Dine favoritter fra 60/70/80/90/00/10-tallet

Svar
startelver

Re: Dine favoritter fra 60/70/80/90/00/10-tallet

Legg inn av startelver »

Mye bra her ja.

Skikkelig klassiker dette Yazoo - Don't Go


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »

Norske Fra Lippo Lippi - slo faktisk igjennom i England


Number4

Legg inn av Number4 »

startelver skrev: tir aug 03, 2021 9:18 pm Så du hadde Verve på lista, her en klassiker fra 90-tallet?

Bryan Gil, vokalist.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

startelver skrev: lør aug 14, 2021 11:48 am Norske Fra Lippo Lippi - slo faktisk igjennom i England
Har vurdert å kjøpe inn ei skive av dem, usikker på hvilket album der regnes som deres beste, eller mest kjente, men den låta/videoen har man vært innom tidligere.

Et svensk band, som jeg har nylig oppdaga gjennom et av mine impulsive bruktsjappe handleturer, var liksom noe kjent med bandnavnet, men mulig man har blanda i hop med ei annen gruppe. Uansett, musikken virker å være innafor synthpop/sophisti-pop genren. Glætt men behagelig og melodiøs musikk, og synes faktisk albumet Where the River Turns to Sea (1990) vokser litt, for hver gjennomgang.
Kanskje ingen klassiker, men av typen jeg vil nok gi noen runder til, før man slenger ut ei rating/omtale.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

startelver skrev: lør aug 14, 2021 11:44 am Skikkelig klassiker dette Yazoo - Don't Go
Bilde
Tenker alltid på flotte Teri Hatcher, i dansescenen hennes, i 80-talls actionperlen Tango & Cash (1989), hver gang man hører den låta.

Winter Kills er nok favoritten min, nydelig musikk, og litt synd Yazoo blei splitta opp så tidlig, men debuten er jo verdt å ha i samlingen, om en er glad i tidlig britisk synthmusikk.

Number4

Legg inn av Number4 »

Alltid likt stemmen til Alison Moyet.


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Sommeren 1998, med familie i København. Husker jeg var overlykkelig over å "finne" den siste Scooter skiva (No Time To Chill) "liggende" (flere uker) ute i de danske butikkene, og det å høre ei ny singel/musikk fra favorittbandet, var jo alltids svære greier.
Dessverre viste det seg raskt, at man ble litt lurt, for butikkene virket å reklamere for et produkt, som ikke kom ut, før en stund etter. Og når det skjedde, da var man jo hjemme i Norge igjen. Plakater over alt, men ingen CD/album å se.

Endte nå likevel opp med singlen med det legendariske navnet: How Much is the Fish?, og der på innsiden av coveret, kan en se en halvråtten fisk, ligget halvveis innpakka med ulike Europeiske aviser, med blant annet historier om ulike toppnavn i fotballens verden.
Uansett, en av de store sommerhitene fra 1998, og gjorde at Scooter fikk et comeback igjen, på de norske hitlistene og VgLista Topp 20:

startelver

Legg inn av startelver »

Også en nydelig låt fra 80-tallet


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

startelver skrev: lør aug 14, 2021 12:48 pm Også en nydelig låt fra 80-tallet
Det var mye Heaven gående i det tiåret, Heaven av Bryan Adams, Heaven is a place on earth (glemt navnet på artist), Heaven 17 (band) og sikkert flust av andre man har glemt i samme slengen.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Noen magiske låter ;)






startelver

Legg inn av startelver »

10 CC - Dreadlock Holiday 1978


startelver

Legg inn av startelver »

Manfred Manns Earth Band


startelver

Legg inn av startelver »

En større hit fra Manfred Mann, ca 1980ish


startelver

Legg inn av startelver »

YES med kjempehit i Norge i 1983


startelver

Legg inn av startelver »

En nydelig original YES-låt dette


startelver

Legg inn av startelver »

Når vi først er inne på original symfonisk pop fra den tiden kommer man selvsagt ikke utenom ELO og Jeff Lynne.


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


Everenga

Legg inn av Everenga »

Frank.N.Steen skrev: lør aug 14, 2021 1:58 pm
startelver skrev: lør aug 14, 2021 12:48 pm Også en nydelig låt fra 80-tallet
Det var mye Heaven gående i det tiåret, Heaven av Bryan Adams, Heaven is a place on earth (glemt navnet på artist), Heaven 17 (band) og sikkert flust av andre man har glemt i samme slengen.
Maria McKee

startelver

Legg inn av startelver »

Nik Kershaw med denne megahiten fra MTV


startelver

Legg inn av startelver »

Underrated låt her.


startelver

Legg inn av startelver »

One hit wonder fra samme periode


startelver

Legg inn av startelver »

Husker jeg ble litt satt ut av denne låta, men fikk meg til å elske synth etterhvert,.



startelver

Legg inn av startelver »

Gary ga forresten ut et nytt album for 4 år siden, de eldste er best som det heter,



startelver

Legg inn av startelver »

RIP Charlie Watts


startelver

Legg inn av startelver »

Enda en klassiker


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»