Kvinner: VM 2021 (Spania)

Svar
TWU

Re: Kvinner: VM 2021 (Spania)

Legg inn av TWU »

Sånn går det når et bra lag med en god trener møter et bedre lag med en dårlig taktisk trener… Ikke så ofte man ser såpass taktisk overlegenhet i håndball

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Hvorfor i himmelens navn tok vi ikke time out med 30 sekunder igjen? Hergeirsson ass. Og Lunde står altfor lenge. Mørk som toer i forsvar. Herrem står altfor lenge i forsvar. Sava så dårlig han er på coaching.

kibby

Legg inn av kibby »

Forferdelig coaching. Jeg orker ikke...

janesaj

Legg inn av janesaj »

Thorir må byttes ut.

Snarest.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

I dag er jeg veldig stolt over mine svenske jenter, fantastisk kamp 👍👍👍

Ikke bare spillerne forresten, treneren var også meget god, som vanlig :D

MadBum

Legg inn av MadBum »

Deilig!!

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Thorir ufyselig som vanlig i intervjuet når han får annet enn ros. Gud forby at noen skal stille et kritisk spørsmål til han som kan og vet alt best.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Hvorfor må han på død og liv stå med Mørk?
Tok seg litt opp mot slutten, var jo nesten bedre på kanten enn som bakspiller. Allikevel så har vi jo to rene kantspillerne som blir sittende på benken som igjen blir et offer for bruken av Mørk.

Högdahl kunne også fått muligheten, spesielt etter 1.omgangen!

Mørk er en som kan snu kampene og er ofte der når det gjelder på slutten.. men når hun ikke presterer før det er igjen 15 min så burde det vært gjort noe mer. De kunne latt henne hvile i perioder, også er jeg sikker på at hun hadde kommet inn med ny giv på slutten av kampen ved behov!

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Jeg har forsøkt å finne ut om Norge nå er i trøbbel, men står jo ingenting noe sted.

Er det kvartfinale som skal spilles etter denne hovedrunden? Som betyr at Norge nå kan være i trøbbel med å gå videre, om det er to lag som går videre?

isvotten

Legg inn av isvotten »

Lagledelse fra Helvete. Intet mindre. Akkurat som i OL. Og forrige VM.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

SuperGunners10 skrev: lør des 11, 2021 10:12 pm Jeg har forsøkt å finne ut om Norge nå er i trøbbel, men står jo ingenting noe sted.

Er det kvartfinale som skal spilles etter denne hovedrunden? Som betyr at Norge nå kan være i trøbbel med å gå videre, om det er to lag som går videre?
Taper de mot Nederland og Sverige vinner mot Romania er vi ute.

Vi er trygge uansett så lenge Sverige taper

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

SuperGunners10 skrev: lør des 11, 2021 10:12 pm Jeg har forsøkt å finne ut om Norge nå er i trøbbel, men står jo ingenting noe sted.

Er det kvartfinale som skal spilles etter denne hovedrunden? Som betyr at Norge nå kan være i trøbbel med å gå videre, om det er to lag som går videre?
Vi bør vinne mot Nederland. Hvis ikke er vi avhengig av andre resultater. Så satte oss selv i en nydelig suppe av en situasjon der.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

NRK eneste medie som skriver scenario.

Ryker vel med uavgjort også mest sannsynlig.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Nora Mørk sier de er i kvartfinalen? Hva i alle dager er det de holder på med?

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

SuperGunners10 skrev: lør des 11, 2021 10:18 pm Nora Mørk sier de er i kvartfinalen? Hva i alle dager er det de holder på med?
Nora Mørk er ingen rakettforsker

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Enig at dette var skuffande, men tenker at så lenge vi slår Nederland så er dette ingen krise. Likevel er det berre meg som føler det har blitt ein trend at Norge roter litt i viktige kamper. Vi såg lignande tendenser i Ol/VM. Verker som om Norge dessverre slitt med å avgjere jevne kamper

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: lør des 11, 2021 10:11 pm Hvorfor må han på død og liv stå med Mørk?
Tok seg litt opp mot slutten, var jo nesten bedre på kanten enn som bakspiller. Allikevel så har vi jo to rene kantspillerne som blir sittende på benken som igjen blir et offer for bruken av Mørk.

