om Stabæk og er rett bak de på tabellen så de må kanskje helt håpe på uavgjort i Stabæk mot Lyn. Lagene har møttes 51 ganger i cup og serie siden 1997, Arna-Bjørnar står med 25 seire, Klepp står med 17 seire og 9 kamper har endt med uavgjort, da langene møttes på Jæren tidligere i år vant Klepp 4-1, mens i fjor vant Klepp begge kampene, først 1-0 i Bergen, før det ble 2-1 på Jæren
Arna-Bjørnar kommer fra et 4-0 tap borte mot Sandviken, mens Klepp ikke har spilt seriekamp siden 28/08 da de spilte 1-1 mot Lyn, etter det har de vunnet mot Amazon Grimstad og tapt mot LSK Kvinner i NM.


Oddsen for Arna-Bjørnar vs Klepp ser slik ut:
H:1,40
B:4,30
U:5,90

Det er ingen som helst tvil om at Arna-Bjørnar er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men kampen skal selvsagt spilles først.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen i runde 14 av Toppserien 2021, møttes Avaldsnes og Rosenborg:

Avaldsnes vs Rosenborg
Sted: Avaldsnes 1
Runde: 14
Dato: 25/09-21
Dommer: Sondre Brudvik (Tertnes Fotball Herrer)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for Avaldsnes vs Rosenborg finner dere her:

Det er altså klart for den skikkelig god bit av en kamp på lørdag nor Avaldsnes tar imot Rosenborg, dette kan jo i utgangspunktet gå begge veier. Rosenborg skal altså til Karmøy i helgen, men det er ikke for å se på amerikansk kultur på det amerikanskinspirerte stedet eller for å se på kobbergruver, Rosenborg har nemlig helt andre planer når de tar turen til Karmøy utenfor Haugesund og ikke minst kommer de for å jakte på 3 poeng. Rosenborg kommer fra en 2-1 sier mot Vålerenga i serien på Lerkendal, og en 4-0 seier hjemme i NM mot nettopp Avaldsnes, Avaldsnes på sin side kommer fra et 3-1 tap borte mot Lyn i serien og som sagt et 4-0 tap borte mot Rosenborg i NM. Lagene har altså møttes 2 ganger i år og Rosenborg har vunnet begge, først 1-0 i serien og så 4-0 i NM, i fjor endte det 1-1 på Karmøy, og 3-1 til Rosenborg i Trondheim. Rosenborg må vinne denne kampen for å fortsat ha heng på Sandviken.

Oddsen for Avaldsnes vs Rosenborg ser slik ut:
H: 6.90
U: 4.40
B: 1.35

Det er ingen tvil om at Rosenborg er favoritter også ifølge oddsen, men kampen skal spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje kampen i runde 14 av Toppserien 2021, møttes Stabæk og Lyn:
Stabæk vs Lyn
Sted: Nadderud stadion
Runde: 14
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Dato: 25/09-21
Dag: lørdag
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for Stabæk vs Lyn finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... m/Nadderud

I den tredje kampen møttes altså bunnlagene Stabæk og Lyn, Lyn trenger 3 poeng for å nesten kunne si at det blir Toppserie neste år også, selv om de må vinne flere kampe enn det, Stabæk trenger også seieren for å prøve å komme seg bort fra siste plassen. Stabæk har ikke spilt serie kamp siden 29/08 da de tapte 1-0 for Arna-Bjørnar i Bergen, mens Lyn kommer fra en 3-1 seier hjemme mot Avaldsnes forrige runde, lagene har møttes 5 ganger i Toppserien siden 2018, Stabæk står med 3 seire, Lyn står med en seier og en kamp har endt med uavgjort. Da lagene møttes på Kringsjå i juni endte det 2-2, I Toppserien for 2 år siden vant lagene hver sin hjemmekamp, Lyn vant 2-0 i Oslo, mens Stabæk vant 1-0 i Bærum.


