Kvinner: VM 2021 (Spania)

Svar
sexxes
Innlegg: 1925

Re: Kvinner: VM 2021 (Spania)

Legg inn av sexxes »

Har da vært flere innvandrere på handballandslaget, men mulig de har vært fra "feil" land?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

ms_8 skrev: tir des 21, 2021 10:47 am
Sulfat skrev: søn des 19, 2021 10:05 pm Etter en sånn prestasjon er altså Esten O mest opptatt av at kvinnelandslaget er "blendahvitt". Noen må ta fra den mannen pennen.
Han har dessverre vært slikt heile tiden. Verker som om han og ein del andre sportskommentatorer leiter etter ting å kritiseres norsk idrett på. Lurer på når han og ein del andre begynner å etterlyse kvotering av minoritetskvinner på landslaget.

Som andre er inne på. Vi har ingen minoritetskvinner/menn så vidt eg veit i langrenn, skiskytting, alpint, skøyter, hopp, kombinert eller freestyle/snowboard. Og godt er det. Idrett er ikkje PK konkurranse, men konkurranse om å være best. Då må vi sjølvsagt velje dei beste.
Ikke helt riktig, vi har en jentehopper som er adoptert fra Kina.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Sodajr skrev: tor des 23, 2021 7:34 pm
ms_8 skrev: tir des 21, 2021 10:47 am
Sulfat skrev: søn des 19, 2021 10:05 pm Etter en sånn prestasjon er altså Esten O mest opptatt av at kvinnelandslaget er "blendahvitt". Noen må ta fra den mannen pennen.
Han har dessverre vært slikt heile tiden. Verker som om han og ein del andre sportskommentatorer leiter etter ting å kritiseres norsk idrett på. Lurer på når han og ein del andre begynner å etterlyse kvotering av minoritetskvinner på landslaget.

Som andre er inne på. Vi har ingen minoritetskvinner/menn så vidt eg veit i langrenn, skiskytting, alpint, skøyter, hopp, kombinert eller freestyle/snowboard. Og godt er det. Idrett er ikkje PK konkurranse, men konkurranse om å være best. Då må vi sjølvsagt velje dei beste.
Ikke helt riktig, vi har en jentehopper som er adoptert fra Kina.
Det stemmer, men familien er norsk så vidt eg veit og Thea sa sjølv i eit intervju med VG at ho føler seg som totning. Mitt poeng er uansett at Thea er på landslaget fordi ho er god nok og ikkje fordi ho har ein litt anna hudfagre. Eller har kinesisk bakgrunn. Slik må det være i handball også. Det kan ikkje være slik at vi må ha nokon med anna hudfagre. Det er faktisk rasistisk om man har veljer 1 dame tildømes med bakgrunn frå Afrika fordi ho er mørk. Dersom det er helt tydeleg at det er mange andre i samme posisjon som er betre. Det vil verken være bra for ho som er kvotert inn eller for dei andre.

Når Esten snakker om blendahvitt landslag så er det ein forkasteleg uttalelse. Han ser derimot kvinnelandslaget etter kva hudfager våre kvinner har. Lurer på kva Dagbladet eller andre hadde sagt om man snudde det om og snakket om Norges Cricket sitt lag og utfordringa med at ingen etniske nordmenn er med på laget. Det hadde sannsynlegvis blitt nærmast fakkeltogstemning av.

Personleg bryr eg ingenting om kva hudfagre våre landlagsutøvere har. Eg er opptatt av at dei er det beste. Slik som dei fleste som er glad i sport er

kibby

Legg inn av kibby »

sexxes skrev: tor des 23, 2021 7:23 pm Har da vært flere innvandrere på handballandslaget, men mulig de har vært fra "feil" land?
Ja. Marta Tomac er kroatisk. Amanda Kurtovic er kroatisk-svensk. Tidligere har vi også hatt Katja Nyberg (finsk) og Lina Olsson Rosenberg (svensk).

Men det handler nok om hudfarge ja...

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

kibby skrev: fre des 24, 2021 5:00 am
sexxes skrev: tor des 23, 2021 7:23 pm Har da vært flere innvandrere på handballandslaget, men mulig de har vært fra "feil" land?
Ja. Marta Tomac er kroatisk. Amanda Kurtovic er kroatisk-svensk. Tidligere har vi også hatt Katja Nyberg (finsk) og Lina Olsson Rosenberg (svensk).

Men det handler nok om hudfarge ja...
Anne Migliosi(italiensk) kan vel legges til.

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

Anniken Obaidli har vel fått treningskampar no nylig?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»