Högdahl kunne også fått muligheten, spesielt etter 1.omgangen!

Mørk er en som kan snu kampene og er ofte der når det gjelder på slutten.. men når hun ikke presterer før det er igjen 15 min så burde det vært gjort noe mer. De kunne latt henne hvile i perioder, også er jeg sikker på at hun hadde kommet inn med ny giv på slutten av kampen ved behov!
Jeg er så enig. Det er nesten helt ufattelig. Mørk tapte semifinalen i OL ved å sove på kanten i to forsvar alene, og nå igjen er hun helt på bærtur på kanten i sluttsekundene.

Hårreisende spill. Mørk hadde ikke et eneste skudd bak fra banen.

kibby

Legg inn av kibby »

isvotten skrev: lør des 11, 2021 10:13 pm Lagledelse fra Helvete. Intet mindre. Akkurat som i OL. Og forrige VM.
Og tidvis i EM. Gull til tross. Coachingen i finalen var under enhver kritikk.

kibby

Legg inn av kibby »

SuperGunners10 skrev: lør des 11, 2021 10:17 pm NRK eneste medie som skriver scenario.

Ryker vel med uavgjort også mest sannsynlig.
Jepp. Nederland har +12 mer enn oss.
Sist redigert av kibby den lør des 11, 2021 10:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

ms_8 skrev: lør des 11, 2021 10:20 pm Enig at dette var skuffande, men tenker at så lenge vi slår Nederland så er dette ingen krise. Likevel er det berre meg som føler det har blitt ein trend at Norge roter litt i viktige kamper. Vi såg lignande tendenser i Ol/VM. Verker som om Norge dessverre slitt med å avgjere jevne kamper
Vi roter fordi vi ikke har noen ledelse fra benken. Det er ingen systemer, ingen taktiske løsninger, ingen plan B osv. Da klapper alt sammen når ikke Reistad, Oftedal, Kristiansen og Mørk går på skinner. Da har Thorir ingenting å komme med. Han fortsetter å ta ut Arntzen som ikke klarer å komme inn å avgjøre noe som helst, han tar ut Breistøl men hun får aldri spille seg inn i laget osv. Vi har ingenting å rullere på i viktige kamper fordi vi har en trener som har levd på 3 gode bakspillere i snart 10 år.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Greyjoy skrev: lør des 11, 2021 10:24 pm
ms_8 skrev: lør des 11, 2021 10:20 pm Enig at dette var skuffande, men tenker at så lenge vi slår Nederland så er dette ingen krise. Likevel er det berre meg som føler det har blitt ein trend at Norge roter litt i viktige kamper. Vi såg lignande tendenser i Ol/VM. Verker som om Norge dessverre slitt med å avgjere jevne kamper
Vi roter fordi vi ikke har noen ledelse fra benken. Det er ingen systemer, ingen taktiske løsninger, ingen plan B osv. Da klapper alt sammen når ikke Reistad, Oftedal, Kristiansen og Mørk går på skinner. Da har Thorir ingenting å komme med. Han fortsetter å ta ut Arntzen som ikke klarer å komme inn å avgjøre noe som helst, han tar ut Breistøl men hun får aldri spille seg inn i laget osv. Vi har ingenting å rullere på i viktige kamper fordi vi har en trener som har levd på 3 gode bakspillere i snart 10 år.
Eg er ikkje uenig med deg i dette. Vil også trekke fram at målvaktene til Norge stort sett også har vært gode.
Dessverre trur eg ikkje det blir endringer på trenersiden. Norges Handballforbund er godt fornøgd med jobben til Thorir og vi vant EM gull i 2020 og Bronse i OL 2021. Han har 1 gull og 2 bronser i OL. 2 Gull i VM siste i 2015 og sølv i 2017.