Oddsen på Stabæk vs Lyn ser slik ut:
H: 2.45
U: 3.40
B: 2.45

Det er jevnt på oddsen og jeg tror at det fort kan bli jevnt underveis i kampen også, men kampen skal jo spilles osv.
Sist redigert av One Tree Hill go den fre sep 24, 2021 5:55 pm, redigert 1 gang totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og nest siste kampen i serierunde 14 av Toppserien 2021, møttes Kolbotn og Sandviken:

Kolbotn vs Sandviken
Sted: Sofiemyr stadion
Runde: 14
Dommer: Veronika Fjeldvær (Stadsbygd IL)
Dato: 25/09-21
Dag: lørdag
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for Kolbotn vs Sandviken finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Sofiemyr

I den fjerde og nest siste kampen i runde 14 av Toppserien 2021, møttes altså Kolbotn og Sandviken, dette er jo en kamp som Sandviken i utgangspunktet bør vinne, men det kan jo være at de går på et bananskall også, selv om det er lite sannsynlig. Kolbotn kommer fra et 5-2 tap borte mot LSK Kvinner i forrige serierunde, mens Sandviken vant 4-0 på Brann stadion mot byrival Arna-Bjørnar. Lagene har møttes 41 ganger i Toppserien og 1.divisjon, siden 1995, Kolbotn står med 23 seire, Sandviken står med 11 seire og 7 kamper har endt med uavgjort, da lagene møttes i mai i Bergen vant Sandviken 1-0, i fjor vant Sandviken begge kampene med 3-1 og 1-0. Sandviken er det eneste laget som er ubeseiret så langt i sesongen.

Oddsen for Kolbotn vs Sandviken ser slik ut:
H:8,00
B:5,60
U:1,23

Det er ingen tvil om at Sandviken er favoritter i denne kampen ifølge oddsen også, men som alltid så skal kampen spilles først.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: fre sep 24, 2021 5:18 pm I den andre kampen i runde 14 av Toppserien 2021, møttes Avaldsnes og Rosenborg:

Avaldsnes vs Rosenborg
Sted: Avaldsnes 1
Runde: 14
Dato: 25/09-21
Dommer: Sondre Brudvik (Tertnes Fotball Herrer)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for Avaldsnes vs Rosenborg finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Avaldsnes

Det er altså klart for den skikkelig god bit av en kamp på lørdag nor Avaldsnes tar imot Rosenborg, dette kan jo i utgangspunktet gå begge veier. Rosenborg skal altså til Karmøy i helgen, men det er ikke for å se på amerikansk kultur på det amerikanskinspirerte stedet eller for å se på kobbergruver, Rosenborg har nemlig helt andre planer når de tar turen til Karmøy utenfor Haugesund og ikke minst kommer de for å jakte på 3 poeng. Rosenborg kommer fra en 2-1 sier mot Vålerenga i serien på Lerkendal, og en 4-0 seier hjemme i NM mot nettopp Avaldsnes, Avaldsnes på sin side kommer fra et 3-1 tap borte mot Lyn i serien og som sagt et 4-0 tap borte mot Rosenborg i NM. Lagene har altså møttes 2 ganger i år og Rosenborg har vunnet begge, først 1-0 i serien og så 4-0 i NM, i fjor endte det 1-1 på Karmøy, og 3-1 til Rosenborg i Trondheim. Rosenborg må vinne denne kampen for å fortsat ha heng på Sandviken.

Oddsen for Avaldsnes vs Rosenborg ser slik ut:
H: 6.90
U: 4.40
B: 1.35

Det er ingen tvil om at Rosenborg er favoritter også ifølge oddsen, men kampen skal spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: fre sep 24, 2021 5:03 pm Rosenborg på poengjakt på Karmøy, mens Sandviken nærmest kam sikre seriegullet med 3 poeng:
Det er klart for serierunde 14 av Toppserien 2021, det kommer til å bli fine kamper og med Vålerenga og LSK Kvinner som hoved-tv kamp på søndag, men i den første kampen møttes Arna-Bjørnar og Klepp:

Arna-Bjørnar vs Klepp
Sted: Arna Idrettspark
Runde: 14
Dommer: Ingvild Langnes Aarland (Malmefjorden IL)
Dag: lørdag
Dato: 25/09-21
Klokkeslett: 14:00
Kanal: DIREKTESPORT

Værmelding for Arna-Bjørnar vs Klepp finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ergen/Arna

