Sv og Rødt fosser fram.

Svar
Ka9nen

Re: Sv og Rødt fosser fram.

Legg inn av Ka9nen »

greyserpent skrev: tor nov 25, 2021 11:48 pm
:lol:
Av nysgjerrighet, har Rødt fjernet ordet "kommunisme" fra partiprogrammet sitt nå?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Corvus skrev: fre nov 26, 2021 12:01 am
greyserpent skrev: tor nov 25, 2021 11:55 pm
Neptun skrev: tor nov 25, 2021 11:49 pm

Du er altså en av trollene på sosiale medier som ikke har argumenter.
Men som "argumenterer" med latteremojier istedet. Når man klikker på profilene deres, så skjønner man hvorfor.
Der står det ofte #50 er ikke nok#, #jævla sosialist# osv.
Søtt at du tror dine løgner er det samme som argumenter. ;)

Men nå er jeg leo idiotien deres, så jeg fjerner dere fra loggen. Livet er for kort til å bruke på deg og dine likesinnede.
Gjør det du, så kan du sitte å sende hjernedøde smileys til deg selv. Trenger ikke slike troll her.
Rødt nominerer ikke Donald Trump til fredsprisen eller utpeker Ungarn til Europas «siste glimmer av håp». Der er det Frp som gjør.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Pussig at de «fosser frem» like etter valget. Dårlig timing.🤔

Imariuz

Legg inn av Imariuz »

greyserpent skrev: fre nov 26, 2021 12:28 am
Corvus skrev: fre nov 26, 2021 12:01 am
greyserpent skrev: tor nov 25, 2021 11:55 pm

Søtt at du tror dine løgner er det samme som argumenter. ;)

Men nå er jeg leo idiotien deres, så jeg fjerner dere fra loggen. Livet er for kort til å bruke på deg og dine likesinnede.
Gjør det du, så kan du sitte å sende hjernedøde smileys til deg selv. Trenger ikke slike troll her.
Rødt nominerer ikke Donald Trump til fredsprisen eller utpeker Ungarn til Europas «siste glimmer av håp». Der er det Frp som gjør.
SV foreslo Fidel Castro til fredsprisen :lol: At han var ansvarlig for undertrykkelse, menneskerettsbrudd, drap var vist ikke så nøye for sosialistene.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Rødt tar sterk avstand fra de brudd på menneskerettigheter, politiske drap og folkemord som er gjennomført i sosialismens navn. Rødt mener at ytringsfrihet, organisasjonsfrihet, frie valg, frie medier og uavhengige domstoler som garanterer rettssikkerheten for det enkelte individ er grunnleggende for et sosialistisk samfunn.

I hvilken verden ligner det på kommunismen intelligensiaen her inne breker om?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Imariuz skrev: fre nov 26, 2021 12:35 am
greyserpent skrev: fre nov 26, 2021 12:28 am
Corvus skrev: fre nov 26, 2021 12:01 am

Gjør det du, så kan du sitte å sende hjernedøde smileys til deg selv. Trenger ikke slike troll her.
Rødt nominerer ikke Donald Trump til fredsprisen eller utpeker Ungarn til Europas «siste glimmer av håp». Der er det Frp som gjør.
SV foreslo Fidel Castro til fredsprisen :lol: At han var ansvarlig for undertrykkelse, menneskerettsbrudd, drap var vist ikke så nøye for sosialistene.
Trodde ikke fanatisk kristne brøt det 7. budet?

Imariuz

Legg inn av Imariuz »

greyserpent skrev: fre nov 26, 2021 12:40 am Rødt tar sterk avstand fra de brudd på menneskerettigheter, politiske drap og folkemord som er gjennomført i sosialismens navn. Rødt mener at ytringsfrihet, organisasjonsfrihet, frie valg, frie medier og uavhengige domstoler som garanterer rettssikkerheten for det enkelte individ er grunnleggende for et sosialistisk samfunn.

I hvilken verden ligner det på kommunismen intelligensiaen her inne breker om?
De sier det, mens de i neste øyeblikk hyller den ideologien som har ført til dette og dens ledere som Castro, eller Chavez som Rødt har hyllet. Ingen sosialistiske land har endt opp på noen annen måte enn Cuba, Venezuela, Sovjet med folkemord, drap, menneskerettsbrudd og diktatur.

