Postens homonisse

Svar
joplina

Re: Postens homonisse

Legg inn av joplina »

Malacay skrev: lør des 04, 2021 9:29 am
joplina skrev: lør des 04, 2021 8:33 am

Grunnen til at Paraden starter på Grønland er at flere homofile ble utsatt for vold der en periode. Da bestemte man at Paraden skulle gå der for å vise at homofile har rett på å gå akkurat hvor f**n de vil uten å bli utsatt for slike handlinger. Men det er klart Joplina, det betyr mest for deg at ingen skal få krenka sine religiøse følelser, at noen homser eller lesber blir grisebanka er sekundært.
***************
Innimellom er du så utrolig barnslig i dine kommentarer og dine konklusjoner om andre som ikke tenker akkurat som deg.

Hvis de ikke er noe problem for dem at de med stolthet krenker andres overbevisninger med sine løsslupne parader som faktisk i stor grad spiller på seksualitet (godt synlige deltakere som demonstrativt kliner eller svinser rundt med fetish-tøy) - og dermed forsterker de forestillingene og overbevisningene for mange som opplever det sært/syndig/skammelig eller i strid med religiøse overbevisninger de måtte ha - så må de da for all del bare trampe i vei i gjennom Grønnland og fungere som fordoms-forsterkere.

Da har de i grunn lite å klage på hvis det ikke er verre enn at de gladelig forsterker andres fordommer og tankegods når de gjør det...tenker jeg

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

joplina skrev: lør des 04, 2021 7:27 pm
pfrog567 skrev: lør des 04, 2021 12:37 pm
Hvis du har fulgt med de siste ti-årene, så vet du da at flere homofile par er blitt trakassert av muslimer på Grønland?
Derfor synes jeg det er fornøyelig at de starter paraden der. At akkurat du blir tydeligvis støtt av det, henger ikke jeg meg opp i.
**********
Jeg er ikke noen anti-homse-muslim fra Grønland - hvis det er dét du så plumpt insinuerer.
Men jeg ser at du gjentar at du syns det er "fornøyelig" at de starter paraden der.
....åpenbart fortsatt uten en tanke for muligheten at det like godt kan forsterke de eksisterende forestillingene mange har der.

Vel, vel...selvgjort er som kjent velgjort. Syns de at det er greit hvis så skjer, så må de bare gønne på slik de gjør.
Jeg insinuerer ikke noe som helst, men jeg forstår det sånn at du blir krenket på andres vegne..

Og jeg synes det er fornøyelig uansett hva du mener om det. Vi lever i ett fritt land der de fleste av oss godtar at folk er homofile. Er det muslimer eller andre som ikke kan godta det, så er det ingen som hindrer de å flytte til ett annet land. Enkelt og greit.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Nå har jeg fått sett denne homonissereklamen. Først ser jeg at mitt kresne tekstretteprogram godtar homonissereklame uten å mukke. Årets nyord? Det opprører meg ikke selv om jeg spyr av å tenke på det homonissene foretar seg på soverommet. Men jeg unngår å pine meg selv med slike tanker og er glad for at det uansett er lovlig i dag. Vi lever i to rom med ulike kjøreregler. Ett privat og ett offentlig. For min del kan homonissene være på soverommet for fremtiden.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror folk tenker litt på at de har sex, og at enkelte finner det ganske motbydelig.

No offence, jeg tilhører ikke den gruppen, men enkelte vil alltid tenke det.

Cabal

Legg inn av Cabal »

startelver skrev: søn des 05, 2021 12:57 pm Tror folk tenker litt på at de har sex, og at enkelte finner det ganske motbydelig.

No offence, jeg tilhører ikke den gruppen, men enkelte vil alltid tenke det.
Er det ikke fascinerende at folk som febrilsk prøver å overbevise at verden om at de ikke er homo, tenker så mye på homosex.

pigg

Legg inn av pigg »

Reklamebransjen er en ufyselig bransje. Homser og ikke-hvite presses inn over alt.

Det er ikke det Norge jeg vil ha.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Cabal skrev: søn des 05, 2021 2:06 pm
startelver skrev: søn des 05, 2021 12:57 pm Tror folk tenker litt på at de har sex, og at enkelte finner det ganske motbydelig.

No offence, jeg tilhører ikke den gruppen, men enkelte vil alltid tenke det.
Er det ikke fascinerende at folk som febrilsk prøver å overbevise at verden om at de ikke er homo, tenker så mye på homosex.
Denne tesen er rett og slett feil. For min del er jeg mest imot kommersiell seksualisering av det offentlige rom. Ikke noe grunn til å fascineres av det.

Queenie

Legg inn av Queenie »

FjodorDVD skrev: søn des 05, 2021 9:19 pm
Cabal skrev: søn des 05, 2021 2:06 pm
startelver skrev: søn des 05, 2021 12:57 pm Tror folk tenker litt på at de har sex, og at enkelte finner det ganske motbydelig.