Det er altså Arna-Bjørnar som tar imot Klepp til dyst i Bergen i den første kampen i runde 14 av Toppserien 2021, dette er en kamp ingen av de 2 lagene har råd til å tape egentlig, men heller ikke råd til å gi bort bare ett poeng heller. Med Arna-Bjørnar seier tar Bergenslaget et langt steg mot fornyet kontrakt i Toppserien, Klepp på sin side er avhengig av at de selv vinner og at Lyn gir bort poeng eller helst taper mot Stabæk, selv om Stabæk og er rett bak de på tabellen så de må kanskje helt håpe på uavgjort i Stabæk mot Lyn. Lagene har møttes 51 ganger i cup og serie siden 1997, Arna-Bjørnar står med 25 seire, Klepp står med 17 seire og 9 kamper har endt med uavgjort, da langene møttes på Jæren tidligere i år vant Klepp 4-1, mens i fjor vant Klepp begge kampene, først 1-0 i Bergen, før det ble 2-1 på Jæren
Arna-Bjørnar kommer fra et 4-0 tap borte mot Sandviken, mens Klepp ikke har spilt seriekamp siden 28/08 da de spilte 1-1 mot Lyn, etter det har de vunnet mot Amazon Grimstad og tapt mot LSK Kvinner i NM.


Oddsen for Arna-Bjørnar vs Klepp ser slik ut:
H:1,40
B:4,30
U:5,90

Det er ingen som helst tvil om at Arna-Bjørnar er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men kampen skal selvsagt spilles først.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den femte og siste kampen som skal spilles i helgen og i runde 14 av Toppserien 2021, møttes Vålerenga og LSK Kvinner:

Vålerenga vs LSK Kvinner
Sted: Intility Arena
Runde: 14
Dommer: Emilie Rodahl Torkelsen (Bækkelagets SK)
Dato: 26/09-21
Dag: søndag
Klokkeslett: 16:00
Kanal: NRK 1, nrk.no og DIREKTESPORT

Værmelding for Vålerenga vs LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ty%20Arena


Det er altså klart for et litte derby når fjorårets seriemestere tar imot LSK Kvinner på Intility Arena, Dette kam fort bli en jevn og spennende kamp. Vålerenga kommer fra et 2-1 tap borte på Lerkendal mot Rosenborg i forrige runde, mens LSK vant 5-2 hjemme mot Kolbotn. Lagene har møttes 24 ganger i cup og serie siden 2011, LSK Kvinner står med 17 seire, Vålerenga sår med 4 seire og 3 kamper har endt med uavgjort, da langene møttes i LSK-hallen i juli endte det 1-1 og i fjor møttes de 3 ganger og Vålerenga vant 3-1 og 4-2 i Toppserien og 2-0 etter ekstraomganger i cupfinalen på Ullevaal stadion.



Oddsen for Vålerenga vs LSK Kvinner ser slik ut:
H:2,00
U:3,60
B:2,95

Det er ganske jevnt på oddsen også, selv om Vålerenga er litt mer favoritter enn LSK Kvinner, men kampen skal spilles først også.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Etter kamp rapportene kommer så fort jeg får det til.

TWU

Legg inn av TWU »

Må bare si at en av grunnene til at det er tidvis smertefullt å se på Toppserien på NRK er på grunn av denne kommentatoren. En eller annen tilfeldig fra gaten hadde klart å lage like mye entusiasme. Løken er ok ved siden av, selv om han er sånn NRK-traust.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

TWU skrev: søn sep 26, 2021 5:14 pm Må bare si at en av grunnene til at det er tidvis smertefullt å se på Toppserien på NRK er på grunn av denne kommentatoren. En eller annen tilfeldig fra gaten hadde klart å lage like mye entusiasme. Løken er ok ved siden av, selv om han er sånn NRK-traust.
Så ikke kampen, men er Løken tilbake som sidekommentator? Trodde han forsvant for et par tiår siden.

TWU

Legg inn av TWU »

sexxes skrev: man sep 27, 2021 1:00 am Så ikke kampen, men er Løken tilbake som sidekommentator? Trodde han forsvant for et par tiår siden.
Skrev jeg Løken ja… Her ble det kortslutning. Poenget var å få frem at Torp høres akkurat ut som Løken, som en generisk NRK-ekspert greie. Så ble tydeligvis noe kuttet ut i resonnementet.

