Toppserien 2021

Svar
sexxes
Innlegg: 1925

Re: Toppserien 2021

Legg inn av sexxes »

One Tree Hill go skrev: man aug 30, 2021 11:11 am Arna-Bjørnar var best i førsteomgang, mens Stabæk var best i andreomgang, og hadde sjansesløseri i kampen, men til syvende og sist er det målene som teller i fotball, det er jo nettopp det Arna-Bjørnar får også og det er det viktigste i en fotballkamp.
Nja, følte vel egentlig ikke at Arna Bjørnar var best i 1. omgang heller, men var nogenlunde jevnt første 30.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

sexxes skrev: tir aug 31, 2021 3:29 pm
One Tree Hill go skrev: man aug 30, 2021 11:11 am Arna-Bjørnar var best i førsteomgang, mens Stabæk var best i andreomgang, og hadde sjansesløseri i kampen, men til syvende og sist er det målene som teller i fotball, det er jo nettopp det Arna-Bjørnar får også og det er det viktigste i en fotballkamp.
Nja, følte vel egentlig ikke at Arna Bjørnar var best i 1. omgang heller, men var nogenlunde jevnt første 30.
Vel tar bare utgangspunkt i noe jeg leste.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Anna Langås Jøsendal er klar for Rosenborg fra nyttår og har signert en kontrakt med Rosenborg til 2023.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norges tropp til kampene mot Armenia og Kosovo:
Keepere:
Cecilie Hauståker Fiskerstrand
Klubb: LSK Kvinner

Aurora Mikalsen
Klubb:
Sandviken

Rugile Maria Rulyte
Klubb:
Rosenborg

Utespillere:

Synne Skinnes Hansen
Klubb:
Rosenborg

Tuva Hansen
Klubb:
Sandviken

Anja Sønstevold
Klubb:
FC Inter Milan

Guro Bergsvand
Klubb:
Sandviken

Emilie Bragstad
Klubb:
Rosenborg



Maria Torisdottir
Klubb:
Manchester United FC



Julie Blakstad
Klubb:
Rosenborg

Vilde Bøe Risa
Klubb:
Manchester United FC

Amalie Vevle Eikeland
Klubb:
Reading Women FC

Frida Leonhardsen Maanum
Klubb:
Arsenal Women FC

Ingrid Syrstad Engen
Klubb:
FC Barcelona

Anna Langås Jøsendal
Klubb:
Avaldsnes

Lisa Fjeldstad Naalsund
Klubb:
Sandviken

Elisabeth Terland
Klubb:
Sandviken

Emilie Bosshard Haavi
Klubb:
LSK Kvinner

Caroline Graham Hansen
Klubb: FC Barcelona


Guro Reiten
Klubb:
Chelsea FC

Karina Sævik
Klubb:
Avaldsnes



Lisa-Marie Karlseng Utland
Klubb:
Rosenborg

Kampene spilles slik:
Norge vs Armenia 16/09-21 18:00
Kosovo vs Norge 21/09-21


Rugile Rulye, Guro Bergsvand og Anna Jøsendal er tatt ut for første gang.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

CL Playoff første kamp:
Onsdag 01/09-21:
Znk Osijek vs Breidablik 18:00
Sparta Praha vs HB Køge 18:00
VfL Wolfsburg vs Girondins Bordeaux 18:00
Vllaznia Shkoder vs Juventus 19:00
Vålerenga vs BK Häcken 19:00
Servette Geneva vs Glasgow City LFC 19:15
Levante vs Olympique Lyon 21:00
Sist redigert av One Tree Hill go den ons sep 01, 2021 10:37 am, redigert 1 gang totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Siste kamp i runde 3 av NM:
Onsdag 1/09-21:
Klepp vs Amazon Grimstad 18:00

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Resultater playoff CL kvinner førstekamp:
Onsdag/01/09-21:
Znk Osijek (1) vs Breidablik (1)
Sparta Praha (0) vs HB Køge (1)
VfL Wolfsburg (3) vs Girondins Bordeaux (2)
Vllaznia Shkoder (0) vs Juventus (2)
Vålerenga (1) vs BK Häcken (3)
Servette Geneva (1) vs Glasgow City LFC (1)
Levante (1) vs Olympique Lyon (2)

Det blir en vanskelig retur kamp for Vålerenga, men ingenting er umulig i fotball.

