Friidrett under sommer-OL 2020

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Friidrett under sommer-OL 2020

Legg inn av kytec »

Denne Blummenfelt som åpenbart er et grusomt menneske om man skal tro Esten O. Hvor mye tjener han?

Er det som om han på tredvetallet hadde løpt for Nazilaget og hatt Hitler som personlig sponsor?
https://www.dagbladet.no/sport/norge-s ... m/74054302

lund

Legg inn av lund »

Hadde holdt til 14. plass av 29 i finalen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

toolshed skrev: søn aug 08, 2021 6:26 pm
Skraevadottir skrev: lør aug 07, 2021 2:53 pmJohaug var åtte sekunder unna OL-kravet på 10 000 m i mai, og det uten å satse på løping. You do the math.
31.25 var årets OL-krav. Vinnertiden i OL i år var 29.55. Verdensrekorden på 10000 for kvinner er 29.17. Bevares, det er bra løpt osv, og egentlig også å forvente når man holder på med langrenn, men å kalle det verdenstoppen er vel å ta i litt. Johaug er rangert på plass nummer 69 på distansen i år.

https://www.worldathletics.org/athletes ... g-14913798
Det er ganske høyt oppe for ikke å satse på løping. Hvor mange andre ikke-løpere finner du så høyt oppe? Det sier noe om det fysiske nivået langrennsløpere er på, selv om man ikke kan "forvente" at noen løper bra når de holder på med en annen idrett. Hovedpoenget er uansett at hvis man hele tida skal si at det bare er de største idrettene som gjelder, så er ingen individuelle idretter utenom de som bedrives med racket eller kølle verdt en shajt. Det var en på FB som sa at han ikke ville anerkjenne Warholm om han så løp på 33 sekunder, fordi sporten er for liten. Da er det jo ganske håpløst i utgangspunktet.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

"sportsmanship" i verdensklasse dette:

https://twitter.com/i/status/1424443190824906753

anbessa

Legg inn av anbessa »

Noe av det verste jeg har sett av usportslighet. Å ødelegge slik qt konkurrentene ikke får væske i forholdene de løp i er skikkelig rasshøloppførsel.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Har Jakob Ingebrigtsen blitt litt cocky i det siste, som storebroren Henrik?

Synes vel ikke helt om det der.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Fremsynt skrev: søn aug 08, 2021 10:34 pm Har Jakob Ingebrigtsen blitt litt cocky i det siste, som storebroren Henrik?

Synes vel ikke helt om det der.
I det siste? Han har da alltid vært slik, og deilig er det..

Expekt

Legg inn av Expekt »

Fremsynt skrev: søn aug 08, 2021 10:34 pm Har Jakob Ingebrigtsen blitt litt cocky i det siste, som storebroren Henrik?

Synes vel ikke helt om det der.
Synes egentlig ingen av de er spesielt cocky.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Expekt skrev: man aug 09, 2021 3:08 am
Fremsynt skrev: søn aug 08, 2021 10:34 pm Har Jakob Ingebrigtsen blitt litt cocky i det siste, som storebroren Henrik?

Synes vel ikke helt om det der.
Synes egentlig ingen av de er spesielt cocky.
Hvis ikke Ingebrigtsene er cocky, hvem er det da?
La dem være det. Likte fryktelig godt det utfallet de hadde mot reporteren som brukte klisjeen om å "nullstille". Klart de ikke skal nullstille, men ta dette med seg som plattformen for det som venter. Har du tatt et nytt skritt, skal du ikke ta det samme skrittet tilbake.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Hudsucker skrev: man aug 09, 2021 3:15 am
Expekt skrev: man aug 09, 2021 3:08 am
Fremsynt skrev: søn aug 08, 2021 10:34 pm Har Jakob Ingebrigtsen blitt litt cocky i det siste, som storebroren Henrik?

