Sv og Rødt fosser fram.

Svar
Ka9nen

Re: Sv og Rødt fosser fram.

Legg inn av Ka9nen »

Justice 97 skrev: lør nov 27, 2021 11:03 pm
Slutte med å sende penger ut av landet til alt mulig vissvass hadde vært en fin start. Hvor mange milliarder vi har kastet ut som har endt opp i lommene på andre enn dem de var ment for må gudene vite.
Absolutt. Dette vil jeg tippe utgjør mer enn 12 milliarder i året også. Så da kan man velge å bruke det på gratis tannhelsetjenester hvis det er det folk vil. For min del spiller det ingen rolle.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7826

Legg inn av Big George »

HarryH skrev: søn nov 28, 2021 1:27 am
Big George skrev: lør nov 27, 2021 11:59 pm Håper Rødt, SV og andre partier presser regjeringen på strøm. De på tinget har millionlønn med andre berømte goder
og enser ikke strømregninger, ferjepriser og bompenger.

Få fart i ræva !
Dette gnålet over strømprisene er en skam. Hørte nylig ei dame på radioen som klaget på at hun måtte skru ned temperaturen til 21 grader og ta på seg en ulljakke. Burde jo vært gjort for lenge siden.
Hørte en på den lokale pøbben sa at selv prostituerte måtte kle på seg og ligge på skinnfell i disse tider.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hehe

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Trolljegeren skrev: lør nov 27, 2021 8:10 pm
Grunnleggende argumentasjonsrekken, ja. Du mener sånn teknikk der du sammenlikner Rødt og SV med Nord-Korea og andre diktaturer eller?
Tommel!
👍

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Jeg er AP-medlem. Stemte AP ved stortingsvalget. Gjør ikke AP noe med strømprisen (som har alvorlige konsekvenser for næringslivet og "folk flest"), stemmer jeg Rødt neste gang. De er i hvert fall i mot ACER. I tillegg støtter de en ny tannhelsereform, som også er bra.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

I forhold til trådens tittel så kan vi jo gjøre opp status i november: SV går fra et snitt i oktober til november fra 8,7% til 8,8%, mens Rødt går fra 4,9% til 5,5%. Så Rødt fortsetter med litt fossing fremover mens SV virker å ha stoppet opp.

I forhold til valget så ligger de imidlertid begge et stykke på pluss-siden.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: ons des 01, 2021 6:54 pm I forhold til trådens tittel så kan vi jo gjøre opp status i november: SV går fra et snitt i oktober til november fra 8,7% til 8,8%, mens Rødt går fra 4,9% til 5,5%. Så Rødt fortsetter med litt fossing fremover mens SV virker å ha stoppet opp.

I forhold til valget så ligger de imidlertid begge et stykke på pluss-siden.
Totalt sett så taper venstresiden på dette. SV kom ikke i mål med forhandlingene med AP/SP og hvem vil samarbeide med Rødt?

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Folk_flesk skrev: ons des 01, 2021 6:54 pm
I forhold til valget så ligger de imidlertid begge et stykke på pluss-siden.
Det gjør de jo. AP og SP har gått litt tilbake, men folk var jo skuffet over den første utgaven av revidert budsjett de kom med. SV vil nok også tjene på at de fikk igjennom såpass mye i det endelige budsjettet - der får de jo æren av å ha fått igjennom det som egentlig er A-politikk.
Men det er dem vel unt. Deres stemme var viktig for uføre, arbeidsledige og unger med dårlig syn, for å nevne noe.
Det blir spennende å se neste år, da de RG kan legge frem eget budsjett og slippe å flikke på blårussen sitt.

