Dine favoritter fra 60/70/80/90/00/10-tallet

Svar
morrisey

Re: Dine favoritter fra 60/70/80/90/00/10-tallet

Legg inn av morrisey »

Frank.N.Steen skrev: fre nov 25, 2022 5:30 pm Har omsider kommet meg frem til Songs from the Wood (1977, med Jethro Tull, og innser at denne blir litt tøffere å bryne seg på, enn tidligere skiver.
Men ingen planer om å gi meg, og en viss lettelse når man begynner å taket på skiva, låt for låt, og der akkurat nå, er det nok denne som har gjort best inntrykk til nå:

Hunting Girl
Jethro Tull er et band som trenger litt tilvenning, men fy flate som de vokser på deg. Kanonband!
En annen fra 70-tallet jeg har voldsomt sansen for er TonioK. Kanskje det beste fra Asbury Park-gjengen


Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Supertramp Live in Paris '79--- Crime of the century. For en rå sang:


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det er vel første advent i kveld, og selv om det har pøst ned med regn siste døgnet, har man nå likevel kost seg med fine barndomsminner, særlig innen julerelatert filmmusikk.

Når en hører igjen flere, undrer en på hvorfor de ikke spilles på radio like ofte som de mer typiske hitene. Men kanskje like greit, da kjedelig om de skulle gå over i å bli utspilt, og har forsøkt ungått de norske kanalene som spiller julemusikk 24/7, i flere uker/måneder før tiden er inne.

Kjøpte tidligere inn det fine og stemningsfulle soundtracket til Home Alone (1990), av John Williams, og kunne banne på at enkelte av låtene som endte opp i film nummer 2, også var med i forgjengeren. Dessverre er CD utgaven fra 2ern, alt annet enn "billig", svindyr faktisk, og håper det omsider vil også få ei ny utgitt CD versjon, for den innehar masser av deilig feel-good musikk.

Darlene Love - All Alone On Christmas (1992)

John Williams - Christmas Star (1992)

John Williams - Mom Returns (1990)

startelver

Legg inn av startelver »

Kommer snart en julekavalkade fra 80-tallet men føler det er for tidlig .

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

startelver skrev: søn nov 27, 2022 6:04 pm Kommer snart en julekavalkade fra 80-tallet men føler det er for tidlig .
Så dem sendte Christmas Vacation (1989) på tv i natt, og vel, endte jo med at en så litt, men nei, nesten en måned for tidlig, men julemusikk, den bedre typen, kan jeg godt kose meg med i mindre doser.

Vurderer å forsøke å mekke ei spilleliste med nostalgisk julemusikk fra film og tv litt senere.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

60-tallet
Love - Forever Changes


70-tallet
Black Sabbath - Paranoid


80-tallet
Metallica - ...and Justice for All


90-tallet
Ulver - Bergtatt


00-tallet
Windir - 1184


10-tallet
Heilung - Lifa (live)


20-tallet
Cân Bardd - Devoured By the Oak (akkurat nå ihvertfall)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

startelver skrev: søn nov 27, 2022 6:04 pm Kommer snart en julekavalkade fra 80-tallet men føler det er for tidlig .
Ser frem til det, da en driver å mekker litt frem og tilbake på ei større spilleliste med fokus på nostalgisk julemusikk fra film og tv, da gjerne litt eldre og koseligere typen, ikke den mer slitsomme og hyperaktive "kjøpesenter" i verste julestria, varianten.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Synes City Boy fortjener noen låter her.








startelver

Legg inn av startelver »

City Boy er det "glemte" bandet fra 70-tallet. Flott at du drar frem de. Beste albumet kanskje "Young Men Gone West " .

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: tir nov 29, 2022 8:14 am City Boy er det "glemte" bandet fra 70-tallet. Flott at du drar frem de. Beste albumet kanskje "Young Men Gone West " .
Muligens. Vanskelig å rangere, siden jeg synes alle albumene er knall.

startelver

Legg inn av startelver »

CIty Boy var originale og hadde en stil som lå nærme 10cc , ihvertfall på enkelte låter.

10 cc 1974


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »

Christine McVie var hjernen bak en rekke av låterne til Fleetwood Mac og nå er hun gått bort i en alder av 79 år.

Bandet startet opp allerede på 60-tallet men gjorde et hederlig comeback på slutten av 80-tallet. Kjempehit dette,

Sist redigert av startelver den tor des 01, 2022 4:59 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Den aller første hiten deres var faktisk en instrumentalinnspilling fra 1968, Albatross som ble veldig populær over hele Europa .


startelver

Legg inn av startelver »

Er dette den beste Beatles-låta? Jeg synes det.


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Gikk nylig gjennom Angelo Badalamentis Twin Peaks: Fire Walk With Me (1992) soundtrack, og selv om den kanskje ikke helt maktet å leve opp til den fantastiske soundtracket fra tv-serien, spesielt i å levere mer minneverdige og sterke melodier, så kom den med ei fin blanding av neddempa nattklubbjazz og litt mer eksperimentelle saker. Uansett, de to sporene man fikk mest igjen av, var definitivt:

The Pink Room

The Voice of Love

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Var også innom nylig tredjeskiva til The Pretenders, Learning to Crawl (1983), der åpnet knallsterkt, men kanskje mista meg litt utover, selv om den også avsluttet sterkt, men den låta som ble spilt mest, er helt klart:

Time The Avenger

startelver

Legg inn av startelver »

Det er vel på tide med noen jule classics. From the 80's selvsagt.

Kim Wilde var min store kjærlighet og denne er jo ganske artig, med Mel & Kim


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »

Også denne da, Slade går aldri ut på dato


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»