Cupkampen mellom Klepp og Amazon Grimstad skal spille 08/09-21 i stedet.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Slik spilles serierunde 13 av Toppserien 2021 (Superlørdag):
Lørdag 04/09-21:
Rosenborg vs Vålerenga 15:00 (NRK 1, nrk.no og DIREKTESPORT)
Stabæk vs Klepp 15:00 (DIREKTESPORT)
Lyn vs Avaldsnes 15:00 (DIREKTESPORT)
LSK Kvinner vs Kolbotn 15:00 (DIREKTESPORT)
Sandviken vs Arna-Bjørnar 18:00 (DIREKTESPORT)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Før kamprapportene kommer i morgen ettermiddag/kveld:

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg trenger 3 poeng mot Vålerenga og den andre og den siste kampen i slaget om Bergen:
Det er klart for runde 13 av Toppserien 2021 og det er mange viktige kamper som skal spilles og i den første kampen møttes Rosenborg og Vålerenga:
Rosenborg vs Vålerenga
Sted: Lerkendal stadion

Runde: 13
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Dato: 04/09-21
Dag: lørdag
Klokkeslett: 15:00
Kanal: NRK 1, nrk.no og DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Rosenborg og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Lerkendal


Det er som sagt altså klart for runde 13 av Toppserien 2021 og alle kampene spilles i morgen lørdag 4 av 5 kamper starter klokken 15:00, mens Bergensderbyet mellom Sandviken og Arna-Bjørnar starter klokken 18:00, i en av de kampene som starter klokken 15:00 møttes Rosenborg og Vålerenga på Lerkendal stadion. Begge lag trenger 3 poeng, Rosenborg trenger 3 poeng og samtidig trenger de hjelp fra Arna-Bjørnar som helst bør vinne mot Sandviken, for at Rosenborg i det heletatt skal kunne klare å fortsatt henge med i kampen om gullet. Vålerenga trenger 3 poeng for i det heletatt og prøve og helge med i medalje kampen, de håper nok samtidig at LSK Kvinner gir bort poeng i sin kamp, Vålerenga må altså vinne for å helge med i sølvkampen, de er jo allerede hektet av i gullkampen etter tapet mot Sandviken forrige runde. Da lagene møttes på Intility Arena tidligere i år vant Rosenborg 2-0 etter at Sara Fornes scoret på overtid, i fjor endte begge kampene uavgjort, først 0-0 i Trondheim og så 1-1 i Oslo. Rosenborg spilte ikke serierunde forrige helg, men en treningskamp mot Barcelona og tapte 3-0, mens Vålerenga tapte 1-0 i hjemme i Oslo mot Sandviken.

Oddsen på Rosenborg vs Vålerenga ser slik ut:
H: 1.90
U: 3.60
B: 3.15


Det er ingen tvil om at hjemmelaget Rosenborg er favoritter også ifølge oddsen, men som alltid så skal kampen spilles først også da.
Sist redigert av One Tree Hill go den fre sep 03, 2021 5:09 pm, redigert 1 gang totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Kampen mellom Stabæk og Klepp er utsatt pga. korona-smitte i Stabæk troppen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen i runde 13 av Toppserien møttes Lyn og Avaldsnes:
Lyn vs Avaldsnes
Sted: Kringsjå kunstgress
Runde: 13
Dommer: Veronika Fjeldvær (Stadsbygd IL)
Dato: 04/09-21
Dag: lørdag
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for kampen mellom Lyn og Avaldsnes finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Kringsjå


Det er tabellnaboene som møtes på Kringsjå i morgen og dersom Lyn vinner i morgen vil de komme til å ligge likt med Avaldsnes på tabellen, men jeg tror nok kanskje ikke at Avaldsnes vil gi noe gratis til Lyn heller. Lyn kommer fra 1-1 borte mot Klepp forrige runde, mens Avaldsnes spilte uavgjort 2-2 borte mot Kolbotn. Lagene har møttes 7 ganger i Toppserien siden 2018, Avaldsnes står med 4 seire, Lyn står med en seier, og 2 kamper har endt med uavgjort, da langene møttes på Karmøy i juni vant Lyn 1-0 og i fjor vant Avaldsnes 5-2 hjemme på Karmøy, før det endte med 1-1 i Oslo.