Norge har også 3 av 4 gull i dei siste EM

Eit anna poeng er at så lenge resultatet blir så gode, så er det lett å beholde treneren. Spørsmålet er kor lett det blir å finne nokon betre?

kibby

Legg inn av kibby »

Greyjoy skrev: lør des 11, 2021 10:24 pm
ms_8 skrev: lør des 11, 2021 10:20 pm Enig at dette var skuffande, men tenker at så lenge vi slår Nederland så er dette ingen krise. Likevel er det berre meg som føler det har blitt ein trend at Norge roter litt i viktige kamper. Vi såg lignande tendenser i Ol/VM. Verker som om Norge dessverre slitt med å avgjere jevne kamper
Vi roter fordi vi ikke har noen ledelse fra benken. Det er ingen systemer, ingen taktiske løsninger, ingen plan B osv. Da klapper alt sammen når ikke Reistad, Oftedal, Kristiansen og Mørk går på skinner. Da har Thorir ingenting å komme med. Han fortsetter å ta ut Arntzen som ikke klarer å komme inn å avgjøre noe som helst, han tar ut Breistøl men hun får aldri spille seg inn i laget osv. Vi har ingenting å rullere på i viktige kamper fordi vi har en trener som har levd på 3 gode bakspillere i snart 10 år.
I tillegg har vi 3 bunnsolide høyrekanter, som nedprioriteres pga Mørk/Skogrand i flere mesterskap på rad nå.

Merkelig at verken Ingstad eller Aardahl får spille litt fremover. Brattset Dale virket sliten på slutten.

Hadde virkelig trodd han hadde en plan B nå som Breistøl faktisk har fått litt spilletid i dette mesterskapet. Men spiller jo kun mot bunnasjonene.
Sist redigert av kibby den lør des 11, 2021 10:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Jeg tror at de fleste eliteserieklubber på både dame- og herresiden i Norge har en bedre trener en godeste Hergeirson, uten at jeg følger noe voldsomt med.

Gjekstad f eks er enormt mange hakk over, men han er kanskje den klart beste norske treneren da.

kibby

Legg inn av kibby »

ms_8 skrev: lør des 11, 2021 10:35 pm
Greyjoy skrev: lør des 11, 2021 10:24 pm
ms_8 skrev: lør des 11, 2021 10:20 pm Enig at dette var skuffande, men tenker at så lenge vi slår Nederland så er dette ingen krise. Likevel er det berre meg som føler det har blitt ein trend at Norge roter litt i viktige kamper. Vi såg lignande tendenser i Ol/VM. Verker som om Norge dessverre slitt med å avgjere jevne kamper
Vi roter fordi vi ikke har noen ledelse fra benken. Det er ingen systemer, ingen taktiske løsninger, ingen plan B osv. Da klapper alt sammen når ikke Reistad, Oftedal, Kristiansen og Mørk går på skinner. Da har Thorir ingenting å komme med. Han fortsetter å ta ut Arntzen som ikke klarer å komme inn å avgjøre noe som helst, han tar ut Breistøl men hun får aldri spille seg inn i laget osv. Vi har ingenting å rullere på i viktige kamper fordi vi har en trener som har levd på 3 gode bakspillere i snart 10 år.
Eg er ikkje uenig med deg i dette. Vil også trekke fram at målvaktene til Norge stort sett også har vært gode.
Dessverre trur eg ikkje det blir endringer på trenersiden. Norges Handballforbund er godt fornøgd med jobben til Thorir og vi vant EM gull i 2020 og Bronse i OL 2021. Han har 1 gull og 2 bronser i OL. 2 Gull i VM siste i 2015 og sølv i 2017.