Imariuz

Legg inn av Imariuz »

greyserpent skrev: fre nov 26, 2021 12:44 am
Imariuz skrev: fre nov 26, 2021 12:35 am
greyserpent skrev: fre nov 26, 2021 12:28 am

Rødt nominerer ikke Donald Trump til fredsprisen eller utpeker Ungarn til Europas «siste glimmer av håp». Der er det Frp som gjør.
SV foreslo Fidel Castro til fredsprisen :lol: At han var ansvarlig for undertrykkelse, menneskerettsbrudd, drap var vist ikke så nøye for sosialistene.
Trodde ikke fanatisk kristne brøt det 7. budet?
Det syvende budet faktisk, hva mener du jeg stjal? :lol:

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Imariuz skrev: fre nov 26, 2021 12:35 am
greyserpent skrev: fre nov 26, 2021 12:28 am
Corvus skrev: fre nov 26, 2021 12:01 am

Gjør det du, så kan du sitte å sende hjernedøde smileys til deg selv. Trenger ikke slike troll her.
Rødt nominerer ikke Donald Trump til fredsprisen eller utpeker Ungarn til Europas «siste glimmer av håp». Der er det Frp som gjør.
SV foreslo Fidel Castro til fredsprisen :lol: At han var ansvarlig for undertrykkelse, menneskerettsbrudd, drap var vist ikke så nøye for sosialistene.
FrP har aldri nominert Donald Trump til Fredsprisen og SV har aldri nominert Fidel Castro til Fredsprisen.

FrPs Christian Tybring-Gjedde foreslo å gi Trump Fredsprisen, men det var noe han gjorde som privatperson, ikke etter et vedtak i FrP.

SVs Hallgeir Langeland foreslo å gi Fidel Castro Fredsprisen i 2001, men også han gjorde det som privatperson, ikke etter et vedtak i SV.

Det er ikke slik at dersom en politiker sier sin private og personlige mening om ett eller annet, så er det han mener om ett eller annet også meningen til det partiet han representerer.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Mange tilbakestående mennesker her i landet, mulig det forklarer oppgangen.

4200570

Legg inn av 4200570 »

LD-Johnson skrev: fre nov 26, 2021 7:54 am Mange tilbakestående mennesker her i landet, mulig det forklarer oppgangen.
FrP går jo frem 2 prosent, men det er vel de som skriker høyest i diverse kommentarfelt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Neptun skrev: tor nov 25, 2021 11:33 pm Ja jeg kunne nok passert inn der - i partier med en helhetlig politikk som har styrt landet ansvarlig.
Underholdende å røyke ut trollene så de sprekker i lyset.
Noe svar og argumenter er sosialistene selvsagt helt ute av stand til å avgi og begrunne, de er tross alt tilhengere av en totalitær ideologi som er kastet på historiens skraphaug av de aller fleste land i verden.
Hva er poenget med å diskutere med deg, når du tenker at SV og Rødt sine velgere ønsker at Norge skal bli en totalitær stat som Nord-Korea? Det er du som stenger debatten, ikke jeg.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Corvus skrev: tor nov 25, 2021 8:23 pm
Rødt-velgere er folk som stemmer på kommunisme, altså et samfunn som på mange områder er helt ulikt vårt. Tenk mer Russland. Så om de folkene du kjenner ikke har slike ønsker/meninger som du henviser til, så sier de ikke meningene sine til deg, eller de aner ikke hva kommunisme er.
Du kjenner heller ikke særlig mange Rødt-velgere (om noen i det hele tatt), skjønner jeg.
Det er jo ganske modig at du likevel uttaler deg friskt og uhindret av kunnskapsløshet om hva de mener.
Men fortsett å øve, en vakker dag klarer du sikkert å debattere med/om fakta og reelle forhold, så slipper du å kjempe imot denne stråmannshæren som du også setter opp.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Trolljegeren skrev: tor nov 25, 2021 9:23 pm
Takk for at du fortsetter med å informere om din uvitenhet. Du får holde deg til landsmøter i Høyre, evt FrP, der du hører hjemme.
Jeg tror kanskje at Høyre - og kanskje også FrP - regnes som nokså "venstreekstreme" av disse the usual suspects…

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Trolljegeren skrev: fre nov 26, 2021 8:38 am [
Hva er poenget med å diskutere med deg, når du tenker at SV og Rødt sine velgere ønsker at Norge skal bli en totalitær stat som Nord-Korea? Det er du som stenger debatten, ikke jeg.
👍 (I mangel av andre tomler.)