Synes vel ikke helt om det der.
Synes egentlig ingen av de er spesielt cocky.
Hvis ikke Ingebrigtsene er cocky, hvem er det da?
La dem være det. Likte fryktelig godt det utfallet de hadde mot reporteren som brukte klisjeen om å "nullstille". Klart de ikke skal nullstille, men ta dette med seg som plattformen for det som venter. Har du tatt et nytt skritt, skal du ikke ta det samme skrittet tilbake.
Warholm virker en smule mer sympatisk enn Ingebrigtsen. Ikke at det tar fra Ingebrigtsen noe som helst, det er uansett en fantastisk prestasjon å ta gull på 1500m.

anbessa

Legg inn av anbessa »

The Ingebrigtsens er i alle fall 100%. Det er slik de er! Synes det er befriende friskt jeg.
Warholm er mer klassisk påtatt ordentlig. Har "sprukket" i et par kongepokaldiskusjoner, men stort sett plettfri fasade. Tipper Ingebrigtsens liker å erte ham litt.

Flott med ulike typer! Kjedelig om alle blir helt Astrid Jacobsen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

anbessa skrev: man aug 09, 2021 9:29 am The Ingebrigtsens er i alle fall 100%. Det er slik de er! Synes det er befriende friskt jeg.
Warholm er mer klassisk påtatt ordentlig. Har "sprukket" i et par kongepokaldiskusjoner, men stort sett plettfri fasade. Tipper Ingebrigtsens liker å erte ham litt.

Flott med ulike typer! Kjedelig om alle blir helt Astrid Jacobsen.
Enig i en del av dette, og så er det noe jeg ikke forstår i det hele tatt. For det første: Ingebrigtsen-gjengen er ærlige og rett fram, stort sett uten å være ufine. Det liker jeg godt. Der er vi enige.

Jeg er imidlertid ikke enig i at Warholm er en typisk "plettfri" type. Syns at følelsene hans skinner veldig gjennom, og han er absolutt ikke politisk korrekt etter min mening (og det mener jeg utelukkende positivt). Vet ikke om du husker noen av de talene han har holdt i forb. med priser, hvordan han har kledt seg osv. Han er en herlig type som skiller seg veldig ut, syns jeg.

Så syns jeg også det er litt spesielt at du trekker fram Astrid Uhrenholdt Jacobsen som en klassisk kjedelig utøver; det er vel heller snarere tvert i mot når det gjelder henne. Er vel få langrennsløpere som har kommet så tydelig fram med meningene sine og vært så ærlige som hun faktisk er. Hun er absolutt ikke en utøver som sier "ja" og "ha" mener nå jeg. Jeg syns også at hun virker å ha veldig mye i toppetasjen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

janesaj skrev: søn aug 08, 2021 12:15 pm
1: Sondre Nordstad Moen, maraton
Har hatt én dag i hodet i fem år, og det er OL-maratonen. Endte dessverre i fullstendig fiasko. I det minste er han hederlig nok til å fullføre tross en dårlig dag, men prestasjonen er ikke akkurat noe å sende postkort hjem fra Tokyo for. Så får vi håpe at han også tar læring av dette frem mot mesterskapene som kommer.
Lurer på hvordan han vil prioritere de neste årene. Uansett hva han gjør tror jeg sjansen er minimal for å ta medalje i globalt mesterskap hvor alle de beste afrikanerne er med. Sjansene er klart større i et EM. Det gjelder særskilt frem mot 2024 da EM og OL kommer i samme år.

jakral

Legg inn av jakral »

Fin internasjonal oversikt, med medaljefangsten satt i et historisk perspektiv.

Bilde

anbessa

Legg inn av anbessa »

Skraevadottir skrev: man aug 09, 2021 9:39 am Jeg er imidlertid ikke enig i at Warholm er en typisk "plettfri" type. Syns at følelsene hans skinner veldig gjennom, og han er absolutt ikke politisk korrekt etter min mening (og det mener jeg utelukkende positivt). Vet ikke om du husker noen av de talene han har holdt i forb. med priser, hvordan han har kledt seg osv. Han er en herlig type som skiller seg veldig ut, syns jeg.
Joda, skjønner hva du mener. Han er bare ikke helt "min type" hva personlighet angår. Og det er nå greit.