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

TheBaseline skrev: ons des 01, 2021 12:10 pm .......... Gjør ikke AP noe med strømprisen (som har alvorlige konsekvenser for næringslivet og "folk flest"), stemmer jeg Rødt neste gang. ................
Etter at Støre gikk ned på bønneteppet foran Acer bestemte jeg meg for å stemme Rødt, hvilket jeg gjorde.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

virrvarr skrev: tor des 02, 2021 7:32 pm
TheBaseline skrev: ons des 01, 2021 12:10 pm .......... Gjør ikke AP noe med strømprisen (som har alvorlige konsekvenser for næringslivet og "folk flest"), stemmer jeg Rødt neste gang. ................
Etter at Støre gikk ned på bønneteppet foran Acer bestemte jeg meg for å stemme Rødt, hvilket jeg gjorde.
Samme her, men den største grunnen var at Erna gikk ned på kne for USA og lot dem ha baser her. De store etablerte partiene er egentlig samme ulla, i litt forskjellig innpakning.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

virrvarr skrev: tor des 02, 2021 7:32 pm
TheBaseline skrev: ons des 01, 2021 12:10 pm .......... Gjør ikke AP noe med strømprisen (som har alvorlige konsekvenser for næringslivet og "folk flest"), stemmer jeg Rødt neste gang. ................
Etter at Støre gikk ned på bønneteppet foran Acer bestemte jeg meg for å stemme Rødt, hvilket jeg gjorde.
Jeg vurderte å stemme Rødt, men stemte strategisk på AP da det var viktig at AP fikk så mange stemmer som mulig. Uten et sterkt AP hadde vi kanskje risikert at de rødgrønne tapte. For meg var der viktig at de vant valget.

ronty

Legg inn av ronty »

Keva skrev: tor nov 25, 2021 1:51 pm
Neptun skrev: ons nov 24, 2021 11:46 pm


Åja, hvem er det som klager over fattigdom i Norge - og som samtidig er i mot alt som skaffer arbeidsplasser og inntekter
Ingen norske partier jeg kjenner til, i hvert fall.
SV og Rødt tror goder vokser på trær, det er bare å loppe de "rike". Noen økonomiske sammenhenger skjønner de selvsagt ikke.
Ser gjerne dokumentasjon på at noen av de partiene har uttalt etter programfestet noe slikt.
At de i likhet med velgerne forlengst har skjønt at å degge for de rikeste og la dem nærmest få slippe skatter, slett ikke har ført til at rikdommen "sildrer" nedover - og heller ikke skaper arbeidsplasser, slik de rikestes gode feer hadde kastet folk blår i øynene om, er jo noe annet.
Når SV mener det er så mye fattigdom i Norge, så må det da være bedre å emigrere til ett av de sosialistiske paradisene de har som forbilder.
Og kan du fortelle meg hvor disse partiene har kalt noe annet land "sosialistisk paradis" og utnevnt dem til noen form for forbilde?

Dokumentér gjerne.

Og red.:
Jeg stemmer verken på SV eller Rødt.
Hehe, AP. Blubb blubb. =o))))

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

ronty skrev: lør des 04, 2021 5:46 pm
Hehe, AP. Blubb blubb. =o))))
Takk og takk; dette må da fortjene ukens premie for mest velformulerte og meningsfylte innlegg. :lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Keva skrev: lør des 04, 2021 6:12 pm
ronty skrev: lør des 04, 2021 5:46 pm
Hehe, AP. Blubb blubb. =o))))
Takk og takk; dette må da fortjene ukens premie for mest velformulerte og meningsfylte innlegg. :lol: :lol: :lol:
Som normalt, vil jeg si. 😁

4200570

Legg inn av 4200570 »

LD-Johnson skrev: fre nov 26, 2021 11:43 am
4200570 skrev: fre nov 26, 2021 8:04 am
LD-Johnson skrev: fre nov 26, 2021 7:54 am Mange tilbakestående mennesker her i landet, mulig det forklarer oppgangen.
FrP går jo frem 2 prosent, men det er vel de som skriker høyest i diverse kommentarfelt.
Helt klart men sammenlignet med kommunister så er de jo Mensa medlemmer.
Hva baserer du det på? Og isåfall hvilke kommunister sikter du til? I Rødt? Der er det alt ifra kommunister til sosialdemokrater. Har jo vært noen undersøkelser her og der, men mange er gamle og kanskje utdaterte. De viste i hvert fall til at FrP hadde de "dummeste" velgerne i landet. Men mye kan ha skjedd siden den tid. Uten å vite det, men skyter ut ifra løse lufta. Tror kanskje partier som Venstre og Rødt vil gjøre det godt i Mensa. Kommentarfeltkrigerne som sogner til ytre høyre hadde det vært morsomt å se en score på.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