HarryH

Legg inn av HarryH »

greyserpent skrev: fre nov 26, 2021 12:40 am Rødt tar sterk avstand fra de brudd på menneskerettigheter, politiske drap og folkemord som er gjennomført i sosialismens navn. Rødt mener at ytringsfrihet, organisasjonsfrihet, frie valg, frie medier og uavhengige domstoler som garanterer rettssikkerheten for det enkelte individ er grunnleggende for et sosialistisk samfunn.

I hvilken verden ligner det på kommunismen intelligensiaen her inne breker om?
I Rødt sitt prinsipprogram står følgende:

Rødt sitt mål er å fjerne klassene og slik også klasseundertrykkingen. Dette arbeidet må fortsette i et sosialistisk samfunn, og det må skje i samvirke mellom folkelige organisasjoner av alle slag. Uten kontinuerlig kamp og organisering mot undertrykking er risikoen stor for at de tidligere strukturene bryter fram igjen. Når en etter hvert kommer stadig nærmere målet om et samfunn uten undertrykking, i harmoni med naturens tålegrenser, vil det være mulig å se konturene av et klasseløst samfunn: en verden der alle mennesker er like mye verdt – og der grunnprinsippet er «yte etter evne, få etter behov. Det var dette Karl Marx kalte kommunisme."

Rødt ønsker altså at Norge skal bli en kommunistisk stat.
Hva er de beste eksemplene på kommunistiske land med ytringsfrihet, organisasjonsfrihet, frie valg og uavhengige domstoler?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: fre nov 26, 2021 11:31 am
greyserpent skrev: fre nov 26, 2021 12:40 am Rødt tar sterk avstand fra de brudd på menneskerettigheter, politiske drap og folkemord som er gjennomført i sosialismens navn. Rødt mener at ytringsfrihet, organisasjonsfrihet, frie valg, frie medier og uavhengige domstoler som garanterer rettssikkerheten for det enkelte individ er grunnleggende for et sosialistisk samfunn.

I hvilken verden ligner det på kommunismen intelligensiaen her inne breker om?
I Rødt sitt prinsipprogram står følgende:

Rødt sitt mål er å fjerne klassene og slik også klasseundertrykkingen. Dette arbeidet må fortsette i et sosialistisk samfunn, og det må skje i samvirke mellom folkelige organisasjoner av alle slag. Uten kontinuerlig kamp og organisering mot undertrykking er risikoen stor for at de tidligere strukturene bryter fram igjen. Når en etter hvert kommer stadig nærmere målet om et samfunn uten undertrykking, i harmoni med naturens tålegrenser, vil det være mulig å se konturene av et klasseløst samfunn: en verden der alle mennesker er like mye verdt – og der grunnprinsippet er «yte etter evne, få etter behov. Det var dette Karl Marx kalte kommunisme."

Rødt ønsker altså at Norge skal bli en kommunistisk stat.
Hva er de beste eksemplene på kommunistiske land med ytringsfrihet, organisasjonsfrihet, frie valg og uavhengige domstoler?
Godt spørsmål Harry.

Jeg er også spent på eksempler på hvilke land som har hatt suksess med styreformen Rødt forfekter.

Teorien er sikkert velment. Men de såkalte klasseløse samfunnene vi har sett i kommunismen ender jo opp med tydelige klasseskiller og den øvre klassens paranoia med påfølgende undertrykkelse av folket.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

4200570 skrev: fre nov 26, 2021 8:04 am
LD-Johnson skrev: fre nov 26, 2021 7:54 am Mange tilbakestående mennesker her i landet, mulig det forklarer oppgangen.
FrP går jo frem 2 prosent, men det er vel de som skriker høyest i diverse kommentarfelt.
Helt klart men sammenlignet med kommunister så er de jo Mensa medlemmer.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Bilde

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

LD-Johnson skrev: fre nov 26, 2021 11:43 am
4200570 skrev: fre nov 26, 2021 8:04 am
LD-Johnson skrev: fre nov 26, 2021 7:54 am Mange tilbakestående mennesker her i landet, mulig det forklarer oppgangen.
FrP går jo frem 2 prosent, men det er vel de som skriker høyest i diverse kommentarfelt.
Helt klart men sammenlignet med kommunister så er de jo Mensa medlemmer.
Dersom det er Rødts velgere du kaller kommunister, og mener at FrPs velgere er mensamedlemmer i forhold, så bommer du kapitalt.