Skraevadottir skrev: man aug 09, 2021 9:39 am Så syns jeg også det er litt spesielt at du trekker fram Astrid Uhrenholdt Jacobsen som en klassisk kjedelig utøver; det er vel heller snarere tvert i mot når det gjelder henne. Er vel få langrennsløpere som har kommet så tydelig fram med meningene sine og vært så ærlige som hun faktisk er. Hun er absolutt ikke en utøver som sier "ja" og "ha" mener nå jeg. Jeg syns også at hun virker å ha veldig mye i toppetasjen.
A.Jacobsen er ikke en ja&ha-person slik f.eks Johaug er nei, og smart er hun helt åpenbart. Men du og du så PK hun er. Kanskje burde jeg brukt Johaug som eksempel på urkjedelig person i stedet, eller Bjørgen.

Vi kan, om ikke annet, være enige om at det er bra vi har ulike typer.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

anbessa skrev: man aug 09, 2021 10:26 am Vi kan, om ikke annet, være enige om at det er bra vi har ulike typer.
Absolutt!

janesaj

Legg inn av janesaj »

KongOlav2 skrev: man aug 09, 2021 9:44 am
janesaj skrev: søn aug 08, 2021 12:15 pm
1: Sondre Nordstad Moen, maraton
Har hatt én dag i hodet i fem år, og det er OL-maratonen. Endte dessverre i fullstendig fiasko. I det minste er han hederlig nok til å fullføre tross en dårlig dag, men prestasjonen er ikke akkurat noe å sende postkort hjem fra Tokyo for. Så får vi håpe at han også tar læring av dette frem mot mesterskapene som kommer.
Lurer på hvordan han vil prioritere de neste årene. Uansett hva han gjør tror jeg sjansen er minimal for å ta medalje i globalt mesterskap hvor alle de beste afrikanerne er med. Sjansene er klart større i et EM. Det gjelder særskilt frem mot 2024 da EM og OL kommer i samme år.
Er enig i at EM er hans største mulighet for medaljer, men tror han må heve nivået sitt enda litt til, selv fra da han var på sitt beste. Man så jo hvor mange europeere (av afrikansk opprinnelse) som hevdet seg i OL-maratonen. Nivået blir bare høyere og høyere. Tror potensialet er der (det viste jo Fukuoka-løpet hans), men tror også han må gå litt tilbake til scratch og finne ut når fremgangen stoppet og hva han kan gjøre for å komme tilbake dit han var, og så ta det derfra.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Angående Sondre Nordstad Moen så kommer det etter hvert en episode av podcasten "I det lange løp" der hele OL-innsatsen hans, inkludert treningsopplegg og formtopping, blir ekstremt grundig evaluert og analysert. Bare å glede seg.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Rodals gull fra 1996 har lenge ruvet øverst av norske idrettsprestasjoner, da er det helt fantastisk at vi fikk 2 prestasjoner som er fullt på høyde med det i samme OL :)
Og når man får 2 slike prestasjoner, så er det bare å nyte det, i alle fall ikke krangle om prestasjonene ;)
For Jakobs del, så er det helt uvirkelig at han i en alder av 20 år har vunnet det største man kan vinne, tror egentlig det er mest en fordel for karrieren videre, at han har OL-gullet i boks. Kan selvfølgelig føre til at han fortere blir mett, men tror mer på at det er en lettelse for den videre karrieren!

isvotten

Legg inn av isvotten »

Trehjulssykkel skrev: lør aug 07, 2021 2:22 pm Det som er gledelig er at vi fremover kommer til å få maaange flere friidrettstalenter og dermed flere medaljer i friidrett også. Slik som da Hushovd viste vei for sykkel.
Og Hushovd sin gull i landsveissykling i VM i 2010 har resultert i hvilke andre norske medaljer i VM og OL på sykkel. Tenker du på Boasson Hagen sin sølv og Krisfoff sin bronse?