4200570 skrev: tor des 16, 2021 4:02 pm
LD-Johnson skrev: fre nov 26, 2021 11:43 am
4200570 skrev: fre nov 26, 2021 8:04 am

FrP går jo frem 2 prosent, men det er vel de som skriker høyest i diverse kommentarfelt.
Helt klart men sammenlignet med kommunister så er de jo Mensa medlemmer.
Hva baserer du det på? Og isåfall hvilke kommunister sikter du til? I Rødt? Der er det alt ifra kommunister til sosialdemokrater. Har jo vært noen undersøkelser her og der, men mange er gamle og kanskje utdaterte. De viste i hvert fall til at FrP hadde de "dummeste" velgerne i landet. Men mye kan ha skjedd siden den tid. Uten å vite det, men skyter ut ifra løse lufta. Tror kanskje partier som Venstre og Rødt vil gjøre det godt i Mensa. Kommentarfeltkrigerne som sogner til ytre høyre hadde det vært morsomt å se en score på.
Haha mener du det finnes folk som er mer tilbakestående en de som sverger til kommunisme? Det blir ikke folkemord DENNE gangen :lol:

Corvus

Legg inn av Corvus »

4200570 skrev: tor des 16, 2021 4:02 pm
LD-Johnson skrev: fre nov 26, 2021 11:43 am
4200570 skrev: fre nov 26, 2021 8:04 am

FrP går jo frem 2 prosent, men det er vel de som skriker høyest i diverse kommentarfelt.
Helt klart men sammenlignet med kommunister så er de jo Mensa medlemmer.
Hva baserer du det på? Og isåfall hvilke kommunister sikter du til? I Rødt? Der er det alt ifra kommunister til sosialdemokrater. Har jo vært noen undersøkelser her og der, men mange er gamle og kanskje utdaterte. De viste i hvert fall til at FrP hadde de "dummeste" velgerne i landet. Men mye kan ha skjedd siden den tid. Uten å vite det, men skyter ut ifra løse lufta. Tror kanskje partier som Venstre og Rødt vil gjøre det godt i Mensa. Kommentarfeltkrigerne som sogner til ytre høyre hadde det vært morsomt å se en score på.
At kommunister ville gjort det godt i Mensa? Har jeg ingen tro på i det hele tatt.
De lengter etter en styreform som gjennom historien utelukkende har vært en katastrofe i hvert eneste land. Hvor stokk dum må man ikke være da?

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

Corvus skrev: lør des 18, 2021 10:52 am
4200570 skrev: tor des 16, 2021 4:02 pm
LD-Johnson skrev: fre nov 26, 2021 11:43 am

Helt klart men sammenlignet med kommunister så er de jo Mensa medlemmer.
Hva baserer du det på? Og isåfall hvilke kommunister sikter du til? I Rødt? Der er det alt ifra kommunister til sosialdemokrater. Har jo vært noen undersøkelser her og der, men mange er gamle og kanskje utdaterte. De viste i hvert fall til at FrP hadde de "dummeste" velgerne i landet. Men mye kan ha skjedd siden den tid. Uten å vite det, men skyter ut ifra løse lufta. Tror kanskje partier som Venstre og Rødt vil gjøre det godt i Mensa. Kommentarfeltkrigerne som sogner til ytre høyre hadde det vært morsomt å se en score på.
At kommunister ville gjort det godt i Mensa? Har jeg ingen tro på i det hele tatt.
De lengter etter en styreform som gjennom historien utelukkende har vært en katastrofe i hvert eneste land. Hvor stokk dum må man ikke være da?
Regner med at logisk tenkning og konsekvensvurdering ikke nødvendigvis er noe som kreves for høy IQ. Det går jo for en stor del på å løse teoretiske problemer. Når det kommer til virkelighetens verden så er det ikke sikkert at høy IQ hjelper så veldig mye alene. Andre kvaliteter trengs også. Lenin var nok ganske intelligent, og Mao også. Man kan vel si at det manglet ikke på visjon og gjennomføringskraft, men dette gikk nok hånd i hånd med psykopati, eller sagt på en annen måte, hånd i hånd med et totalt fravær av empati.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