For når du snakker om Mensa så er det IQ du snakker om. Og IQ korrelerer kraftig med skoleresultater og akademisk karriere. Og når en ser på hva medlemmene i arbeidstakerorganisasjonen Akademikerne, som organiserer nesten alle akademikerne i landet gjennom ulike tilsluttede fagorganisasjoner, stemmer, så ser en fra en meningsmåling blant akademikernes medlemmer forut for siste stortingsvalg at Rødt er kraftig overrepresenter. Det samme er også SV, som enkelte av de mere kunnskapsløse her i tråden visstnok også oppfatter som en slags kommunister. Mens FrP aldri noen gang ville fått en eneste stortingsrepresentant dersom den delen med høyest IQ i befolkningen hadde fått bestemme. Sannsynligvis hadde partiet avgått ved døden for lenge siden om kun akademikerne hadde hatt stemmerett. Tilsvarende undersøkelser med tilsvarende resultat er også gjort forut for tidligere valg (antall stortingsrepresentanter dette ville gitt i parentes):

Her er Akademikernes Storting:

• Rødt: 8 prosent (14)
• SV: 14 prosent (25)
• Ap: 20 prosent (36)
• Sp: 7 prosent (13)
• Venstre: 8 prosent (14)
• KrF: 3 prosent (1)
• Høyre: 25 prosent (45)
• Frp: 3 prosent (0)
• MDG: 12 prosent (21)

Målingen er utført av Respons som har gjennomført 1137 intervjuer blant Akademikernes medlemmer.

Corvus

Legg inn av Corvus »

greyserpent skrev: fre nov 26, 2021 12:28 am
Corvus skrev: fre nov 26, 2021 12:01 am
greyserpent skrev: tor nov 25, 2021 11:55 pm

Søtt at du tror dine løgner er det samme som argumenter. ;)

Men nå er jeg leo idiotien deres, så jeg fjerner dere fra loggen. Livet er for kort til å bruke på deg og dine likesinnede.
Gjør det du, så kan du sitte å sende hjernedøde smileys til deg selv. Trenger ikke slike troll her.
Rødt nominerer ikke Donald Trump til fredsprisen eller utpeker Ungarn til Europas «siste glimmer av håp». Der er det Frp som gjør.
Det er helt riktig, og Rødt er enda mye verre på andre enden av skalaen.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Keva skrev: fre nov 26, 2021 11:11 am
Corvus skrev: tor nov 25, 2021 8:23 pm
Rødt-velgere er folk som stemmer på kommunisme, altså et samfunn som på mange områder er helt ulikt vårt. Tenk mer Russland. Så om de folkene du kjenner ikke har slike ønsker/meninger som du henviser til, så sier de ikke meningene sine til deg, eller de aner ikke hva kommunisme er.
Du kjenner heller ikke særlig mange Rødt-velgere (om noen i det hele tatt), skjønner jeg.
Det er jo ganske modig at du likevel uttaler deg friskt og uhindret av kunnskapsløshet om hva de mener.
Men fortsett å øve, en vakker dag klarer du sikkert å debattere med/om fakta og reelle forhold, så slipper du å kjempe imot denne stråmannshæren som du også setter opp.
Trenger ikke å kjenne mange Rødt velgere, kjenner noen ytterst få. Men man vet hva de stemmer på, og da hvorfor de stemmer slik. Det holder i massevis.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Sisyfos skrev: fre nov 26, 2021 6:50 pm
Dersom det er Rødts velgere du kaller kommunister, og mener at FrPs velgere er mensamedlemmer i forhold, så bommer du kapitalt.