Oddsen på Lyn vs Avaldsnes ser slik ut:
H: 2.45
U: 3.35
B: 2.40


Det er veldig jevnt i denne kampen også ifølge oddsen, men alt kan skje og kampen skal spilles først osv.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje og nest siste kampen som spilles i helgen i runde 13 av Toppserien møttes LSK Kvinner og Kolbotn:
LSK Kvinner vs Kolbotn
Sted: LSK-hallen
Runde: 13
Dommer: Hakan Catalgøl (Løvenstad)
Dato: 04/09-21
Dag: lørdag
Klokkeslett: 15:00
Kanal: DIREKTESPORT

Det er som vanlig ikke nødvendig med værmelding når kampen går inne i en hall.

LSK Kvinner bør jo i utgangspunktet vinne denne kampen, men man skal aldri si aldri med Kolbotn, selv om LSK Kvinner må regnes som favoritter. LSK Kvinner spilte ikke forrige helg, i og med at de skulle ha møtt Rosenborg som var opptatt med treningskamp mot Barcelona, Kolbotn på sin side fikk ett poeng etter 2-2 hjemme mot Avaldsnes. Lagene har møttes 26 ganger i cup og serie siden 2010, LSK Kvinner står med 18 seire, mens Kolbotn står med 3 seire, og 5 kamper har endt med uavgjort. Da lagene møttes på Sofiemyr i juli vant LSK Kvinner 2-1 og i fjor vant førts LSK Kvinner 3-1 på hjemmebane, før det ente med 1-1 på Sofiemyr.



Oddsen på LSK Kvinner vs Kolbotn ser slik ut:
H: 1.23
U: 4.80
B: 9.50


Det er ingen tvil om at LSK Kvinner er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men kampen skal spilles først.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og siste kampen som spilles i helgen i runde 13 av Toppserien møttes Sandviken og Arna-Bjørnar:
Sandviken vs Arna-Bjørnar
Sted: Brann stadion
Runde: 13
Dommer: Henrikke Holm Nervik (Trygg/Lade SK)
Dato: 04/09-21
Dag: lørdag
Klokkeslett: 18:00
Kanal: DIREKTESPORT


Værmelding for Sandviken vs Arna-Bjørnar finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion


Det er klart for sesongens andre og siste Bergensderby når serieleder Sandviken tar imot Arna-Bjørnar på Brann stadion. Sandviken kommer fra en 1-0 seier borte mot Vålerenga, mens Arna-Bjørnar kommer fra en 1-0 seier hjemme mot Stabæk. Lagene har møttes 41 ganger i cup og serie siden 1997, Arna-Bjørnar står med 22 seire, Sandviken står med 11 seire og 8 kamper har endt med uavgjort, da lagene møttes på Arna Idrettspark i juni endte det med 1-1 og i fjor vant Sandviken begge kampene først 1-0 på bortebane og så 2-0 på hjemmebane.




Oddsen på Sandviken vs Arna-Bjørnar ser slik ut:
H: 1.15
U: 6.10
B: 10.50


Det er ingen tvil om at Sandviken er favoritter i denne kampen også ifølge oddsen, men kampen skal spilles først.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

One Tree Hill go skrev: fre sep 03, 2021 5:00 pm Kampen mellom Stabæk og Klepp er utsatt pga. korona-smitte i Stabæk troppen.
Ikke registrert smitte ennå, men noen spillere er betegnet som nærkontakter. Derfor utsettelsen. Smitteurbrudd på NTG hvor noen studerer.