No offence, jeg tilhører ikke den gruppen, men enkelte vil alltid tenke det.
Er det ikke fascinerende at folk som febrilsk prøver å overbevise at verden om at de ikke er homo, tenker så mye på homosex.
Denne tesen er rett og slett feil. For min del er jeg mest imot kommersiell seksualisering av det offentlige rom. Ikke noe grunn til å fascineres av det.
Tror det er en tapt sak, veldig mange forguder et slikt liv. Mange ti-hundretalls tilfeldige forbindelser, lite nærhet og reell intimitet og konstant egogrooming, det er jo en rus sterkere enn mange rusmidler.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

pigg skrev: søn des 05, 2021 8:08 pm Reklamebransjen er en ufyselig bransje. Homser og ikke-hvite presses inn over alt.

Det er ikke det Norge jeg vil ha.
Men kan de presses inn litt? For det ville i grunn vært rart om filmer, serier og reklamefilmer KUN er forbeholdt hvite og heteroer. Kunne noe mellom det kunstige/anstrengte og det naturlige være en løsning? Eller vil du ikke ha noe som helst av homser og svarte?

joplina

Legg inn av joplina »

FjodorDVD skrev: søn des 05, 2021 9:19 pm
For min del er jeg mest imot kommersiell seksualisering av det offentlige rom. Ikke noe grunn til å fascineres av det.
**************
Enig med deg i det - for det vil ingen ende ta.

Sex, sex, sex under dekke av kjærlighet, nærhet, ømhet, frihet , glede og toleranse. Poenget er uansett å spille på sex, sex, sex.
I denne reklamen som det vises til så flettes julehøytiden inn med forventninger og familiesamvær og den enslige "onkelen" som "bare ønsker seg en hjertevenn" til jul. Og da kommer selveste homonissen....to gråsprengte gubber finner hverandre da cupido har skutt pilen på dem begge....så nissen har ordnet en stand-in ...og det er selvfølgelig POSTEN....så da kan det bli nisse-gubbe-kos foran peisen ; God Jul!

Samme greia for alle disse regnbuemarsjene i det ganske land. Noen MÅ BARE stille i fetish-tøy med tilbehør eller kline vilt for å spille på sex, sex, sex. Men alle må forstå det som noe heeeelt annet. Det skal kun forstås som et budskap om at "størst av alt er kjærligheten".
.....som Tina Turner sang ; What's love got do with it....
Kjærlighet og det å elske en annen er på et ganske annet nivå enn sex. Sex som sådan forutsetter ikke kjærlighet eller ekte, dype følelser.
Folk sexer rundt hver eneste dag , men det er slettest ikke alle som virkelig elsker hverandre av den grunn.

startelver

Legg inn av startelver »

Når det norske flagget senkes på torget i Kristiansand og regnbueflagget heves og flagrer i 4 uker mener jeg man går for langt, men det er en annen debatt.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Klodrik skrev: tor des 02, 2021 5:51 pm
Karatel skrev: tor des 02, 2021 5:28 pm At det er langt mellom blonde og blåøyde mennesker i Midtøsten, har du helt rett i.
Nå tror ikke jeg heller at jøden Jesus var blond og blåøyd, men det har skjedd temmelig store folkevandringer (og suppleringer om ikke utskiftninger) i dette området over to tusen år. Så, kan fort være tilfellet at "Judea-nere" ikke så ut slik vi kanskje vil forestille oss, om vi bare tar dagens befolkning som utgangspunkt. Og, når det gjelder dagens Israel er jo en stor del av befolkningen kommet til i det siste århundret; f.eks. ashkenazi og etiopiske jøder gjør slike sammenligninger på tvers av kanskje hundre generasjoner enda mer utydelige.
Det er helt riktig, i Midtøsten har det skjedd store folkevandringer opp gjennom tidene, noe som ikke er så rart gitt områdets geografiske plassering mellom Europa, Asia og Afrika. Egyptere, grekere, romere, bysantinere, europeiske korsfarere, arabere, europeiske slaver, svarte afrikanere har alle gitt sitt bidrag til Midtøstens nåværende befolkning.

Du husker kanskje Izzat Ibrahim al Douri, Saddam Husseins rødhårete general?

[/img]https://exame.com/wp-content/uploads/20 ... ze=680,453[/img]

Han ser helt europeisk ut.

Jeg mener å huske at en av de klassisk greske historieskiverne, som skrev om perserkrigene, skrev at grekerne hånte perserne for deres bleke og hvite hud, i motsetning til grekerne gikk perseren med mye klær på seg og ble derfor ikke like solbrent som grekerne.

startelver

Legg inn av startelver »

Vikinger besøkte jo deler av midtøsten på 800-tallet, skal ikke se bort fra at en vikingmann hadde sex med en arabisk dame som fødte et blondt barn og så har det spredd seg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»