For når du snakker om Mensa så er det IQ du snakker om. Og IQ korrelerer kraftig med skoleresultater og akademisk karriere. Og når en ser på hva medlemmene i arbeidstakerorganisasjonen Akademikerne, som organiserer nesten alle akademikerne i landet gjennom ulike tilsluttede fagorganisasjoner, stemmer, så ser en fra en meningsmåling blant akademikernes medlemmer forut for siste stortingsvalg at Rødt er kraftig overrepresenter. Det samme er også SV, som enkelte av de mere kunnskapsløse her i tråden visstnok også oppfatter som en slags kommunister. Mens FrP aldri noen gang ville fått en eneste stortingsrepresentant dersom den delen med høyest IQ i befolkningen hadde fått bestemme. Sannsynligvis hadde partiet avgått ved døden for lenge siden om kun akademikerne hadde hatt stemmerett. Tilsvarende undersøkelser med tilsvarende resultat er også gjort forut for tidligere valg (antall stortingsrepresentanter dette ville gitt i parentes):

Her er Akademikernes Storting:

• Rødt: 8 prosent (14)
• SV: 14 prosent (25)
• Ap: 20 prosent (36)
• Sp: 7 prosent (13)
• Venstre: 8 prosent (14)
• KrF: 3 prosent (1)
• Høyre: 25 prosent (45)
• Frp: 3 prosent (0)
• MDG: 12 prosent (21)

Målingen er utført av Respons som har gjennomført 1137 intervjuer blant Akademikernes medlemmer.
Har flere spørsmål til dette:

- Vet ikke rødt sine velgere at kommunisme er nevnt i Rødt sitt partiprogram? Her tror jeg kanskje det er du som undervurderer rødt sine velgere...

- Er det virkelig "akademikerne" som er de smarteste? Jeg ville vel tro at de som har lykkes med bedrifter, innovative oppfinnelser, har blitt styrtrike uten å arve, uten å vinne "eurojackpot" og uten skolegang utover videregående (f.eks) er de man heller bør se til. Jeg personlig går ikke til en blakk økonomiprofessor for å lære meg hvordan jeg kan bli rik. Men hvis jeg blir rik og han fortsatt er en blakk økonomiprofessor så kan jeg gjerne anerkjenne at han lett vil vinne "skrivebordøvelser" mot meg og dermed ha en høyere IQ og anerkjennelse innen feltet. Selv hvis jeg har opparbeidet meg 10 million kroner i f.eks aksjer og fond mens han stadig er en blakk økonomiprofessor.

Akademikere vil naturligvis gjøre det godt på IQ-tester fordi IQ-tester er formet på et språk som de selv forstår best og det er kjent "akademiker-terreng" man jobber med. Men om det å score godt på slike tester (som man forøvrig kan trene på og bli god på hvis man vil det) det som egentlig skal til for å lykkes med noe?

(Legg merke til at jeg bare spør, jeg spør fordi jeg ikke vet)
Sist redigert av Ka9nen den fre nov 26, 2021 7:19 pm, redigert 2 ganger totalt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Trolljegeren skrev: fre nov 26, 2021 8:38 am
Neptun skrev: tor nov 25, 2021 11:33 pm Ja jeg kunne nok passert inn der - i partier med en helhetlig politikk som har styrt landet ansvarlig.
Underholdende å røyke ut trollene så de sprekker i lyset.
Noe svar og argumenter er sosialistene selvsagt helt ute av stand til å avgi og begrunne, de er tross alt tilhengere av en totalitær ideologi som er kastet på historiens skraphaug av de aller fleste land i verden.
Hva er poenget med å diskutere med deg, når du tenker at SV og Rødt sine velgere ønsker at Norge skal bli en totalitær stat som Nord-Korea? Det er du som stenger debatten, ikke jeg.
Jeg er faktisk i tvil om SV- og Rødt-velgere ikke skjønner bedre enn hva de gir uttrykk for. Forstår de ikke hva det innebærer å stemme på radikale partier?
Heldigvis har ikke disse partiene makt, men om politikken til Moxnes, Lysbakken, Karin Andersen m.fl skulle bli satt ut i livet så ville Norge endt opp som alle andre sosialistiske land.
Dette skjønner de tydeligvis ikke. Deres målsetning er svarte og hvite sammen mot de rike.
Det er bare det at konsekvensen vil være fattigdom og ufrihet for alle i Norge, unntatt pampene. En effekt av sosialistsamfunnet er også at ingen av migrantene de er så begeistret for vil komme til Norge. Noe som må være et veldig sørgelig scenario for radikal venstre.