Av samme grunn er Røa-Øvrevoll Hosle utsatt.

chatin

Legg inn av chatin »

Et redusert Vålerenga-lag som sparte mange spillere til returkampen mot Häcken fra start mot RBK. Rosenborg klart best i første omgang, Enga veldig svake. Vålerenga best i 2. omgang, fantastisk mål av Andradóttir. Sara Fornes er i ferd med å bli mitt værste mareritt som Vålerenga-supporter. For tredje gang på rad mot Enga byttes hun inn, scorer og frarøver Vålerenga poeng mot spillets gang. Der røyk muligheten for topp 2 for Enga.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg vinner, Vålerenga mistet sølvet og Sandviken fosser frem mot klubbens første seriegull:
Da er 4 av 5 kamper i runde 13 av Toppserien 2021 i og med at Stabæk og Klepp ikke ble spilt grunnet korona-smitte i Stabæks tropp, i den første kampen møttes storlagene Rosenborg og Vålerenga til gullkamp på Lerkendal stadion:
Rosenborg (2) vs Vålerenga (1)

Mål Rosenborg: Elin Åhgren Sørum (straffe) 9 min
Sara Kanutte Sørensen Fornes 82 min
Mål Vålerenga: Amanda Jacobsen Andradottir 73 min


Gulljaktende Rosenborg fikk en kjemme start da de fikk et straffespark etter en hands inne i feltet etter bare 9 minutter spilt og Elin Åhgren Sørum er sikker fra straffemerket, en ledelse de holder til det er spilt 73 minutter, da får Andradottir et kjempe treff og såret et fint mål for Vålerenga. Men Vålerenga har hatt trøbbel i Oslo både i fjor og i år mot Rosenborg og den som har skapt mest trøbbel for Vålerenga er Sara Kanutte Sørensen Fornes, hun skåret det avgjørende målet da det ble 1-1 i fjor, det avgjørende målet da Rosenborg vant -21 i år og jammen scorer hun ikke mot Vålerenga igjen på Lerkendal, når hun 8 minutter før ordinærtid scorer 2-1 målet etter et fint angrep av Rosenborg, en ganske god og fri Skinnes Hansen legger inn i feltet til slutt og finner en meget godt plassert Fornes. Flere mål blir det ikke, men målet blir feiret på en spesiell, men morsom måte. Rosenborg skal nå ha 2 kamper på rad mot Avaldsnes, først hjemme i NMKoteng Arena søndag 12/09-21 og så borte i Toppserien på lørdag 25/09-21. Vålerenga på sin side skal møte Kolbotn borte i NM på lørdag 11/09-21 og LSK Kvinner hjemme i Toppserien på søndag 26/09-21.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den andre kampen i runde 13 av Toppserien 201, møttes LSK Kvinner og Kolbotn:
LSK Kvinner (5) vs Kolbotn (2)

Mål LSK Kvinner: Thea Kyvåg 16 min
Ina Gausdal 29 min
Emilie Bosshard Haavi 65 min
Camilla Linberg 78 min
Emilie Bosshard Haavi 80 min
Mål Kolbotn: Johanne Fridlund 76 min
Johanne Fridlund 87 min

Ingen tvil om at LSK Kvinner skulle vinne denne kampen og det ble også dårlig nytt for Vålerenga forresten at LSK Kvinner vant, LSK Kvinner går opp i 1-0 etter 16 minutter spilt, så øker de til 2-0 etter 29 minutter, før de etter 65 minutter leder 3-0, så reduserer Kolbotn til 3-1 etter 76 minutter spilt, men 2 minutter senere øker LSK Kvinner ledelsen enda mer til 4-1, 2 minutter etter 4-1 scoringen legger LSK Kvinner på til 5-1 ved Haavi og hennes andre scoring for dagen, 3 minutter før Ordinærtid reduserer Kolbotn til 5-2 ved Fridlund og hennes andre scoring for dagen, flere mål blir det ikke og LSK Kvinner vinner 5-2. LSK Kvinner skal til Intility Arena neste runde og møter Vålerenga der søndag 26/09-21, mens Kolbotn skal som sagt møte Vålerenga hjemme i NM lørdag 11/09-21 før de skal møte Sandviken hjemme i Toppserien lørdag 25/09-21.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

