GeoGuessr - Challenges

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

GeoGuessr - Challenges

Legg inn av Canucks »

Fyrer opp en tråd for GeoGuessr hvor jeg vil dele noen utfordringer som folk kan spille på med, trenger ikke premium for å delta siden jeg deler lenken.

Første challenge er på A Better Europe så kun plasser i Europa. No Move, har ikke satt tid på den første, men i fremtiden kan det bli variasjon med tid etc. for å løse oppgaver.

Lykke til.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Har ikke tid nå, men det ser gøy ut :)

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

missChance skrev: ons jul 21, 2021 12:00 pm Har ikke tid nå, men det ser gøy ut :)
Bare prøve når du har tid, og jeg vil publisere flere challenges også over de neste dagene dersom folk prøver seg på dette, og vil også gå gjennom og forklare litt tips og tricks også om GeoGuessing som tidligere verdensrekord-holder(Nordics Map) i GeoGuessr om dette funker.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jeg var inne på noe sånt, men vet ikke om det var samme sted. Jeg hadde lastet ned et sånt klodekart - det står helt stille for meg hva det het - og så kunne man konkurrere "mot seg selv" ved å bli plassert et eller annet sted, se seg rundt på bilskilt, gater, hus e.l. og så plassere et flagg eller noe der man trodde man var, og så fikk man poeng etter hvor nær man var i kilometer.
Er dette noe av det samme?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

missChance skrev: ons jul 21, 2021 12:17 pm Jeg var inne på noe sånt, men vet ikke om det var samme sted. Jeg hadde lastet ned et sånt klodekart - det står helt stille for meg hva det het - og så kunne man konkurrere "mot seg selv" ved å bli plassert et eller annet sted, se seg rundt på bilskilt, gater, hus e.l. og så plassere et flagg eller noe der man trodde man var, og så fikk man poeng etter hvor nær man var i kilometer.
Er dette noe av det samme?
GeoGuessr kan man konkurere mot seg selv, og andre, det er også kommet nye Battle Royale game-modes etc. i dette. Det finnes et par mindre tjenester som gjør lignende ting, men høyst sannsynlig er det GeoGuessr som du har rotet deg inn i, og ja man får poeng etter hvor nærme man er.

Det er også noen andre modes som man kan spille med "streaks" med å gjette riktig land på rad, riktig by, hedge(score over 20K), speedruns som også brukes i WR-miljøet, for min del var det riktig land streaks som jeg var mest aktiv på, og fortsatt er litt aktiv på, samt hedge. Grunnet et par jukse-skandaler hos enkelte så har litt av motivasjonen min for å drive det mer aktivt forsvunnet, men har fortsatt en del Meta-knep etc. opp som ess i mine ermer, samt kontroll på diverse skilt som er unike for land.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jeg skal definitivt se på det når jeg får bedre tid!
Det var gøy å bli plassert midt ute i ødemarka og prøve å finne ut av hvilken verdensdel jeg var i først og fremst! :)

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

missChance skrev: ons jul 21, 2021 12:40 pm Jeg skal definitivt se på det når jeg får bedre tid!
Det var gøy å bli plassert midt ute i ødemarka og prøve å finne ut av hvilken verdensdel jeg var i først og fremst! :)
Ganske gøy ja.

3 personer har prøvd seg så langt, om litt flere prøver seg så kan jeg komme med litt forklaringer for hver av stedene med tips og tricks for å lære hvordan man kan finne ut av hva slags områder man hører hjemme i.

SKubrick

Legg inn av SKubrick »

Spilt myyyyyye GeoGuessr, selv om det har dabbet litt av i det siste. Tar som regel The Daily Challenge, og ellers går det i Battle Royale Country, som jeg tør påstå at jeg er rimelig god i.

Føler meg litt nerd når jeg forklarer til "normale" venner at siden bilskiltene har blå og gule klistremerker så MÅ det være i Portugal, og at det mest sannsynlig er Senegal på grunn av "brettene" på himmelen :D

Bra initiativ forøvrig, er med på dette!
Sist redigert av SKubrick den ons jul 21, 2021 11:34 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

SKubrick skrev: ons jul 21, 2021 11:18 pm Spilt myyyyyye GeoGuessr, selv om det har dabbet litt av i det siste. Tar som regel The Daily Challenge, og ellers går det i Battle Royale Country, som jeg tør påstå at jeg er rimelig god i.