Å snakke til disse folkene er som å snakke til trassige unger.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ka9nen skrev: fre nov 26, 2021 7:01 pm
Sisyfos skrev: fre nov 26, 2021 6:50 pm
Dersom det er Rødts velgere du kaller kommunister, og mener at FrPs velgere er mensamedlemmer i forhold, så bommer du kapitalt.

For når du snakker om Mensa så er det IQ du snakker om. Og IQ korrelerer kraftig med skoleresultater og akademisk karriere. Og når en ser på hva medlemmene i arbeidstakerorganisasjonen Akademikerne, som organiserer nesten alle akademikerne i landet gjennom ulike tilsluttede fagorganisasjoner, stemmer, så ser en fra en meningsmåling blant akademikernes medlemmer forut for siste stortingsvalg at Rødt er kraftig overrepresenter. Det samme er også SV, som enkelte av de mere kunnskapsløse her i tråden visstnok også oppfatter som en slags kommunister. Mens FrP aldri noen gang ville fått en eneste stortingsrepresentant dersom den delen med høyest IQ i befolkningen hadde fått bestemme. Sannsynligvis hadde partiet avgått ved døden for lenge siden om kun akademikerne hadde hatt stemmerett. Tilsvarende undersøkelser med tilsvarende resultat er også gjort forut for tidligere valg (antall stortingsrepresentanter dette ville gitt i parentes):

Her er Akademikernes Storting:

• Rødt: 8 prosent (14)
• SV: 14 prosent (25)
• Ap: 20 prosent (36)
• Sp: 7 prosent (13)
• Venstre: 8 prosent (14)
• KrF: 3 prosent (1)
• Høyre: 25 prosent (45)
• Frp: 3 prosent (0)
• MDG: 12 prosent (21)

Målingen er utført av Respons som har gjennomført 1137 intervjuer blant Akademikernes medlemmer.


- Er det virkelig "akademikerne" som er de smarteste? Jeg ville vel tro at de som har lykkes med bedrifter, innovative oppfinnelser, har blitt styrtrike uten å arve, uten å vinne "eurojackpot" og uten skolegang utover videregående (f.eks) er de man heller bør se til.
(Legg merke til at jeg bare spør, jeg spør fordi jeg ikke vet)
Dette gjelder 4-5 mennesker i Norge?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Neptun skrev: fre nov 26, 2021 7:09 pm Jeg er faktisk i tvil om SV- og Rødt-velgere ikke skjønner bedre enn hva de gir uttrykk for. Forstår de ikke hva det innebærer å stemme på radikale partier?
Heldigvis har ikke disse partiene makt, men om politikken til Moxnes, Lysbakken, Karin Andersen m.fl skulle bli satt ut i livet så ville Norge endt opp som alle andre sosialistiske land.
Dette skjønner de tydeligvis ikke. Deres målsetning er svarte og hvite sammen mot de rike.
Det er bare det at konsekvensen vil være fattigdom og ufrihet for alle i Norge, unntatt pampene. En effekt av sosialistsamfunnet er også at ingen av migrantene de er så begeistret for vil komme til Norge. Noe som må være et veldig sørgelig scenario for radikal venstre.

Å snakke til disse folkene er som å snakke til trassige unger.
Det er mulig du er i tvil. Jeg er på den andre siden 100% sikker på at du har null forståelse for hva SV og Rødt står for med alle uttalelsene du har lirt av deg i denne tråden. Det er jo åpenbart at du hadde vært medlem av NS på tidlig 40-tallet.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Trolljegeren skrev: lør nov 27, 2021 2:20 pm
Neptun skrev: fre nov 26, 2021 7:09 pm Jeg er faktisk i tvil om SV- og Rødt-velgere ikke skjønner bedre enn hva de gir uttrykk for. Forstår de ikke hva det innebærer å stemme på radikale partier?
Heldigvis har ikke disse partiene makt, men om politikken til Moxnes, Lysbakken, Karin Andersen m.fl skulle bli satt ut i livet så ville Norge endt opp som alle andre sosialistiske land.
Dette skjønner de tydeligvis ikke. Deres målsetning er svarte og hvite sammen mot de rike.
Det er bare det at konsekvensen vil være fattigdom og ufrihet for alle i Norge, unntatt pampene. En effekt av sosialistsamfunnet er også at ingen av migrantene de er så begeistret for vil komme til Norge. Noe som må være et veldig sørgelig scenario for radikal venstre.

