Og "fuck off" - forbrukerøkonomer

Svar
DoktorS

Og "fuck off" - forbrukerøkonomer

Legg inn av DoktorS »

Er det ikke snart nok nå? At vi skal proppes full av propaganda fra bankenes forbrukerøkonomer - unge kvinner som selger glansbilder og forteller hvordan folk skal oppføre seg - selvsagt fordi bankene skal profitere på det. Er det ikek snart på tide at mediene slutter å bruke reklameplakater for bankene?

https://www.tv2.no/nyheter/14347189/

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Hva er galt med artikkelen, mener du?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Dem må vel få melke de siste klikkene de kan ut av dette også. Er lei disse bloggerne selv, de kommer med nær identiske og lettvinte råd som alle har hørt 100 ganger før. Jeg sparer selv i fond og aksjer, men finner ikke disse noe spesielt inspirerende. Egentlig er dem vel bare ute etter oppmerksomhet og "se så flink jeg er" + tjene noe penger på å få klikk osv selvsagt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, de er jo primært der for å markesføre bankene og deres produkter. En mengde mediehus bruker de fullstendig ukritisk. TV2 er verst. De har jo forsnye meg en ansatt en som er ansatt i DNB også. Merkelig lite kritikk mot dette.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Ja, det et litt sykt.

Hun fra Nordea med innvandrerbakgrunn er en tidligere advokat (forsvarsadvokat?)

Hun fra Danske Bank er et tidligere sportsanker i Tv2.

Sikkert oppegående jenter, men fri tilgang til media? Bare tøys.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Et forsøk på oppgjør her, men lite har skjedd...

https://kapital.no/reportasjer/naerings ... -blikkfang

Ellers er jo det slik at ingen av dem har vært til nytte mht råd når det gjelder strømprisen. Det er lurest med spotpris, har de sagt, hele tidenn...

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: søn nov 28, 2021 6:48 pm Er det ikke snart nok nå? At vi skal proppes full av propaganda fra bankenes forbrukerøkonomer - unge kvinner som selger glansbilder og forteller hvordan folk skal oppføre seg - selvsagt fordi bankene skal profitere på det. Er det ikek snart på tide at mediene slutter å bruke reklameplakater for bankene?

https://www.tv2.no/nyheter/14347189/
Ganske så interessant at TV2 er frekke nok til å trygle meg om å slå av adblock til en artikkel som allerede er en produktplassering.

Number4

Legg inn av Number4 »

Silje er jo litt sexy da.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Number4 skrev: man nov 29, 2021 3:43 pm Silje er jo litt sexy da.
Hun er litt glansbildepen, men har ikke mye sexappeal.
Men hver sin lyst.😉

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg gad ikke saumfare hele artikkelen, men personlig er jeg enig i at det er smartere å ha noe sparepenger enn å ikke ha det. Så får folk selv velge hvor de skal plassere pengene.
Penger på sparekonto i banken blir spist opp av inflasjonen, de smarte finner vel på noe annet som ikke gjør at pengene forsvinner.
Men dette er vel noe de fleste egentlig burde være klar over.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»