Føler meg litt nerd når jeg forklarer til "normale" venner at siden bilskiltene har blå og gule klistremerker så MÅ det være i Portugal, og at det mest sannsynlig er Senegal på grunn av "brettene" på himmelen :D
Daily Challenges ja, hvor de samme folkene med alt-accounts fikser ting for å havne på toppen, eller bruker scripts. Skjønner ikke at de syntes det er gøy engang.

Jepp, Tyskland med sin sensur, Generasjon 1.5, Ukraina(rød google bil,bortsett fra Donetsk) osv.

Har selv stødig kontroll på alt av veimarkeringer, rumenske master med hull og maling etc.

SKubrick

Legg inn av SKubrick »

Canucks skrev: ons jul 21, 2021 11:34 pm
Daily Challenges ja, hvor de samme folkene med alt-accounts fikser ting for å havne på toppen, eller bruker scripts. Skjønner ikke at de syntes det er gøy engang.
Ja, har skjønt at det er mange som jukser her, men gjør det mest for egen del, og har noen venner jeg sammenligner med.
Canucks skrev: ons jul 21, 2021 11:34 pm Jepp, Tyskland med sin sensur, Generasjon 1.5, Ukraina(rød google bil,bortsett fra Donetsk) osv.

Har selv stødig kontroll på alt av veimarkeringer, rumenske master med hull og maling etc.
Er nok ikke så dypt inne i det som deg. Ikke så stødig på veimarkeringer og sånn, men har ofte fått rett på Romania når jeg ser de små steinene i veikanten med noen markeringer av noe slag. Og (spoiler for de som ikke ha løst oppgaven over):
► Show Spoiler

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

SKubrick skrev: ons jul 21, 2021 11:39 pm Ja, har skjønt at det er mange som jukser her, men gjør det mest for egen del, og har noen venner jeg sammenligner med.
Er nok greiest å gjøre det sånn ja.

Er nok ikke så dypt inne i det som deg. Ikke så stødig på veimarkeringer og sånn, men har ofte fått rett på Romania når jeg ser de små steinene i veikanten med noen markeringer av noe slag. Og de franske stolpene.
En side som GeoTips.Net har mye nyttig info for de som vil lære seg litt hacks.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Ny utfordring her for de som vil prøve seg på en til.

An Improved World

Denne gangen er det hele verden, igjen kjører jeg med samme No Move, mulig jeg endrer neste utfordring til Move og begrenset tid.

SKubrick

Legg inn av SKubrick »

Canucks skrev: ons jul 21, 2021 11:44 pm En side som GeoTips.Net har mye nyttig info for de som vil lære seg litt hacks.
Ghana-teipen er vel en klassiker.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

SKubrick skrev: ons jul 21, 2021 11:48 pm
Canucks skrev: ons jul 21, 2021 11:44 pm En side som GeoTips.Net har mye nyttig info for de som vil lære seg litt hacks.
Ghana-teipen er vel en klassiker.
Ghana-teipen er en klassiker som det er lett for nye å lære, samt bilen i Mongolia med alt av utstyr, det er vel ting som lett kan læres. Samt riften som du nevnte i Senegal, samt Albania og Montenegro.

Andre ting som lett kan læres er den ukrainske røde bilen som gjør det lett når man er i tvil mellom Ukraina og Russland(hvor bilen er svart).

SKubrick

Legg inn av SKubrick »

Canucks skrev: ons jul 21, 2021 11:53 pm
Andre ting som lett kan læres er den ukrainske røde bilen som gjør det lett når man er i tvil mellom Ukraina og Russland(hvor bilen er svart).
Dette var nytt for meg. Tar alltid feil av Russland og Ukraina.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

SKubrick skrev: ons jul 21, 2021 11:55 pm
Canucks skrev: ons jul 21, 2021 11:53 pm
Andre ting som lett kan læres er den ukrainske røde bilen som gjør det lett når man er i tvil mellom Ukraina og Russland(hvor bilen er svart).
Dette var nytt for meg. Tar alltid feil av Russland og Ukraina.
Ikke alltid du ser bilen, og det er et unntak til regelen, og det er Donetsk som har den sorte russiske bilen, men ser du rød bil i Europa så er det Ukraina som regel, veldig få steder utenfor Ukraina at den er utbredt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Spilte mye før, tror jeg må få meg et abb etter OL, for var rusten ja. Syns han er morsom han på YT, men kommer ikke på navnet hans.

