Kvinner: VM 2021 (Spania)

Svar
TWU

Re: Kvinner: VM 2021 (Spania)

Legg inn av TWU »

Var jo en del bra forsvar i dag, og Lunde er enorm når hun først har dagen. Den redningen med to spillere mindre etterfulgt av Kristiansens vanvittige mål et par angrep senere var nok det som avgjorde kampen. Angrepsmessig går det tidvis i stampe, nesten som man lurer på om de i det hele tatt har snakket om taktiske valg før kampen. Reistad svinger noe voldsomt.

Men finale er qlt, tror nok det ender med sølv.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Skal vi vinne over Frankrike så må følgende slå til:
1. Frankrike klarer ikke å nøytralisere Mørk, Reistad, Kristiansen og Oftedal.
2. De fire klarer å holde koken igjennom hele kampen.
3. Hergeirsson skjønner at å bruke øvrige bakspillere i angrep sannsynligvis betyr at Frankrike scorer mer enn oss mens de er på banen.

1. Virker å være litt hit-and-miss fra Frankrike sin side, sitter forsvaret deres så er det gratulerer til Frankrike da plan B innebærer å bruke spillere som nesten bare har fått prøve seg i angrep mot Puerto Rico, Iran og Kazakhstan.
2. Tjaaa? Synes ikke de har sett så skarpe ut som tidligere, men tidligere har Thorir gjerne hatt en andrerekke som ville kommet inn og avlaste og fint matche lag som Nederland og Sverige som vi spiller jevnt med, og som ville ha spilt mye mot Romania og kommet inn når vi i praksis hadde avgjort kampene mot Russland og Spania. Såvidt jeg vet så burde vi kunne klart å stille med slikt i år også.
3. Hadde han skjønt dette så ville han vel ha gitt disse spilletid tidligere i mesterskapet slik at utslaget blir såpass lite at vi kan hente det inn igjen ved å få hvilt førsterekka vår litt før de viktigste 10-minuttene på slutten av hver omgang hvor man veldig fort kan se at en spiser opp eller skaffer seg en 3-4-målsledelse.

Jeg vil tro at hvis Frankrike ikke hever seg fra Danmark-kampen så vinner vi, men det er typisk Frankrike å kneble Norge. Kan også spille inn at det nettopp har vært OL og at andre enn oss tenker fram mot 2024 der hvor Hergeirsson tenker at han kan kjøre på med 90 og 91-årgangene som bærebjelker de neste 3 årene og bygge nytt etterpå.

kibby

Legg inn av kibby »

Lunde god i mål og Brattset Dale spiller en av sine beste landskamper.

Tipper Silje Solberg, med en fortid i fransk håndball, starter i finalen.

Enig i kommentarene over her om at hva som må til for å sikre norsk seier.

kibbys håndballbørs:
Silje Solberg -
Katrine Lunde 7
Henny Ella Reistad 3
Emilie Hegh Arntzen 4
Veronica Kristiansen 5
Nora Mørk 5
Stine Bredal Oftedal 2
Malin Aune 2
Kari Brattset Dale 9 - BB
Vilde Ingstad 4
Moa Högdahl -
Marit Røsberg Jacobsen 3
Camilla Herrem 3
Sanna Solberg-Isaksen 5
Kristine Breistøl -
Maren Nyland Aardahl 6

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg tror faktisk jeg skal sette et par hundrelapper på Frankrike så får man heller bli glad hvis Norge vinner.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg har sett et par kamper under dette mesterskapet, og må innrømme at jeg er litt skuffet over nivået i kvinnehåndball (ikke for å provosere noen, bare så det er nevnt). I de fleste idretter vil man kunne se en klar utvikling i løpet av en periode på, ja, la oss si ti år - men damehåndballens utvikling later til å ha stått helt stille siden Anja Andersens glansdager, og det begynner vel å nærme seg et kvart århundre siden hun forlot parketten som aktiv.

Jeg håper selvfølgelig av hele mitt hjerte at Norge stikker av med VM-tittelen, men vinner håndballjentene prisen for "årets lag" på idrettsgallaen, kommer jeg til å trekke på skuldrene. Det vi har blitt servert i dette VM er ikke mye å skryte av kvalitetsmessig.

janesaj

Legg inn av janesaj »

LeSorcier skrev: lør des 18, 2021 5:37 pm men vinner håndballjentene prisen for "årets lag" på idrettsgallaen
Årets lag bør da vinnes av Mol/Sørum, uavhengig av hva håndballjentene finner på i morgen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

janesaj skrev: lør des 18, 2021 5:42 pm
LeSorcier skrev: lør des 18, 2021 5:37 pm men vinner håndballjentene prisen for "årets lag" på idrettsgallaen
Årets lag bør da vinnes av Mol/Sørum, uavhengig av hva håndballjentene finner på i morgen.
Nå har jeg ikke gått gjennom eventuelle kandidater, men disse to bør definitivt komme foran håndballjentene. Rett og slett en mye større prestasjon enn å vinne et VM-gull i damehåndball. Men som nordmann tar jeg selvsagt imot alle norske gullmedaljer med åpne armer, og gleder meg over det. Så jeg ønsker håndballjentene lykke til i morgen, og kommer nok til å se kampen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

OL gull er dessutan langt større ein VM gull og damene vant kun bronse i OL. Ville vært ein liten skandale om dei vinner framfor Mol/Sørum

BioDex

Legg inn av BioDex »

ms_8 skrev: lør des 18, 2021 7:26 pm OL gull er dessutan langt større ein VM gull og damene vant kun bronse i OL. Ville vært ein liten skandale om dei vinner framfor Mol/Sørum
Helt enig. Mol/Sørum vant vel alt som var denne sesongen.

Investor

Legg inn av Investor »

Dansk bronse. Griner som om de har vunnet VM.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Investor skrev: søn des 19, 2021 3:59 pm Dansk bronse. Griner som om de har vunnet VM.
Ikke lov til å være glad for medalje, nei. Notert.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Har dere kubjellene klare?

Heia Norge!

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Lunde starter i mål

Investor

Legg inn av Investor »

janesaj skrev: søn des 19, 2021 4:36 pm
Investor skrev: søn des 19, 2021 3:59 pm Dansk bronse. Griner som om de har vunnet VM.
Ikke lov til å være glad for medalje, nei. Notert.
Sølv er nederlag.
"Kupper'n"

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

De må senke pulsen litt. Blir litt for panisk nå i begynnelsen.

Investor

Legg inn av Investor »

Hvorfor er ikke det brøyt?!?!?

Investor

Legg inn av Investor »

Blir altfor mye en og en!

Investor

Legg inn av Investor »

Reistad i oppvarming....huff.

Investor

Legg inn av Investor »

Når kommer første feilpasning fra Reistad?

Investor

Legg inn av Investor »

Flott av Brede Hoftedal!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Aaaaaargh Reistad altså….

Investor

Legg inn av Investor »

Hva faen driver Reistad med?!

Investor

Legg inn av Investor »

Nei, denne er tapt etter 1. omgang....

Investor

Legg inn av Investor »

Bytt ut sila Lunde da!

flourhouse

Legg inn av flourhouse »

Jepp, dette blir tap. Ser ikke ut til at det blir spennende en gang

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Reistad inn = kollaps

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Sett på 2. rekka istedet, kan ikke bli verre enn det her uansett

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Nei dette går jo ikke. Ingen vits i l seg presse og ta sjanser. Ro ned heller.

Investor

Legg inn av Investor »

Nocandy!!

Investor

Legg inn av Investor »

Thorir må gå!!!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»