4200570 skrev: tor des 16, 2021 4:02 pm
LD-Johnson skrev: fre nov 26, 2021 11:43 am
4200570 skrev: fre nov 26, 2021 8:04 am

FrP går jo frem 2 prosent, men det er vel de som skriker høyest i diverse kommentarfelt.
Helt klart men sammenlignet med kommunister så er de jo Mensa medlemmer.
Hva baserer du det på? Og isåfall hvilke kommunister sikter du til? I Rødt? Der er det alt ifra kommunister til sosialdemokrater. Har jo vært noen undersøkelser her og der, men mange er gamle og kanskje utdaterte. De viste i hvert fall til at FrP hadde de "dummeste" velgerne i landet. Men mye kan ha skjedd siden den tid. Uten å vite det, men skyter ut ifra løse lufta. Tror kanskje partier som Venstre og Rødt vil gjøre det godt i Mensa. Kommentarfeltkrigerne som sogner til ytre høyre hadde det vært morsomt å se en score på.
Hadde jo vært fint og sett hva den egentlige ordleggingen er her. Mener du velgerne med lav utdanning? Om det er tilfelle, så vet jeg om noen som er "evige studenter", bor hjemme fortsatt, har ingen jobb, og stemmer SV. Ja, ingen familefremtidsutsikter heller for den saks skyld. Og studielånet, det er økende....skikkelige smartinger de sikkert.

ulefos

Legg inn av ulefos »

Garindan skrev: søn des 19, 2021 7:07 am
Om det er tilfelle, så vet jeg om noen som er "evige studenter", bor hjemme fortsatt, har ingen jobb, og stemmer SV.
har du virkelig kummskap om hva andre stemmer?

til og med fremtiden deres har du oversikt over, det er sannelig godt gjort..

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Garindan skrev: søn des 19, 2021 7:02 am Lenin var nok ganske intelligent, og Mao også. Man kan vel si at det manglet ikke på visjon og gjennomføringskraft, men dette gikk nok hånd i hånd med psykopati, eller sagt på en annen måte, hånd i hånd med et totalt fravær av empati.
Bare glemte du Hitler og Mussolini, eller "glemte" du dem helt tilfeldig…?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Keva skrev: søn des 19, 2021 10:46 am
Garindan skrev: søn des 19, 2021 7:02 am Lenin var nok ganske intelligent, og Mao også. Man kan vel si at det manglet ikke på visjon og gjennomføringskraft, men dette gikk nok hånd i hånd med psykopati, eller sagt på en annen måte, hånd i hånd med et totalt fravær av empati.
Bare glemte du Hitler og Mussolini, eller "glemte" du dem helt tilfeldig…?
Jaha, var disse også kommunister mener du?

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Corvus skrev: søn des 19, 2021 11:20 am
Keva skrev: søn des 19, 2021 10:46 am
Garindan skrev: søn des 19, 2021 7:02 am Lenin var nok ganske intelligent, og Mao også. Man kan vel si at det manglet ikke på visjon og gjennomføringskraft, men dette gikk nok hånd i hånd med psykopati, eller sagt på en annen måte, hånd i hånd med et totalt fravær av empati.
Bare glemte du Hitler og Mussolini, eller "glemte" du dem helt tilfeldig…?
Jaha, var disse også kommunister mener du?
Selvsagt ikke.
De var ledere med visjoner og gjennomføringskraft som i minst like stor grad var preget av psykopati og et totalt fravær av empati.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Keva skrev: søn des 19, 2021 11:35 am
Corvus skrev: søn des 19, 2021 11:20 am
Keva skrev: søn des 19, 2021 10:46 am