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

isvotten skrev: man aug 09, 2021 8:46 pm
Trehjulssykkel skrev: lør aug 07, 2021 2:22 pm Det som er gledelig er at vi fremover kommer til å få maaange flere friidrettstalenter og dermed flere medaljer i friidrett også. Slik som da Hushovd viste vei for sykkel.
Og Hushovd sin gull i landsveissykling i VM i 2010 har resultert i hvilke andre norske medaljer i VM og OL på sykkel. Tenker du på Boasson Hagen sin sølv og Krisfoff sin bronse?
Det er flere ritt enn VM og OL som er store på sykkel.. ( men selv der har jo ihf Kristoff et sølv i Bergen VM - noen cm bak Sagan.

Kristoff gull i flandern og milan sanremo.
Carl Fredrik Hagen nr8 totalt i Vueltaen.
Edvald og Kristoff har flere etappeseire i tdf.
Og vi har ganske mange som ligger i vannskorpa som ikke har nådd riktig så langt. Hvordan så det ut før Thor?

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

isvotten skrev: man aug 09, 2021 8:46 pm
Trehjulssykkel skrev: lør aug 07, 2021 2:22 pm Det som er gledelig er at vi fremover kommer til å få maaange flere friidrettstalenter og dermed flere medaljer i friidrett også. Slik som da Hushovd viste vei for sykkel.
Og Hushovd sin gull i landsveissykling i VM i 2010 har resultert i hvilke andre norske medaljer i VM og OL på sykkel. Tenker du på Boasson Hagen sin sølv og Krisfoff sin bronse?
Norge har mye større bredde enn før Hushovd og Arvesen gjorde sitt inntog. Vi har mye bedre resultater i yngre klasser, og det kommer opp nye ryttertyper. Antallet proffer har også økt, og det gjør at hyppigheten på kvalitetsryttere stiger. Resultatene til Foss og Halland Johannessen vitner om at noe stort er på gang.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

rexenes skrev: man aug 09, 2021 9:12 pm
isvotten skrev: man aug 09, 2021 8:46 pm
Trehjulssykkel skrev: lør aug 07, 2021 2:22 pm Det som er gledelig er at vi fremover kommer til å få maaange flere friidrettstalenter og dermed flere medaljer i friidrett også. Slik som da Hushovd viste vei for sykkel.
Og Hushovd sin gull i landsveissykling i VM i 2010 har resultert i hvilke andre norske medaljer i VM og OL på sykkel. Tenker du på Boasson Hagen sin sølv og Krisfoff sin bronse?
Det er flere ritt enn VM og OL som er store på sykkel.. ( men selv der har jo ihf Kristoff et sølv i Bergen VM - noen cm bak Sagan.

Kristoff gull i flandern og milan sanremo.
Carl Fredrik Hagen nr8 totalt i Vueltaen.
Edvald og Kristoff har flere etappeseire i tdf.
Og vi har ganske mange som ligger i vannskorpa som ikke har nådd riktig så langt. Hvordan så det ut før Thor?
Vi hadde helten Steffen!

toolshed

Legg inn av toolshed »

Skraevadottir skrev: søn aug 08, 2021 7:55 pmDet var en på FB som
Kjære tid. En på FB. Please, a. Det er snart 8 milliarder mennesker i verden. En på FB. Herregud.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

lok1 skrev: lør aug 07, 2021 1:50 pm 13 løp tok det for Jakob å slå Cheruiyot!
Det er en måte å se det på. Jeg vil heller si at Jakob slo Cheruiyot allerede som 20-åring.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

oddvar_kjempebra skrev: tir aug 10, 2021 12:15 pm
lok1 skrev: lør aug 07, 2021 1:50 pm 13 løp tok det for Jakob å slå Cheruiyot!
Det er en måte å se det på. Jeg vil heller si at Jakob slo Cheruiyot allerede som 20-åring.
Ja, det var sagt som at det var imponerende altså!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

anbessa skrev: man aug 09, 2021 10:26 am A.Jacobsen er ikke en ja&ha-person slik f.eks Johaug er nei, og smart er hun helt åpenbart. Men du og du så PK hun er. Kanskje burde jeg brukt Johaug som eksempel på urkjedelig person i stedet, eller Bjørgen.
Heidi Weng. Det eneste av interesse hun kommer med er når hun sier noe feil/dumt. Tror ikke du hadde hatt særlig mange dype samtaler om du var samboer med Weng.......

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»