De 2 siste etterkamprapportene kommer litt senere i kveld.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: man sep 06, 2021 1:36 pm I den andre kampen i runde 13 av Toppserien 2021, møttes LSK Kvinner og Kolbotn:
LSK Kvinner (5) vs Kolbotn (2)

Mål LSK Kvinner: Thea Kyvåg 16 min
Ina Gausdal 29 min
Emilie Bosshard Haavi 65 min
Camilla Linberg 78 min
Emilie Bosshard Haavi 80 min
Mål Kolbotn: Johanne Fridlund 76 min
Johanne Fridlund 87 min

Ingen tvil om at LSK Kvinner skulle vinne denne kampen og det ble også dårlig nytt for Vålerenga forresten at LSK Kvinner vant, LSK Kvinner går opp i 1-0 etter 16 minutter spilt, så øker de til 2-0 etter 29 minutter, før de etter 65 minutter leder 3-0, så reduserer Kolbotn til 3-1 etter 76 minutter spilt, men 2 minutter senere øker LSK Kvinner ledelsen enda mer til 4-1, 2 minutter etter 4-1 scoringen legger LSK Kvinner på til 5-1 ved Haavi og hennes andre scoring for dagen, 3 minutter før Ordinærtid reduserer Kolbotn til 5-2 ved Fridlund og hennes andre scoring for dagen, flere mål blir det ikke og LSK Kvinner vinner 5-2. LSK Kvinner skal til Intility Arena neste runde og møter Vålerenga der søndag 26/09-21, mens Kolbotn skal som sagt møte Vålerenga hjemme i NM lørdag 11/09-21 før de skal møte Sandviken hjemme i Toppserien lørdag 25/09-21.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den tredje og nest siste kampen i runde 13 av Toppserien 2021, møttes Lyn og Avaldsnes:
Lyn (3) vs Avaldsnes (1)

Mål Lyn: Runa Lillegård 12 min
Runa Lillegård 21 min
Cathinka Cecilie Friis Tandberg 60 min
Mål Avaldsnes: Kristina Svandal 69 min


Det var ingen tvil om at Lyn skulle vinne denne kampen og Lyn gikk opp i ledelsen 1-0 etter bare 12 minutter spilt ved Lillegård, 9 minutter sener scorer Lillegård sitt andre for dagen og øker ledelsen til 2-0, etter 60 minutter spilt øker Tandberg ledelsen til 3-0. Avaldsnes får et trøstemål 9 minutter etter 3-0 målet ved Savndal, men til ingen nytte for flere mål blir det ikke og det ender med 3-1 til Lyn. Lyn skal spille mot Stabæk på Nadderud lørdag 25/09-21, mens Avaldsnes skal først til Trondheim og møte Rosenborg i NM søndag 12/09.21 og lørdag 25/09-21 er det Rosenborg som kommer på besøk til Karmøy i Toppserien.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I den fjerde og siste kampen i runde 13 av Toppserien 2021 som ble spilt i helgen, møttes Sandviken og Arna-Bjørnar:
Sandviken (4) vs Arna-Bjørnar (0)

Mål Sandviken: Marit Bratberg Lund (straffe) 26 min
Marit Bratberg Lund 33 min
Lisa Fjeldstad Naalsund 56 min
Marthine Østenstad 83 min