Norge har også 3 av 4 gull i dei siste EM

Eit anna poeng er at så lenge resultatet blir så gode, så er det lett å beholde treneren. Spørsmålet er kor lett det blir å finne nokon betre?
Jeg tror både Berge og Hergeirsson er ferdig i 2024.

EM er ingen målestokk. Det er i OL og VM de virkelige utfordringene kommer, og der svikter som regel Norge der det gjelder som mest. VM-finalen 2017 ble Oftedal avkledd sekunder etter å ha blitt kåret til VMs MVP. I EM-finalen 2020 var Oftedal og Mørk helt forferdelige, men Hergeirsson nektet å rullere. Heldigvis vant vi så vidt 22-20.

Kommer vi videre, og møter Frankrike i semifinalen kommer det samme til å skje igjen. Hergeirsson har ikke noe mottrekk. Satser kun på Kristiansen, Mørk, Oftedal og Reistad. Skogrand får aldri spille på backen, og nå får heller ikke Högdahl det. Uansett hvor ræva Mørk spiller. Det samme gjelder Hegh Arntzen og især Breistøl på motsatt side.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Er nesten helt sikker på at vi ryker mot Nederland.

Noe stemmer ikke helt. Kan være lagledelse, men mangler vi også en sentral spiller som tar mer styring? Syns det virker sånn.

kibby

Legg inn av kibby »

Zorbeltuss skrev: lør des 11, 2021 10:43 pm Jeg tror at de fleste eliteserieklubber på både dame- og herresiden i Norge har en bedre trener en godeste Hergeirson, uten at jeg følger noe voldsomt med.

Gjekstad f eks er enormt mange hakk over, men han er kanskje den klart beste norske treneren da.
Kenneth Gabrielsen.

Han har jeg trua på!

kibby

Legg inn av kibby »

Interessert skrev: lør des 11, 2021 10:45 pm men mangler vi også en sentral spiller som tar mer styring? Syns det virker sånn.
Mørk var en sånn spiller tidligere. Helt uenig med studio og GP. Mørk er LANGT unna å være der hun var. En Nora Mørk før 2 x korsbåndsskade hadde ikke vært bekjent med å gå av banen uten å skyte bak fra banen.

Reistad KAN bli en slik spiller, men er fortsatt fryktelig ustabil. 22 mål i CL final 4 var magisk, men aldri vært i nærheten av like god siden.

Flott at kaptein Oftedal tok ansvar med å skyte det siste skuddet, bare så synd hun bommet. Men heller bomme, enn å la være å skyte.
Sist redigert av kibby den lør des 11, 2021 10:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Tore Johannesen i Tertnes, Kenneth Gabrielsen i Storhamar og Ole Gustav Gjekstad i Vipers er tre navn på damesiden. Så kan det være at vi kanskje skal se litt utenfor landegrensene også. Jeg mener det var en feil å la Breivik light ta over når original Breivik ga seg, vi skulle ha fått inn en trener utenfra og Thorir kunne eventuelt fortsatt som assistent. Kontinuitet er vel og bra, men man kommer inn i rutiner og trenger ofte at noen utenfra kommer med nye øyne og ser løsningene en er blitt blind for. Så også på trenersiden. Resultatene har vi sett, det startet bra når han bare tok over etter Breivik, men jo lenger tid det har gått jo dårligere er resultatene blitt og han klarer ikke bygge bredde i laget og spille inn nye spillere.

kibby

Legg inn av kibby »