Ellers er det jo bra og viktig at NRK tar på seg rollen med å vise Toppserien, men skulle gjerne hatt bedre produksjon. Virker tidvis som at NRK-sendinger produseres av folk som prøver å lage gode sendinger, men ikke aner noe om fotball.

Kampen i går var forresten sånn halvveis. Sandviken ser fremdeles ut å cruise mot seriegullet, men en skrell så kan nervene komme.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Seirer til 3 av 4 lag på toppen og Rosenborg fortsatt med i kampen om gullet:
Da er runde 14 i Toppserien ferdig spilt og i den før<ste kampen møttes Arna-Bjørnar og Klepp:
Arna-Bjørnar (3) vs Klepp (1)


Mål Arna-Bjørnar: Linnéa Solvoll Laupstad 62 min
Tilja Ellingsen (selvmål) 54 min
Julie Damsgaard Madsen 85 min
Mål Klepp: Ingeborg Lye Skretting 40 min

Det var egentlig ingen tvil om at Arna-Bjørnar skulle vinne, selv om det var Klepp som tok ledelsen 1-0 kom hjemme langet sterkt tilbake igjen og snudde kampen til 3-1. Klepp tok altså ledelsen etter 40 minutters spilt med Skretting, før de satte ballen i eget mål etter 54 min og dermed 1-1, før Laupstad satte inn 2-1 til Arna-Bjørnar og så satte Madsen inn 3-1 etter 85 minutters spilt, flere mål blir det ikke. Arna-Bjørnar skal i neste runde til Trondheim og møtte Rosenborg der lørdag 09/10-21, mens Klepp tar imot Kolbotn på Jæren også lørdag 09/01-21.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen i runde 14 av Toppserien 2021 møttes Kolbotn og Sandviken:
Kolbotn (1) vs Sandviken (3)


Mål Kolbotn: Tonje Pedersen (straffe) 53 min
Mål Sandviken: Lisa Fjeldstad Naalsund 34 min
Guro Bergsvand 39 min
Vilde Hasund 90 min

Det var egentlig ingen som helst tvil om at Sandviken skulle vinne denne kampen, de gikk opp i 1-0 ved Naalsund etter 34 minutters spilt, 5 minutter senere legger Bergsvand på til 2-0 som blir pauseresultatet, etter hvilen får Kolbotn et straffespark etter 53 minutters spilt det setter Pedersen i mål og skaper litt spenning i kampen, men etter 90 minutters spill setter Hasund spikeren i kisten for Sandviken. Kolbotn skal som sagt møte Klepp borte lørdag 09/10-21, mens Sandviken skal spille allerede til helgen i semifinalen i NM borte mot LSK Kvinner, mens i neste kamp i Toppserien for Sandviken er også lørdag 09/10-21 hjemme mot Stabæk.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: man sep 27, 2021 8:26 pm Seirer til 3 av 4 lag på toppen og Rosenborg fortsatt med i kampen om gullet:
Da er runde 14 i Toppserien ferdig spilt og i den før<ste kampen møttes Arna-Bjørnar og Klepp:
Arna-Bjørnar (3) vs Klepp (1)


Mål Arna-Bjørnar: Linnéa Solvoll Laupstad 62 min
Tilja Ellingsen (selvmål) 54 min
Julie Damsgaard Madsen 85 min
Mål Klepp: Ingeborg Lye Skretting 40 min

Det var egentlig ingen tvil om at Arna-Bjørnar skulle vinne, selv om det var Klepp som tok ledelsen 1-0 kom hjemme langet sterkt tilbake igjen og snudde kampen til 3-1. Klepp tok altså ledelsen etter 40 minutters spilt med Skretting, før de satte ballen i eget mål etter 54 min og dermed 1-1, før Laupstad satte inn 2-1 til Arna-Bjørnar og så satte Madsen inn 3-1 etter 85 minutters spilt, flere mål blir det ikke. Arna-Bjørnar skal i neste runde til Trondheim og møtte Rosenborg der lørdag 09/10-21, mens Klepp tar imot Kolbotn på Jæren også lørdag 09/01-21. Klepp skal forresten først møte Stabæk i en henge kamp lørdag 02/10-21.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»