Det var selvsagt ingen tvil om at Sandviken skulle vinne denne kampen, og da de får straffe etter 25 minutter er det nær sagt en selvfølge at det er Bratberg Lund som skal ta det, Bratberg Lund er sikker fra straffemerket og sender hjemme laget i ledelsen 1-0 etter altså 26 min spilt, 7 minutter senere er Bratberg Lund frampå igjen og øker ledelsen til 2-0. Etter pause er det klart for 3-0 etter 56 minutter spilt når Naalsund scorer, 7 minutter før ordinærtid fastsetter Østenstad resultatet til 4-0, for flere mål blir det altså ikke. Sandviken skal ta imot Fløya i NM Stemmemyren kunstgress lørdag 11/09-21, før de tar turen til Sofiemyr lørdag 25/09-21 for å møte Kolbotn der, mens Arna-Bjørnar møter Klepp hjemme i Toppserien lørdag 25/09-21.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er en link/lenke til tabellen slik den ser ut etter helgen:
https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... sId=174541

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er en link/lenke til toppscorerstatestikken og annen statistikk:
http://www.altomfotball.no/element.do?c ... lUrl=false

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I dag skal endelig cupkampen mellom Klepp og Amazon Grimstad spilles, det kommer ikke en fullstendig før kamprapport for denne kampen, men for cupkampene i helge blir det selvsagt før kamprapporter for alle kampene:
Klepp vs Amazon Grimstad 18:00 (DIREKTESPORT)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Jeg skulle ha skrevet om CL playoff og kampene der, men har ikke rukket det denne gangen, ser også at jeg ikke fikk med alle kampene sist jeg beklager dette selvsagt, men her er linker/lenker til hvor dere kan finne kampene:
https://vglive.no
https://www.uefa.com/womenschampionsleague/
I tillegg går Häken vs Vålerenga går på DIREKTESPORT i kveld 19:00.

jakral

Legg inn av jakral »

Vålerenga er i Göteborg og skal møte Häcken i kveld. Må hente opp 3-1 tap fra hjemmekampen for å avansere inn i CL-gruppespillet. Det blir nok for tøft.

Ser at klubber fra Island og Danmark har gode utgangspunkt foran returkampene til å få klubber inn i den nye pengebingen til UEFA også.

chatin

Legg inn av chatin »

jakral skrev: ons sep 08, 2021 4:29 pm Vålerenga er i Göteborg og skal møte Häcken i kveld. Må hente opp 3-1 tap fra hjemmekampen for å avansere inn i CL-gruppespillet. Det blir nok for tøft.
Mistet litt motet etter den første kampen. Hjemmekampen speilet hvordan VIF har vært i alle kampene mot andre topplag denne sesongen. Henger i store deler av kampen godt med spillemessig og gjør egentlig ikke noen dårlig kamp, men er ineffektiv og klarer å tape. Hadde blant annet to skudd i tverrligger i 2. omg. Dermed en veldig tøff oppgave i kveld.

jakral

Legg inn av jakral »

For en floppsesong av Vålerenga. Fjerdeplass i Toppserien for øyeblikket og sjanseløse mot Häcken i kveld. Utslått 6-3 sammenlagt. Da blir det ingen norske klubber i det nystartede CL-gruppespillet. Rosenborg røk mot Levante i forrige runde. Derimot er Køge fra Danmark klare, Häcken fra Sverige og islandske Breidablik har god sjanse til å sikre plass i morgen etter uavgjort borte mot et kroatisk lag i første kamp.

Norsk kvinnefotball er inne i en meget svak periode nå. Landslaget har vel spilt fire-fem dårlige kamper på rad, og laget produserer knapt målsjanser. 7-0 tapet sist mot Nederland var uverdig. Vi må si at Norge underpresterer grovt sett ut i fra forutsetningene. Det er ca. 1,4 millioner lisensierte kvinnelige fotballspillere i Europa, og Norge har over 100 000 av dem. Det som leveres for tiden er ikke godkjent.

chatin

Legg inn av chatin »

jakral skrev: ons sep 08, 2021 9:03 pm For en floppsesong av Vålerenga. Fjerdeplass i Toppserien for øyeblikket og sjanseløse mot Häcken i kveld. Utslått 6-3 sammenlagt. Da blir det ingen norske klubber i det nystartede CL-gruppespillet. Rosenborg røk mot Levante i forrige runde. Derimot er Køge fra Danmark klare, Häcken fra Sverige og islandske Breidablik har god sjanse til å sikre plass i morgen etter uavgjort borte mot et kroatisk lag i første kamp.