SKubrick

Legg inn av SKubrick »

lok1 skrev: tor jul 22, 2021 1:20 am Spilte mye før, tror jeg må få meg et abb etter OL, for var rusten ja. Syns han er morsom han på YT, men kommer ikke på navnet hans.
GeoWizard du tenker på, sikkert? Han som krysser land i rett linje.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

SKubrick skrev: tor jul 22, 2021 1:47 am GeoWizard du tenker på, sikkert? Han som krysser land i rett linje.
Selvsagt. Nå slang jeg inn selvfølgelig inn et abonnement likevel. Så nå sitter jeg her da. Klokken 2 på natten og prøver å finne ut hvor i verden man har brune murvegger...

SKubrick

Legg inn av SKubrick »

lok1 skrev: tor jul 22, 2021 1:54 am Selvsagt. Nå slang jeg inn selvfølgelig inn et abonnement likevel. Så nå sitter jeg her da. Klokken 2 på natten og prøver å finne ut hvor i verden man har brune murvegger...
Høres veldig ut som Ungarn.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Måtte lage en bruker og teste ut, spennende greier det her for en geografinerd selv om resultatene er så som så. Som nybegynner ser jeg gjerne frem til tips og triks ;)

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

lok1 skrev: tor jul 22, 2021 1:20 am Spilte mye før, tror jeg må få meg et abb etter OL, for var rusten ja. Syns han er morsom han på YT, men kommer ikke på navnet hans.
GeoWizard er en bra entertainer, eneste problemet jeg har med han er at han ikke forklarer så veldig mye rundt hvordan han løser oppgaver som faktisk er enkle dersom man har litt knep opp ermet til å komme ganske nærme. Sånn at andre kan forbedre sine egenskaper.

Nå ser jeg han først og fremst for sine straight-line missions personlig.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

HeskeyTime skrev: tor jul 22, 2021 8:36 am Måtte lage en bruker og teste ut, spennende greier det her for en geografinerd selv om resultatene er så som så. Som nybegynner ser jeg gjerne frem til tips og triks ;)
Da tenkte jeg at jeg kan begynne med spoilers for å avsløre litt rundt det første kartet vi gjorde, mitt eget kart, men det har over 80K plonks så husker ikke noen av de i stor grad. Da det er en stund siden jeg skapte det. Stillingen for det kartet til nå kan finnes her.
► Show Spoiler

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Jeg vil gi det andre kartet jeg postet litt mer tid for flere til å prøve seg, og andre kan prøve det første også, da jeg la spoilers med hidden så vil jeg dele den. Da alle 5 rundene for den siste var greit å finne landene på før vi beveger oss til en ny challenge.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Canucks skrev: tor jul 22, 2021 9:19 am
HeskeyTime skrev: tor jul 22, 2021 8:36 am Måtte lage en bruker og teste ut, spennende greier det her for en geografinerd selv om resultatene er så som så. Som nybegynner ser jeg gjerne frem til tips og triks ;)
Da tenkte jeg at jeg kan begynne med spoilers for å avsløre litt rundt det første kartet vi gjorde, mitt eget kart, men det har over 80K plonks så husker ikke noen av de i stor grad. Da det er en stund siden jeg skapte det. Stillingen for det kartet til nå kan finnes her.
Takk for hjelpa!
► Show Spoiler

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Da kan jeg gratulere Kuberick med ledelse i den andre utfordringen, vil gå over den også med spoilers og forklare, om du ikke har løst og prøvd enda så ikke trykk på "spoilers" som da vil forklare litt rundt hvordan man finner frem til svarene. Her er standings på den jeg nå forklarer for An Improved World.
► Show Spoiler

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

A Diverse World - 1 Minute Timer - Moving Allowed

Ny test oppe, her kan dere bevege dere, men har kun 1 minutt på å finne ut av hvor dere er.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Var litt artig med tid, men klarte å brenne meg på første så tiden gikk ut =/
Legg gjerne ut flere challenges. Jeg er nå offisielt hektet.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

lok1 skrev: tor jul 22, 2021 10:22 pm Var litt artig med tid, men klarte å brenne meg på første så tiden gikk ut =/
Legg gjerne ut flere challenges. Jeg er nå offisielt hektet.
Da kjører vi enda en.

UrbanGuessr NMPZ(No Move,Pan or Zoom).

Kartet har byer fra hele verden, kjører ingen tidsbegrensinger, du har det stillbildet du blir presentert med, som kan gi sine utfordringer. Lykke til.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

NMPZ ble litt i overkant vanskelig for meg. Er ikke helt der at jeg automatisk ser hvilket land man er i på bakgrunn av stripene i veien hehe

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»