Bare glemte du Hitler og Mussolini, eller "glemte" du dem helt tilfeldig…?
Jaha, var disse også kommunister mener du?
Selvsagt ikke.
De var ledere med visjoner og gjennomføringskraft som i minst like stor grad var preget av psykopati og et totalt fravær av empati.
Men nå var det snakk om om kommunister ville gjort det godt på Mensa.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Corvus skrev: søn des 19, 2021 11:40 am
Keva skrev: søn des 19, 2021 11:35 am
Corvus skrev: søn des 19, 2021 11:20 am

Jaha, var disse også kommunister mener du?
Selvsagt ikke.
De var ledere med visjoner og gjennomføringskraft som i minst like stor grad var preget av psykopati og et totalt fravær av empati.
Men nå var det snakk om om kommunister ville gjort det godt på Mensa.
Nå har vel tråden vært innom flere aspekter enn kommunisme i forbindelse med intelligens, men det er gret, du skal få den.
(De fleste av oss vet allikevel hvor det står dårligst til med utdannelse og IQ i det norske, politiske landskapet…)

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Tråden har utviklet seg fra batikkhekser som stemmer SV til uintelligente folk som stemmer Rødt. Avgangsklassen til Livets harde skole har begynt russefeiringen allerede før nyttår.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: søn des 19, 2021 2:06 pm Avgangsklassen til Livets harde skole har begynt russefeiringen allerede før nyttår.
Hva er galt med livets harde skole? Klarer meg fint jeg, synes jobben man trenger 0 utdannelse til betaler bra. Muligens mer enn jeg egentlig fortjener. I motsetning til enkelte politikere som har hatt millionlønn i 7 år og ikke "klarer seg" i 3 måneder uten å få penger fra fellesskapet som hun selv sier.

Typisk norsk å bare se på lønn/utdanning og ingenting annet. I det minste sitter jeg ikke med bachelor i kjønnsstudier og jobber 35% stilling
Sist redigert av Ka9nen den søn des 19, 2021 2:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ka9nen skrev: søn des 19, 2021 2:32 pm
Folk_flesk skrev: søn des 19, 2021 2:06 pm Avgangsklassen til Livets harde skole har begynt russefeiringen allerede før nyttår.
Hva er galt med livets harde skole? Klarer meg fint jeg, synes jobben man trenger 0 utdannelse til betaler bra. I motsetning til enkelte politikere som har hatt millionlønn i 7 år og ikke "klarer seg" i 3 måneder uten å få penger fra fellesskapet som hun selv sier.

Typisk norsk å bare se på lønn/utdanning og ingenting annet. I det minste sitter jeg ikke med bachelor i kjønnsstudier og jobber 35% stilling
Det store problemet med Livets Harde Skole er at den fostrer folk som tror de vet bedre enn alle andre.

https://scontent.fosl1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=61C33269

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Ka9nen skrev: søn des 19, 2021 2:32 pm
Hva er galt med livets harde skole?
Ingenting er galt med livets harde skole, vi går alle der.
Men det er ikke en erstatning for utdannelse , kunnskap eller analytiske evner.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

greyserpent skrev: søn des 19, 2021 2:56 pm
Det store problemet med Livets Harde Skole er at den fostrer folk som tror de vet bedre enn alle andre.

https://scontent.fosl1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=61C33269
Jeg ser dette fenomenet nesten enda mer hos folk som har høyere utdanning. Kanskje spesielt når de uttaler seg om ting de ikke har noen utdannelse i. En del tror liksom de har mer rett til å ha en mening om politikk fordi de har en utdannelse innen... la oss si IT som eksempel. Det synes jeg er tøvete.

En holdning jeg har møtt på en del i Norge er at jeg ikke har rett til å ha en mening fordi jeg ikke har noen utdannelse utover videregående. Men jeg forstår ikke helt hva som er problemet, kunne jeg hatt en mening om at vi bør stenge grensene for migrasjon fra Afrika og Midtøsten hvis jeg hadde vært tannlegeassistent og fått utbetalt 35.000 kr i måneden istedet for bare 30.000 kr som nå? (Jeg vet ikke hva tannlegeassistenter får utbetalt, bare et eksempel)
Sist redigert av Ka9nen den søn des 19, 2021 3:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»