Norsk kvinnefotball er inne i en meget svak periode nå. Landslaget har vel spilt fire-fem dårlige kamper på rad, og laget produserer knapt målsjanser. 7-0 tapet sist mot Nederland var uverdig. Vi må si at Norge underpresterer grovt sett ut i fra forutsetningene. Det er ca. 1,4 millioner lisensierte kvinnelige fotballspillere i Europa, og Norge har over 100 000 av dem. Det som leveres for tiden er ikke godkjent.
Enig i en del, men vil påstå at noen ting er litt mer nyansert enn som så. Når det gjelder Vålerenga så må sesongen kunne oppsummeres som en nedtur ettersom cupen er eneste man fortsatt har heng på. Mot Häcken er den store forskjellen at de har topp topp klasse angrepsspillere, mens Vålerengas angrepsspillere ikke har vært det i år. Ellers er jeg på ingen måte overrasket over at det ble en nedtur i år. For at Sandviken kom til å bli ufattelig sterke så man allerede før sesongen. Og så jevnt det var i Toppserien i fjor sier det seg selv at når Enga blir svekket og konkurrentene styrker seg betraktelig så er det naturlig at de går forbi. Vålerenga i seg selv ligger nesten på samme poengsnitt som i fjor de, men konkurrentene er mye bedre. Så er jeg litt kritisk til hvordan Vålerenga har hatt enormt fokus på å bygge bredde i stallen fremfor å kanskje forsøke å få noen topp signeringer som styrker laget kraftig. Enga sitter nå med en helt vanvittig bred stall og neste år skal de heller ikke spille i Europa. Og man har famlet enormt med de 4 offensive posisjonene i laget, man har 8-9 spillere som alle har blitt brukt litt rundt i alle de posisjonene, kant, 10´er og spiss. Derfor har man heller aldri fått angrepsspillet til å sitte. Så lider Norge litt av det samme man har sett på herresiden at kvalifiseringen til Europa er over et halvt år etter at man har tatt seriegull. Dermed er det naturlig at lagene har mistet spillere i mellomtiden. Jeg tror f. eks. at Sandviken, som er serieleder nå, hadde slått ut Häcken.

Når det gjelder landslaget får Martin Sjögren og NFF alt for lite kritikk. Hadde en trener for herrelandslaget prestert det Sjögren har gjort ville det blitt stilt masse spørsmålstegn. Den forrige samlingen var fullstendig katastrofe med noe av det værste jeg har sett av et norsk landslag. Sjögren får fortsette med minimalt med kritiske spørsmål. Det som er positivt i norsk kvinnefotball for tiden er jo at vi har spillere i toppklubber i Europa. I tillegg til Hegerberg i Lyon, har vi totalt 4 spillere i de to CL-finalistene fra forrige sesong, Syrstad Engen og Graham Hansen i Barca, og Reiten og Mjelde i Chelsea. Ildhusøy gikk til den franske seriemesteren PSG i sommer, Maanum til Arsenal, Bøe Risa og Thorisdottir er i Man Utd. Spillerne burde være gode nok, men landslaget presterer ikke. At NFF har klart å bli uvenn med en av verdens beste spillere i Ada Hegerberg slik at hun ikke vil representere Norge er også fullstendig håpløst. Sjögren klarer ikke få det beste ut av spillerne, og han bruker spillere i posisjoner de ikke nødvendigvis er best i. Til de kommende kvalifiseringskampene har han klart å ta ut en tropp med 23 spillere uten en eneste ren back. Landslaget er overmoden for en ny trener, og etter min mening burde man gå all inn på Alexander Straus i Sandviken så fort som mulig. Det maskineriet han har laget i Sandviken er meget imponerende, og med spillerne som er på landslaget nå tror jeg den spillestilen og 3-4-3 formasjonen han har i Sandviken ville passet utmerket på landslaget også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»