Greyjoy skrev: lør des 11, 2021 10:49 pm Tore Johannesen i Tertnes, Kenneth Gabrielsen i Storhamar og Ole Gustav Gjekstad i Vipers er tre navn på damesiden. Så kan det være at vi kanskje skal se litt utenfor landegrensene også. Jeg mener det var en feil å la Breivik light ta over når original Breivik ga seg, vi skulle ha fått inn en trener utenfra og Thorir kunne eventuelt fortsatt som assistent. Kontinuitet er vel og bra, men man kommer inn i rutiner og trenger ofte at noen utenfra kommer med nye øyne og ser løsningene en er blitt blind for. Så også på trenersiden. Resultatene har vi sett, det startet bra når han bare tok over etter Breivik, men jo lenger tid det har gått jo dårligere er resultatene blitt og han klarer ikke bygge bredde i laget og spille inn nye spillere.
Nettopp. Og med unntak av Reistad er generasjonsskiftet vært altfor dårlig. Til dette mesterskapet valgte han å "rydde opp i" rotet med Frafjord, og tenkte nytt. Synd han ikke gjorde det på flere posisjoner. Her kunne det vært rom for både en ny målvakt, en ny venstrekant, Hovden i den opprinnelige troppen, og gjerne krydret det med spillere som f.eks Obaidli, Valle Dahl, Nestaker, Finstad Bergum, Lund etc. Hva gjør han den dagen Lunde, Herrem m.fl takker av? 90-91-årgangen nærmer også seg en alder der mange kanskje vurderer familieforøkelse også.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

kibby skrev: lør des 11, 2021 10:45 pm
ms_8 skrev: lør des 11, 2021 10:35 pm
Greyjoy skrev: lør des 11, 2021 10:24 pm

Vi roter fordi vi ikke har noen ledelse fra benken. Det er ingen systemer, ingen taktiske løsninger, ingen plan B osv. Da klapper alt sammen når ikke Reistad, Oftedal, Kristiansen og Mørk går på skinner. Da har Thorir ingenting å komme med. Han fortsetter å ta ut Arntzen som ikke klarer å komme inn å avgjøre noe som helst, han tar ut Breistøl men hun får aldri spille seg inn i laget osv. Vi har ingenting å rullere på i viktige kamper fordi vi har en trener som har levd på 3 gode bakspillere i snart 10 år.
Eg er ikkje uenig med deg i dette. Vil også trekke fram at målvaktene til Norge stort sett også har vært gode.
Dessverre trur eg ikkje det blir endringer på trenersiden. Norges Handballforbund er godt fornøgd med jobben til Thorir og vi vant EM gull i 2020 og Bronse i OL 2021. Han har 1 gull og 2 bronser i OL. 2 Gull i VM siste i 2015 og sølv i 2017.

Norge har også 3 av 4 gull i dei siste EM

Eit anna poeng er at så lenge resultatet blir så gode, så er det lett å beholde treneren. Spørsmålet er kor lett det blir å finne nokon betre?
Jeg tror både Berge og Hergeirsson er ferdig i 2024.

EM er ingen målestokk. Det er i OL og VM de virkelige utfordringene kommer, og der svikter som regel Norge der det gjelder som mest. VM-finalen 2017 ble Oftedal avkledd sekunder etter å ha blitt kåret til VMs MVP. I EM-finalen 2020 var Oftedal og Mørk helt forferdelige, men Hergeirsson nektet å rullere. Heldigvis vant vi så vidt 22-20.

Kommer vi videre, og møter Frankrike i semifinalen kommer det samme til å skje igjen. Hergeirsson har ikke noe mottrekk. Satser kun på Kristiansen, Mørk, Oftedal og Reistad. Skogrand får aldri spille på backen, og nå får heller ikke Högdahl det. Uansett hvor ræva Mørk spiller. Det samme gjelder Hegh Arntzen og især Breistøl på motsatt side.
Eg håper du har rett. Som eg skreiv i min første post, så synest eg Norge dei siste årene har slitt med å få det ut i dei største mesterskapene som VM og OL. Thorir har hatt ein fantastisk karriere, men det er kanskje på tide at Norge får noko nytt.

Norge er veldig avhengig av enkeltspelere og dei siste mesterskapene så har han sjelden gode svar når det butter imot. Spesielt ser vi at avgjerande kamper, så slitt laget med nervene og gjer mange personlege feil.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»