Å snakke til disse folkene er som å snakke til trassige unger.
Det er mulig du er i tvil. Jeg er på den andre siden 100% sikker på at du har null forståelse for hva SV og Rødt står for med alle uttalelsene du har lirt av deg i denne tråden. Det er jo åpenbart at du hadde vært medlem av NS på tidlig 40-tallet.
Lær deg grunnleggende argumentasjonsteknikk.
Ingen av dere på ytre venstre har fremvist noe som indikerer at dere skjønner noe som helst av konsekvenstenkning.
F.eks. av å legge ned oljeutvinning, skatte ihjel risikovillig kapital, være imot alle nye veier og kraftutbygginger.(infrastruktur)
Eneste dere har klart å lire ut av dere er "løgn" og pubertale slagord uten å underbygge noe som helst.

Det siste lar jeg står der til skrekk og advarsel uten å kommentere.
Dere er virkelig noen ressurser.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

greyserpent skrev: lør nov 27, 2021 12:17 pm
Dette gjelder 4-5 mennesker i Norge?
Litt flere enn det vel? Akademikerne er smarte innen området, men de er ofte også veldig fastlåste på hva de kan mene, hva de kan gjøre og blir ofte veldig politisk korrekte. Det er ofte veldig A4 og økonomiprofessoren man sitter og hører på er mest sannsynlig blakk. Ingen av de tingene er noen suksessoppskrifter akkurat. Så da blir kanskje spørsmålet, hvem er egentlig intellektuell? De som vinner skrivebordsøvelsene eller de som får til noe i praksis eller f.eks er dyktige på å utmanøvrere andre i konkurranser/krig?

Jeg husker at store deler av dette miljøet stod og skrek opp om den åpenbart dårligste løsningen tilbake i 2015, at vi burde åpne grensene våre for migrantene fra Afrika og Midtøsten.

Igjen, bare et spørsmål fra min side :) Siden den blakke økonomiprofessoren ga et slikt inntrykk på meg den gangen. Det er jo på en måte en stor selvmotsigelse at han skulle være så veldig mye mer intellektuell enn en som meg som på lav lønn i Norge kommer til å bli multi-millionær i aksjer og aksjefond uten problemer. 10 millioner minst vil jeg få til, og da er jeg ikke avhengig av staten på mine eldre dager. Jeg kan gjøre hva jeg vil. Jeg bare investerer store deler av lønna hver måned jevnt og trutt, mens de som kan langt mer om det er paralysert av analysen.

Min mening: Intellekt handler langt mer om hva man får til i praksis enn å vinne debatten eller skrivebordsøvelsen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: lør nov 27, 2021 2:58 pm
greyserpent skrev: lør nov 27, 2021 12:17 pm
Dette gjelder 4-5 mennesker i Norge?
Litt flere enn det vel? Akademikerne er smarte innen området, men de er ofte også veldig fastlåste på hva de kan mene, hva de kan gjøre og blir ofte veldig politisk korrekte. Det er ofte veldig A4 og økonomiprofessoren man sitter og hører på er mest sannsynlig blakk.
Helt sikkert ja. Bare opp mot en million i året, så suppekjøkkene fylles fort opp av slike.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: lør nov 27, 2021 4:39 pm
Helt sikkert ja. Bare opp mot en million i året, så suppekjøkkene fylles fort opp av slike.
Hjelper lite når man har 0 i formue og en masse gjeld. Man jobber mer for bankene enn for seg selv til slutt. Inga Marthe Thorkildsen uttalte nylig at hun ikke klarte seg uten at fellesskapet skulle betale henne 100.000 kr per måned for hennes 3 måneder ferie, det etter å ha hatt 1.2 millioner i 7 år. Dette er ikke å være smart. Skal man på cafe hver dag og har alle mulige uvaner så forsvinner pengene fort i Norge + man ble jo hardt skattet i utgangspunktet. Nordmenn er verdensmestere i forbrukslån og kredittkortgjeld.

Its not about what how much you make but how much you save

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»